Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Hallo igjen!

 

Her er jeg, brun og fin etter en nydelig uke i Tyrkia, Alanya. Ganske fresch også etter diverse behanlinger. Masasje og voksing av overleppe, hake og kinn. fin farve på bryna har jeg også. Mannen min skulle klippe seg, og det var jo litt av en prosess, Fjerning av hår i ører og nese og hårvask og parfymering. Og jeg havnet i stolen ved siden av og fikk gjort alt dette. Tilsammen betalte vi 180 kr. :)

 

Det er faktisk ganske lett å spise fornuftig i Tyrkia. Grønsaker og salater er obligatorisk. Nydelig tilberedt og anrettet. I en salat var det 4 forskjellige salater og masse andre grønsaker. Men det er jo det der med alkohol.... Har vært veldig forsiktig, men noe blir det.

Så har vi bare latet oss, ligget på stranda og svømt litt innimellom. Var forresten 24 i vannet. Tror jeg trang denne ferien etter min fryktelige vinter.

 

Tror ikke psyken min vil under 80 jeg. Når jeg nærmer meg, så spiser jeg i smug. Har ikke visst dette før, har visst fortrengt det. Akkurat som en annen overtar og sender meg ut på dypt vann. Nå må jeg virkelig ta kontroll! <_< Har noen av dere opplevd dette?? :mellow:

 

Er i tvil om hvordan jeg skal greie dette.

 

Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,og her er jeg endelig kommet meg inn her igjen etter 2 sydenturer og for mye kos.

 

mannen min og jeg var jo nedover til Grand Canaria 1 uke nu,og da ble det litt mye av kos.Hadde 43 års br.dag der nede og vi hygget oss også hele uka.Gresk restaurant og mange andre plasser,og det ble dessert flere ganger noe jeg aldri gjør,men dette var en spesiell tur.

Nu har jeg kommet hjem,og vekta funnet og opp ble det jo,så nå er vekta 90,2 og i dag begynte jeg på riktig kost.

Har gjort så mye her hjemme siden vi kom hjem.Hatt selskap og kjøpt blomster til verandaen og møbler som jeg har skrudd sammen osv osv,så det er blitt så koselig der.Har gjort mye i huset også,fått kasta en masse på tippen.

Nu er jeg i gang,og jeg skal ikke ut på tur før 10 juni til Kiel med ferga dit,så inntil da skal jeg være veldig flink.

Ha en fin dag,nu er vi flinke damer her inne ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer - og velkommen him te våre breddegrader B)/>

Litt lite bruk for solbriller her altså - men faktisk skinner sola nå fra en nokså skyfri himmel. Men det blåse da - og temperaturen ute skal vi helst ikke snakke høyt om :huh:/>

 

Har hatt ei trasig uke. Startet så flott på mandag - treningstur og greier. Og så plutselig ut av det blå - ødelagt kne. Klarte å hinke meg hjem - og har klart å kreke med på jobb. Forferdelig travelt på jobb på denne tida - heldigvis kan jeg sitte rolig å utføre mine plikter. Måtte ha hjelp til å hente utskrifter fra printeren bare :)/>

Har fått tid på MR neste tirsdag. Hadde tenkt å kjøpe meg fram i køen - men nå tror jeg at jeg venter på det offentlige helsevesen :P/>

Er blitt mye bedre bare fra i går til i dag. Er langt fra god - kneet tåler nok ingen trimtur - men jeg kan gå noenlunde normalt også i trapper :P/>

 

Og jeg har trøstespist <_</>

Fy søren - dette er ikke bra. Har funnet ut at jeg er en "trøstespiser". Trenger ikke alltid være noe galt heller - bare planer som går i vasken. Lett å lene seg tilbake da - finne saker og ting fra skap og skuffer som var ment å serveres når det kom gjester. Vel - gjestene som eventuelt kommer i dag må nøye seg med kaffe :)/>

 

Har tatt grep nå - må være nøye med maten siden jeg ikke kan trene - og håper jeg har mot til å veie meg neste mandag ( tirsdag?).

 

Klem fra en noe frustrert mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de knærna, de volder oss problemer.

Jeg skal sette en sprøyte i mitt høyre kne 13. juni. kr.2497,- Hva syns dere. Godkjent i EU, men ikke i Norge, derfor må jeg betale selv. Pluss egenandel på sykehuset. Håper på et under hvertfall.

 

Virker som vi står på stedet hvil litt alle sammen. Nå må vi gjøre alvor av våre bestemmelser. Ellers er de ikke noe verd. Vi må, vi må, vi må.... Ikke noe tull.

 

Har vært i lunch med tidligere kolleger i formiddag og skal på symøte nå i kveld. Kjempeutfordring dette. Jeg får ta med mitt usynlige speil i helfigur og konferere med det underveis.. God ide det med speil syns jeg.

 

Dette må bli ei fin uke.

 

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig spør du meg Sarri - er jo avhengig av at beina bærer oss noen år til :)/>

Hva er problemet med ditt kne Sarri - og har du prøvd denne sprøyta før?

Regner med at det er menisken som skaper trøbbel for meg - men vet jo ikke. MR vil vel gi svar tenker jeg.

 

Prøvde meg på min gamle og erverdige trimsykkel i går. Syklet ganske hardt 45 minutter - og kneet er iallefall ikke verre i dag. Verket kanskje litt mer i natt men ikke mer enn jeg tålte ;)/>

Noe må jeg gjøre for ikke å ese enda mer ut :rolleyes:/>

 

Vi får ta med oss vårt indre speil alle sammen tenker jeg. Men det er så lett å snu "baksiden ut" og håpe at det ikke er så galt egentlig - eller at et under skjer over natten liksom :blink:/>

Prøvde et skjørt jeg brukte i fjor sommer - det fikk jeg ikke igjen i dag - skremmende!!

Det får være mitt speil - har hengt det lett synlig og skal minne meg på hvor flott jeg følte meg da :D/>

 

Og så kommer 17. mai og pinse - utfordringer i kø damer ;)/>

 

Lykketilklem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Mia min venn i nøden. :rolleyes:

 

Artrose (slitasjegikt) er min diagnose. De kalte det menisk helt til de var inne i kneet med kikkehulls-operasjon. Og det har jeg gjort 3 ganger. Menisken min var helt fin, men brusken var nedslitt. Jeg har tatt sprøyte 3 ganger før, men denne er ny. Huyloronsyre (hanekam) er det de sprøyter inn. Ganske vanlig til trav-hester... Tror at jogging er noe av det verste du kan gjøre. Sykling uten for stor belastning og svømming er det beste. Og så styrketrening.(Der har du det igjen).

Lykke til med undersøkelsen hvertfall. Håper noe kan gjøres.

 

Puh, nå er marantonmandagen min over, så nå er det bare påsken og pinsen og jula for døra. Noe er det hele tida..

 

Jeg skal gå på bare pulver i 3-4 dager etter 17.mai. For å gi kroppen min et spark. Siden jeg står så stille. Gleder meg ikke. 500 kal om dagen. Det er meningen jeg skal i ketose. Men jeg har bestemt meg for å prøve noe drastisk. Dette er i samarbeid med min slankekonsulent.

Det er vel verd å prøve. Pulveret de har er skikkelig vondt, men jeg kunne nok brukt annet pulver også tror jeg. Men nå får jeg gjøre dette.

 

Rapport følger når jeg er i gang.

 

Regnbyger og kalt her i dag.

 

Klem fra Sarri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - er jo spent på hva MR viser jeg :mellow:/>

Kanskje er det slitasje her også du. Skal bli greit å få et svar iallefall.

Håper sprøyta virker som den skal på deg. Burde det - vi er jo "fullblods" vi også :P/>

 

Tror nok jeg får holde meg på sykkelen framover. Jogging er ifallefall ikke aktuelt - og trimgåing på asfalt er ikke bra det heller. Bedre på denne tida når det er lyst utover - da kan jeg gå i marka. Men får vente på diagnosen :P/>

Og så min stooore dårlige samvittighet - styrketrening :rolleyes:/>

Vet jeg må - men.......

 

Du får se på pulverkuren som jeg ser på styrketrening - må man så må man ;)/>

Blir spennende å følge deg.

Men nå ser vi framover mot nok ei langhelg - og koser oss med masse sunne alternativer ;)/>

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monsteruka er ferdig. Resultat +,0,6 kg. Det var jo forventet. Hjernen min hadde full fokus på planlegging og avvikling av konfirmasjon, og fristelsene ble for store.

Men nå er det full skjærpings.

 

Sarri: Er du helt sikker på at du vil gå på pulver selv om det ikke er så mange dagene. Jeg er veldig skeptisk til å ha ett så lavt kalorinivå over noen dager. Du får nok en kick-start, men kroppen din setter seg jo helt i hvilemodus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på noe jeg, Annekat. Men tror kanskje at spyken min kan forstå at det går an å komme under 81 kg. Alt låser seg når jeg nesten er der. Som jeg skrev: Noe annet overtar og putter i meg usunt og for mye. Veide 81,1 til morgenen i dag, og nå sitter det en på hver skulder og forteller meg om alle gode ting som finnes i mitt hus. Eller om alt det gode og søte og fete jeg kan lage. Har kommet hit på mange GR-kurs også. Så går jeg opp 3-4 kg og begynner på nytt kurs.

Når kurset er slutt så har jeg nådd denne terskelen igjen. Disse kiloene har kostet mange tusen kroner. Denne gangen prøver jeg noe drastisk. Så får vi se. Dere skal få vite ;)

Jeg psyker meg opp til dette :)

 

Trengerderes støtte!!

 

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg jeg Sarri...........

 

Kjenner meg igjen. Det er merkelig hvordan hjernen er skrudd sammen. Hjernen min var ikke i Grete Roede-modus i forrige uke. Selv om det er like enkelt å ta fornuftige og gode valg så heiv jeg innpå småsjokolader fordi de sto lett tilgjengelig og jeg var stresset. Akkurat som om hjernen motarbeider viljen.......he,he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Det sitter mellom øra" - så sant som det er sagt :P/>

Utrolig hva vi kan finne på å gjøre egentlig - og det på tross av at vi er fornuftige og oppegående damer. Det er som en slags tvangshandling :mellow:/>

 

Og så tusenkroners-spørsmålet - hvordan endre disse tvangshandlingene?

Man må iallefall ikke gi opp. Jeg har prøvd å finne ut når jeg har lettest for å skli ut. Dessverre gjelder det i litt for mange tilfeller for mitt vedkommende. Når jeg er stressa - sint - lei meg eller glad :rolleyes:/> Lyst på noe godt er farlig nær da.

 

For tida har jeg ferdig oppskåret grønnsaker lett tilgjengelig - det hjelper iallefall litt. Og ferske bringebær er blitt mitt godis - bare bringebær eller med litt vaniljekesam.

Te med litt honning eller en kopp Options sjoko er også en vinner hos meg - varm drikke døyver mange lyster :)/>

 

Noen andre forslag på lurt knask?

 

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste arbeidsdag før langhelg - og 17. mai :)/>

 

Holder på å planlegger sunne måltider - og sunt knask. Må ha noe sundt å finne i skap og skuffer. Prøver å la være å handle inn matvarer som er gode å ha dersom det kommer noen innom - for de har jeg som regel spist opp før det kommer noen innom :mellow:/>

 

Men vi skal kose oss også - nyte maidagene både i regn og sol :D/>

 

Trivelig 17. mai jenter ;)/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått nasjonaldag

Ganske grått og regn her hos meg - men opphold under barnetoget og masse blide og bunadskledde og hurraropende barn :D/>

 

I dar er det et aldeles strålende vær - 20 grader og sol B)/>

Så da er det terrassen next.

 

Ble altfor masse mat i går. Gikk over all forventning første delen av dagen - så ble det servert kaffe og kaker og is - og da spiste jeg.

Vel - det var i går. Idag startet dagen sunn og frisk - og det akter jeg å fortsette med ;

Nå må det litt handling til - og så inntar jeg solsenga med bok og solbriller.

 

Ha en fortreffelig pinse :)/>

 

Solskinnsklem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så deilig vær.

 

I går gikk jeg meg en tur på 18 km. Tok 3 timer inkl. Lunsj. Resultat: skikkelig lyskestrekk og en veldig urolig natt. Våknet hver gang jeg bevegde meg. I dag tok jeg meg en sykkeltur. Regnet ikke med at den ville bli så lang siden jeg hadde vondt i lysken, men den kjente jeg ikke noe til. Da ble det en tur på 45 km. Forbrukte 2000 kcal, men etter å ha lagt inn i dagboka så er reelt Forbrukte kcal 1000. Drakk en cola, spiste panini, heiv innpå en new energi sjokolade på veien. Samt en banan og en soft-is.........

Viktig med jevnt energiinntak ellers blir man fort tom. Kunne jo ha spart meg for soft-isen, men det var årets første.

 

Kos dere i sola mens dere kan. Ifølge yr er den bare kort innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle damer!

 

Nu har jeg heldigvis kommet meg nedover på vekta til 88,1 og det var bra.Ferier er farlige,ikke sant.100 gr. til ned så er jeg på det minste jeg var her inne for en stund siden,men nu går det rette veien,bare være flink nå framover.

Har gjort en masse her hjemme nu.Kjøpt nye verandamøbler og det er plantet masse der,og det er blitt så koselig,så der har jeg vært mye de siste flotte dagene.Snart ferdig med rundvaskinga også,så blir det snart satt i gang male spisestuemøblene,og det gruer jeg meg til.Det er 6 stoler,og en sjenk,pluss et stort bord,men jeg vil ha det hvitt,og da må jeg gjøre det nu som jeg har det så lyst og fint og ser godt hvordan resultatet blir.

Får ta det som en treningsøkt,bruker mange kalorier på dette også.I morgen kommer mamma og halvsøsteren min på besøk.Jeg har lagd fylte pannekaker og bakt eplekake,og det er lenge siden jeg har gjort det,men i morgen skal vi kose oss sammen,det er sjelden vi gjør det altså.Vi bor litt fra hverandre min søster og jeg,så det er ikke ofte vi treffes.

Ja,damer,nu må vi være flinke,og det er lov å kose seg,men man kan begrense seg litt,og ikke kose seg hele tiden med det man ikke skal,men heller finne alternativer som ikke legger seg på "sibeina",haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen.Vel overstått 17. mai? Med kaker og brus og pølser og alt sammen :D

 

Har virkelig gått inn for dette med liv og sjel etter denne dagen, og nå var jeg UNDER 80 :):):) . Så min slankekonsulent syntes ikke jeg skulle gå på pulver-greiea likevel når det hadde gått så bra selv om jeg hadde vært på ferie og 17, mai og alt sammen. Har lovet henne å gå ned 1 kg denne uka, ikke noe tull. Skulle ha planene klare når suget kom over meg. Noen bær på lur og litt vaniljekesam. Pluss drikke MASSE vann. Kjenner jeg blir litt rastløs inni meg. Men jeg har lovet. Det er jo nå jeg saboterer meg selv og smug-spiser. Godt det ikke er alkohol jeg er avhengig av. Da hadde jeg vært skapdranker. Jeg skjønner hvordan de har det.

 

Hei på meg, da dere. Jeg har gått ned 5 kg, og har ikke vært så langt nede i vekt på mange år.

 

Når jeg har greidd dette, så kan dere også :D Tvi, tvi.

 

Klem Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to uker med vektoppgang ser det heldigvis ut som pilen er på vei nedover igjen. Jeg har siste kurskveld på Grete Roede førstkommende mandag. Håper da å ha tatt av det jeg har lagt på meg de siste to ukene. Jeg trener masse (over 20 trimpoeng pr. uke)og synes at det er frustrerende at dette ikke gir resultater.

 

I dag planlegger jeg en sykkeltur på 6 mil. Halvveis skal jeg ha en liten lunsj på en kafè. Må ha en liten "gulrot". Også blir det reker og ett par glass hvitvin til kvelds.

 

Jeg bruker treningsappen Endomondo når jeg er ute å trener. Denne gir meg mye inspirasjon. Jeg er også med på en konkurranse "The bikini challange". Gøy å se at man kryper oppover på rankingen. Alle har lik mulighet til å vinne til slutt, men det er det konkurranseinstinktet da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo supersprek :rolleyes:

 

Men og her kommerdet store men. Så et program på TV forige uke, vitenskapelig. Det er ikke trening som gjør at en går ned, hvertfall ikke mye. 80-85 % av vektnedgang er mat. Jeg trener også på treningsenter ca 4 ganger i uka, men ikke har jeg den store nedgangen heller. Men en øker muskelmassen og det er jo stort sett der fett-forbrenningen foregår, så det er selfølgelig fornuftig å trene. Men en blir ikke tynn av det. Det er det maten som avgjør.

 

 

 

Ergerlig også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Sarri, det er superfrustrerende.

 

Forrige uke trente jeg masse, og hadde gått OPP 0,8 kg. Grrrrr. Denne uken har jeg gjort akkurat det samme som forrige uke og gått NED 0,8 kg. Skjønn det den som vil.

 

Jeg så også det programmet som du snakker om, men trening får meg til å føle meg mer "fast i fisken" og vel. Og så tror jeg at man tåler bedre utskeielser i og med at hverdagsforbrenningen øker når muskelmassen øker.

 

Jeg føler meg nå fin i kroppen, men tok et bikinibilde av meg i går. Dèt var IKKE bra. Så der at jeg er ikke i mål ennå nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg akkurat samvittighetsfult skrevet et langt innlegg - og så forsvant hele greia :huh:/>

 

Vel - bare til å starte på an igjen :)/>

 

Jeg har klart å slite meg ned tl 80,5 kg - og det er en stor bragd så lite motivert som jeg er for tida . Er så store fristelser på denne tida synes jeg. Så nå gjelder det å finne sunne alternativer som kan erstatte disse godsakene. Jeg må vel innrømme at is er min store svakhet. Så derfor har jeg uten videre dikkedarer bestemt at en stor softis i uka er lov. Den ble inntatt i går - til stor nytelse og helt uten dårlig samvittighet :P/>

 

Lørdag hadde vi besøk av sønn og hans samboer. Koste oss med reker og hvitvin. Og for å kunne nyte litt vin sparer jeg det inn på frukt og melkerasjonen. Sikkert ikke helt i GR ånd - men helt i min :D/>

 

Nå er jeg veldig nær 7-tallet. Så her er det bare å gi jernet ;)/>

 

Så vi fortsetter i samme ånd damer - snertne kommer vi til å bli :)/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer.

 

Syns vi er tapre jeg. Står på alt vi kan, selv om vi elsker alt som er godt å putte i munnen.

 

Har et tips som virker for meg. Jeg har alltid gått opp i vekt av å spise reker, bruker 3 dager på å kvitte meg med vann.. men nå har jeg spist reker og majones, pluss salat, sitronpepper og salat blader, ikke loff!! Og jeg har ikke fått vektøning :) Og ikke vært stiv og ekkel i alle ledd. Prøv om det virker for dere også. :o

 

Ja, så tippet jeg over 80 igjen!!! Satt i buss tur/retur Oslo i går og satt på en konferanse hele dagen. Lunch og kaker :( . Men der var jeg flink. Hadde med en Bar, som jeg spiste halve av når det var kaker og den andre halve i bussen hjem. Så spiste jeg ikke brød og potetsalaten ( det var lunch-tallerken). Men jeg spiste halve desserten, for jeg var jo ikke mett! Ble nok for stillesittende ...

 

Konferansen var

 

i regi av Home Start (frivillig organisasjon)(les om den på nettet!) Magne Raundalen holdt veldig morsomt og interessant foredrag. Dere kjenner vel denne barnepsykologen fra gamledager dere også? :)

 

Nå tror jeg dette var i ferd med å forsvinne også. Hvorfor skjer dette Mia? Blir så ergerlig :(;)

 

I dag må jeg jobbe hardt for å komme under 80 igjen. Skal veies i morgen og jeg hadde jo lovet å gå ned 1 kg.....Ikke alt lar seg rette opp på et døgn. Nesten som den gangen jeg spilte piano. Øvde siste dagen før jeg dro til undervisning. Blir ikke god av sånt. Skippertak er ikke tingen. Blir overrasket hver gang av den vekta på kurset. Men den måler fettprosent, så den lar seg ikke lure... :mellow:

 

Nå starter jeg min strenge dag. Ha en god dag dere også. Og la den bli god på alle måter!! :)

 

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)/>

 

I allefall sol og blå himmel her hos meg - men gradene viste 8,7 i morgens klokka 7. Så sommertemperaturene må vi se langt etter. Nå er vi ikke så veldig kravstore da - og sol er jo bra ( man får være litt positive innimellom) :rolleyes:/>

 

Litt nedtur på vekta - opp 200 gram til 80.7. Om man fortsatt skal være i det positiv hjørnet så er jeg fremdeles under 81 :P/>

 

Ble nok litt for stort inntakt i forhold til utttak forrige uke - har ingen andre unnskyldninger :unsure:/>

 

Kneet plager meg fortsatt. Prøvde meg på en aldri så liten treningstur - det var ikke særlig lurt.

Men jeg kan jo sykle - og nå kan jeg sykle ute også. Har ingen god forklaring på hvorfor jeg dropper ut der. Eneste er at kneet ikke tåler noe særlig belastning - og ute fins bakker og stigninger i rikt monn.

Men nå kan jeg ikke utsette det lenger - så i dag planlegges en liten time på sykkelsetet. Jeg liker jo å sykle ute i naturen - det er innesykling jeg synes er utrolig kjedelig.

 

Hvordan gikk det på veiing sist Sarri?

 

Husker godt Magne Raundalen - synes han hadde mye vettugt å komme med. Skal sjekke opp den orginisasjonen da :)/>

 

Får skynde meg å poste dette før hele stasen forsvinner. Vet ikke hva som skjer jeg heller Sarri - men det forsvinner iallefall av og til.

 

Lykke til videre da jenter - vi er råtøffe ;)/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...