Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Har tatt en fridag og reist til vogna. Håpet været ville bli bra men det striregner :( Det betyr at det blir lite trim i dag, ikke så store muligheter for å få tørke tøy i vogna så da blir det å sitte inne. Værmeldinga er ikke ille så jeg håper det letner utover dagen. Lite trim og litt ekstra helgekos er ikke god kombinasjon for vekten ;) Men satser som deg Mia - minus 0,5 kg til neste veiing (onsdag). Så krysser jeg fingre og håper regnet gir seg.

Ha en flott helg alle bestemødre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS Det ble opp 0,5 kg. Farlig å reis på hyttetur selv om jeg fikk rørt meg litt. I tillegg hadde jeg flyreisen hjem fra Kirkenes, og 2 timer i fly merker jeg på hevelsen i kroppen. Skal holde hardt å nå målet før 01.10. nå.

 

Ryggen er heller ikke bedre, Nå har jeg hatt isjas i 3 mnd, så det er kanskje på tide å gå til lege, Men jeg har ikke noe tro på at de kangjøre noe. Prøvde en fysioterpeut 2 ganger i forrige uke, men da ble det bare verre. Ta meg i nakkeskinnet og få meg ut av døra. Sist gang jeg hadde virkelig problemer med isjas så gikk jeg det vel bokstavlig av meg. + Ryggøvelser. Fant fram en bok av Kari Jackeson og la den i stua hvor jeg kan legge meg på et teppe og trene.

 

Nå må jeg på jobb. Ha en god onsdag.

 

 

Dato Vekt BMI

01.01.2012 90,70 29,62

01.04.2012 88,00 28,73

01.07.2012 88,30 28,83

25.09.2012 88,90 28,87

01.10.2012 -

-

MÅL 01.10. 86,90 28,38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg sammen og fant en "Tjukkasgjeng" og ville gå tur. Men de gikk for fort for min vonde rygg. Etter 25 min snudde ei med vond fot og jeg, og gikk tilbake. Det ble 50min og over 6000 skritt. Må nok ha et trim poeng pr dag om jeg skal gå ned, og en gå tur hver dag om jeg skal bli bra i ryggen.

 

Varmet meg litt grønnsaksuppe med røde linser, det fikk bli kveldsmat.

 

Takk for at dere er her, Dere hjelper meg å holde fokus.

 

mia-53: Hvordan gikk det med trimpoengen i helgen?

 

Vi snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Det gikk ikke så bra med me etter rydding og mye aktivitet. Kjørte meg helt i bunnen igjen, så nå harjeg hatt et par dager i helgen hvor jeg måtte hvile, lese og ta hensyn t i l meg selv. Var så gjennom trøt og uten krefter i beina, og spiste mye sunn mat. Spiste flere ekstra brødskiver og masse frukt og melk og alt som var av ting jeg hadde behov for. Kom meg utover dagen etter en avspenningsøvelse om ettermiddagen. et er hektisk rundt meg, 2 selskaper tirsdag og onsdag og tirsdag følte jeg at jeg måtte besøke min bror som bor 19 mil unna på hans dag.

Litt godt å komme ut alene med mannen, vi har det fint sammen og koser oss på biltur .

Glemte å veie meg meg idag fordi telefonen vekket meg, 2 barnebarn skal hentes på skolen, ene nyoperert i foten. Vet at det er oppgang, men nå ble det sånn. Etter selskap igår ble det flere ting s om m skulle ordnes. Billetter på tog til svigerinne og svoger som kommer neste uke og skalvære i 9 dager. Ja jeg vet at jeg harmye å gjøre med familien, men med 6 barn isammen 12 barnebarn, søsken, gamle foreldre og tantebarn, så er jeg midt i smørøyet. Jeg velger å tenke positiv. Men av og til m å jeg si nei og nå er jeg der. Vanskelig å lære å være mer egoistisk når jeg er lært opp til å smile og være hjelpsom.

 

Sånn er mitt liv, nå skal jeg spise fornuftig idag, tenke på dere og så skalvi på søppelfyllingen med et lass vi har ryddet fra garasjen og kjelleren. Jeg skal veie meg i morgen tidlig. Har skrittelleren i lomma og det har vært elendig de siste dagene. Har ikke vært inne på forumet siden før helgen, fy meg.

Det er bare å skjerpe seg

Ha en fin dag, jeg er tilbake i kveld:-D

Når ikke målet, men når vi vipper over i oktober har vi en hel ny måned til å arbeide med. Kanskje vi skal finne noen oppskrifter i GR og lage og inspirere hverandre.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen bestemødre ! :rolleyes:

 

Tenk, ny veiedag igjen, merkelig hvor fort uka går . Resultatet ble -0,2 kg. Ikke all verden, men iallefall i riktig retning.

 

Det er fremdeles vanskelig med å oppnå de 10000 skittene pr. Dag, men er ute en liten tur hver dag, da vi den siste uka har hatt fine høstdager og nydelige farger. Sitter nåogså endel i vevstolene, bare synd at trøingen ikke vises på skritt-telleren.

 

Fårikålens dag og jeg er med, datter med familie er invitert, og barnebarnas ønske blir vel is til dessert, blir vel lettis med bær for meg da.

 

Ha en fin helg alle forundeltakere! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Dro til Oslo på møte grytidlig i går men rakk å veie meg :P . Hadde ikke tilgang på pc før i kveld så jeg fikk ikke rapportert veieresultat. Men det ble 0,4 kg ned og det er jeg sånn passe fornøyd med. Kan vel ikke forvente mer med minimalt med trening og ikke fullt fokus på matinntak. Har heller ikke vært flink med skritteller men har brukt den de siste 3 dager. Første dag ble det ikke mere enn litt over 6 000 skritt, dag to greidde jeg faktisk å passere 10 000 mens det i går ble i overkant av 8 000. Nå har jeg ferie en uke og da gjelder det å fa litt ekstra trim. Vet at det lett blir litt ekstra kos når det er ferie ;) . Men prøver så godt jeg kan og håper det går bra :rolleyes: .

 

Gratulerer med nedgang til deg Sebedilla! Mia og Toam - neste uke er det deres tur :) . Og da er vi kommet til oktober og har en hel måned på oss for å nå satte mål :D Dette greier vi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står på :rolleyes:

 

Ny dag og idag viste vekta 93,8 --opp 0,3 fra forrige uke. Ikke allverden å skrike over, men feil vei.

 

Ny innsats og idag har det gått bra. Ikke så mye trim, men jeg har hatt en rolig dag og fått lest ferdig en bok --så nå er jeg ferdig med det for en stund. Jeg har endel ryddearbeid foran meg--det er skap og diverse som skal fikses og det er godt for hvert skap som blir ferdig. Prøver å ikke stresse og jeg har en gulrot der framme:

 

jeg har bestemt meg for ikke å sette meg til veven( som jeg elsker å holde på med) før jeg er klar med det andre.

 

Sebedilla-kjekt det var ei vevkjerring til her på tråden :rolleyes:

Og takk til betty blue og toam--godt å finne innlegg--tenker på dere i løpet av dagen. :rolleyes:

Har dere prøvd knutekål? Den var faktisk veldig god--litt mildere enn kålrot og sprø! Anbefales!

 

Nå tar jeg en bit..tilbake i morgen!!

 

Vi skal bli sprekere, jeg har skrittelleren i lomma og i morgen er ny dag og nye muligheter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips så var det jo oktober!!

 

Jeg føler at jeg trenger litt puff!!

Hva skal det være?

 

Målsetting er jo greit og utfordrende og jeg har vært helt i bånn med det.

 

Mitt mål må bli skrittelleren , den ligger i lomma men angår liksom ikke meg :o

Nå skal jeg gå en tur i det fine været. 5 km. er ikke så verst det-

glemte skrittelleren idag tidlig så etter å ha hatt en bytur dukket den opp i tankene mine..

 

Dagens mål , må bli 8000 skritt!!

 

Målsetting for oktober :

 

Aktivitet hver dag-

en dag trimsykkel

en dag 5 km gange

 

og innimellom rokkeringen.

Veiing på torsdag--litt dumt for min del, for da jeg hadde veiing på mandag måtte jeg skjerpe meg i helgene. Så jeg veier meg i morgen tidlig og går inn for veiin g hver mandag.

 

Uansett må jeg leve hverdagene sunnere. Nå har jeg hatt for mye søtt og det kom ut av styr da jeg begynte med kromtabletter som skulle ta bort søtsuget. Men jeg fikk søtsug :blink:

 

Dermed ble det stopp med kromtabletter. Jeg klarer det uten :rolleyes:

 

Har vi et mål, dere?

 

Jeg skal klare 2 kg. minus i oktober. :rolleyes: Yes I can!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet for oktober ble ikke nådd. Ser ut til at jeg går litt opp og litt ned med det står 88 hele tiden ,og dukker det opp 87 på vekten er det borte uken etter. Lurer virkelig på om det er noe galt, eller driver jeg bare å lurer meg selv. Mulig jeg må kutte drastisk ned på de raske karbohydratene, Ser jo at magen ester ut bare jeg spiser en potet, (eller i det hele tatt spiser).

 

Er så lei salat til lunch, liker fettforbrennende suppe, men føler ikke for å ta det med og varme det i microen på jobben. Det er kanskje i helgene jeg svikter mest, og har veie dag på mandag. Er ikke flink nok til å bruke dagboken i helgen. Sitter ved PC hele uken, så er det ikke alltid jeg skrur på i helgen.

 

Ryggen begynner å bli bedre. Stresset leter litt nå som mamma og pappa er på avlastning på pleiehjemmet.

 

Og jeg SKAL klare 2 kg i oktober. Om jeg så skal gå på nutrilett siste uken.

 

DETTE SKAL VI KLARE SAMMEN. :rolleyes:

 

Ha en god uke, og så snakkes vi. Vi er ikke så mange her nå og må støtte og sparke hverandre etter behov.

 

 

 

Dato Vekt BMI

01.01.2012 90,70 29,62

01.04.2012 88,00 28,73

01.07.2012 88,30 28,83

25.09.2012 88,90 28,87

01.10.2012 88,30 28,83

-

MÅL 01.11. 86,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Intet smilefjes i dag nei, vekta viste +0,5 kg ! :angry:

Årsaken må vel være plommedessertene m fløte de siste dagene. Trærne bugner jo av frukter og m en dessertglad mann, blir jo fristelsen for stor for madammen. Dessuten siste helgs hyttekos med fløtegratinerte poteter og biff(tilberedt av datter) og god vin, er det jo vanskelig å begrense kaloriene.

 

De kommende dager må jeg vel sette et knytte på hånda,som lever sitt eget liv . Får håpe det gir resultat ved neste veiing.

 

Ellers ble gårdagen viet til toving av vevd ullstoff til tynt vadmel, kanskje en jakke blir resultatet. Bare på prøvestadiet, men det er mange meter på kulten igjen, så det blir spennende framover, både med farging og toving.

 

Men det må bli trimming i tillegg. :) . Siste uke 8,2 og det gir ikke så mye vekttap,men pusten blir bedre.

 

Da går det fort til helg igjen, men vi må ha målet der framme i tankene--------------!

VI NÅR DET NOK (en gang i 2013 kanskje) .

 

HA EN FIN KOMMENDE HØSTHELG!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jeg veide meg onsdag og det var fortsatt 93,5 kg. Takk for det sier jeg. Da nå det ikke være så galt levesett likevel. har vært uten internett i over 1 døgn og da var det som om jeg var i et vakuum.

Jeg har ikke klart noe annet trim enn 1 trimpoeng med rokkeringen tirsdag kveld. :rolleyes:

Har en mann som sitter med foten på en stol og må ha hjelp t i l det meste så min dag og kveld går ved til pleie og henting av dit og datt. Samtidig dårlig samvittighet for mine gamle foreldre som burde hatt mer besøk. Mor ser dårlig og hører dårlig og far humper så vidt litt rundt med rullator. De vil ut når vi henter dem , men jeg greier ikke ivareta alle ønskene deres.

De vil ikke ut med andre av mine søsken. Vi har mer tid til dem og det har de funnet ut og er trygge for det går i deres tempo. Sånn er det for oss som har flere generasjoner rundt oss.

 

Men det er ingen hindring for å spise sunt. Vi skal være gode forbilder og klare å holde oss friske og spreke.

Idag får vi gjester, svoger og svigerinne fra sverige. De skal være i 9 dager så noe usunt blir det nok. Jeg ser at når jeg spiser veldig grovt brød og drikker ekstralett melk og passer på å ta noe i mellom så går det veldig bra. Jeg mangler trim og dersom jeg klare 1 trimpoeng hver dag så kan det bli en halv kilo ned. Jeg skal gå en tur idag. :)

Skritttelleren er med i lomma. Men idag forløpig viser den bare 1680 skritt men jeg har vasket og ryddet og er aktiv og smågange rundt i huset viser ikke .

 

Vi står på :-)-vi greier 2 kg ned denne måneden.. det skal bli bra:-P

 

Jeg brukte tidligere nutrilett sjoklade , en stk gir 220 kal. Og det brukte jeg som snop. Nå har jeg kjøpt noen og da føler jeg at jeg har noe søtt og godt.

Kan anbefales og dersom du unner deg en hel sånn så har vi kontroll over hvor mye som går inn, istedet for andre ting som vi ikke kjenner kalorimengden i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er snart over og takk for det.

Gjester og syk mann gjør sitt til at jeg for tiden er hushjelp, kokk-sykepleier-hjelpepleier-kjøkkenhjelp-ja-jeg vet ikke hva. :huh:

 

Mens andre sover middag og slapper av--er det kjøkkentjeneste og oppvask etter søndagsmiddagen.. Gjesp!!

 

Nå er det bare kveldsmat igjen så får jeg hvile til ny dag med nye muligheter. Tror nok mannen er bedre i morgen--kanskje jeg kan håpe på litt hjelp da?

 

Aktivitet blir det iallfall. Og det er jo det jeg skal ha.

Lite trim utenom men jeg er jo som slakt når jeg legger meg..

 

Jeg hadde en del småtteri igår kveld så jeg håper det blir nedgang i morgen på veiingen --men vet ikke..

 

jeg tenker iallfall idag på å ikke putte inn formye..

Ha en fin kveld--stå på--

-Jeg får god respons selv om jeg bare har gått ned 7 kg siden mai.

-Jeg er glad når jeg får ros og noen sier jeg er fin :rolleyes:

-Jeg vet jeg kan spise sunt.

-jeg kan være fornøyd med vann til maten og tørstedrikk.

-Jeg er glad i grønnsaker og frukt.

-Jeg gleder meg til mandag med nye muligheter.

-Jeg vil ha sunn middag hele uka.

-Jeg kan,jeg kan gjøre hva jeg vil og jeg føler meg vel med det livet jeg lever, med å spise sunt og tenke kroppen skal ha god , sunn og næringsrik mat--ikke fusk og fanteri og fett og kliss og klass.

 

Ha en fin mandag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har benyttet ferieuken til å tenke gjennom hva jeg skal foreta meg for å få litt mere motivasjon til å komme inn på "riktig spor" igjen. Siden midten av august har jeg ikke vært helt motivert, og har derfor ikke vært flink til å velge det sunneste ang maten. I tillegg er det blitt alt for mange kosemerker (og det vises på vekta!!) Derfor har jeg bestemt meg for å sette ny startdato fra i dag, har endret veiedag fra onsdag til mandag og satt meg nye mål. Første mål er minus 2 kg ved utgangen av oktober :rolleyes: . Har mye møtevirksomhet gjennom jobben foran meg, neste uke er det møter hver dag + de 3 første dager i uka etter det så jeg vet jeg vil få noen utfordringer :blink: . Hotellopphold er ikke bare positivt :D . Men jeg føler nå at jeg er ganske så motivert for å bli kvitt noen kilo (+ at jeg kan være ganske så sta :P ) så dette har jeg bestemt meg for å takle. Dessertbordet skal få stå og frokost og lunsj skal bestå av sunne matvarer.

 

 

Fyler 60 år i januar og da har jeg som mål å være 10 kg lettere, og så skal jeg bruke våren og forsommeren på å komme i mål. Høres ikke dette lovende ut :D . Startet friskt i dag med registrering av mat igjen, 3,5 trimpoeng på treningsstudio og har passert 11 500 skritt htiitil i dag ( og ennå er det noen timer igjen til det er sengetid :lol: )

 

Lykke til meg veiingen til dere bestemødre - håper vi får en aktiv tråd utover høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg betty blue.. vi må bli litt aktive på tråden, en liten rapport hver dag om vi greier.

Jeg har fullt hus og ut på besøk hos familie. I tillegg fikk jeg halsbetennels og feber.

Jeg veide meg mandag morgen og da var det ned 0,5 men jeg skriver ikke det inn nå i denne hektiske uka.

Jeg synes jeg klarer meg godt men gleder meg til lørdag når vi blir alene.

Har besøk av svigerinne som er stor og god og skal ha godt smør og feite koteletter . Steker i godt smør og vil styre kjøkken.

Ja som dere sKjønner så er det en kamp, men velger å ikke kommentere så mye og så spiser vi det magreste.

 

Jeg skal greie 2 kg. I oktober. Lite skritt og lite trim, men lørdag er d e t ny giv.

 

Jeg vil også veie meg på mandag for det skjerper meg litt i helgene.

 

Idag er det kjøttsuppe til middag, gleder meg for det går å spise grønnsaker og litt suppe.

Ha en fin dag. Vi greier 2 kg i oktober det er bare å trimme litt mer.

 

Stå på alle vakre damerog bestemødre.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg på mandag, men har ikke vært inne her. Sløvt. Unnskyldningen er at jeg er forkjøla og hjemme fra jobb, (og da burde jeg ha hatt tid). Gikk ned 0,6 kg, og det er bra. Og det å jeg gjøre hver uke :rolleyes: Det hadde gjort seg.

 

Har vært flink med maten, men dårlig på trimpoeng. Ryggen plager meg fremdeles, men jeg kunne jo ha gått tur. I går gikk jeg opp til en barnehage med litt restegarn, og følte at det var letter å puste ute enn inne så jeg gikk en liten runde. Mulig jeg gjør det samme i dag. Runden tar ca 30 min med rolig gange.

 

Dumt at jeg ble syk nå, både pga jobben, og jeg var så motivert til trim. hadde notert meg faste timer på SATS som jeg skulle ta hver uke. Noe Body Balanse (pilatelignende) og spinning 2 ganger i uken.

 

Men det kommer nye uker og bedre tider.

 

Skal prøve å bli flinkere til å komme innom. Det skjerper meg. Og dagboken hjelper til, Legge inn alt på forhånd og holde seg til det.

 

DA KOMMER VI I MÅL. DETTE KLARER VI :)

Dato Vekt BMI

01.01.2012 90,70 29,62

01.04.2012 88,00 28,73

01.07.2012 88,30 28,83

25.09.2012 88,90 28,87

01.10.2012 88,30 28,83

-

MÅL 01.11. 85,00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Mia ogToam :) . Skjønner du gleder deg til helgen ja Mia for det er lettest å spise riktig og i tillegg er det vanskeligere å trimme (hvis en ikke har besøk av noen som kan tenke seg en rask spasertur da ;) )

Leit at du har ryggplager Toam - ikke lett å få trimme noe særlig da. Men som du sier kan jo en spasertur i moderat tempe gjennomføres. Og alt er bedre enn ingenting.

 

Her ble det ingen trim i går og skritt-telleren stanset på ca 5 600 skritt. Men i dag har jeg vært flink og resultatet ble 3,7 trimpoeng. Skritt-telleren viser nå nesten 13 000 skritt :D . Har også vært flink til å registrere maten, ble litt feilfordeling mellom proteiner, fett og karbo i dag men...........

 

I går laget jeg en nydelig grønnsakssuppe som jeg "delte" i 3 porsjoner. I går tilsatte jeg litt pølser (lettvariant) og så blir det en porsjon med tilsatt kyllingkjøtt i morgen :P..

 

Føler meg ganske motivert nå, og håper virkelig det gir utslag på vekta på mandag. Et brukbart veieresultat og oppbackingen her på tråden gker mulighetene for at jeg lykkes. Vi må forsøke å skrive noen linjer - om ikke hver dag - så 2 -3 ganger pr uke.så tråden blir aktiv. Vi skriver bare litt om hvordan dagen(e) har vært, + litt om mat og trening :rolleyes: Enig?

Denne måned skal vi kvitte oss med (minst) fire margarinpakker :lol: :lol: STÅ PÅ !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med. Dagen idag har gåt fint, men gårsdagen endte med krem og fruktr og litt eplekake.:-D

Det ble litt forlite vann, men jeg har slitt med forkjølelse og halsevondt i tillegg til gjester så jeg gleder meg til lørdag morgen når jeg kan begynne for fullt. JEG FØLER JEG ER LITT MER GIRA NÅ.takk til dere som minner meg på hvor viktig det er å planlegge morgendagen

Er dere motivert så blir det virkning på meg også.:-)

Idag ble det bare grønnsaker fra kjøttsuppa til middag med litt kjøtt og løksaus. Jeg har sikkert ikke noe særlig formye, men jeg har ikke kontroll og det er ikke greit.

Imorgen blir det barnepass av3 viltregutter og vi skal koke grøt og lage lapper ute i garasjen. Da er vi ute jeg det er alltid noe å se og så går vi en tur til butikken og kjøper et eller annet.

Vi står på, vi rapporterer litt oftere og det vil virke positivt.

 

Så fint Toam. Du greier det vi vil, skrive på forhånd er bra. Det gjør jeg når gjestene har reist.:-D

KOM IGJEN, DAMER:-)

Husker godt hvordan det virket da "dette går bra" var med på tråden.

Vi skal greie det samme, tiden er inne og vi skal få en bra måned og nå målet på 2 kg. Minus denne måneden.

Ha en fin fredag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia , :rolleyes:

 

UKens veiedag 1 dag forsinket, resultat -0,4 kg. Det går ikke fort, men det tar jo minst 14 dager å ta igjen -vekta dersom en går opp en uke. Men jeg ser at å registrere matinntaket må til. DET GÅR RETT VEI DA!!! 2 kg i oktober tror jeg ikke er oppnåelig for meg, men noen av dere er flinke til å motiveres.

 

så har jeg meldt meg inn i Gull-klubben og får nå se scoringspoengene, som vil vise meg hva jeg gjør feil eller riktig. Synes det var en god veiledningdtråd når jeg gikk på kurs også.

 

Gårdagen viste kun 2200 skritt og det er den dårligste målingen siden jeg begynte med skritt- teller i sommer, og da sendte jeg gubben ut for å hente trimsykkelen , som nå må benyttes litt oftere. :D Trimpoengene skal jeg iallefall kreve å få til.

 

OG VI SKAL NÅ MÅLET DAMER! (-6,7 kg før februar for min del)

 

Ha en fortreffelig hyggelig høsthelg! Here har minusgradene begynt å vise seg på natten og i går måtte jeg skrape is av bilruta før jeg tok ut på formiddagsbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang Sebedilla :)

 

Har vært flink med trim denne uka - og satser på å få 70 ar i treningsstudio og brente av noen kalorier i dag og nå har jeg passert 14 trimpoeng denne uka. Håper det gir uttelling på vekta på mandag :P .

I dag blir det koteletter med ris og peppersaus + litt grønt til middag, og så blir det lakesemiddag i morgen.

 

Ha en flott lørdagskveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag!

 

Flott med 10 på scoren -betty blue.

og flott med nedgang sebedilla.

Ja vi kan når vi bruker hodet. :rolleyes:

 

Gjestene mine er borte-og idag kjenner jeg at jeg har fått mot og krefter tilbake og ser ganske lyst på livet.

 

Trimpoeng igår ble det også--trimsykkel i 26 min med 19-23 km.på 3'en

UJeg svettet iallfall og det er jo det som skal til for å forbrenne noe fett.

Hadde besøk igår kveld og gjesten kom med chips og nonstop.

Jeg er fornøyd da jeg greide meg med 10 nonstop og spiste 1 og 1 om gangen og ikke sånn som jeg pleier å gjøre( 1 liten neve)

Jeg smakte heller ikke på chipsen og gjesten fikk restene med hjem.

Dermed er de ute av huset. :lol:

 

Hjemmelaget pizza igår og rester idag sammen med en god salat.

Skal i 1 års dag idag og der er det kakeselskap. Jeg spiser brød før jeg går så kan jeg klare meg med lite kakestykke. yes i can :rolleyes:

 

Da er halvliteren med vann tømt og flaska fylt på nytt.

Planlegger å gå hjem fra selskapet og så tar jeg rokkeringen til Downton Abbey i kveld..

 

Dagen er planlagt-endelig er jeg på forskudd igjen med tanker for dagen.

 

Ha en fin søndag alle sammen-håper sola skinner på dere!! :rolleyes:

 

toam--savner deg, heng deg på --ta en tur innom oftere . Det motiverer :)

 

Vi er flinke og vi skal i mål!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.gaihennessko.no/index.php

 

Nå har jeg meldt meg på.

Starter i dag med minst 8000 skritt.

 

Hjelper meg selv med å være med i aksjonen og samtidig hjelper jeg kvinner i u-land :rolleyes:

 

Heng dere på--jeg utfordrer dere på tråden og andre som måtte lese dette.

 

Skriv gjerne her på tråden både dere faste og om noen vil være med.

 

Jeg starter forsiktig idag men for fullt i morgen..

 

Kom igjen!! :D

 

 

Kl.21.30 passerte 10000 skritt første dag, hurra :-)

Endret av mia-53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag, ble ikke PC på meg i helgen. Datteren var på besøk fra fredag til lørdag for å bytte vinterdekk med meg. Vi byttet bil i sommer. Hun overtok stasjonsvognen og jeg fikk tilbake min lille peugot 207 som hun hadde brukt et år. Ble for liten for henne med 2 tenåringer. Hun bør gå ned 30 kg, så vi kjøpte ikke noe snoop. Lørdag ble kaffe hos søstern da svoger var 75. Han ville ikke feire, men vi gikk innom med en gave og tok en kaffe med konfekt. Slapp kakene.

 

Søndag måtte jeg på jobb noen timer, og så var det innetid hjemme. INGEN trim eller tur i hele helgen. Men jeg har gått ned. Leste gjennom boken fra Librakurset fra 2005, og så at der gikk jeg ned. Så jeg kjøpte inn et par pakker med klibrød, og tar et klibrød og en skive brød med påleggsrasjon 4 ganger pr dag i tillegg til middag. Det har gitt resultater.

 

I dag må jeg besøke mine gamle foreldre igjen. Var der en tur på lørdag også sammen med datteren. De er skrøpelige nå. Får se om jeg rekker treningen etterpå.

 

Ha en god uke, vi snakkes.

 

Dato Vekt BMI

01.01.2012 90,70 29,62

01.04.2012 88,00 28,73

01.07.2012 88,30 28,83

25.09.2012 88,90 28,87

15.10.2012 87,40 28,50 ned 0,9 kg

 

-

MÅL 01.11. 85,00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer toam, så flott!

Spiser du ikke frukt , grønnsaker eller melk?

 

Jeg har også veiet meg idag. Ned 0,4 --men det har vært en periode mens gjestene var her hvor det var familiebesøk og bare kaffeslabberas og den slags. Det stoppet igår -da var det siste selskap på en stund.

 

Gikk hjem og fikk 2 trimpoeng og greide 10117 skritt.

Yes I can :rolleyes:

 

Rokkering som planlagt ble det ikke , da jeg kom hjem lå mannen min på sofaen og frøs og ingen tv på. Dårlig tegn. :o

Han er hjerteoperert og får lett lungebetennelse så med over 39 i feber ble det legevakt i stedet.

 

Idag skal vi ha pannekaker, ser at det står nei-mat på det. Men jeg liker godt salat og har igjen fra igår og så med lettsyltetøy og mager cottage cheese så får det være med det. Det er det eneste han ønsker seg til mat..pannekaker er god sykemat..

 

Kjenner at jeg har fått litt motivasjon nå --mulighetene er mange og noe skal det bli idag også..

Målet er minst 8000 skritt og da kan jeg jo gå til butikken, f.eks :)

 

Ha en fin dag alle flinke damer.. Dere er i tankene mine ofte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...