Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Halloen der ute :)/>/>

 

Sol og blå himmel i dag også - og 9,2 grader klokka 7. Så det går rette veien gitt ;)/>/>

 

Ellers full fres her. Jobb og generalforsamling i går - og så sykla jeg!!!

Tok meg sammen og satte meg på trimsykkelen. Det er en god gammeldags sykkel - ingen fancy spinningsak. Men effektiv var den. Sykla i 30 minutter - 13 kilometer - ikke verst.

Men da var det nok også - svetten hagla og jeg var lei tross favorittmusikk på øret :P/>/>

Liker egentlig ikke å svette jeg - kanskje derfor jeg ikke liker innendørstrening :unsure:/>/>

 

Men godt var det iallefall. Verket i kneet i natt - men ikke verre enn jeg kunne holde ut.

Så får jeg se om det blir ei lita økt i dag også - time will show :D/>/>

 

 

Går det greit der ute?

Synes det er veldig vanskelig å holde fokus jeg - men man må jo prøve.

Ble et lite stykke marsipankake på meg i går( stolt av at jeg tok bare et lite!!) - men lå innenfor kalorigrensa allikevel.

 

Ha en trivelig dag da jenter :)/>/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen Mia.

 

Sol og litt regn her også,men en iskald vind fra nord.. må finne le for å ha det nogenlunde trivelig.

 

Forige uke gikk jeg ned 200 g! :huh:

 

Men på min vekt er jeg fortsatt over 80 kg. 80,2 til morgenen i dag. Nå veier vi det samme Mia. Vi må da for rakkeren komme under 80kg. :o Nå setter vi alle kluter til og kommer oss ned på 79,0!!!

Ikke noe marsipankake før vi er der. Helst ikke etter heller, for vi skal jo lenger ned. Hva er egentlig ditt mål? Jeg har helt glemt mitt, er bare fokusert på dette 80-tallet. men jeg håper vel at det blir 75 kg en gang. Tror det hadde vært lurt for kneet mitt også. Men jeg blir så skrukkete på hele kroppen, så jeg får glemme 60-tallet tror jeg. Det var en lettelse å skrive! :) For med mine 163 så hadde nok det vært rett vekt. Men nå går jeg for 75 :):)

 

Ny veiing i morgen. Jeg har tatt skippertak i dag og fortsetter i morgen. Jeg vet at det ikke er sånn jeg skal gjøre det :huh: Må bli mer stabil uka gjennom.

 

Så hva gjør vi? Under 80 neste uke? Maten er 85%. Resten trening.

 

Nå kryper jeg til køys, sulten og frustrert.

 

God natt ;)

 

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Sarri :)/>

 

Ja - nå gjelder det å ha tunga rett i munnen - for nå skal vi under 80. Nytter ikke å lulle seg inn i alskens unnskyldninger - for nå er det alvor :rolleyes:/>

 

Hadde satt 69 som et ønskemål jeg Sarri. Første delmål under 80 - neste 75. Og kanskje jeg skal ta å stabilisere der jeg også så får vi se. Skal vi kjøre knallhardt mot 75? Jeg er 165 høy - så vi ligger noenlunde likt både i høyde og vekt ;)/>

 

I morgen har jeg time på sykehuset for kneet - spent på hva konklusjonen blir der. Får ta stilling etter den.

 

I dag har jeg vært hos frisøren - shoppet noen topper - og truffet tidligere kollegaer. Vi spiste middag og oppdaterte hverandre på livet :)/> Det var kjempekoselig - flere år siden jeg har truffet dem. Middagen var sunn - og jeg droppet desserten - vinen også siden jeg kjørte. Så godkjent meny i dag.

 

 

Dette kan vi klare :D/>

 

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for oss Mia, nå har vi bestemt oss.

 

I går var jeg på 79.2 på vekta på kurset og i dag 79,4 her hjemme. Nå må jeg ikke svippe opp på 80 tallet igjen. Kom igjen du også. Kjenner jeg meg selv rett, så venter jeg på deg. Ingen ting går fort med meg.

 

Lykke til med undersøkelse av kne, håper de kan hjelpe deg. Neste torsdag skal jeg få en sprøyte i mitt kne. Spent på den.

 

De hadde leid ei vekt som var helt unik. Den målte muskelmasse i armer og bein og kropp. Den målte også indre fett, det var ikke oppbyggelig. De hadde målt slanke flotte instruktører, som også hadde for mye indre fett. Så her kommer kostholdet inn. Men av mine 80 kg så var 48 kg muskler!! Så da har jeg jo et godt utgangspunkt for å forbrenne fett også da. BMI var under 30 for første gang. Så det var da en del bra ting også.

 

Men nå bretter vi opp ermene og sikter mot 75 kg :):)

 

Jeg kan heller ikke fordra innesykling. Men kommer ikke helt igang med å sykle i år. Har sykla til byen et par ganger, men det er jo for lite.

 

Klem Sarri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent på unersøkelsen din :o

 

I dag 79,7. Under for andre dag på rad. :):)

 

Sykla til byen 2 ganger i går. Skikkelig fornøyd med meg selv der. Nå går jeg på trening:SHAPE i dag. Fortell,fortell om kneet ditt.

 

Klem Sarri. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Sarri :)/>

 

Gratulera med kjempeflott resultat da - superbra. Jammne har du god grunn til å klappe deg selv på skuldar - dette fortjener du :D/>

Og så på sykkel også - der slår du meg iallefall :P/>

 

Vet egentlig ikke helt hvordan det gikk på undersøkelsen jeg :huh:/>

Eller - legen mente at siden jeg var blitt så mye bedre på så kort tid ville han vente og se. Ikke bare bare å rote rundt inni kneet heller etter som jeg forsto.

Så da ble vi enige om å se det litt an. Kneet kunne jeg bruke for alt det var verdt - kom ikke til å "ødelegge" noe mer.

Sykkel var best - men treningsturer kunne jeg bare fortsette med så sant jeg orket ;)/>

Vi planlegger litt fjellvandring i sommer - og legen ønsket god tur :D/>

Så summa sumarum - litt slitasje - litt ødlelagt menisk og litt væske. Regnet med at det ville "gå seg til" etter hvert.

Så det håper vi på da - og enda en grunn til å miste noen kilo. Tror nok knærne har godt av litt mindre vekt ;)/>

 

Ellers er jeg spent på vekta på mandag. Har egentlig gått greit denne uka da. Så nå blir utfordring helg og utsvevende uteliv :D/>

Skal treffe venner å gå ut og spise i dag - i morgen er vi invitert til venner ( og der vet jeg at det vanker masse god mat!) - og søndag venter vi besøk fra Canada. Så da blir det noen dager med lange og sosiale måltider - det blir en utfordring!!

 

Trivelig helg til flotte jenter.

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt laber aktivitet nå. Sikkert pga at vi har hatt noen deilige sommerdager i Norge. Har lagt inn ett ekstra gir frem mot sommerferien. Håper å komme under 85 kg før vi reiser på ferie. Skal ha med meg treningstøy slik at jeg kan ta meg noen gå/jogge turer på morgenen, men ferie er ferie, så får man heller tåle å gå litt opp.

 

Ha noen flotte sommerdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på en fin juni-lørdag :)

 

Du høres jammen energinsk og inspirert ut Annekat. Stå på! Tror du greier målet ditt før ferien jeg.

 

Og du da Mia? Hvordan går det?

 

Nå har jeg vært under 79 to dager på rad. Jeg er helt overveldet. Men jeg trodde jo at hvis jeg kom meg under 82, så ville det løsne. Det har virkelig vært en terskel i flere år. Slanket meg dit gang etter gang. Det rare er at jeg gjør jo som jeg har gjort hele tiden( på dette nye opplegget) og nå ser jeg forskjell nesten fra dag til dag. Og så ser jeg det på skrukkene. De formerer seg. Men jeg må jo bare velge. Færre kilo og flere skrukker eller omvendt. Og jeg har valgt en lettere kropp :)

 

Stå på Mia! Venter på veieresultat??

 

God helg alle mine venner her inne B)

 

Klem Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halllo jenter :)/>/>

 

Tegner til å bli en solrik dag her. Litt kald nordavind da - men det er vi jo vandt til ;)/>/>

 

Har hatt kjempekoselig besøk fra Canada - ble masse sosialt og full rulle i 2 dager.

De dro videre til Bergen tirsdag - og det gjorde vi også. Var på konsert med Mark Knopler på onsdag - og hadde "ferie" resten av uka. Hadde egentlig tenkt å reise hjem på torsdag - men så hadde jeg noe avspasering tilgode - og da ble vi ut uka vi :D/>/>

Jeg har ikke riktig klart å knekke slankekoden når jeg er i feriemodus. Var fryktelig spent på vekta i dag - følte meg oppblåst og tung. Og det var opp da - men bare 600 gram :P/>/>

Ikke helt etter planen - men får bare trå til videre framover.

 

Nå holder kneet såpass at treningsturene blir treningsturer. Og da kommer det seg må vite - jeg liker disse turene der jeg kan tømme hodet etter en travel arbeidsdag :)/>/>

 

Så jenter - jeg er fortsatt med jeg også ;)/>/>

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden som tiden flyr ;)/>

Eller - tiden går ikke - den kommer :)/>

 

Men iallefall - det er allerede torsdag - og nesten ukeslutt!

Har hatt noen travle dager - men greit det også innimellom. Vi holder jo på å renovere et hus - og der er det mange beslutninger å ta.

Nå står gulv i soverom for tur - og der tror jeg vi ender på furugulv som vi beiser i rett farge - som etter mitt ønske kommer til å bli litt sølvgrå-aktig :)/>

Var og så på forskjellige alternativer i går. Og de ferdig behandla gulva vi fant var enten rådyre eller feil farge :rolleyes:/>

 

Her er det lite slankeprat som dere ser :P/> Har ikke vært så verst da. Ble en supergod middag med vin i går - men ellers nokså nøkternt. Var i bursdag hos en svigerinne på tirsdag - og der ble det servert en aldeles deilig og kaloririk kake. Forsynte meg med et lite stykke - plaserte kaffekoppen oppå den bruke tallerkenen - og da kunne jeg jo ikke ta den av igjen for enda et stykke må vite :D/> Lurt det der!

 

Ellers blir jeg gressenke de neste 14 dagene. Så nå har jeg ingen andre å skylde på enn meg selv dersom jeg ikke klarer å følge planen :huh:/>

 

Her gir man ikke opp - det tar bare litt lengre tid å nå målet!

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag igjen :rolleyes:

 

Her lærer man stadig noe nytt. :) Sette kaffekoppen oppå akjetten.. har ikke hørt det før jeg. MÅ PRØVES. Lett å ombestemme seg hvis kaka er god, og det er jo kaker. Tror ikke jeg har smakt ei vond kake jeg..

 

Ellers er nok god kake skyld i at jeg er på 79 tallet igjen. Bakte den sjøl og slikka bolle og spiste rester.. Kake med marengs, peanøtter, ritz-kjeks, sjokolade og krem med knuste M-sjokolader på toppen. De som fikk den servert sa at det var den baste kaka de hadde smakt. Tror ikke jeg baker den så ofte.

 

Ellers holder jeg på å pakke. Det er varmt i Hellas nå, men så lenge det er så kjølig her, er det litt vanskelig å begrense hva en tar med. Trenger nok ikke jakke og lange bukser hvertfall. Gleder meg til å bade og aller mest til de varme fløyelskveldene, som jeg kaller det.

Morsomt med barnebarn som elsker ruiner også da. Så vi må jo ta noet utflukter for å se på gammel kultur og arkiologi. Så skal vi danse gresk dans og spise masse god mat. Gresk mat er jo så riktig, bare å droppe risen og chipsen. Masse vann er også viktig i varmen. Jeg skal spise en stor is mens jeg er der, ikke mer...

 

Vi drar til søndag og før det skal jeg veie 78 og noe igjen. ;)

 

Bruk disse 2 ukene Mia, vær stanhaftig og kom under 80 du også!!!

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - fikk ikke ønska deg god tur Sarri. Men gjør det nå :D/>

Også ferie på 78 tallet da - kjempeinnsats fra deg - stor klapp på skuldra fra meg ;)/>

 

Åh - nå kjenner jeg at forventningene stiger når du snakker om fløyelskvelder - akkurat som jeg skulle sagt det selv :)/>

Lurer på om jeg klarer å vente helt til slutten av august. Gleder meg iallefall noe vanvittig.

 

Nyt dette deilige landet da Sarri - nyt mat og vin og dans og kultur. En ørliten oppgang kan du kalkulere inn - den forsvinner etter hjemkomst.

Jeg fikk ikke veiet meg i dag. Klokka ringte ikke - og det ble en heseblesende morgen. Har vært flink matmessig - så er spent på resultatet. Tar og veier meg i morgen :D/>

 

Gleder meg til rapport jeg B)/>

 

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk teste ut kneet i går. En lang treingstur på 1 mil i variert terreng. Gikk bra :D/>

Var støl og lemster i dag da - lenge siden jeg har gått så hardt ut. Men nå kan vi kanskje ta Samariaravinen på Kreta i september allikevel - gleder meg til det ;)/>

 

Ellers:

Laks med hjemmelaget potetmos til middag og norske jordbær

( naturell!) til dessert. Veldig fornøyd med egeninnsatsen.

 

Litt mer utfordrende i dag. Bursdagsselskap med kake etter middag. Har lovet meg selv et stykke :)/>

 

Stå på jenter - sommer eller ikke. Vi satser stort.

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtur - 81,7 kg i dag :unsure:/>/>/>

 

Var sur og irritert - ingen god følelse på en mandag. Og så var det silregn også <_</>/>/>

 

Men for ikke å ødelegge hele uka ble jeg enig med meg selv om å legge dette bak meg. Sånn er nå stoda for øyeblikket :P/>/>/>

Jeg kan ikke gjøre noe med det som har vært - men jammen kan jeg gjøre noe med den videre utviklingen.

Her er det ikke rom for prøving - her må det handling til!!

 

Ingen store ambisjoner - men ned en halv kilo til neste mandag. Har noen store utfordringer denne uka - masse sosialt fra torsdag til søndag.

Men tid til egenpleie mandag til onsdag - og rom for noen kortere treningsturer lørdag og kanskje søndag. Men søndagen tar jeg som en bonus :)/>/>/>

 

Har bestemt meg for å legge bort en uvane i uka:

Plan uke 27:

Søte kjeks er bannlyst. De er bortvist fra mine skap og skuffer. Ingen dårlige unnskyldninger om å ha på huset i tilfelle gjester - siden jeg stort sett har spist opp pakken før gjestene kommer.

Og så har jeg funnet ut at mine gjester setter mer pris på et godt knekkebrød med ost sammen med en kopp kaffe eller te ;)/>/>/>

 

God plan

 

Og nå er humøret mye bedre også. Det silregner fortsatt - men jeg jobber jo innendørs, så pytt,pytt :rolleyes:/>/>/>

Og så har jeg en nøktern plan og forholde meg til - ingen overambisiøs sak. Dette kommer til å funke!!

 

Dagens lille:

" Å lever er ikke nok;

Solskinn, frihet og en liten blomst må man også ha!"

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig optimist :D/>

 

En strålende dag i går da - i silregnet.

Men i dag er sola tilbake for fult - litt mørke regnskyer dukker opp sånn innimellom. Men man kan vel ikke forvente full sommer heller :P/>

 

Fiskesuppe med laks og masse grønnsaker i går.

Kveldskosen var youghurt med valnøtter og honning - aldelse fortreffelig. Nesten så jeg ikke savner isen ;)/>

 

Spinnig 30 minutter - falt neste av sykkelsetet ved endt økt. Fy søren - formen er ikke som den var. Men det kan jeg jo gjøre noe med :rolleyes:/>

 

Måtte vi få en strålende dag - både med og uten sol :)/>

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny uke - og nye muligheter ;)/>

 

Har bestemt at badevekta skal få sommerferie fram til 5. august :rolleyes:/>

I denne perioden skal jeg spise noenlunde sundt og normalt - med litt utskeielser innimellom. Jeg skal ta mine treningsturer - og kanskje en sykkeltur sånn innimellom.

Og når vekta får komme "hjem" igjen regner jeg med at den er noenlunde lik førsommervekta - er iallefall det jeg jobber for :P/>

 

Ellers går no dagan. Ingen ferie på meg før uke 35 - så jeg har noe å glede meg til framover :D/>

Været på disse kanter av landet er langt fra optimalt - det er grått og småregn. Men den iskalde nordavinden er iallefall gått i dvale.

Nå loves det høytrykk fra helga av - og optimisten mia er klar for sol og grilling og båttur B)/>

Om vi tar ut båten da må vite. Været har vært så surt at vi har drøyet sjøsettinga. Kanskje den må tilbringe sommeren på land stakkar :unsure:/>

 

Vel - været kan en ikke gjøre noe med heldigvis. Tenk for bruduljer om vi kunne bestemme det da :)/>

 

Komt hjem Sarri? Gleder meg til å høre om turen din.

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hallo på deg.

 

Visst er jeg hjemme! :D

har hatt en deilig tur. Alle 3 barnebarn var blide og fornøyde og minstemann lengtet bare litt hjem. De badet og svømte dagen lang i 24 gr deilig klart vann og de voksne fikk virkelig svømt lange turer de også. Brune og fine B)B) Jeg ble brun med en gang, var jo ikke mange ukene siden uka vår i Tyrkia.

Tok en tur til Rhodos by og gikk i gamlebyen. Barna var veldig begeistret over den gamle borgen og bymurene og alt sammen. Ellers tok vi buss til Faliraki et par kvelder og en dag tilbrakte vi i Kalithea,et sted maed sunne kilder, et bryllups-kapell og helt turkis vann og grotter. Det var så vakkert der, at alle som kommer til Rhodos må dra dit. Hadde jeg ikke vært gift, skulle jeg giftet meg der, så romantisk. -_-

Gikk opp 700 g.!! Ikke værst eller??

 

Men det har tatt ei hel uke å komme ned igjen. Har spist reker og drukket vin og spist kake. flere ganger!! Jordbær og fløte også. Men nå er jeg der jeg var. Så nå er det bare å komme videre.

Men jeg er så sultyen om dagen, har virkelig lyst til å stappe meg proppfull :o

 

Været her er ikke så værst, men sommeren tar liksom ikke helt tak. Varmt og godt om dagen, men litt skyer. og om kvelden er det bare 14-15 gr. I sjøen koker det av brennmaneter. De er virkelig en plage...

 

Har du lest ØYA av Victoria Hislop? Du skulle jo til Kreta?

 

Klem fra Sarri. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå flinke du har vært Sarri :D/>

 

Du setter jammen malen nå - mon tro om jeg kan klare å kopiere den bragden i min ferie :rolleyes:/>

 

Så fint det høres ut - med fornøyde og brune barnebarn og voksne. Nå gleder jeg meg enda mer til Kreta. Ja- jeg har lest Øya - og vært på besøk på Spinalonga også. En opplevelse det - og litt til ettertanke. Det er jo i vår nære fortid den ble brukt.

 

Har bare så vidt besøkt Rhodos jeg - var i Rhodos by noen timer bare. Men høres ut som det er mye mer å se og oppleve der. Får satse på den øya et annet år :)/>

 

Stå på Sarri - ingen propping nå vet du - du som har vært så flink. Vi får heller skrive av oss frustrasjonen og sulten når den blir for nærgående :D/>

 

Snakkes utover

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travel fridag :P/>

 

Vært på Ikea og sett på kjøkken - og der gikk jammen hele dagen :mellow:/>

Men vi fikk gjordt en god jobb. Så nå sitter vi og vurderer flere tilbud og forslag - blir vanskelig å velge.

 

Maten - ja den tror jeg vi forbigår i stillhet. Ligger nok ikke så dårlig an kalorimessig - men ernæringsmessig........

Jaja - man får spise sunnere i morgen :D/>

 

Ingen trening - det må også gjøres bedre i morgen.

 

Godt med blanke ark

 

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut på middag i går - mammen inviterte :)/>

 

Middagen var grei - spiste min ene porsjon med masse grønnsaker. Men det var dessert også - sviskekompott med fløtemelk. Jeg hadde begge deler :mellow:/> Et lite lyspunkt - kun en porsjon ;)/>

 

Ble ingen trening i går heller. Kneet er ikke helt i vater gitt - kanskje jeg tok det for stritt på mandag allikevel. Har iallefall ikke vært godt siden. Får prøve å sykle heller. Har fått meg sykkelhjelm og greier - så det er faktisk ingen unnskyldning. Og utesykling er jo langt å foretrekke framfor innesykling - synes jeg ;)/>

 

Akkurat nå sitter jeg på jobb og venter på sommeren. Det ble lovet at den skulle dukke opp i dag. Og det passer jo fint - fredag og greier. Og vi planelegger grilling med venner i kveld B)/>

 

God helg da fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her har sommeren kommet B) 27 gr i går og vi tilbringer dagen under markise og parasoll. Så har vi en naturlig parasoll, sitteplass under et epletre. Det er frokostplassen vår. Der inntar vi våre frokost- gryn.

Ellers har vi gjort storrengjøring i kjellerstue. Vasket tak og vegger og renset teppe. Har kjøpt ny sofa der nede. Men sitteplass til å strekke beina ut på hver vår side. Vi kommer nok til å sove godt til mange TV-program der. Jeg har sydd nye fine puter ig kjøpt garn til å strikke pledd. Moro med noe nytt!! :D

Dere er jo i gang med fornying dere også. Når skal dere flytte? Skal hele huset pusses opp? IKEA tar hele dagen det. Vi venter på at de skal bygge her i byen også, men det må bare graves fram noen spydspisser og mynter først.

Nå er jeg på 77-tallet. Tror ikke mine egne øyne jeg. Når jeg blir for sugen på noe, så lager jeg milk-shake eller smootie. Det metter godt og smaker godt. Har brukt jordbær eller bringbær nå og frosne bananer. Skummet melk og en liten fløteskvett. Med lavkarbo kan man med god samvittighet gjøre sånne ting. Bananen er i grenseland, men jeg tar litt. :)

 

Hadde du bodd nærmer, så skulle jeg invitert på reker i kveld :):)

 

 

God Helg og klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tanken om invitasjon Sarri - reker blir aldri feil ;)/>

 

Tenk at nå er sommeren kommet til oss også - sol og godt over 20 grader - om kvelden B)/>

Truer med dårliger vær til helga da - så vi får nyte sommeren mens vi har den.

Fikk full uttelling i går - fridag og båttur med innlagt lunsj. Virkelig sommerfølelse.

Er ikke så standhaftig som jeg burde være matmessig - men har også slått meg på smootie. Er iallefall sunnere enn softis :rolleyes:/>

Men så blir det et glass vin og to da - grilling med venner og familie på kvelden.

Men merker at jeg ikke orker de tunge måltidene når det er så varmt - blir masse salat og masse vann og farris. Men det frister med is for en iskremelsker. Og så har en velvillig sjel kjøpt flere pakker med is her på jobb. Fy søren - får prøvd ut standhaftigheten min der. Men det er godt med frukt også da - sier jeg til meg selv :P/>

 

Vel - det er iallefall aldeles skjønt med sol og sommervarme. Har litt problem med søvnen - men man får ta det igjen til høsten :)/>

 

 

Vi nyter dagene dere

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig en ny uke gitt :P/>

 

Går veldig fort disse helgene synes jeg - kunne godt hatt flere timer i døgnet sånn sommerstid :rolleyes:/>

 

Har ikke vært sånn allerverst matmessig denne helga. Var på besøk fra fredag til lørdag - masse god mat - stort sett sunne valg. Men det ble en del vin til da. Nydelig musserende og godt avkjølt hvitvin på en solfylt terasse - med litt oliven, fetaost, tomater og godt brød. Ble nok i overkant der. Men så hadde vi en sunn, mager suppe og helgrillet laks og jordbær med kesam. Og det er god, mager og nydelig sommermat.

Grillet kalkunskiver på lørdag - med båtstekte poteter og masse salat. Og så ble det laks igjen på søndag - for det ønsket vår barnebarn som skulle spise hos oss - og da ble det bare sånn da :D/>

 

Har kompensert med litt sykling. Bedre for knærne det enn treningsturene våre kjenner jeg. Og god trim også. På med sykkelhjelm og sykkelbukse - og så er det bare å trokke i veg en times tid.

Håper å få til en tur i dag også. Regnværet fra i går har blåst over -og vinden har stilnet - så unnskyldninger finnes ikke ;)/>

 

Vel - alt i alt ei deilig helg. Og ingen store utskeielser. Bra jobba mia :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lovet å ta fram vekta i dag - og da måtte jeg jo det da.

Den harde virkelighet er en vekt på 81,8 - og det er opp 1 hekto det :huh:/>

 

Nå gjelder det å finne fram alt av gode fortsetter og stahet og you name it - for her nytter det ikke å leke slanking lenger. Nå har jeg funnet fram gamle GR bøker - laget lister og matplan. Jeg vet jo at jeg kan - og det verste av alt er at jeg trives veldig godt med dette kostholdet. Det passer meg som hånd i hanske. Så hvorfor i allverden klarer jeg ikke å holde meg til det? Når jeg finner svaret på dette har jeg vunnet ;)/>

 

Må nok finne frem sykkelen også - kneet holder ikke helt mål enda. Men en mellomting mellom sykkel og treningsturer er planen. Og jeg planlegger treningstur i dag :)/>

Tror nok kneet har godt av litt mindre å slite med også - og da burde jo motivasjonen være til stedet.

 

Tre uker til jeg drar til vidunderlige Kreta - skal nok klare å skjerpe meg de ukene ( godt mot er ikke å forakte!!).

Og jeg er ikke grådig. Har regnet ut at med 0,4 kg pr. uke er jeg i mål til jul :D/>

 

God plan tenker jeg. Nå gjelder det å sette den ut i praksis. Og jeg er stadig optimist :P/>

 

Trivelig uke da jenter - tenk sundt og langsiktig!

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...