Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Kjære Toam, kondolerer med din far. Det er sannelig ikke lite det du har hatt å stå i! Godt at din mor har frisknet såpass til at hun er ute av sykehuset.

 

Jeg hadde tanken på sunn mat i bakhodet hele ferien, men må innrømme at det ble både noen glass øl og vin, og også noen desserter mens vi var borte. Men en vektnedgang på 700 gram er jeg fornøyd med. :) Så nå er det bare å fortsette. ;)

 

Dagens resultater: tp 1,9, kal 1503.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på deg selv og de rundt deg i disse dagene, Toam. Du trenger kreftene dine til andre ting enn å telle kalorier og trimpoeng for tiden.

 

Her silregner det for tiden. Frister overhodet ikke til å komme seg ut, men det er deilig å se at snøen forsvinner. :)

 

Tp. 1,5, kal 1187.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begravelsen er over, pen og verdig seremoni. Mange slekt og venner stilte opp.

 

Nå gjenstår det bare at sykehuset finner ut hva som feiler mamma, så vi kan få henne tilbake til sykehjemmet. Hun har godtatt at pappa er borte og ser fram til å forsette livet videre sammen med barn, barnbarn og oldebarn. Hun er på lagt nær ferdig med livet. Legene er ikke særlig poistive, men hun har overrasket før så vi håper hun slår til igjen. Søstern hennes satt hos henne mens vi var i begravelsen, vi tok lydopptak av prest og musikk. og bilder av kiste med kranser og blomster. Så får hun se det siden.

 

Slanking får det bli en annen gang :(/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen, i`m back again <_<

 

Toam, du har jammen hatt en tøff tid ja, og forstår veldig godt at ikke slankingen er i fokus, men den springer ikke fra deg, so kom tilbake når du føler for det <3

 

Her har det vært en påske med barn og barnebarn og masse kos med alt det ulovlige. Sjokolade, marsipan, kaker, chips u name it :P Og selvfølgelig ble det resultater av det, opp 1,2 kg so nå er det bare å begynne påan igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt si at jeg er tilbake igjen. 3 dager etter pappa begravelse døde mamma. Burde hatt sett tegnene, men ville vel ikke. Så nå er jeg i et vakuum. Organisere en ny begravelse, Mange i slekten har fått influensa og mange er slitne etter at vi har vært på sykehuset etter en vaktordning i 3 uker.

 

Og de har et hus på totalt 300 m2 hvor de har bodd i 50 år og kastet minst mulig.Vil gjerne bli kvitt det så vi slipper å gå der resten av året og rote rundt.

 

Vekten har holdt seg på ca 89 nå noen uker. Skal prøve å være flink med mat. Er ikke flink med trim selv om jeg vet at det sikkert hadde hjulpet.

 

Stå på dere andre, så kommer jeg sterkere tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Da er jeg tilbake igjen og klar for å kvitte meg med noen overflødige kilo. Sydenoppholdet ga ikke akkurat positivt utslag på vekta sad.gif så den viser stort sett det samme som da jeg dro.

Kondolerer til deg Toam, ser du har hatt mye å stri med i det siste. Og det er forståelig at slanking ikke er det som opptar en mest under slike forhold.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.7kg ned de siste to ukene. Greit nok. I dag er huset renset for kaker. Kjeks og snoop. Tok en kroppskanning på SATS i går og det var ingen lystig lesning. Magefettet var helt på grensen av det forsvarlige. Nå MÅ jeg slutter med raffinert sukker. Og minst mulig hvit mel. Og selvfølgelig mere fettforbrennende trim. Starter med sukker og 2 -3 spinnigtimer i uken.

 

Hyggelig å være tilbake her. Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt forstå hva jeg skrev. jeg slutter med sukker og starter med spinning. :D/>

 

Trente både torsdag og fredag, men rakk ikke spinningtimen fredag. Litt for tidlig for meg som er pensjonist. kl 9:30. :)/> Jeg må sette på vekkeklokken.

 

Lite turgåing nå. Mest rydding i mine foreldres hus. Trim det også. Men for en mental påkjenning.

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 200 gram! Som vanlig er det kun små fremskritt, men jeg får vel være glad for hvert gram som forsvinner smile.gif. Har vært litt for lite trim siste uke så der har heg litt å gå på. Når det gjelder mat spiser jeg sunt, men uten å registrere det. Får se om jeg kommer i gang med registrering hvis det ikke blir noen særlig nedgang så får jeg i allefall se om jeg ligger ca. på riktig kaloriinntak.Hva med dere andre - hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små skritt her også, ned 300 gram siste uke. Prøver å holde meg på 1/3 av karbo, fett og proteiner. Har merket at det fungere best for meg. Jeg går lite ned med GR standard. Blir bare sulten. 1300 kcal med så mye karbo fungere ikke for meg. Heller ikke all den melken og frukten.

 

Jeg har prøvd så mage varianter at det er vel på tide jeg holder meg til det som fungere. :)/> Vi er jo ikke alle like.

 

Fint at dere er tilbake, jeg skriver bare når jeg ser en av dere har vært innom i mellom tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Ned 1,2 :D Har ikke registrert noe de to siste ukene. Spiser bare mine 4 måltider. Har vel aldri vært en storspiser, det som jeg alltid har og fortsatt har slitt med er å slutte med sjokolade, chips og kaker. Men ser jo at kutter jeg ut dette og ellers spiser vanlig, ja da går det jo bra :D Kjekt å være i gang igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere her inne! Var her for lenge siden,og etter den gang har jeg bare gått opp mer,huff.

Så nu har jeg bestemt meg for å komme i gang igjen,og i dag skrev jeg inn alt jeg spiser,og skal fortsette med det.Ser at dere er her enda,og dere er flinke som ikke har gitt opp.Nu er det bare 1 ting å gjøre,handle mat på Kivi i morgen og så sette i geng på riktig.Sakla bli godt.Vekta nå viser desverre et meget stygt tall 94,0 på mine 1,71 meter er mye,huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen :rolleyes:

 

Det var jo et flott resultat pus 52, og velkommen tilbake igjen :)

 

Gikk på vekta som vanlig på tirsdag, men har ikke fått registrert det her før no. Den viste 0,7 minus :) Veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :rolleyes:/>

 

Det var jo et flott resultat pus 52, og velkommen tilbake igjen :)/>

 

Gikk på vekta som vanlig på tirsdag, men har ikke fått registrert det her før no. Den viste 0,7 minus :)/> Veldig fornøyd med det.

 

Du går jo ned så det suser du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu er kjøleskapet fullt av deilige ting.Har laget masse sunnt i går og i dag,nam nam.I kveld skal vi ha Taco,og har funnet ut hvor mye jeg kan spise av diverse ting jeg skal ha til det.Lurt å skrive opp alt og da vet jeg jo hva jeg kan bare KOOOOSE meg med uten å sitte å lure på hvor mye dette blir i kalorier til slutt.Gleder meg til i kveld,Har hatt litt sånn kosesug i dag,men jeg skal vel klare meg til kvelden,men det var en sånn litt sulten dag i dag.Ha en fin fredag dere også.Ligger på 14-1600 kalorier pr dag.Tror det er bra,må liksom ha det kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det minus 2,3 siden onsdag.Nu blir det ny uke og nu er det virkelig tiden da det hele begynner.Den første uka med masse nedgang er forbi,så nå gjelder det å ikke miste motet om det blir snilefart fremmover.

Mandag i dag og helga gikk superfint.Godt å ha nok sunn mat i skuffer og skap,det er veldig viktig så jeg ikke tar noe i full fart for å stille sulten det blir fort feil mat og for mye mat.

Ha en fin dag.Her blir det vasking av klær og diverse andre hverdagslige ting pluss fokus på måltidene,det tar også sin tid,pluss all registreringen her inne,men det er verdt tiden.

Vi skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat Pus :-) Og du har også fått et bra resultat Radiogaga! Dere har vært flinke smile.gifJeg har vært bortreist noen dager og det ga utslag på vekta, men ikke i positiv retning. Så her ble det opp 800 gram angry.gif April ble ikke som jeg håpet på når det gjelder å ta fatt på å bli kvitt overvekten. Det var så mye som foregikk at det ble lite tid til å prioritere trim, samt at det ble noen "raske måltider" . Nå tror jeg at det ikke vil være så mye som skal skje så jeg satser på bedre resultat i mai. Startet friskt i går med en trimtur på ca. en mil, og ved sengetid hadde jeg oppnådd 16 830 skritt! Nå er jeg klar for et besøk på treningsstudioettongue.gifHa en fin uke alle sammensmile.gif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bryllupsdag i går så det ble litt ekstra med kos,men ikke mer enn 1829 kalorier,så er fornøyd.I dag har jeg vært hos frisøren og fått fin sveis og maten går det bare bra med.Er så deilig å flyte på en fin bølge nu,måtte den vare lenge.Vet det blir vanskelige tider også,men nyter det som er nu.

Ha en fin kveld,og ligg unna kjøleskapet,hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...