Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

God formiddag :) Takk for velkomsten - flott å være tilbake i aktivitet, både her og der...Har klart å være på spinning i dag, noe jeg faktisk har deltatt på en gang i uka siden nyttår :D I tillegg har jeg fått meg et styrkeprogram som fungerer bra. Målet er å få til 2 ganger i uka, men der harjeg ikke nådd målet ennå. Skal begynne å registrere trimpoeng, kan fort bli en motivasjon til ytterligere aktivitet! Ser jo at flere av dere her inne er rå til å sanke poeng, så stå på videre :D :D

Det blir spennende å gå på vekta på mandag - håper å se resultater dersom jeg velger å å holde fokus...og det velger jeg jo :P

Lykke til med fin innsats !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, dere.

 

Gårdagens vekt viste 400 opp. Det var egentlig ikke uventet. Men jeg depper ikke med det, for totalt i januar har jeg gått ned 2,4 kg, som gir et gjennomsnitt på ca. 600 g pr. uke. :D

 

Etter at jeg begynte å føre "dagbok" over spising og følelser mm. har jeg kuttet ut krydderet Gastromat. Jeg har alltid likt det, og brukt det omtrent daglig. Men jeg har oppdaget at det stimulerer sulten. Når jeg spiser mat uten Gastromat kjenner jeg at jeg blir mett, men når jeg krydrer med dette spiser jeg uten å kjenne metthet. Det finnes så mange andre gode kryddere, så nå er Gastomatboksen kastet i søpla. :)

 

Ha en flott uke, damer. Vi tastes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en boks med Gastormat i skuffen hos mamma som jeg tok med hjem når vi ryddet ut. For sikkerhetsskyld gikk den nå i søpla. Lenge siden jeg har hatt det i huset og ingen grunn til å ta slike sjanser. B)/>/>

 

Vi må regne med at vekten ikke går ned hele tiden, dagsformen har mye å si, men ned 2,4 kg i januar er bra.

 

Jeg fører også dagbok nå. Er et must om jeg ikke skal skli ut helt.

 

Flink du har vært Minskern som har gjennomført 2 treningsøkter i uken. Jeg har vært litt sløv i vinter. Men denne helgen tømmer vi huset etter foreldrene helt og da har jeg ikke mer å gjøre der ei heller å tenke på. Vaskes ned og overleveres den 15. februar. Da skal vi reise på hytta noen dager :D/>/>

 

Hvordan har det gått med Radiogaga?

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Ja, endelig går det rette veien. I dag var vekta 90,8, so ned 700 g siden forrige uke. :D Har kutta ut godteriet på kvelden. Hadde også forrige uke 2 fjellturer, og det hjelper jo veldig på. Det blir mange trimpoeng på det.

 

Vi har et fantastisk flott vèr, so ingen unnskyldning for ikke å komme seg ut på tur. Liker egentlig mye bedre å gå fjellturer, enn å slite meg ihjel inne på et helsestudio :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott nedgang, Radiogaga. :D Enig i det med å komme seg ut fremfor treningssenter. Det heter jo at: Hvorfor betale for å løpe på tredemølle når du kan løpe gratis i skogen?

 

I går og i dag har jeg vært slapp på bevegelsesfronten, har hatt litt for mye stillesittende som måtte gjøres. Vektmessig er det ingen endring siden sist. Men jeg har måttet stramme inn beltet et hull, så noe har da skjedd. :)

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at det går framover med dere. Det gir motivasjon til å fortsette.

 

Jeg har gått ned 0,5 kg sist uke også. Er fornøyd med en sakte og jevn nedgang. Denne uken har jeg hoste og forkjølelse så det blir ikke mye trim på meg, holder meg mest hjemme og inne. Rydder litt og strikker litt.

 

I fjor når jeg var syk på vinteren - det er jeg hvert år- lå jeg på sofaen og så på filmer, Det har jeg ikke orket i år så litt har jeg fått ut av uken.

 

Satser på å komme i gang med hverdagen igjen i neste uke, men så i dag at jeg ikke har gått opp noe foreløping denne uken. Få holde litt fokus, nøye med med grønn te med honning, får bli søtt nok :)/>

 

Lykke til damer. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er bedre nå, Toam. Det er slitsomt med hoste og forkjølelse, en blir så uggen i hele kroppen da. Og en halv kilo ned er flott! :D

 

Jeg har funnet ut at å vite at en har en spiseforstyrrelse er én ting, noe helt annet å skulle forholde seg til den og aller helst kontrollere den. Februar har hittil vært slitsom på det feltet! :( Mye spising, men det positive i all elendigheten er at jeg har greid å bremse før det tok helt overhånd. Nå ja, stort sett da. :P

 

I går hadde jeg overhodet ikke lyst til å gå på vekten, men gjorde det likevel. Selv om pilen gikk feil vei - det ble 100 gram opp - er jeg fornøyd med at det ikke ble mer.

 

Så får jeg satse på mer kontroll i uken som kommer, og håpe det blir litt nedgang da. :)

 

Hvordan er det med dere, damer?

 

Vi tastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er formen bedre, og vinterferien er over. Det ble opp 1,5kg i løpet av de siste ukene, men idag er jeg tilbake på knekkebrød, Prøver å være bevist, men har altfor lett for å putte noe i munnen i det jeg går forbi noe.

 

Jeg har jo ikke fått konstantert noe spiseforstyrrelse, men jeg tror nok selv at jeg har det, Evige suget, og føler at jeg trenger noe å kose meg med. Bør nok være mere ute blant folk, da går det bedre, Sjerper meg da. Er jeg alene så blir det lett kaffe og kake hos bakeren, eller litt sjokolade når jeg er i butikken. Er SÅ sukkeravhening. Kanskje jeg skal prøve med krom igjen. eller noe av alt det andre de averterer med.

 

Skal gå ut og kjøpe litt laks og wokgrønnsaker, så er middagen ordnet. Håper på en mere strukturert helg for oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Fa-mol

Du er tøff, Toam, som så enkelt og greit forteller at "det ble opp 1,5 kg ...". :) Det har blitt opp for meg også, men jeg feiget ut, og orket rett og slett ikke logge meg inn og avsløre det. :(

 

Februar var en tung måned. Vekten gikk opp og ned og opp og ned, så totalt for februar ble det 100 g ned. Hvilken fantastisk prestasjon! :P Ironi selvfølgelig, men det skjønte du nok.

 

Første uken i mars ble også bare 100 gram ned. Men dermed har jeg så vidt tippet over halvveis på det første delmålet. Det er jo positivt. :)

 

Kjenner meg igjen i det med det å skjerpe seg når man er sammen med andre, og lett å falle for fristelser når man er alene. Bakervarer - nam nam! Is - ja takk, gjerne! Potetgull - posen er tom før du vet ordet av det! Vingummi og annet smågodt - snadder! Fristelsene er mange, og mye mer fristende enn all verdens tomater, blomkål og paprika. Selv om det er godt, det også.

 

Har for øvrig oppdaget reklamens forferdelige påvirkning: når jeg leser artikler om mat, og den har et bilde av en pen dame som smilende biter i en stor sjokoladeplate, da - pang! - får jeg det sjokoladesuget! Det finnes slike bilder her hos GR også, og det synes jeg egentlig er svært demoraliserende, når en vet hvor mange som sliter med sukkeravhengighet og overvektsproblematikk.

 

Jaja, måtte bare avreagere litt. :rolleyes:

 

Vi fortsetter kampen, kilo for kilo. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen.

 

Ja nå ble jeg overrasket over at det var liv i tråden og ser bl.a Toam

 

Jeg kommer nå tilbake etter laaaaag tid i det store svarte hullet jeg ikke vil være i.

 

Opp og fram skal jeg. Jeg skal lese innleggene litt senere i dag..

 

Jeg startet nytt nettkurs på torsdag etter å ha stått lenge på 99-100kg.

Hvorfor i all verden skal det være så vanskelig å ha fokus på seg selv og jobbe for egen helse og liv?

I stedet er jeg så opptatt av å gjøre alle andre til lags og når jeg er sliten nok --så blir det å finne nye krefter og da blir det så mye godsaker og søtt at jeg skjemmes nå når jeg tenker på det..

 

Er det greit jeg kommer "hjem" igjen her på tråden?

Startet n ny for jeg trodde den var borte. Glemte jo å sjekke :unsure:

 

Nettopp ferdig med tredemølla--1,2 trimpoeng

Godt å få det unnagjort så tidlig på dagen..

Fine mandag til dere :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på om jeg kan henge meg på med dere?

 

Har en egen tråd på 10 - 20 - men det er noget laber aktivitet der. Og nå kjenner jeg at jeg trenger litt oppbakking.

Går ikke på kurs. Tenkte at om jeg bare var gira nok skulle det gå strålende på egen hånd.

Så lett var det ikke nei :unsure:/>/>

 

Har jo slanka meg mer eller mindre i "alle" år. Hadde håpet å nå et ikke altfor hårete mål som jeg kan være fornøyd med etter hvert.

Med diabetes og hjerteproblemer i nær familie har jeg en altfor høy BMI.

Så å komme under fedmekategorien er mitt mål i første omgang. Da må jeg ned i rundt 82 kg :mellow:/>/>

 

Vekta viste 200 gram ned i dag - ikke akkurat noe å skryte over. Men legger ikke lista så høyt lenger.

Men klarer jeg rundt 0,3/0,4 vil jeg kunne reise til Kreta på 85-tallet :lol:/>

 

Så hurra for oss - vi gir i alle fall ikke opp!!

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig du kom hit.

 

Nå håper jeg vi kan gi Toam-og Fa-mol+ de andre som har vært her en stund -en skikkelig inspirasjon. Vi skal heie dere nedover.

 

Ser at for 5 år siden da tråden startet veide jeg nøyaktig det samme.

Grøss og gru.

 

Nå har jeg spist middag.

I dag ble det mexikansk tomatsuppe Toro.

Byttet ut matfløten med lettmelk og da ble det ikke mer enn 445 kal pr. liter suppe. Kokte noen makaroni, Hakket paprika, nachos chips( 10 gram knust) oppå, sammen med 15 gram revet ost og litt drømmelett rømme..

Slett ikke verst.. Gubben likte det , men han fikk stekte pølsebiter oppi suppa si.

 

Kan anbefales

Jeg har veiedag torsdag, men har vært på vekta hver dag og det er dumt.

5. dag i dag og jeg skal bare ha 1400 kalorier i begynnelsen..

Trodde ikke jeg skulle bli mett av det, men faktisk så har jeg ikke vært sulten og søndag glemte jeg lunsjen--ufattelig spør du meg..

 

Dette lover godt- kom igjen damer.. Vi gir oss ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen????????????

 

Nok en ny morgen og nye utfordringer.

Gårsdagen gikk greit men var opptatt med ferdigstillelse av ei kofte,

Hjalp en utenlandsk nabo som lærer norsk. Vi begynte å lese Hakkebakkeskogen og det forsto hun. Litt morsomt var det. Så var det barnevakt for barnebarn som han mistet en fotballkompis. Foreldre ville ikke han skulle være alene mens de jobbet kveldskift. Deretter strikkekafe på slutten av kvelden så den dagen fløy avsted.

 

Mi utfordring er å benytte minutter innimellom når det koker litt.

 

Matmessig går det helt fint. Greier å holde 1400 kalorier og jeg er egentlig imponert.

 

Veiedag imorgen og det blir spennende å få det på papiret. Har prøveveid og det er iallfall nedover.

 

Fine onsdag til dere alle????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har avsluttet nettkurs, skal klare meg selv nå. Er det greit at jeg kaster meg uti det sammen med dere? Jeg er bestemor til en liten gutt. Jeg er 51 år,veier 84.9 og skal foreløbig ned til 75 til 3. Juli.Håper vi kan støtte hverandre til å ta riktige og sunne valg. Gleder meg til å følge dere dersom det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles nesten galt å si "så fint at du fortsatt er her, Mia-53", men jeg håper du skjønner hva jeg mener! :)

 

Flott at det blir flere med her, jeg trenger all den drahjelp jeg kan få - og jeg er nok ikke alene om det. ;)

 

Vektnedgang fra siste uke: 100 gram. Ikke mye, men dog... Jeg har på normale dager i år greid å holde meg mellom 1200 og 1600 kalorier, men når overspisingen tar overhånd blir det myyyyye mer. Da kan det fort bli oppi 4-5-6000 (grøss og gru!!! :angry: ). Skjønt det går framover der også, nå greier jeg å stoppe på 2500-3000 (stort sett, i hvert fall :P ). Så klapp på skulderen til meg der.

 

Toam, hvordan går det med deg? Og Radiogaga og Minsker'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer :D/>

 

Ny dag - nye muligheter - heldigvis :lol:/>

 

Bursdag i heimen i går - baccalao og kaker - dårlige valg :huh:/>

 

Nå gjelder det å jobbe mentalt med meg selv. Hele uka er IKKE ødelagt fordi om en dag gikk rett vest. Kakespising i går trenger ikke bety kakespising i dag. Heldigvis fikk vi spist opp den ene kaka - den andre gikk rett i fryseren etter at gjestene var gått hjem.

Hadde det kjempekoselig da :)/>

 

Trening - forferdelig dårlig for tida.

Kuttet yogaen i går siden vi skulle ha selskap. Så da er det kun mandagen jeg kan skilte med trening da - så langt. Men det er jo mange dager igjen denne uka - må bare få presset inn litt aktivitet.

 

mia-53 - kjempebra å klare deg på 1400 kalorier. Jeg sliter med å klare meg på 1600. Og jeg må nok ned om jeg ikke klarer å holde aktivitetsnivået oppe.

 

Fa-mol - den der kjenner jeg meg så igjen i :mellow:/>

Jeg kan innta uhyggelig mange kalorier. Nå skal jeg prøve å notere ned alt - se sannheten svart på hvitt kan man si. Vet ikke om jeg er tøff nok da. Er flink å notere når alt går på skinner - bakker glatt ut når det butter imot. Men nå skal det noteres!

 

nikkoline - drahjelp trengs alltid. Vi får støtte og trøste og heie og hjelpe hverandre.

 

Stå på damer. Vi er jo her - så vi har i alle fall ikke gitt opp ;)/>

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu. Veiedag og minus 1.9kg. Slå den????????????

 

Da setter vi i gang med en utfordring.?

Jeg utfordrer dere til å få 5 trimpoeng fra fredag morgen tom.søndag kveld leggetid.

Nå er vi flere og dette kan bli en god vår.

idag har det blitt lite bevegelse. Tur til Stavanger for mamografi og dermed ble det litt handletur og middag på kafé. Komle med tilbehør og uten fett/bacon. Tror ikke det ble så mye kalorier for mye. Nå må jeg ta meg I nakken og gå på tredemølla minst 40 min.

 

Kan gjerne skrive her på tråden hvordan du fikk de 5 poengene.

Skal I formiddagsselskap I morgen formiddag og da blir det kake. Derfor vil jeg gå hjem igjen. 6km.

 

Fine kveld til dere alle. Gleder meg til å følge dere videre.

Sammen er vi sterke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu. Veiedag og minus 1.9kg. Slå den

 

Da setter vi i gang med en utfordring.?

Jeg utfordrer dere til å få 5 trimpoeng fra fredag morgen tom.søndag kveld leggetid.

Nå er vi flere og dette kan bli en god vår.

idag har det blitt lite bevegelse. Tur til Stavanger for mamografi og dermed ble det litt handletur og middag på kafé. Komle med tilbehør og uten fett/bacon. Tror ikke det ble så mye kalorier for mye. Nå må jeg ta meg I nakken og gå på tredemølla minst 40 min.

 

Kan gjerne skrive her på tråden hvordan du fikk de 5 poengene.

Skal I formiddagsselskap I morgen formiddag og da blir det kake. Derfor vil jeg gå hjem igjen. 6km.

 

Fine kveld til dere alle. Gleder meg til å følge dere videre.

Sammen er vi sterke.

 

oi oi-nå har jeg registrert dagen mat og den ble 1750. Hvordan kan det være så lett å miste tråden når jeg er på farten hele dagen.. kveldsmat og et halvt skolebrød med kokus ødela for meg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles nesten galt å si "så fint at du fortsatt er her, Mia-53", men jeg håper du skjønner hva jeg mener! :)/>

 

Flott at det blir flere med her, jeg trenger all den drahjelp jeg kan få - og jeg er nok ikke alene om det. ;)/>

 

Vektnedgang fra siste uke: 100 gram. Ikke mye, men dog... Jeg har på normale dager i år greid å holde meg mellom 1200 og 1600 kalorier, men når overspisingen tar overhånd blir det myyyyye mer. Da kan det fort bli oppi 4-5-6000 (grøss og gru!!! :angry:/> ). Skjønt det går framover der også, nå greier jeg å stoppe på 2500-3000 (stort sett, i hvert fall :P/> ). Så klapp på skulderen til meg der.

 

Toam, hvordan går det med deg? Og Radiogaga og Minsker'n?

Jo takk jeg skjønner veldig godt hva du mener.

Vi står på videre.

Tenk så ille at jeg må gå ned de samme kiloene ennå en gang.

Nå er vi I gang. Og har det gått litt skeis så la oss glemme det fort og fokusere på neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med - 5 trimpoeng fra i dag :P/>/>

 

Det blir nok noen vandreturer på meg. I går var jeg og snopte meg nye fjellsko :)/>/>

Var egentlig min kjære som fikk det i bursdagsgave - og så lot jeg meg vel rive med jeg også da :rolleyes:/>/>

Sa til han "superselgeren" i butikken at jeg jeg jo egentlig ikke skulle ha til meg selv. Og da lurte han på om det var første gang jeg gikk ut fra en butikk med noe jeg egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe :lol:/>/> Snål fyr :P/>/>

 

Og så var vi ute og spiste da. Og jeg bestilte spareribs :mellow:/>/>

Av alle ting de hadde på menyen måtte jeg velge det.

Hadde egentlig ikke tenkt å skrive om dette da. Men så fant jeg ut at jeg får stå for mine valg. Og kanskje jeg tenker meg om neste gang :mellow:/>/>

 

Gratulera med et superbra resultat mia-53 - for en pangstart.

Stor klapp på skuldra til deg :D/>/>

 

Og så håper jeg å kunne ta i bruk skoa i helga - må jo samle poeng...

 

God helg damer -

fra mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er med, jeg også. :) Skjønt det er med stor tvil. :mellow: Med det programmet jeg har i helgen, og med det været som er nå, vet jeg sannelig ikke. :blink:

Gikk ut i lettskyet oppholdsvær, og så kom regnet!!! Det regnet og blåste, og jeg var gjennomvåt lenge før jeg kom hjem igjen. Gjett om det var godt med en dusj og tørre klær da. :D Og regn og vind fortsetter og fortsetter... Så vi får se.

Men det ble da 1,6 trimpoeng i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra????nå er vi flere og kan pushe hverandre.

Vi gjør så godt vi kan.

Jeg greide å gå hjem og det var 2.8 poeng.

Trodde jeg skulle få kake men det ble is I stedet. Tok bare ei halv kule ca. Og 1 liten vaffelkjeks. Dermed ble det ingen lunsj så da kl.var 2 da jeg var hjemme ble det yoghurt.

Reker og brød som middag og da jeg hadde hvilt ei stund så skjedde det fatale. Fant en pose M I skapet etter mye leting og da ble det ca 250 kalorier.

Gjort er gjort. Lærte nok at jeg Bør alltid ha noe skikkelig mat I veska I tilfelle.

 

Passert 10000 skritt idag og er sårbeint og litt gangsperr.

 

Vi jobber videre. Vi er flinke og gir oss ikke. Stå på jenter????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig fint oppholdsvær på formiddagen, da jeg hadde det som mest travelt. Men fikk en rask tur før regnværet kom igjen, så det ble 1,1 trimpoeng. Jeg liker meg ikke ute når det regner vannrett, så det får bli med det. :)

1,6 i går, og 1,1 i dag, totalt 2,7. Hmmm - kan nok holde hardt å få tilsammen 5 denne helgen. Uansett: ha en fin søndag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...