Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Det er jo bedre at vekta står stille enn at den går opp iallfall :) Så flink du var som hentet deg inn med en gang, Storesøster! Du er jo så standhaftig og flink, så du kommer nok til å nå målet ditt sakte men sikkert :)

 

Jeg er sånn passe fornøyd.... Ned en kilo av "ferietillegget" mitt. Hadde håpet på mer...Men, en helg med masse overnattingsgjester - og mye god mat, så gikk ikke det som planlagt nei. Men, det er jo bra at litt av feriekiloene mine er borte ;)

 

9 TP ble det totalt - og det er jeg egentlig fornøyd med. Alt over 7 TP er flott. Men, jeg håper jeg klarer mer denne uka, slik at jeg får litt fortgang i dette.... :)

 

Ny uke nye muligheter! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Gratulerer med 1 kg ned Soleie, 1 kg ned er jo supert det. :) Og det til tross for overnattingsgjester og kosen som følger med det. Syns du skal være fornøyd jeg. Og denne uka har du jo alle muligheter til å legge inn 100 % innsats, så da forsvinner sikkert enda mer. ;)

 

Hos meg ble det så og si stabil. 100 g ned. Har gjort alt rett med maten, ingen utskeielser bortsett fra is forrige mandag. Men trening har det blitt mindre av enn normalt fordi jeg er så forkjøla. Syns det passa innmari dårlig nå altså, men det gjør det vel alltid kanskje?

Må nok holde meg unna i dag også, men i morgen satser jeg på at jeg kan prøve meg på en tur igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom jeg meg endelig ut på joggetur igjen. Hadde litt abstinenser nå etter flere dager uten. :P Jeg er fortsatt forkjølet, så det ble en tung tur, og nå håper jeg virkelig at jeg ikke har gjort vondt verre ved å trene for tidlig. Vi får se i morgen. ;) Uansett var det godt å få rørt litt på seg da.

 

I kveld skal vi i bursdag, så da får jeg prøve å være så forsiktig som jeg kan. Bare et lite stykke bløtkake, og ikkeno mer. Det er planen iallefall. Kosen vil jeg spare til sydenturen neste uke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er sånn passe fornøyd.... Ned en kilo av "ferietillegget" mitt. Hadde håpet på mer...Men, en helg med masse overnattingsgjester - og mye god mat, så gikk ikke det som planlagt nei. Men, det er jo bra at litt av feriekiloene mine er borte ;)/>

 

9 TP ble det totalt - og det er jeg egentlig fornøyd med. Alt over 7 TP er flott. Men, jeg håper jeg klarer mer denne uka, slik at jeg får litt fortgang i dette.... :)/>

 

Grattis med en kilo i minus og hele 9 TP :)) Ferie kiloene "renner" av her, super innsats Soleie68!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Ja, nå er hverdagen her for fullt....aktiviteter og treninger har fylt opp kalenderen igjen ;) og barna er fornøyde med nye klasser/lærere etc. To stk. har skiftet skole, så litt ekstra spennende har det vært. En ny på ungdomsskole og en ny på videregående.....ny fase i livet - så det er spennende for mor og....

 

De blir mer og mer selvstendige - noe som og betyr mer og mer tid til meg selv. Veldig godt, men og litt vemodig ;)

 

Her går det fortsatt bra. Har kontroll på maten, og kommet inn i en fin rytme. Trening må jeg virkelig jobbe med å få gjort akkurat nå. Kjemper meg over dørstokkmila. Vet ikke hvorfor det er så tungt nå... Har hatt en skikkelig runde med meg selv på dette....

Jeg har i lang tid vært opptatt av hva jeg liker å gjøre. Hva jeg synes er gøy. Det er jo det "ekspertene" sier man skal gjøre. Så jeg har ovenfor meg selv nesten gjort det til en unnskyldning for hvorfor jeg ikke har gjort ditt og datt. Styrketrening f.eks.

 

Inntil jeg kommer dit at jeg synes ting er gøy - må jeg bare "gjøre det" - fordi det er bra for meg. Så nå har jeg vært flink å dratt til gruppetimer på senteret, selv om følelsen FØR timene ikke har vært så lystbetonte. ETTER at treningen er ferdig er jeg jo alltid superfornøyd - og DEN følelsen er så deilig ;)

 

Så det er det jeg jobber mest med om dagen - dørstokkmila. Den er skikkelig tung! Så det hjelper å les om dere. Godt å høre at jeg ikke er alene om å synes dette er tungt, Storesøster ;) og flott å så stadig ny motivasjon av deg Snupsipups ;)

 

Ha en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barn på ungdomsskole og videregående Soleie. :) Sikkert litt rart når barna begynner å bli så store. Neste år er det tid for omveltninger hos oss også. Da begynner minsten på skolen og den eldste på ungdomsskolen. Blir nok rart det også.

 

Ellers gikk det greit med forkjølelsen etter joggeturen. Jeg ble hverken bedre eller verre, så da blir det ny tur før jobb i dag. Etter planen skal det bli en langtur på 15 km. Ønsk mæ lykke te si æ bare.... Litt spent på hvordan det går ja, men må jo bare prøve hvis jeg skal greie halvmaraton om under en måned.

 

For å komme seg over dørstokkmila kan det være lurt å sette seg et mål med treningen. (F. eks 30 treninger på 10 uker, løpe 5 km sammenhengende, sykle en spesiell distanse, eller delta på et eller annet sportslig arrangement osv.). Men hva som skal være målet deres må være helt om til dere. Avtal evt med en venn.

Målet mitt er jo selvfølgelig halvmaraton, og det har fått meg ut på mang en trening selv om jeg har hatt lite lyst enkelte ganger. Og en ting er sikkert, jeg har ALDRI angret etterpå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

I dag er jeg 45 år :) Det høres litt mye ut....men det kjennes godt! En ganske så deilig alder ;) Ingen stor feiring - det blir dugnad og cup hele helgen - med masse hyggelige mennesker, så det blir bare kos!

 

Har vært flink hele uka, og det kjennes også godt! Tre økter på treningssenteret har det og blitt. Så får vi se om jeg får til en joggetur i løpet av helgen.

 

Hvordan er det med forkjølelsen, Snupsipups? Klarte du langturen din i går?

 

ha en fin helg - og la godteriskålen få stå i fred ;) kontroll, kontroll, kontroll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen Soleie :) Og du er ikke eldre enn du føler deg. ;) Men vet akkurat hvordan det føles, gruer meg litt til å få det 4-tallet først i alderen min til neste år jeg også, selv om jeg ikke føler meg en dag eldre enn da jeg var 25. :P

Håper iallefall du får en trivelig dag og helg selv om det blir både dugnad og Cup.

 

Joda, jeg gjennomførte langturen. 15,07 km + litt oppvarming og nedtrapping i tillegg. Og jeg kan ikke si annet enn at det er tungt å løpe så langt og at kroppen var rimelig mørbanka etterpå. Men jeg greide det, så nå er det bare å håpe på at jeg greier 6 km til om bare 4 uker....

 

Neste uke blir nok turene en del kortere, tviler på at jeg greier å gjennomføre ei skikkelig langøkt i Tyrkia. Men skal være strålende fornøyd om jeg greier å gjennomføre 2-3 rolige kortøkter. Har jo kjent hvor tungt det er å løpe i varmen her hjemme i sommer, så skal ikke legge lista så høyt. Men sånne restitusjons uker skal være bra innimellom, så satser på at det bare gjør meg godt.

 

Ellers får dere ha en super helg, selv stikker jeg til Tyrkia på søndag, juuuhuuuu. ;):) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleie68: Gratulerer så mye med dagen som var :) Håper du hadde en fin dag! Er 45 år jeg også, litt rart.. føler meg liksom ikke såå gammel..

Men minstemann har begynt på ungdomskolen i år, så må vel bare innrømme at årene går..

 

Snupsipups: God tur til Tyrkia og kos deg masse!! Godt med litt ekstra sol nå på begynnelsen på høsten.

 

Jeg er VELDIG fornøyd med ukas innsats, ned 0,7 kilo på ei uke og første gang med 8 TP :)

 

Det ble veiedag i dag, siden jeg skal på jobbtur til København i hele neste uke.. Skal bo på hotell, men har bestemt meg for å velge sunne alternativ til lunsj og middager. Men målet er en hold vekten uke, det blir vel å legge lista for høyt å håpe på en nedgangs uke

 

Vi "snakkes" snart igjen jenter, ænsker dere en flott uke :)

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fine damer ;)

 

Gratulerer med nedgang, Storesøster! Du har vært så flink nå :) Er imponert over hvordan du virkelig har tatt tak etter at du kom tilbake til oss! Kooooos deg på jobbtur i København - jeg elsker den byen! Det er mange utfordringer med å være på reise med jobben, men for å tenke på det positive, så har man jo faktisk mulighet til å velge sunne alternativer, og si nei - og det aller beste er at noen har laget maten for deg :)

 

Lykke til og kos deg!

 

Og riktig god ferie til deg, Snupsipups - håper dere får en flott tur! Du klarer nok å gjennomføre turene dine og ;) Nyyyt ferien ;)

 

Jeg har det bra - nå er feriekiloene borte, og jeg føler det går greit om dagen. Det ble 7 trimpoeng på meg forrige uke, og det er jeg fornøyd med ;) Tre gruppetimer på senteret - men det ble ingen turer på egenhånd. Vært en veldig travel helg...

 

Ny uke og nye muligheter - jeg skal fortsette med det samme, godt å få rutiner på ting. Tre treningsøkter er målet, samt holde meg unna godis, sukker og for mye salt. Prøver fortsatt å registrere så mye som mulig, kjenner at det hjelper meg til å ta riktige valg gjennom dagen.

 

Ha en flott uke - og kos dere der dere er B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med en liten tur i skogen med hunden vår - og løp intervalltrening. Hunden vår liker det nok bedre enn meg.... og avsluttet med 15 min. styrke på gulvet hjemme. Ble faktisk 1,2 trimpoeng ;)

 

Da er 1 av 3 treningsøkter gjennomført ;)

 

Maten går greit - og jeg nyter fortsatt å ha kommet inn i gode rutiner etter ferien.

 

Håper dere koser dere, der dere er Storesøster og Snupsipups :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag til som snart er over - dagene flyr.... Men, dagen har vært bra, en saltime med Corebar er gjennomført, og flere trimpoeng er sanket ;) Maten går fortsatt greit - så jeg håper jeg klarer å holde på slik leeenge. Må være tålmodig - vet av erfaring også at når jeg bikker under 75 så blir jeg jo så veldig fornøyd med meg selv! At jeg tar det litt mer med ro og begynner å unne meg litt mer. Må ikke skje denne gang - ellers så ser jeg jo aldri 73 tallet ;)

 

Så alt i alt fornøyd ;) Ellers litt sliten - det tar på å være i full aktivitet igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleie68: Ser ut som du har bra "flyt" for tiden, herlig! :)

 

Hjemme etter en tur til Danmark.. målet var stillstands på vekta, men hadde dessverre gått opp ett par hundre gram..

Jeg var forsiktig med maten, men det ble endel vin og lite trening, så vet jo grunnen til vekta pekte litt oppover..

 

Men nå er det tilbake til GR meny og jakt på TP, egentlig ganske godt kjenner jeg!

 

Og hvordan er det med deg, Snupsipus etter syden? Regner med du hadde kontroll jeg :)

 

Ha en fin mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen tilbake, Storesøster :) De grammene tar du nok snart tilbake tenker jeg - bare kom deg fort inn i de gode vanene igjen ;)

 

Var på en tur i helgen, og har gått opp noen gram jeg og....pluss den månedlige er rett rundt hjørnet... Må bare være tålmodig - det går jo rette veien når man er standhaftig ;)

 

Veldig travelt om dagen - så må være flink mht planlegging. Det blir så fort for lite mat i løpet av dagen, når jeg ikke er flink nok til å forberede ting - og da blir det fort for mye mat på kvelden igjen...

Trenger nye klær, men har "shoppe-stopp" inntil jeg ser 73 tallet - så her er det bare å stå på ;) Ønsker meg en "Please" bukse, så håper jeg ser 73-tallet før det er utsolgt overalt ;)

 

Blir dårlig tid til trening denne uken, vet ikke hvordan jeg skal klare å få inn tre økter. Må vel kanskje vurdere å sette vekkeklokka på litt før....

 

Hvordan går det med deg og trimpoengene dine, Storesøster? Har du et mål for hver uke? Jeg har et mål om å få 7 poeng/tre økter hver uke - men alt over er supert! Kjenner jeg ble litt motivert her nå til å alikevel få til treningen, til tross for travle dager :)- så da håper jeg at jeg på mandag melder inn et fint tall til dere!

 

Hvordan er det med deg, Snupsipups? Håper du har hatt en goooood ferie!

 

Ha en fin onsdag - god klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenings mål

 

Jeg har som deg Soleie68 ett mål om 7 TP i uka, og ser at for å kunne oppnå det så trenger jeg å ta litt hver dag, samt noen økter på trenings studioet.

Hittil i uka har jeg gått to turer, og er snart opp i 3 TP. Og i morgen så drar jeg en tur på treningsstudioet før jobb, liker puls step timene, kjenner jeg blir sikkelig svett!

 

Har blitt en pause i joggingen, jeg synes det er blitt så kaldt ute, fryser lett og syns det blir litt ubehagelig å puste. Så det får bli turer isteden ute i høst og noen runder inne på trenings studio.

 

Snupsipups: Jeg ( og sikkert Soleie68 også) savner deg, venter spent på en oppdatering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg....denne uka er det blitt veldig dårlig med trimpoeng gitt... Lover at jeg skal ta det igjen neste uke - så etter neste uke skal ha 14TP!

 

Maten går det i grunn greit med - de grammene som røk på forrige helg er borte - men ikke noe mer enn det heller....

 

Sakte, sakte - må være tålmodig ;) En kilo pr. måned - er tross alt 12 kilo på et år ;) Standhaftighet.....

 

Hvor er det blitt av Snupsipups, da? Vi savner deg!

 

Ha en fin helg, Storesøster - kos deg! Så "veier vi oss inn" her igjen på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Beklager virkelig at det har vært så lite å høre fra meg i det siste. Jeg har bare ikke vært i humør til å logge meg inn her. Siste dagen i ferien ramlet jeg nemlig å brakk halebenet, og i etterkant har jeg syntes veeeeldig synd på meg selv. Har stort sett bare ligget veldig i ro på sofaen og gomlet godteri. Vekta har jeg tort å nærme meg, men føles ut som jeg nærmer meg 100, minst...

 

I ferien var jeg egentlig ganske flink. Sto opp ved soloppgang og trente hele 4 dager. Var jo så motivert for halvmaraton, sukk... Nå blir jeg nok bare tilskuer.

Men med maten gikk det litt verre. Var veldig flink de to første dagene, men så fikk jeg smaken på dessertene, vinen og ølet. (Hadde all inclusive....)Så hadde nok noen bonuskilo allerede da jeg kom hjem i tillegg til mine ørten trøstespise kilo etter hjemkomsten.

 

Men skal prøve å snu dette her før det blir for ille altså. På mandag (senest) skal jeg starte med sunn kost igjen. Trening må jeg nok vente litt lengre med, men kanskje jeg får til å gå noen korte turer.

 

Ble visst et skikkelig sutre innlegg dette, men lover å skjerpe meg. ;)

 

Fint å høre at det har gått bra med deg, Soleie, etter ferien. Fortsett sånn. :) Og Storesøster, et par hundre gram etter Danmarkstur må vel være godkjent, det er jo nesten ingenting ;) Bra jobbet av deg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det mandag og jeg har vært på vekta. 75,2 kg. Tålmodighet.... Men, og litt min egen skyld siden jeg stadig går noen gram opp - som må gåes ned på nytt!

 

Så totalt ned 100 gram siden jeg endret signaturen for 3 uker siden. Men, ned er ned - er det ikke det vi sier?

 

Det blir travelt denne uken og. Så jeg må virkelig jobbe for å få lagt inn trening i dagene. Eller: prioritere ;) Har jo alltids noen timer innimellom - men må innrømme at det er hardt for meg å prioritere meg selv, fremfor å ha kontroll på f.eks. vaskerommet - det har virkelig en tendens til å ese ut, hvis jeg ikke pleier det ofte nok..... :mellow:

 

Men, Storesøster - jeg har lovet deg å ta igjen det jeg ikke fikk sanket av trimpoeng forrige uke. Det ble ikke ett eneste TP på meg - så nå må jeg ha 14 denne uken. Lover :)

 

Hvordan går det med deg Snupsipups? Gjør det veldig vondt? Og med deg Storesøster? Klarer du fortsatt å være like standhaftig og flink?

 

Ha en fin uke, damer - lykke til med det dere skal begge to! Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Det går bedre med meg, det er ikke så vondt lenger, så lenge jeg er i ro og det har jeg blitt veeeeeldig flink til...

Har fått gått meg noen korte turer de siste dagene, og det går bra så lenge jeg ikke går så fort og holder meg unna store bakker. Tørr ikke tenke på hvordan det står til med kondisen min nå, det er nok et sørgelig kapittel....

 

Matmessig er det vel heller ikke så mye å juble over, eneste positive er vel at jeg ikke har spist godteri å 2 dager. Ellers er nok matmengdene i største laget. Skal jeg gjette går nok vekta i feil retning fremdeles. Skal ikke veie meg før jeg er klar for å starte for fullt, blir bare deppa av at vekta går feil vei når jeg ikke greier å gjøre noe med det. Men satser på at den dagen ikke er så langt unna. ;)

 

Lykke til med sanking av trimpoeng Soleie, 14 er ikke umulig det. ;)

Og storesøster, håper du har fått jogget nå som været har vært så fint og varmt de siste dagene. :)

 

Ha en fin dag videre damer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupsipups: Uff, hvor trasig med halebensbrudd! Det høres definitivt ikke godt ut, håper det gro fort..Sender deg en STOR god bedringsklem :)

Og du, bli frisk først, de kiloene tar du fort av igjen.

 

Soleie 68: Hold ut, at vekta er noenlunde stabli en stund, det skjer oss alle innimellom. Og lykke til med sanking av TP :)

 

Jeg er storfornøyd med gårsdagens vekt: Ned Danmarkstur grammene og ned 0,5 kilo til :)

Så jeg fikk nok engang en påminnelse om at når jeg holder meg på 1500 kcal og har 7 TP ( ja, jeg klarte det! ) så går det riktig vei.

Så nå er det bare å fortsette på samme vei i uka her.

 

Ha en fin dag, dere flotte damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det går bedre med deg, Snipsipups :) Ikke stress så mye med tanken på trening og mat - ta det når du er klar. Du henter deg fort inn igjen, for dette kan du ;)

 

Og grattis til deg Storesøster! Så deilig når vekta går nedover! Flink er du - og jeg blir motivert av deg til å holde på her....

 

Maten går veldig greit, trene har jeg dessverre ikke klart å prioritere..... Og vekta står bom stille! Ikke et gram ned! Jada, vet det er bedre enn at den går opp... Tror muligens at det har vært fordi jeg har spist mer brød enn jeg pleier. Har hatt lange dager i det siste, og gjerne hatt med et par matpakker med brødskiver i. Prøver å redusere på brødet - får jo bare vondt i magen av det og....

 

Men, er tålmodig. Har ikke spist godis på det jeg kan huske. Må ha vært is på ferie, men det er jo 4-5 uker siden allerede. Et par vinglass blir det i løpet av helgene, men det er og det. Så føler at det går greit - så får jeg bare smøre meg med tålmodighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hos meg går det fortsatt i rolige dager. Jeg greier fremdeles ikke å trene, noe som begynner å stresse meg en del. Stakkars, stakkars den gode kondisen min eller ex-kondis tenker jeg vi sier.

Den tapte treningen tar jeg igjen med trøstespising, masse trøstespising. Finner stadig nye unnskyldninger for å kose meg med noe usunt. Og ikke er jeg spesielt motivert til å slutte heller nå som jeg ikke får til å trene. Begynner rett og slett og ligne en forspist julegris.... Jeg som skulle veie 65 kg og være i tidenes form når jeg kom til Oslo neste helg, tror 75 kg er mer sannheten nå.... Tror du forresten at du får tid til å treffe meg Soleie?

 

Får håpe de spreke løperne får meg til å forandre retning, det er jo sprek og sunn jeg vil være.

Og kanskje jeg er bedre i neste uke så jeg får starta litt rolig trening da? Lov å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

hmmmm...jeg lurer på hva jeg kan si for å få deg bort fra trøstespisingen..? Kjære deg, du gjør det så mye værre for deg selv. Ja, jeg vet du vet ;) Men, skulle alikevel ønske jeg kunne gjort noe for å få deg til å spise "vanlig", for jeg vil ikke at du skal bli mer lei deg enn nødvendig. Det er jo ille nok at du skal ha vondt i halebenet, og at du ikke får løpe Oslo Maraton neste helg, som du har vært så flink å trene mot.

 

Kondisen ligger på lur - husk at du er i så god form, at det kommer ikke til å ta så lang tid før du er tilbake i super form igjen :) sett deg mye mål - det funker jo bra for deg - du har jo flere ganger vist at det nytter å sette seg et mål ;)

 

Jeg har tid til å treffe deg ;) Det passer best på lørdag, sender deg noen ord på PM - så avtaler vi da. Det skal bli veldig hyggelig, vi har kjent hverandre i akkurat to år nå ;)

 

Her går det bra - gikk rundt som et stort smil i hele går, da vekta endelig kom seg ned til 74 tallet. Nå må jeg bare fortsette å være standhaftig, følge opplegget. Være nøktern! Så maten går fint, passer på å spise ofte nok, og prøver å holde meg unna kaloribomber. Har ikke registrert mat de siste to ukene, og det er godt å se at det går greit uten å gjøre det. Det er et utrolig godt verktøy, men og veldig tidkrevende....

Jeg har ikke fått trent noe denne uken heller. Har vært så opptatt - og sliten...men vet jo at jeg kunne fått tid om jeg hadde prioritert litt anderledes.... Så treningen må bli bedre. 7 enkle TP, eller 3 ganger i uka, er jo oppnåelig - og jeg skulle så veldig ønske at jeg fikk det til hver eneste uke. Ikke bare noen uker innimellom... Men, alt i alt, så går det bra - utrolig sakte, men rette veien ;)

 

Hvordan er det med deg, da Storesøster?

 

Ja, da er det ny dag og nye muligheter. Blir en travel håndballdag i morgen, så i dag skal jeg lage fårikål - så søndagsmiddagen er klar. Trives godt med dette håndball-livet vårt, men ønsker og å ha "søndagsmiddag" - og for å få det til må alt gjøres klart på forhånd.

 

Dessverre så er fårikål skikkelig NEI, NEI, NEI mat - så må virkelig begrense meg ;)

 

Ha en riktig fin lørdag, fine damer - lykke til med gode valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...