Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Har hatt en fin ferie en liten uke, og med 4 overnattinger på hotell er jeg fornøgd med å ha gått ned 700 gram smile.gif Trodde kanskje det ble litt opp så dette var oppmuntrende. Nå er det bare å stå på og fortsette med trim og sunn mat. Fortsatt preges kroppen av forkjølelse men kjenner at det er bedring i sikte.

Ha en fin helg alle sammen 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt problemer med å komme inn de siste dagene, derfor ingen oppdatering på vekt sist tirsdag. Ned 700 gram, det er jeg godt fornøyd med. :D

 

Betty Blue, 700 ned når du har vært på hotellferie er virkelig respektabelt! :D

 

Toam, du må la oss få høre hvordan det fungerer med soyaprodukter fremfor melk.

 

Ønsker dere alle en god helg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soya i stadet for melk fungerte helt bra første uken, men uken etter var en katastrofe.

 

Jeg var på kurs i husflidslaget fra kl 10 til 21 i 5 dager, og der var det ei som bakte kaker til oss så vi spiste langpanne kaker i 5 dager. Har ikke veid meg, men tror ikke jeg har gått noe ned. Nå er der hverdag igjen. Onsdag reiser jeg på hytta sammen med datteren og da skal vi ikke ha med noe usunt. De to neste ukene er jeg mest alene og da pleier det å gå lettere for meg. Vurderer å kjøpe inn ferdig lavcarbo-mat, eller ta med en kokebok.

 

Har lest flere steder at mange legger på seg av melkesukkeret. Har ikke gitt det opp ennå.

 

Kommer sporadisk innom nå fram til 10. juli. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt travel uke så jeg har ikke vært innom forumet på noen dager. Ingen endring på vekta denne uka, og nå blir det en stund til jeg kommer med vektresultat. Reiser bort på søndag og blir borte til august. Men kommer innom forumet for å lese hvordan det går med dere. Selv satser jeg på fornuftige matvalg og en god del trimturer.Ha en fin sommer alle sammencool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie Betty Blue.

 

Jeg har også ferie nå, bare hjemme et døgn for å hente søsterens hund på kennel. Han har vært der en uke og det er sikkert nok. Han liker ikke å være der, og søsteren er 3 uker i Spania med barn, svigerbarn og barnebarn. Jeg er ikke hundemenneske, men det er greit på hytta og så synes jeg det er drøyt at hun skal betale 450 kroner døgnet. Det holdt med en uke så tar jeg de 2 neste ukene.

 

Vekten er ganske stabil. Gikk ned de 100 gr jeg gikk opp forrige uke :)/>

 

Kostholdet er ikke helt som det bør, men nå skal jeg være alene noen dager og da er det lettere.

 

Stikker innom når det passer. God sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen, og god sommer til alle sammen :-) Har vært en del borte, so vekta har gått opp og ned igjen og opp igjen, ingen særlig forskjell fra sist jeg var her inne. Fokuset har liksom ikke vært helt på topp, men med barnebarn blir det en del aktivitet, og siden jeg har hund, må man jo ut å gå :D Jeg også kommer innom av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gledelig på vekten i dag, ned 700 gram. Så det er bare å fortsette å holde fokuser. Blir hjemme noen dager nå, så jeg kan skrive dagbok, det hjelper.

 

Grått, men oppholdsvær. Har strikket litt, skal sjekke mobilen, den virker ikke, og så skal jeg ta litt i huset når jeg har noen timer ledig.

 

Er så fornøyd med GR Gull medlemmskapet, er det noen av dere som har det? Så får jeg se at det ikke er det kallorimenden som er det eneste viktige, det er også sammensetningen Måtte legge til litt fett idag for å få en god skår. Og det er mye billigere enn et kurs. :)/>/>

 

Ha en fortsatt god sommer, stikker innom senere i uken og høre hvordan det går med dere.

 

Jeg har ikke fortsatt med soyayoghurt, vært vanskelig å få tak i. Foreløpig går det i Youplait 0%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Tør jo nesten ikke kom innom her for jeg har jo ikke vært her inne på lenge.Det har vært litt for mye annet å henge fingrene i og tenke på,men nu får jeg vel komme inn her igjen.Har ikke gått opp siden sist,men litt ned,det er jo ikke dårlig det.Har skadet meg i foten så jeg kan jo ikke gjøre nesten noe og trim er bare å glemme.

Har skrevet opp det jeg spiste i dag og tenkte fortsette med det,for det er veldig bra for meg å se hvor mye jeg putter i munnen i løpet av en dag.

Dere har jo vært flinke og står på,det er jo veldig rosverdig av dere.Så litt skamfull er jeg,men skal prøve å være litt aktiv her inne.Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hyggelig å høre fra deg Pus. Jeg bruker også dagboken, men ikke hver dag nå. Har lagd meg noen standard dager, og de prøver jeg å følge. Så vet jeg hvor mye jeg skal spise av frukt og melkeprodukter, brød, ris, poterer og lign. Det som ofte blir litt lite er grønnsaker. :angry:/> Der har jeg litt å jobbe med.

 

Vekten har gått litt opp mens jeg var på hytta, men det ser ut til å gå riktig vei nå. :)/> håper jeg.

 

Skal være delvis alene hjemme i to uker, men første uken skal jeg på et 4 dagers kurs med korpset, bo på internat, Det blir sikkert ikke slike lunchbord som vi får på hotell, håper jeg. Det er en folkehøyskole.

 

Tror jeg tar med en PC, men det blir lite fritid. Fra 9 til 21 hver dag, bare med matpauser.

 

Fin sommer her på østlandet nå, håper dere koser dere der dere er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, damer.

 

Kjekt å se at det ikke er bare meg som har vært lite inne og "skravlet" i sommer. :)

 

Vekten har gått litt ned, litt opp, litt ned, litt opp osv. Stort sett kan jeg vel si at jeg har vært flink til å holde vekten. Selv om det ennå er alt for mange kilo igjen til dit. :P

 

Gullmedlemsskap er flott å ha. Det er en god hjelp til å se fordelingen mellom karbohydrater, fett og proteiner, og kostholdsscoren gir en god pekepinn på om dagsinntaket er optimalt. Jeg har hatt det lenge, men kommer nå til å kutte det ut. Har egentlig en grei oppfatning av hvordan kostholdet bør være. Problemet er mer å få gjennomført det, :blink: og det sitter mellom ørene og ikke på hvilket medlemsskap man har i GR.

 

Jeg innså at motivasjonen gjennom lang tid har vært noe variabel, så i sommer har jeg egentlig ikke hatt særlig fokus på slanking. Men det må jo tydeligvis ligge litt i bakhodet likevel, siden jeg har "holdt vekten". :lol: Jeg får fortsette på samme måte ut august, og så ha fullt fokus etter det.

 

Kos dere resten av sommeren også, alle sammen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min har også vær stabil i sommer, +- 1 kg hele tiden. Ligger og vaker så vist under 90, og det er 15 -20 kg for mye. Holder fokuset, men ikke egentlig slanking.

 

Skal på en ny tur ca 1. september og da hadde det vært greit å bli kvitt 5kg, men det skal holde hardt nå som det bare er 6 uker igjen. Det er det med å ha klær som passer, og ikke måtte fylle opp skapet med enda en størrelse. Nå har jeg 3 størreser hengende der. Klær som ikke er brukt, eller som bare har vært brukt en gang.

 

Her er det disig i dag også, ikke direkte sol. men fint vær. Må komme meg ut. Ha en fin uke, vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Et lite livstegn fra meg.Jeg har gått ned 1 kilo siden sist,så det er jeg glad for.Har prøvd nu en liten periode å ikke spise så mye og heller ikke mer enn 1,toppen 2 dager med litt kosesnacs.Ser ut som det går bra foreløpig.Har så lyst til å komme under 90,og nu er jeg 90,7,så det er jo egentlig ikke så langt igjen,men det er visst langt nok,haha.Har gomla vannmelon i sommer,og det har hjulpet på søtsuget,og det er jo lite kalorier i det.Skal til kreta 25 august,og har lyst til å komme under 90 til da,så jeg må være flink.Har funnet meg noen fine klær på salg og de vil bare sitte enda penere med noen kilo mindre,så det er gøy.Ha en fin august,jeg skal streve med maten,så kommer jeg innom når jeg kan,det er litt hektisk for tiden,men sånn er det for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

Da er det meste av sommeren over, og det er på tide å komme tilbake til litt mer "normale" forhold. Har ikke tenkt så mye på slanking i sommer, men forsøkt å være litt bevisst på hva jeg puttet i munnen likevel. Er fornøyd med at jeg stort sett har "holdt vekten" (selv om det er mange kilo for tidlig). ;) Resultatet etter sommeren er 200 gram opp fra i mai.

 

Nå er hverdagen her igjen, bikkja er nullstilt, og motivasjonen tilstede. Så er det bare å fortsette. :D Skal på reise igjen i oktober, og det hadde vært kjekt å komme inn i noe flere klær enn det jeg har til disposisjon i dag. Klesskapet er jo fullt av klær i forskjellige størrelser ... :(

 

Vi tastes igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at noen er innom av og til. Jeg er en snånn "av og til" for tiden.

 

Gikk opp nesten 2 kg når jeg var på kurs, men mye var nok vann for jeg gikk ned 1,9kg i løpet av uken etter. Så da veide jeg 90,1, Det ser dårlig ut for sommerklærne mine i september, men jeg kan jo håpe. Vi var vel flere som skulle reise på ettersommeren og klare å ta ca 5kg. Det hadde vært fint å klare det. Men hvordan?

 

Nå skal jeg pakke bilen og reise på sørlandet, og i morgen på hyttetur med datteren. Min mann og hennes mann er ferdig med ferien så vi skal ha noen dager med jentetur. UTEN sjokolade og gotteri. :D/> Hun sliter også med vekten. Jeg har det rundt magen, hun har det mer jevnt fordelt.

 

Det er inne internett på hytta så det blir ingen rapport for neste tirsdag.

 

Hold fokus så ser vi hvor langt ned vi kommer på en uke :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen, nå er jeg tilbake i fullt fokus (nesten ivertfall). Denne sommeren har vært både opp og ned, og eg også ligger å vipper mellom 89-90. Men nå vil eg gjerne at vekta skal vise 80 tallet.

 

Har vært på ferie, men måtte bryte opp og reise hjem siden mamma ble dårlig. Hun døde dessverre fra oss for 2 uker siden. Vondt og trist, men livet må bare gå videre.

 

Nå må jeg stikke på jobb, men vi snakkes. Ha en fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer med tapet av din mor Radiogaga.

6 flotte uker i sol og varme og resultatet ble 1,6 kg opp angry.gif Håper det er en del vann så litt forsvinner fort. Ble litt for lite trim de to siste ukene for det ble veldig varmt med høy luftfuktighet. Har vært på en god trimtur i dag og kjente på pusten at det var lenge siden jeg hadde gått i motbakker! Er motivert for å ta av noen kilo nå for nå er det snart ingen klær som passer (og det er ikke aktuelt å kjøpe nytt i større str) Så fra denne uka er det fullt fokus på riktig mat og prioritering av trim. Blir nok mest gåturer i starten for jeg kommer til å være en del i campingvognen og da blir det for lang avstand til treningssenteret. Så blir det å benytte treningssenteret så mye som mulig når jeg er hjemme. Synes det er lettere å trene stryke på treningssenteret, men vet at det er mange muligheter utenom også. Det blir bare til at jeg ikke gjør detwink.gif

Flott å se at det er flere som er tilbake på forumet nå. Vi får heie hverandre frem mot veien til en lettere kropp biggrin.gifHa en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å miste sine foreldre, og uansett hvor gamle de er så er det dine foreldre. Føler med deg, jeg mistet jo begge mine i løpet av mars måned. :(/>

 

Her går vekten bare en vei og den er feil. Og jeg sitter her ved PC i stedet for å komme meg ut på tur. Er jo pensjonist, men venner meg vistnok ikke helt til det. Mandag var jeg i skogen med en 4 åring. Planleggingsdag i barnehagen, tirsdag var jeg støl og bare rotete bort dagen. I går var det seniorpuls på SATS og i dag er jeg støl. Det er nydelig vær på Romerike i dag, så jeg tar på meg joggesko og går en tur.

 

Nå er det på tide vi tar oss i nakkeskinnet og har mål av å kunne bruke de klærne vi har. Jeg kjøpte litt på salg i en større størrelse før jeg reiste på kurset, men det gjorde litt vondt. Måtte opp i str 48/50 i bukser for å få det over magen. Målet mitt er å komme inn i de klærne som henger her i str 44, eller 46 om bare livvidden går ned. Den varierer mellom 110 og 114, Hadde vært bra for den fysiske og physiske helsen om den komme runder 100. Er så flau over hvorden jeg ser ut. Resten er ikke så ille selv om jeg ser at lårene også begynner å ese ut :angry:/>

 

Nå skal jeg sette på meg aktivitetsarmebåndet og komme meg ut.

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 900 gram så det går i riktig retning????, men fortsatt er det 700 gram igjen til jeg er der jeg var før ferieturenangry.gif Har kuttet litt ned på karbo denne uka og skal fortsette med det noen uker for å se om det fungerer. Har fortsatt en del å gå på når det gjelder trim så der må jeg nok skjerpe meg. I dag har jeg planer om en skogtur for å se etter kantareller så det blir vel daggens trim.Ha en flott helg ????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvordan vekten klarer å gå gradvis oppover, men ikke ned. Spiser nok frukt, men ikke nok grønnt. Bare en liten potet og greit med mat ellers. Men så er det all den kjeksen som ligger i boksene rundt forbi. Og ikke klarer jeg å kaste det heller. :(/>/> I tilfelle noen skulle stikke innom. Folk gjør jo ikke det lenger. De ringer først, og da kan jeg stikke ned i butikken 500 meter unna. Så kan de være mitt kjekslager.

 

Jeg har ikke gått noe ned denne uken heller. Holder meg stabil på litt over 90 kg nå, og livviddener over 110 cm. :angry:/>/>

 

Nå skal jeg komme meg på trening, må stramme opp litt og det er en uke siden sist. Har vært bortreist i helgen, og de andre formiddagene har jeg vært opptatt. Dårlig undskyldning, Kunne ha brukt noen av de timene jeg sitter forann TV. :angry:/>/>

 

Hodt ut, så får vi det nok til. Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille på tråden nå.

Jeg har gått opp 400 gram til :P/> . Men denne uken har jeg fått trent 2 ganger foreløpig. Skal ta en økt eller to til før vi reiser til Italia for 5 dager. Alltid spennende å se hva det gjør for vekten.

 

Det er fint vær så jeg skal møte søsteren og ordne litt i hagen hos våre avdøde foreldre. Huset måtte repareres før vi kan selge det - forsikringssak, men nå nærmer det seg slutten.

 

Ha en fin uke. stikker innom før jeg reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :rolleyes: Har ikke vært på vekten på lenge, men vart faktisk overrasket siden den omtrent ikke viste verken opp eller ned. Den var 90,5 og det er so forbasket irriterende at det skal være so vanskelig å komme på et nytt titall :unsure: Men er jo fullstendig klar over hvorfor. Det går so veldig bra gjennom hele dagen, og når kveldene kommer er jeg so fysen at sjokoladen kommer frem. Forstår jo veldig godt at vi ikke burde hatt det i huset :angry: Vi får bare stå på, so går det no bra :rolleyes: Ha en fin dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jeg tilbake fra Italia og vekten var ikke snill. Men bena mine så ut som stolper, måtte bruke støtte stømper de siste dagene. Hovnet voldsomt opp.

 

Vekten viste 92,4, men var nede i 91,4 dagen etter.

 

Nå reiser vi på hytta en uke, og så starter vi med hverdagen igjen, med skritteller og kostdagbok. Jeg går jo bare opp i stedet for ned. Så så fint på FB: " Jeg skulle ned 12 kg og nå har jeg bare 14 igjen." :D/> Jeg har 20 igjen, :(/>

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake igjen, jeg også. :)

Det har egentlig vært en slitsom sommer, og vekten har gått litt ned, litt opp, litt ned igjen, osv, med andre ord ingen reell nedgang. Nå er det imidlertid slutt på sommeren, så nå skal vekten ned.

 

Så i dag har jeg kastet ut alt av kjeks, sjokolade, is osv, fra skap og fryser. :) Jeg bor så nære butikk at det er ingen grunn til å ha noe liggende "i tilfelle noen stikker innom". Jeg rekker fint å stikke over på butikken når noen ringer eller sms'er at de kommer en tur.

 

Har også sagt opp gullmedlemskapet. Har hatt det så lenge at jeg vet hvordan jeg må spise for å få noenlunde riktig fordeling på karbo, protein og fett. Men fra i dag av er det på'n igjen med å føre opp hva jeg spiser. Og hvor mye jeg rører meg. Det har glidd litt ut i sommer... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er surt å gå opp igjen, Toam, uansett hvilke omstendigheter som har ført til det. Jeg gikk ned 13 kilo etter å ha gått på kurs, men i løpet av de siste to årene kom de sannelig tilbake :( . Så det er på'n igjen.

Men det har hjulpet å kaste ut alle fristelser. :D Vekten tikker nedover - og det skal den fortsette med. Må innrømme at av og til er jeg så snopsyk at det er til å gå på veggen av, men jeg har en sperre på å gå på butikken etter klokka åtte om kvelden og kjøpe noe godt (selv om det kan "kamufleres" inn i nødvendig handling) og det hjelper. :)

 

Så vi får bare fortsette! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...