Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

Tonio, STÅ PÅ!!! Det er så godt å se nye tall når man går på vekta.

Selv veide jeg 93,3 i morges og det er 0,4 ned. Total nedgang er 3,8. Kjempeglad for det. 

I dag skal jeg på "damelunsj" og får beherske meg. Det blir heldigvis ikke servert dessert.

Jeg har enda ikke kjøpt "påskegodterier" men det blir vel et lite innkjøp i morgen. Håper det meste er utsolgt. hehehe.

Grace95, hvem er du? Senior?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott nedgang, Mayh, og for heiarop til meg :D 

Hehe, håper de er utsolgt for påskesnop, ja - du kan jo håpe. Men skjønner at noen er tomme for enkelte varer, pga priskrigen. Jeg skal jo ikke ha godteri, men "må" jeg ha litt til gjester? Som da jeg spiser istedet.... 

Min vekt er 107,4 og det er 0.6 kg ned. Puh!! Endelig under 108, måtte der være borte for godt.

Grace, hei. Jeg syns vekttabell er med på å holde fokus.

Idag skal jeg få sommerdekk på bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg kjøpt inn litt påskesnop, faktisk 🙃 Popcorn tilsvarer 375 kcal, og så har jeg  kjøpt en sjokolade til nørmere 900 kcal. Så nå er avtalen med meg selv slik: sjokoladen skal ikke taes hull på med mindre jeg har gjester i hus. Da går ikke alt til meg. 
Jeg kjenner at særlig sjokoladen roper på meg allerede, så det er jo et kjent svakt punkt. Men nå skal jeg stålsette meg, og tenke at jeg skal ha noe til gjester. Så idag er det vanlig dag, imorgen skal jeg i middagsselskap med kakebord senere, så da får jeg nok der. Jo, dette skal jeg klare! 

Er det flere som har veid seg denne uka? Hvordan går det med dere? 🙂

Ønsker alle en riktig GOD PÅSKE!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper ikke jeg ødelegger for dere andre med å skrive eksakt hva jeg har kjøpt.... for noen trigger det søtsug å lese om sånt.

Må også si at igår fikk jeg skryt av en venninne, hun kunne se at jeg hadde gått ned. Før jeg traff henne hadde jeg nesten overbevist meg selv om å kjøpe smågodt.... påske og greier, men da jeg hørte hva hun sa, så ble det en påminner om at jeg skal IKKE ha noe smågodt, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått. Jeg veier det samme som i forrige uke, 93,3 kg. Var flink med påskegodteriet og kjøpte bare en pose Twist Delte opp bitene i 5 porsjoner - en porsjon for hver dag. Og vipps så la jeg ikke på meg. Men jeg har jo spist godt da ettersom jeg ikke har gått ned noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist en halv pose med twist i påsken. Gått en del turer og ellers ikke gjort noe spesielt.  Spist for mye kjeks og det merkes på vekten. Har gått opp 1 kg på 2 uker 😢 Vurderte i 2 sekunder om jeg skulle ta et 8 ukers GR kurs for å få hjelp. Men det har aldri hjulpet før, så hvor for kaste bort pengene. Vet jo hva jeg skal gjøre, men får det ikke til. Tenk at jeg har gått opp 10 kg siden jeg starte slankeprosessen. Og jeg som hadde starte oppturen fra hengemyren, begynte å se litt lysere på tilværelsen. 

Får tenke på de positive tingen som skjer utover. 1. mai reier jeg til Barcelona med 2 venninner og blir borte i 5 dager. Må få hentet sommertøyet mitt fra lagret så jeg ser om noe passer. Kanskje jeg må sy meg et par nye topper. 

Når flere har meldt vekten så legger jeg ut skjema. Foreløpig er vi bare 3 som har rapportert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått påske. Glemte å veie meg i dag tidlig så jeg besteg vekten med frokost i magen....82 kilo. Det har blitt litt for mye Kvikklunsj og grilling i finværet vi var så heldige å få. Påskegjestene koste seg .Nå er det hverdag igjen og litt enklere å passe på inntaket. Så får skjerpe meg (igjen )!

Du kommer deg nok opp fra hengemyra,Toam! Barcelona venter snart 💗Heier på deg !Nei,det skal ikke være enkelt denne kampen mot vekta.

Ha en fin dag videre ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Mayh! - stillstand er veldig bra 🙂 Vet ikke helt åssen Alv og Andemor landa, da jeg ikke leta opp tabellen for å se hva dere veide før påske 🙃, og Toam har økt og så har jeg..... og jeg "vinner" Toam 😇altså  gått opp mer enn deg.

Jeg klarte meg ikke så bra i påska, og jeg tror det var veldig uvant for kroppen å få rein sjokolade servert. Og plutselig satt jeg i saksa, på en måte. Laga unnskyldninger for meg selv..... 'gjester' bla bla bla. Jeg hadde spist det opp før de kom. 

Jeg har på ingen måte fråtsa i snop som jeg gjorde i hine hårde, men jeg ser virkelig hvor vanskelig jeg har for å begrense meg. Igår og idag er jeg nærmest febrilsk etter noe godt, og sveiper (i tankene) innom Burger King, utsette godtestopp litt til osv. Dette er jo typiske sukkertanker. Og jeg skal stå han av! 

En annen ting, jeg vurderte å droppe å melde vekt. Men det er jo som det er, og vekta mi idag viste 109.4, altså 2 kg opp.  Jeg spiser jo ikke lavkarbo til vanlig, men tror det ble veldig krøll når det ble så raske karbohydrater som ved snop. 

Toam, så koselig med Barcelona-tur. Der har jeg ikke vært. Jeg og en venninne har bestilt oss tur til Hellas mot slutten av mai. Det skal bli deilig med sol og varme. Så jeg må også finne frem sommerklær, så jeg vet hva jeg må supplere med. Bukse trengs ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke7 Uke8 Uke9 Uke10 uke11 Uke12 Uke13 Uke15   +/-  +/- Totalt
Alv 79,7 79,7     82,0   81,4 81,2 82,0 0,8 2,3
Andemor 87,5       91,0 89,0 89,0   89,5 0,5 2,0
Mayh 97,1 95,1 95,0 94,6 94,4 94,4 94,2 93,7 93,3 -0,5 -3,8
Selbujenta 92             88,9 87,5 -1,4 -4,5
Toam 93 93,0 93,0 93,0 93,2 94,0 93,5 94,0 95,0 1,0 2,0
Tonio 114,6 109,8 109,4 108,4 108,8 108,2 108 108 109,4 1,4 -5,2
  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at ALV, andemor og jeg må skjerpe oss. Dett går jo gale veien.  Tenk jeg har gått opp 10 kg på 18 år. 

I dag spise jeg lettsaltet torsk til middag, uten stekt bacon. Ikke at jeg er vant til det fra mitt barndomshjem, men samboeren er glad i det. Jeg tok litt ekstra med torsk og gulrøtter så kunne kan spise bacon. 

Ser at jeg trenger ikke å gå sulten, men det er alt som frister og som går inn i munnen på autopilot. Får bruke dagboken noen dager igjen. 

Det går bra, ikke tenk for mye, bare gjør det riktig. 

Ha en fin uke. Vi snakkes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer, åssen går det med dere? 😊

Jeg har kommet tilbake i gode rutiner, og har lagt påskegildet bak meg. Nå gjelder det å se fremover. 

Jeg har fått kjøpt meg fin badedrakt fra Ellos! Må nesten sette utropstegn bak det utsagnet, for jeg syns det er så vanskelig å finne badedrakt som sitter fint. Så en dag var jeg innom Ellos, og så de hadde mange badedrakter. Så jeg bestilte seks stykker, og var så heldig å finne en som var fin.
Ble så glad  😁

Skal prøve å få veid meg imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, mayh skrev:

Du greide en hel kilo. Grattis! Jeg greide bare 100 gram ned til 93,2. Jaja, museskritt er også ned.

Vel May, dine såkalte museskritt har tatt deg lenger enn meg. Du klarte stillstand i påska, og ned 100 gram nå. Jeg gikk opp 2 kg, og ned 1 kg nå. Så det er du som har vært veldig flink!! 

Men nå kan vi begge gå ned noen hundre gram i uka, syns jeg 😊

Men nå har jeg hatt besøk noen dager, og så reiser jeg bort noen dager. Så det er ikke lett. Men ikke noe snop, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 700 gram. Og det er jeg fornøyd med. I morgen skal jeg finne fram sommertøyet og se hva som passer. Har et bomulls skjørt med strikk i livet og et par t-shirt som kan brukes, men er mest spent på kortbuksene. 

Lager listen når. Skal bare innom Vektklubben og se hva som skjer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke9 Uke10 uke11 Uke12 Uke13 Uke15 uke16   +/-  +/- Totalt
Alv 79,7   82,0   81,4 81,2 82,0 81,6 -0,4 1,9
Andemor 87,5   91,0 89,0 89,0 89,5 90,0 89,7 -0,3 2,2
Mayh 97,1 94,6 94,4 94,4 94,2 93,7 93,3 93,2 -0,1 -3,9
Selbujenta 92         88,9 87,5 87,0 -0,5 -5,0
Toam 93 93,0 93,2 94,0 93,5 94,0 95,0 94,3 -0,7 1,3
Tonio 114,6 108,4 108,8 108,2 108 108 109,4 108,4 -1,0 -6,2
                     
Totalt 563,9               -3,0 -9,7
I snitt                  -0,38 -1,21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...