Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Riktig god morgen alle sammen :)/>/>/>

 

Mandag og veiedag for min del - resultat ned 0,4 kg - og er storligen fornøyd med det :)/>/>/>

 

Nå tror jeg faktisk jeg skal klare mitt desembermål - og å få beholde potten på toogethalvttusen :D/>/>/>

 

Jeg lever godt - spiser sundt i kvardagen ( stort sett!)- koser meg innimellom - trener brukbart - og går ned i vekt. Hva mer kan en ønske seg ;)/>/>/>

Kunne jo kanskje gått fortere ned - men da må jeg kutte flere kalorier eller trene mer - eller begge deler. Nå lever jeg godt med meg selv - og rusler sakte nedover. Og jeg gjør det helt selv :P/>/>/>

 

Har hatt ei koselig og rolig helg. Hadde barnebarna med ut på restaurant på fredag. Spiste deilig mat og koste oss sammen. Lørdag ble det handledag og søndag middag hos min mor.

 

Klarte alle "krav" på treningsfronten - så dermed gikk jeg vider til uke 4 etter Yngvars plan :D/>/>/>

 

Planen denne uka er full fres i kvardagen. Til helga står utfordringene i kø. Skal ha juleavslutning i venninneklubben på fredag. Da er det full julemiddag - så det blir jo en utfordring av de store :mellow:/>/>/>

På lørdag er jeg invitert til gode venner - og har en mistanke om lutefiskkalas der :huh:/>/>/>

Vel - vet jo at det blir tøft på denne tida av året. Får ta utfordringene på strak arm - festlighetene vil jeg i allefall ha med meg. Får ta sunne valg der det er mulig :)/>/>/>

 

Så damer - vi nyter livet på den sunne måten :D/>/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god morgen alle sammen :)/>/>/>

 

Mandag og veiedag for min del - resultat ned 0,4 kg - og er storligen fornøyd med det :)/>/>/>

 

Nå tror jeg faktisk jeg skal klare mitt desembermål - og å få beholde potten på toogethalvttusen :D/>/>/>

 

Jeg lever godt - spiser sundt i kvardagen ( stort sett!)- koser meg innimellom - trener brukbart - og går ned i vekt. Hva mer kan en ønske seg ;)/>/>/>

Kunne jo kanskje gått fortere ned - men da må jeg kutte flere kalorier eller trene mer - eller begge deler. Nå lever jeg godt med meg selv - og rusler sakte nedover. Og jeg gjør det helt selv :P/>/>/>

 

Har hatt ei koselig og rolig helg. Hadde barnebarna med ut på restaurant på fredag. Spiste deilig mat og koste oss sammen. Lørdag ble det handledag og søndag middag hos min mor.

 

Klarte alle "krav" på treningsfronten - så dermed gikk jeg vider til uke 4 etter Yngvars plan :D/>/>/>

 

Planen denne uka er full fres i kvardagen. Til helga står utfordringene i kø. Skal ha juleavslutning i venninneklubben på fredag. Da er det full julemiddag - så det blir jo en utfordring av de store :mellow:/>/>/>

På lørdag er jeg invitert til gode venner - og har en mistanke om lutefiskkalas der :huh:/>/>/>

Vel - vet jo at det blir tøft på denne tida av året. Får ta utfordringene på strak arm - festlighetene vil jeg i allefall ha med meg. Får ta sunne valg der det er mulig

 

Så damer - vi nyter livet på den sunne måten :D/>/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte litt ekstra guts i går og surfet bakover i denne bloggen min :rolleyes:/>

 

Fant ut at 25.november i fjor hadde jeg oppnådd den nette vekt av 82,7 kg. Og at den 7. januar i år hadde den økt til 84,1 kg. I dag 86,1 kg :mellow:/>

Men for ikke å miste motet helt gikk jeg tilbake til 17. januar 2012 - da veide jeg 86,2 kg - og her kommer jeg endelig til kjernen - den 26. juni i 2012 veide jeg 74,3 kg :P/>

Så det er går an - har jeg klart det en gang kan jeg klare det igjen ;)/>

 

Litt til ettertanke er jo at jeg går opp igjen etter å ha kommet ned på et akseptabelt nivå. Må jo innrømme at jeg har slanket meg noen ganger i mitt liv - og ikke klart å holde meg til min nye og sunne livsstil. Men er stadig optimist - denne gangen rusler jeg sakte nedover - og blir der :rolleyes:/>

Tror mye av den tidligere fiaskoen skyldes at jeg ville videre nedover. Nå har jeg innsett at rundt 73 kg klarer jeg å leve godt med. Er fremdeles så vidt på overvekt da - men det er nok min trivselsvekt :)/>

 

Litt tanker i førjulstiden. I morgen skal jeg spise pinnekjøtt :P/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia. :)

 

Forige uke trente jeg hver dag fram til helga, men mandag var vekta omtrent den samme. Men jeg er for det meste på 86-tallet nå, så det er vel litt bedre.

 

Leste dine kloke ord, og jeg er nok enig. Når jeg har kommet ned i nesten 80 så er jeg så fornøyd at jeg orker ikke tenke mange kilo til. Kanskje 75 er helt perfekt for oss?? Da har vi bare drøye 10 kg å ta fatt på :)

Kjenner at den tanken er god - ble letter bare ved å tenke det. 10 kg skal jo gå an.

 

Skal vi gå for det???

 

Da skal jeg ikke tenke min vekt, men bare 10 - 9 - 8 osv. Hadde det vært noe?

 

 

Hører fra deg. :)

 

Klem fra Sarri :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jahaja - da var det opp 100 gram :mellow:/>/>

Synes det ser finere ut med 100 gram enn 0,1 kg - litt optisk bedrag er lov ;)/>/>

 

Ble nok for mye julemat i slutten av uke ja. Pinnekjøttmiddag ++ både fredag og søndag, samt kos på lørdag også!

Det viser seg at det ikke er et kosthold man går ned i vekt av. I alle fall ikke når man i tillegg dropper alt av trening.

Nei - dette må jeg legge bak meg så fort som mulig. Og så ser jeg framover i stedenfor. Det er der mulighetene ligger :P/>/>

 

Med hensyn til "pengepotten" har jeg forhandlet meg fram til ei ekstra uke - så nå gjelder det å nå målet innen 15. desember :D/>/>

3 uker - ned 1,2 kg - 0,4 pr uke....

Jeg klarer det - jeg klarer det - jeg klarer det :)/>/> :)/>/>

 

10 kg er ingen umulighet Sarre. Og som du sier - det høres overkommelig ut.

Så nå teller vi ned. Helst bare ned :P/>/>

Men skulle vi gå galne veien en gang, legger vi det elegant bak oss og fortsetter nedover som planlagt ;)/>/>

 

Måtte alle oppleve en uke med masse muligheter og få begrensninger.

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det Sarri?

 

Jeg sliter litt for tiden - begynner å merke førjulstida for fult nå :P/>

 

I dag blir det lutefiskmiddag med gode venner. Jeg har meldt meg frivillig som sjåfør - så der sparer jeg inne en masse kalorier iallefall :rolleyes:/>

Og så går det slag i salg utover helga.

Planen er å holde fokus. Kose meg med godsakene - og så sette punktum.

 

Verst er at det blir dårlig med tid til trening. Setter min lit til ei lang økt på lørdag - og en god fjelltur på søndag. I dag får jeg bare tid til en rask dusj før vi må avgårde. Og samme blir det i morgen. Men sånn er noen uker - og det må jeg bare godta.

Må bare passe på at det ikke glir ut fullstendig :o/>

 

Ellers har jeg det bra - og til helga er det tenning av julegrana her hos oss + julemarked som starter. Blir kos :)/>

 

Altså - jeg henger med så godt jeg kan....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mia.

 

Veier fortsatt 86 og noe.... litt opp og ned. Har vært med venninner til lunch i dag, på gresk restaurant. Det er helt håpløst nå. I morgen bursdag hos barnebarn 10 år og lørdag ribbe hos gode venner. tradisjon første lørdag i advent. Men jeg var på trening både tirsdag og i går. I dag skal jeg på dansen min. Så jeg holder koken. Men dette er vel den vanskeligste tiden i året. Kroppen min vil ikke lenger ned heller. Når jeg er på vei ned så får jeg en sult uten like for å få tak i den halvkiloen som er blitt borte.Og jeg lar meg styre av" hva det nå er".

 

En feil er at jeg sover for dårlig.. det er jo bevist at lite søvn og stress virker inn på vekta. Nå kom jeg på at jeg har en CD med mental trening for vektnedgang. Skal prøve å lokalisere den. :mellow:

 

Ellers finner jeg fram litt lilla lys og duk og engler og skal lage litt advents-stemning i heimen. Syns nisser og julepynt er alt for tidlig. Har hengt opp ei stjerne i vinduet. Så skal vi ha noen lys i hagen på en tuja og ei søylegran. Det blir fint. :)

 

Ellers så snør det veldig våt snø her idag. Og bilen min er syk stakkar. Vifta til varmeapparatet virker ikke. Men jeg skal ha EU-kontroll til mandag. Så da får de se på det også.

 

Så sånn er tilstanden her hos meg, det ser ikke veldig lyst ut. Men det possitive er at jeg trener. Får muntre meg opp med det.

 

Vi får hygge oss. Vi må være glad vi har venner og familie som inviterer oss. Så får vi late som ingen ting og være flinke med mengden på det vi forsyner oss med. Jeg snakker ikke om det mer hvertfall. Når en har slanket seg en årrekke uten synlig resultat, så får en tie still når en er borte.

 

God helg :) Vi får slite oss videre. :)

 

Klem Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink med trening Sarri - der kan du virkelig være stolt av deg selv :D/>/>/>

Og på sikt må vi få på plass gode treningsvaner - tror det er alfa og omega for helsa vår. Noen kilo for mye er ikke så farlig så lenge en er fysisk aktiv - tror jeg ;)/>/>/>

Vi har jo en avtale om å telle ned fra 10 til 0 kilo. Skal vi starte med den planen etter nyttår? Og så prøver vi å holde oss noenlunde stabile i desember :P/>/>/>

 

Snø til advent dere da kanskje :)/>/>/> Her er det litt sol innimellom og ca 7 grader.

Englene er på plass hos meg og lilla lys er kjøpt inn. Tenkte jeg skulle koste på meg en ny adventstake i år - har sett meg ut en ;)/>/>/>

Og siden jeg fikk ma'en hjem i går blir det hans oppgave å montere opp lys ut. Vi har også et par trær som får litt ekstra lys nå i desember.

 

Jeg kommer ikke til å bake noe særlig. Har kjøpt kaker hos en lokal baker - de er kjempegode. Og da får jeg akkurat passe mengde. Mange sier de baker ikke for de blir ikke spist - de blir det hos meg. Så derfor blir det bare små mengder i boksene :rolleyes:/>/>/>

 

Var på lutefisk kalas i går. Det var kjempegodt. Men siden jeg var sjåfør sto jeg over øl og akevitt - der sparte jeg masse kalorier. Og ble så mett at jeg klarte ikke dessert heller. Summa summarum - helt godkjent ;)/>/>/>

Blir litt verre i dag. Skal til naboen på biff-aften - og da blir det nok litt vin ja. Får pøse på med vann innimellom.

Nevner heller ikke slanking - blir sånn fokus på det da. Prøver som deg å ta lure valg - og da legger ingen merke til noen ting :)/>/>/>

 

Trivelig helg Sarri :)/>/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag - og ned 0,5 kilo - hurra :D/>

Logger 85,7 kg - 0,7 igjen til delmål. Glad jeg fikk forhandla meg fram til ei ekstra uke med hensyn til denne pengepotten på 2500,- :P/>

Kjenner konkurranseinstinktet slår inn nå altså. Dette skal jeg klare :)/>

 

Har hatt ei flotte helg. Kost oss med god mat og vin - med måte - og søndag ble det en lang marka-tur :)/>

Vet jeg kunne tatt enda flere sunne valg - men godt å kunne kose seg også :rolleyes:/>

 

Var på tenning av julegrana her i vår litte by på lørdag. Var boder med diverse salg - kjøpte steinovnsbakt brød - nydelig. Skal tilbake der ja.

 

Ellers blir det ei travel uke - som vanlig. Kurs hele dagen i morgen - med håp om å få kjøpt litt julegaver etterpå. Begynner å kjenne stresset. Så selv om jeg lovet meg selv å roe ned - er det jo en del som må gjøres før julekvelden. Og den kommer fortere enn fort :P/>

 

Men jul blir det - okke som :)/>

 

Har forresten bestilt tur til Cran Canaria i slutten av februar neste år. Godt å ha noe å se fram til. Blir vårt første besøk på den øya. Helst greske øyer på oss B)/>

 

Nyt førjulstida da - tenn masse lys - lag en god kopp te og kryp opp i godstolen.

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned til 85,4 kg - altså ned 300 gram ;)/>

Synes egentlig det er kjempebra på denne tida. Og litt skryt er lov :P/>

 

Har hatt ei travel uke. Kurs i helt nytt innrapporteringssystem vedrørende lønns-og trekkoppgaver for neste år. Kjenner jeg stritter litt imot nye systemer nå - kanskje snart på tide å gi seg i arbeidslivet. Men trives jo veldig godt da :)/>

 

Og på denne tida står gjestebud i kø. Hadde gjester på bacalao på fredag - med dertil hørende drikke. Og på lørdag var vi hos venner på hummerkalas. Og så er det jo litt baking innimellom. Vanskelig å stå imot - men jeg har vært flink og valgt sunne alternativer der det har vært mulig. Kost meg med gode viner - men drukket masse vann innimellom. Så føler egentlig ikke jeg har forsaket noe heller :rolleyes:/>

Denne uka må jeg sette alle kluter til - skal jo nå 85 blank til nese mandag :D/>

 

Kjøpte meg en sånn dampvasker forrige uke. Har prøv den på flisene på kjøkken - effektiv. I dag står badet for tur.

I tillegg har jeg vaske kjøkkentak. Eller det er vel snarer mannen som har stått for det. Jeg vridde opp klutene :D/>

Lurte på om vi skulle ta stuetaket også - men tok til vett og bestemte oss for å vente med det til våren ;)/>

 

Og så har jeg tenkt å bli ferdig med julegavene denne uka. Har vært veldig effektiv og fått de fleste i boks. Men mangler til to av barnebarna - og der vet jeg ikke helt hva jeg skal kjøpe. Alle har alt i dag - ungene har også problemer med hva de ønsker seg. Eller så er det sånne ting som besteforelder ikke helt vet hva er og må søke konsulenthjelp av datakyndige onkler og tanter :D/>

Jaja - blir vel pakker under treet i år også!

 

Sarri - har du det bra?

 

Husk å slippe ned skuldrene innimellom. Vi trenger ikke gjøre alt til jul. Det kommer forhåpentlig tider etter jula også ;)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke målet om 85 kg til 15. desember gitt :rolleyes:/>

Men min kjære synes jeg har klart meg godt gjennom julebord og selskapelighet - så pengepotten er min :P/>

 

Nå gjelder det å holde fokus framover. Målet er å være sånn noenlunde der jeg er i dag til 5. januar. Da tar jeg en evaluering og setter meg nye mål. Nå skal jeg konsentrere meg om å ta lure valg framover ;)/>

 

Blir jo masse selskaper denne uka også. Julebord på lørdag og familieselskap med barn og barnebarn på søndag. Vi tar julaselskapet før jul siden ma'en reiser på jobb 1. juledag. Han får med seg julaften hjemme i alle fall. Neste år tenker jeg han er pensjonist :)/>

 

Er travelt på jobb. Masse prosjekter som skal ferdigstilles denne uka. Og så planlegger vi litt julelunsj og sånn på jobb også. Men det blir neste uke. Da har vi forhåpentlig klargjordt det meste.

 

Trening forrige uke er et sørgelig kapittel. Det er helt fraværende. Men jeg har vaska hus da - kjøkkentak og stuetak ble jularene. Måtte alliere meg med mannen i huset. Klarer ikke å stå med armene over hodet og jobbe jeg lenger. Tungt å ta - men du så godt når det er gjordt.

Men det ble forbrent noen kalorier på meg også. Kanskje derfor jeg klarte å holde vektoppgangen til et minimum :D/>

 

Litt gaveinnkjøp igjen - litt planlegging av meny - stryking av juladuker - og så er jeg klar jeg :rolleyes:/>

 

I kveld blir det besøk hos min mor med litt førjulskos. Skal hjelpe henne med litt pynting mens vi drikker gløgg og spiser lefser. Må nyte denne mørke tida også.

 

Tenn lys damer - finn fram pleddet og kos dokke ;)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia. :)

 

Du har vært kjempeflink. Er stolt av deg og litt lei meg for at jeg ikke ha greid det samme. Men jeg holder meg på 86-tallet hvertfall.

 

Både min mann og jeg har vært sååå forkjølet, hostet og snørret og sovet dårlig, men mat må vi ha... Treninga har også vært litt dårlig, men nå er jeg på bedringens vei, heldigvis.

 

Har bare et par smågaver igjen, skal bake med barnebarn torsdag og fredag og så skal jeg bare vaske skapdører og skuff-fronter på kjøkkenet. Ellers vanlig rengjøring, skifte på sengene og pynte litt. Stresser ikke. Dette er bare hygge...

 

Hele familien kommer til oss julaften og vi spiser kalkun.

 

Ellers har vi hatt mye vind. Ruter har blåst ut av drivhuset og saker og ting har forflyttet seg. Mine nypussede vinduer ser ikke ut.Særlig i denne lave sola. Men jeg har gjort det, så jeg gidder ikke en gang til.

 

Vi får prøve å holde stand nå før nyttår, så gir vi jernet fra 1. januar.

 

Sier ikke gor jul enda. Vi tastes vel en gang til..

 

Klem fra Sarri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med denne forkjølelsen Sarri - godt du er på bedringens vei :)/>/>

 

Full rulle nå her i heimen - og altfor travelt på jobb til at jeg kan avspasere. Så det blir bare helligdagene som blir fri for meg denne jula. Men mannen reiser ut 1. juledag - så greit nok å overføre resten av ferien til neste år :D/>/>

Ellers har vi kost oss og latt julestresset seile sin egen sjø :D/>/>

Julegavene er i hus - kun litt pakking gjenstår. Huset er julepyntet - til og med juletre er oppe med lys og glitter :P/>/>

Tradisjonen tro pleier vi ikke å pynte det før lillejulaften. Men hadde førjulsselskap for mann og sønn, som begge reiser ut på jobb, i går - og da var det kjekt å stille med pyntet juletre med gaver under :)/>/>

 

Må nok innrømme en god del utskeielser i disse dager. Til og med på jobb er det julekaker og konfekt overalt. Fristelser med andre ord.

Så det må vel påregnes pittelitt oppgang til veiing over nyttår :P/>/>

Får se den 5. januar hvordan stoda er - og så sette opp en plan etter det.

Du blir med på en kontrollert og sunn vektreduksjon vel Sarri?

Vi har bestilt tur til Brasil i mai - og dit ønsker jeg å reise litt lettere :D/>/>

 

Ønsker deg en deilig og avslappende jul. En jul uten stress og kav. Vi nyter det gode liv med måte.

Og så "ses" vi i det nye året - med gode fortsetter som skal gjennomføres ;)/>/>

 

Og en riktig god jul til alle som er innom og leser - nyt disse siste dagene av 2014.

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo kjære Mia!

 

Jaaa vi satser på ny giv fra 5. januar. Jeg er med!!

 

Juletreet er på plass, og mye tidligere enn vanlig her også. Kakebaking med barnebarn, så da er kaker i boks.

Så har jeg og min lille store (hun er utviklingshemmet)jente på 17 vært på Plantasjen og handlet blomster og Fuglemat til ute-fuglene våre.

 

I morgen skal vi spise grøt hos en datter. Og Julaften kommer alle hit til Kalkun og karamellpudding og bringebær-fromasj. sÅ BLIR DET KAKER OG BRUS OG FRUKT OG NØTTER......Tror alle blir mette godt og vel.

 

Sola skinner og det er rundt null gr. Og GLATT. Tør nesten ikke bevege meg ute. Får alt for lite frisk luft for tiden.

 

Vi var i Brasil for mange år siden, første året det var charter dit. Det var en opplevelse bare å sitte på stranden. Du kunne kjøpe alt fra kjeler og stekepanner,Bikini som de heklet mens de satt ved siden av deg og tilpasset personlig. Hengekøyer,til og med kokain ble vi tilbudt.

Byen vi var i het Natal.

Jeg har alltid lengtet tilbake. Heller dit enn Thailand for meg. Men det er slitsomt langt å reise.

 

Klart du må være noen kilo lettere når du skal til en annen verdensdel. B)/>

 

God jul til deg og mann og sønn. Fort gjort med jula hos dere i år da :)/>

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjære Mia! :)

 

Jeg er så lei av julesanger på radioen nå. Vet at jeg bare kan slå av, men

jeg er så vant til at radioen står på, at det glemmer jeg.Lurer på hvor mange ganger jeg har hørt "O helga natt". Og alle de andre gjengangerne.

 

Vi har hatt en veldig koselig jul, men familie og venner. I dag er den eneste dagen vi er alene og nå har jeg gjort ferdig til i morgen. Vi skal ha overnattingsgjester og være 7 rundt bordet i morgen. Karamellpuddingen står i ovnen og kalkunrester har blitt til gryterett. Nå skal jeg bare dekke bordet. Så er det meste klart. Skal bare koke ris og lage salat i morgen. Så må jeg vel servere gjesene litt lunch når de kommer fra Sørlandet.

 

Vi har hatt så nydelig vær i julen ca 10 minus og sol og vindstille. I dag har tåka ligget over byen, men her i høyden har vi hatt det fint.

Bare et hvitt dryss over det hele.

 

Jeg gikk på vekta her i går og det var helt sjokk. Får prøve å rette opp det verste før jeg opplyser om resultatet.

 

Ha en fin nyttårsaften. Så ses vi her på det nye året. Håper det har gått bedre med deg enn med meg.

 

Siste klem fra meg i år :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia! :)

 

Er bare innom for å ønske deg et GODT NYTT ÅR :)

 

Nå er jula ryddet bort og det ser nesten ut som våren er her. Men sånn er det vel ikke. All is er borte og det har tørket opp. Så nå har jeg ingen undskyldning for å ikke komme meg ut litt. Får prøve senere i dag.

 

Stor nyttårsklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTT ÅR Sarri :)/>

 

Ja - nå har jeg også ryddet bort jula. Både pynt, kakerester og dårlige unnskyldninger :rolleyes:/>

Her er det bare å brette opp ermene og finne fram joggeskoa ;)/>

 

Har ikke veid meg enda - skal ta den bøygen i morgen :P/>

Vet jo at jeg har gått opp - vet bare ikke helt hvor mye. Men i morgen skal sannheten fram.

Og da skal jeg gjøre som før jul. Alliere meg med min mann - "betale" for et kurs - sette meg et realistisk mål- og gå for full pott :D/>

Må få på plass trening og sunne matvaner - som jeg klarer å holde.

Lurer stadig på å melde meg på et treningssenter - har bare ikke blitt noe med meg til nå :unsure:/>

 

Så Sarri - det går mot vår og sommer. Vi har god tid til å endre litt på levesettet for å oppnå det vi ønsker. Vi skal ikke bli fotomodeller - men vi skal bli sunne og friske. Blir du med?

 

Rapporterer vekt og sånn i morgen :blink:/>

 

Friskt mot damer....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en hektisk uke håper jeg å være tilbake for fult. Blir ikke mindre hektisk framover - men nå må jeg ta meg tid til oppdateringer her inne ellers går det helt galt :P/>/>

 

Så planen er å komme ned til 85 kg innen 1.februar. Klarte jo ikke å holde vekta stabil i jula - og ikke etter jula heller for å være ærlig. Nå skal jeg komme meg ned på 85 før jeg inngår ny avtale med mannen i mitt liv :rolleyes:/>/>

 

Må prøve å logge meg inn her hver dag - registrere mat og trening - suge til meg litt inspirasjon fra andre her på forumet og klare disse målsettingen mine. Orker ikke gå på kurs - vet jo hva som skal til - nettkurs funker ikke for meg ( har prøvd) - så derfor må min kjære på banen som kontrollorgan :D/>/>

 

Storm og orkan her på min kant av verden i helga. Men jammen kom vi velberget gjennom denne også selv om vi var uten strøm fra midt på dagen lørdag til midt på dagen søndag. Masse ved og god vedovn er godt å ha i sådan stund. Bakte poteter og kokte kaffe i ovnen - gikk utmerket ;)/>/>

 

Jaja - det går nå mot vår og lysere tider....

 

Sarri - du er her enda vel?

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her :)

 

Nå har jeg vært så skamfull at jeg har ikke orket å skrive inn vekt. Og så lei meg og deprimert jeg blir av det :angry: :angry: :(

 

Veide 88,8!!! Men i dag var det 87,8. Sår håpe at det ikke bar var et blaff.

 

Har kommet i gang med trening igjen Vi hadde vikar i dag som nok ikke husket på alderen vår. Jeg var så sliten at jeg var kvalm. Og kliss våt. Nå er jeg helt stiv i kroppen. Skal bli spennende å se om jeg kan gå i morgen!!

 

Jeg har hatt en tanke-økt for meg selv. I beste fall så har jeg 20 år igjen her på jorden. Og jeg skal ikke bruke de årene på å slanke meg. Nå skal jeg ned så jeg blir lettere. Orker ikke å gå å bære på så mye hver eneste dag. Dette må jeg ta alvorlig. :) :) :)

 

Så full insats fra i dag!! Vi får støtte hverandre.

 

Jeg sliter forrsten med å logge meg inn. Kommer inn men får ikke svart. Vet ikke hva jeg gjør feil. Jeg blir ønsket velkommen med navnet mitt, men når jeg skal svare deg, så står det at jeg må logge inn!!! <_<

Data er ikke min sterke side. Har forresten ny telefon også, som det nok tar litt tid å komme inn i.

 

Du behøver jo ikke gå på trenings-studio når du er så flink på egen hånd.

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du skjønne dame :)/>

 

Det er forferdelig deprimerende når vi bare øker og øker - helt enig der. Og jeg vil heller ikke bruke de siste årene på slankeren. Så vi tar den økta nå du. Vi skal jo ikke bli modeller heller. Men søren så kjekt å kunne gå inn i en butikk og kjøpe noe en har virkelig lyst på. Ikke bare måtte ta noe fordi det var det som passet :angry:/>

 

Må innrømme en uke uten den store innsatsen jeg. Ingen trening overhodet - kun masse jobbing. Og matinntaket har vært deretter. Har vel ikke spist så forferdelig usunt - men jeg har spist mye mer enn godt er. Og det har blitt en del bakervarer som ikke akkurat står på GR lista som sunn hverdagsmat.

Der har du meg når jeg har det travelt. Og travelt har jeg det i januar. Pleier å si at den måneden har jeg livet på vent. Og det blir ikke bedre med årene. Kanskje på tide å tenke på pensjonisttilværelsen. Har sagt jeg i alle fall skal jobbe til jeg er 64 - det er 1,5 år til det. Men man får se......

 

Altså tilbake til oss. Du er jo superflink med trening Sarri - der ligger jeg litt etter. Dårlig samvittighet for styrketrening som jeg så sårt trenger. Men skal ikke stresse med det før januar er over og jeg kan senke skuldrene litt igjen.

 

Data er ikke helt min greie heller - i alle fall ikke når det er problemer. Da må barnebarna trå til :)/>

Vel - de er vokst opp med dette de. Vi synes vel fremdeles det er litt skummelt å legge igjen spor etter oss både her og der.

Du får prøve den yngre garde dersom det blir problemer ;)/>

 

Stå på kjære deg. Vi rusler nedover hånd i hånd :)/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia :)

 

Kom akkurat hjem fra trening. Pilates i dag. For å si det sånn, så er det ikke mye som ikke er vondt i den timen. :mellow: Men jeg må trene hvis jeg skal greie det og det skal VI.

 

Stress er ikke bra for vektnedgang, har jeg hørt og det tror jeg på. Dårlig søvn er heller ikke bra. Men hva skal man gjøre? Avspenning og god pusting tror jeg hjelper, men det er det å gjøre det også. Kanskje vi skal prøve 10 min med det ut måneden? Det må vi få til. Jeg begynner nå!!!

 

Når drar du til Brasil og hvor i Brasil skal du?

 

Nå er det helg og da legger jeg litt på meg, men det skal ikke skje denne helgen :angry:

 

Hånd i hånd! Nå gidder vi ikke å holde på lenger med tull! Nå får vi lide i noen få måneder og så kommer vi i mål. Mitt første mål er 85 kg. Ett skritt av gangen, men ikke tilbakesteg.

 

Hånd i hånd :):)

 

Klem fra meg og god helg.

 

 

 

Hånd i hånd :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fryktelig dårlig samvittighet akkurat nå. Har ikke vært innom her på over en måned :mellow:/>/>

Har forresten lovet meg selv at jeg ikke skal gå rundt med dårlig samvittighet for alt jeg ikke rekker - men har det allikevel.

Vi skal jo gå nedover hånd i hånd Sarri - og her uteblir jeg totalt. Ikke bra!! Lover full skjerping :rolleyes:/>/>

 

Det har vært masse stress og masse jobbing både på jobb og hjemme. Vi holder jo på med dette full oppussingsprosjektet vårt. Heldigvis nærmer det seg slutten og vi regner med innflytting i april. Skal bli godt på kunne konsentrere seg om kun en eiendom :P/>/>

Og januar/februar er stress på jobb. Ekstra mye i år siden sjefen er langtidssykemeldt - og han som har tatt over er helt fersk på de oppgavene. Da faller mye mer på meg.

 

Men det har i alle fall tuslet litt nedover på vektskalaen da heldigvis - så det er ikke helsvart :)/>/>

Men trening er blitt et fremmedord - og det liker jeg ikke. Noen treningsturer er utsatt på grunn av elendig vær - og noen på grunn av overtid og sene kvelder i nyhuset. Alltid noen unnskyldninger da <_</>/>

 

Men nå skal jeg ha ferie fra lørdag - vi reiser til Gran Canaria. Måtte vi bli velsignet med litt sol og varme B)/>/>

 

Brasil blir i mai. Vi reiser til Rio først - og deretter vider til en ferieplass ( som jeg ikke husker navnet på) der vi har leid et stort hus. Det er min nevø i Brasil som tar seg alle bestillinger - vi henger bare med :D/>/>

 

Så får vi håpe at det blir litt letter tider utover våren - både bokstavelig og i overført betydning ;)/>/>

 

 

Håper du henger med fortsatt Sarri :)/>/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg igjen, Mia.

 

Trening har det ikke blitt på meg heller og ingen vektnedgang. For 3 og en halv uke siden fikk jeg betennelse i akilles-senen og har nesten ikke kunnet gå. Men til slutt fikk jeg laser hos en fysioterapeut, og nå går det veldig mye bedre. Jeg har hatt 3 behandlinger.

Det verste er jo at jeg blir så deppa av sånne tilleggsplager. Jeg synes det er nok med knærna mine, men det takler jeg på et vis.

 

Vi har hatt nydelig vårvær her i hele februar. I går var jeg ute og raket fram krokusknopper og snøklokkene, og i dag snør det vannrett. Snøen legger seg på vinduet så jeg kan ikke se ut.

 

Jeg har begynt å hekle teppe av oldemor-ruter etter oppskrift av Arne og Carlos. Restegarnet mitt har fått bein å gå på. Det har vært min trøst i elendigheten. Jeg skal døpe teppet "Akilles". Jeg er over halveis. Men det blir vel ikke så mye nå når jeg er bedre. Gleder meg til trening i morgen. Jeg får ta det litt pent...

 

Så bra at du har greid å gå litt ned selv om du ikke har trena. Blir vel godt med litt ferie nå som du har stressa så mye.

 

Jeg er fortsatt på 87 og noe. Litt opp innimellom, men ikke ned!!! Har ikke den rette motivasjonen. Til å begynne med, når vi sa hånd i hånd, så tenkte jeg faktisk på det og det hjalp meg. Du får ta handa mi igjen så tar jeg din. Jeg blir med til Gran Canaria. Jeg sitter faktisk til bords med dere og går sammen med deg forbi Isbua eller kaffeen også. B):) Kanskje det hjelper? :) Tenk litt på det og le litt for deg selv.

 

 

Klem fra Sarri :)

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og der var den ferieuka over ;)/>/>

 

Oppsummering:

Sol og varme, masse god mat og drikke, sightseeing rundt på ei flott øy - i alle fall når en kom seg utenfor de tetteste turiststedene :P/>/>

Vi besøke venner som har bodd der i 3 måneder. De var lommekjente etter hver og vi ble tatt med på flere rundturer - spesielt i nord. Masse flotte spisesteder med få turister :)/>/>

Har fått sol på vinterblek hud - og gått opp til 85 kilo :rolleyes:/>/>

Egentlig ikke så rivhakkande gale - men det skal jo helst ikke gå opp da. Tror det hjalp at du var med Sarri ;)/>/>

 

Bare til å brette opp ermene igjen gitt - her skal det gå nedover.

Husprosjektet vårt nærmer seg slutten - håper på innflytting i løpet av påsken. Trappa blir installert denne uka.

Det blir travle tider framover. Og det er ikke sundt for meg. I travle perioder stresser jeg for mye - spiser feil mat - og går opp.

Nå er planene å endre på den trenden :D/>/>

 

Hvordan går det med deg Sarri? Håper ikke akillesen har skapt mer trøbbel.

Har den det er vel teppet ditt ferdig nå :D/>/>

Jeg får ta fram håndarbeidsferdighetene mine når livet blir litt roligere.

 

Mål:

Ned 0,5 kg til neste mandag!!!

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo min venn :)

 

Velkommen hjem, godt å ha deg her igjen. Hvis det hjalp at jeg var med, så er jeg glad for det, men nå må du flytte inn hos meg. Det går skikkelig dårlig. I forige uke var det endelig 87,3 igjen etter lang tid på 88 tallet. Jeg ble så glad og tenkte at hvis jeg var veldig skjerpet nå, så er 86 før jeg får sukk for meg. Nestge dag - 88.6 :angry: ...

 

Akillesen er så godt som bra, det var nok laserbehandlingene som gjorde susen. alle lappene er ferig heklet og nå har jeg bagynt å hekle sammen. Jeg har også sydd 2 veldig fine baby-luer, 2 Venninner venter barnebarn.

 

Jeg har vært på trening 3 ganger og i daG SKAL JEG PÅ BODYPUMP !!! Og i går kom sykkelen min ut av vinterdvalen. Fikk meg en fin sykkeltur på supersykkelen min. Når jeg sykler i vei, suser avgårde.. så føler jeg meg ung og frisk. hva et batteri kan gjøre :D :D .

 

Strålende så flink du har vært, bare vent et par dager, så er du kvitt fly-greiene og du veien mindre.

 

Du får nok en slitsom og stressende tid med flytting og pakking og alt som følger med. Men en går gjerne litt ned av sjauing og det er hardt arbeid å flytte. Prøv å ikke la det bli for mye ferdigmat av enkleste sort..

 

Du er vel godt i gang med våren. Her blomstrer krokus og snøklokker, men vi har hatt så mye vind, så det er ikke noe godt på tross av mange varmegrader. Men vi har hatt et par luncher på terrassen.

 

Lunch er forresten det måltidet jeg må ta tak i, da smaker maten best og jeg har lett for å ta litt til. Jeg får konsentrere meg om det måltidet denne uka.

 

Ha en god uke! Jeg ser fram til å høre fra deg. Da flytter du inn her da. Særlig er helgens sjokolade vanskelig å la være... så hvis jeg deler med deg, så blir det hvertfall litt mindre...Halv dose på begge av alt lørdags-kos :mellow:

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...