Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Hallo, hallo :rolleyes:B)

 

Hjemme igjen og brun og blid!! Vi har hatt en deilig ferie på tross av gråvær og regn og torden. 5 dager var ikke så bra, men en av dagene hadde vi meldt oss på heldagsutflukt, en dag tok vi lokalbuss og de andre fikk vi oss et bad, bortsett fra dagen vi satt på veranda og så på regn og torden, spiste nøtter og nøt rom og cola fra halv elleve om formidagen. Ikke så mye å finne på. Spilte kort, løste kryssord og sudoku og strikket. :huh: Ellers koste vi oss i sola og svømte.

 

Veide meg i dag og alt hadde gått bra. 81,9?? Tror det er mindre enn da jeg dro. Men jeg har vært veldig forsiktig etter jeg kom hjem, men hvis jeg får det av på 5 dager skal jeg være fornøyd.

 

Fint med lydbok på sykkel da.. jeg liker også best papirbok, men bruker lydbok når jeg strikker. Det er det koseligste jeg vet, strikke og lydbok, helt perfekt.

 

Du holder vekta i disse førjulstider du også? Hvis vi greier oss ut måneden skal vi være fornøyd. Nytt år og nye muligheter :)

 

Det var ikke noe særlig å komme hjem til snø og uvær. 2 plater hadde blåst ut av drivhuset, men nå er de på plass igjen. Har uværet vært hardt hos dere? Vi ligger jo i ly av fjella, så vi slipper som regel lett fra det. Men det var veldig huskaldt her når vi kom hjem. Litt av en overgang fra 22 gr og til minus. Ikke sikkert det er så sundt :mellow:

 

Nå er jeg hvertfall hjemm og vi får trøste og oppmuntre hverandre.

 

Klem Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Halloen der ute - og riktig Godt Nytt År :D/>

 

Nå er jeg klar for et kraftig rykk i "bedre-helse-med-lettere-kropp" prosjektet mitt ;)/>

Har hatt en flott desember med masse ( og da mener jeg masse altså ) sammenkomster med masse godt på menyen. Og jeg har latt meg friste :rolleyes:/>

 

Vekta er plassert langt under skapet - og jeg har latt som jeg ikke har sett den. Den skal få stå der til mandag - men da er det ingen bønn - den må fram i lyset.

 

Nå blir det fram med dagbok og middagsplanlegging i kvardagen - trinturene skal gjennomføres med stil - og jeg satser på en sunn januar :P/>

 

Leste et sted at det kun er jeg selv som setter begrensninger for meg - så herved skal jeg slutte å skylde på alle andre når jeg går på en smell. Skal ta ansvaret på meg - og komme meg tilbake på rett spor snarest :D/>

 

Jaha - det var min plan. Hva er din?

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt ntt år, Mia! :)

 

Ansvar for seg selv og ikke skylde på andre!! Godt valg for det nye året!! :D Skal vi leve etter det?

 

Noe må gjøres. Mandag blir en god start til veiing, jeg har jo vært på vekta nesten hver dag og det er IKKE hyggelig. Denne jula har jeg sittet inne og sett på regnet som har pisket på rutene og trærna som har bøyd seg i stormen. På de første dagene i januar har det kommet like mye regn som på de 3 første månedene i fjor, mangler 4 mm på det og det greier vi sikkert i dag. Pluss at jeg hadde jo bakt noen gode kaker, gjester hadde med konfekt, nøtter smaker jo også godt. Nei takk for at vi har vanlige hverdager foran oss.

 

Tirsdag begynner treninga igjen også, så nå er vi i gang!! :) Eller?

 

Jeg skal ikke gå på kurs, skal ordne opp i dette selv, men trenger din hjelp og støtte.

 

Jeg har hatt dataproblemer. Kjøpte ny PC, men det hjalp ikke. Nå har jeg fått tilsendt nytt Modem, så nå sitter jeg på den gamle PC n. Windows 8 er noe dritt. Jeg har bedre program på den gamle maskinen min. Må ha hjelp til å komme igang på den nye. Dessuten er alt det gamle best. Ser at dette er skikkelig gammel- dame- takter. Liker best at ting er som de har vært. Kan nok overføres til spising og latskap. Forandringer må til. Jeg skal tenke veldig fram til mandag..

 

Ha en god helg, så legger vi planer og tastes på mandag.

 

Nyttårsklem Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei Mia :)

 

Det fine med å lese her inne på forumet er alle de motiverte menneskene med kloke ord:) Jeg tenker at så lenge vi ansvarliggjør oss selv så blir det ikke så lett å finne unnskyldninger for å fråtse i mat og godis:))

 

Min plan ligner på din, registrere mat og trim og veie meg med jevne mellomrom. Jeg trenger å se resultater og konsekvenser med tall og bokstaver, bare da resultatet trenger inn i hjernebarken min:)) og så motiverer det veldig når man står til ansvar for noen, kjempefint med motivasjonstråden til juni72:)

 

God ide med lydbok når man sykler, jeg er helst ute og går men noen ganger er været så dårlig at det blir sykling inne istede:)

 

Lykke til, vi satser på at januar blir fantastisk bra på veien mot en ny livsstil:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mandagen vært her og gått. Har du veid deg Mia? Det har jeg. Veide 83,7 :( .Ikke helt morsomt det :angry:

 

I går var jeg på vanngym. og ble veldig støl. I dag har jeg vært på treningsenteret og deltatt i en seniortime. Hele den ene veggen er bare speil, og jeg så godt hva som hadde skjedd med meg den siste måneden. Trang ikke vekt til det nei...

 

Jeg møter opp i morgen også, nå skal kiloene bort igjen. I dag koker jeg grønsaksuppe. Løk, persille, sellerirot, gulrøtter, kål og poteter. Har litt purre også tror jeg. Skal koke en stor kjele så jeg har til i morgen ogaå.

 

Nå er vi i gang!! :):)

 

Tror gressenka er med også!!

 

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha - jeg har veid meg ja :(/>/>

Ikke lystelig hos meg heller du. Vekta stoppa på 84,1 kg :unsure:/>/>

 

Kan du begripe at vi lar det gå sånn? Men vi gir ikke opp - det skal vi ha :D/>/>

Hadde en sunn dag i går - med stekt laks og hjemmelaget potetstappe. Ikke det helt magreste da - men godt var det. Og jeg forsynte meg kun med en porsjon.

Og det har jeg tenkt å fortsette med ;)/>/>

Fikk et godt råd om å bruke små tallerkener - og jammen tror jeg det funker :D/>/>

Syntes iallefall jeg spiste myyye - men det var helt etter boka :P/>/>

Treningstur på 1 time og 15 minutter - 8 kilometer.

Og så ble jeg med på Puls sin trening i går - iallefall delvis ;)/>/> Må få lurt inn litt styrke.

Du er så flink med den treninga Sarri - får prøve å suge litt inspirasjon fra deg.

 

Så lurt med den suppa - masse vitaminer og lite kalorier. Tror jammen jeg lager den jeg også i dag. Skal i venninneklubb senere på kvelden - men må ha litt mat før det. Ellers er jeg helt utsulta - og da er det kort vei til kakefatet.

 

Jaha Gressenka - nå tar vi ansvar for egen kropp og sjel - holdt jeg på å si :)/>/>

Jeg har funnet fram dagboka - notere samvittighetsfult ned alt av mat og trening. Jeg veier meg en gang i uka ( tar kanskje en prognoseveiing sånn midt i uka da )- måler meg sånn ca 1 gang i måneden - unntatt midjen - den må stå til rette hver uke.

Jeg sikter langsiktig - skal ned 10 kg til juli. Det blir sånn rundt regnet 0,4 kg pr uke - det burde være overkommelig :rolleyes:/>/>

 

Jaha damer - da er vi offisielt i gang :D/>/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo midt i uka!

 

Jeg er så støl!! ;) Vondt å sette seg og vondt å reise seg. Har vært på shape-time i dag. I morgen er det kurs på dansen min. Men fredag tar jeg helt fri.

I dag har det vært et ukjent lys på himmelen. Veldig vanskelig å se noe som helst. Dette er uvant.

 

Lurte akkurat i meg litt kokesjokolade. Den er svelget og nede i systemet. så nå er det bare bondeangeren igjen. Får trøste meg med at jeg bare tok en liten bit og ikke hele plata :unsure: Godt det ikke er narkotika jeg ligger under for.. det er sjokolade og bare det som jeg ikke kan motstå. Nå skal det ikke være noe i noen skap så kan jeg hvertfall ikke få puttet det i meg. Men resten av plata er jo der....

Skjønner du meg? :blink:

 

Resten av suppa i dag. Den må være veldig vanndrivende for jeg sprang i hele går kveld.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sarri

 

Forstår ja - bare så altfor godt :mellow:/>

På meg ble det pannekake i dag - men klarte å stoppe etter en!

 

Og ikke er jeg spesielt støl heller.

Hadde planlagt en lang treningstur på formiddagen - fridag og greier. Men så tok jeg meg en tur innom min mor - og der endte det med full opprydning i skap og bod. Og etterpå var jeg sjåfør for mitt barnebarn som skulle til tannlegen å sjekke reguleringen. Og det var den fridagen :D/>

 

I morgen er det bursdagsfeiring for svigersønn - så vet ikke om jeg klarer å motivere meg etter kaffeselskap der ;)/>

 

Men det kommer flere dager - så det gjelder å holde fokus.

 

Hadde også suppe i dag :D/>

 

Klem

 

Stå på Sarri - vi kan få til dette ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare inn for å se om jeg klarte å lage sånn fin bunnlinje - og jammen ser det ut til at det gikk gitt :D/>

 

Går det greit der ute?

Jeg sliter litt merker jeg. Motivasjonen er der den - men har lett for å spore av :huh:/>

 

Har ikke blitt den treninga jeg så for meg - og da butter det litt matmessig også.

Leste et sted at man burde ha både en 2. og 3. plan når en ikke klarte målsettingen sin. Og der tror jeg at jeg har mye å hente. Litt av mitt problem ( mye av mitt problem!) er sånn enten/eller.

Med en reserveløsning blir det kanskje lettere å stå løpet ut.

 

Så om jeg ikke klarer 3 treningsøkter denne uka ( og det kan lett bli en realitet ) - ja, så er det fint med 2. Det skal jeg klare :)/>

Og jeg trenger ikke spise opp hele kaka om jeg tar et kakestykke. Nå blir det kaffeslabberas i dag - og jeg har bestemt meg for et stort kakestykke - og that's it :D/>

 

Hurra for alternative planer...

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt beskjemmet må jeg innrømme en heller misserabel vektnedgang - mest lyst å forbi gå den i all stillhet :blink:/>/>

Men det er vel bare å bite i det sure eplet - ned 0,2 kg :o/>/>

 

Vel - det har gått helt skeis for å være ærlig. Alt for mye av det gode - og alt for lite trening.

Mente jo så sikkert jeg skulle klare 2 økter - det ble med den ene. Altfor mye og god mat og drikke både fredag og lørdag - og da snakker vi 3-retters menyer.

Og siden jeg hadde inntatt så mye både fredag og lørdag - ja da kunne jeg jo like godt fortsette på søndag :rolleyes:/>/>

 

Så jeg setter punktum for uke 2 - og satser på at jeg kan hanke meg inn igjen denne uka.

Planen er trening mandag, tirsdag og torsdag. Blir nok en heftig lørdag da vi venter besøk av venner - men det kan ikke bli verre enn denne helga ;)/>/>

 

Håper det har gått bedre med dere andre der ute :)/>/>

 

Jeg fortsetter fortrøstningsfult videre - å gi opp er ikke noe alternativ :D/>/>

 

- mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia

 

Hva skal jeg si? Har vært nesten en kilo lettere i løpet av uka, men idag var det på hektoen det samme som forige mandag. Og i dag har jeg hatt 4 barndomsvenniner på besøk hele dagen. Skinke og Waldorfsalat pluss eplekake med krem. Sittet på rumpa hele dagen og nå er det 10 kuldegrader og snøvær. Får ikke meg ut i kveld.

 

Jeg blir så lei meg over at jeg ikke greier dette, men jeg lurer meg selv hele tiden også. Skal snart være flink!! Men akkurat nå må jeg bare ha dette...

 

Vi tar oss selv ikke alvorlig. Det er det som mangler: Jeg må ta meg selv alvorlig! Ingen andre kan vel ha tro på meg med dette når jeg ikke har det selv. For jeg tror jo ikke helt på at det skal Lykkes. Det er en psykolog vi mangler, eller en terapeut av et eller annet slag,

 

Jeg går på trening i morgen. Det blir rart forresten. Min gode treningsvenninne er innlagt på sykehus og diagnosen er kreft. Da blir det også litt meningsløst med slanking.

 

Litt deppa i dag.

 

Vi må være tapre og fortsette og finne inspirasjonen igjen, Mia. Vi er visst omtrent like flinke til dette vi.

 

Vi holder kontakten.

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Sarri - ikke bedre hos deg heller altså :unsure:/>

 

Tror nok du har rett i det derre med tro på seg selv. Jeg klarer fint å holde meg til planene når jeg går på kurs - men ikke når jeg er overlatt til meg selv. Og det tror jeg kommer av at jeg ikke helt tror jeg klarer dette alene - og da klarer jeg det ikke heller :huh:/>

 

Det er en av grunnene til at jeg ikke går på kurs nå. Nytteløst å bruke tusenvis av kroner - og så gå opp igjen når kurset er over. Kan jo ikke gå der hele livet heller.

 

Så første bud er å bygge opp troen på at vi kan klare dette. Så her får vi hjelpes ad du :P/>

Og kanskje vi ikke skal stille så strenge krav til oss selv. Heller bruke litt lengre tid - og komme i mål.

 

Nytt mantra fra og med nå Sarri - Vi Kan!!

 

Fikk trimma i går - snøstorm her hos meg - men børsta støv av trimsykkelen og fikk ei flott økt der.

Planen er ei økt i dag også - og ei på torsdag ;)/>

 

- Vi Kan -

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget våken i natt og tenkt :huh:

 

Vi er ikke alene og på egen hånd, vi er hvertfall to som KAN.

 

Ser at du har veldig hårete mål, men skal vi greie en halv kilo denne uka? Det skulle jo være godt mulig. Vi kan greie det bare med mat, og hvis vi trener i tillegg så må jo det gå :mellow:

 

VI KAN og forplikter oss til det, er du enig??? :)

 

Ikke tenk mer, en halv kilo denne uka og ferdig med det. :D

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt enige - nå slutter vi å tenke og gruble - og bare gjør det ;)/>/>

 

Går for 0,5 kilo denne uka :P/>/>

 

Hadde en bra dag i går tross bytur med innlagt kaffebesøk. Hadde jysla lyst på kake - men tok til fornuft og bestilte et halvt grovt rundstykke med egg :)/>/> Bevilget meg en cappucino da.

Planlagt treningsfri i går.

 

Tirsdag hadde jeg en sprekk så det suste. Fant en pose sjokolade som jeg helt hadde glemt ut. Ikke bra å finne sånne ting sånn helt plutselig :huh:/>/>

Men så kastet jeg meg på sykkelen etterpå - og håper jeg trimmet av en del av den iallefall. Men det er forskrekkelig masse kalorier i sjokolade....

 

Vel - dett var dett, og nå er nå. Har klart å ta meg inne igjen. Og i dag blir det ei ny økt på sykkel :)/>/>

 

Vi klarer den halve kiloen Sarri!

 

PS

Jeg skal klare 80 til påske - mitt første delmål :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, når du fortalte om sjokoladen, så kom jeg på at jeg også hadde en boks med dette stoffet, og sprekken ble total. Sier det igjen, godt det ikke er narkotika jeg er henfallen til

 

Snøen laver ned og det er veldig glatt ute, bare en kuldegrad. Ikke fristende å gå ut i det hele tatt. Tok nærmest spagaten i går og slo det dårligste kneet nedi. Tror jeg har forstrukket alt jeg har i beina, pluss litt vondt i det ene håndleddet. Men ingen ting er brukket, så da får jeg være fornøyd. :mellow:

 

Tviler på denne halvkiloen jeg. Men det er ikke mandag enda! :blink:

 

God helg. vi har gått i hi tror jeg.

 

Klem Sarri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hiver meg litt inn i denne tråden, syns jo det var sprekt gjort av deg å starte før jul, har begynt nå etter jul og skal prøve og holde ut en stund , har planer om ca 10 kg men har planer å bruke lang tid. Nå veier jeg og fører opp alt for å få det i fingrene , er litt for glad i å kose meg med og mat og det straffer seg på sikt

 

Har du starta på kurs nå etter jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått helg damer ;)/>

 

Har hatt ei flotte, avslappa og rolige helg.

Fredagen ble stille og rolig på hjemmebane med min kjære - litt TV og litt bok :P/>

Besøk av gode venner på lørdag med oppdatering fra deres ferietur i Karibien :)/>

 

Mat:

Ble varte opp på fredag med deilig biff, bakt potet og en nydelig vin.

Lørdag serverte vi lammeskank og båtstekte poteter. Til dessert hjemmelaget appelsinparfait. Og vin ble det jammen da også.

Koste meg med både mat og selskap :rolleyes:/>

 

Trening:

Ble ingen trim fredag og lørdag - men hadde en lang tur søndag. Ble i underkant av 1 mil - og det er superbra :)/>

Kjenner det i kneet i dag da - men ikke verre enn at ei økt på sykkel står på tapetet etter jobb.

 

Vekt:

Ned 0,6 kilo - så jeg klarte en halv kilo Sarri :D/> Hvordan gikk det med deg?

 

Planer utover:

Sunn mat i kvardagen - litt løsere i helga.

Trening blir sykkel mandag, torsdag og lørdag.

Tur søndag blir bonus :P/>

Blir litt utfordringer tirsdag( venninneklubb), onsdag ( bytur med venninne) og fredag( venninnekveld).

Min kjære drar ut på havet i 14 dager - og da blir det en liten utfordring med sunne middager i kvardagen. Blir nok en god del wok da tenker jeg :P/>

 

Resultat fra uke 4:

Ned 0,5 kilo er målet

 

Måtte vi alle ta utfordringene på strak arm - lykke til :D/>

 

- mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt kjempa :)

 

Jeg greide bare 0,4, så da blir det litt mer enn halvkiloen denne uka. Men det skal jeg greie. Ikke noe ekstra før helga for meg denne uka, men da er det stor fest i danseklubben, den årlige rekefesten. Jeg er i festkommiteen, så det blir mye jobbing. Men vi er en veldig god fest-kommote. så det blir bare moro.

 

I dag har jeg enmannsdugnad i eget hjem. Er godt i gang. Startet med å klippe snute, rense ører og pusse tenner på puddelen. En god gjennombørsting måtte også til. Så har jeg støvsuget.

 

Nå skal jeg sette brøddeig og bake eplekake og sjokoladekake til festen til lørdag.

 

Så skal jeg rydde i en hel masse papirer.

 

Høres ut som du får en hyggelig uke. Vinn en seier hver gang du greier å velge fornuftig. Vi kan dette nå, gir ikke opp :)

 

Fryktelig dette i Lærdal. Datteren min jobbet der 2 sommerferier, så da føler du at du har litt kjennskap til stedet. Ellers har vi bare kjørt gjennom når vi skulle til Sogndal, hvor hun studerte. Føler med de stakkars menneskene.

 

Vi får bakke hverandre opp når det kommer vanskelige stunder. Jeg har ikke mer sjokolade gjemt unna, heldigvis

 

God uke med fornuftige valg!!

 

Klem Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo igjen.

 

Reker er ikke bra og når det blir 2 dager på rad er det enda verre :(

Vekta er helt ute å kjøre. Og nå sitter jeg her med ei hofte som ikke er god, kan nesten ikke gå, måtte finne krykka mi. <_<

 

Så holder jeg på med en rotfylling, nå har jeg vært 4 ganger hos tannlegen med den og han håper at jeg skal ta avslutningen på den om 3 uker. Ikke moro og dyrt er det også. :(

 

Men dette er jo bagateller. 2 venner har opperert håndledd etter fall på glatta, en har opperert for tarmkreft og en er død av det samme den siste uka. Syns det er mye trist rundt meg nå. Så da blir det liksom litt smålig med å deppe over at jeg ikke greier å gå ned i vekt. Vanskeløig å motivere meg!!

 

Håper det går bedre med deg, Mia :) Jeg vil ikke trekke deg ned i all elendighet rundt meg for tiden. Så fatt mot og fortsett, jeg skal nok ta deg igjen!! :)

 

Her snør det og det har det gjort i mange dager. Mannen min har ny hobby om dagen. Tror det har kommet en meter nå.

 

Høre fra deg?? :)

 

 

 

Håper det går bedre med deg, Mia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen Mia :)

 

Jeg hunker fortsatt rundt på krykke og blir ikke akurat blid av det, jeg som er vant til å gå på trening 2-3 ganger i uka. Nå er jeg flink hvis jeg går fra sofaen til kjøkkenet. Vekta er på 83.7 og jeg er ikke glad. Har litt mindre vondt, men vet ikke om det er for at jeg hviler hofta eller om jeg har vendt meg til det.

 

Vi hadde omtrent 1,5 meter snø, men i helga har det vært varmegrader og regn og nå har den pene hvite snøen blitt helt gråstripete og sunket sammen til det halve. De glatte veiene er helt bare og tåka ligger tett. Har ikke sett sola siden en søndag formiddag tidlig i januar. Men dagen er over 2 timer lenger så det går antagelig den rette veien.

 

Og du da?? Har du gått ned så mye at du ikke vil gjøre meg lei meg ved å fortelle det? Lover at jeg ikke skal bli sjalu :):D Jeg skal glede meg på dine vegne.

 

Klem fra Sarri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff - jeg har vært veldig fraværende :blink:/>

Må jo innrømme at jeg er grundig lei - får liksom ikke helt dreisen på dette for tiden.

Kommer hjem fra jobb og er helt skutt - håper det har noe med denne mørke årstida å gjøre - og at energien kommer seilende med varmen utover våren ;)/>

Så det blir middag og litt husarbeid og litt jobbing med oppussingprosjektet - som forresten går fint framover og er utrolig spennende. Men tid tar det :)/>

Så noe mer enn et par økter på en halv time på sykkel og kanskje en liten times treningstur i uka er alt jeg har av trim :mellow:/>

 

Ikke har jeg veid meg - og ikke notert hverken vått eller tørt :P/>

Nå skal jeg spise sundt uten å registrere mat og trening - bare gjøre det. Kanskje jeg finner tilbake til meg selv etterhvert.

 

Vet ikke hvem som syker ned hvem jeg Sarri. Men vekta er garantert ikke blitt mindre hos meg - redd den har økt :unsure:/>

 

Nei - dette var negativt du. Men nå når jeg har fått det ned på "papiret" ser jeg hvor sytete jeg er.

Her må der tas grep. Vi får jobbe videre med innstillinga vår - nytter ikke å legge seg ned heller.

 

Litt positivt at jeg har logga meg på GR sidene og funnet deg igjen. Vi får klore oss fast Sarri - og håpe at det lysner utover våre.

 

God bedring med hofta da - håper du snart kan kaste krykkene.

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia :)

 

Takk for at du fortsatt er her. Trodde du helt hadde gitt opp. Har ikke veid meg i dag jeg heller. Etter 2 uker på sofaen har jeg et helt motsatt resultat er jeg redd.

 

Men krykkene er satt bort, så det var heldigvis bare hvile jeg måtte ha. (for hofta hvertfall). Prøver meg på trening igjen i morgen.

 

Nå gjør vi vårt beste denne uka og så veier vi oss til mandag og starter derfra???? :o:mellow:

 

Her regner det hele dagen lang og hver dag. Sola er helt fraværende, men nå har vi funnet en billigtur igjen. 5000kr med frokost, 2 uker på Tenerife. Nordsiden denne gangen. Dette er prisen for oss begge altså :) Om 3 uker!! :) Godt å være pensjonist og kunne reise på kort varsel, da kan man være heldig.

 

 

Klem Sarri.

Håper å høre fra deg snart igjen!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja - så var det mandag igjen :huh:/>/>

Har hatt ei flotte helg med besøk fra fredag til søndag av gode venner. Det er kjempekoselig - men ødeleggende for den slanke linje :rolleyes:/>/>

 

Vekta er fortsatt satt bort - tror den skal få komme fram i lyset til helga :D/>/>

Føler det går litt bedre nå - har jobba knallhardt med meg selv - og stor lobbyvirksomhet fra min bedre halvdel har hjulpet godt. Han liker meg heldigvis som jeg er - det er jeg selv som ikke liker meg :mellow:/>/>

 

Så nå tar jeg tak - lagt opp til lett trening - og et kosthold jeg kan leve med. Logger ikke vekt før neste mandag.

 

Så fantastisk bra å få bort krykkene da Sarri - tenker det var en lettelse. Ikke ta det for stritt nå da - kan jo ikke styre rudt på krykker når sol og sommer kaller. Veldig billig tur dere har funnet da - får satse stort når pensjonisttilværelsen starter.

 

Vi har bestilt oss tur til Kypros i mai - og er allerede begynt å glede meg. Lenge siden vi har vært der - men fant et "voksen"-hotell som så greit ut. Hadde tenkt i begynnelsen av mai - men yngste barenbarn skal konfirmeres den 10 og da må vi jo være hjemme. Så da ble det den 16. mai da :)/>/>

 

God tur til deg - vi kommer sterkt tilbake. Veid deg du da?

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

 

Det har vært sofaen igjen for meg. Vi har vært så forklølet begge to, mannen min er bedre, men jeg er helt tett i bihuler, og gruer for flytur i morgen. Jeg har vært på apotek og fått tak i nesedråper og saltvann-spray pluss diverse...

 

Her er det bare regn, og i dag sludd, skal bli godt å se sola igjen. Vi skal jo være borte 14 dager, så jeg må vel bli nogenlunde bra før jeg drar hjem igjen.

 

Men noe helt annet er jo slanking. Nå veier jeg 85 kg. Selv om jeg ikke er sulten eller har matlyst, så spiser jeg. <må bare ha noe som glir ned gjennom halsen. Alle klær er stramme og ubehagelige.... En ting er sikkert: jeg må trimme for ikke å gå opp og også for å gå ned. TRIM ER HELT NØDVENDIG.

 

Nå får jeg dra på ferie og prøve å leve så fornuftig som jeg kan. Så er det striskjorte og havrelefse når jeg er hjemme igjen. Om nødvendig får jeg ta et kurs og bruke de kronene det koster.

 

Koselig med Kypros da... verdens beste sted. Vi har vært der 9 ganger, minst. Hvor skal dere?

Vi har vært både i øst og vest. Sist var vi på tur til den tyrkiske delen i nord også. Det var veldig annerledes. Da bodde vi i Agia Napa eller kanskje det var Fig Tree Bay. Ellers har vi bodd i Phafos og i Polis helt på vestkysten. Tror at det klareste vannet i verden er på Kypros. Begynn å glede deg alt nå...

 

Nå skal jeg bare putte i koffert (det verste jeg gjør) Så skal vi legge oss litt tidlig i kveld, stå opp kl 4 og kjøre til Gardermoen. Så får jeg krysse fingre for bihulene mine.

 

Du er kanskje godt i gang? Men jeg lar høre fra meg når jeg kommer hjem. Nå må det bli enten eller. Kan ikke holde på å lure meg selv lenger.

 

Klem fra Sarri. Tar noen svømmetak for deg også jeg, og kanskje litt Sangria??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...