Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

Venter en dag til med listen. Litt treghet her inne nå.

Kjenner at jeg er på vei til et litt mer positivt liv nå. Prøver å være blidere, sminker meg og retter ryggen. Noen hadde sett bilder av meg for 30 og 40 år siden og sa at jeg var pen, (selvskryt kommer fra hjerte), og da tenkte jeg at jeg kunne prøve å ta meg litt bedre ut. Trenger ikke å se ut som en uteligger bare fordi jeg er en eldre dame.  Nå sitter jeg her med ansiktsmaske og så skal jeg ta barten. Merkelig at der får jeg stadig mer hår mens jeg på holdet får mindre ;).

Stå på damer. det er viktig å være positiv, da er det lettere å fokusere på et godt og sunt liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag. Kontroll hos øyelege kl.08.15 i dag.Har fått tilbake litt infeksjon i det ene øyet igjen.Ny salvekur😪 Vekten viser 0,5 opp...80 kg🥴 Jeg har vært flink til å gå turer. To lange motbakketurer i uken og et par kortere på flata. Jeg merker at formen blir bedre.Det er det viktigste for meg nå. Takker for spark i baken av min kjære 😅Jeg samler nok vann på de tyngste turene, det merkes på ringene....Så håper jeg det blir mer nedgang snart .Må slutte med den lille pinneisen til kaffen 😷

Jeg synes også at det har vært en litt tung etterjulsvinter,Toam. Ble ikke helt frisk før langt uti januar og korte dager med lys har sin innvirkning. Godt å være på vei mot vår nå.Kjenner motivasjonen øker i takt med lyset. Kjekt å se at du har fått ny guts også 🌷Heia oss👍

Gratulerer med fin nedgang igjen,Tonio 🌷Du er så flink!Heia deg👏👏

Mayo...vanskelig å være på langtidsferie med fristelser i matveien.Det kjenner jeg til etter  bare to uker.Men vi kan jo ikke la være å reise.Vi hanker oss inn igjen når vi kommer hjem igjen. Leser at du snart må vende nesen hjemover. 

I dag er det skikkelig møkkavær med sterk vind,regn og sludd. Godt jeg var på langtur i går. Ha en fin dag damer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint, positivt innlegg Toam😄 - du har rett, å gjøre seg litt flid med seg selv gjør godt. Min søster fortalte fra julebord at de andre syns hun så så fin ut, men som hun sa: "ikke så rart, til hverdags ser jeg jo ut som et takras!" - haha. Hun gjør jo ikke det, men ble nok en merkbar kontrast.

Alv, så flott at du merker at formen blir bedre, det er jo helt storveis. Godt du har din kjære til å pushe deg med trimmen.  Takk for skryt, og sender den i retur 😊

Hvor har det blitt av Andemor, tro?

Jeg har vært hos optiker idag, og skal nå litt i tenkeboksen på hva jeg skal kjøpe. Egentlig trenger jeg bare lese/databrille - HVIS jeg finner mine kjørebriller. Helt borte vekk, men må vel finne de. Hvis ikke må jeg kanskje gå for et par progressive i tillegg. Progressive alene er ikke nok for meg, fordi jeg ligger mye å ser på lap-topen, og da blir progressive feil ifølge optiker.  Pga vinkelen.

Godt jeg har kommet så langt, men nå gjelder det å få fulltført! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så glad idag; for første gang på mange måneder, så bikka vektnåla under 110, nærmere bestemt til 109.8 kilo.  Det er 0,4 kg ned fra forrige uke. Bmi er nå 34.6.

Denne uka får jeg besøk over flere dager, så det kan bli utfordrende. Mye god mat i vente! Men uten søtsaker, så gjelder det jo å holde en viss moderasjon til middagen. 

Jeg hadde trodd nedgangen skulle vært større denne uka, så jeg får håpe at jeg har litt å gå på, hehe.  

Blir spennende å høre åssen det har gått med dere! 

God mandag, og god uke! 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så glad på dine vegne, jeg,Tonio 😄Det er så herlig når en får igjen for å kave seg ned i vekt 🌹Hurra! Kos deg med besøk!Og lykke til med brillevalget. 

Vekten min viste 79,7 (minus så det løsner litt etter litt. På søndag gikk vi en rundtur og jeg stoppet ikke en eneste gang i motbakken som jeg gjorde sist.Kom fornøyd og klissvåt  hjem i høljeregnet🥳

I går var jeg på kafé med to venninner og valgte grovt rugbrød med brie.Koselig med litt skravling .

I dag skinner solen....endelig  ,så jeg må ut en tur. Får ta på de nye progressive solbrillene. Er litt lyssky for tiden....Ha en fin tirsdag og god ny uke ❤️    Er du kommet hjem fra Kypros, Mayh? 

Endret av Alv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke50 Uke51 Uke52 Uke1 Uke2 Uke3 Uke4 Uke5 Uke6 Uke7   +/-  +/- Totalt MBI
Alv 79,7 79,9 79,9   80,7 80,1 79,8 79,8 79,5 80,0 79,7 -0,3 0,0  
Andemor 87,5       89,7 89,0 88,7 88,7       0,0 0,0  
Mayh 97,1 92,2 92,2 94,2 92,2 94,4 94,2 94,5 94,3 94,7   0,0 0,0 35,9
Toam 93 90,3 90,0 91,4 91,0 91,6 91,6 90,9 90,6 92,0 93,0 1,0 0,0 30,3
Tonio 114,6 110,6   112,4 112,6 114 112,6 111,6 110,8 110,2 109,8 -0,4 -4,8 34,6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe fra Andemor eller Mayh, men legger inn listen. Melder de senere kan jeg rette det. 

Har har vekten gått helt til himmels og jeg har på nytt nådd min maxvekt. 😢Sånn går det når jeg sitter opp til langt på natt, spiser sjokolade, nattmat og drikker rødvin. Ingen trening og bare latmannsliv.

Startet med dagbok i dag igjen, så ser jeg det svart på hvit hvor det går galt. Musli med lettmelk til frokost, saltbolle uten ris og paste til lunch, kyllingwok til middag. Og så må jeg være i seng før kl 23 så jeg ikke starter med å raide kjøleskapet. Sjokoladen er fortært og ingen ny er kjøpt inn.  om 5 uker skal jeg inn i en mørk dress, korpskonsert og jeg mangler ca 5 cm på å få kneppet igjen buksen, Jakken får heller vær åpen. Det går greit.  De 5 cm MÅ bort. Her er det bare å grave dypt etter viljestyrken. Trenger virkelig et spark bak.  På 50 år har jeg gått opp 35 kg. Da må det vel være mulig å gå ned 5 kg i løpet av en vinter. At det skal være på vanskelig. 

Dagens sukk. Synes det blir like hele tiden nå. Les den som gidder. Og ha en fin uke i det ganske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle rekke det, men ble sittende for lenge i handarbeidsgruppa. Men det er ikke noe lysende  nyheter om vekta herfra. Jeg har tippet over  mitt "magiske" punkt og veier 95,1.

Jeg har bestandig ved tidligere opphold på Kypros greid meg uten å legge på meg men dette er blitt en latmannsferie. Intet treningsrom, svømmebasseng uten vann og null arrangerte aktiviteter 

Har jo gått mye men det er det slutt med for jeg har fått en liktorn rett under den "puta" hvor den midterste tåa starter og akkurat der man setter ned foten. Går bare det nødvendigste for det gjør pyton vondt, Har aldri hatt noe slikt før.

Tonio - du holder koken. Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser til Norge førstkommende lørdag som er Norwegians første direkteflight fra Gardermoen i år. Har time på Ullevål mandag for sprøyte i øyet og reiser nedover igjen lørdag i neste uke. De flyr til Kypros bar en gang i uka på vinteren.

Skal spise mye fisk neste uke. Det har det blitt lite av i det siste. Får håpe det hjelper til å komme seg under 95.

Må man til spesialist for å fjerne liktorner?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alv, du blir virkelig sprekere og sprekere! Og gode valg på café!Stå på videre! Heia, heia!

Toam, fint at du starter med dagbok. Det er en vekker som du sier. Ikke gi opp. Kan det hjelpe å skrive litt oftere her for å få et vennlig spark bak hvis det butter? Jeg gidder absolutt å lese og respondere, men vært treg denne uka pga besøk. 

Mayh, nå gjelder det, la det magiske punktet motivere til innsats! Så dumt m vond liktorn da, jeg vet ikke om man må til spesialist for å fjerne den.  Men kan minne deg på at kosten betyr mest for vektnedgang, selvom trim selvfølgelig er veldig bra og det er trist å ikke kunne bevege seg som man vil. 

God tur hjem! - og fiskemiddager er topp! 

Takk for heiarop til meg. Rapport fra uka så langt: jeg spiser dobbel (minst) porsjon til middag, nam nam!, men har i to dager kun spist ett måltid i tillegg, pluss frukt. Ikke vært helt meningen, men middag har plutselig blitt endel forsinka, dermed har det ikke vært behov for et kveldsmåltid. Og jeg våkner jo opp veldig seint, mellom 11-13.

Så jeg tror ikke det kan bli så gale,  selvom jeg ikke har peiling på kaloriinntaket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forsiden står det at 9 av 10 lykkes med Roede metoden. Jeg er den 10.😟Tenk at jeg har betalt over 50.000 kroner på div slankeopplegg og fremdeles går jeg bare opp. Det er ikke kurene det er noe feil med. Det er hvilke kurs jeg har tatt. Må satse mer på mental trening og bli flinkere til å holde fokus. 

Nydelig vær i dag og jeg har gått litt over 5km tur sammen med datteren. Så gikk jeg innom søsteren min og fikk kaffe og kjeks. Nå har vi spist Taco til middag, har lært meg at en lefse er nok, og er jeg ikke helt mett tar jeg litt salat og kjøttdeig på tallerkenen. Så får jeg redusert litt på karboinntaket.  Lettrømme, men kanskje litt for mye revet ost. 

Tror ikke vi reiser bort i vinterferien i år. Mistet lysten på å pakke ned og pakke opp, kjøre mange min fram og tilbake. Og så må jeg uansett hjem på onsdag for å gå i begravelse på torsdag. Du vet du spiller i veterankorps når du får to dødsfall på en uke. Han ene har jeg spilt sammen med i 50 år. 

Så denne uken satser jeg på trening, litt bunadsøm, litt øvelse og kanskje noen timer på syrommet. Flere uker siden jeg brukte symaskinen nå. Og så er det lettere å holde fokus nå jeg er hjemme med hverdag enn det er på hytta med vin og sjokolade. 🙂

Mayh: Håper du får tatt den vonde liktornen.

Ha en fin helg damer, Vi snakkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte fra Kypros til fotdamen min og fikk time torsdag formiddag. Heldige meg. Flyet går nedover igjen lørdag. Ja, her sitter jeg på Løren. Kom hjem kl 2 i natt. Det er elendig med transport når fly lander etter kl 12. Buss for flytog hver time og den var akkurat gått, ingen VY og det var lenge til flybussen. Så jeg tok en taxi hjem og det kostet meg tusen spenn.

Fikk sjokk da jeg var på vekta i morges. 95,9 kg!!!!! Det må være flyturen for jeg har absolutt ikke spist noe som jeg ikke skulle spise. Det blir fisk i morgen og tirsdag så vi får se om det hjelper noe. Idag blir det bare sammensurium fra fryseboksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toam,  jeg må le , du er den tiende, haha. For å være ærlig, så tror jeg maaaange av de andre 9 også er en tier, etter ei stund.... 

5 km tur er jo veldig flott! Jeg syns også det er lettere å ha kontroll når jeg er hjemme. Var på hytta til venninne i høst, og skulle jo være flink, men mannen hadde jo DEN sjokoladeskuffen 🙈 men nå har jeg holdt meg unna snop i 6 uker!

Jeg tror jeg skal vente med veiing til tirsdag... men skal nå først se om det skjer et under i natt. Innbiller meg at kroppen har reagert på mye ris,  samt  hvitløksbaguett både lørdag og søndag..

Mayh, så fint du fikk napp hos fotdamen når du er hjemme ei uke. Håper hun kan hjelpe deg. Ellers tror jeg nok vekta vil skikke seg etter en dag eller to. Rett etter en flytur har man vel mye vann i kroppen.

Fisk er digg! Fikk så god rett hos min venninne, med sei. Var matfløte i, men jeg vil prøve å lage den med halvparten matfløte og halvparten melk. Med krydder i sausen tror jeg det går bra. Det var byggris til, det må jeg kjøpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,4 kg på meg. Ny vekt er da 109,4 og bmi 34.5. Det er jeg veldig fornøyd m etter langt besøk.

Nye besøk denne uka. Min niese på 8 kommer fra Oslo. Hun skal overnatte en natt her, men så blir hun hentet neste formiddag og reiser til bestefar.. Så blir vi samnen på kvelden igjen.

Deretter kommer min søster langveisfra på fredag, og en voksen niese. 

Så jeg gleder meg allerede til det blir hverdag igjen ... huff, men jeg har så lite å gå på. Samtidig gleder jeg meg til å treffe alle ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått ned noe. 😔Og jeg kan ikke skylde på andre enn meg selv.  Vi mangler vekt fra ALV og andemor, men jeg skal i begravelse snart og kan ikke vente lengre. 

Ser meg selv i speilet og lurer på hvordan jeg kan ha latt det gå så langt. Vet at vinteren har vært mørk for meg. Tror ikke jeg har vært så langt nede i hele mitt liv. Har hjulpet å kose meg med NETFLIX og sjokolade, Men det har ikke hjulpet på vekten. Heldigvis er det mindre snø ute, lysere dager og  lettere å gå tur.  4 uker til konserten og dressen jeg pleier å bruke er flere cm for trang. Da har jeg to stykker hengende i skapet som jeg ikke kan bruke. 😢 Trodde ikke det var mulig for meg å bli så stor. En kusine kjente meg ikke igjen. for jeg var jo "høy, mørk og slank". Nå er jeg bare høy.  Dagens sukk. BØR IKKE LESES.

Listen kommer nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke52 Uke1 Uke2 Uke3 Uke4 Uke5 Uke6 Uke7 Uke8   +/-  +/- Totalt MBI Mål
Alv 79,7   80,7 80,1 79,8 79,8 79,5 80,0 79,7     0,0    
Andemor 87,5   89,7 89,0 88,7 88,7         0,0 0,0    
Mayh 97,1 94,2 92,2 94,4 94,2 94,5 94,3 94,7 95,1 95,0 -0,1 -2,1 35,9 90,0
Toam 93 91,4 91,0 91,6 91,6 90,9 90,6 92,0 93,0 93,0 0,0 0,0 30,3 85,0
Tonio 114,6 112,4 112,6 114 112,6 111,6 110,8 110,2 109,8 109,4 -0,4 -4,8 34,6 107,4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toam, er det ikke sånn noen ganger... når man "må", så kan det gå i ball og bli verre enn verst. Men husk at dette ligger bak deg, det kan ikke endres. Det er fremtiden vi kan forme. Lykke til! 😊

Ellers kjenner jeg meg igjen  i det du skriver "hvorfor har man latt det gå så langt"? Kan bli mismodig når jeg tenker på hvor langt unna en mer normal vekt er, men jeg kan jo bare ta ei uke av gangen. 

Denne uka har vært travel, med besøk.Har gått over all forventning. Men jeg aner ikke åssen jeg ligger an ifht inntak. Har ikke veid meg siden mandag, som regel veier jeg meg flere ganger i uka. Føler meg ikke lettere... det må jeg si. 

Mayh, flott at du er på vei nedover i vekt etter flyturen! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens snik-veing viser samme vekt som tidligere i uka, så det var positivt. Jeg har jo prøvd å tenke bevisst, men samtidig er det noe med det når man ikke har så god tid til å tenke og planlegge. Bl.a var jeg på Burger King på onsdag, og da blåser jo magen seg opp, og så legger man på seg litt av den dårlige samvittigheten, haha. Men det viktigste er jo å tenke på totalen i løpet av dagen, og tillate seg noen dager innimellom som er utenom normalen. 

Idag har jeg stort sett holdt sofaen, men laget meg gryterett i kveldinga. Da har jeg også til en deilig restemiddag på mandag. Imorgen skal jeg til min far (med søstre) og spise middag. 

God lørdagskveld! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiing, og jeg ble strålende fornøyd: ned 1 kg til 108.4 kg. Bmi:34.2.

Jeg har etter nyttår ikke brukt dagbok, og det har vært en befrielse i seg selv. Jeg vet jo etter mange år med dagbok hvor nivået på inntaket bør ligge. 

Nå spiser jeg noen dager kun tre måltider , men middagen er noe større enn tidligere. 

Å kutte ut snop har jo bidratt til at jeg har unngått godteraid, noe som tidligere har ødelagt mye. 

God uke til alle! 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake på Kypros og det er jeg glad for. Herlig norsk sommer her nå med blå himmel, solskinn og gradestokken viser godt over 20-tallet. Liktornen er borte så nå kan man gå turer igjen. Startet mandagen med 15.000 skritt. 

Tonio, grattis med kjempegod nedgang. Du er så flink. 

Toam, kom deg opp av den sure gropa du har vært i i vinter. Lysere tider, det går mot vår. Du veier mindre enn meg og er temmelig mye høyere så du har bedre fordeling på kiloene enn meg. (Hjalp det der?)

Min store glede i morges var ned 0,4 til 94,6 kg. Hipp, hipp.

Nydelig vær idag også så da blir det tur langs stranden og i ettermiddag 2 timer i handarbeidsgruppa. Det skrikes etter ullsokker i store størrelser og det er bare jeg som strikker sokker så det er bare å stå på. Akkurat nå holder jeg på med Kvikklunsj-sokken i Mariusmønster.

Vi er ikke mange igjen her inne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det høres deilig ut m sommervarme, Mayh! Og så deilig at liktornen er borte. Grattis m nedgang! 😊

Vi har fint vær, helt oppe i 10 pluss noen dager, men ned mot null på natta. Men skikkelig vårkaldt. I neste uke blir det minusgrader, ned mot -8, så vinteren er ikke over! Brrrh!! 

Denne uka fyrer jeg m strøm, er nesten helt tom for ved. Må ha de siste vedskivene når det blir så kaldt.

Toam og Alv, hvordan går det m dere? Og Andemor, er du fortsatt her? 

Ha en god dag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mayh skrev:

Toam, kom deg opp av den sure gropa du har vært i i vinter. Lysere tider, det går mot vår. Du veier mindre enn meg og er temmelig mye høyere så du har bedre fordeling på kiloene enn meg. (Hjalp det der?)

Har tenkt tanken noen ganger 😉, Andres ulykke er heller ikke å forakte har jeg hørt. Spøk til side. Klart jeg vet at mange har der verre enn meg, Men det er like langt ned til gulvet for det, og klærne er for trange. 

Men takk for at du muntret meg opp. Håper vi sees når du er tilbake i Oslo.  Sammen med M55, Wendy og Mette. Lenge siden sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...