Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Så kjekt å se dere er på tråden -jenter.

God ferie ,toam.

 

Jeg tror jeg har vært matforgiftet siden forrige fredag. Kjøpte marsipankake på Rema som viskulle kose oss med, og det var en merkelig smak av kremen. Den må ha vært gammel, og vi 2 skulle bare kose oss med hvert vårt stykke. Ble dårlig og verket så i magen i mange timerfredag kveld og natt. Sjekket at mannen hadde kontroll på 113 og lurte en stund på om det kunne være hjertet :huh: Hele uka har vært ekkel, fredag tok jeg en paraset og ble bedre.

Min mann var hos legen til vanlig hjertekontroll og han fikk antibiotika på mandag. Jeg burde vel ha gått jeg også, men dere vet--venter og ser. :D

 

Trim-skritt på skrittelleren -ja hva har jeg gjort denne uka. Det eneste fornuftige jeg har klart er å gå på revmatikertrimmen 1 time på mandagskvelden. Matmessig har det gått i hulter til bulter. Akkurat som om jeg våkner opp idag og ikke skjønner noen ting hva som har foregått.

 

Nå er jeg iallfall bedre og så får det bli som det blir på mandag.

Viktig å skjønne at alle uker er ikke like, men at det går an å hente seg inn i

Livet skal leves-med gode og mindre gode dager.

 

Ikveld skal jeg lage hjemmelaget pizza og det skal bli godt. Lager salat ved siden av og det fyller opp litt. Så blir det kanskje litt popkorn-hvem vet.

 

Ha en fin helg alle sammen--vi gir oss ikke--

:rolleyes: vi skal nå målet om en sprekere bestemor og en sunnere livstil. Jeg mener at ved å være med på trååden så blir vi mer besvisste og det hjelper meg iallfall til å tenke fornuftig

av og til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matforgifta, Mia-53?! Huff, det hørtes ikkje bra ut!

 

Er enig med deg at ved å vere med på tråden, eller i det hele tatt FORUMET, kan hjelpe oss å vere litt ekstra fornuftige :)

 

Ønsker dere en herlig tirsdagskveld. Eg skal ligge strak på sofaen og se Slankekrigen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Nå melder jeg meg endelig--det går litt bedre nå.

Veiing mandag var på stedet hvil--dvs+0,1kg. Registrerer ikke det--men satser på at det vil bli bedre.

 

Takk for gode ord--nye muligheter hver dag og stadig like optimist. :rolleyes:

 

DErsom jeg ikke hadde vært her på forumet så hadde det bare vært elendighet--opp-opp-opp :angry:

 

Idag blir det rester fra den hjemmelagde pizzaen fra lørdag etter å ha vært på vevstua og vevd så jeg ble helt gåen i ryggen. Sånn er det--det er så kjekt og gikk så glatt idag

og 3 timer med tramping og full fres tar på ei ellers brukbar dame..

 

Så oppskriften på en lettere hverdag er kansje som du sier, nyaco--se på slankekrigen-- :huh:

vet du-jeg synes så synd på de stakkars kroppene som er med at jeg blir dårlig..

Gratulerer med alle kiloene du har fått fjernet. Det står respekt av det. Lykke til videre. Du vet hva som skal til og gjør det. Føler du at du av og til trenger en pause for å stabilisere deg?

 

Har laget en trimliste til meg og min mann. Han trenger det sårt og liker best stolen og tv.

 

Vi sykler på trimsykkel og skriver ned--han må skrive sine minutter og igår ble han gira og skulle slå mine 25 minutter. Endelig noe positivt. :rolleyes

 

toam er på ferie-bettyblue og sebedilla --hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Ble litt hektisk så jeg glemte å "melde" meg her :) , men resultatet siste uke ble minus 0,8 kg! Hadde en kjempegod trimuke og fikk hele 21 trimpoeng, og i følge skrittelleren gikk jeg nesten 80 000 skritt :rolleyes: . Det blir nok ikke like bra denne uka, men slik er det bare, noen ganger er det så mye som foregår at trimmen blir skjøvet tilside :unsure: . Ble en brukbar treningsøkt i dag da. Det var gratis prøvetime (1/2time) med personlig trener på senteret i dag, og jeg benyttet sjansen til å prøve for å se om det kan være aktuelt å ta noen slike timer. Og dere kan tro jeg fikk kjørt meg!!! En halv time med diverse styrkeøvelser uten pause ble tøft for "gamlemor":lol: så jeg er nok stiv og støl i morgen. Men det fristet til gjentakelse så jeg kjøpte 6 timer som jeg håper å få mye utbytte av. Tenker blant annet på at jeg kan bruke øvelsene på egen hånd etterpå.

Fint at du føler det bedre igjen Mia! Om ikke vektresultatet ble så mye å rope hurra for denne uka så har du sjansen igjen neste uke - vi bestemødre gir oss ikke om det går litt i bølgedaler :P .Og så lurt at du har fått din mann til å være med på å konkurrere mot deg, det gir nok ekstra motivasjon til dere begge. Og så er det koselig å trene litt i lag da. Jeg har min mann hjemme bare i helgene, og da går vi sammen på treningsstudio stort sett hver lørdag og så blir det en gåtur på 1,5 timer på søndagene.

 

I morgen skal jeg ut med kollegaer, først middag på restaurant og etterpå skal vi på konsert. Blir vel litt ekstra kalorier da, men litt kos må det være i blant.

 

Ha en fin torsdag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jaggu kjente jeg at jeg hadde vært på trening onsdag - fortsatt litt stiv og støl :lol: . Kjenner muskler jeg ikke ante jeg hadde :o :o .!!!!

Ny runde nå, men da på egen hånd så det blir nok ikke like strevsomt. Satser på å gå / lett jogg på tredemøllen og håper stivheten i lårene løsner litt.

 

Ble en litt dårlig dag matmessig i går, spiste pizza og det er ikke det beste valget når en forsøker å kvitte seg med noen kilo. Men noen ganger blir det bare slik ;) .

 

Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag i høst tåken. Vi er tilbake fra Tyrkia og det har vært mye mat. Buffé til frokost og middag, og 3 retter til lunch. Var på 3 forskjellige hoteller og ingen vannkoker eller kaffetrakter så en kunne lagd seg litt selv. Målet at jeg hadde gått opp de 4 cm rundt livet som jeg hadde gått ned i løpet av høsten. Blir så deprimert av det :angry:

 

Hadde glemt skritt-teller hjemme, ellers hadde nok det vært noe oppmuntring. Gikk mye rundt mellom bussturene.

 

Så her er det bare å stramme inn. Har satte en lammestek i ovnen som skal stå i 3 timer, så jeg kan komme meg ut. Er dårlig vær, så jeg går nok på treningsstudio.

 

Skal veie meg mandag eller tirsdag. Foreløping har jeg mye vann i kroppen. Får ikke av meg ringer og fingrene er stive av vann.

Nå er det ikke flere ferieturer i år. Så fokuset blir et sunnere liv i vinter.

 

Så på. Vi skal klare det selv om det tar litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så oppskriften på en lettere hverdag er kansje som du sier, nyaco--se på slankekrigen-- :huh:

vet du-jeg synes så synd på de stakkars kroppene som er med at jeg blir dårlig..

Gratulerer med alle kiloene du har fått fjernet. Det står respekt av det. Lykke til videre. Du vet hva som skal til og gjør det. Føler du at du av og til trenger en pause for å stabilisere deg?

 

Har laget en trimliste til meg og min mann. Han trenger det sårt og liker best stolen og tv.

 

Vi sykler på trimsykkel og skriver ned--han må skrive sine minutter og igår ble han gira og skulle slå mine 25 minutter. Endelig noe positivt. :rolleyes

 

 

Ja, eg elsker det programmet!! Synes synd på de eg og, og eg er jo glad for at eg aldri har blitt så stor at eg hadde fått plass på Slankekrigen ;) Men i slutten av sesongen no så har jo mange av de tatt meg igjen :P Det er ikkje så kult ;)

 

Ja, eg veit ka som skal til no. Før når eg har slanka meg, eller PRØVD å slanke meg, så har eg kun trent kondisjonstrening. Også har treningen blitt sjeldnere og sjeldnere og maten har blitt dårligere igjen kver gang. Men no har eg mer kunnskap og leser utrolig mye om det. Denne gangen skal det gå! Og eg skal ikkje gå opp igjen i vekt heller, slik som før. Styrketrening er nok redningen min, eg er blitt hekta, og eg kjenner jo at kroppen min får muskler etter bare et halvt år med styrke. Så no er det straka veien med tunge vekter og sunn og ren mat. Eg er så godt i gang med livstilendring, og eg liker det! Eg har ikkje hatt noe pause enda for å stabilisere meg, og eg har ingen planer om det heller. Burde kanskje gjøre det, men....

 

Så artig at han ble gira på sykkelen :D

Håper du har hatt ei flott helg! Eg er superklar for ei ny treningsveke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :rolleyes:

 

Etter at jeg skrev mitt forrige innlegg, gikk jeg inn på en reiseside og vips, så var jeg i reisemodus og dagen etter på tur til sommer og sol og varme (sammen med en kusine).

Tenerife viste seg fra sin beste side og alt var vellykket (unntatt vektoppgangen 1,9 kg) .

Jeg gremmes ikke over det, da jeg virkelig har kost meg, har trimmet 1 time hver dag og gått over 10000 skritt hver dag(skrittelleren var med). God mat og drikke hørermed til ferie og da får jeg være mye flinkere hjemme i de neste ukene. :rolleyes:<_<

 

Nå sitter jeg her med min ipad og ute snør det, så nå får jeg ta sykkelturen på peisestua å minnes soldagene i forrige uke.

 

Ha en fin uke jenter, dette klarer vi fint!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia jenter!

 

Ja her har det skjedd litt av hvert. Ferie og reiser og hotell og diverse--ja vi skal jo leve og det gjør vi. Forskjellen er jo at nå greier vi å ha fokus og greier å ta oss inn igjen. :rolleyes:

 

Det er fantastisk og vi er flinke!!

 

Jeg har ikke fått veiet meg idag. Måtte en kjapp tur til legen og måtte skynde meg for han hadde bare kort dag idag. Fikk en antibiotikakur -jeg også, med åreknuter og betent vev rundt har det vært ei slitsom helg! Nå har jeg fått medisin og ser lyst på livet. :rolleyes:

 

 

Veier meg i morgen! Ha en fin kveld ! Og ei god uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!!

 

Skal si det er reisevirksomhet blant bestemødrene :D :D . Og etter en vellykket ferie med masse kos får en ta vektoppgang med godt humør, og komme seg raskt tilbake til hverdagen igjen ;) Dessverre tar det som oftest litt tid før jeg får kvittet meg med vektoppgangen når jeg har vært på ferie, kalorioverskuddet er nesten som igler - suger seg fast og strever hard for ikke å gi slipp :lol: .Da er det bare å være sta så blir de nødt til å gi seg før eller siden!

Jeg valgte å ikke veie meg i dag - ser at jeg alltid er tyngre på mandager enn senere i uka, og det tror jeg kommer av at jeg spiser litt mere salt mat i løpet av helgen. Merker at det slipper i løpet av tirsdagene så jeg vurderer å skifte tilbake til veiedag på onsdager. Prøver meg frem denne uka og ser om det er noen forskjell fra tirsdag til onsdag. Ellers er det som vanlig hadde jeg nær sagt, det blir en hotellovernatting denne uka også. Tror aldri jeg har vært så mye på reise noen gang som det har vært denne høsten, litt av en prøvelse ;) .Selv om jeg prøver å være forsiktig så blir det lett litt ekstra i forhold til når jeg er hjemme og kan veie opp maten.

Ingen trim i dag for jeg var ikke hjemme fra jobb før kl. 1930 (møtevirksomhet), men i morgen blir det en tur til treningsstudio for å treffe min personlige trener som skal lage et treningsprogram til meg. Skal bli spennende :) .

 

Ha en fin uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg på mandag, og det var opp selvfølgelig. Kan ikke regne med annet når jeg har bodd på hotell hele uken. Søndag ble det både tredemølle og styrke, men så stoppet det opp. I dag blir det spinning i 45 minutter og fredag Bodybalanse, Blanding av pilates og yoga. Det er en Sats dag for lite. Jeg skal besøke dateren i helgen, så jeg får satse på litt turgåing.

 

Skriver mer siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veiing tirsdag istedet for mandag denne uka.

Jeg synes det er greit med mandag som veiedag -det funker for meg--jeg er litt mer obs.

 

Det ble ørlite ned. Ser iallfall 92 tallet selv om det ble 92,9 .

Som sagt så får jeg ikke trenet noe nå. Men det er viktig for meg å ha det godt og det er veldig greit for meg å tenke kosthold og passe avstand mellom måltidene. Så får det komme etter hvert. Høsten har ikke vært noe å skryte av-- jeg håper på bedre tider når jeg er ferdig med medisinen..

 

Ja vi står på-det går mot midtnovember og det er jo en flott tid vi har foran oss. Masse fint å se på--lys ogvarme og forhåpentligvis en tid uten sykdom og motgang..

 

Måtte vi alle få det veldig fint :D

 

Vi skal framover--mot en sprekere hverdag og bedre livsstil!

 

Vi kan og vi skal nå målet--ting tar tid!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært bortreist på møte uten tilgang til pc så jeg har ikke hatt mulighet for å skrive noe her inne før i kveld. Og ikke har jeg så mye å rapportere heller, vekta sto stille denne uka og i tillegg har det bare vært trim på tirsdag :angry: . Planlegger treningsstudio på lørdag og så håper jeg det blir mulighet for en god gåtur på søndag. Lørdag blir det ribbemiddag med alt som hører til så denne helga blir ikke av de sunne :wub: . Og når det i tillegg ble et par glass vin sammen med kollegaer i går kveld ligger det ikke an til noe supert resultat på vekta neste uke heller. Skal reise bort mandag - tirsdag neste uke og så blir det 2 dager den påfølgende uka og uka deretter er det 3 reisedager!! Men da håper jeg det roer seg litt så det går an å planglegge litt bedre.

Og som du sier Mia - vi skal i mål selv om det tar litt tid :D .

 

Ha en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :rolleyes:

 

Veiedagen torsdag viste en nedgang på 0,9 kg siden mandag, og da hadde vel en del saltmat og vann forlatt kroppen etter uka i syden. Men ennå er det 1 kg igjen før jeg er tilbake til start igjen. Det tar minst 2-3 uker <_< .

 

Har vært min 2 dager i avømmehallen, og en tur på trimsykkelen også hver dag, men skrittelleren er svært misfornøyd denne uka, barnepass og andre unnskyldninger står i kø. :o

 

Helga startetmed kortvenner i går kveld, og snack og drikke ble fortært, og idag lørdag er vi buden på rakfisklag til naboer :rolleyes: , og da puttes kalorier i massevis i munnen automatisk, hjernen blir ute av drift noen timer, men mitt liv består også av sosiale sammenkomster, som jeg ikke vil gi slipp på, MEN LOVER JEG SKAL PRØVE Å BEGRENSE MEG!!!!!!!!!!

 

I allefall ønsker jeg dere alle en TRIVELIG HELG!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok er helg er over med for lite trening. Bodybalanse på fredag, og ikke noe mer. Men jeg har holdt meg unna snoop. Selv om det ble litt formkake til kaffen både lørdag og søndag.

 

Har heller ikke vært flink med registreringen etter ferien, så denne uken må det blir skjerping.

 

De legger ned treningssenteret jeg går på og vi blir overflyttet til andre steder. Men jeg lurer på om jeg skal velge noe som ligger i nærområdet. Tror jeg trenger litt ny inspirasjon, og så er det mye billigere. Jeg er 63 nå i desember og har begynt å vurdere AFP. Da må jeg se om det er ting jeg kan kutte ned på. For det merkes om jeg skal gå ned i ca65 % av inntektern (om det er så mye). Da må det spares der det kan.

 

Altså: Målsetningen denne uken er:

Registreing av mat og trening 3 ganger. I tillegg til litt hverdagsaktivitet. 7trimpoeng er et nødvenig for å gå ned mer enn noen gram.

 

Lykke til dere andre, VI SKAL KLARE DET, selv om det nok tar litt tid.

 

Dato Vekt BMI

01.01.2012 90,70 29,62

01.04.2012 88,00 28,73

01.07.2012 88,30 28,83

25.09.2012 88,90 28,87

19.11.2012 87,70 28,60 ned 0,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg har ikke vært så flink å skrive--men jeg har funnet igjen gleden og er mye bedre nå. Medisinen tok knekken på det meste og nå har jeg hatt en fin uke.

 

Veiedag på mandag var +0,2 kg. og det er opp og ned rundt 93kg. Dette har jeg stått på siden juli. Egentlig er jeg litt stolt over å klare å være så stabil --fordi jeg vet jo at det ikke har vært nok mosjon og ikke riktig matinntak.

 

Så for å klare å gå ned så må jeg følge oppskriften og den kan jeg i hodet. :rolleyes:/>

 

Nå er det en del utfordringer i disse førjulstider.

Baking f.eks. har bakt lefser på tirsdag og det er utrolig at jeg ble så frisk at jeg greide det.

Nå ikveld kliner jeg lefser og akkurat nå var det kaffepause og prøvesmaking. Nam nam.

Har tenkt å bake goro i år. Det blir en ny erfaring for meg for jeg er ikke vant med det.

Dt er bare å bruke hodet og smake litt og tenke fornuftig.

Målet fra nå av må være å komme til 1. januar på samme kilo som nå.

Det er fint mulig. :)

Vi har hatt et deprimerende vær her på sørvestlandet :o/> og når vi vipper over til januar--ja da går det jo mot vår, jenter!!!

 

Dere må huske at vi skal kose oss litt også i disse mørketider

men det er lov å tenke --og der er vi flinke. Vi har tross alt vokst opp i en tid der det var vanlig med flere kaker til helgen og kaffimat måtte vi alltid ha innen rekkevidde. Den yngre generasjon er ikke så nøye med det og derfor er det litt verre for oss å endre livsstil.

 

Men det fikser vi bestemødre, hurra for oss :D/>

Og så skal vi gå mot en sprekere og lettere vår--ser fram til det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg har ikke vært så flink å skrive--men jeg har funnet igjen gleden og er mye bedre nå. Medisinen tok knekken på det meste og nå har jeg hatt en fin uke.

 

Veiedag på mandag var +0,2 kg. og det er opp og ned rundt 93kg. Dette har jeg stått på siden juli. Egentlig er jeg litt stolt over å klare å være så stabil --fordi jeg vet jo at det ikke har vært nok mosjon og ikke riktig matinntak.

 

Så for å klare å gå ned så må jeg følge oppskriften og den kan jeg i hodet. :rolleyes:/>

 

Nå er det en del utfordringer i disse førjulstider.

Baking f.eks. har bakt lefser på tirsdag og det er utrolig at jeg ble så frisk at jeg greide det.

Nå ikveld kliner jeg lefser og akkurat nå var det kaffepause og prøvesmaking. Nam nam.

Har tenkt å bake goro i år. Det blir en ny erfaring for meg for jeg er ikke vant med det.

Dt er bare å bruke hodet og smake litt og tenke fornuftig.

Målet fra nå av må være å komme til 1. januar på samme kilo som nå.

Det er fint mulig. :)

Vi har hatt et deprimerende vær her på sørvestlandet :o/> og når vi vipper over til januar--ja da går det jo mot vår, jenter!!!

 

Dere må huske at vi skal kose oss litt også i disse mørketider

men det er lov å tenke --og der er vi flinke. Vi har tross alt vokst opp i en tid der det var vanlig med flere kaker til helgen og kaffimat måtte vi alltid ha innen rekkevidde. Den yngre generasjon er ikke så nøye med det og derfor er det litt verre for oss å endre livsstil.

 

Men det fikser vi bestemødre, hurra for oss :D/>

Og så skal vi gå mot en sprekere og lettere vår--ser fram til det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Nå er det lenge siden jeg har vært innom :mellow:/> .Tror jeg må velge samme mål som deg Mia - å holde vekten til over jul. Det er så hektisk denne høsten at jeg får ikke konsentrert meg om "meg selv". Har ikke vært hjemme denne uka før i dag så jeg har droppet å veie meg denne uka. De to kommende ukene blir ikke bedre så det er ikke sikkert det blir veiing før andre uke i desember.Ikke blir det enklere å få tid til å trimme heller :angry:/> . Får satse på at 2013 blir et bedre år :rolleyes:/> :rolleyes:/> .

 

 

Ha en flott helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god søndag morgen.

 

Jeg sitter på kjøkkenet hos datteren og venter på at de andre skal stå opp. Måtte utsette besøket med 2 uker pga av sykdom.

 

De skal på en tilstelning ikveld og skal ha med seg masse kaker,så jeg tok ut smør og egg fra kjøleskapet og tenker jeg baker litt bare vi får unna frokosten. Og så reiser jeg hjem i kveld, Har vært her siden torsdag.

 

Ser at noen velger å ikke veie seg fordi de tror de har gått opp. Men er ikke det å gjøre som strutsen, stikke hode i sanden. Min erfaring er at jeg må veie meg eller måler livvidden. Ellers kan det kommet helt ut av kontroll.

 

Styrketrening har en god effekt spesielt om en styrker de store muskelgrupper,jo mere muskler jo høyere forbrenning. Men det er også lurt med litt kondisjonstrening. For det forbrenner jo direkte. Dette snakket Yngvar Andersen om på Puls på NRK. Jeg kjøpte boken hans. selv om jeg er flinkere på teori enn praksis.

 

Ny veiing til uken. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Toam!

 

Det er ikke slik at jeg ikke veier meg i løpet av uka, men jeg registrerer det ikke fordi jeg ikke er hjemme slik at jeg ikke har mulighet for å veie meg til samme dag og derfor mener jeg det ikke blir helt riktig å rapportere i forhold til den som kan veie seg til samme tid hver uke :rolleyes:/> Jeg står også på vekta når jeg har mulighet og heldigvis har jeg ikke gått opp i vekt (men heller ikke greidd å gå ned ;)/> )

Så derfor er jeg litt på "vent" ang rapportering her på forumet. Blir også bortreist neste uke men da er det heldigvis 14 dager hjemme før juleferien.

 

Va på treningssenteret i går med min personlige trener - det var tøfft så i dag er jeg skikkelig sliten i muskulaturen :)/> . Men forhåpentlig gjør det bare godt for kroppen. Det var min andre time med trener, og jeg får virkelig kjørt meg :P/> . Har kjøpt 3 timer ( a 30 min) og har tenkt å kjøpe 3 til mens det er halv pris. Så får jeg se om jeg tar meg råd til flere etter jul.

 

Ha en fin søndag alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så har jeg kommet meg på banen igjen. Veiing i morgen , mandag. Det går i hytt og vær med aktiviteter om dagen. Nettopp levert 2 barnebarn på 9 og 12 som overnattet og den eldste var i krigshumør fordi han ikke visste at han skulle til oss og han hadde andre planer nå når det kom snø. Tøffe tak og ville se voksen film med trakasering av en mann for han hadde sett voksen film siiden han var 6 år! Tydelig at han prøver oss ut. Det endte med en barnebok med små morsomme historier somhan lo godt av. :P:mellow:

Da bretter jeg opp ermene og begynner en ny uke med friskt mot, sunn og god mat og gjør mitt beste :rolleyes:

Trivelig førjulstid til dere alle.

Vi skal klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja barnebarn vet å prøve ut hvor grensene går når de er på besøk, Mia :lol:/> . De prøver seg for å se om vi lar oss "lure":D/> :D/> Vi hadde våre 2 minste barnebarn på besøk forrige helg, de er 2 og 4 så de er ganske så aktiv, + at de er våkne grytidlig så det ble ikke å late seg i sengen søndagsmorgen nei :)/> .

Er klar for siste runde med hotellopphold før jul, drar i morgen tidlig og er hjemme sent torsdagskveld. Og da er det bare 2 uker igjen til jul!! Blir nok nødt til å fortsette langt inn i neste år før jeg når målet mitt :P/> . Men til slutt skal jeg greie det!!! Har fått trimmet en del og nådde faktisk 18,4 trimpoeng denne uka. Tar med treningstøy i morgen for jeg ser at hotellet jeg skal på har treningsrom så da har jeg mulighet for å få trimmet litt.

Ha en fin uke alle sammen!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og det gikk ganske greit.

 

Jeg må bare klype litt i armen så jeg skjønner at opp 0,7 på 2 uker er feil vei!!

Jeg er tappet for energi og det som jeg greier å opparbeide igjen --forsvinner når jeg har 2-3 aktive dager og ingen pauser. Hvor mange ganger skal jeg ha denne opp og nedturen-og hvorfor er det så vanskelig å forstå?? Jeg må bare si det høyt og skrive det.. Det er vanskelig å si nei og det er så kjekt å glede andre. feks nå til advent med 24 pakker til mine gamle foreldre. Kanskje det kunne vært andre ting jeg kunne gjort i stedet? Jeg må bare finne ut av det selv. :rolleyes:

Idag har jeg startet fint med frokost og mellommåltid så nå venter snart grytene på meg slik at jeg kan få laget en gryterett med kjøttdeigen jeg har tint. har hatt en stille og rolig formiddag med avspenning og hvil på sofaen og nå er det litt pynting med julebyer med lys i. Det går fort-. Trim idag og jeg skal gå dit og så gjør jeg det jeg orker-bedre enn ingenting. :rolleyes:

Godt å lese at dere alle har det hektisk før jul--merkelig at det skal bli sånn.

 

Ha en fin dag!!

Våren skal bli fin og inspirerende for oss alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter siste hotellopphold før jul!! I morgen har jeg fridag og starter kl 10 med treningsopplegg med personlig trener. Kjenner at jeg virkelig må slite når jeg har noen som pusher meg under trening ;)/> .Lurer på om jeg skal rive på meg et gavekort på 3 timer til nå mens det er halv pris. Hun som trener meg er veldig flink og har lagt opp et eget program som jeg kan benytte ved egentrening. Har ikke kommet skikkelig i gang med det på grunn av all reisevirksomheten, men etter jul skal jeg trå til :)/> . Prøver å holde vekta så godt jeg kan til over jul og fortsetter med (forhåpentlig) full skjerping fra nyttår!

 

 

Synd at du sliter slik med energien Mia - håper det bedrer seg etter hvert! Og det er jo bra å være snill men det må ikke gå på bekostning av helsa heller. Det er bare det at det er så vanskelig for "ja-mennesker" å si nei, og du er sikkert et "ja-menneske" :)/> :)/> Husk også å sette av tid til deg selv!

 

 

Ha en koselig adventshelg alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...