Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

God ferie Soleie68 :)

Kos deg masse i Hellas, jeg liker meg godt der ( har vært på Kreta, Rodhos og Kofu)

Så bra du tar m joggesko, men du må vel løpe tidlig om morra'n, ellers blir det ubehagelig..Jeg tok med meg joggesko på årets ferie, da var vi på Hvar øy i Kroatia, men det ble med en tur..men det var da! Krysser fingrene for at du fikser trening på ferie bedre enn meg, det gjør du sikkert :)

 

Skjønner godt det er litt kipt å se samme tallet..men tror at det kan være vanlig, jeg har visst lest noe sånt her inne..Og så løsner det plutselig igjen! Så stå på utover sommeren og høsten, så kommer det til å gå rett vei :)

 

Lørdags klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Har det så fint! Varmt, men med deilig bris... ;) og veldig deilig mat.....!

 

For varmt til å ta frem joggeskoene, men tar treningen i basseng og skal svømme (ikke bade) minst 30 min. hver dag....det er jo noe ;)

 

Ser nå at, målet får bli å ikke gå opp i ferien, men det skal holde hardt :rolleyes:

 

Lykke til dere to flinke damer! Ikke fortvil Storesøster, resultatene kommer...... Vær tålmodig og ikke slutt med det fine du nå gjør for kroppen din! Og til deg Snupsipups - så flott at du har kommet deg inn i de gode vanene dine - bra jobba!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Så flink du er storesøster, som greier å gjøre alt etter boka. Helt enig med Soleie, resultatene kommer nok snart. Kan være salt eller hormoner som holder igjen væske i kroppen, men ved neste veiing går du kanskje ned mye. ;)

 

Så deilig det høres ut med Hellas tur, Soleie. Jeg liker meg godt i Hellas jeg også :) 30 min svømming om dagen må da være bra ferie trim. ;)

 

Akkurat nå befinner jeg meg i Oslo. Skal på konsert i kveld med mannen min. Blir trivelig ja. :) Litt skuffa over været her da, reiste ifra solen hjemme til regn her nede, jaja. Ellers er jeg litt stolt over innsatsen i dag. Sto opp kl 6.30 i morges for å rekke å løperen tur før vi reiste. Og for en deilig start på dagen. Joggetur i strålende solskinn uten at det var for varmt var bare herlig. :) Ellers så har finværet ledet meg litt på ville veier de siste par dagene, og det har blitt flere is enn godt er for vekta. Og i kveld blir det gjerne litt vin og på fredag skal jeg i 40 års dag, så da blir det enda mer vin. Så hvis vekta går ned denne uka er det vel et under tror jeg. Men satser på stabil iallefall. ;)

 

Fortsett det gode arbeidet Storesøster og kos deg videre på ferie Soleie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrgh..:(

 

Her ble det brått slutt på trening..Ligger rett ut med senebetennelse i foten, og det er vondt!!

Legen mente det var resultat av overbelasting..så det spørs om jeg har presset kroppen litt for mye.. den er jo ikke akkurat vant til jogging..:)

Men jeg gir ikke opp prosjekt livsstil endring!

Kcal nivået er lagt på 1200, og det blir mye grønnsaker for å bremse sult følelsen..men jeg har klart det!

Så er veldig spent på hva vekta viser på mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrgh..:(/>

 

Her ble det brått slutt på trening..Ligger rett ut med senebetennelse i foten, og det er vondt!!

Legen mente det var resultat av overbelasting..så det spørs om jeg har presset kroppen litt for mye.. den er jo ikke akkurat vant til jogging..:)/>

Men jeg gir ikke opp prosjekt livsstil endring!

Kcal nivået er lagt på 1200, og det blir mye grønnsaker for å bremse sult følelsen..men jeg har klart det!

Så er veldig spent på hva vekta viser på mandagen.

 

Jeg har hørt at mange kropper ikke tåler jogging noe særlig, så kanskje du bør prøve å finne andre aktiviteter som du liker og som ikke er så belastende for kroppen? Mye grønnsaker er lurt. det trikset bruker jeg også. Har en boks med råkost som spiser hver dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med senebetennelse da Storesøster. Spis omega 3, gjerne dobbel dose når du har betennelser. Det rådet fikk jeg på treningssenteret da jeg sleit med en betennelse over lengre tid. Og jammen ble det ikke bra. :)

Og hvis du har lyst til å starte å med jogging igjen senere så begynn veldig forsiktig og økt sakte. Da blir sener og ledd gradvis sterkere og vant til belastningen og du kan forebygger skader. Og selv om det er kjedelig å løpe så kort i starten så ikke la deg friste til å løpe lenger. Her er et eksempel på et treningsprogram du kan bruke: http://iform.nu/5km

 

Jeg begynte forresten veldig rolig jeg også. Men det var litt godt også. Før har jeg alltid løpt til jeg kjente blodsmaken i munnen på første tur og følt meg halvdød når jeg kom hjem. Trodde jeg måtte det for å komme i bedre form. Men neida. Øker en gradvis føler en mestring hele veien og hver eneste tur blir overkommelig. ;)

 

Håper det vonde gir seg fort, og at du finner en annen måte å røre deg på som ikke gjør vondt. ;)

 

Hos meg går det ikke etter planen.... igjen!!!

Ble jo litt kos på kjærestetur til Oslo, men godkjent egentlig. Men i går var jeg kjempesliten da jeg kom hjem og skulle være alene med ungene om kvelden. Og hva gjør mor når ungene er i seng? Joda hun snoker i skapet. Og hva fant hun der? Joda, kroneis, litt sjokolade, en pose micropop og en halv pakke kjeks. Og alt dette går ned på høykant. Kjeksene var ikke gode en gang. Grrr... føler meg så jævlig i dag og blir så irritert på meg selv for at jeg har så lite kontroll. Her er det ikke jeg som er sjefen, men søtsuget.

 

Kan jo selvfølgelig bare legge det bak meg og ta meg i ørene i dag. Men i dag er det 40 års dag til ei god venninne, så da blir det både god mat og vin.... sukk. Men i morgen.... i morgen er dagen, det må det bare være. Bare 3 uker til sydentur og jeg sliter fortsatt med bonuskiloene jeg har klart å tilegne meg den senere tiden. Får nok ikke bort alt, men alt er bedre enn ingenting. 3 uker intens jobbing nå, det hadde vært tingen. ;) Starter med joggetur nå snart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd Snupsipups :)

Den linken skal jeg sjekke ja. Heldigvis litt bedre her i gården, men det er fremdeles veldig vondt.. og da blir jeg fort usikker på om hvor mye jeg skal belaste..

Jeg har faktisk klart å holde meg til ca 1200 kcal, og det skal jeg klare i helgen også!

 

Og du, snoking i skapene er nok ett kjent fenomen for flere av oss her inne.. Siden jeg har en svaket for det, så kan vi ikke ha noe som helst av snop/godteri her i huset. Lørdags godt til ungene blir handlet på lørdag.

Men gjort er gjort og spist er spist, legg det bak deg og tenkt fremover. Så når helgen er over, så fortsetter du på den smale sti 3 uker til :) Du vet jo hvordan det gjøres, og så er jeg sikker på at joggingen din hjelper deg å holde fokus og ikke minst: forbrenne kcal.

 

Ha en fin helg damer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES :)

 

Vekta viste 79,2 kilo i morres :)

Ned 0,8 kilo fra sist uke og ett nytt tall forann! Jeg trengte virkelig den nå, og det er godt å vite at selv om jeg ikke får trent noe pga senebetennelsen, så går vekta nedover så lenge jeg holder meg på ca 1200 kcal. Puhh.. har vært veldig spent på det ja.

 

Så her er det bare å fortsette med sunne og gode valg for meg og kroppen min :) Håper virkelig at jeg får til å begynt å røre litt på meg snart, har faktisk lyst til det!

Jeg trives bedre med å slite litt for å få 7 TP ( min evige dårlige samvittighet) og samtidig kunne spise 1600 kcal.

 

Håper vekta er snill mot deg også Snupsipups og at Soleie68 koser seg i solen.

 

Klemmer fra en happy storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt 10-tall Storesøster, så flink du har vært. :) Håper også at den plagsomme betennelsen gir seg snart. ;)

 

Vekta beveget seg utrolig nok i riktig retning for min del også. Fra 72 kg forrige uke til 71,4 kg i dag. Kan vel ikke annet enn å være storfornøyd med det. Så nå er det bare å kjempe videre mot søtsuget og prøve å holde seg unna. Det sitter å gnager i kroppen ganske konstant for tiden og er spesielt plagsomt om ettermiddagen og kvelden. I dag ble det ekstra mengde mat for å holde det unna. Er tross alt bedre det.

 

Kjente det murret litt i den foten jeg skada før sommern da jeg satt på bussen i dag. Håper virkelig ikke den skaden kommer tilbake. Har sååå lyst til å løpe halvmaraton i september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til begge to! Så flinke dere har vært ;) resultatene kommer når man har jobbet for det ;)

 

Jeg har det bra, må innrømme at jeg spiser og koser meg med mat jeg ikke spiser hjemme..... Jeg spiser lite til frokost og lunsj, det går i sunn frokostblanding og knekkebrød med Philadelphia light ;) men middagene spiser jeg det jeg har lyst på... Forsøker å huske hvordan enkelte av klærne mine satt før jeg dro, for å få en liten følelse med vekta....men ikke så lett... Det har blitt altfor mye is på meg i sommer, så det har ikke gått som planlagt, nei!

 

men, skal kose meg de dagene som er igjen, men er begynt å tenke på at jeg skal veie meg på mandag....

 

Vel, Snupsipups, jeg håper foten din holder seg bra, vil jo gjerne treffe deg i september :)

 

Ha en fin tirsdag, klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupsipups: Gratulerer med nedgang :) og håper du får kontroll over søtsuget.. Selv så har jeg måttet kutte ut det meste av søtt, for ellers så blir det for vanskelig for meg.. Men jeg koser meg med mye frukt, mager vanlje kesam og litt nøtter. Det er mitt godis;)

 

Soleie68: du får fortsatt ha en fin ferie, og evt gram/kilo som sniker seg på, de tar du fort av når du kommer hjem igjen :)

 

 

Her i gården går det som vanlig bra med mat og antall kcal, men så var det denne treningen da.. Sukk..

Betennelsen er på vei bort, og bra er jo det, men kjenner at jeg blir så stresset av å ha konstant litt "dårlig samvittig" for at jeg burde trene mer! Synes nesten det var lettere å være meg i forgje uke, selv om jeg spiste mindre.. Skulle ønske jeg fant en trylleformel..

 

Ha en flott onsdag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være lov å kose seg med god mat når man er på ferie Soleie. Strengt kosthold kan en kjøre alle de andre ukene i året ;)

Og forresten så kommer jeg til Oslo i September uansett om foten holder eller ikke, for nå er fly og hotell bestilt ;) Men håper jo virkelig at jeg får deltatt på halvmaraton også da. :)

 

Har som mål å kutte ned på det søte jeg også Storesøster. Vet det er det som må til for å bli kvitt søtsuget. Men det er så vanskelig, og jeg er for lite motivert... Heldigvis har jeg greid å spise nesten normalt i dag etter å ha spist alt for mye de siste dagene.

 

Og du... ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke får trent. Det viktigste nå er at du blir fortest mulig bra. Og starter en for hardt for tidlig vil det bare ta lenger tid før foten leges. Vær forsiktig og kjenn på hva foten greier.

Det er ikke mulighet for svømming i nærheten av deg da? Det er vel ganske skånsomt for foten?

 

Jeg har vært på første Boot camp i dag etter ferien. Og hjelp det var tungt. Ble svimmel og uvel. Trodde ikke jeg var så utrent, men det er vel uvant trening kanskje. Og de ekstra kiloene jeg har lagt på meg vistes veeeeldig godt i speilene. Lurer nesten på om jeg har mista muskelmasse og lagt på meg mer fett i sommer, syns det ser ut som vekta har økt mye mer enn 3-4 kg. Føler meg slett ikke vel nå altså.... Men hvordan når jeg inn til hjernen med det da? Akkurat nå er jeg flinkere til å trøstespise enn å ta tak i livsstilen. Og hjernen glemmer at den skal spise sunt veldig fort. Tror søtsuget kortslutter den eller noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg :)

 

Takk for tipset med svømming Snupsipups, jeg har muligheten ja.. men er ikke så glad i svømme..

Men skal ta meg noen rolige gåturer i løpet av helgen, det går heldigvis fremover her..

Jeg har spist ca 1400 kcal og bare fått 3 TP, så jeg må nok sanke noen TP til..

 

Foreløbig så ser helgen ok ut, ingen alt for store fristelser på gang ;)Jeg synes helgene kan være en utfordring, det er da "alle" skal kose seg med gode middager, vin eller en eller annen fest/sosialt.

 

Håper dere får en fin helg damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at det går fremover med foten Storesøster :)

 

Helgen har gått greit foreløbig hos meg også. Litt is i går, men den godkjenner jeg. Ellers har jeg handla inn blåbær og vaniljekesam, så det skal bli mitt lørdagsgodt. Skal IKKE røre smågodtet til ungene eller potetgullet for den saks skyld. Har tulla lenge nok nå, så de siste 2 ukene før ferien skal jeg holde meg på matta. Greier nok ikke å kvitte meg med så mye ekstra vekt på den tiden, men det skal iallefall ikke komme på mer!

 

Jogget et stykke hjem fra jobb i går, 12,5 km totalt. Så en bra start på helgen. I morgen blir det en ny tur. Litt kortere tenker jeg, men i raskerer tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, er imponert over jogge innsatsen din Snupsipups!! :)

Vet jo hvor godt det er å trene, men så var den dørstokk mila da..

Men nå skal jeg slutte å "sutre" over dette med trening, målet i uka her er 7 TP. Og det skal jeg klare!

 

Vekta viste ned 0,5 kilo, og jeg er veldig fornøyd med det!

Godt at det sakte med sikkert rusler riktig vei. Jeg har begynt å "drømme" om nye klær og kanskje en liten make over på hår/resten av stilen også.. Vet jeg trenger nye klær når målet er nådd, så kanskje jeg skal gi meg selv en stor belønning!

 

Regner med du har kommet deg hjem etter ferien Soleie68, håper du har hatt det fint!

 

Dere får ha en fortsatt fin mandag jenter :) her regner det ned bøtter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Gratulerer med nedgang, Storesøster - så flink du har vært! Du har virkelig klart å komme inn i nye, og gode vaner ;)

 

Dere motiverer meg begge to :) Og det trengs!

 

Jeg er kommet meg vel hjem - og det er godt. Borte bra, men hjemme best ;)

 

Jeg har vært på vekta - og hjelpes meg!!!!!!! Hvordan er det mulig??? Opp 2,4 kilo på to uker! Jeg merker det jo, men hadde ikke trodd det var så ille! :angry:

 

Så nå er det 100% fokus herfra! Med riktig mat og mye trening, så håper jeg at jeg kommer meg på rett spor ganske fort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang storesøster, bra jobba :)

Er foten din bedre nå siden du går for 7 trimpoeng?

 

Velkommen hjem soleie, håper du har hatt det fint :) Kjedelig med sånne ferie kilo. De kommer fort på. Men tar en tak med en gang man kommer hjem, så forsvinner de fort også ;)

 

Her gjorde vekta et riktig så flott hopp denne uken. Ned til 70,3 kg. Det er 1,1 kg ned det :) :) :) Men så har jeg virkelig vært flink i helgen også. Så da bør det jammen være mulig å komme meg under 70 kg før ferien, og kanskje ned til 68-tallet før maraton. Hadde vært virkelig kjekt det ja. :) Men det er jo bare en måte å gjøre det på. Spise bra, trene nok. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Snupsipups !!!!! Da er du raskt på vei ned til 68 ;) Inspirerende :)

 

Onsdag - og to og en halv dag siden jeg kom hjem.... deilig med "min mat" igjen. Kroppen trives best med det ;)

 

Har ikke hatt noe ork til å trene - men i dag må jeg komme meg ut... Trenger å komme inn i gode rutiner igjen med tre økter i uken. Den største utfordringen er å få inn styrketrening. Skal prøve å få til 15 min. med styrketrening i forbindelse med joggeturene - men vet at det er skikkelig utfordrende å få til. Har ingen god grunn....har bare ikke gjort det..

 

Håper det går bra med dere - ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vel hos meg, har nettopp kommet hjem fra Bootcamp. :) Fryktelig tungt, men veldig gøy også. Fikk svettet godt i dag ja. :)

 

Har blitt litt dårlig med styrketreningen i sommer hos meg også, men får komme sterkere tilbake etter halvmaraton. Nå akter jeg å prioritere kondisjon de neste ukene. Så får jeg trene styrke utover høsten og vintern. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er daglig veiing på meg nå...og det går heldigvis rette veien :) Må ta de feriekiloene med en gang !

 

Det går bra - alt registreres slik at jeg får i meg nok av de rette tingene - og ikke for mye av det som er feil. Håper vekta på mandag er tilnærmet lik "før ferie vekt" slik at jeg snart kan bevege meg nærmere 6 tallet... Er lei av å vake rundt 75 :angry:

 

Men, det er jo bare opp til meg, da :)

 

Ha en fin dag! Og lykke til begge to, flinke er dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du tar tak med en gang Soleie, det er det som skal til. :)

 

Jeg har gjort den tabben at jeg har "fortsatt" ferien i flere uker etter hjemkomst mange ganger. Og da har det endt med at feriekiloene som i utgangspunktet ikke var så mange, formerte seg mye. Og for å ikke snakke om hvor tungt det er å starte opp med trening når oppholdet har blitt for langt. Så konklusjonen er: start opp igjen tvert etter ferien. ;)

 

Jeg var på en 14 km lang joggetur i går. Må jo begynne oppkjøringa til halvmaraton. ;) Og det meste av turen gikk veldig bra, med bra fart. Men den siste kilometern begynte jeg å bli stiv. Så tror de siste 7 km på halvmaraton kommer til å bli tunge. Men satser på at det skal gå allikevel, bare jeg setter inn all viljestyrke.

I dag er jeg sliten i hele kroppen og litt svimmel. Det kan jo ha litt betydning at jeg var på boot camp på onsdag også. Så nå blir det treningsfri i dag og i morgen.

 

Ønsker dere en god helg med sunne valg. :)

(På meg blir det arbeidshelg og lite avslapning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag.. :)

 

Snupsipups: 14 kilometer med jogging, jeg er nesten stum av beundring!! Utrolig bra du har funnet en treningsform som "funker" for deg, krysser fingrene for halvmaraton.

 

Soleie68: Hurra for at vekta viser rett vei!

 

Med meg så går det sin vante gang : har kontroll på kcal og har kommet igang med litt trening :)

Sliter litt med sulten innimellom, så det knaskes gulerøtter her ja..

 

Ønsker dere en riktig god helg jenter, og så "snakkes" vi mer på mandag og veiedag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står vekta helt stille..

 

Og jeg vet hvorfor.. For lite TP i forhold til kcal..Og ble dessverre en liten "sprekk" på fredagen, hadde besøke av ei venninne og da ble det alt for mye vin og mat

Jeg hadde skikkelig dårlig samvittighet på lørdagen, men klarte heldigvis å hente meg inn igjen, så det ble med den ene dagen. Det ble til og med en liten joggetur på lørdagskvelden!

 

Men gjort er gjort og spist er spist : Ny uke og nye muligheter :)

 

Hvordan går det med dere damer? Krysser fingrene for at dere har bedre resultat enn meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...