Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

Det blir ikke vekt på meg denne uken. Har glemt å kjøpe ny vekt her på hytta🙈

God kveld i stuene rundt om 🎄 Her har vi hatt en fin jul og i morgen reiser sønnen m.fam.tilbake til Oslo. 

Men,huff så leit at du og mannen testet positivt på corona i starten av julen,Mia. Fortsatt god bedring til dere. Håper ikke dere ble veldig syke🌷🌷 Vi har sluppet unna så langt. Sønnen testet seg i dag for han har blitt forkjølet med hodepine. Negativ test.

Tenker det blir godt å reise fra glatta og snø nå,Mayh.Like greit å pakke bort jula da. Vi har den en stund til  over nyttår ....I morgen blir det knekkebrød for meg også. Kjenner på bukselinningen at det har vært jul🙄

Godt med stille dager,Tonio .Det skal vi ha i morgen 😉 

Nå skal jeg ta natta og legge meg.Sover sammen med gulljenta..Kjenner jeg er litt sliten .Formen er ikke hundre prosent enda.....

God natt og ha fine romjulsdager alle sammen ❤️🌿🌺🥰

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2022 den 22.53, Tonio skrev:

Lenge siden vi har hørt fra Toam.... ligger hun på bunnen av en snopskål?? 🙈

Nesten 😊 Har gått opp ca 1.5 kg i juleuken. Ingen turer, ingen trening, bare 3 juleselskaper og ca 50 julefilmer. SANT, Jeg ble helt hekta. Så mange søte historier - og kjekke menn. Samboeren synes det er så koselig at jeg ler og er avstesset. Han har hørt på lydbøker, Tror julefilmene blir litt for søte for ham. Det beste er at de gir meg masse godt humør, ingen stiv nakke og har kommet fram til at alt jeg drev med som stresset meg er ikke ting jeg må gjøre. Har ikke tatt i et strikketøy på over en uke.  I kveld tror jeg vi skal se filmen om de to pavene på Netflix. Ble anbefalt. 

Velger å være hjemme i dag. er så glatt ute at jeg at jeg vil ikke risikere lårhalsen.  Steker litt kalkun og tar et glass rød vin. og så blir det nyttår denne gangen også. 

Listen kommer straks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke 42 Uke43 Uke44 Uke45 uke46 Uke47 Uke48 Uke49 Uke50 Uke51 Uke52   +/-
Alv 79,7 80,0 79,6 79,4 79,4     81,5   79,9 79,9   0,0
Andemor 87,5   88,0 87,4 87,4   88,0 88,0 88,2       0,0
Mayh 97,1     95,8 95,1 94,3 94,2 92,7 92,4 92,2 92,2 94,2 2,0
Mia-53 103,4 103,1 103,1 104,1 103,4 102,7 102,4 102,4 102,3 101,8 101,7 101,6 -0,1
Taseline 112,1 107,4 106,7 ---- **** **** 106,8       107,0   0,2
Toam 93 91,0 90,7 91,3 91,8 91,3 90,6 89,9 90,3 90,3 90,0 91,4 1,4
Tonio 114,6 112,2 111,6 112 113 113,4 112,4 111 110,6 110,6   112,4 1,8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God nyttårsaften til dere. Her er fortsatt sykdom. Matlyst er fraværende og vårt julegodis er paraset, bronkyl, antibiotika, brødskiver med leverpostei og toast med ost..

Så denne jul og nyttår er litt annerledes ja. Nå er det bare å vente på at det slipper taket.

Det går i julefilmer her også og noen ser vi 2 ganger. "Glemmer"hvordan den var.

Fikk melding fra naboen. Hun lager middag og kommer med kalkuntallerken kl.19. Matlyst, hvor er du?

Ha en fin kveld og godt nyttår til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Mia,  da er du ikke mye god, når matlysten er borte. Men så flott at du får middag på døra. Fortsatt god bedring! ❤

Toam, en avstressende jul var nok godt for deg 🥰 Takk for lista, nå er det nye tak i et nytt år.

Og Alv har hyttejul? Det høres veldig koselig ut. 

Ja Mayh, det er liksom kvelden for å legge litt planer for det nye året, og bedre/sunnere kosthold er noe av det som står på min agenda. 

Jeg har en rolig kveld for meg selv, men reiser nå ut til min far for å tilbringe de siste par timer i dette året med han.

Vinker til alle, Andemor og Tasseline også. God kveld videre, og riktig godt nytt år til oss alle! 🎆

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år. 

Her kommer min vekt idag: 100,9 

Ned 0,7. Som dere skjønner så har det vært ei trasig jul og det toppa seg nyttårshelgen. Nå er min mann på sykehus i Stavanger og får pustehjelp. Heldigvis ikke respirator. 

så kosthold og mat og alt sånn funker ikke nå. Ikke matlyst, men jeg må spise og noe blir det..

Håper dere har hatt det fint. Skit i om det har gått oppover, viktigst å være frisk så får det bli litt magrere tider senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTT ÅR 🎆 Her flommer solen inn gjennom noen forferdelig skitne vinduer😄Ikke vits i å pusse dem på denne årstiden med mye vær...

Jeg har også sett mange romantiske julefilmer, Toam. Da setter mannen seg i en krok og løser kryssord ....for søtt,ja 😉Andre tall på vekten her også.

Vi reiste hjem fra hytta dagen etter at julegjestene dro(fredagen),Tonio. Det var isholke over alt der...Fikk ryddet bort jula der.Greit å være hjemme nyttårsaften. Da var det skikkelig uvær med vannrett snøføyke. Vi koste oss med kveitemiddag og multekrem og TV🎊🎶📺 

Mayh nyter nok å slippe vintertemperatur og snø/is ☀️

Vekten min i dag var 80,7. Da jeg fikk igjen smak og luktesans så skar det seg....Enda sliter jeg med hosten,men føler meg frisk,men er litt redd for å gå ut nå når det er så kaldt. Gleder meg til mildvær .

Ha en fin dag og god ny uke .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år damer, og god bedring til mia og mannen.

God tur til Kypros Mayh, er bitte lite grann misunnelig. Håper vi treffes når du er tilbake. Du blir til påske?

Her har vekten gått ned litt, eller mulig den var litt feil forrige uke. I går startet mannen å rydde vekk julen i oppgangen og i dag starte han i stuen. Ikke helt min plan, men jeg heiv meg på så jeg får ryddet vekk kuler i riktige bokser så de ikke går i stykker. Så vasker jeg middagsduken  og da er alt over. Vi har brukt dekktallerkner i hele julen for å spare på duken. 😊

I går fikk jeg farget etterveksten og i dag starter vi opp med korpsøvelser igjen. Godt med litt hverdag. 

Vektskjemaet kommer i morgen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er hverdagen tilbake. Jeg glemte vekta idag morges, men veide meg etter frokost. Det får duge denne uka: 112.6. Det betyr 2 kg ned siden slutten av august, og 4 kilo opp siden januar ifjor. Iiiik!! Jeg SKAL gjøre det bedre i år!

Jeg har en god følelse. Høsten gikk jo ikke strålende, men jeg syns mer av tankesettet er på plass, og jeg hadde noen gode perioder. 

Jeg måtte le idag. Hva tror dere fikk meg til å smile bredt?? Jo, jeg fant 3 søte kjeks! Trodde det var tomt her. Det kan vel kalles tragikomisk når man har en bmi på 35.5 .... 

Nå har jeg bursdag denne uka,og skal feire litt m familien til helga. Da blir det kake og litt annet. Men ellers skal jeg prøve å ha en litt striktere periode et par måneder. Kan være godt å få litt resultater i starten. 

Håper jeg! 

God bedring videre til alle som trenger det! 😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia-53, God bedring til deg og mannen. Dere fikk en helt annerledes jul men nå kan det bare gå fremover. Han får nok god pleie på sykehuset og du som er hjemme får ta godt vare på deg sjøl.

Ja, Alv og Toam, Jeg ser absolutt frem til avreise lørdag morgen. Håper bare at været ikke vil forsinke. Turen går via Arlanda for Norwegian har ingen flygninger til Larnaca i januar og halve februar. Det skal bli godt å få røre på seg. Jeg har stort sett sittet inne og vært inakriv siden glatta kom og har gått opp en hel kilo til 95,2 siden siste veiing til tross for forsiktighet med matinntaket. Så kroppen reagerer sannelig på at man ikke rører seg.

Neste uke blir det veiing på annen vekt når jeg får pakket opp lagringskofferten min.  Men så vidt jeg husker så viser den stort sett det samme som vekta hjemme.

Tonio, vi må bare stå på. Jeg har høyere BMI enn deg da jeg ikke er så høy, bare 160 cm og kanskje en cm kortere grunnet "alderskrymping".

Snakkes.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg, Mia. Håper det går bra med mannen din og at dere begge blir bedre dag for dag!

Ja, det blir mye innetid på vinteren, Mayh. I dette landet, ihvertfall. Jeg savner å kunne strene rundt på mine to bein, gå tur bare for turens skyld. Det blir deilig for deg å komme bort, Mayh, særlig du som får pusteproblemer i kulde også.

Jeg får bare lengte etter varme sommerdager, og kose meg foran vedovnen så lenge. Tenk så godt vi har det!

Toam har fått julepynten bort, og jeg fikk den aldri frem 🤣 ikke fullt så gale, men veldig lite i år. Men mine stjerner i vinduet skal henge til over helga, så får jeg rydde bort det lille som er. Jeg var så sliten før jul, at jeg orka ikke å romstere.... derfor fant jeg ikke mye av julepynten min.

Alv, det høres deilig ut m sol flommende inn av vinduet,  men det var jo noen dager siden. Her hos meg må vi belage oss på mye regn og snø i dagene som kommer. Da føles det mørkt om dagen også. Men vi er på 'riktig' side, så mer og mer sol for hver dag når den først er her .

Ha en god dag alle sammen! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mayh skrev:

Tonio, vi må bare stå på. Jeg har høyere BMI enn deg da jeg ikke er så høy, bare 160 cm og kanskje en cm kortere grunnet "alderskrymping".

 

3 timer siden, mayh skrev:

 

 

Ble så rart her.....

Ja, du har helt rett. Jeg vil jo gjerne under 30 i bmi ihvertfall, men må ta ett og ett tall av gangen. Under 30 er et langsiktig mål. ... huff, nesten 18 kilo. 

Hvordan endte jeg opp her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke43 Uke44 Uke45 uke46 Uke47 Uke48 Uke49 Uke50 Uke51 Uke52 Uke1   +/-
Alv 79,7 79,6 79,4 79,4     81,5   79,9 79,9   80,7 0,8
Andemor 87,5 88,0 87,4 87,4   88,0 88,0 88,2         0,0
Mayh 97,1   95,8 95,1 94,3 94,2 92,7 92,4 92,2 92,2 94,2 92,2 -2,0
Mia-53 103,4 103,1 104,1 103,4 102,7 102,4 102,4 102,3 101,8 101,7 101,6 100,9 -0,7
Taseline 112,1 106,7 ---- **** **** 106,8       107,0      
Toam 93 90,7 91,3 91,8 91,3 90,6 89,9 90,3 90,3 90,0 91,4 91,0 1,4
Tonio 114,6 111,6 112 113 113,4 112,4 111 110,6 110,6   112,4 112,6 0,2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lista Toam, men jeg veide litt mere enn det du har skrevet da. Gjør ingenting for jeg har jo vaket mellom 92 og 94 kg i lengre tid.

Gruer meg sånn til å dra en 16 kg koffert i det snøhelvete som er på gangveiene her på Løren.Har i tillegg veska til C-pap samt ryggsekk. Nærmest pakkesel.. Selv om jeg tar taxi til Oslo S så er det et godt stykke ned til bommen hvor drosja stopper. Jaja, får ta en ekstra sup av lungemedisinen. 

Trøsten er at det ikke er noen snø i Ayia Napa. Å du og du som jeg gleder meg.

Det skal bli spennende å se hva "lagringsvekta" viser. Kroppen vil gjerne bli litt oppblåst på en flytur. Men det er bare ut å gå og gå. Må lete opp det kommunale treningssenteret for det er ikke noe treningsom på det hotellet jeg skal bo. Går sikkert bra.

Snakkes søndag/mandag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andemor, velkommen tilbake. og hun så for det meste apatisk ut i luften.

Det ble en slitsom tur selv om alt gikk på skinner og ingen forsinkelser. Satt på Arlanda fra 08.30 til 13.45 da flyet gikk. Takk for at man har strikketøy sier jeg. Reisekameraten hadde det ikke og hun så for det meste apatisk ut i luften.

Det er slutten på den katolske julen og både i går kveld da vi kom og i dag har det vært ganske stille. Dette er et nytt område for meg å bo i så jeg har leitet opp søndagsåpne butikker for å få kjøpt vann og andre nødvendigheter så jeg fikk meg litt mat i skrotten. Har derfor fått nesten 10.000 skritt på telleren. Men det var kjekt å gå litt, ingen glatt is eller 15 cm ubrøytet snø å vasse i. Skinner og alt er bare glede hos Mayh i Ayia Napa. Nesten 20 grader midt på dagen så jeg har fått litt rødfarge under m.arsjen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med ny laptop og noen ganger flytter det på seg det som jeg har skrevet.  Men som jeg må trykke vekk. Skjønner ingenting. Min gamle Window 7 er mye bedre. Når jeg skrivers j eller leser aviser så dukker det allskens opp på skjermen. Og halve setninger kuttes og dukker opp et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, mayh skrev:

Hei Andemor, velkommen tilbake. og hun så for det meste apatisk ut i luften.

 

Lurte litt om det var du eller jeg som så apatisk ut i lufta,før jeg leste sammenhengen litt ned i teksten🤪😁

Ikke kjekt med duppeditter som lever sitt eget liv.

Kos deg i varmen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig går det rette veien hos oss. Har fått pakket vekk juletreet idag og litt julepynt. Resten tar jeg i morgen

Nå har vi hatt "julehelg" , spist riskrem og litt småkaker.. Hadde mye klemtiner igjen og jeg kokte syltetøy på dem. Blir godt som kakefyll også. Har enda ikke orket å spise kjøtt. Ribbe og pinnekjøtt ligger i fryseren. Det holder seg heldigvis i fryseren. 

Da må vi bare koble inn hjernen og tenke på hva kroppen vår trenger. Jeg vil tenke på meg selv som en Tesla eller Porsche. Det skal kun inn skikkelig drivstoff. Får håpe jeg greier det..

Ser fram til en ny friskere kropp denne uka. Ikke så mye energi, men gjør det beste jeg kan. 

Jenter, er dere klare? Vi har våre utfordringer men sammen pusher vi hverandre og nå går det mot vår🙂🙂🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...