Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Jeg planlegger iallefall å stkkke innom tråden her med jevne mellomrom fremover. 😊 Akkurat nå trenger jeg det virkelig. Havnet skikkelig på sukkerkjøret igjen i løpet av påska, så jeg trenger denne tråden for å minne meg på hvor jeg vil være. Hvor mange ganger tidligere har jeg ikke vært i mål med vekta og vært skikkelig fornøyd, og så har jeg havnet på sukker kjøret og spist på meg kiloene fortere enn fort. Den tabben skal jeg rett og slett ikke gjøre nå. Det er her jeg vil være og jeg trenger ikke alt det sukkeret. Jeg har ikke lagt ned all den innsatsen det siste året for å legge på meg alt igjen like fort. Jeg liker å føle meg vel i nye klær i størrelse M. Jeg liker å trene med en sprek kropp som responderer når jeg prøver å bevege meg, ikke en slapp masse som det er tungt å flytte på. Det er her jeg vil være, måtte jeg aldri glemme det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Nå føler jeg at jeg har kommet til et punkt der det er vanskelig å "stå alene" med vektnedgangprosjektet.. Tenker mer og mer at et kurs hadde vært flott hjelp til å ta av disse siste kiloene.. Men så er det slik at jeg slett ikke har mer penger enn siste gang jeg vurderte kurs.. (Og gikk ned 5 kilo på egenhånd). Jeg vet jo at selv om jeg betaler i dyre dommer så forsvinner ikke kiloene av seg selv og alt er "lett". (Ikke noe i mot kurs altså, de er supre!) Men jobben må man gjøre selv kurs eller ei.. Jeg kom aldri skikkelig i gang med eget "kurs" etter det første var over. Kanskje på tide å ta tak i det nå!?

Snupsipups, angående det sukkerkjøret. Hadde det vært en ide å avstå fra sukker og goteri for en periode? For noen uker i første omgang? Sukker er avhengighetsskapende og vanskelig å slutte med har jeg hørt! Veldig tøft i starten, men så tror jeg det går lettere etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Milda skrev:

 

Snupsipups, angående det sukkerkjøret. Hadde det vært en ide å avstå fra sukker og goteri for en periode? For noen uker i første omgang? Sukker er avhengighetsskapende og vanskelig å slutte med har jeg hørt! Veldig tøft i starten, men så tror jeg det går lettere etterhvert.

Hei. Jeg så slutten på det du skrev... for meg er det blitt eneste løsning på problemet. Det er mye lettere for meg Åse helt nei. Kanskje feigt, men siden godteri ikke er en nødvendig ingrediens i kostholdet, tenker jeg at det er helt greit. Jeg har inngått en «ikke-spise-godteri-kontrakt» som sier spesifikt hva jeg skal holde meg unna, og om jeg bryter den må jeg betale 200kr .den varer i første omgang fram til jul... vil du bli med?.(bare bortsett fra pengene... istedenfor blir det full tilståelse her inne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kutte sukker helt en periode bruker å fungere for meg også. Og jeg hadde sett for meg en sukkerfri periode selv også, men kanskje ikke helt frem til jul. Tror frem til ferien er mer passe for meg i første omgang. Starter ferien 21.juni i år. Og 17.mai blir unntaket, da vil jeg ha kake og kanskje en is også? 😉 Har forresten greid to dager uten nå, så jeg er på rett vei. Gjelder å ha kveldene fullbooket. 😉

Håper du kommer deg på rett vei igjen Milda, med eller uten kurs. Jeg har også brukt å komme dit at vektnedgangen blir vanskeligere etter å ha holdt på en liten stund. Da må man ta et oppgjør med seg selv og tenke igjennom om man virkelig vil dette og hvorfor. Jeg opplevde gjerne at ikke alle dager var like tunge. Så kom jeg til en virkelig tung dag prøvde jeg å bite tenna sammen og konsentrere meg om kun den dagen og å komme meg igjennom den. Når jeg la meg den kvelden og visste at jeg hadde greid det var mestringsfølelsen stor og stort sett gikk dagen etter lettere. Så det kan være greit å ha i bakhodet at selv om dagen i dag er tung, så betyr det ikke at alle dager fremover blir tunge. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen lite aktivitet for tiden. Hvordan går det med dere? Er du ferdig med opptrapping og har kommet opp på riktig kalori mengde @Littvrang? Og hvordan går det med deg @Milda, blir det kurs? 

Det gikk greit fra onsdag til lørdag forrige uke. Søndag var jeg fullstendig utslitt etter arbeidshelg. Stranda på sofaen. Fant en pose ostepop og spiste til jeg ble kvalm. Æsj. Ble så irritert på meg selv etterpå. Hva med å stoppe mens leken er god liksom. Vekta gikk litt opp i påsken og forrige uke, så denne uka blir det å ligge litt lavere på kalori budsjettet. Det gjelder å hente seg inn med en gang, har jeg skjønt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Ja, snupsipups, det er alt for lite aktivitet i denne tråden.. :( Men jeg kan jo bare begynne med meg selv å gjøre noe med det.. Jeg føler meg liksom mest "hjemme" her og håper vi kan fortsette å ha dialog med hverandre her. :) Jeg går ikke på betalt kurs, føler liksom jeg ikke kan ta meg råd til det. Men i går gikk jeg igang med veiing og måling. Dessverre peker vektnåla litt oppover.. Og hvor kjiipt er det ikke å slanke bort de samme kiloene gang på gang..😐 Det er masse som skjer framover nå på våren.. Men da gjelder det ekstra å prioritere seg selv også. Skriver du dagbok snupsipups? Jeg tenker at jeg har stor nytte av å begynne å registrere igjen. Går egentlig fryktelig fort lei etter x-antall uker. Men det nytter jo!! Jeg har absolutt heller ikke lyst på å dra på meg ekstra kilo framover. Har lyst til å føle meg litt "fin og lett" på denne lyse årstiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i MÅL, jeg er i MÅL, jeg er i MÅÅÅÅÅL :D :D :D 

Vekt 69,7 kg i dag og jeg har passert målet på 70 kg. Hele 22,8 kg er borte. Tror jammen det var lurt å skeie ut litt ekstra i påsken jeg, for forbrenninga ser virkelig ut til å ha fått en boost av det. Må vel bare innrømme at jeg har vært dårlig med registrering av matvarer den senere tiden, men har jo holdt på med dette så lenge nå at jeg har nok spist litt på vanen. Registrerte jo alt i flere måneder. Og siden jeg er så veldig flink til å variere kosten vet jeg jo ganske godt hva jeg kan spise i løpet av en dag for å ende opp på rett kalori mengde. Frem til nå iallefall. Nå begynner en ny hverdag og jeg må starte jobben med å finne ut hvor mye jeg kan spise for å holde meg stabil. Planen er å ligge på lett underskudd i ukedagene, og dermed ha litt ekstra å kose meg med i helgen. Hvor mye på hverdag og helg må jeg rett og slett finne litt ut av underveis. Hva kan fungere for meg liksom. Men nå til å begynne med blir det å følge Litt Vrang sitt råd om å øke 100 kcal i uka de første ukene. Det vil jo ta noen uker det. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite aktivitet her inne om dagen, håper det betyr at dere er desto mer aktive på andre fronter. 😊 Jeg tenker no å henge litt her inne fremover, selv om jeg er i mål og kunne ha flyttet over på hold vekten. Tenkte kanskje det mer litt mer aktivitet her? 

I dag har jeg vært og gått en testrunde med ny sekk. Skal gå topp 7 i Trondheim 16.juni (7 topper i Bymarka,  30 km og 1047 høydemeter). Så nå må venne meg til å gå med sekk. Lasta oppi 6 kg og gikk en liten runde på 5 km. Sekken var god å bære og satt godt, men jammen kjente jeg de 6 ekstra kiloene godt. Begynte å tenke på hvordan det var da jeg veide over 20 kg mer. Det er mye det. Tror jammen jeg må prøve å gå en liten tur en dag med 20 kg ekstra bare for å kjenne hvordan det føles. Tror ikke jeg kommer så langt. 

Andre planer for aktiviteter fremover er BDO mila 15.mai og jentebølgen 5.juni. Det første 10 km og den siste 5 km. Gleder meg. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Dagene suser avgårde, og jeg må innrømme at dette med vektnedgang havner mer og mer i bakhodet gjennom dagen. Jeg er jo i mål vektmessig (innenfor normalområdet på BMI til og med! Midjemålet er under 80 cm, og jeg er ute av risikosonen for diverse skumle livsstilsykdommer også. HURRA!), og kosthold og trening er blitt en del av den vanlige "bakgrunnsstøyen" på en slik måte at jeg tenker lite på det gjennom dagen. Det går liksom mer og mer på autopilot. Det vil si, jeg tar jo fortsatt veldig våkne og bevisste valg i forhold til mat og trening hver eneste dag, men det koster meg relativt lite, og det er andre ting som fyller hodet. Det er vanvittig deilig å ha det sånn, og måtte det bare vare i all evig fremtid! At fokuset har flyttet litt på seg er forklaringen for fraværet herfra, men jeg skal prøve å komme innom litt oftere, altså. Å holde vekta er noe som krever innsats det også, og det er viktig med stadige påminnelser om hvorfor man skal fortsette å jobbe for å holde den. I forhold til spørsmålet til @snupsipups lengre oppe her om opptrappingen av kaloriinntaket så er svaret nei. 😅 Jeg er ikke i mål med opptrappingen enda. Det går sakte når man trapper opp 200 kcal på en måned, men jaggu funker det, altså! Jeg spiser stadig mer, og opplever fortsatt at vekta sakte, men sikkert flytter seg lavere. Det er ikke så mye, men i løpet av en måned kan det fort bli ett par kilo. Årsaken til det er jo at jeg fortsatt spiser i underskudd i forhold til hva kroppen faktisk bruker, og nedgangen er langsom fordi underskuddet blir mindre og mindre. Men det er helt ok. I løpet av neste uke skal jeg være oppe i 1800 kcal, og det må jeg bare si at er overraskende mye mat! 😂 Jeg har jo vært nede på mellom 1200-1300 kcal, så for min del er det mer enn en hel porsjon middag ekstra som nå skal inn i løpet av en dag. Nå spiser jeg jo naturlig nok bare middag én gang i løpet av dagen, så å fylle på ca 150 kcal ekstra pr. måltid utover det er faktisk en hel del! Det er deilig å slippe "grue" til sosiale sammenkomster fordi jeg vet det blir servert noe jeg ikke burde spise der, og være redd for at jeg ikke skal klare stå i mot. Nå spiser jeg stort sett hva som helst i de settingene, for kroppen tåler det godt. Jeg tar selvfølgelig bevisste valg i disse situasjonene også, men det er såpass mange andre måltider gjennom en uke som er sunne at den ene usunne en gang i mellom passerer uten at kroppen ser ut til å registrere det. Sånn kan jeg veldig gjerne ha det for alltid. 🤩 Kroppen spiller skikkelig på lag på treningsfronten også, og plutselig har jeg fått en fettprosent som er lav nok til at jeg kan se muskler! Det hadde jeg seriøst aldri trodd at jeg skulle se på min kropp. Aldri! Jeg har liksom ikke en sånn kropp, og det har jeg slått meg veldig til ro med. Men så har jeg visst det allikevel. Og ikke bare det, men kragebein! Synlig når jeg står rett opp og ned, uten å røre på en muskel. Jeg ser det går hele veien over, fra skulder til skulder. Mulig jeg hadde synlig kragebein i tenårene, men det har vært godt gjemt siden. Og nå er det der. Sprøtt! 😂 Men, men, nok om det. Man blir litt navlebeskuende i denne prosessen, men det er jo hardt arbeid som ligger bak, og det er naturlig at man registrerer endringene som skjer, eller hva? 😆 Skal forresten løpe Jentebølgen den 5 juni jeg også, og gleder meg til det. Jobber med å få opp kondisen, for jeg vil jo egentlig helst bare løfte, så det gjelder å prioritere knallhardt for å klare få opp løpeformen. 

 

Håper dere andre har fine dager der dere klarer å ta gode valg for dere selv. Når det butter i mot så sett fokus på hva du ønsker å oppnå, hvorfor du ønsker å oppnå det, og hvor mye du er villig til å ofre for å oppnå det. For meg er alle bevisste valg en avveining om det virkelig er verdt det. Vil jeg helst bli slank, eller vil jeg helst spise godteri/snacks/usunn mat? Man må kanskje velge, særlig hvis man lett havner utpå og ender opp i et sukkerkjør som gjentar seg flere ganger i uka. Det er brutalt, men sånn er det jo dessverre. Så lenge man ikke har kontroll i situasjonene der man spiser "risikomat" så er det best å holde seg helt unna. Man kan leve et langt og lykkelig liv uten smågodt! Å tenke sånn er i alle fall det som fungerer for meg! 😅 

 

  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre ifra deg Littvrang. 😀 Fra 1200-1300 kcal til 1800 kcal må utgjøre litt av en forskjell ja. Og enda skal du et godt stykke oppover. 😊 

Jeg er nok mer muskuløs enn noen gang jeg også. Ser musklene svært tydelig på armer og skuldre, og litt på magen. Bena er fortsatt litt polstret så der vises de ikke like godt, men kjennes godt ved berøring. 😂  Har ei vekt som viser kroppssammensetning, og i følge den har jeg litt mer muskler nå enn da jeg starta. Veldig fornøyd med det. Stemmer dette sånn noenlunde med virkeligheten betyr det jo at jeg kun har slanket bort over 20 kg fett og beholdt musklene. 😀 Regelmessig trening hjelper utvilsomt. 😀 Er litt spent på hvordan det vil utvikle seg i tiden fremover. Om jeg vil få mer muskler og mindre fett om jeg ligger stabilt i vekt og fortsetter å trene? Har planer om å prioritere løping og redusere styrketrening i tiden fremover. Må det om jeg skal greie halvmaraton i september. Ikke sikkert muskelmassen øker så mye da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei dere!!

HURRA for dere som er normalvektig!!!! SUPERBRA!!! Gratulerer!!😀💪👍 Vekta står på ca 72,6 kg så ikke så langt unna normalvekt jeg heller i forhold til min høyde. Men jeg stresser egentlig ikke så mye. Jeg skriver ikke så mye her for tiden for jeg føler ikke at jeg har så mye "nytt" å bidra med. Dagene flyver med ulike gjøremål og jeg fokuserer egentlig ikke så veldig mye på vekta. Spiser ganske normalt og er i mye aktivitet.

Ha en fin dag videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med en sånn vekt, @snupsipups. Hvilket merke er det? Min vekt viser bare tall, men jeg skulle gjerne hatt en slags scan for å se sammensettingen også! Er forøvrig fortsatt så imponert over at du har meldt deg på halvmaraton. Er du spent?

Milda: Du er jo så nærme mål, og da er de liksom greiere at dett går sakte. Hvor mye har du igjen du vil bli kvitt?

Jeg var i konfirmasjon i helgen og var spent da jeg gikk på vekta i går. Jeg spiste både kaker og god mat gjennom helgen, men ingen utslag på vekta. Jeg er lettet, for jeg fryktet noe annet da jeg forsynte meg med både vårruller og annet snadder fra koldtbordet, og ikke minst alle de gode kakene. Og restefesten etterpå. 😂 Nå er det tilbake til hverdagen noen dager før neste festbord dekkes. Mai er jammen slitsom. 😂

Flere som nyter at det endelig er barmarksesong i skog og fjell eller? Neste uke arrangeres det en sånn topp 7-tur i mitt nærområde, og jeg gleder meg til en hel dag ute i skogen. Det er en nesten 3 mil lang tur, og mange små og store topper som skal bestiges underveis. Håper på strålende vær. Skal pakke sekken med god turmat og drikke, og tar med meg hengeøya for maks komfort når vi stopper for å hvile. Gleder meg!! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanita heter den vekta tror jeg. 😊 

Fortsatt veldig mye trening som gjenstår før det kan bli noe halvmaraton, så vi får se da om jeg holder meg skadefri og om treningsmotivasjonen er med meg hele sesongen. 😉

Utvilsomt herlig uten snø i skogen ja. 😀 Topp 7 arrangeres i 16. juni her. Og jeg hadde tenkt å delta jeg også. Men hengekøye hadde jeg ikke tenkt på at det gikk an å ta med. Hvilken type har du? Og hvor mye veier den, og hvor stor plass tar den? Turen er vel litt over 3 mil her også, med over 1000 meter stigning. Har aldri gått så langt før, så er skikkelig spent på om jeg greier det...

I går løp jeg BDO mila. Været slo om, så etter at vi har hatt regn og sludd i lengre tid, fikk vi plutselig strålende sol. Det gikk ikke så fort, men jeg gjennomførte da 1 mil. 😊 Tenkte i forkant at jeg er en såpass  uerfaren løper at jeg ikke aner hvor mye jeg kan presse meg og fremdeles holde frem til mål. Vil heller ha en dårlig tid enn å bryte. I går ble det ikke noe tema, for etter å ha løpt de 2 første kilometerene i kø og rolig tempo fant jeg ut at jeg uansett ikke fikk testet hva jeg var god for. Så da la jeg ikke sjela mi i å løpe raskest mulig resten av løypa heller. Får heller teste siden en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og vel overstått 17. mai! Passet dere i bunadene deres, eller?? 😄

Grattis med vel gjennomført BDO mil, @snupsipups👏 Jeg har Ticket to the moon dobbelt hengekøye. Den har ekstra bredde, og anbefales over den med original bredde. Hvis man skal ha plass til liggeunderlag og pose og mulighet til å flytte litt på seg i køya, så trenger man den ekstra bredden. Den er nydelig både som "sitteunderlag" og til å ligge i. Anbefales! Jeg har kjøpt en del ekstrautstyr til den også, for økt komfort ved overnatting. Tarp, myggnett og underquilt (isolasjon istedenfor liggeunderlag), og er mer enn klar for tur! 🤩 Er helt sikker på at du kommer til å kose deg på topp 7! Bare været holder, så blir det garantert helt strålende. Du er i alle fall i mer enn god nok form til å takle strabasene! 

Det blir imidlertid endring i planene her. Ikke skal jeg på Topp 7 neste helg, ikke skal jeg løpe Jentebølgen 5 juni, og ikke skal jeg til Galdhøpiggen om 7 uker. Men de 7 toppene og Galdhøpiggen blir stående der de er, og Jentebølgen arrangeres hvert år. Mandag morgen trilles jeg inn til operasjon! Jeg fikk beskjed på onsdag denne uka om at de hadde en avlysning, og heldigvis passet det seg sånn at jeg kunne takke ja til tilbudet. Litt kort varsel selvsagt, men det er utrolig hvor mye man får gjort når man hiver seg rundt. Reiser oppover til Trondheim i morgen, og blir det ei ukes tid (++). Kirurgen vil at jeg venter med å fly fordi jeg har ekstra risiko for blodpropp, og så tenker jeg at det uansett er enklere å hvile når man ikke er hjemme. Jeg kjenner meg selv, og er dårlig på å holde meg nok i ro her hjemme. Er så fort gjort at man "skal bare...". 🙈 I følge infoskrivet jeg har fått så er det fy med trening kommende 6 uker, og ikke anbefalt med direkte trening av magemusklene før det har gått 12 uker. Det føles uendelig lenge å gå uten trening. Heldigvis kan jeg være i aktivitet, men forsiktig og uten særlig belastning. Må tenke litt annerledes i forhold til mat når aktivitetsnivået skal såpass mye ned, men håper og tror at det går fint. Er utrolig spent på hvordan resultatet blir. Har tatt noen før-bilder så jeg kan sammenligne senere. Blir rart å få helt glatt og fin mage uten skrukker og for mye hud! Håper at jeg ikke får for mye vondt i dagene som følger etter operasjonen, men alt er jo heldigvis forbigående. Dessuten er jeg så heldig at jeg har verdens beste bestevenninne som har bestemt seg for å slippe alt hun har og blir med meg oppover. Hun mener jeg trenger både støtten og selskapet, og jeg sier ikke nei til det, selv om jeg skal bo hos familie. De skal jo på jobb, så det blir mange timer alene på dagtid. Dessuten kommer jeg til å trenge litt hjelp til ganske private greier som jeg ikke har lyst til at tanta eller onkelen min hjelper til med (dusjing blant annet). Det er ikke så mange mennesker her i verden som jeg ville hatt med meg i en så sårbar situasjon, så jeg ble både overrasket og rørt da hun sa at foreslo at hun skulle bli med. Dere får sende meg en tanke eller to mandag morgen, da! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad på dine vegne Littvrang, og selvfølgelig skal jeg tenke på deg. 😊 Jeg står kanskje å vasker en mage til operasjon selv, når noen andre står og vasker din mage. I samme by. 😊 Så herlig at beste venninna di hadde mulighet til å bli med da. 

Var ute å jogget i sted, og kom i tanker om hvor mye som har skjedd det siste året. Jeg startet jo på denne tiden i fjor. Da jogget jeg ca 4 km og måtte da ta gåpauser. Nå løper jeg 1 mil uten pauser og uten store anstrengelser. 😊 Og vekta da, den viser over 22 kg mindre. Nesten så jeg tror det ikke er sant. 😊

Og bunaden passet fint ja, den var faktisk litt løs også. Har ikke sydd den hverken inn eller ut siden jeg var konfirmant. Og jeg er så enig i det du skreiv tidligere Littvrang om at mai er en slitsom tid. Jeg spiste så jeg ble kvalm på 17.mai. Blir så frustrert og irritert på meg selv for at jeg ikke kan stoppe i tide. Det er da ingen kos i å spise seg uvel. Dette må jeg bare jobbe med i fremtiden, det å greie å stoppe mens leken er god. Kan jo ikke falle tilbake til gamle vaner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo fra sofaen. 👋 Dag 5 etter operasjon, og for en uke det har vært. Jeg er endelig hjemme igjen. Digg! Er mer redusert enn jeg hadde trodd, men det kommer seg for hver dag. Har vel kapasitet på å gå typ 6 meter sammenhengende nå, før jeg må sitte og hvile. Hadde kanskje trodd jeg var hakket sprekere, men her er det bare å lytte til kroppen. Mannen min vet at jeg visner hvis jeg blir forvist til en sofakrok, så han har ordnet låne-rullestol til meg så jeg kan bli med på handleturer og sånn selv om formen er så som så. 😂 I kveld skal jeg ta den første dusjen siden operasjonen på mandag, og det har jeg litt blandede følelser rundt. Det blir nydelig å få vasket kropp og hår, men er jo som nevnt ikke akkurat i storslag og er redd anstrengelsen gjør at jeg besvimer eller noe. Jaja, det må jo bare gjøres. Ellers har jeg gått ned noen kilo denne uka, og fikk for første gang etter operasjonen veid meg i dag, og nå er nåla over på sekstitallet!! Herregud, det er helt sykt! Har strevd litt med matlyst denne uka, både pga smerter og sterke smertestillende, men føler jeg er på rett spor igjen nå. 

Hvordan går det med dere andre? Det er stille her for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen kommer seg fort i tiden fremover, Littvrang. Ikke gøy å være så redusert. Men sikkert utrolig godt å være ferdig med operasjonen. :)

Her hos meg ligger vekta eksemplarisk stabil, akkurat som jeg ønsker. Noen dager under 70, andre dager 200-300 g over. Kunne ikke ha vært bedre. 😁 Det jeg ikke er like fornøyd med er sukker inntaket den siste uka. Fra 17.mai og hele denne uka her det vært noe søtt stort sett hver dag. Ikke måte på hvor mye som skal feires da... Jeg prøver selvfølgelig å være forsiktig, men tar en liten bit for syns skyld. Men det føles allikevel feil når det blir flere dager med sukker enn uten. Uka som kommer skal bli helt sukkerfri, en skikkelig sukker detox. Feirer barnebursdag for han minste i dag, men jeg skal gjøre mitt beste for å holde meg unna godsakene. Jeg har fått nok søtt for lang tid nå.

I ukene som kommer skjer det mye spennende. På tirsdag skal jeg være med på en turmarsj i nærområdet på ca 11 km. Uka etter blir det jentebølgen (5 km løp) og 16. juni blir det Topp7. Masse å glede seg til. :) I tillegg får vi oss en liten hundevalp i pinsen. Jeg har aldri hatt hund før, så dette blir en ny erfaring for min del. Men gleder meg masse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Litt lenge siden nå, men koselig at dere er innom. Vel overstått operasjon Littvrang!!! Og sekstitallet både for deg Littvrang og snupsipups er jo helt rått!! Gratulerer!!💪😀 Vekta varierer jo litt så helt normalt med svigninger. Min vekt er på stillstand på ca 72,6 kg. Jeg vil så gjerne ned de siste 3-4 kiloene.. Er litt i villede hva jeg skal gjøre.. Det er lenge siden jeg har registrert mat nå.. Jeg trimmer heller ikke regelmessig.. Men kanskje det er det som skal til for siste siste kiloene? Begynner å bli litt lei og det sliter litt på motivasjonen å ikke se noen bevegelse på vekta.. Føler jeg har snakket om dette samme i flere uker nå, men lite skjer.. 🙁 Har dere noen råd til meg som er et hestehode foran meg? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Håper det går bra med deg Littvrang. Det er jo en stor operasjon du har vært igjennom så vær snill med deg selv og ta en dag av gangen! :) Her er jeg igang og har bestemt meg for å komme meg ned til 70 kg i "nærmeste" framtid. Jeg har begynt å registrere all mat og drikke. Og bestemt meg for å trene 40 minutter tre ganger i uka. Pluss at jeg har lyst til å legge inn litt styrketrening. Skal få mitt sporty sønn å vise meg noen gode øvelser! 💪 I dag har jeg gått tur i 40 minutter. Jeg gikk igjennom registering og mål på klubbsiden. Har gått ned nesten 8 kilo siden august. Det har tatt tid, men det er NED. Siden jul har jeg gått ned ca 6 kilo. Jeg må legge inn et ekstra gir nå for er lei "stillstand" på vekta. Men det er jo heller ikke et ukjent fenomen når man kommer seg litt ned. Får håpe det løsner snart. 

Håper å høre fra dere andre flinke damer snart! Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er på rett spor nå, Milda! Man vet jo som regel hva som må til, kunsten er å gå all in og stå i det til man er i mål. Det er det som er slitsomt, og som krever motivasjon. Men hvis du klarer å være litt streng med deg selv og følge planen din fremover nå så kommer 70 til å stråle mot deg på vekta før du vet ordet av det! 💪

 

Her rusler og går post.op-livet sin vante gang. Jeg lever i en liten boble for tiden, og hodet fylles av tanker rundt det jeg står midt oppi. Så beklager på forhånd, det er lov til å skrolle forbi altså! 

Formen kommer seg merkbart fra dag til dag nå, og i takt med at hevelsen går ned så gjør vekta det samme. TO kilo mindre i dag enn på lørdag. Og jeg føler meg altså så smal!! 😂 Jeg får seriøst helt hakeslepp når jeg ser meg selv i speilet nå. Midja er bitteliten! Kjøpte noen nye t-skjorter i går og måtte ha XS!! Den satt helt perfekt også, ikke for løst og ikke for stramt - akkurat som jeg liker det, og jeg klarer bare ikke få hodet med meg på at dette er min kropp. Jeg måtte ta et bilde i speilet og sende mannen min i morrest. Plutselig ser jeg bredskuldret ut. Hvor kom det fra, liksom? Hoftene og lårene som jeg synes ser store ut når jeg ser nedover meg selv, var bare pipestilker i speilet når jeg så dem forfra. Hjernen er i sjokk, rett og slett. Denne kroppen er fullstendig ukjent, og det er den sykeste og mest forvirrende følelsen jeg noen gang har hatt. De har jo fjernet en hel kilo med overflødig hud fra magen, og sydd sammen alt på nytt. Ny navle har jeg også fått. Hadde jeg fått opp en rekke bilder av ulike mager så hadde jeg ikke klart å peke ut min egen. Ved å endre på midtpartiet så endrer man faktisk på hele utseendet. Proposjoner og alt blir annerledes. Veldig, veldig rart at ens egen kropp er så ukjent. 

Nå gleder jeg meg til jeg kan begynne så smått med litt aktiviteter igjen. Jeg kan gå små turer i forsiktig tempo, men skal ikke ta opp noen form for trening før tidligst 6 uker, og først etter 8 uker kan jeg trene kjernemuskulatur. Sånn som det er nå får jeg ikke løfte noe over 2 kilo, og det er ikke rare greia. Jeg kjenner jo at jeg strever med å løfte melkekartongen, liksom. Men dette blir bra. Jeg prøver være tålmodig. Dette har jeg trengt og ønsket i 16 år. 8 uker er egentlig ingenting. 

Ønsker dere en fin langhelg. Send meg noen tanker når dere løfter og løper og gjør alt som er gøy, og vit at jeg er forferdelig misunnelig. Løft og løp litt for meg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være helt merkelig at hele midtpartiet blir totalt annerledes på noen timer, ikke rart du ikke kjenner igjen kroppen. 😂 Håper du blir fornøyd med sluttresultatet. 😊 Pipestilker til ben høres helt herlig ut. 😂 Bena mine har alltid vært store og kraftige, og er den delen av kroppen jeg er minst fornøyd med. Selv da jeg veide 61-62 kg da jeg var yngre var bena kraftige. Så jeg ser det ikke som en løsning å gå ned mer i vekt, må vel bare innfinne meg med at det er sånn. 

Gikk en turmarsj i går og tenkte faktisk litt på deg Littvrang. 😊 Turen var fin, men selvsagt slo trønder været til for fullt, så det ble en våt og kald affære. Ble i tillegg sittende å fryse og vente på min mann etterpå, så i dag våknet jeg opp forkjølet. Blæh... Spørs om det blir litt lite trening de neste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, eller kanskje jeg bør si god natt.. 😉 Jeg er så glad på dine vegne Littvrang! Litt av en reise du har hatt! Måtte smile litt når jeg leste om din oppdagelse av din nye kropp! Det tar nok litt tid for hodet å føle med forandringen, men så deilig med et mye lettere liv!!😀👍Her viste vekta 71,4 i dag! Og jeg har funnet fram gamle slengbukser som jeg brukte for 8-10 årsiden? som plutselig passer perfekt!!😂 Nå forventer jeg ikke at vekta skal stabilisere seg så lavt riktig ennå, for vekta kan jo variere nokså mye, men jeg tar med meg alle positive tegn!!😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat Milda. 🎉 Nå er du nesten der. Dette rekker du fint før ferien. 👍🏻😀 

Prøvde meg på trening i dag selv om formen ikke er 100 %. Og gjett om du var med meg Littvrang. Jeg dro deg i pulk opp bakkene ( kjentes iallefall sånn ut). 😅 Var på sånn tredemølle time og instruktøren pressa oss både på fart og stigning. Beintungt. Og hadde det ikke vært for at Littvrang satt i pulken og heia meg fram, så hadde jeg nok skrudd ned på farta. 😂 Mye rart jeg ser for meg når jeg trener altså. Men det hjelper. 😊

Nå står arbeidshelg for døren. Bare å brette opp armene. Har generelt vært mye å gjøre på jobb den senere tiden, så er spent på hva som møter meg i dag. 

Sliter litt med søtsug for tiden. Ble litt mange dager med kake, is og godt fra 17.mai og dagene etter. Noe som skulle feires eller markeres omtrent daglig. Så nå forventer kroppen noe søtt daglig. Hjelper ikke hvor mye jeg spiser av andre ting, det er kun søtt som duger. Må innrømme at jeg har gitt litt etter noen dager også. Har hatt søtsaker tilgjengelig i huset (stor tabbe). Kunne egentlig tenkt meg sukker stopp helt frem til ferien, for å komme på rett kjør igjen. Men «dessverre» har vi to bursdager her i huset før den tid. Må vel ta litt kake for syns skyld da... Får bare prøve å komme meg igjennom det allikevel. Jeg kan ikke la søtsuget vinne nå og la alle kiloene komme tilbake igjen. Har ikke jobbet så hardt for å nå målet mitt for å la litt sukker ødelegge alt. Nei, det er kun en løsning på dette og det er å kutte sukker og holde vekta. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere og god tirsdag. Og godt i gang med ny uke igjen. Står det bra til med dere? Håper du har kommet deg ennå mer etter operasjonen Littvrang! Og snupsipups håper din form også er bra. Det søtsuget høres virkelig ut som en stor utfordring... Jeg har selv i perioder kuttet alt sukker, men må innrømme at jeg syntes det var vanskelig..

Her viste vekta 71,6 kg altså minus 1 kg siden forrige uke. Veldig fornøyd! Måler meg og det viste minus 5,5 cm. Hadde som mål å trene tre ganger i uka, men sist uke ble det bare skarve 1 gang.. Det er ihverfall ikke trening som har fått meg ned i vekt.. Men jeg ønsker virkelig å trene mer. Godt for alt det! :)👍

Ha en fortsatt fin dag! Vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...