Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Og så er ferien over, og jeg gikk på vekten. Det var opp 600 gr på 2 ukers ferie, og var ikke annet enn hva jeg ventet. :(

 

Ryggen er litt bedre og jeg kjørte med samboeren hjem fra Finmark. Med 2 overnattinger og 180 mil,så gikk det greit. Har en bil som er god å sitte i. Nå er jeg tilbake på jobb og har startet opp iigjen med dagboken. Det må til.

 

Nå er det lunch tid, Snakkes senere.

 

1.1. Vekt 90,

4.6. vekt 88,1 BMI 28,8

11.6.Vekt 87,9

25.6: vekt 89,0 BMI 29,1

02.07.Vekt 88,6

10.07.Vekt 88,1 BMI 28,8

22.07.2012 87,7

13.08.2012 88,3 BMI 28,8

 

opp 0,6kg siste 2 uker

Ned 0,7 kg totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle sammen! :rolleyes:

 

Så er det ny uke og veiing og denne uka gikk det skit +0,9 kg. Det må være at lufta ha gått ut av gamla etter all bryllupsfeiringa og restematen og lite trimming. Men det har blitt 2 fjellturer siste dager

(kombinert multeplukking og trimming og naturopplevelser), og det hjelper på skritttelleren. Må skjerpe seg etter en slik nedtur. Men lover å flinkere kommende uke, skal telle kalorier og skritt.

 

Men vi er flinke :rolleyes: , det er sikkert!!!

 

Ha en hyggelig kveld!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pytt sann Sebedilla - neste uke er grammene forsvunnet og kanskje flere i tillegg :rolleyes: .

Glemte helt å "melde" mitt veieresultat for gårdagen, men det var heller ikke mye å melde ;) . Her viste vekta samme som forrige onsdag, altså ikke opp men heller ikke ned :unsure: . Får bare fortsette i samme gode sporet jeg er i nå, fungerer kjempebra i hverdagen men det blir litt utskeielser i helgene. Føler for at det blir mere kos om sommeren så jeg satser på at det blir bedre når august er passert :) De siste dagene har vi hatt kjempeflott vær så styrketrening er helt fraværende - men jeg har gått til og fra jobb + litt til så jeg har over 10 000 skritt pr. dag hittil denne uka.

 

I dag har jeg fått besøk av et barnebarn på 4 år - vi skal kose oss alene sammen til lørdag. Da kommer også foreldre + lillesøsteren så resten av uka blir nok ikke helt i tråd med målsetningen :rolleyes: . Men det er så sjelden vi har besøk av de så da velger jeg å "skeie ut" litt. I tillegg skal vi - hele gjengen - i selskap på søndag. Så om resultatet ble dårligere enn forventet denne onsdager frykter jeg for at det ikke blir bedre neste onsdag. Men, men........ Det kommer dager etter dette og jeg har ikke tenkt å gi meg før jeg er i mål!!

 

Vi bestemødre står på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god fredag.

Jeg har vanligvis fri hver fredag. Startet med 80% stilling etter at jeg fylte 62 år. Og det er luksus. Det har jeg ikke opplevd siden datteren gikk i 1 klasse på skolen, da unnet jeg meg den luksus å ta fri 1 dag i uken det året.

 

På onsdag kom ene barnebarnet på 12 år og skal være til vi kjører til datteren i ettermiddag. Og da har jeg ikke vært på helse studio eller noen ekstra trim turer. Med unntak av en kveld etter at jeg hadde sett på filmklipp fra ferien og tenkte at om den feite kjerringa der er meg, så må noe gjøres. Og gikk en tur på 1,5 timer.

 

Neste uke er det hverdag igjen. Selv om jeg ikke skal gå på skolen og ikke har jeg baren som skal på skolen, så er det en ny hverdag. Nå blir det SATS med styrke trening tirsdag og torsdag, og et par kvelder med gode turer, pluss en tur i helgen. Må sørge for å få mine trimpoeng og skritt nok. 70000 pr uke.

 

Jeg skal legge inn i dagboken, og så skal jeg reise bort på senteret å få satt inn nytt batteri i skritt telleren. Datteren er flink til å gå tur, alltid minst 10000skritt pr dag, og da er det lettere for meg å henge meg på.

 

Ha en god helg. Om jeg ikke melder meg før,så snakkes vi på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over og besøket dratt hjem. Har ikke registrert mat siden onsdag men føler det har gått ganske bra likevel. Ble litt ekstra kos sammen med barnebarnet, men vi har vært mye ute og trillet turer så jeg tror det har tatt noen av de ekstra kaloriene :P . Fredag ble det faktisk nesten 18 000 skritt!! :D .

Selskapet i går ga osgå noen ekstra kalorier, men jeg forsynte meg forsiktig av kakebordet. Så får jeg se hvordan det går på onsdag da det er klart for ny veiing.

 

Denne uka tror jeg det blir mindre trim for det er en del å gjøre før jeg drar på ferie. Satser på å få til en tur i treningsstudio etter jobb i morgen, men resten av uka er stort sett "fullbooket". Drar på en ukes sydentur til helga, all inclusive, og da blir det værre for meg å holde fokuset. Skal i vertfall trimme litt ekstra hver dag så får jeg håpe det ikke blir for ille. ;)

 

Hvordan går det med dere? Har dere klart dere bra eller har det dukket opp noen utfordringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :rolleyes:

En ny uke og nye utfordringer. Min veiedag er nå onsdag, men lurer meg på vekta innimellom og siden det var stor vektoppgang siste uke, ble jeg fornøyd med like stor nedgang.

 

Lite trimming de siste dager,besøk på martna 2 dager på rad i nabobydga

gir ikke mange skritt, og besøk av barn og barnbarn, og ønsket for middag var bestas hjemmelagede pizza, gir noen ekstra kalorier, men da tenker jeg måtehold, måtehold og stopper før tanken er fullført.

 

Men i dag er det en ny uke og før jeg reiser avsted for å passe et barnebarn på 1 år, skal jeg ta en trimtur i skogen.

 

Ha en fin uke folkens og husk MÅTEHOLD - DA NÅR VI MÅLET ------------!!!!

 

Startvekt 8. mai 2012: 90,4 kg

Idag 20. August 2012: 82,8 kg

Forsvunnet-----------: 7,6 kg. :rolleyes::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var helgen over, og den ble ikke helt som ventet. Datteren hadde mange MÅ ting, og jeg diltet med. Det ble ikke noen turer i skogen som vi pleier - de bor nemlig i skogen. Men litt flytting av møbler og rydding i et hus de leier ut og en tur på kjøpesenteret mens vi ventet på et barnebarn som tok kjøretime på liten motor sykkel.

 

Men den flytting av møbler må regnes som trim. En del skulle hjem og måtte bæres opp en bakke på 50 meter, ikke bil vei inntil huset. Jeg var veldig svett etterpå. Kjente at vannet hadde samlet seg i hender og annet, så jeg veier meg i morgen.

 

I dag er det eldreomsorg for meg, og så håper jeg på en tur ut senere i kveld. I morgen skal jeg gå på SATS, det her jeg lovet dere (og meg).

Legger inn vekt i morgen, Ha en fin mandag og hold fokus. Og har en dag gått dårlig så er det bare å starte på nytt dagen etter. Da kommer vi oss i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle jenter! Er i Fredrikstad og siste ferieuke hsr begynt. Blir ennå ei uke før jeg er hjemme og full tilgang til pc. Matog trim og slikt vet jeg faktisk ikke hva jeg skal si noe om. En dkikkelig smell på lørdagmed svenskegodis og et par dager med selskap i gøteborg. Har ikke noe annet å si enn at jeg tenker så godt jeg kan og har prøvd så godt jeg ksn og så får resultatet komme når jeg er hjemme. Tirsdag erjeg tilbake hos barni oslo og da blir det kontroll som før jeg reiste. Nå har vi værthos andre familiemedlemmer og der har vi vært gjester og ikke så frie. Sitter med telefonen og k.otter ivei. Skalkomme sterkere igken om noen dager. Ha det fint og god reise , betty blue. og kos der

e alle så godt dere kan. Stolt av dere og hvor flinke vi er,det viser tråden! I morgen er en ny findagog vi starter med det vi kan og vil, sunn kost, trim og bevegelse og godt humør.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er raskt innom før jeg går på jobb. Vektreduksjonen ble en skuffelse, det ble 0 i nedgang. All denne helgefartingen min er ikke bra for vekten. Har for lite kontroll. Vi har vært opptatt nesten hver helg siden påske, pusset opp min hytte, og i ferien var vi på samboerens hytte. Lite trim og dårlig kontroll med inntaket.

 

Denne helgen tror jeg vi skal være hjemme, om ikke været blir spesielt bra. Hadde vært hyggelig å få kost seg litt hjemme også. Trimme litt og kanskje hilse på noen venner.

 

Ser ut som om det blir regnvær i hele dag. Høsten har nok kommet.

 

Vi får stå på , selv om jeg akkurat nå ikke er spesielt motivert. Blir så lei.

 

 

Startvekt 1,1, 90,0kg

Vekt 21,8 87,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen den følelsen Toam - det er lite motiverende når vekten ikke krymper! Fikk samme resultat jeg også forrige uke med 0 i nedgang. Men denne uka ble det bedre, faktisk 0,8 kg ned så stå på videre Toam, neste onsdag er det du som ser at vektpilen kryper nedover :rolleyes: .

Jeg synes også det går svært sakte å bli kvitt kiloene, men det kommer vel av at jeg unner meg litt ekstra i elgene. Vet at vektnedgangen hadde gått raskere hvis jeg hadde vært lik flink i helgene som på ukedagene men det er et valg jeg har tatt :) . Jeg vet at hvis jeg ikke unner meg noe så vil jeg sprekke totalt etter at jeg er kommet i mål og det er nettopp det jeg har bestemt meg for å unngå denne gang.Det er nå 7 uker siden jeg startet på nytt forsøk og med en vektnedgang på tilsammen 3,3 kg hittil. Det gir et snitt på ca 1,5 kg pr måned og fortsetter det slik er jeg kvitt 15 kg på 10 måneder :D . Jeg forsøker å få hodet mitt med på å tenke slik, for helst vil jeg jo se resultater umiddelbart.

 

Så Toam - vi står på videre - vi skal i mål om det tar litt tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord. jeg tror også det er lurt å sørge for at en legger om livsstilen og ikke fokuserer på en altfor rask nedgang. 1,5 kg pr mnd er ikke mye om en går på kurs, men tenkt om det hadde vært 1,5kg opp hver mnd. 1,5 kg i mnd er 18 kg i året. Det hadde vært fint.

 

Jeg har lagt på meg 30 kg på 40 år, og da får jeg vel tåle at det tar 1 -2 år å bli kvitt 20 av dem. Tror ikke jeg skal veie 60 kg igjen. Jeg er 175 høy og da blir jeg benrangel. Ikke pent i vår alder. Men underkant av 70 kg hadde vært bra. det gir en BMI på ca 22,5.

 

Vi står på. Og vi skal i mål. Ha en fin torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 2 lange innlegg nesten ferdig og de forsvant:-(

Får hilse og si : stå på -ny dag- vi er flinke.

Vi er i samme båt- opp og ned . Nå er vi på nedadgående men formen skal opp. Vi lever og det er jo fint og det er alltid noe vi lærer avhverandre og det beste er jo å se at vi har det likt med gode ogmindre gode dager. Her blir det ganske bra hverdager men mer rolig så det får bli det det blir. Viktig å kose seg også, men viktig å velge rett. Bommer vi, så får vi ikke fokusere så mye på det. Vi står på med det vi kan og sammen skal vi få enfin høst. :-)

Ha enfin dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kofferten pakket og jeg er klar for en uke i syden B) . Rekner med det blir masse utfordinger, og i tillegg er det bare å pakke ut når jeg kommer hjem for så å pakke ny koffert for 4 dagers kurs med hotellopphold!! Er forberedt på at det kan bli litt vektoppgang men etter dette vil jeg ha full fokus igjen. O da håper jeg å komme igang med litt skikkelig styrketrening også.

 

Jeg rekner ikke med å være på nett før neste søndag så det vil bli lite aktivitet på tråden fra meg før da :P

 

 

Ha en flott helg alle bestemødre :) og lykke til med fortsatt vektreduksjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridagen på fredag forsvant på Ikea sammen med søstern, men jeg fikk meg en god treningsøkt på søndag. Samboeren har bare vært 2 ganger på SATS siden påske, og jeg gjorde en avtale om at vi skulle møtes der søndag ettermiddag etter at jeg hadde hatt en rydde runde hos mine foreldre. De finner ikke klærene sine. Henger i feil skap etc. Ikke greit å bli gammel og med veldig dårlig hukommelse. Men jeg får vondt i ryggen av styrketreningen. Får ta det litt penere en stund.

 

I morgen skal jeg til Bergen på konferanse og kommer ikke tilbake før onsdag kveld. Så veiingen blir torsdag morgen. Ikke lurt etter 2 dager på hotell med mye god mat, men det er riset bak speilet denne uken. Foreløpig veiing viser +-0 fremdeles. Og ikke blir det lett å få seg mange skritt heller. Blir bare regnvær og det er begrenset hvor mye jeg kan dra på av klær.

 

Men joggesko tar jeg med og blir det bra vær så går jeg en tur før middag.

 

Ha en god uke, snakkes på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, så er jeg tilbake igjen.

Det skal bli veiing i morgen, torsdag så da kan vi vi veie oss samme dag.

Det haar ikke gåt så bra med vekta, men i mor gen starter jeg med friskt mot.

Skrittelleren er i lomma men det har vært opp og ned med antall. Søndag var det 12000 men de andre dagene har det vært mellom 4 og 6000.

 

HA EN fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake etter 2 dager med konferanse, og vekta gikk ikke ned. God mat og godt drikke, og i hver pause var det tilgang til kaker og frukt. Jeg tok litt oppskåret frukt med kesam og hakka nøtter over. da styrte jeg unna wienerbrød og andre kaker. Jeg er litt oppblåst og hoven i kroppen, så jeg tror ikke jeg har gått opp.

 

Begge dagene tok jeg på meg joggesko og gikk en god tur i raskt tempo. Det blir jo ellers mye sitting på slike konferanser.

 

Og i dag er det syklubb. Det er utrolig hva et menneske skal utsettes for. :)

 

Nå har jeg time på sykehuset for å sjekke pustemaskinen jeg har for å unngå snorking. Har brukt den i 7 år og sover så mye bedre med den.

 

Ha en fin torsdag, og så får vi fortsette å legge om kosthold og livsstil. skulle så gjerne ha kjøpt litt viljestyrke. Det er jo der det sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei :rolleyes:

 

Siden vi har vært mye på farten siden forrige veiing, blir det litt forskyving på veiedagen. Men

-0,1 kg sier jo at jeg ikke har tatt inn formye siste uka allikevel, selv om det har blitt restaurantmiddager og selskapsmiddag og bursdagskaker (140 mil på 3 dager i bil- Sverige). Måtehold, måtehold tenker jeg hele tiden og da blir kakestykkene litt mindre enn tidligere.

 

Litt for lite trimming, så nå får jeg ta meg selv i nakken og hive meg ut av døra.

 

Skulle vel ha tatt et nytt kurs som startet denne uka, men bruker nettet i stedet, vet jo hva jeg har lov til å spise av mengder om hånden som forsyner seg følger tanken i hodet---------.

 

Ha en fortsatt fin uke bestemødre (selv blir det barnepass til en 11 mnd. liten tass i natt (som bruker puppen til mamsen sin som smukk) og da har ikke besta annet å tillby enn flaske som ikke er så god)!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veiing hos meg også idag. 94blank. Det var litt opp i ferien og d e t får være med det. husker ikke i farten hva det var sist men det kommer når jeg lagrer. Jeg greide ikke målet men det kan,jeg klare senere. Jeg skule nok,gått et skikkelig kurs igjen, men det var endel tulll med kurs og jeg fikk ikke helt kontakt med kursleder. Nå har jeg meldt meg på 6 mnd.gull fgreie og da vil jeg ta tak selv. Det er jo det jeg må gjøre resten av livet. Har vært hos legenbidag og blodtrykket var gått ned og det var vbra nå. Det motiverer til å trimme mer. Gå mer tur og spise sunnere. Det er travelt her hos meg også, lege tannlege og ut på handletur med de gamle foreldre kvinne s om m hadde 65 års bryllupsdag idag. D e t ble kinamat. Ny giv i morgen. Vi skal ståpå , skal vi melde er å om trimmen vår? Da vil jeg ha 8000 steg i morgen og 30 min gange.

Slår dere til og er flinkere enn meg? Spennende å høre.:-D

 

Redigering må til ser jeg. Har fått lesebrett til bursdagen min. Det er ikke så enkelt, men det må komme med trening. Fredag idag og ny giv:-)

Endret av mia-53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å ha klart en dag etter oppskriften. :rolleyes:

Jeg har også klart 8000 skritt men det er med det som ble registrert på trimsykkelen. :lol: planlagt tur på 30 min ble til 30 min på trimsykkelen. Slett ikke verst-det var bedre enn å gå.Hadde et kikk og fikk ryddet i kjelleren idag og dermed fant jeg ut at hvis jeg gikk ut ville jeg komme til å ha det halvferdig. Dermed ble jeg så fornøyd da jeg kom på at det faktisk gikk an å sykle istedet. Da det ble nyheter og svømming kl. 21--gikk jeg til trimsykkelen og syklet meg gjennom 21 nyhetene. :rolleyes:

 

Da håper jeg at dere har hatt en fin dag, det har vært stille fra meg siden den 10.august, men er hjemme og prøver å finne igjen fornuften og viljen. Jeg merker at jeg ikke har mistet noe på kondisen, men etter flere lange dager i bil og masse besøk hos familien, blir ikke dagene så veldig fornuftige. :o

 

Nå er det skjerpings, og det skal bli mer trim i morgen. Her jeg bor er det ikke så lett å finne noen sted å gå, det blir langs veien, men bedre enn ingenting..Kan kjøre noen km og kommer til fine områder, men det blir liksom ikke at jeg tar bilen for å gå tur..

 

Faktisk er livet herlig akkurat nå i kveld. Trimsykkelen gjorde underverker. Mål for morgendagen: 10000skritt og noe trim --kanskje det blir rokkeringen--det er god trim..

 

Ha en fin lørdag, håper på fint vær. Får barnebarn på overnatting --det skal bli kjekt..

 

Jeg er glad for at dere er med på tråden, takk for det--håper vi kan fortsette og inspirere hverandre--vi er flinke og vi får til det vi vil. :rolleyes:

 

 

Stå på, folkens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2012 den 20.28, toam skrev:

Fridagen på fredag forsvant på Ikea sammen med søstern, men jeg fikk meg en god treningsøkt på søndag. Samboeren har bare vært 2 ganger på SATS siden påske, og jeg gjorde en avtale om at vi skulle møtes der søndag ettermiddag etter at jeg hadde hatt en rydde runde hos mine foreldre. De finner ikke klærene sine. Henger i feil skap etc. Ikke greit å bli gammel og med veldig dårlig hukommelse. Men jeg får vondt i ryggen av styrketreningen. Får ta det litt penere en stund.

 

I morgen skal jeg til Bergen på konferanse og kommer ikke tilbake før onsdag kveld. Så veiingen blir torsdag morgen. Ikke lurt etter 2 dager på hotell med mye god mat, men det er riset bak speilet denne uken. Foreløpig veiing viser +-0 fremdeles. Og ikke blir det lett å få seg mange skritt heller. Blir bare regnvær og det er begrenset hvor mye jeg kan dra på av klær.

 

Men joggesko tar jeg med og blir det bra vær så går jeg en tur før middag.

 

Ha en god uke, snakkes på torsdag.

 

Bare en liten kommentar til den alderen vi er i nå. Gamle foreldre som trenger oss --jeg har det samme med mine. De var ikke utenfor døren mens vi var på reis. . Vi får gjøre så godt vi kan og hjelpe--det er jo et tidsspørsmål og jeg tenker nok som deg at det er godt vi kan være der--men vondt å se hvor forandret de har blitt--de som gikk i bresjen og tok seg av alt og alle.. Vi er der i den alderen da jeg synes mine foreldre klarte alt.! Ikke rart vi føler oss litt slitne i blant..:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan går det med alle dere andre bestemødre på vei mot en sprekere hverdag? :rolleyes:

Jeg er nybegynner her og har mange spørsmål om hvilke metoder dere benytter, det gjelder både kosthold og trening og ikke minst motivering. Joda, teorien har jeg inne gjennom mine utallige livsstil- kosthold- og diettbøker gjennom nesten 40 år. Jeg var faktisk med på ett av de aller første Grete Roede kursene på 70-tallet. Ville ned til 68 kg for å kunne bli kursvertinne, som det het den gang. Minus 10 kg var målet. I dag er 78 kg min ønskevekt :unsure: For å komme dit må jeg jobbe av meg 32,7 kg

 

Største utfordring: Hvordan kan jeg holde på motivasjonen hele dagen, hele uka, hele livet?

Når jeg leser gjennom egne notater fra år tilbake, ser jeg at det er motivering og viljestyrke til å "stå løpet ut" som er utfordringen når det gjelder min vekt. Perioder med sykdom har innvirket, ja, men jeg har alltid tro på at jeg vil bli frisk igjen og viljestyrke nok til å komme meg tilbake på jobb. Hvorfor er det da så vanskelig å holde samme motivasjonen ved like når det gjelder å gå ned i vekt?

Fra mai 2011 til mars 2012 gikk jeg ned 23,5 kg. Vekten var helt stabil til juni, nå er den + 5,2 kg. Jeg ergrer meg grønn over all den energi og tid som jeg har brukt for å komme ned mot min ønskevekt når jeg nå ser at vekten er på vei opp igjen og jeg må gå ned de samme kiloene for 2. gang. :angry: Vel, vel, på'n igjen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan går det med alle dere andre bestemødre på vei mot en sprekere hverdag? :rolleyes:

Jeg er nybegynner her og har mange spørsmål om hvilke metoder dere benytter, det gjelder både kosthold og trening og ikke minst motivering. Joda, teorien har jeg inne gjennom mine utallige livsstil- kosthold- og diettbøker gjennom nesten 40 år. Jeg var faktisk med på ett av de aller første Grete Roede kursene på 70-tallet. Ville ned til 68 kg for å kunne bli kursvertinne, som det het den gang. Minus 10 kg var målet. I dag er 78 kg min ønskevekt :unsure: For å komme dit må jeg jobbe av meg 32,7 kg

 

Største utfordring: Hvordan kan jeg holde på motivasjonen hele dagen, hele uka, hele livet?

Når jeg leser gjennom egne notater fra år tilbake, ser jeg at det er motivering og viljestyrke til å "stå løpet ut" som er utfordringen når det gjelder min vekt. Perioder med sykdom har innvirket, ja, men jeg har alltid tro på at jeg vil bli frisk igjen og viljestyrke nok til å komme meg tilbake på jobb. Hvorfor er det da så vanskelig å holde samme motivasjonen ved like når det gjelder å gå ned i vekt?

Fra mai 2011 til mars 2012 gikk jeg ned 23,5 kg. Vekten var helt stabil til juni, nå er den + 5,2 kg. Jeg ergrer meg grønn over all den energi og tid som jeg har brukt for å komme ned mot min ønskevekt når jeg nå ser at vekten er på vei opp igjen og jeg må gå ned de samme kiloene for 2. gang. :angry: Vel, vel, på'n igjen !

Hei.

Vel, vel, på`n igjen!! Dette har vel de fleste av oss erfart oppgjennom tidene, flere kilo ned og flere opp igjen + noen kilo til, og hva er årsaken??? Vi blir vel litt lei av å hele tiden begrense inntaket og så blir det å slippe løs hånda som forsyner seg helt fritt, uten tanke på kalorier og menger. Derfor er mitt motto nå alltid: MÅTEHOLD; MÅTEHOLD, helt til hjernen selv kobler seg på!!!!!!!!!!

 

Så er det trimming da, unnskyldingene står jo i kø for ikke å komme igang(enten er det været, besøk, barnebarn som ikke alltid synes det er moro å følge besta i stavgang osv. osv.). I begynnelsen er de 10000 skritt lett å få unnagjort, men ser at etter alt det stygge været blir det vanskeligere (selv om det er bare å kle seg godt). Her må hjernen gjerne få noe input fra dere bestemødre!!!!

 

Første dagen i en ny uke folkens, vi når vel målet en gang ----------------------------- (vi hjelper hverandre med motivasjonen her inne). Fortsatt god uke til alle!! :rolleyes::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du asli, du asli du er jo akkura som vi andre her på tråden. Jeg har hatt et kurs før ferien og tenkte å klare meg alene sammen med dere på tråden.. KAN VI KLARE Å HJELPE HVERANDRE OG VIL VI EGENTLIG NOK?

Vi hadde med "dette går bra"før ferien og hun var målbevisst og hvis du leser lenger framme på tråden så ser du at hun la hele planen for neste dag.

Det er nok lurt, spesielt med middagen. Det glipper litt hos meg og så ser jeg at jeg får ikke i meg nok kalorier på formiddagen når jeg er mest aktiv. Jeg leste at det er viktig at kroppen får nok til å klare seeg ellers blir jeg litt sulten og da blir det feil rytme på måltidene. Stadig noe å huske på, og så er vi vel aaale vi bestemødre opptatt av alles ve og vel. Vi får rett og slett ikke ork til å ppasse på oss selv. VI MÅ BLI MER EGOISTISK ,huff, men vi må nok prøve å sette av tid og så si at akkurat da er vi opptatt. Vi trenger jo ikke skrifte for noen, men være ærlig mot oss selv.

Skal vi prøve sammen ? Vi setter mål om hva vi skal veie 30 september:

 

Mitt mål må være 91,9 kg.

Det skal jeg klare.:-D

Det er 500gr. Pr.uke dvs.med 1 trimpoeng pr. Dag så klarer jeg d et.

Starter nå idag med trim i sal, forhåpentlig litt styrke .

Og et lite hint på slutten: Det sies at kanel hjelper på forbrenningen. Jeg har brødbakemaskin og baker dabnsk rugbrød og blander i korn og andre melsorter. Og 2 ss kanel. Lenge le v e optimisten:-D:-D

 

Vi skal i mål, vi er flinke og vi får det til:-):-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagens trim ble veldig positiv. Startet å trene med revmatikerforeningen og tenkte det ble mye pes. Men det ble trening og øvelser på matte. Timen gikk utrolig fort og idag er jeg nesten ikke gangsperr engang. Det må ha truffet steder som trengte oppmykning. Imponert og gledeer meg til neste trening..

 

Det har gått fint med maten idag bortsett fra at jeg falt for et stykke eplekake med iskule. Må skjerpe meg og begynne å skrive ned inntaket. Har ikke peiling --kan likegodt være 1300 som 1800 kalorier.

 

Nå er det dårlig med skritt, her har jeg også et forbedringspotensiale. Var flink en del uker men så kom ferien og kom litt ut av rutiner.

Holder på med rydding og tømming av stua for vi skal legge parkett på torsdag og fredag.. Litt aktivitet blir det av det, men kan bli bedre.

Jeg kjenner at dette været med de lilla frontene som vises på værkartet -nesten tar livet av meg.. Prøver å la være å ta smertestillende og derfor må jeg finne alternativer og det blir bevegelse og å gjøre kjekke ting slik at jeg "glemmer" vondtene.

 

Nå skal jeg ta rokkeringen litt før jeg legger meg.

Lettsaltet fisk til middag i morgen-det skal bli godt..

 

Mål for morgendagen: 8000skritt B)

 

:rolleyes::P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...