Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Her har ikke vekta rikket seg noen verdens ting.

 

Samboer er på jobbreise, jeg har kveldene helt for meg selv og fant ut at jeg skulle oppdatere meg på diverse TV-serier som jeg ligger etter med. Så siste kveldene har jeg hatt rene True Blood-marathonet. :rolleyes: Men har jo ikke fått gjort en d**** ellers... Så veldig stillesittende dager her.

 

Dagens utfordring blir middag ute på den lokale restauranten etter jobb idag med min mor og poden. Ikke helt GR-mat der. Men kjempegod!

 

Her har regnet kommet tilbake på en snarvisitt også. Bare det gjør seg ferdig nå, og ikke kommer på lørdag når vi skal ha bursdagsfest, så er det greit for meg.

 

Ha en fortsatt fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hamburgermiddag igår. Ble servert med hjemmelaget (relativ) grovt hamburgerbrød, så det var jo en positiv overraskelse. Kalorimessig. Men så var det alt det andre tilbehøret, da... :rolleyes:

 

Så fortsatt stillstand på vekta idag også. Knusk stille.

 

Ja, ja. God på det, i alle fall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ned på vekta i dag, men fortsatt over en kilo fra fredags vekta. Irriterende, men det er bare å fortsette.

 

Ble ingen trim i går, men i dag får jeg komme meg ut på en joggetur senere. Regnet i bøtter og spann i morges + at jeg var dautrøtt.

 

Jeg har også TV for meg selv for tiden da mannen er på hytta. Blir mye serier på meg også. Jeg liker godt "Modern family" og "how I met your mother". Koser meg å rydder litt og ser en episode og rydder litt videre osv osv. Tilslutt har jeg sett mye nytt og huset og klær er tatt.

 

Aner ikke hva jeg skal ha til middag i dag. Selv kunne jeg jo tatt en suppe, men guttene mine er store og trenger mye mat. Får se hva det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere!

 

Nå har jeg vært på tre uker deilig ferie og har koblet helt av med alt. Har kost meg riktig mye, og kom hjem med senkede skuldre!

 

Vekta, derimot...den har jeg rett og slett ikke turt å trø på. Orker ikke. Vet at jeg har lagt på meg litt av tre uker med cola, øl, sprit (ungdomsferie, høhø!) og Spaniavariant av brød, det vil si loff. Det å bevege seg kjennes veldig mye tyngre ut enn før ferien...:P

 

MEN, nå er jeg tilbake og har hodet tilbake i gamet. Mål for høsten er å komme meg på 60 blank og bli der. Treningsplanen for høsten er 3-4 korte, intensive økter i uka, og evt gåturer i mellom. Når det gjelder kosthold har jeg tenkt på å redusere karbohydrater. Jeg har tenkt mye for og i mot, klarer ikke riktig å bestemme meg. Det blir aldri lavkarbo på meg. Med slike bestemte regler tror jeg ikke jeg klarer å leve. Kosen må man ha. Men, å spise karboredusert derimot, det skal jeg få til.

 

Så tror jeg skal prøve det utover nå. Må enda bare helt bestemme meg :)

 

Så, veiedag blir fredag, og jeg tror faktisk ikke det blir før NESTE fredag igjen...feig, ja, men noen særheter må man vel ha... :)

 

Håper dere har hatt en flott sommer så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Sunnyside! :) Hørtes ut som du hadde hatt en fin-fin ferie!

 

Her har det ikke blitt mye ferie, på meg. Faktisk ingen verdens ting. Men det var planlagt, da. Skal istedet ha litt fridager sånn innimellom. (Blant annet imorgen. Jippi!)

 

Ellers skjer det fint lite her. Var egentlig ganske flink med kostholdet igår. Helt til jeg kom hjem og tøt i meg en hel plate Stratos helt alene... <_<

 

Så stillstand på vekta idag også. Og sånn går no' dagan.

 

Men nå er det straks helg på meg! Får tåle at det blir litt opp, for i helga skal poden feires, med brask og bram. 2 hele år er han blitt. Fine snusken min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda litt mer ned på vekta i dag og nå er det bare ca en halv kilo fra forrige fredags vekt. Vil jeg klare det til i morgen mon tro. Uansett har jeg ikke vekt her hjemme så veiedag for meg blir lørdag denne uka.

 

I jogget jeg om kvelden og det gikk jo veldig greit egentlig. Kvelden ble også mye bedre matmessig for tiden gikk jo til jogging/dusjing osv så da kom småspising i bakgrunne liksom.

 

I dag blir det ikke noe trening, kanskje litt styrke. Får se hvor mye tid jeg får. Har en del ting å gjøre hjemme hvis jeg skal inn på hytta i morgen.

 

Flott sommervær, det er en fornøyelse.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele fredagsveiingen min gikk ad undas idag. Fridag og frokost i sofaen med poden, til Sommermorgen på TV. Kom på litt for seint at jeg skulle ha veid meg før jeg gaflet i meg frokost. Ja, ja. Sånn er det å ha fri og ikke følge hverdagsrutinene.

 

Rapporterer heller derfor inn torsdagsvekta, som var 59,5 kg. Hele uka var jo knusk stabil, til det kjedsommelige.

 

DBXLbdw.png

 

Men til tross for fortsatt akseptabel vekt, er jeg ikke imponert over kostholdet mitt om dagen. Det kan definitivt bli bedre! <_< Mye slurving, særlig på kveldene. Gir etter for både det ene og det andre. Kanskje jeg bare må gå tilbake med å registrere mat igjen, så jeg ser ting svart på hvitt og får meg en vekker - og styrer unna? Hmm.

 

Har i alle fall laget meg konkrete planer om å forbedre meg på trimfronten nå i august. Det går mot jogging igjen. Har slengt meg med på tråden "Mosjonsutfordringen august 2013" i Trim & Treningsforumet. Trenger et lite ekstra tupp i ræva! ;) Målet mitt for august er å jogge mer enn jeg gjorde i mai måned (som var siste joggemåneden før jeg gikk i frø for sommeren) og som bare ble 5 turer. Burde jo ikke være så uoverkommelig. Pluss generelt bli flinkere til å påse at jeg får minimum 7 trimpoeng i uka. Ikke alltid jeg er så flink til det heller. Så:

 

* 6 joggeturer (minimum, gjerne mer)

* 7 trimpoeng i uka

 

Yes we can!

 

Pluss spise mer fornuftig, fra og med mandag. Men ikke akkurat nå denne helga... :rolleyes:

For idag har jeg lagd 3 bursdagskaker og imorgen skal vi feire.

 

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg liksågodt i går når jeg kom inn på hytta og vekta viste utrolig nok 65,2 kg som sist fredag. Utrolig herlig. Mandag sto den nemlig på 67! Det var skikkelig godt når jeg så dette kjente tallet igjen. Mål for helga er å veie det samme på mandag. Skal prøve framover å få helgene med meg.

 

Men først på mandag drar vi 5 dager til warzawa. Da kommer det nok til å bli litt opp, men jeg vet jo at hvis jeg er flink går det fort av igjen. Kanskje når jeg kommer hjem skal jeg også telle litt å komme ned på 64 blank som er mitt mål.

 

Mitt trimmål for august er jogging annen hver dag slik jeg gjør, men bli mye flinkere med styrke. Det er bare så utrolig kjedelig. Mest fordi jeg vet ikke helt hvilke øvelser jeg kan gjøre. Har nesten lyst å leie en PT en time og få satt opp et program av øvelser jeg kan gjøre hjemme.

 

I går hadde meg og hunden en kjempefin joggetur på nesten 9 km, så i dag blir en rolig dag.

 

Ha en fin helg med feiring av gutten din. Det er lenge siden mine var så små, men jeg husker det godt. Veldig gode minner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Henna! Vi hadde en kjempeflott helg og bursdagsfering, til tross for at regnet til tider høljet ned i monsuntendenser, med tilhørende lyn og torden. Så det ble lite til hagefest og vi dekket på inne. Men alle koste seg, inkludert bursdagsbarnet, som nok ikke skjønte så mye av hva det hele gjaldt, men som etterhvert skjønte at gaver i alle fall var veldig stas, for det kunne være lekebiler inne i de! ;)

 

Kostmessig gikk det jo som forventet. Masse godis, brus og ikke minst kaker. Jeg heiv nedpå, inkludert rester på søndagen.

 

Regnet derfor med en hel kilo opp, minst, på vekta idag. Og så viste den bare 100 gram opp! :blink: Fra 59,5 til 59,6 kg. Djizezzz! Skjønner ikke no'.

 

Men tror kroppen generelt er litt på bærtur om dagen. Det er liksom flere ting som ikke helt "stemmer". Har fortsatt ikke fått mensen, bl.a. Som jeg skulle hatt forrige uke. Men jeg har fått ut fingeren og bestilt legetime, til neste uke, for helsjekk av ting og tang. Blant annet stoffskifte. Har en liten mistanke om at det er noe kluss der. Men vi får se, hva doktor'n finner ut av.

 

Så altså, ingen helgegram å gå av denne uka heller.

 

Men har planer om oppstart av joggingen denne uka. Wish me luck! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Ja, da er jeg igang med å få av feriekiloene (i uvisst antall...;)). Litt tregstartet, merker jeg. Jeg som er så glad i å trene må liksom jobbe meg til det. Utrolig frustrerende, da det i fjor høst var den naturligste del av dagen. Huff. Det er dit jeg må hvis jeg skal ha vellykket trening. Orker ikke at det skal være slik at jeg må tvinge meg selv hver gang. Men jeg må det frem til det bare blir den største selvfølgelighet igjen. I can do it!

 

Men registrerer mat. Og lærer meg på nytt igjen hvor mye kalorier som faktisk finnes i diverse saker...

 

Så nå håper jeg at jeg klarer å lure meg ut på løping, og i morgen er planen en fjelltur!

 

 

Så fælt å kjenne at kroppen ikke er i lage, Bijou. Håpe det ordner seg! Og lykke til meg prosjekt jogging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var flink med kostholdet igår. Kryss i taket! ;) Og raste ned en halv kilo plutselig.

 

Første gang på godt over 2 uker at jeg har bevegd meg utenfor 59,3 - 59,6 spennet. Har vært stuck der, samme hva jeg har gjort eller spist.

 

Akkurat nå pissregner det her. Men er meldt opphold til kvelden. Og kanskje, muligens, det blir en oppstart med joggingen ikveld. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fullt så flink med kostholdet igår. Og ikke noe jogging.

 

Nå har jeg tatt fri fra jobb et par dager for innkjøring av sønnen vår i barnehage. Første dagen idag gikk fin-fint. Men det ble jo bare et par timer, og med både mamma og pappa tilstede. Spennende tider i vente! Men det går nok bra. Nå tar han en liten formiddagshvil, etter alle de nye inntrykkene, mens mor skynder seg og nyter litt alenetid.

 

Regnet ser ut til å ha gitt seg litt og sola titter frem. Kanskje det blir anledning til litt soling ute i hagen etterhvert, siden man nå først har en fridag? Det er lov å håpe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bijou,syntes jeg måtte komme og titte på tråden din :)/>

 

Så flink du har vært som har gått ned 20 kg på et år.:-)

 

Du er jo flink med å trene også.

 

Her skinner sola idag,håper den også har kommet til deg!

 

STÅ PÅ videre... :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Lucilla! :)

 

Og hold dere fast: jeg har JOGGA! :P Endelig! Etter godt over 2 måneders pause kom jeg meg omsider ut igår kveld og tok runden min. Det gikk kjempefint. Men så tok jeg det litt rolig også, la inn et par gåpauser blant annet. Det holdt på å ikke bli noe av, grunnet diverse "gode" unskyldninger, men tok styringen på alle orker-ikke-gidder-ikke og tvang meg til slutt ut.

 

Så 1 joggerunde unnagjort i august. 5 igjen! ;)

 

Vektmessig tror jeg denne uka også ender ganske stabil. Det går litt ned og så går det litt opp igjen. Så stort sett på stedet hvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten hilsen fra Warzawa. Her har vi 36 grader i dag så her er det hett.

 

Har gått kjempe mye, men spist godt og drukket mye godt i varmen. Men fra i morgen er det slutt.

 

Bor på 5 stjernes hotell og nå har jeg akkurat hatt massasje og en dukkert i bassenget. Det var bare nydelig. Kjempekjekk ferie. Vi knottes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Hørtes deilig ut, Henna! Sukk...! Håper du har kost deg masse!

 

Her er det knekkebrød og veiedag. He he! Og vekta viste 59,4 idag. Så å si stabil.

 

DBXLbdw.png

 

Først idag kjenner jeg stølheten etter onsdagens løpetur. Så fin igår, helt krøkkete idag! ;) Hadde tenkt å få til en løpetur til, i helga. Men får se hvor jeg kan få skvist den inn. Får overnattingsbesøk ikveld, som blir til lørdag eller søndag. Og søndag får vi også besøk. Så litt fullt opp med planer og gjester. Ikke bare å stikke av da. Særlig ikke når samboer har joggehelg i tillegg, og skal jobbe til 21 ikveld og hele dagen imorgen. Skikkelig bra timet, med tanke på gjester... Så vi får se.

 

Ellers går barnehagetilvenning som forventet. Litt hyling og skriking og klamring når vi forlater han på morgenen (gulp!... et mammahjerte kan jo knuse i tusen biter av mindre), men roer seg like etterpå og trives med de andre barna og tantene. Litt tøft for alle mann nå i starten, men det går seg nok til.

 

Skal bli godt med helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, femstjerners og massasje hørtes HIMMELSK ut, Henna!

 

Her utgikk veiedag i dag siden jeg var på overnattingsbesøk :) Sikkert like greit, i og med at kvelden i går var spekket med mat, godis og øl...hjelpes. Har jo helt glemt hvordan dette gjøres. Gulp!

 

Men veide meg i går da, motet kom endelig til meg. 64,7 og altså 1,7 opp i ferien. Ikke det verste som kan skje. Må bare få hodet mitt tilbake i dette. Håper det løser seg ved skolestart, det blir liksom en ny start for alt. Og ikke minst; starten på mitt aller siste studieår, av totalt fem slitsomme, men morsomme år. Skal bruke dette året på å lese knallhardt for å bestå alle de skumle avsluttende eksamener og masteroppgave, men også på å kose meg så mye jeg klarer med mine høyt verdsatte klassekamerater. Åh, så rar tilværelsen skal bli uten dem når vi etterhvert spres rundt i landet der vi finner jobb og slår oss til ro. Så; maks kos med mine kjære venner, på minst mulig kalorier!

 

I morgen skal jeg jobbe, og så blir det forsinket bursdagsfeiring for både meg og min kjære, med reker, loff, hvitvin og kaker. Så vi får si at jeg er i gang på mandag...(hørt det før?) ;)

 

GOD HELG DERE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var en deilig ferie, men nå er den over. Nå er det tilbake til hverdag og faste rutiner. For oss som må passe vekten er det alfa omega med gode hverdags rutiner. Litt rolset i går og i dag, men er i gang. Har sneket meg litt på vekta og det var ikke gøy. Men satser på at på et par uker er jeg nede i trivsels vekt igjen. Men har nok to kilo opp. At det alltid skal straffe seg å ha det gøy !!

 

Du er kjempeflink Bijou jeg misunner deg stabiliteten du har på vekta nå. Vi får slå oss sammen mot eksrakiloene Sunnyside så er vi der snart vi også.

 

Er på hytta nå, men reiser hjem i morgen. Mandag har jeg fri og da skal jeg bare kose meg hjemme. Rydde litt å jobbe i Hagen.

 

Ha en fin helg videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en helg over.

 

Hadde overnattingsbesøk, men kostmessig gikk likevel alt fint. Spiste faktisk ikke så mye godterier heller, til helg å være. Littegrann opp på vekta, lørdag til søndag, men ikke mye.

 

Men søndagen, etter at gjestene var dratt, fucka jeg det litt til. Bakte foccacio for å fryse ned, men skjærte av en stor bit til meg og samboer, til middag. Orket ikke koke eller steke noe middag, så vi hadde manchego ost, spekemat, hjemmelagd aioli og nystekt foccacio. Og som vi åt! :rolleyes: Hadde et glass vin til også. Voi, voi...

 

Vekt idag: 61,2 kg!! Altså opp 1,8 kg siden fredag! :blink:

 

Til tross for svingod mat så var det jo maks uflaks, av diverse elementer: spiste altfor mye, nystekt brød i massevis (jeg som nesten ikke spiser brød til vanlig), salt mat, fet mat, vin.

 

Er så tørst idag at jeg holder på å forgå. Har allerede klunket nedpå den første literen med vann på jobben. Og er fortsatt like tørst. Og magen føles oppblåst som en heliumsballong. Uuuurk!

 

Trøsten er at disse 1,8 kiloene trolig går fort av igjen, men likevel... De er rimelig ubehagelige, sånn dagen derpå.

 

Mål for uka: være tilbake på 59-tallet innen fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhei, litt samme for meg i dag Bijou! Vekt før helga 64,6 og så masse vin og reker og potetgull og alt som er godt her i verden: 65,3 kg i dag.

 

Vel. Sånn er det. Men nå er jeg ferdig. Orker ikke mer av dette! Og heldige meg har samboer som gjerne vil bli flinkere med maten. Han er tynn som en strek og kan spise hva enn han vil, men han vil gjerne spise sunnere, renere mat og legge på seg litt muskelvekt. Dermed har jeg en ekstra i hus som sier nei til sukker, brus, kjøttdeig, tacoshell, rømme og brunost. Og det er så deilig! Ikke det at jeg ikke har klart å la være å spise alt han spiser, men det gjør tankegangen min lettere.

 

Eksempel: I dag ble jeg tilkalt som barnepasser for min lille tantegutt som er syk. Mamma og pappa måtte begge på jobb og tante trør til. Her har de liggende fremme Toffin (av alle ting, som er det beste jeg vet!!!), men har ikke tatt en eneste en. "Lovde jo samboer at sukker skulle ut".

 

Så nå håper vi det varer og at sommerkiloene går raskt av, og at jeg i løpet av høsten får av de siste kiloene jeg vil. Ha en videre flott mandag! (her skal tante benytte vognluren til å drikke kaffe i bøttevis, for jeg er TRØØØØØØTT!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt meg ut på jogging igår, men var en tur i byen etter jobb og trasket og da jeg kom hjem orket jeg rett og slett ikke. Dessuten hadde samboer hjemmelaget brokkolisuppe som sto og ventet på meg! :rolleyes: Så da ble det suppe og sofaen gitt!

 

Magen er helt på bærtur om dagen og jeg venter bare på at den blir mer samarbeidsvillig. Uff! Slitsomt... Gikk ned hele 100 gram fra igår til idag. Tror jeg tar bølgen, altså! ;)

 

Imorgen skal jeg til legen og ta diverse tester på alt mulig, for å sjekke at kroppen er sånn noenlunde på stell. Så idag har jeg en veldig flink og "ren" dag, med masse vann, ikke noe sukker eller junk. Og kanskje en joggetur ikveld istedet? Krysser fingrene for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, litt sløv fra min side, men jeg er i gang med både notering av kalorier og trimming. Skal holde på en måned og satser på at jeg er nede på trivselsvekt da. Skal på karneval om en måned og det gleder jeg meg til. Da skal jeg virkelig føle meg vel, det er helt sikkert.

 

Det er rart å notere, men hvis jeg bare er flink med middag og veier går det hele ganske greit. Litt stress selvfølgelig, men mye mer stress (i hodet) hvis jeg lar være.

 

Dagens trim blir litt styrke. Skal sette opp et program jeg kan ta på stuegulvet et par ganger i uka.

Dagens middag var stekt fiskepudding med potetmos og gulrot. Smakte kjempegodt og var magert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nok registrert maten jeg også, men tenker at jeg må klare å ta det litt på øyemål selv. Særlig nå som jeg er innenfor trivselsgrensa mi. Må liksom bare lære det. Og ha disiplinen inne.

 

Vel, gårsdagen gikk greit. "Snublet" i 1 Twix-sjokolade, men var ganske flink resten av dagen. Og fikk lagt meg i rimelig tid på kvelden. (Har slitt litt med det i det siste og vært ganske trøtt og daff.) Resultatet vistes på vekta idag. Ned en drøy halvkilo. Og da er 61-tallet en saga blott. Håper jeg... ;)

 

Var hos legen idag og tappet blod, så de får sjekket meg i alle bauger og kanter. Litt spent på resultatene, særlig det med stoffskifte. Men må vente et par uker. Ellers virket alt på stell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tidlig ute å jogget 8 km i dag før jobb. Så deilig å få det gjort. For jeg må si jeg måtte stålsette meg i går for å ta den styrketrening, men jeg gjorde det i alle fall og det var herlig etterpå.

 

Landet på 1700 kalorier i går da jeg ble så fristet av litt rødvin som sto på kjøkkenet. Og det smakte himmelsk :blink:

 

Synes det er utrolig herlig å ha kommet inn i faste rutiner igjen. Mitt motto for tiden er:

 

You don't have to be great to start but you have to start to be great ;)

 

Ha en fin onsdag :D

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolestart på denne frøkna i dag og vekt på 64,5. Så her går i hvertfall helga av. Håper at resten av sommeren sitter like løst og at jeg kan håpe på hvertfall 64 blank til fredag? Haha, her skyter vi høyt!

 

Ellers er jeg litt småhanglete. Samboer er syk med bihulebetennelse og jeg hoster og føler meg generelt sliten. En liten sovings nå så skal jeg se om jeg får bevegd meg noe senere. Våre mål for høsten er å spise renere og sunnere mat, men kanskje det viktigste målet: Å ikke bli fanget av tv. Det sliter vi mest meg og gjør at vi ikke kommer oss i seng, så er det tidlig opp og man går på underskudd hele dagen og orker ingenting resten av dagen. Så i dag skal jeg IKKE bli fanget, men i hvertfall gå meg en tur om ikke formen tillater annet :)

 

Her registreres det, og kjøkkenvekta har også fått en renessanse. Bare for å se at øyemålet faktisk holder mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...