Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Fortsetter selv om det er lite nedgang på vekta. Irriterende, men jeg vet at om jeg bare noterer og er flink så går det nok til slutt.

 

I dag skal resten av gjengen ha pannekaker med bacon til middag. Oi holder hardt, men jeg har tatt opp ferdig lapskaus til meg selv. Ja ja kan ikke få alt, både vektnedgang og pannekaker.

 

Trim i dag blir litt styrke og litt jogg. Ellers bare litt husarbeid og slappe av.

 

Været er også bra, ser ut til det er over 20 grader faktisk. Herlig, en liten rest av sommer.

 

B) B) :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis! Litt sein innrapportering her på meg idag.

 

Planla jogging igår kveld, men ble istedet sittende å se nett-tv. Men som en trøst så var det i det minste en veldig spennende dokumentar om trening! ;) Programmet het "The truth about exercise" og jeg fant den på NRK. Link: http://tv.nrk.no/program/koid20009612/sanninga-om-trening Anbefales!

 

Og som en kompensasjon for joggeturen som rant vekk i TV-sanden så tok jeg 20 min. rockering etter programmet, før jeg la meg, OG sto opp klokka 06.00 imorges og jogget istedet. Yay! Var trøtt som en strømpe selvsagt og merket at jeg har langt mindre sprut i beina på morgenkvisten enn på kveldene, så jeg får bare skjerpe meg og fortsette å jogge på kveldstid, så jeg slipper "strafferunde" morgenen etter istedet. For det gikk bare sirupstreigt. Hadde mest lyst til å legge meg ned i grøftekanten å bare sove videre.

 

Anyway. Har gått ned en drøy halvkilo til og så såvidt snurten av 59-tallet idag. Men spørs om jeg gjør det imorgen. For idag hadde jeg fri fra jobb. Skulle til en ørelege med sønnen min i byen (han har hatt flere ørebetennelser på kort tid), for en sjekk. Og etter det var vi invitert av svigermor på lunsj på Grand hotell. Voi, voi! Bestilte andebrystsalat og den var ganske god og trolig ikke så altfor kalorimektig, men avsluttet med kaffe latte og Napoleonskake (som jeg ikke har smakt på årevis!), så da spørs det hvordan det kaloriregnskapet endte.

 

Etterpå ble det litt shopping, en god del trasking hit og dit, og en tur i Slottsparken så poden fikk løpe litt rundt og rive av seg litt energi.

 

Om ikke noe annet så var vi ganske gåene og slitne i beina alle sammen da vi kom hjem. Selv om det ble endel kalorier inn, så trasket jeg nok av meg noen ekstra også.

 

Veiedag imorgen. Håper på fortsatt 59-tall, men sier som deg, Henna: kan ikke få både vektnedgang og Napoleonskake! ;) Det gjelder å være realist. He he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg hadde tatt en liten høneblund i går ettermiddag sa det pling i bollen og jeg gaflet innpå nesten to pannekaker som selvfølgelig lå igjen etter de andre. Veldig smart. Heldigvis kom jeg til meg selv etter en kort stund og kjørte en kveld med stil resten. Kun 1 knekkebrød. Så samlet landet jeg på 1700 kalorier. Godkjent det. :mellow:

 

Dagens vekt er 66.9 kg og det er irriterende skyhøyt. To kilo skal av før jeg er fornøyd. Det er i alle fall sikkert. Men jeg har hele høsten på meg og det er ikke mye som skal skje nå i den nærmeste framtid. I alle fall ingen ferie som ødelegger utrolig mye for meg vektmessig.

 

Ble ingen joggings i dag, satser både på styrke og jogging i helgen. Ja for det ble heller ingen styrke i går. Hmmmm :(

 

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt syk!!! Arghhh...Men håper det vare kort. Kjennes ut som at hodet mitt vil deles på midten og bare eksplodere. Satser på at det er en endagers!

 

Vekt i dag 63,9 og her kommer ferien av, heldigvis. Siden jeg veide 63 kg da jeg dro på ferie, har jeg 0,9 kg igjen til "ferien" er borte. Så er det resten av jobben. Og fra 63 og nedover sitter kiloene godt, av erfaring. Men nå er jeg veldig inne i registreringa og motivert, så tror det skal gå bra utover høsten. Må bare i gang med treninga! Har kun gått turer denne uka.

 

Vel, nå skal jeg bare prøve å bli fort bedre. Ingen fare å spise for mye når man ikke føler seg bra, hvertfall. Frokosten var ekstremt tung å få ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda. Bytur straffet seg. Opp 100 gram fra igår, til 60 blank idag. Og dermed røyk 59-tallet akkurat som offisielt tall denne uka. Pfffft!

 

Dermed en liten schwung opp på pila mi også:

DBXLbdw.png

 

Men jeg depper ikke, for det kunne vært så mye verre! Jeg har jo faktisk gått ned 1,2 kg denne uka. Tross alt. Forrige helg var helt katastrofal.

 

Og nå står jeg foran en ny giga-utfordring, denne helga. 40-årslag, med tilhørende hotellopphold lørdag-søndag, og atter en bytur/kosetur. Huttetu!

 

Strategien er å prøve å ikke miste hodet totalt. Og ligge unna salt mat! Og brødmat. Wish me luck! ;)

 

Mål til neste fredag: komme tilbake til 59-tallet.

 

God helg alle sammen! Og god bedring til deg, Sunnyside! Håper du blir frisk igjen fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering i full fart før vi setter nesa mot byen her.

 

Lastet ned appen Runkeeper på mobilen min igår etter at den gamle jogge-appen jeg har brukt, SportyPal, bare gikk bananas og låste seg. Har ikke vært så fornøyd med sistnevnte, har mistet endel registreringer på den tidligere også, så nå var det bare takk og farvel og teste ut Runkeeper istedet. Har hørt flere være fornøyd med den.

 

Så da måtte den jo testes ut i praksis også! Og det ble jommen joggetur idag morges også. Yay! (Men klokka 08.00 istedet for kl 06.00. Litt mer våken da...) Da har jeg klart mine 2 turer som var målet for denne uka og er oppe i drøye 9 TP hittil. Fornøyd!

 

Hjelper litt på at poden har begynt i barnehage også, for vi har jo ikke bil og bruker beina. Så plutselig ble det mer gange på meg. Bruker 10 minutter til barnehagen, så levere og 15 minutter videre til jobb, i rask gange. Vips så har jeg en 25 min. gåtur. En vei. Og 50 minutter totalt på en dag hvis jeg både skal levere og hente. DA begynner jo TP-summen å dra seg på! :)

 

Slike ting hjelper å ha under beltet når man skal til byen og fete seg opp...

 

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bijou

Lykke til på feiring. Er det din dag som skal feires?

 

Jeg fikk meg også en joggetur i morges. Det ble ukas tredje og da er jeg fornøyd. Kanskje jeg tar en i morgen også. Får se. I dag var det månedsveiing og litt surt å veie så mye da. Men det går nok nedover får jeg håpe.

 

Denne helgen er vi ikke på hytta og det er helt rart å være en hel helg hjemme. Har et prosjekt om å gjøre loftstua om til min egen lille TV stue og foreløpig ser det veldig fint ut. Er på jakt etter en sofa som passer inn. Men mye fint på Finn.no

 

I dag blir det grilling på meny og en god salat. Men først litt rydding. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhei for en helg!

 

I går hadde vi fest, og det var SÅ gøy, men selvfølgelig ikke bra for vektnedgang. Vel, en gang i mellom spiller ingen rolle. Slik er studentlivet ;)

 

Ellers har jeg vært småsyk enda, kvalm og uvel. Festen gikk greit, forsåvidt, men det hadde jeg jo så lyst til også da :P Men kvalmen har gjort at måltider har blitt litt erstattet med bare noe som høres godt ut der og da. Bytur i går formiddag, og lunsj ble selvfølgelig en bolle og kaffe, med påfølgende enda mer kvalme. Blæh. Jaja. Kjennes greit ut i dag så satser på at jeg får en knall uke mtp både mat og trening.

 

Gleder meg til å høre om 40 årslaget, Bijou!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nei, det var ikke min 40-årsdag vi feiret, men en kompis av meg, som også er '73-modell. Jeg har dag i november. :)

 

Men det ble uansett en knall feiring! (De var 3 venner som feiret 40 år som hadde slått seg sammen.) Stor fest i leid lokale, med tapas, underholdning og dans. Vi koste oss veldig!

 

Som for å minimere skadeomfanget kalorimessig ble det altså både joggetur lørdag morgen og søndag kveld. Og enda godt var det! Puh! Vekta viste 60,6 kg idag. Altså opp 600 gram totalt i helga. Gudene vet hva den hadde vist om jeg ikke hadde trimmet, før og etter... :blink:

 

Så littegrann helgegram å ta av denne uka. Prøver meg på 59-tallet igjen, innen fredag. Burde ikke være helt uoverkommelig.

 

Ha en strålende uke, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra, Henna! Lykke til videre imens, så ses vi! Jeg fortsetter jo bare å pludre her inne, jeg. Enten noen hører på eller ei... ;)

 

Hadde treningsfri dag igår, men ikke noe kontroll på kaloriinntaket. Gikk og spiste Twist på jobb hele dagen. Og havremakroner på kvelden, hjemme. Resulterte naturligvis i et par hundre gram opp. Feil retning. <_< Så nå er det ikke noe kjære mor lenger, men tilbake til registrering av all mat. Da skjerper jeg meg litt, automatisk. Når alt må noteres ned og står der svart på hvitt.

 

Det er jo litt påfallende, at på de ca. 4 ukene jeg ikke har registrert mat, har jeg gått fra 58 kg til 60 kg på vekta. Kan være tilfeldig, eller skyldes noe helt annet. Men likevel. Har det sånn i bakhodet.

 

Så nå er det registrering for alle penga.

 

Og prøver meg på jogging igjen ikveld. Litt spent på hvordan joggingen påvirker vekta etterhvert også. Om jeg går litt opp igjen, pga. muskler, eller ned igjen, fordi jeg faktisk er flink å trene. Får bare se hva tiden viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med å få inn NOK kalorier nå, jeg. Klassisk start-feil. Man er så forsiktig på formiddagen, også etter middag ligger man på litt over 1000 kcal. Og etter middag trenger jeg sjelden mer mat, for middag syns jeg sitter så lenge i magen.

 

Håper bare ikke det setter en stopper for nedgangen, for orker liksom ikke å tylle i meg 1 dl kremfløte eller noe bare for å fylle opp nok til kvota. Må bare bli flinkere til å spise nok tidligere på dagen!

 

Ellers ble dørstokkmila for løping brutt i går, endelig. I et forferdelig elendig vær! Søkkvåt var jeg. Måtte stappe mobilen inn i BH'en for jakka var gjennomvåt. Haha. Deilig var det læll! Kontrollerte makspuls og ser ut til at den ligger på rundt 205. Gjør det lettere for treningen å vite, så kan jeg ligge optimalt for den treningen jeg gjør til enhver tid. Men den testen var tung altså! Fjuuu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så flink som jeg ville igår heller. 1938 kalorier inn. Og ikke noe jogging.

 

Fikk telefon om at mormoren min var veldig syk igår kveld og at det trolig gikk mot slutten. Hun har skrantet veldig siden mai måned og vi har vært forberedt på at det kunne ende når som helst omtrent. Så kvelden igår ble ganske spesiell og jeg orket ikke tanken på løping. Tok et kvarter med rockering, men that's it. Og idag morges fikk vi beskjed om at hun var sovnet inn. Så det var det. Hun skulle fylt 100 år neste måned. Vi håpet i det lengste at hun ville holde ut til da, men det orket hun altså ikke. Vel... man kan jo trygt si at hun var mett av dage, med 100 års livserfaring. Men trist uansett. Fine, fine mormoren min! :( Den siste jeg hadde igjen av besteforeldrene mine. Heldigvis fikk hun sovne stille inn i sin egen seng, hjemme. Slik hun ønsket.

 

Så nå blir det ingen bursdagstur på oss neste måned, slik vi hadde planlagt, men begravelse neste uke en gang istedet. Ja, ja, sånn er livet iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, så fælt Bijou :( Det er nå slik at de gamle skal dø men det er jo fælt likevel når det skjer. Masse kondolanser! Skjønner godt at dagen i går ble veldig spesiell og ikke akkurat gjort for å jogge, tenke på mat osv. Det spiller ingen rolle i den store sammenheng! Noen ganger tar livet oss igjen og da må det bare få være som det er.

 

Her tralter det og går og vi får se på fredag hva vekta sier. Føler meg tung i kroppen så har ikke de store håp.

 

Velvel.

 

Gode tanker til deg Bijou!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Sunnyside!

 

Ja, det er jo trist, selv om de er gamle og det er naturens gang. Man har jo kjent hverandre så lenge også og fulgt hverandre, gjennom flere tiår. I opp- og nedturer. Min bestemor var så heldig å være helt klar i hodet også, helt til det siste. Hørte litt dårlig, men ellers var hun klar i topplokket. Sang, lo, skravlet og spøkte. Og hadde massevis av historier og refleksjoner på lager. Hun var en fantastisk dame.

 

Men, men. Sånn er det bare. Håper vi klarer å lage en fin avrunding for henne, under begravelsen. Det fortjente hun jaggu! Etter hva jeg har hørt blir vi ganske mange.

 

Så på søndag drar vi avgårde (hun og resten av slekta bor ca. 55 mil unna). Det betyr mange timer i bil, opp og ned, 3 netter på hotell og ikke minst sammenkomsten etter selve begravelsen, hvor jeg vet at det kommer til å bugne av kaker. :unsure: For er det noe Sunnmøringene er gode på, enten det er dåp, konfirmasjon, bryllup eller begravelser, så er det å sørge for at det finnes rikelig med kaker. Helst 2 kaker pr. pers! ;) Så fra et GR-perspektiv... huttetu!

 

Må prøve å få til en joggetur eller helst to før avreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så vidt innom og leser litt. Tenkte kanskje jeg skulle ha fredagsveiing som før og rapportere den. I alle fall dagens vekt var 65,3 kg og da er jeg nede i det jeg var før ferien. Herlig. Nå skal jeg gå løs på det siste kiloet ned til 64 kg. Har kommet godt inni en tralt og ikke smakt hverken brød eller kaker på en uke. Jobber veldig med rutiner som jeg kan ha utover høsten som gjør at jeg går ned sakte men sikkert.

 

En uke til løpet og jeg er fortsatt i tenkeboksen. Skummelt, men fristende.

 

Trist å høre om mormoren din Bijou. Man er jo så glad i de uansett alder,så trist er det jo. Det pleier jo å bli en litt "lettere" begravelse når den som går bort er så gammel. Så får det være en trøst.

 

Ellers ha en fin helg. Så snakkes vi neste fredag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagsveiing på meg også og 60 blank på meg denne fredagen også. Samme som forrige uke. Så om det ikke ble noe 59-tall på meg denne uka heller, så fikk jeg i alle fall av meg de 600 grammene fra sist helgs bursdags/hotell-kalas. Det er nesten viktigst. Helgegram må av.

 

DBXLbdw.png

 

Fikk tatt ukas første joggetur igår og håper jeg får skvist inn en til før avreise søndag morgen. Vi får se.

 

Har jo registrert mat igjen denne uka og ser jo tydelig hvorfor jeg står på stedet hvil. Ligger på rundt 1900 kalorier om dagen og for meg er det ikke noe tall å klare å gå ned noe som helst på. Men denne uka ble som den ble.

 

Blir nok opp rundt 1 kilo på den kommende turen. Såpass kjenner jeg meg selv. Men det får bare være, så tar jeg heller et ordentlig skippertak når jeg kommer hjem igjen.

 

Ja, det blir en trist tur, men samtidig blir det en slags feiring av livet som ble levd også, føler jeg. Hun fikk oppleve langt mer enn de aller fleste av oss bare kan drømme om. Og avrundet det hele på best tenkelige måte, hjemme i sin egen seng. Det er absolutt en trøst.

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg inn her jeg. Gått ned 42 kg siden august i fjor (ikke med Grete Roede, men på egenhån), og veier nå 64 og er 168 cm. Det er godt innafor synes jeg :-) Har egentlig et lite mål om 60, men det gidder jeg ikke stresse med. Den viktigste jobben nå blir å stabilisere der jeg er, og få gode rutiner. Noen som har noen gode hverdagstips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng deg med, Jesie82! :) Og grattis med hele 42 kilo ned! Wow! Bra jobba!

 

Her er jeg tilbake i hverdagen igjen etter langtur, inkl. begravelse. Selve begravelsen ble kjempefin og akkurat slik jeg tror Mormor ville ha det. Alle var enige om det. En veldig fin stund!

 

Ellers ble det jo som forventet en hel masse nei-mat. Var livredd da jeg gikk på vekta imorges, men den viste "bare" 1,1 kilo opp. Pjuuuh! Hadde med meg rockeringen oppover, men det ble jo aldri tid til den. Eller de daglige styrke-/mageøvelsene mine. Så alt i alt er jeg kjempefornøyd.

 

Var hos legen idag og fikk resultatet av prøvene mine jeg tok for et par uker siden. Heldgvis ikke noe stoffskifteproblemer. Hurra! Var jo stygt redd for det. Og helt perfekt kolesterol, blodsukker og alle vitaminer unntatt B12. Der lå jeg helt på grensa og må ha litt tilskudd en periode.

 

Eneste store minuset var jernmangel. Der var jeg helt skrapa. Jernlageret var bokstavlig talt helt bånn i bøtta! Skal ligge på verdier mellom 15-200 (ug/L ett eller annet), og jeg hadde kun 7! :blink: Så nå blir det jerntabletter 2 ganger om dagen. Legen sa det ikke var noe rart jeg hadde følt meg litt trøtt og slapp, med så himla lavt lager. Så der har jeg tydeligvis mer energi å hente, ved å få fylt opp.

 

Har slitt med jernmangel tidligere, helt siden tenårene, egentlig. Men tåler så dårlig jerntabletter, blir så rar i magen av de, at jeg i perioder bare har gitt opp å ta de. Men det er mange år siden sist. Og nå finnes det så mange nye produkter på markedet som skal være skånsomme for oss med sensitive mager, så jeg får bare prøve på nytt.

 

Så sånn er ståa her.

 

Denne uka ble ganske amputert og rar, men skal prøve å få til ukas første joggerunde i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter snarest innom og leser litt og vil rapportere dagens vekt. 64.9 kg. Hurra. Det var helt herlig. Føler virkelig at jeg har kontrollen om dagen. Teller ikke kalorier men forsøker å leve sunt og ha rutiner på maten. Spise noenlunde det samme hver dag og mye trim.

 

Det var ikke så mye med 1 kg opp når du har vært så mange dager på reis Bijou og kjenner jeg deg rett er de vel snart av igjen. Det viktigste er å komme inn i det sunne tralten fortere enn svinten.

 

Nå er det ingen feirer som kan ødelegge så nå går jeg for 64.0 kg.

 

Ha en strålende helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan melde inn 64 blank i dag! Ikke misfornøyd engang, for nå er jeg SÅ godt i gang! Etter nok en partyhelg veide jeg 65,3 (!!!!!) på tirsdag og allerede i dag 64. Så ingen klager!

 

Syns igjen at trening er morsomt og pushes i gang av venner. Jobber for å ikke henge etter de andre. Jeg skal bli den som trekker de andre etter meg på fjelltur!

 

Maten er under kontroll. Men spiser enda litt for lite de fleste dager og må prøve å legge inn et sunt mellommåltid på skolen. Hmm.

 

Flott resultat, Henna! Så flink du har vært :)

 

Og Bijou; som Henna sier, kjenner vi deg rett er det kiloet historie om bare noen dager :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 64-tallet igjen, Henna! :) Bra jobba!

 

Her har jeg akkurat rukket 2 sunne dager før atter en helg setter inn. Rakk å få av 800 gram av de 1,1 kiloene. Men det blir likevel opp, fra forrige fredag. Så plinger inn 60,3 kg idag.

 

Pila fortsetter unektelig å peke oppover...

 

DBXLbdw.png

 

Men nå har jeg ork og anledning til å ta tak. Ingen bursdager, hotell-opphold, reiser, begravelser eller noe på tapeten. Heldigvis. Så til neste fredag... DA! Da skal jeg omsider se 59-tallet igjen. :) Det er jo faktisk bare noen få hundre gram unna, så det er ikke så mye som skal til.

 

Ha en fin-fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare må fortelle dere at jeg FULLFØRTE løpet i dag. Er så utrolig stolt for det satt så langt inne og var en bøyg for meg. Jeg grudde meg sinnsykt. Likevel gjorde jeg det og nå er jeg kjempehappy. 10 km på akkurat en time som var målet. Nå er jeg faktisk litt sugen på halvmaraton, men må nok trene opp kneet mitt til det i tilfelle.

 

Den dødspreke mannen min løp helmaraton så i kveld blir det litt feiring. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajamensann... Her er det to skritt frem og ett tilbake.

 

Var så flink på fredagen. Jogget på kvelden og skeiet ikke ut noe som helst. Og 60,2 kg lørdag morgen. Men så kommer helgekosen og svusj... opp til 61,3 kg! <_<

 

Så nå veier jeg enda mer enn etter at jeg kom hjem fra turen min forrige uke og greier. Sukk...! At det går an. Men trøsten er at det er helgegram. Og de pleier å forsvinne ganske fort. Likevel, da... SÅ himla demotiverende, når jeg aller helst ville starte uka på 60-tallet. Ikke 61.

 

Ja, ja. Bare å brette opp ermene. Igjen. Jeg har en hel arbeidsuke foran meg, med bare hverdagskost. OG trening. Så dette skal jaggu gå!

 

Og grattis til deg, Henna, for fullført løp! Wohaaa! Du er flink, altså. 10 km hadde jeg aldri klart. Med mindre jeg hadde satt av en hel dag. ;)

 

Ha en fin uke alle sammen, med eller uten helgegram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...