Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Huff - den forbaska vekta.

Har ikke tatt den fram etter ferien - men kjenner jo på klærne at dette ikke har gått så bra :unsure:/>

Og ikke klarer jeg å fokusere på riktig kosthold og trening heller :blink:/>

 

Foten er ikke bra - det er en "klump" inni der og den er ikke god å gå på. På flat vei med gode sko går det enda an. Men når jeg går i sko med tynnere såler ( som er alle mine sko untatt joggesko!) og treffer på en stein eller lignede går jeg nesten gjennom taket. Det er fryktelig vondt. Og ikke har jeg fått noen time på MR heller - venter med lengsel og smerte :huh:/>

Men jeg kan sykle da - så det er ingen unnskyldning for treningsfravær!!

 

Så hva som skal til? Vet det hadde hjulpet med et kurs - men det må være kurs med personlig frammøte. Og jeg orker rett og slett ikke kurs akkurat nå.

 

Har lurt på om jeg skal slutte med denne veiinga - den stesser meg veldig.

Kanskje det er en tanke å kutte fokus på tall - og heller kjenne etter på klær og kropp?

Vi vet jo hva vi kan og bør spise i kvardagen - unne oss det lille ekstra sånn innimellom - uten å veie og måle - og sette opp en veldig realistisk treningsplan.

Hva kan du gjøre av trening Sarri - knær er det verre med. Kan vel ikke sykle heller du. Tilgang på basseng kanskje?

 

Håper den der sprøyta kan hjelpe - for vi trenger nok å bevege oss mer ja.

 

Har hatt et nydelig vær denne uka - i dag er det tåkeskyer og iskald nordavind her. Håper sola får overtakt og at helga blir strålende. Må jo holde brunfargen vedlike :rolleyes:/>

 

Vi gir ikke opp Sarri....

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia.

 

Den siste setningen: Vi gir ikke opp - gir vel håp? :)

 

Vekta er forbaska ja. Men uten den tar det helt av for meg. For tre dager siden veide jeg 84,7 og idag 86?? Har kosa meg litt for mye ser det ut til....må nok holde et stramt regime. Jeg veier ikke mat og regner ikke ut noe, jeg vet jo hva jeg skal ha, men nå har jeg lurt på om jeg må gå tilbake til veiing...???

 

Jeg kan sykle på min el-sykkel og det er moro, men jeg er verre etterpå, er forresten verre av alt. Så fikk jeg teleforn fra Sykehuset om at timen min må utsettes, da datt jeg helt sammen, og alt ble enda verre. Venter spent på ny time nå.

 

Jeg har hatt noe sånt under hælen. Akkurat som jeg tråkket på noe hele tide. Måtte stadig ta av meg skoen for å se om det lå noe i der. Det verket om natta. Kunne ikke ligge på ryggen engang. Tror det verket i stykker noe, for den hælen er blitt følelsløs. Ingenting ble funnet på bilder hos meg. Får håpe du snart får time :)

 

Du minte meg på at svømming er bra. Jeg får komme meg i et basseng igjen. Men nå er jeg så tjukk at jeg har ikke så lyst til det heller. Er forresten flink til å overse sånt. Later som jeg er like slank som de andre... :D .

 

Kanskje vi bare skal skrive og veie mat og ikke kropper?

 

God søndag. Skal i bursdag til datteren vår i dag. Får tenke blonde-stykker når det gjelder kake :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja - 86,7 kg :angry:/>/>

Viste jo at det var galt fatt - men det var verre enn antatt også dette.

Så nå må noe gjøres før det går aldelse galt. Er vel gått aldeles galt alt - men det kan jo bli verre også :unsure:/>/>

 

Begynte ikke så god i dag da. Hadde glemt å sette vekkeklokka av alle ting. Eller jeg hadde satt den til ringing - hadde bare glemt at jeg hadde flyttet tidspunktet fram 2 timer på lørdag.

Så istedet for å ringe kl 6.00 - var tida flyttet til 8.00 - jeg begynner 7.30 på jobb :rolleyes:/>/>

Våknet av meg selv faktisk kvart på sju - ble armer og bein da - og måtte skippe frokosten. Hadde heldigvis laget matpakka ferdig i går kveld.

Grabba med meg en yoghurt - og yoghurt er bra det. Men dette var en sånn gresk type med nøtter og honning. Veldig go - veldig kaloririk.

Vel - i overkant av kalorier til frokost.

Men har med sunn matpakke da :rolleyes:/>/>

 

Planlagt fiskesuppe med masse grønnsaker og laks til middag.

Og skal prøve meg på en treningstur. Vet ikke hvordan det går med foten - men får gjøre et forsøk.

Går det ikke får jeg hente fram sykkelen. For her må noe gjøres.

Føler jeg har magen oppunder halsen når jeg bøyer meg ned - ikke bra :huh:/>/>

 

Håper du får ny time snart Sarri - forferdelig irriterende å få timen utsatt. En time som vi har venter på i evigheter som regel.

 

Jeg kommer til å notere mat og trening her inne. Og satser på neste veiing av kropp 7. juli. Skal måle midjen da - den er skremmende høy den også. Tror alt har flytta seg rundt livet etter overgangsalderen - og det er jo ikke bra.

 

Så lenge det er liv er det håp Sarri - og vi skal ikke gi oss.

Nå notere vi mat og trening hele denne uka - og så ser vi hvor vi må sette inn støtet du ;)/>/>

 

Lykketilklem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For et fantastisk vær vi har hatt denne langhelga B)/>

Har kost meg på terassen med god bok og litt ekstra kos :P/>

 

Vekta er plassert langt vekk og skal først fram i juli - og da forventer jeg en nedgang altså.

Men den kommer jo ikke av seg selv - her må det beinharde tiltak til :rolleyes:/>

 

Føler det har godt sånn passe. Har hatt flere utskeielser - med bursdagsfeiringer og venninnekos - men summa summarum har det ikke gått så galt.

Jeg har klart å ta meg inne igjen etter en syndig utskeielse - og det er jo bra.

 

Har ikke nådd målet mitt med trening - litt surt det da.

Må nok ta sykkelen i bruk - foten holder ikke til raske treningsturer. Ikke har jeg fått time på MR heller - fortærende :angry:/>

Hadde en sykkeltur i går - og det er god trim det. Var aldeles utsvetta og pusta som en hval. Yepp - får bli en tur i dag også - formen er elendig - må bedres :unsure:/>

 

Full fart på jobb - egentlig godt med masse å gjøre da går dagene som et skudd.

Skal bevilge meg et frisørbesøk i morgen - og en fotpleie på torsdag. Litt egenpleie er ikke å forakte - trenger å bli pusla om litt også :)/>

 

Vi går for gode fortsetter - kommer i mål med små skritt også - det tar bare litt lengre tid ;)/>

 

Lykketilklem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sommeren er helt fantastisk, måtte det bare vare B)

 

Jeg sliter rundt 85kg jeg da, litt opp og ned rundt det. Når det er 84 og noe så er jeg litt i skyene, nå må det bare løsne.... så er det opp igjen og alt er ved det gamle.

 

Nå har jeg syklet 13 mil på vidundersykkelen min. Det er så morsomt :)

 

Har fått ny time 2. juli, på sykehuset, men det går bedre når jeg ikke trener, men bare sykler og svømmer. Så nå gjør jeg det.

 

Denne uka er det lunch med venniner 3 ganger. Alle disse avslutningene før sommeren er en påkjenning, men det må vel til. Vi får slite oss gjennom :mellow:

 

Kanskje hormon-pillene dine gjør noe med deg? Eller vet du hva som er galt? Har de hjulpet deg forresten??

Det er mye greier å være dame!!!

 

Jeg har kjøpt meg Nutrilett som jeg tar til frokost, mest for at ikke noe smaker meg på den tiden, men ellers i døgnet smaker alt ;)

 

Vi står på!!

 

Klkem Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo der Sarri :)/>/>

 

Har jo gjemt vekta jeg - litt skummelt må jeg innrømme :huh:/>/>

Men den skal fram første mandag i juli - og da kommer sanheten for en dag :P/>/>

 

Ja - disse sommeravslutningene kan tære på gode fortsetter. Kvardagen er egentlig best når det kommer til gode vaner. Men vi må jo lære oss å leve med disse utfordringene også. Litt av alt - mitt motto i sommer. Og da skal litt være litt altså :rolleyes:/>/>

 

Høres gøy ut med den sykkelen du. Hvordan er det egentlig? Føler du at det blir litt trim utav det? Har jo hørt om disse elektriske syklene - men vet egentlig ingenting om dem :)/>/>

Tror forresten du gjør lurt i å avlaste knærne - og godt du ikke må vente lengre på time da. Håper det går godt denne gangen.

 

Kan jo være at disse hormonene gjør noe med kroppen. Men søvnkvaliteten er iallefall bedre - og bare det gjør at jeg fortsetter.

 

Hadde kraftig regn her i går. Kom hjem fra jobb og der sto lokket til putekassen oppe. Så nå ligger hagestolputene rundt i huset på tørk. Var sol tidlig i dag - nå skyer det seg til. De har truet med regn og torden. Vel- vi trenger regn. Det er veldig tørt overalt.

 

Stå på Sarri - våre små skritt vet du :D/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo Mia :rolleyes:

 

Sommer og sol tralala...

 

Det blir alt for mye reke-mat!!! Tror jeg har spist noe med reker nesten annenhver dag. Ikke at jeg legger på meg av det, men det er tilbehøret og at det er salt. Jeg går hvertfall ikke ned.

 

Sykkelen er strålende :) :) :) Og trim blir det jo også. Nå har jeg syklet nesten 15 mil. Jeg må jo trå - ellers stopper motoren. Så kan jeg velge hvor mye hjelp jeg vil ha. Når bakkene blir bratte, må jeg hjelpe sykkelen ellers hjelper den meg. Eller noe... Alt er hvertfall lettere.Det var litt morsomt da jeg hang meg på en sykklist, med sykkelbukser og alt utstyret i orden. Han sto og tråkket og jeg satt på setet og slapp ikke taket. Han snudde seg og så helt irritert ut. Jeg satt der med et smil og lo for meg selv. Du kan ikke se at det er el-sykkel hvis du ikke vet hva du skal se etter og du hører det nesten ikke. KaN ANBEFALES.

 

 

Har du fått time nå? Hvis ikke må du purre på det!

 

Nå har jeg 2 barnebarn på besøk. Skolen er slutt, så da er det godt å ha besteforeldre. Røkt svinekam står i ovnen og vi skal plukke jordbær i hagen til dessert. Det blir ikke så mye å se til dem de første ukene. Nå skal de til pappaen sin, så er det leir. Men i august skal vi sammen til Rhodos.

 

Ikke mye vekt og slankeprat denne gangen :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sarri :)/>

 

Akkurat nå nyter jeg late dager på sørlandet

 

Vi har leid leilighet gjennom mannens firma - og bare nyter. Du hvor godt det er med noen dager fri.

 

Akkurat komt tibake etter en bedre middag på en restsurant i nærheten - nydelig stekt torsk med tilbehør - god vin og dessert😊

 

Prøver å være litt fornuftig oppi det hele - leide sykler i dag og hadde en fin sykkeltur . Høres fristende ut med din elektriske da . Bare for å se fjeset til de derre sykkelfantastene☺ï¸

 

Nå er det fotball - ikke helt min gate - så jeg koser meg med en god bok - og fornuftig som jeg😉 - en kopp te........

 

Skal nyte til søndag - da er det hjem. Og da er det purring på time - ikke hørt et ord enda😠

Tok oss en tur på 4 km i dag - det merkes nå. Så jeg må få sjekket ut hva det er.

 

Ellers har jeg det fint😉

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig på Sørlandet!

 

Kos deg du. Lurer noen ganger på om det er verd å bruke hele sitt voksne lig på å slanke seg og å mislykkes?

Du har vel tenkt tanken du også. Det er speil som er den store fienden.

Tror nesten en kan bli tjukk av å si til seg selv at en er alt for tjukk

Nå skal jeg prøve å si at jeg er akkurat passe :) Hvertfall prøve det ei uke. Ikke gå på vekta heller.

 

Ellers må jo denne sommeren gå inn i historien. Har hatt flere uker sommer og det er ikke st.Hans enda.

 

Ja du har rett: Det er kostelig å sykle ved siden av disse proffene som hvertfall har utstyret i orden. Så kommer en gammel dame og holder følge opp bakken :lol:

 

Mannen min er helt hekta på forball og jeg får lest og kost meg og har lagt meg tidlig. Radio ved senga og en god bok må da være bedre enn mannfolk som flyr etter en ball. Svette og ekle er de også.

 

Vi tastes.

 

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag - og full fres på jobb. Kjekt det også da :D/>

Men det er godt med fri - og vi hadde noen avslappende feriedager.

 

Vekta får fremdeles hvile - men må innrømme at jeg lurer på hva ståa er. Kjenner jo på klærne at det ikke har forsvunnet så veldig mye akkurat - heller litt motsatt føles det i dag :rolleyes:/>

Ble nok litt mye kos disse dagene - men prøvde å holde meg til måltidene da. Ikke noe snop og ikke noe snacks - eller det er ikke helt sant. Det ble litt ost og kjeks en kveld - og det er forferdelig masse kalorier i disse små uskyldige kjeksene. Osten snakker vi ikke om - men den var ikke av det magre slaget :mellow:/>

 

I dag er kvardagen tilbake. Planlegger sunn middag i dag - min kjære lager. Vet han har en tendens til å putte oppi litt smør og sånt - men han lovet å begrense seg ;)/>

I morgen er det min tur - og da blir det en sunn salat som står på trappene.

Og jeg har tenkt å prøve meg på en times treningstur - tror foten holder en time - og det virker ikke som om den blir verre om jeg har gått en del.

Syklet forresten på jobb i dag - og jeg måtte trø hele veien altså Sarri. Ingen el.sykkel på meg - foreløbig iallefall :D/>

Må iallefall gjøre noe drastisk nå - formen er helt elendig :angry:/>

 

Godt vi kan kose oss med godt lesestoff når fotballfeberen herjer som verst :P/>

 

Nyt dagene - det er dette som er sommeren :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen forstår jeg :rolleyes:

 

St Hans i dag, og det er flaggdag og fest her i byen. Stor båtkortesje med massevis av båter som er pyntet med bjerkeløv og andre morsomme ting. For noen år siden var alle forretninger og de fleste arbeidplasser stengt 24. Men etter at alle kjedebutikker kom, så er det slutt på det og nå har de mest standhaftige gitt seg og i år er alle oppe for første gang.

 

Vi skal ifølge tradisjonen til venners hytte. Vi er 15 -20 personer som møtes. Noen har blitt enker og noen skilt, men stort sett er vi de samme.

vi har med grillmat og verskapet lager salat og holder drikke. Jeg kjører, det sparer jeg mange kalorier på. Vi har med laks og et par ventepølser. Ikke sikkert jeg nyter en sånn pølse, men mannen min må ha det.

 

Jeg bare legger på meg. Men jeg har syklet meg en tur i dag hvertfall.

 

Nå er det bare litt over en uke til jeg skal få satt inn de sprøytene jeg fortalte deg om. Skal bli godt å få snakket med ortopeden også.

 

God St. Hans

 

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig StHans feiring dere har :)/>

Er nok ikke så omfattende her - iallefall ingen fridag dagen derpå. Kanskje derfor nesten alle arrangementene blir lagt til nærmeste helg :rolleyes:/>

Det er iallefall det som skjer i bygda her. Så StHans ble feiret lørdag - stor familiehappening fra 12 til 18 - og voksenfest utover kvelden med stort telt og lokal musikk. Driftig velforening.

Vi gikk jo glipp av den i år da - men det kommer vel flere år ;)/>

 

Håper det hjelper med de sprøytene Sarri - og å få snakke med fagfolk. Det må hjelpe :)/>

Tok meg en treningstur i går. Ble 6 km - og da kjente jeg det godt i foten. Men den er ikke verre i dag - så da får en bare bite tenna sammen.

Sykla på jobb i dag også. Det er rundt 3 km - og jeg får se på det som en trimbunus. Var tungt hjem i går da - motbakke og motvind. Må innrømme jeg sendte din el.sykkel noen tanker da ja :D/>

 

Føler jeg går bare opp jeg også. Kjenner jo på klærne at det ikke har gått nedover iallefall. Så får sette min lit til stabilisering :rolleyes:/>

 

Måtte dagen bli unik :)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo Mia :)

 

Ja, ja, da er de dyre sprøytene satt. Men det var ikke akkurat lystig beskjed jeg fikk og veldig overraskende for meg. Det at jeg har så vondt når jeg går mente han bestemt kom av "Spinal stenose". :( :( Nerver som ligger i klem iryggraden og som gir smerter ned ibeinet. Egentlig bare opperasjon som kan hjelpe meg. Men jeg skulle se det an litt om kanskje sprøytene kunne hjelpe litt.Tøyning og strekking og styrketrening var det eneste som kunne hjelpe meg noe. Har lest på nettet at det er bra å sykle og sikkert svømme også. da får jeg hvertfall ikke vondt.

 

Veide 85.6 i dag og ble glad for at det ikke var på 86 tallet.

 

Nå kommer det noen. Jeg skriver mer senere.

 

Klem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo på deg :)

 

Den fine sommeren fortsetter B) I dag er det faktisk litt grått, men ifølge værmeldinga er det forbigående. 20 gr. likevel.

 

I mellomtiden har jeg veid 88,1 kg. Jeg fikk helt sjokk. Det er ikke langt til 90 kg da !!! :(

 

Så nå har jeg virkelig vært streng mot meg selv og i dag var det 85.4 igjen. Så da er jeg der jeg var for lenge siden og må kjempe meg under 85. Tror dette er helt sykt jeg. Noen må snakke alvorlig til meg og si at hverken knær eller rygg har det bra med så mange kilo for mye på kroppen Nå står det på trykk.

 

Jeg skulle være flink å finne fram gresk-kurset mitt. Først fant jeg ikke kasettspiller. Så var NRK kurset mitt i en tom kasett. Og det store kurset er helt borte. Men jeg har bøkene. Så jeg har repetert bokstaver og lesing litt. Men det er jo ikke moro uten lyd til. Jeg har brukt så mye tid på å lete nå, at jeg er helt ør. Neste gang jeg leter etter noe helt annet finner jeg det nok.

Jeg har fått låne 2 kasettspillere og ingen er helt i orden. Det er nok alt for gammeldags. Jeg var inne på nett nå, og fant et sted hvor de solgte CD - kurs. Har du kjøpt?

 

Nå er jeg sulten,men det er ikke noe jeg har lyst på. Så nå må jeg finne noe sundt og godt ellers begynner jeg å snoke i skapene. Ikke stort å finne der forresten. Men det er SJOKOLADEKAKE i fryaa. Uff. Nå skal jeg finne noen gode grønsaker og lage meg en salat.

 

Går det bra med deg???

 

Litt over 2 uker til vidrar til Rhodos.

 

Sommerklem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Sarri - og alle dere andre som strever med disse hersen kiloene ;)/>

 

Bra og bra fru Blom - det gjør vel egentlig ikke det når en ser på at vekta helst skal nedover :huh:/>

Veide meg 7. juli - veide 86.4 kg. Det er vel stort sett det jeg veide i begynnelsen av juni.

Kan jo se positivt på det - har ikke gått opp :rolleyes:/> Men man må vel være så ærlig å si at det ikke er noen reell vektnedgang heller :P/>

 

Men jeg fortsetter fortrøstningsfult vider jeg. Neste veiing er 4. august. Kjenner at den store nedgangen nok ikke kan forventes - men forhåpentlig har jeg ikke gått opp heller.

 

For å snakke om noe mer positivt - vi har - og har hatt en aldeles utrolig flott sommer. Denne helga har gradestoppen ligget over 25, ja faktist til tider oppunder 30.

Stor familiefeiring både fredag og lørdag - søndag var det på stranda. Har jo bada må vite - det tror jeg ikke jeg gjorde her i landet i hele fjor :D/>

Er jo aldelse tørt i hager og blomsterbed da - men det får vi tåle. Kontoret mitt vender ut mot sjøen - og det er masse båter både på inn og ut B)/> Er i utgangspunktet ikke noe båtmenneske - men i disse dager kan jeg forstå båtlivets gleder. Vi har en en såkaldt skjærgårdsjeep - den er blitt flittig brukt i det siste.

 

Min ferie er ikke før i september - men har nå tatt ut ei uke i august også. Ble altfor lenge å vente på denne ferien.

Planen er å kjøre langs kysten oppover mot Ålesund - men den planen kan endres etter vær og vind..

 

Har nok ikke blitt noe greskkurs på meg. Har pugget litt greske bokstaver da. Si fra dersom du finner et kurs som kan egne seg for nybegynnere da Sarri :)/>

 

Håper disse sprøytene hjelper litt iallefall. Jeg har fått - endelig - time på MR. Skal dit 6. august - og er spent på utfallet.

 

Nå er det lunsjpause - endelig.

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerhei til deg.

 

I natt har det vært tropenatt på Færder, et fyr ytterst ifjorden.Og det er mange år siden sist. Det er for varmt å ligge i sola, så vi sitter under epletreet. Det er som en kjempeparasoll. Der inntar vi de fleste måltider. Noe må jo gjøres, men det blir minimalt i disse tider. Jeg vanner i drivhuset 2 ganger om dagen og så har vi havevanning 2 ganger i uka. Ellers jukser jeg litt og går rundt med vannslangen og vanner litt i krukker og bed. Nå har jeg brød i ovnen, forresten. Føler meg veldig flink som har fått til det.

 

Ellers er det 23 gr i vannet og nesten ikke maneter. Skulle ønske jeg bodde ved sjøen så jeg kunne bade morgen middag og kveld. Men vi tar en tur til datteren vår, hun bod helt i strandkanten. Men vi kan jo ikke være der for mye heller.

 

Jeg skulle gjerne vært under 85 før vi dro til Hellas. Det er bare 600 g som skal til. Rart det skal være så vanskelig. Hvis jeg går opp et par kilo så kommer jeg meg ned hit ganske lett, men videre nedover er fryktelig vanskelig. Det har noe med trim å gjøre.

 

Ha en god onsdag, Mia! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke - nye muligheter ;)/>

 

Lite aktiv her inne i disse utrolig flotte sommerdagene. Stille og rolig på jobb i morgentimene i dag - så lurer meg til en liten oppdatering.

 

Blir for mye mat(les kos!) og for lite trening :mellow:/>

Spiser ikke de store måltidene - men det blir en del inntak av fødevarer som jeg aldeles ikke burde ha.

Nykokt krabbe og reker er jo ikke av det verste - men toppa med salat med dressing og nydelig foccacia - og hvitvin :o/> - da blir det i overkant i kaloriregnskapet gitt.

Merker på kroppen at jeg har spist reker - ringene er trange på veskefylte fingre. Men det slipper taket etter hvert heldigvis.

 

Orker ikke så mye i varmen heller - blir det aller nødvendigste ( og ikke alltid det heller ). Men det er bare å nyte disse dagene. Er ikke så lang denne sommeren vår - så vi får nyte de varme sommerdagene og de lyse kveldene. Kan ikke huske at vi har hatt så stabilt varmt sommervær så lenge her på min kant av kloden.

 

I fjor sommer var vi ikke ute med båten i det hele tatt. I år har vi hatt mange turer til holmer og skjær - og kost oss i vannet i badetemperaturer som ligner på middelhavets.

Er jo på jobb - men ettermiddag/kveld er lang og lys

 

Så jeg har bestemt meg for å satse på vektstabilisering i sommer - planlegger en sabla nedgang i høst da :rolleyes:/>

 

Du setter vel snart kurs for grekenland du Sarri?

Må vente litt lenger jeg - men gleder meg storligen :)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sarri - dratt til Rhodos - eller er det rett før?

Måtte bare innom for å ønske god tur - spis godt og sundt og nyt hvert minutt B)/>/>

 

Må vente noen uker til jeg før turen går til Karpatos - men kjenner at jeg gleder meg. Har vært en lang og varm sommer på jobb :P/>/>

 

Kjøpte meg en ny sommerkjole her forleden - følte meg faktisk riktig sprek i den. Men skulle ønske jeg kunne gått for iallefall en mindre størrelse :rolleyes:/>/>

 

Blir veiing på mandag. Kjennes ut som det er noenlunde stabilt fra sist måned. Så noen store endringer er det nok ikke ;)/>/>

 

Har syklet en del til jobben i det siste - på vanlig tråsykkel :)/>/> Merker faktisk at formen er blitt litt bedre - heldigvis. For den er egentlig elendig for tiden. Puster og peser for den minste anstrengelse.

 

Gåturer er det verre med. Spent på resultat fra MR - time nå på onsdag.

 

Tror jeg får melde meg inn på treningssenteret nå i høst. Trenger litt veiledning i øvelser for knær og rygg. Og hvem vet - kanskje kommer jeg til å like det også :D/>/>

Må innrømme at jeg har vurdert personlig trener - iallefall i starten :)/>/>

 

Masse å gripe tak i - får sette meg små og overkommelig mål. Det gjelder både vekt og trening.

 

Nyt fredag og helg da - det skal jeg :D/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodos here I come. B)

 

Nå er det i innspurten. Det siste tøyet er i maskinen og alt det andre er strøket. Vi skal kjøre i en bil alle 5, så vi må ha små koferter.

 

Pudlen er klippet på snuta og nybadet og hun har pakket. Litt mat tannbørste og kam. Da er hun fornøyd. Må huske bæsjeposer også da.

 

Vi skal bo helt på stranda, så det blir nok bading morgen middag og kveld og litt innimellom også.

 

Gleder meg, men har litt reisefeber også. Jeg må innrømme at jeg har et vektproblem. Tror kanskje kurs er det som må til. Skal tenke på det. Vil så gjerne greie det selv Det er jo jeg som må gjøre det i alle fall.

 

Tastes når jeg er hjemme igjen. B)

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første mandag i måneden - og veiedag :blink:/>

Vekt i dag: 86,7 kg - opp 300 gram :mellow:/>

For å se stort på det - hadde jeg vært på stabilisering hadde resultatet vært strålende :rolleyes:/>

 

Vel - får se stort på august også. Planlegger biltur neste uke - hotellovernattinger og greier. Da snakker vi frokost - lunsj og middag i 5-6 dager. Forhåpentlig noe aktivitet også - ellers kan jeg se langt etter stabilisering.

 

Men jeg har tenkt å sette opp nye mål for høsten. Skal prøve å være realistisk - kanskje jeg kan klare å leve opp til forventningene da :P/>

 

Kurs blir nødløsning. Vet jeg klarer å gå ned med en kursleder i nakken - men tror det blir mer varing om jeg klarer det helt på egenhånd ;)/>

 

Treningsplan får jeg sette opp når resultatene fra MR ligger på bordet - skal dit på onsdag. Siden legen min har ferie til slutten av august får jeg vel ikke resultatet før det.

 

Ellers er det fortsatt sommer og varmt hos meg. Ble litt torden og lyn og regn på oss i helga - men ikke mer enn at vi kunne nyte både lørdag og søndag utendørs :)/>

 

Nå - ny uke med kollegaer som kommer tilbake fra ferie. Og så har jeg nesten all min tilgode. Litt godt det må innrømmes - selvom sommer har vært lang og varm på jobb.

 

Ha en fortreffelig uke da - med eller uten sol :rolleyes:/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei igjen

Hvordan har du det? Har du fått resultatet om hælen din nå?

Jeg har vært fraværende her i flere uker nå og det er fordi jeg har vært så tjukk :angry: Var oppe i 88,8 kg, men nå er det 86,9 igjen. Jeg går opp og ned som en jojo for tiden, men aldri lenger ned enn det jeg er nå.

 

Vi hadde det veldig koselig på Rhodos, badet mye og leide bil 2 dager og så oss om. Var en tur på Lindos og Kalitea Beach. Så spiste vi mye god mat (selfølgelig) og hadde det fint på alle måter. B)

 

I går var jeg på vann-gym. Det går helt fint. Da får jeg ikke vondt noen steder. Og jeg mangler bare litt på 30 mil på sykkel.

 

Det har vært alt for mye jubileer og bursdager. I morgen skal vi til verdens sprekeste 80-åring. Aktiv med på alt. Hun er med i danseklubben min, og skal være med på tur til Kos om en uke også. Vi blir over 30 som skal bo på samme hotel. Det blir en annerledes tur.

Så nå pakker jeg snart igjen. Var litt forsynt etter all varmen i sommer og en uke på Rhodos, men nå bare regner og tordner det og gradestokken synker for hver dag, så nå skal det bli deilig å forlenge sommeren med 2 uker til.

Jeg har faktisk lest meg litt opp på den lille gresken jeg kan, men det skulle jo vært en utvikling. Det blir visst bare stablisering der også.

 

Går det bedre med deg? Eller er det bare stablisering fortsatt? :o

 

Klem Sarri.

 

Går det bedre med deg?? Eller stabliserer du også. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på en tirsdag :)/>

 

Jaja - hva skal man vel si :mellow:/>

Vekta viser bare opp - og humøret daler.

 

87,4 kg på mandag - det er ikke bra i det hele tatt. Og så står ferien for døra også.

 

Men det nytter ikke å psyke seg helt ut. Så derfor har jeg bestemt meg for å veie 85 kg 1.desember.

Det er 13 uker ( skremmede, snart jul) til - og med 0,2 kg pr. uke når jeg første delmål på oppsatt dato.

 

Yeesss - det går jeg for :D/>

Ser ut til at vi ligger og vaker der oppe på vektskalaen begge to Sarri. Så nå må vi bare bestemme oss for å bedre resultatene utover høsten.

Blir vanskelig når ferieturer står for døra - men vi skal i alle fall ikke gå mer opp. Sunne vaner - litt trening og masse ståpåvilje. Og så går vi høsten lyst i møte - og jula noen kilo lettere. Ja - enig?

Vi kan i alle fall ikke gi opp :D/>

 

Foten er ikke god. Fant ingenting på MR - men det var et ødem under foten som de ikke finner årsak til. Nå går jeg til kiropraktor. Han mener det kan komme fra en skade som har forårsaket dette ødemet. Så nå driver han å brekker å strekker og haler i tær og fot.

Ingen bedring så langt - men det er ikke blitt verre heller da. Man må ta med lyspunktene :P/>

 

Prøvde meg på en treningstur i går. Gikk 6 km - hadde ganske vondt den siste kilometeren. Men det er ikke verre i dag. Tenkte jeg skulle la foten få hvile i dag - og forsøke igjen i morgen.

 

Men ellers har jeg det fint :P/>

 

Så du skal snart på tur igjen du? Så deilig å kunne dra avgårde ikke sant ;)/>

Den 13. reiser vi til Karpatos - gleder meg. Spesielt siden jeg har jobba i hele sommer. Har jo fått nyte været da - på kvelder og helger. Har vært en utrolig flott sommer B)/>

 

Stå på - vi kan og vi vil ;)/>

 

Klem mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So far - so good :D/>/>

 

Mat og mengder - OK

Trening - OK

Humør - Egentlig supert ;)/>/>

 

I samarbeid med kiropraktoren har jeg investert i nye joggesko - pluss anbefalte innleggssåler. Så nå flyter jeg av sted på mine treningsturer :P/>/>

Var bra da - brukte de på min 6-kilometer i går.

De to siste kilometrene var ikke gode - men det gikk. Og det er ikke verre i dag :)/>/>

Ble anbefalt annenhver dag - og kanskje litt sykkel innimellom + noen øvelser som skulle styrke fot og legg.

Kommer nok til å gå seg til dette - håper jeg i alle fall. For nå har jeg investert nesten tre tusen kroner i sko og såler :P/>/>

 

Sol og sommertemperaturer her i dag også. I går var vi oppe i 20 grader - og de lover det samme i dag. Sol og nesten vindstille - så dette tegner bra.

Blir litt ekstra på matfronten i dag - får mannen hjem og vi kan feire 43 års bryllupsdag ;)/>/>

 

"For hele verden er du bare en person, men for en person kan du være hele verden".

 

Ha en fortreffelig dag :)/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hallo igjen kjære Mia.

 

Nå er jeg hjemme og litt i ørska. Vi har hatt en fantastisk tur med mye dans og moro. Mange steder har innbyggerne tørket tårer over at vi er så interesert i gresk dans og musikk. Fant vår egen taverna med levende musikk, som nesten ikke hadde gjester utenom oss. Tror nesten vi reddet septemberlønna der i gården. Der møttes vi nesten alle noen-ogtredve hver kveld og danset på fortauet utenfor den lille kroa. :rolleyes:

 

Ellers leide vi sykler og syklet ut til flotte strender, svømte i det klare vannet. All den gode maten og det gode drikket skal vi forbigå i taushet. Men vekta var ikke vennlig til morgenen i dag. Skal vente et par dager før jeg bekjentgjør resultatet.

 

Har fått time til MR til torsdag. Det blir jo spennende.

 

Høres ut som foten din lider av det samme jeg gjorde for noen år siden. Det verket bort, men er fortsatt hovent og ekkelt, men ikke vondt. Ankelen er også tykkere enn den andre. 1,5 cm.

 

Håper du har en fin uke i Hellas du også. Gleder meg til å høre.

 

Hvis ikke speil fantes, så ville vi ikke visst at vi var tjukke, hadde bare trodd at klær skulle være behagelige å ha på.

 

Sommeren er her fortsatt. De fleste eplene lå på bakken når vi kom hjem, så jeg får prøve å lage litt eplemos til å ha i eplekake i høst.

Tøyet vaier i vinden og hverdagen er tilbake.

Nå begynner alvoret. Ned i vekt skal vi... :mellow:

 

Klem Sarri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Du verden som tiden flyr ;)/>

 

Kom hjem fra ferie den 28. september - og det har vært full fres både på jobb og på hjemmefronten :P/>

Har ikke vikar når jeg drar på ferie - så da ligger alt til jeg kommer tilbake da. Og denne gangen ble det ekstra tøft med ansettelse av 2 nye medarbeidere mens jeg koste meg under den greske sola :D/>

Så det har blitt lange dager kan man si. Nesten så jeg har jobba inn ferien....

Neste år må det vikar på plass. Man bruker jo opp overskuddet på de første 14 dagene på jobb.

 

Vekt og sånn - ja hva skal man vel si? Veide 88,1 kg den 6.10. - og skal ikke opp på vekta før 3.11.

Spennende da - om jeg klarer denne snuoperasjonen helt alene.

Planlegger sterkt å veie 85 kg den 8. desember. Ned 3,1 kg på 2 måneder - det burde egentlig ikke være den største utfordringen ;)/>

 

Ellers hadde vi en utrolig deilig ferie på skjønne Karpathos. Leide bil hele perioden. Kjørte ikke hver dag. Men de beste strendene fant vi litt utfor alfarvei. Strender der det kun var oss. Så vi pakka ned mat og vin og badehåndklær - og tilbrakte dagene i små viker og bukter med glassklart vann.

Og den beste maten fant vi på små mann-og kone-travernaer i ørsmå landsbyer. Der vi ved hjelp av armer og bein klarte å få den ekte greske maten - lykke :D/>

Lærte noen nye greske ord på den måten også. Men må nok pugge det greske alfabetet :rolleyes:/>

 

Høres flott ut din tur også Sarri. Elsker å reise til de greske øyer - og finne våre egne små steder - det er ferie det.

 

Men nå må vi legge ferievanene på hylla - for nå skal vi starte på ordentlig. Tenker du på kurs? Jeg lurte på å melde meg på - men så passer det ikke de dagene kurset er. Så nå prøver jeg selv fram til jul - så får vi ta en evaulering etter nyttår ;)/>

 

Forresten - foten er mye bedre. Ikke helt 100 - men i alle fall 75%. Går til kiropraktor faktisk. Han brekker og drar i tær og hæl, kne og hofter. Har fått noen øvelser som jeg skal utføre hver dag - og det funker. Glad og lykkelig for det - jeg som så for meg alskens operasjoner :)/>

Begynte med 2 ganger i uka - nå er jeg nede i 1 gang i måneden.

Så nå er det bare å komme seg på tur. Når jeg bare kommer ajour på jobben!!

 

Ha en fortreffelig uke da

 

Klem fram mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...