Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Hei

Så flott å lese at du har det bedre på alle måter :) Dette kommer til å gå bra, skal du se!

 

Jeg har og forsøkt å være mye mer bevisst på kostholdet - uten at jeg kjenner at det har hjulpet så mye på vekta.....Men, får være tålmodig, en dag av gangen - en uke av gangen :)

 

Har ingen store planer i dag, tåke og regn her, men skal komme meg ut og få forbrent noen kalorier ;)

 

Ha en god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleie :)

 

Vekta blir nok å gå nedover bare du fortsetter å være flink med kostholdet. Noen ganger tar det bare litt tid før kroppen skjønner hva som skjer. ;) Lykke til med treningen. :)

 

Jeg "overlevde" lørdagen uten sukker, så da er jeg fortsatt på rett vei. Spiste litt potetgull isteden, men i kontrollerte mengder.

Nå prøver jeg å finne motivasjon til ukas tredje joggeøkt. Er stiv og støl i kroppen i dag. Men jeg skal greie å komme meg ut en tur. Men ikke sikkert turen blir så lang da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg kom meg på joggetur og det gikk enda litt bedre i går. 3 min raskere på 5 km enn på fredag, og jeg trengte bare å stoppe for å gå litt en gang i løpet av runden. Så nå blir første mål å løpe 5 km sammenhengende. Burde være realistisk innen kort tid.

 

Vekta har også gått litt ned, og dersom jeg greier å holde meg på matta enda en uke til kan jeg anse meg selv som offisielt i gang, og da skal jeg oppgi vekt. 1 uke har jeg greid flere ganger, men andre uka er tung og da er det lett å falle av lasset. Derfor velger jeg å vente med å oppgi vekta denne gangen.

 

Håper det fortsatt går bra med deg også Soleie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag og sol. Da er det perfekt med en joggetur tenkte jeg. Men da ante jeg ikke hvor mye vind det var ute. Etter 1,5 km kom jeg meg nesten ikke av flekken og måtte avslutte å trekke innendørs. Fortsatte økta med 4 x 4 min intervaller på tredemølla. Formen er ikke som den en gang var så måtte nøye meg med en fart på 8,5 km/t og 5 % stigning på intervallene. Har alltid minst 5 % stigning på når jeg løper slike intervaller. Har hørt at hvis man skal ha like god effekt av å løpe på tredemølle som ute må man ha minst 3 % stigning. Så fra nå av blir det sånn.

 

Ellers så er jeg fremdeles ved friskt mot. Måtte kjempe hardt mot søtsuget i går, for da var jeg sliten etter arbeidshelg. Men utrolig nok, jeg klarte meg uten! :) Tenker at om jeg greier meg gjennom denne uka her også, så blir det lettere å holde seg på matta i påska også. Vil selvfølgelig kose meg med bedre mat og litt vin. Men prøve å holde meg mest mulig unna sukker siden det er min største svakhet. Skulle jeg være så uheldig å likevel falle for fristelsen til noe søtt er plan B å la det bli med en dag. Så da har jeg noen kortsiktige mål å jobbe mot.

 

Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da er stadig flere utfordringer overvunnet. Det jeg er mest stolt av er at jeg har unngått å smake på alt godteriet som har stått fremme på jobb de siste to ukene. Fornøyde pårørende kjøper ofte godterier som takk til oss på avdelingen. Det er jo kjempe fint at de er fornøyde og koselig at de tenker på oss. Men det er jo litt vanskelig for meg som er så sukkeravhengig. Men i perioder jeg spiser sukker er jeg selvsagt veldig fornøyd. ;)

 

Planlegger ny joggetur i morgen. Tror det kan bli travelt, men skal virkelig gjøre mitt beste for å få lurt det inn.

 

Hvordan går det med deg Soleie? Litt stille fra deg om dagen. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Ja, det har vært litt stille - bare travelt..... Godt å lese at du har hentet deg inn! Dette går jo riktig så bra ;)

 

Det går greit her. Har ikke klart å kutte ut alt av søtsaker, men absolutt kraftig redusert :) Er veldig mye mer bevisst, så jeg er på rett vei.

Nå er det helg snart, og påske... tenk i fjor klarte jeg meg gjennom hele påsken uten NOE godis - ikke en liten munnfull engang! Så jeg får prøve igjen :)

 

Vi skal være hjemme i år. Sønnen min som er syk orker ingenting. Er 100% "husbundet", og for det meste sengeliggende. En omstilling for alle - jeg spesielt sliter med å gjøre ting, får dårlig samvittighet av å gjøre ting - når han ikke klarer noe. Han er verdens tapreste, og takler sykdommen foreløpig bra. Men, jeg må klare å komme meg ut i skogen oftere - selv om han ikke kan.....må hente litt energi, for å klare å stå i dette i lengden - for dette kan ta mange år..

 

Får nesten panikk av tiden som går så fort - og kroppen som ikke passer klærne i skapet....Men, det er jo bare å stå på - vet av erfaring at det hjelper mye om jeg kommer ned 3-4 kilo nå....

 

Planen i dag er å gå 10 km i skogen, sola begynner å titte frem her så det blir bra B)

Har så vondt i hoftene mine, så jeg stresser ikke med joggingen - forbrenner jo kalorier ved å gå raskt og :)

 

Ha en riktig god helg - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Håper du kom deg ut i skogen i dag. Hadde lyst til å jogge ute i dag jeg også, men minsten hadde så lyst til å være hjemme fra barnehagen så da hadde jeg ikke hjerte til å si nei. Så da ble det intervaller på tredemølla isteden. Resten av dagen gikk ikke helt etter boka, vi har nemlig hatt bursdagsfeiring her hjemme og da ble det litt mye kake. Så da får jeg bare ta meg i ørene resten av helga.

 

Blir hjemmepåske på oss også. Vi har ikke tilgang på noen hytte. Men håper på finvær slik at vi allikevel kan dra på noen turer de dagene jeg har fri. Jeg som er sykepleier må jo jobbe noen dager i påska, men i år har jeg heldigvis mer fri enn vanlig. :)

 

Skjønner hva du mener med at tiden går fort ja. Har innsett at jeg ikke kommer til å ha den vekta jeg ønsker denne sommern, kom i gang for sent til det. Men så tenker jeg at hvert eneste kilo jeg kvitter meg med innen sommern er mye bedre enn sånn som det er nå. Så da er det vel bare å stå på. ;)

 

Ha en riktig god helg og God Påske du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! God påske! :)

Det er evigheter tror jeg siden jeg var her sist. Det var godt å se at det fremdeles var liv i tråden. Det var trist å høre at sønnen din har fått ME. Jeg håper han får hjelp. Jeg kjenner mange som har og har hatt ME. Det er store varisjoner, men en vanskelig sykdom å forholde seg til. Hvor gammel er han? Det må være tungt for hele familien.

 

Jeg har ikke veid meg enda i år... Og jeg tør ikke heller. Jeg har målt meg rundt livet, så jeg vet at jeg har lagt på meg. Jeg tipper jeg er tyngre enn jeg noen gang har vært. Men jeg er ikke helt klar for å se det tallet...

 

Jeg har tenkt å begynne på 5:2 dietten. Jeg var veldig skeptisk til den da jeg først hørte om den. "Vær så snill, ikke NOK en diett!!!" Men nå har jeg lest boka til M.Moseley og jeg har satt meg litt mer inn i hva det går ut på. Og jeg tror den kan være riktig for meg. Og samboeren min er tent på å prøve også, og da er det lettere.

Har noen av dere prøvd den?

Roede-metoden funker jo også bra, men for meg er det vanskeli å få spist noek rett og slett. Jeg har en livsstil der jeg sjelden får spist jevnt og passet inn 4-6 måltider hver dag. Men jeg kan fint gå mange timer uten å spise.

Dietten går ut på å spise normat 5 dager for så å ha 2 dager i uka hvor man kun spiser 500kcal. Boka dokumenterer endal forskning, og jeg må si at jeg er både overbevist og motivert. Så nå vil jeg gjerne gi det et forsøk. Det blir nok ikke lett, men forhåpentligvis lettere enn å telle kalorier hver dag. Jeg venter til etter påsken før jeg begynner, så jeg bør vel gå på vekta når påsken er over for å kunne holde øye med fremgangen. Jeg skal holde dere oppdatert! :)

Jeg håper at dere har en fin påske!

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg i dag :(

80,2 kg

Så tung har jeg aldri vært før. Det er jo midt i påsken, men allikevel...

Før var 'rekorden' min 76 kg.

Første gang jeg slanket meg (South Beach Diet i 2005) var jeg 63 kr, men ville under 60kg.

Andre gang jeg slanket meg (Roede-metoden høst/vinter 2010) var jeg 71 kg og gikk ned til 65. Ønsket fremdeles å komme under 60. Men falt fort tilbake i gamle vaner, som de fleste gjør.

Så har jeg prøvd mer eller mindre halvhjertet Roede-metoden på egenhånd og her på forumet de siste 3 årene. Det har gått litt opp og ned, men vekten har i det siste ligget rundt 73-76 kg.

Og nå har jeg altså bikket 80 kg. Jeg var redd for at det kunne skje.

Min BMI er 30,1 (helseskadelig overvekt/fedme) :(

Mitt midjemål er 107cm

Det er kjipe tall.

Etter påske starter jeg 5:2. Jeg er innspilt på at jeg skal faste 2 dager, og etterhvert 1 dag i uka, resten av livet. Jeg håper det er riktig diett for meg. 500 kcal per dag betyr en normal GR middag + litt til frokos eller kvelds. Jeg har funnet fram mine gamle GR oppskrifter. Det var noen gode middeger der.

Litt nedstemt nå. Men også litt optimistisk. Jeg tror dette kan gå, men jeg tør ikke håpe på for mye. Det er lett å bli 'nyfrelst' hver gang man starter en ny diett. Men 5:2 er også en livsstil. Akkurat som Roede-metoden. Men jeg tror det er en livsstil som passer bedre for meg og mitt liv.

Håper å høre hvordan det går med dere andre også.

Jeg trener nesten ikke lenger. Det er litt deprimerende å tenke på. Jeg må ihvertfall komme meg ut i sola i dag og gå en påsketur! :)

Det er 3 dager igjen av påsken, og jeg har tenkt å kose meg med både god mat og vin. Og planlegge det som skal skje uka etterpå. Jeg har tenkt å faste mandager og torsdager. Min første fastedag blir mandag 28. april. Jeg gleder meg :)

God påske videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olga - så hyggelig å høre fra deg igjen :) Vi er visst i samme båt hele gjengen - om det kan være en trøst.....

Jeg veier nok det samme som deg, i dag hadde jeg ikke mot til å gå på vekta. Buksa strammer så mye, at det taler for seg selv....Veldig ubehagelig!!!! Alt for mye god mat i påsken....

 

Blir spennende å høre hvordan det går med 5:2 dietten! Lykke til - det er jo som du selv sier, viktig å finne hva som passer for seg selv. Nå har du jo "tatt tak", og det er jo viktig - deretter ta en dag om gangen, og være glad for de grammene som minker.

 

Jeg har hatt en vanskelig tid, men det er greiere nå. Var absolutt værst i de månedene vi ikke forsto noenting, gutten vår ble bare sykere og sykere - han er 13 år. Han har stort sett vært sengeliggende siden oktober - på gode dager - helt husbundet. Ikke orket noe. Plutselig i påsken ble han mye bedre! Vi har tilogmed vært på restaurant i Oslo og spist sammen, hele familien! Veldig hyggelig og stor lykke :) Håper han er kommet et nivå opp mht energi, og at vi nå er sakte men sikkert på vei oppover.

Iallfall går jeg ikke rundt som et vrak på sammenbruddet rand lenger. Jeg er meg selv igjen, og har lært meg å leve med dette.

 

Har ikke klart å ta vare på meg selv, kiloene har sneket seg på. Årsaken er for mye og feil mat på ettermiddag/kveld. Har ikke orket å spise på dagen.

 

Begynner for alvor nå - kun uker igjen til jeg skal i 3-dagers 50 års dag! Skrekk og gru om jeg ikke klarer å redusere vekta! Da kommer jeg bare å føle på at jeg ser ut som en boble :mellow:

 

Hadde vært så kos om vi klarte å støtte hverandre, og være mer aktive alle sammen! Så tenker jeg vi iallfall klarer 75 kg. til sommeren. Det er jo mye bedre enn 80+!

 

Hvordan har påsken vært for deg, Snupsipus?

 

Ha en fin dag - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Skal prøve å skrive litt hver dag nå - det hjelper meg faktisk :)

 

Kom meg igjennom gårsdagen på en bra måte. Spiste vanlig, og med måte hele dagen. Var ute med venner i går kveld - det ble en sunn middag - og klarte å stå over desserten :) Valgte bare en chai-te.

 

Ny dag og nye muligheter i dag - vet at om jeg klarer dette litt om litt så hjelper det :) Må styre meg fra å ha så drastiske planer......det er aldri gjennomførbart alikevel....

 

God onsdag - klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at det går bedre med deg og med gutten din.

 

Ja, det hjelper å skrive litt på forumet. Følge med litt og holde fokuset. Det er alltid hyggelig når noen har skrevet noe.

 

Jeg så en episode av Hellstrøm rydder opp, der en voksen mann kun spiste godteri. Det var ekstremt, men jeg kjente meg igjen i at sukker er dop... Så det blir viktig for meg å redusere stort på sukkerinntaket, og ikke bare tenke på 5:2 dietten. Jeg har alltid tenkt at jeg må innføre lørdagsgodt, og kun lørdagsgodt. Men jeg synes det er kjempevanskelig. Snupsipups tok jo en sukker detox, men det har jeg ikke klart på mange år. Og det er nesten som jeg ikke helt vil heller. Jeg leste om ei som var blitt hypnotisert til å ikke like sjokolade mer. Men jeg husker jeg tenkte at det er ikke det jeg vil heller. For jeg finner mye glede i god sjokolade... :) Jeg må bare begrense mengdene.

Jillian Michaels sa i et intervju at hun unte seg 200kcal med noen hun elsker hver dag. Og at det ble som regel var mørk sjokolade. Hun er jo slank da, og kan sikkert spise normalt. Men det høres ut som en overkommelig livsstil, hvis man spiser sunt ellers, og kan unne seg litt. Det er jo noen ruter sjokolade det :) Men ikke en hel plate...

Men folk er forskjellige, og det finnes så mange teorier. Det gjelder jo å finne det som passer for en selv. Men det er jo det 'enkle' regnskapet kalorier inn - kalorier ut...

Jeg forbereder meg mental til 5:2 neste uke. Og jeg har planlagt måltider og handlet inn litt. Jeg er spent og nervøs. Fallhøyden er som alltid stor når man tar tak og begynner på noe nytt. Men jeg vil ikke at dette skal være et mislykka prosjekt. Jeg vil at det skal være en livsstilsendring som jeg mestrer.

 

MIne bukser strammer også. Det er vondt. Men jeg vil ikke kjøpe nye. Jeg har 1 som passer, så håper jeg å komme ned i 75 ja til sommeren, så passer de buksene jeg brukte i fjor sommer :)

 

Jeg orker ikke å jogge lenger. Jeg kjenner at magen disser sånn, og det gjør litt vondt. Så nå går jeg tur. Men tenker at det er ok. Bedre enn å sitte stille :)

Og det er deilig å komme seg ut i vårlufta!

 

Ha en fin dag du også Soleie!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleie og Olga

 

Så glad for at dere begge to er her inne nå, da er det håp. ;)

Og vi er visst i samme båt, igjen. Men vi har jo kommet langt sammen før vi, så da kan vi klare det igjen.

 

Så bra at det går bedre med sønnen din Soleie, håper det fortetter å gå rette veien. :)

 

Påsken gikk slett ikke som jeg tenkte. Jeg starta jo opp med friskt mot to uker før påske, og det gikk egentlig kjempebra. To uker uten søtt og vekta gikk fint nedover til 80 blank. Energinivået og humøret kom tilbake, og jeg følte at jeg endelig var våknet etter en lang vinterdvale. Så kom en lørdag kveld og jeg var godt forberedt. Hadde handla inn sunt godt og var egentlig helt klar på at jeg skulle kose meg med det istedenfor smågodt. Men av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at jeg bare skulle smake en bit som lå igjen i skåla. Ikke var det en av mine favoritter heller. Men når skal jeg lære at en sukker-avhengig ikke bare kan ta en bit? Grrr.... Mistet jo helt kontroll etter den ene biten og det endte med at jeg spiste godteri hver dag gjennom hele påska. Myyye godteri. Og med smågodt til 4,90 kr hektoen var det litt for lettvint å bare kjøpe mer når det ble tomt.

Så all vekta som gikk av de to ukene før påske er tilbake igjen med bonus. Til og med tjukkas klærne er for små nå, så jeg har vel omtrent bare joggebukser å ha på meg. BHene deler puppene i to og jeg har en lite kledelig muffinskant over både trusekant og bukselinning. Jeg føler meg virkelig fæl og selvforakten har vel aldri vært større. Er det mulig å miste kontrollen så fullstendig?

 

På mandag ville mannen min ha meg med å jogge på bane. Kjente at lysten til å røre på meg var fullstendig fraværende. Men etter å ha mannet meg opp i flere timer greide jeg omsider å komme meg i treningsklærne. Og hjelp så tungt det var å jogge. Kjente det i hvert eneste ledd at kroppen er tung. Hadde også store problemer med å få noe særlig til fart på bena. Vanligvis når jeg jogger bruker jeg å føle jeg tilfreds. Denne gangen holdt jeg på å begynne å grine før jeg var halvveis. Eneste grunnen til at jeg greide å la være var at det var flere på banen. Men jeg fullførte 5 km med en runde gåpause midt i. Og brukte 8 minutter lengre tid enn jeg gjorde på samme tid i fjor...

 

Nei, dette ble mye surmuling... håper dere ikke blir lei å stikker av. Lover å ta meg sammen, nå kan det vel bare gå en vei vel? Men det var bare så godt å få ut noe av "gørra" som ligger å ulmer i hodet mitt. Ut og bort med det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter :)

 

Kjenner jeg er en smule mer positiv i dag. Jeg har fri, det er sol og varmt og deilig. :) Måtte jo bare benytte sjansen til en joggetur da. Heldigvis gikk det bedre enn på mandag. Kroppen er fortatt tung og det kjennes godt i både knær og hofter++, men kroppen var liksom litt mer samarbeidsvillig i dag. Jeg greide å løpe litt raskere, og jeg smilte på slutten isteden for å grine. ;) Hjalp nok også at skyggen falt litt annerledes i dag enn sist, da jeg hele tiden ble nødt til å beskue skyggen av min brede bak som disset for hvert skritt. Intet hyggelig syn kan jeg forsikre dere om.

 

Tror jeg snart skal trekke utendørs og nye en kaffe i solveggen, det har jeg jammen fortjent nå som trimmen er unnagjort. ;)

 

Jeg vil gjerne høre mer om den 5:2 dietten din Olga. Er det tungt de dagene du bare spiser 500 kcal? Må disse to dagene taes etter hverandre eller kan man ta to tilfeldige dager i løpet av en uke? Kan man f.eks drikke 5 poser nutrilett eller Allevo disse dagene, det blir jo ca 500 Kcal, men det metter jo faktisk litt. Bør man holde seg unna trening de dagene man bare spiser 500 Kcal? Skriv gjerne litt om resultatet og hvor lett det er å gjennomføre en sånn diett. Og hva du spiser på fastedagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så fint å høre fra deg igjen, Snupsipus! Blir aldri lei og stikker av pga noe du skriver! Så der kan du ta det helt med ro. Er vel ikke akkurat super-motivatoren selv heller. Har ikke akkurat klart meg så bra kan man si. Makan! Jeg ligger og på 80 kg. Så det kan bare bli bedre!

 

Maten har gått greit - har helt godis/sukker stopp - men trening er jeg dårlig på.

 

Er ikke i noe lystig humør i dag. Fikk beskjed i går om at jeg mister jobben min - virksomheten legges mer eller mindre ned. Ikke uventet, men alikevel har det humpet og gått i så mange år, at jeg tenkte ikke så mye på det. Vanskelig. Jeg kan ikke søke på jobber med en alvorlig syk sønn hjemme. Jeg har og vært sykemeldt 50% i lang tid nå. Ikke drømme-kandidaten på jobbmarkedet nei.... 2014 er visst ikke mitt år..... Isj!

 

Jaja, jeg får vel ta tak i det jeg kan gjøre noe med - og det er jo min egen kropp og helse. Noe jeg faktisk egentlig har kontroll over. Må klare å tenke positivt nå!

 

Ting ordner seg, jeg vet det. Bare litt tungt akkurat nå.....

 

Ha en fin helg - jeg skal love å være flink med maten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg også Snupsipups. Da mangler vi bare vår Storsøster. Håper hun også logger seg på snart :)

 

Jeg synes det er kjempebra at du løp 5km med kun én pause. Og hvis du bare fortsetter med det, så kommer nok tida også etterhvert. Så mye som du trente tidligere, så har du nok et godt grunnlag slik at du kan trene deg opp igjen i god form. Jeg skal også ta en joggetur i dag. Jeg har hjemmekontor i dag og sitter og venter på en reparatør. Det kan jo ta hele dagen det...

 

Jeg har ikke begynt 5:2 enda, men når jeg gjør det i neste uke skal jeg rapportere. Jeg tenker at energien blir lav, men det blir spennende å se.

 

De 2 'faste'-dagene skal ikke ligge etter hverandre. Jeg har i utgangspunktet valgt mandag og torsdag, så får se se om det er de beste dagene for meg. Jeg tror det. Og det var de dagene han brukte selv også, Michael Moseley. Man kan fint trene på fastedagene, hvis man har energi til det.

 

De 500 kaloriene kan sånn jeg har forstått det, være hva som helst. Men man blir anbefalt å spise mat med lav glykemisk indeks. Fisk/kylling og grønnsaker. I boka deles de 500kcal på 2 måltider; frokost og middag. Noen deler det inn i flere måltider slik at de kan spise gjennom hele dagen. Vektnedgangen bli jo den samme, men det er mye snakk om andre helsemessige fordeler som kommer ved at kroppen får en lang pause fra spising.

 

Jeg planlegger å faste til midt på dagen. Det kan jeg gjøre uten store problemer tror jeg. Vi pleier å ha relativt tidlig middag. Da tenker jeg å spise 400kcal, som jo er en normal str i Roede-metoden også. Og så spiser jeg et lite kveldsmåltid. Det er ihvertfall planen nå til å begynne med. Kanskje finner jeg ut at det er bedre å spise litt til frokost og ha en senere middag. Jeg må nesten prøve meg litt fram til å begynne med. Kanskje det passer best å kun spise 1 måltid også.

 

Jeg skal fortelle om hvordan det går. Hvis du vurderer det samme vil jeg anbefale boka til Moseley. Den var inspirerende og fikk meg til å tro jeg kan klare det. Jeg liker tanken på å ikke måtte telle kalorier HVER dag... :)

 

Ha en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 80,5 i dag tidlig. I dag faster jeg, og foreløpig går det veldig fint. Men vi får se i kveld hvordan det går da... :)

 

0,5 kg ned er jo bra det Soleie. Du må ikke være så hard mot deg selv. Og hvis du venter mensen er jo kroppen tyngre. Nedgang er uansett nedgang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Soleie 0,5 kg er jo fin nedgang. Jeg "glemte" vekta i dag morges, men er ganske sikker på at det ikke ble nedgang. Jeg og ei venninne ble nemlig enig om at vi skulle starte med godterfri fra i dag og frem til sommerferien. Så da fikk jeg jammen en ny unnskyldning for å spise snop i helgen som var - det er jo så lenge til neste gang... Men nå er det slutt på unnskyldninger, for nå skal jeg jo ikke spise godteri før 18.juli. Kan vel ikke si jeg var kommet sånn 100 % i gang forrige uke uansett da, så tror ikke så mye gikk tapt med det jeg spiste i helgen.

 

Det ble bare to treninger forrige uke også, så heller ikke der kom jeg sånn 100 % i gang. Målet denne uka er tre. Starter i morra. Og mine treningsdager denne uka skal være tirsdag, torsdag og lørdag. Må begynne å planlegge hver uke sånn treningsmessig nå, slik at det blir lettere å få gjennomført treningene. Planlegging har fungert supert før, så da prøver vi igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter :)

 

Har iallefall så langt denne dagen utnyttet en mulighet til å trene. Det ble på tredemølle i dag, for finværet er slutt for denne gang. Kjørte 4 x 4 intervaller. Syns det er greit når jeg løper på mølla for det kan fort bli ensformig med lange økter. Energinivået var ganske ok så skrudde farten på 9 km/t og 5 % stigning. På siste draget skrudde jeg på til 9,5 etter 2 minutt og sprang på 10 km/t det siste minuttet. Syns egentlig ikke det var så ille med tanke på hvordan formen har vært i det siste.

 

Har bestemt meg for å prøve vekta i morgen. Da har jeg fått helga et par dager på avstand og resultatet er sikkert litt bedre enn det ville vært om jeg hadde veid meg i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ bra at du får trent Snupsipups! 4x4 er jo kjempe-effektivt. Har du tredemølle hjemme?Godtefri til juli er smart. Det kommer du nok til å spare mange kalorier på!

 

Jeg fastet i går, og det gikk veldig fint. Jeg spiste ikke noenting før kl 18. Jeg drakk masse vann og et par kopper kaffe og te. Jeg ble litt sulten i 10-tiden og så i 14-tiden. Men det gikk faktisk over da jeg drakk noe.

 

Til middag kl 18 spiste jeg 400kcal som besto av 150g laks, bakt i ovnen, 10 cherrytomater :) og 100g brekkbønner. Til neste gang kan jeg spise mer gørnnsaker og mindre fisk. Jeg tror det hadde holdt med 100g fisk. Grønnsakene smakte godt, og mettet bra.

Etter middagen spiste jeg 200g jordbær.

Til kvelds spiste jeg selleri og kalkunpållegg som jeg rullet inn i kål-blad. God snacks.

Alt i alt 500kcal.

 

Jeg hadde blitt gal hvis jeg skulle spise dette hver dag. Og telle antall cherrytomater. Det føles jo ganske teit... Men tanken på at 'det er kun i dag, i morgen kan jeg spise hva jeg vil' gjør at det går fint. Og jeg følte meg helt ok. Men jeg gikk og la meg tidlig istedetfor å sitte oppe hele kvelden og tenke på mat og snop :) Men det var egnetlig en god 'bivirkning'.

 

I dag har jeg vært trøtt og energi-løs. Og det er kanskje pga fastedagen i går. I følge boka skal dette gå over når kroppen blir vant til dette.

 

Jeg gikk på vekta i dag, for jeg var nysgjerrig. 1 kg ned. Jeg vet jo at det vil stabilisere seg, men det var interessant å se. Neste fastedag er på torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk bra med fasten i går Olga. Det høres litt tungt ut, så jeg er ikke overbevisst om at dette kan være noe for meg. Så jeg får tygge litt på det.

 

Jeg hoppa på vekta i dag jeg også. - 1 kg på 9 dager. Går da rette veien iallefall. Men i dag har vært en dårlig dag, så har nok gått opp litt nå. Men det eneste å gjøre med det er å være flink igjen fra i morgen. ;) Får starte med å gjennomføre planlagt trening. Får bare starte å samle motivasjon. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Snupsipups! Har har vi alle begynt nedgangen :)

 

Jeg har min andre fastedag i dag. Våknet opp sulten, så jeg lurte på hvordan dette skulle gå. Men sulten går ganske fort over. Jeg drikker mye og løper mye på toalettet :) I dag skal jeg prøve meg med kun 1 måltid. Middag på 500kcal. Den består av tunfisk, linser, blomkål, brekkbønner og løk. Med karri. Litt sånn indisk-inspirert vegetarrett.

 

Jeg har alltid kunnet gå ganske lenge uten å spise. Helt siden jeg var ungdom. Det faller meg naturlig å hoppe over frokosten, og jeg har ofte måttet tvinge i meg noe fordi "frokost er dagens viktigste måltid". Når jeg har det travelt på jobb, kan jeg ofte glemme å spise. Denne dietten passer nok ikke for alle, men jeg tror den passer godt for meg. Nå er jeg jo litt 'nyfrelst' da, så vi får se etter hvert om jeg er like positiv til det om en mnd. Jeg håper det! :)

Det er suget etter noe snacks og søtt på kvelden som er verst for meg. Så da må jeg holde meg opptatt med noe annet :)

 

God 1. mai dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det fortsatt går bra med faste kuren Olga :)

 

Det går ikke sånn 100 % hos meg enda. Jobber hardt med det søtsuget, og siden det fortsatt er ganske ille kompenserer jeg med å spise mer av alt annet. Dvs mer enn jeg gjør til vanlig. Men satser på at dette bare er en overgangsfase. Når søtsuget slipper litt tak skal jeg fokusere på og spise mindre også. Får vel bare se dette som en gradvis start, og ikke forvente noen nedgang riktig enda.

 

Når det gjelder treningen har jeg greid å fullføre 3 økter denne uka. Og det er jeg kjempefornøyd med. Alle tre øktene på tredemølle pga dårlig vær. Og ja, jeg har tredemølle hjemme. Den er min "40 års krise" ;) Men foretrekker fortsatt lange løpeøkter ute, så satser på å komme meg ut ganske snart.

 

Ha en fortsatt fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...