Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Gjest radiogaga

Her ble det bare 100 g ned, men er gla det ikke ble opp :rolleyes: Det er ivertfall i fokus, og tenkte nå at jeg vil begynne å registrere igjen. Er greit å ha litt kontroll ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det bare 100 g ned, men er gla det ikke ble opp :rolleyes:/> Det er ivertfall i fokus, og tenkte nå at jeg vil begynne å registrere igjen. Er greit å ha litt kontroll ivertfall.

Notering er lurt,ellers tror jeg for min del jeg har spist mindre enn det jeg egentlig har,er lett å lure seg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter heter det.Ja,jeg skriver opp alt,og det er lurt.I morgen skal jeg bort og det blir overnatting og greier,så ikke lett å få skrevet eller ha full kontroll i 2 dager,det blir fryktelig spennende,og nifst.Skal kose meg,men prøve å tenke å tenke på hva som går ned i magen.Håper det ikke sklir helt ut.Da har jeg helga på meg til å stramme inn igjen så ukesresultatet blir til å leve med,bare å brette opp ermene både mentalt og bokstavelig,frem med vekta igjen på fredags kveld.Så da ser dere ikke meg her inne igjen før lørdag tror jeg.Ha noen fine dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en kosehelg av klasse,så har jeg klart alikevel å gå ned 200 gr den uka.Så det er jeg fornøyd med.Nu er det bare fokus på rett mat og skrive opp alt.

Deilig vær om dagen,bare å NYTE.Skal til fysioterapeuten min i dag,skal knas litt og øve mer på øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vektendring her angry.gif Må kanskje begynne med å notere ned det jeg spiser så jeg ser at jeg inntar nok. Sliter dessverre litt med å registrere, det går så tregt så det er litt demotiverende. Men jeg får forsøke på nytt å se om det kanskje har bedret seg. Må uansett gjøre noe for det virker ikke som det fungerer for meg nå i vertfall. Mener selv jeg spiser fornuftig, og i tillegg har jeg økt på med trim. Men uten at det blir utslag på vekta. Jeg vipper opp og ned - noen gram ned og dagen etter er de samme grammene som forsvant tilbake igjensad.gif. Blir ganske frustrert av dette! Drar bort noen dager nå, men etter 17. mai skal jeg gjøre et nytt forsøk på å skrive inn i dagboken hva jeg spiser. Så får jeg bare håpe at jeg finner ut hva jeg gjør galt!

Ha en fin uke cool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: velkommen tilbake Pus, hyggelig at vi blir flere.

 

Jeg har ikke vært inne her på et par uker, Først sviktet PC og det er så tungvint med skriving på telefonen. Nå har jeg overtatt en PC etter pappa, ganske lite brukt, men håpløs stor, så jeg fikk kjøpt en liten PC/nettbrett. Liker å ha med på ferie.

 

Og vi har virkelig hatt ferie. 1 uke i Budapest med et korps.53 personer og bare kost oss. Men så slitsomt. og ikke gikk jeg ned. Var bevist på hva jeg spiste når det var mulig, men lunch og middag er det bare å spise det en får på slike turer.

 

Når jeg kom hjem hadde jeg gått opp 3 kg, men nå er 1,5 kg borte. Merket at jeg hadde mye vann i kroppen.

 

Fra mandag var det dagbok og full skjerping. Ligger på mellom 1300 og 1600 kcal, men det som er viktig for meg er å ha ca 1/3 av fett, karbo og proteiner. Har erfart at da går jeg ned om kcal inntaket er brukbart. Sammensetningen er viktig.

 

Det ser ikke ut til at jeg kan gå i bunad 17.mai i år. Veier 4 kg mer enn i fjor og da blir stølebeltet for trangt :(/> Får ta en drakt, eller reise på hytta. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus, jeg veide også over 90 når jeg kom fra ferie, og det er BMI på 29,9. Og jeg har hele tiden prøvd å holde meg på BMI under 30. Magisk grense for meg. Jeg er 175 cm høy, og 66 år, Og i min alder er det ikke lett å gå ned. Snakket med ei på turen som hadde brukt 12 mnd på å gå ned 12 kg.

 

Egentlig hadde det vært greit å bruke 12 mnd om jeg bare hadde klart å ikke gå opp igjen. Målet mitt er å komme under 75kg for da har jeg BMI under 25. Så jeg blir nok lenge her inne på denne tråden. :D/>

 

Ha en god natt og så tastes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Her ble det 400 g opp :angry: so heretter blir det full registrering her også. Virkelig kjekt at flere er med her inne. Ha en super dag i solen alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus, jeg veide også over 90 når jeg kom fra ferie, og det er BMI på 29,9. Og jeg har hele tiden prøvd å holde meg på BMI under 30. Magisk grense for meg. Jeg er 175 cm høy, og 66 år, Og i min alder er det ikke lett å gå ned. Snakket med ei på turen som hadde brukt 12 mnd på å gå ned 12 kg.

 

Egentlig hadde det vært greit å bruke 12 mnd om jeg bare hadde klart å ikke gå opp igjen. Målet mitt er å komme under 75kg for da har jeg BMI under 25. Så jeg blir nok lenge her inne på denne tråden. :D/>/>

 

Ha en god natt og så tastes vi.

 

Ja,ikke meg i mot å gå ned 12 kilo på 12 måneder,det hadde jo vært fantastisk.Er jo litt utålmodeg,haha,skulle helst ha gått ned 4 kilo i måneden,haha,men som du sier,ikke lettere med årene,så det er best å være tålmodig å ta i mot all nedgang med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme etter et par dager på hytta. Har ikke fått veid meg ennå, tar det i morgen tidlig, men bunaden blir garantert trang i morgen.

 

Lite trim, men har prøvd å være bevist på inntaket. Vi får se hvordan det går.

 

God 17. mai til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, det gikk bra med bunaden 17. mai. Faktisk bedre enn i fjor. Tror jeg har strammet opp litt siste året, selv om det har vært dårlig etter nyttår. Gikk ned 200 gram siden sist gang jeg registrerte vekten. Rette veien, jeg er veldig bevist nå. Tar en is av og til, men da er det det som gjelder den dagen.

 

Sønnen fikk også på seg sin bunad uten å ha slanket seg, og den passet ikke i fjor. Men han har gått fast på SATS siste året. Det har nok hjulpet for han også.

 

Så vi får stå på og trene det vi kan enten det er ut og gå eller på treningsstudio. MEN jeg tror maten gjør den største forskjellen. Jeg fikk meg en liten time på SATS i dag. Og det gjorde godt. Har tatt på meg litt jobbing et par dager i uken fremover så da må jeg bli litt mer strukturert. Og det er helt greit.

 

SÅ FOKUS MINE DAMER, DET ER TINGEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så gikk jeg opp 500 gram. Men det er nok mest vann som kommer på og av hos meg. Merker jo det på hendene.

 

Mangler så totalt motivasjonen. I dag fikk jeg et tidsproblem. Måtte vente 2

timer ekstra på noen som skulle hente noe, og rakk ikke hjem for å spise midt på dagen.Turte ikke å være lenge borte i tilfelle bilen skulle dukke opp.

 

Og så kjørte jeg raskt bort til McDonald og kjøpte Kyllingburger med poteter og cola light. IDIOT: :angry:/> Det er jo over halve dagsbehovet mitt i kcal.

 

Spist er spist. Nå blir det ikke kveldsmat på meg. Og ikke rakk jeg trening pga sommel og missforståelse.

 

BLIR Så LEI. :(/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen <_< Ned 300 g siden sist, men det går so forbaska tregt, og må nok melde meg på i "klubben" Toam, eg også blir so lei, motivasjonen har vore dalande dei siste ukene, og klarer søren meg ikkje å finne den igjen. Det er so frustrerende :angry:

 

Og eg har store problemer med kveldene, er virkelig søthungrig då, og det beste er nok å ikkje ha noenting søtt i skuffer og skap.

 

Men, det positive var at eg også kom inn i bunaden i år, det gjorde eg ikkje i fjor.

 

Vi står på B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fa-mol

Hei damer. :)

Da er jeg tilbake igjen. I april var jeg mye syk, forkjølelse, bronkitt, halsbetennelse sto i kø og avløste hverandre. Det var kjipt. Dessverre er jeg av de som ikke mister appetitten under sykdom, så vekten gikk jo opp. Det var enda kjipere. Etter det har jeg vært lei! Men nå er jeg på sporet igjen, bikkja er nullstilt, og jeg tar på nytt fatt på 5 kg ned.

 

Jeg orker ikke logge meg inn hver kveld og skrive kaloriinntak og trimpoeng, slik jeg gjorde en stund. Det ble faktisk for slitsomt. Men jeg kommer til å holde meg her likevel. Det er motiverende. :)

 

Så da er det bare å stå på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å "se" deg Fa-mol. Vi blir nok her en stund mange av oss, og det er jo av de hyggelige sidene ved slankingen.

 

Jeg har startet litt opp i hagen og det er også trim, selv om det ikke er min favoritthobby. Bruker både arm og ryggmuskler når en luker. Jeg leste litt om det i en bok som heter: Fettet sitter i hodet (eller noe slikt. lånte den på bibloteket.)

 

Ellers kom jeg meg på treningsstudio i dag. men det er begrenset hvor mye en kan forbrenne med styrketrening. Må få inn noen spinningtimer av og til. Da svetter jeg skikkelig.

 

Onsdag hadde jeg en skikkelig spise-dag. Først var det 60-års dag på jobben. Med smitter og marsipankake. På kvelden hadde jeg syklubb, lagde salat med reker, røkelaks og egg. greit nok. Men så var det varm eplekake med is til kaffen. :(/> Den var jeg heldig med. Kjempegod. men det gikk så lite av den, vi er bare 4 igjen i syklubben, så jeg hadde eplekake i flere dager. :(/>

 

Vi møtes bare 8-10 ganger i året så det får være slik de gangene.

 

I helgen skal jeg på korps seminar. Bare fra lørdag til søndag, men likevel er det mange fristelse med lunchbord og gode middag. Hadde vært greit å finn fram litt MOTIVASJON OG VILJESTYRKE nå. :)/>

 

Ha en fin helg damer, vi rapporterer etter helgen. Kanskje det kan skjerpe oss litt. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen :D minus 1,1 kg, men det skyldes nok at jeg har vært dårlig med forkjølelse og liten matlyst. Men får passe på at det ikke kommer på igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :D/> minus 1,1 kg

 

Gratulere Radiogaga. Og du er så flink at du klarer å holde på dette.

 

Jeg gikk opp 1 kg siste uke. Det skyldes nok et hotellopphold med god mat, men også at beina mine ser ut som stokker. Gikk på helsekosten i går og kjøpe AquaMin som er vanndrivende, Ser at det mest består av kalsium og magnesium. Greit nok bare jeg får ut vannet.

 

Og så var jeg på en spinningtime i går på FreshFitness. Det er videotime og denne var bare på 30 minutter. Bra det for dette var det lenge siden jeg hadde gjort. Formen min er helt elendig nå. Må få bygget med opp igjen.

 

Skrev også dagbok i går, i ettertid. Litt aha opplevelse. Hvorfor spiste jeg 3 kakestykker på husflidslaget i går? Jeg kunne klart meg med 1.

 

Dagbok bør skrives i forkant og så må en holde seg til det som er skrevet - for de som er så standhaftige. :)/>

 

Og jeg fikk faktisk over 10000 skritt i går. Det var bra.

 

Ha en fin tirsdag. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere damer!Som dere sikkert har lagt merke til har jeg ikke vært aktiv på forumet på lang tid. Det skyldes at jeg rett og slett gikk lei, og nå har jeg ikke veid meg på flere uker sad.gif Ble såååååå lei av å hele tiden tenke på hva som ble puttet i munnen, og resultat som ikke ble innfridd! Ned 200-300 gram og så op de samme grammeneangry.gif

Men nå i helga har jeg fundert frem og tilbake og "diskutert" med meg selv om videre mål. Og da har jeg kommet frem til at jeg bare må fortsette -ikke minst med tanke på det helsemessige. Så nå har jeg nullstilt tickeren og håper og tror at jeg skal lykkes bedre nå. Kommer ikke til å registrere maten, men ta en stikkprøve noen dager nå og da for å se om jeg er innenfor kaloriinntaket. Har jo prøvd dette i så mange år at jeg tror nok jeg hvet hvor "skoen trykker". Så det første jeg må slutte med er min utvidede helgtongue.gif

Jeg har jo vært innom forumet og lest litt, og ser at noen av dere også sliter med motovasjonen innimellom. Det er litt oppmuntrende for meg at jeg ikke er alene om det. Men nå er jeg igang igjen, og så får vi backe hverandre opp når det butter imot.Ha en fortsatt fin uke cool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra deg Betty Blue. Er nok mange i samme båt her.

 

Jeg hadde funnet igjen treningsmotivasjonen, men så datt det på meg en kraftig forkjølelse. Trodde det var allergi, men denne gangen hjalp det ikke med tabletter, så jeg sitter her med nesen i en klut og strikker litt innimellom.

 

Dette går over og da er det ut igjen. Satt i går og fant poster på Norgeskartet. fortørret opp så det skal være lettere å se detaljer og finne fram. Det er Kjentmannsposter i Oslo området. Og jeg har vært sløv et par år. Nå haster det da de tar ned alt før vinteren. Det har hengt oppe i 2 år allerede.

 

Ellers er det stolpejakt som er den store farsotten på Romerike. Skal skaffe meg kart over det også. Greit å gå litt i nærmiljø. Også en måte å blir kjent på. Lystbetont trening :)/>/>/> .

 

Slankingen har jeg ikke helt funnet motivasjonen til, men det kommer nok. Skriver dagbok av og til jeg også og da ser jeg jo hva som går galt.

 

Veier meg i neste uke, og rapporterer da. Så får dere ha en fin helg. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fa-mol

Jeg skulle ønske en fikk kjøpt motivasjon og viljestyrke på butikken! :blink: Må innrømme at jeg sliter. Det går forholdsvis greit de fleste dagene, men så kommer en sprekk. Skjønt sprekkene blir mindre kaloririke etter hvert. Det er jo en fordel. Så jeg gir ikke opp.

 

Bursdagsfeiring hos barnebarn i dag. Forsynte meg bare litt av kakene, og det ble bare 1788 kcal i dag. Følte meg flink da jeg registrerte dagens inntak. :) Har ikke registrert på en stund, har vært så lei. :angry: I morgen skal jeg sette opp en kostplan for hele uken, så får jeg se hvordan det går. Tror kanskje det kan bli enklere å holde seg til anbefalt kaloriinntak da, enn når jeg registrerer på kveldstid.

 

Jaja, det går da en dag om senn. Det er bare å fortsette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 100 gram. :mellow:/> Bedre enn opp. Spiste for mye dritt i helgen,3 sjokolader, 4 rosinboller og et par lettis. De fra Isbilen er ganske gode og bare 60 kcal.

 

Startet dagen med sunn frokost og gode forsetter. Det er jo mandag. Mitt i problem er magen, den ligger ved siden av meg i sengen :)/> . Har livvidde på 107 cm. Men har vært oppe i 115cm, det er det samme som jeg var når jeg skulle ha siste barnet. Ikke rart jeg synes jeg ser ut som 7 mnd gravid. :D/>

 

Dagbok både for mat og trening denne uken. Så får jeg en skikkelig oversikt. Og så håper jeg det hjelper meg til å holde fokus. Kanskje det hjelper på vekten så jeg kan se at det er mulig. :)/>

 

Ha en fin mandag og lykke til på vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uke gikk kjempefint, ned 2,4 kg! Kan hende jeg var ekstra tung forrige tirsdag (vann i kroppen?) men uansett var det dette vekta vistesmile.gif og jeg er kjempefornøyd med resultatet. Vet at det nok ikke blir så store tall senere men det er greitt å ha fått en kick-startlaugh.gif. Reiser bort i morgen på en liten ferietur, og med fire netter på hotell vet jeg at det blir utfordringer. Men jeg skal gjøre så godt jeg kan og forsøke å ta riktige valg når det gjelder mat. I tillegg satser jeg på en del trimturer. Blr litt redusert trim denne uka for jeg fikk en kraftig forkjølelse med feber. Er nå feberfri men har en stygg hoste, og kjenner at det er slitsom å være i bevegelse. Men håper det er på retur og at formen bedrer seg raskt.

Ha en fin uke alle sammen smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fa-mol

Det ble så hektisk i går at jeg fikk ikke ført inn vektnedgang, så den kommer nå: Ned 1,7 kg siden siste veiing. :D Jo da, vet det er en del vann i det, men likevel en god følelse! Kanskje hjalp det mer å bli forbannet og tenke f..n hakke!!!, enn å "vente" på motivasjon og viljestyrke. :rolleyes: Jeg forventer ikke samme nedgang hver uke, så langt derifra :blink:, men nedgang blir det. :)

 

I dag har solgløtt og regnbyger avløst hverandre, og det blåser surt, men det spiller ingen rolle akkurat nå.

 

Ha en glad uke videre, alle sammen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Fa-Mol. 1,7 er nok litt mye å gå ned hver uke. Men veldig motiverende.

 

Jeg rundet 90 kg og satte fast der, så nå har jeg gjort et eksperiment. Har kuttet ut melk og vanlig yoghurt og kjøpte Alpro soya produkter. Soyamelk på frokostblandingen, og soyayoghurt m/blåbær på ettermiddagen. Har spist vanlig gulost og fulgt GR-meny ganske nøye. Med unntak av at jeg har drukket 3 glass vin i løpet av uken i tillegg til litt fet ost. Og så har jeg gått ned 1 kg på 4 dager.

 

Har leste tidligere at ikke alle bør drikke melk. og selv om jeg ikke har drukket mye vanlig melk, så er jeg veldig glad i yoghurt og biola. Får fortsette med dette en stund og se om det er hold i påstanden. :)/>

 

Denne pensjonisten har jobbet 3 dager denne uken og bare trimmet en gang. Nå skal jeg ta en tur på treningssenteret før jeg reiser på hytta med et lass jord som skal kjøres med trillebår og spres utover. Trim det også.

 

Ha en fin helg, vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...