Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

Førjulstiden er en utfordring, men vi lever 1 gang. Kunsten er å være "påkoblet" hele tiden.  Men jen er ikke der. Tror jeg er for lite egoist... men vil heller være omgjengelig enn en som sier nei takk når jeg kommer på besøk. Vet at mange har familie som bare spiser spesiell mat. Var i selskap i Sverige i sommer der en svigerinne hadde invitert til selskap. Hun ble 85 år. 2 av barnebarna takket nei fordi de ikke kunne se og spise vanlig mat. Hun mormor var lei seg...har bare 5 barnebarn...

Sånn er livet. Jeg er mye bedre og likeså min mann. Derfor gikk vi igang og bakte småkaker igår. Måtte jo smake, så den dagen ble det litt mer enn jeg trengte. Vi koste oss og satte oss ned med kaffe og julefilm etterpå. Akkurat nå er livet herlig..

Lever i nuet og nyyyyter denne dagen. I ettermiddag skal min søster og jeg på besøk til mor. Vi spiller Yatzy og hun triller og gjør som hun får beskjed om. Hun har reist seg og går med rullator nå. Trodde ikke hun skulle overleve september...95 år og går på med friskt mot igjen. Jeg har noe å leve opp til...

Ønsker dere en fin søndag. Sola skinner hos meg en liten stund til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha et fint førjulstreff hos din mor, Mia.

Ja Mayh, det gjelder å få til magrere tider igjen.... ble en helt elendig natt, ble for mye mat og diverse unevneligheter. Har som regel ikke noe problem m å spise seint, men det ble nok i overkant.

Har dere merka at forumet er vanskeligere å finne nå? Jeg har denne sida liggende på en egen fane, men hvis jeg prøver å logge inn fra andre enheter, så er forumet nærmest forduftet.... Når de reklamerer for appen, så nevnes ikke foumet i det hele tatt...

Hvor mye betaler dere for abbonementet her? Jeg betaler 179,- i mnd, syns det er dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen😊 Er bare innom med vekt, den er 107 så fornøyd med det i desse førjulstider😋 Ser dere er så flinke og mye fin aktivitet på gruppa her☺️ Eg er fortsatt ikkje heilt klar for skikkelig innsats her, men håper å komme sterkere tilbake på nyåret. Vil ønske dere alle ei riktig god jul og eit godt nytt år 🤶🏻🎄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen på tirsdag før jul i tett tåke her på Løren. Det er kanskje det samme over hele Østlandet?

Jeg har prestert å holde på vekta fra forrige uke. Hverken opp eller ned. Skal i grunnen være glad for det. Ble noen små utskeielser, bl.a sirupssnipper og desslike.

Er glad for at sola snur i morgen. Jeg har bestandig litt problem med søvnen i mørketida. Ligger våken halve natta og sover til langt på formiddagen. Synes det er veldig forstyrrende for normalt er jeg oppe i 6-tida. Det går seg vel til.

Lykke til på vekta alle sammen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min er den samme,79.9. Matlysten er bedre for nå kjenner jeg smaken på det jeg spiser...Ikke frisk enda,men i går orket jeg å steke krumkaker. Så det blir nok jul i år også ☺️

Så godt å høre at du og mannen er bedre og at livet er godt,Mia. Og det er i førjula det er koselig å smake på julebaksten.Ønsker dere fine førjulsdager 🎄

Koselig å se deg her inne Tasseline. Ønsker deg en riktig fin jul og et godt nytt år 🎄Så sees vi på nyåret ❤️

Da er vi to som gleder oss til solsnu,Mayh.Denne mørketiden tar på oss på mange måter. Flott å holde seg stabil i vekt i disse tider .

Er ikke sikker på hva jeg betaler her,jeg,Tonio. Jeg har ikke trøbbel med å komme meg inn på forumet. Trasig og irriterende å ikke komme inn....

Vi har fått værforandring med regn og det er speiglatt. Heldigvis mye snø igjen. Opphold i dag og solen har kikket fram over fjelltoppene en liten stund.    Ønsker dere en fin dag 🤶🌷🎄

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke 42 Uke43 Uke44 Uke45 uke46 Uke47 Uke48 Uke49 Uke50 Uke51   +/-  +/- Totalt
Alv 79,7 80,0 79,6 79,4 79,4     81,5   79,9 79,9 0,0 0,2
Andemor 87,5   88,0 87,4 87,4   88,0 88,0 88,2     0,0 0,7
Mayh 97,1     95,8 95,1 94,3 94,2 92,7 92,4 92,2 92,2 0,0 -4,9
Mia-53 103,4 103,1 103,1 104,1 103,4 102,7 102,4 102,4 102,3 101,8 101,7 -0,1 -1,7
Taseline 112,1 107,4 106,7 ---- **** **** 106,8       107,0 0,2 -5,1
Toam 93 91,0 90,7 91,3 91,8 91,3 90,6 89,9 90,3 90,3 90,0 -0,3 -3,0
Tonio 114,6 112,2 111,6 112 113 113,4 112,4 111 110,6 110,6     -3,6
                         
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka forsvant for meg. To veldig travle og lange dager på mandag og tirsdag, og dermed ble jeg liggende de tre neste. 

Men nå er i det minste alle gaver kjøpt og pakket og til-og-fra-lapper skrevet. Og jeg har vært i stampen.... nei, det var visst dusjen 🤣 så da blir det jul i år også. Men hadde ønsket det litt mer fredelig i forkant. 

Jeg skal til min søster m storfamilien i kveldinga. Tenk å være så heldig å gå til dekka bord ❤

Ønsker dere alle en GOD JUL der dere er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er julekvelden over og alle er mette og fornøyde. Den yngste er hoppende glad for alle gavene....dere kan vel tenkte dere hvem de fleste var til 👱‍♀️🎁Den firbente var begeistret for alt julepapiret, så det så ut som en slagmark en stund😅

Nå senket julefreden seg og jeg er så takknemlig for å ha familie rundt meg. Vi ser nok de som bor i byen senere i julen. 

Håper dere alle har hatt en fin dag 🎄 Jeg ønsker dere en riktig god jul! Juleklem fra Alv 🤶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha jenter, da er 2. juledag på tampen og det er veiedag i morgen. Jeg for min del gruer meg til å gå på vekta. Men det skal bli greit uansett å se "skrekktallet". Så er det bare å ta skjeen i den andre handa atter en gang.

Var hos datter og familie julaften og dattersønnen kjørte meg hjem fra Eidsvoll. Han skulle på returen hente samboer fra Skedsmo hvor hun hadde feiret julaften med mor og søster.

Ingen flere juleselskaper med julemat på meg. Gikk over til vanlig kost idag med 2 knekkebrød til frokost, rekeomelett med tomat og isberg til lunsj og om en times tid blir det grønnsaksuppe med 100gr kyllingbryst i terninger for å få inn litt protein i samme slengen.

Når City Maid har vært hos meg og vasket i morgen så skal kofferten hente fra kjellerboden og pakkelista printes ut. Liker å starte tidlig med "småpakking" når jeg skal være så lenge borte.

God romjul til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått jul , på alle vis.

Min jul blei kjip. Julaften morgen testet min mann positivt og jeg 1.juledag..

Datter og svigersønn fra Lørenskog fikk tak i campinghytter ig min sønn fra Oslo med kone og 3 barn fikk være hos familie..Jeg fikk se dem iallfall. 

Vi har ingen nød, mat, lys, varme og vann.

Veiing blir i morgen.ligger nede på sofaen og har sovet så som så. Ikke rare kostholdet, men vi drikker godt og får ned litt mat...buljong gjorde underverker i halsen. Stekte Ribbe og den er i fryseren.

Det går bra. Tar tiden til hjelp. God romjul

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia.33, dere var jo max uheldige du og mannen da. Alle gode bedringsønsker til dere.

Jeg er visst den eneste som har vært på vekta i dag. Mulig folk venter til i morgen med veiing i håp om at tallet skal endre seg. :-) Jeg er opp 2 hele kilo til 94,2.

Ikke tør man ut å gå litt heller. Her er det bare skøyteisen på gangveiene og de som er ansatt for å strø har ikke gjort det. Men i morgen må jeg ut av huset for jeg har sittet inne siden julaftens kveld. 

Jeg har forøvrig fjernet all julepynt og adventstjerner idag. Back to normal.

Lykke til på vekta dere som er friske nok. Mia-53 , hold deg på sofa/seng, drikk masse væske og sov når du greier det. Vekta er det ikke viktig med når man er syk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har intet håp om bedre tall imorgen, så melder inn 112,4. Nå må jeg virkelig jobbe for at det tallet skal være lavere til mandag. Jeg spiser jul fortsatt... 🙈 må lære av deg, Mayh.

 Det var tidlig å hive ut jula,  Mayh. Jeg koser meg med stjerner så lenge jeg kan, syns det er så koselig med ekstra lyskilder nå i mørketida. Liker også godt å slå av nærmest alt, og bare ha et par stjerner og lyset fra vedovnen. 

Når reiser du og hvor lenge skal du være borte? Er det sånn at du bor på samme sted hver gang? 

Mia53, så trasig at dere ble syke akkurat i juledagene. God bedring! Mange som har vært syke de siste ukene. 

Stille dag for meg selv, bare vært inne . Det planlegger jeg imorgen også, da det er meldt endel sludd/snø. 

God romjul fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Vekt idag 101,6. Det er vel ned 0.1

Her går det ukontrollert i matveien. Fikk levert vårruller på døra igår og det smakte faktisk. Dagen før fikk vi pizza. 

Men nå er det viktigste å komme på beina igjen..Tør ikke tenke på alle småkaker og julematen som er i skap og fryser. Det tenker jeg på når jeg er bra igjen.

Skjønte det var noe på gang på torsdag da jeg redde opp senger til gjestene. Måtte hvile etter å ha tatt på et dynetrekk...men jeg forsto ikke hva det var før mon mann testet positivt.

Håper dere andre venner har gått klar. Kom ikke på at jeg burde kontaktet legevakt og fått tabletter. Vi er jo i risikogruppen..Jeg glemmer at jeg er så gammel....

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tonio skrev:

 Det var tidlig å hive ut jula,  Mayh.

Normalt henger alt litt lengre men jeg reiser til Kypros neste uke og rydda bort alt nå. Det blir masse annet å gjøre frem til avreisen og jeg hadde liten lyst til å komme hjem til påske med julepynt i huset. hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mayh skrev:

Normalt henger alt litt lengre men jeg reiser til Kypros neste uke og rydda bort alt nå. Det blir masse annet å gjøre frem til avreisen og jeg hadde liten lyst til å komme hjem til påske med julepynt i huset. hehehe.

Skal du være borte så lenge??? Det høres litt godt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mia-53 skrev:

Skal du være borte så lenge???

Jepp. Før pandemien var jeg på Kypros hver vinter fra 2012 til pandemien kom i mars 2020. Nå har det vært noen års opphold og ettersom det hotellet jeg vanligvis har bodd på i alle år skal renoveres i vinter så tok jeg meg en 2-ukers chartertur i slutten av oktober for å finne et nytt sted å bo. Det gikk ganske greit for etter alle år er man blitt godt kjent. Reiser neste uke og blir til 25. mars og da er det 1 uke til Palmesøndag.

Å komme seg bort fra vinteren er så bra for lungene mine. Jeg har kols. Frisk luft ved havet, litt regn nå og da i januar men i februar er det vår der nede og mimosaen begynner å blomstre. Går laaaange turer ved havet. det er 3 mndr med kos og varme og jeg anbefaler det på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir godt for deg, Mayh, å komme bort fra kulda. 

Det er noe eget når man er borte over flere uker. Man lander skikkelig. Det lengste jeg har vært borte ssmmenhengende var 7 uker, men det er mange år siden. 

Skulle gjerne finne meg en grei plass i sydligere strøk, så vinteren blir litt kortere. Men jeg ønsker ikke en helt norsk koloni... selvom det er koselig å ha kontakt med litt nordmenn også. I Las Palmas bodde jeg i en helt vanlig boligblokk. (Bare vært på GC en gang) 

Jeg har vært såpass dårlig i mange år, at det å reise på rekogniseringstur har vært for krevende. Derfor har jeg reist til kjente plasser i Hellas de åra jeg har kunnet orke det, men det har jo vært i mai/beg.av juni. 

Skulle gjerne reist bort fra midten av januar til midten av mars.

Men jeg er veldig hjemmekjær også, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Mia, du må komme på en god plan for det du har i skuffer og skap! Skummelt, skummelt. 

Jeg har jo noe igjen selv også, men nå er det snart slutt, og da skal jeg være strikt fremover. Det er jo også lettere å være strikt (når man kommer inn i det), enn å spise litt nå og da. For meg ihvertfall. Men jeg har ikke forbud, for DA vil jeg trasse og spise snop, da. Haha. Så jeg har lov, men velger å avstå 😇

Jeg vil jo gjerne ha litt resultater før sommeren. Så det blir på en måte nytt startskudd fra mandag/tirsdag i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...