Gå til innhold

Råd, tips og støtte i den skumle Hold Vekten-fasen, med varig endring for oss over 40 år


Anbefalte innlegg

Har visst ikke vært så flink til å oppdatere her inne i det siste.

 

Forrige uke ble bare kaotisk. Poden ble syk, i tillegg til ny tann, så det ble lite søvn på oss alle og generelt slitsomme dager. I tillegg til vanvittig press på jobb (alle var enten på vinterferie eller syke), så jeg holdt fortet. Og på toppen av det ble jeg selv forkjøla, men presset meg på jobb likevel. Og til 2 joggeturer.

 

Med det resultat at jeg er helt slått ut idag, selvsagt. Burde ha tatt det roligere og hørt på kroppen i forrige uke... <_< Så ligger hjemme med både forkjølelse OG magevirus idag. Jippi... Toalettskåla er min nærmeste venn, for å si det sånn.

 

Rakk ikke registrere noe mat forrige uke, men skal ta meg tid til det denne uka, til tross for litt dårlig start på uka akkurat idag. (Blir mye Cola og Ritz-kjeks idag.)

 

Vektmessig har jeg holdt meg nesten eksemplarisk stabil siste ukene. 63,1 kg to uker på rad og nå 63,0 sist fredag, rett før helga.

 

Men målet er jo ytterligere ned, så håper på å se 62-tallet denne uka.

 

Lykke til denne uka dere andre også! :)

 

Og hørtes gøy ut med harem, Tjorven45! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 328
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her rusler det rolig nedover. Det gleder meg å være bare 2,5 kilo fra "vektbeltet" mitt - føles ikke så mye egentlig.

 

Jeg tenker å ta en uke uten logging nå, og se om det går. Litt fed up med matlogging, og føler jeg har rimelig grei kontroll på matinntaket. Om jeg fortsetter med bittelitt nedgang neste mandag tar jeg en loggefri uke til. Om jeg stagnerer/går opp, er det i gang med loggingen igjen. Tenker det også er en del av HV-biten, å løsrive seg litt fra kaloritellingen og veiing av mat hver dag.

 

Men logger treningen da, det er jo bare moro :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bijou - Håper det ikke blir langvarig dette du sliter med. Men ta den tiden det trenger. For starter en for fort, igjen, er en som regel pån igjen.

God bedring.

 

Cecilie - Nei, 2,5 kg er ikke noe å snakke om. Det klarer du. Enten du bestemme deg for å gjøre det fort eller over tid.

 

Vekta har ligget på ca + - 65 kg i hele år, og egentlig siden august i fjor. Så jeg er fornøyd. Å dette er enten jeg trener eller ikke og snittet i matinntaket ligger på sånn ca 1950 kcal.

 

I går var jeg på måneskinnstur med en herlig gjeng. Mye latter og herlige vafler stekt på bål.

Ble ikke så mange TP men 2,4 ble det da.

 

I dag har det vært intervall trening med truger og dette ga 5,2 TP.

 

Så nå er jeg i en fin uke, hvor kroppen fungere, også.

 

God dag videre og flott onsdag og uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det jammen blitt helg igjen, og heldigvis har denne uka gått bedre enn forrige (iallefall så langt). Har slitt mye med søtsug i starten av uka (som jeg har greid å ignorere), men det har heldigvis blitt bedre. Så nå gjelder det å være forsiktig i helgen så søtsuget ikke overmanner meg på nytt.

 

Har greid å få til 2 styrketreningsøkter (i tillegg til kondis) denne uka også, noe jeg er meget fornøyd med. Jeg har alltid trent for lite styrke, og er vel egentlig svakere enn jeg burde være. Men det har jeg tenkt å gjøre noe med. Her skal det bli fine muskler til sommern ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, da er helga snart over, også.

Tenkt litt på dette om å ikke føre alt jeg putter i munn...

Men tror det blir vanskelig enda.

Men jeg har lagt inn sånn ca hvor mye der i forskjellige "retter" Knekkebrød med det jeg har på, middagsmat har jeg lagt inn. Så bruke det og ikke veie alt skal jeg prøve denne uka som kommer.

 

Ellers har jeg fått til 18,4 TP

med betent tå.

Ble både tur i godværet og dans igår.

og med dans blir det fort noen TP.

Mandag og tirsdag ble det jo, også noen TP.

 

Snitt på inntak ligger som vanlig på litt under 2000 kcal

og vekta ligger stabil.

 

Så det har vært en fin måned uten noen opp og nedturer...

En dag i uka, spiser jeg ca 2500 kcal, for det er godt med noe søtt innimellom.

og det unner jeg meg med god samvittighet. Men jeg har ikke lagt dagen til noe bestemt dag. For plutselig bare må jeg ha noe.

Uavhengig av helg helg eller ikke.

Men dagen etterpå da er jeg mest mett hele dagen, så da spiser jeg mye mindre enn jeg bruker.

 

Da ønsker jeg dere alle en flott mandag og uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Her stoppet vekta på 64,6 i dag.

Ikke i form, så la meg tidlig og da blir det ikke noe spising utover kvelden.

For jeg har nok litt lett for å spise for mye for sent...

 

Kvalm og uvel i dag, også. Enten er det pensilin eller så er det noe som går.

Men jeg har ikke tid til dette tullet.

 

Uka er fult av opplegg.

 

Hvordan har uka gått for dere flinke damer har ute da??

Fått kontroll på HV opplegget.

 

Selv om jeg ikke har gått ned noe siden i fjor sommer sier alle "at nå har du gått ned enda mer, nå er det vel nok"

Ja, jeg er blitt smalere, men det må være fordi huden trekker seg sammen, litt... i hvertfall.

 

God dag videre og flott tirsdag og uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kvalmen gir seg snart Tjorven, ikkeno godt å gå å være uggen.

 

Jeg klarte jo ikke å la sjokoladen være på lørdag og straffen kom i går i form av tidenes søtsug. Huff og huff. Greide å bite tenna sammen og la det være, men mest fordi jeg var på jobb og ikke hadde noe tilgjengelig. I dag har jeg vært i bursdag med masse kake, så spørs om søtsuget blir å plage meg i morgen også. Vet at det eneste som fungerer for meg er avholdenhet en periode, så får vel bare prøve på det.

 

Ellers svinger vekta mellom 68,5 og 69,5 kg. Rimelig fornøyd med det selv om jeg helst skulle vært litt lavere før sommern. Men godt å bare holde vekten en periode også. Får se om jeg blir motivert for sluttspurten litt nærmere sommern. Nå er jo kroppen godt pakka inn i lag på lag med klær uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, jau... Klarte å karre meg ned til 62,7 til veiedag sist fredag. Veldig stolt av det! :) (63,1 idag.)

 

Men formen er jo ikke blitt noe bedre. Mageviruset i forrige uke ga seg heldigvis etter 2 dager, men forkjølelsen har holdt stand hele veien. Har gått rundt og tenkt at jaja, det løser seg! Men det har det ikke gjort. Så idag var jeg hos legen med hovne lymfeknuter og ble sykemeldt ut uka med klar beskjed om å ta det med ro og h-v-i-l-e! Hm... Ikke jogge engang? tenkte jeg å spørre om, men bet meg i det. Tror det sa seg selv. :unsure:

 

Så nå dingler jeg hjemme og skal se om jeg klarer å slappe av så jeg denne gangen blir ordentlig frisk. Neste uke er full av planer, så det er bare å sette igang. Å bli frisk, altså. Uhorvelig kjedelig å gå rundt å snørre og hoste inn i den tredje uka også nå. Drittlei, altså.

 

Men glad vekta holder seg rimelig stabil, selv om det blir litt opp i helgene. Skal prøve å fortsette med det.

 

Ha en fortsatt fin uke, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Syns jeg har fått dreisen på HV jeg - ligger helt flatt på samme vekt som jeg gjorde etter juleferien enda... :blink:

Det var jo ikke planen, men jeg går i allefall ikke mer opp.

Jeg ser at jeg går ned gjennom måneden, men ved ny månedsinngang (som er den vekten som blir stående i signaturen min over tid) er jeg tilbake der jeg var.

 

Jeg sliter litt generelt nå. REtt som det ble lysere i været og jeg tenkte at jippi - nå blir det lettere alt sammen - gikk jeg rett i en vårdepresjon eller noe. Når jeg tenker nøye etter er det ganske vanlig... I tillegg sliter jeg med tannpine, har gjort i flere uker nå. Knasker paracet og ibux og syns synd på meg selv. Dessverre gjør ingen andre i familien eller på jobb det, så kravene er som de pleier. Jeg har lagt meg i 9-tiden flere kvelder de siste ukene bare for å "overleve".

 

Sluttet å logge mat forrige uke, har spist usunt, ujevnt og ikke trent denne uka. Litt fordi det skjer annet på kveldene, litt fordi jeg rett og slett ikke orker. Nå har jeg bestemt meg for at denne uka er pause. Alene med miniputt i helgen og får ikke trent uansett. I natt har jeg ikke sovet stort mer enn 4 timer, så jeg orker ikke presse meg på trening i kveld. Vil bare soooooooove.

 

Satser på å starte matlogging igjen neste uke. Og trening. Men inntil da har jeg bare fokus på å hviiiiile. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, Cecilie, noen ganger er det IKKE allright! Og tannverk er vondt, men håper du får gjort noe med det ganske fort! En har lov til å gå litt i kjelleren og kjenne litt på dårlige tider- en stund. Fler som har det sånn på våren, kanskje man gleder seg for mye, og så tar det jo evigheter før den kommer.

Det er da man må passe seg så ikke nåla raser ivei oppover, iallefall ikke mye. Kjenner det jo igjen fra gamle dager, med trøstespising. Og fy så surt om en plutselig sitter der med en bilring.

 

Depper litt selv, kommer av at min trofaste gamle hund ser ut til å komme til veis ende ganske snart, og det gruer jeg fryktelig til. Kommer til å bli en fæl sorg, og har bestemt meg for å bruke trim for å få det ut, bare gå og gå slik at man blir kjempesliten.

 

Men alt går over, med litt tid. Det vet man fra før, heldigvis. Plutselig en dag er sola der igjen, humøret svinger opp, og en kan ta fatt med nye krefter og pågangsmot!

 

Ønsker deg god bedring, og at alt blir lysere snart! Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisiell veiedag her og vekta viste 62,3 kg. Ned 400 gram fra forrige uke og et lite steg enda nærmere målet mitt på 60 blank (innen 1. juni). Hoppende glad for det! :)

 

Forkjølelsen begynner også å bli bedre. Har fulgt doktorn's ordre siste dagene om å ta det med ro. Har sovet masse, spist mye frukt, drukket masse vann og generelt prøvd å passe på kostholdet. Noe trening har det ikke blitt mye av, derimot. Det får bli til neste uke, når jeg er friskmeldt igjen. Men gleder meg faktisk til å ta opp joggingen igjen!

 

Ha en fin helg alle sammen! Og grattis på kvinnedagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

Ser ut som vi sliter med noe alle sammen.

Var hos legen i dag, så tatt blodprøver for å se om det er noe som mangler.

Fortsatt kvalm og uvel.

Men var ferdig med pensilin i går, så håper formen blir bedre og kommer igang med treningen, igjen, veldig snart.

Skulle vært på dans i kveld og langtur i morgen, men måtte kaste inn håndkle.

 

Det er mange som sliter på denne tiden av året, også.

Selv om vi ikke skal det, for nå blir det jo så lyst og vi får mot vår og alt skal bare være fryd og gamen da...

 

Men det ser ut som vi, alle, klarer å holde vekta, for det...

 

Jeg har spist i underkant av 2100 kcal om dagen denne uka.

Blitt veldig mye frukt. Mango og pærer og druer og appelsiner, eple. Men ble Kesam vanilje. Godt.

Og ikke trent...

 

Bijou - Gratulere. Flink du er. Du får det til.

Så vi kommer tilbake, vi andre, også ;) Motiverende at du går nedover.

 

Eva - Vi får håpe hunden din blir med en tid til.

 

Ønsker dere alle en riktig god helg og kos dere uansett formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til alle dere som er syke eller småsyke. :)

 

Formen min er bra om dagen den, og jeg jobber med prosjekt Bli sterkere. Har jo lenge vært flink med treningen, men dessverre har det blitt for lite med styrketrening. Har tidligere trent 3 dager i uken med hard kondisjonstrening. Nå har jeg endret til 2 timer styrketrening og 2 kondisjons økter. Blir 3 uken jeg driver med dette nå. Og nå mangler jeg bare ei kondisjonsøkt så er jeg i mål denne uka. Satser på at det blir en lang løpetur ute for været ser lovende ut.

 

Ellers ligger vekta stabil og jeg er egentlig veldig fornøyd med det. Kanskje jeg setter inn litt ekstra innsats før sommern og tar av litt ekstra da. Vi får se. Er litt redd for å sette meg mål som er for høye og dermed urealistiske i lengden. Vil jo ha ei vekt som jeg greier og holde stabil, selv om jeg legger inn ekstra kos i helgen. Det er ikke verdt det med ei lav vekt dersom jeg må holde meg til en streng diett resten av livet. Og jojo slanking er jeg drit lei og ønsker slett ikke den runddansen mer.

 

Ellers håper jeg alle får ei super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Takk for medfølelse damer, godt å ikke være alene selv om det er trist å høre at andre også sliter :unsure: . Håper de finner ut hva som feiler deg Tjorven, det verste er ofte usikkerheten...

 

 

Etter en uke med gamle uvaner (les: trøstespising og sofaliv) har jeg nå klart å gå opp enda en halvkilo i tillegg til julekiloene som ikke vil bli borte igjen.

 

Status er derfor at jeg nå veier 4-6 kilo mer enn ønskevekta, og jeg må ta en "pause" fra HV-livet. Tror det var den siste halvkiloen opp som skulle til før jeg våknet. Jeg ELSKET jo å veie 71-72, selv om jeg vet man ikke skal være vektopphengt. Tror ikke jeg hadde slitt med å veie 74 heller, om det ikke var for at jeg vet hvorfor (sjokolade, is, vin, pizza - u name it, I ate it last week).

 

Jeg skal nå i gang med 1/2 kilo ned i uka igjen, meny på 1600 kalorier, treningsfokus og matlogging. Mer protein, mindre karbohydrater (men ikke lavkarbokosthold), mer grønnsaker, mindre brødmat, mye vann og bevegelse. Målet er 70 kilo før 17. mai.

På en måte blir jeg litt opplivet av å ha et mål å jobbe mot også. Jeg kom liksom ikke heeeeelt i mål i fjor, touchet innom 70,8-70,9 et par ganger, men stabiliserte aldri der.

 

Samtidig som det er litt "BUMMER" å måtte på vektreduksjonsfokus igjen, er jeg stolt over å fortelle at jeg nå har vært 100% røykfri i ETT ÅR!!! Og på det samme året har jeg tross alt gått ned 4 kilo (etter siste tids oppgang...) og kommet i mye bedre form :D .

 

Men tiden for å hvile på laurbærene er nå over.

Jeg er klar for prosjekt "Sommerkropp 2013", og målet er å føle seg vel i bikini i sommer B) . Det er ikke noe lite mål gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ser ut som flere av oss har hatt en liten aha opplevelse denne uka...

Ny uke og med nye muligheter.

 

Snupsipups - Fint du har funnet ditt mål med både vekt og trening. Det er jo det som tingen. Flink er du. Så fortsett slik du.

 

Cecilie - Gratulere så mye. Ja, da er du ute av røykevaner og alt som har med det og gjøre og til og med gått ned i vekt. Du kan være stolt over deg selv.

Glad du har kommet deg ut av sofaen og at dørstokkmila har blitt kortere. En trenger kanskje slike uker innimellom får å peke på at det går ikke an å falle nedi gamle vaner??

Lykke til med Prosjekt sommerkropp 2013 - dette er jeg sikker på at du klarer.

Håper du tar prosjektet her inne med oss andre??

 

Selv hatt ei uke ikke så ulik Cecilie - vært i kjelleren en tur, fordi kroppen ikke fungerer som den skal. Ettersom jeg ikke har hatt energi, har jeg spist mer, i håp om å få energi. Vet jo at det ikke nytter, men snittet på inntak i forrige uke ble på hele 2140 kcal, men etter helga ble det hele herlige 14.5 TP, så formen er stigende og så må jeg ned til 1800 kcal om dagen, for kanskje å få av 2-3 kg til. Ble jo litt oppgang på vekta i dag. Men ikke alarmerende enda. Innenfor der jeg skal være. Men 2,5 kg unna 64, som jeg helst vil vake rundt...

 

Så denne uka blir det + - 1800 i snitt og minst 15 TP, alt i god gang med siste.

Flott tur i dag som ga 3,9 TP. Formen er stigende så det var vel kanskje noe som "gikk" som slo meg ut, og ettersom jeg ikke har motstandskraft/dårlig immunforsvar så får jeg det litt lengre enn andre...

Men ettersom jeg har sliti med ME blir jeg litt redd når året er blitt som det har... plutselig bare ligger en der..

Men hatt noen fine turer i helga, og med truger i sola, så veldig fornøyd her jeg sitter nå.

Å alt blir bare så mye bedre når kroppen fungerer slik jeg vil den skal fungere...

 

"En dag uten trening,

er en dag uten mening"

 

Joda, kroppen trenger en dag fri innimellom, men det skal være fordi jeg har bestemt at jeg skal ha en dag fri og ikke fordi ikke kroppen orker.

 

Dere må ha en fin uke, så håper jeg vi får følge deg på din vei ned i vekt, Cecilie.

 

God dag videre og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi ligger her i vinterovergangen og ruger, mange av oss...med litt fler kilo enn HV. Jeg føler at en sparker litt i den gropa, føler at man bygger opp energi til å ta fatt- bare VÅREN kommer, en kan få av seg brodder og luer/ votter og lange ut på bar mark!

Jeg har også noen fler kilo enn ønsket, men orker ikke å gå tilbake og finne en tråd på : - under 10 kg.

Enig med deg Tjorven, en kan godt prøve å ta disse siste fillekilo her på HV- vær her du og da, Cecilie? Så tar vi et tak i lag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Jeg blir gjerne her med dere jeg :) . Ville bare si fra at jeg ikke føler meg som en "ekte" HV-er, siden jeg tross alt skal litt ned. Men sånn er det vel kanskje for de fleste på våren, og det er jo ingen overvekt jeg sliter med akkurat.

 

Så langt denne uka er jeg i rute.

Har hatt en skikkelig trening i dag - 650 kalorier på 1 time styrketrening, det betyr at det var en tøff økt. Kjentes godt. I går var jeg ute og gikk raskt i lunsjen - 25 minutter. Ellers er mandag "hviledag", måtte legge inn et par slike da ryggen røyk i januar - fysioterapeutens strenge ordre :P . I dag har jeg hatt styrke overkropp - i morgen er det styrke rumpe/lår - torsdag er det intervall/kondisjonstrening. Tåler ikke så mye av sistnevnte pga vondter i knær og rygg, men skal prøve meg litt forsiktig og se. Så er det hviledag fredag, overkropp lørdag, rumpe/lår søndag.

Kosten har ligget rett over 1200/dag i går og i dag, og det er for lite. Men jeg er så inderlig forkjølet og ikke noe smaker noe særlig. Annet enn kakao da, og jeg prøver å begrense det inntaket. Får prøve å få i meg litt mer i morgen, ellers blir det ikke gode treningsøkter heller.

 

Snikveiing viste også 73,6 i dag - jeg tar med meg hvert gram under 74 som en seier, mandag eller ikke mandag. For 74 kilo vil jeg ikke veie mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det visst så det suser. Klarte for første gang i mitt "GR-liv" og gå NED i helga! Kryss i taket! Kun 200 gram, fra fredag til mandag, men likevel. Vanligvis er det opp, en kilo eller gjerne to... ;) Tror cluet var å telle kalorier hele helga og porsjonere godis og brus litt. Kose meg, ja, men ikke gå helt av sjokoladeskaftet, liksom... :rolleyes:

 

Og godfølelsen har fortsatt. Har vært veldig flink med kostholdet siste uka, totalt sett. Pluss jogging mandag og idag. Og litt rockering. Nede på 61-tallet nå (!) og veldig spent på om jeg klarer å beholde det helt frem til offisiell veiedag på fredag. Det hadde isåfall vært storveis! Særlig tatt i betraktning at jeg skal på sørlandstur i helga og kose meg og DA blir det i alle fall opp! Greit å ha litt å gå på.

 

Men ser kanskje faktisk ut som at julekiloene er historie her nå. (Hvis jeg klarer å komme meg ned til 61 iløpet av neste uke igjen.) Akkurat i tide før påska, gitt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Så bra Bijou! Godt å høre at det er mulig :D :D :D

 

Her har jeg klart å legge meg rett under 1600 kalorier i dag, og med -500 på styrketrening ben er jeg i rute. Og snikveiing i dag viste 72,9 - utrolig hvor mye bedre dagen føltes med ett *teit*

I morgen skal jeg prøve meg på kondisjonstrening med intervalløp (tåler ikke så mye løping) i ca 30 minutter, og så noen core-øvelser og litt overkropp men ikke mye. Spennende. Så er det hviledag fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

Fint at dere blir her ute på siden selv om vi skal ned i vekt for tiden.

 

Ang kakao - kom over Freia Regia Lett kakao på 1-2-3 med bare 40 kcal i hver porsjon og den er god.

 

Bijou - Ja, du er vårt forbilde akkurat nå. Flink er du. Kos deg masse i helga. Sørlandet har vel vår nå.

 

Ja, Cecilie - ser at du får det bra til, også. Det går fort nedover med deg.

 

Jeg er nok mer som deg, Eva... kommer liksom ikke helt i gang.

Trenger et spark bak og det fikk jeg nok i dag... 66,2 kg, det er over det lovlige her... Men klarer ikke helt å holde meg unna, ja, jeg vet ikke helt hva, for jeg spiser ikke usunt... nei, nå lyver jeg litt, har spist 5-6 lakrisbiter de siste dagene og 2-3 biter av kakao sjokolade. Har litt lite energi og da blir det til at jeg prøver å spise litt søtt i håp om at den skal komme tilbake.. men det er jo bare tull...

 

Har trent masse da, alt oppe i 17,7 TP denne uka og hatt 1 time styrke i dag. 2 bolker med intervall trening og en kveld med dans. Blir fort noen TP det.

Men mat innholdet er på over 2100 kcal i snitt om dagen... Ikke bra.

Så må bare ta meg sammen nå. Bare litt over 1600 enda i dag. Men blir nok litt til. Men skal holde meg unna lakris og sjokolade eller barer...

 

Dere må ha en flott fredag og riktig god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Ja Bijou er forbilde og inspirasjon!!

 

I dag har jeg også karret meg opp på rett under 1600 kalorier, og god fordeling på protein/karb/fett. Trening på 400 kalorier i dag også - intervall 30 minutter og litt styrke etterpå. Håper kneet ikke er altfor vondt i morgen, blir spennende. Det skal være smertefritt før lunsj i morgen - ellers er det for mye belastning, sier fysio. Akkurat nå har jeg ikke vondt, men er helt nytrent da...

 

I dag veide jeg 72,3 på morgenkvisten, og det er nok lavest denne uka tenker jeg. I morgen er det treningsfri, og pizzadag i heimen. Skal prøve å holde meg til grønt og sunt tidligere på dagen, så jeg kan unne meg det uten å rase langt over 1600, for jeg vil neeeeeeed <_<

 

God fredag damer. Og ja Tjorven - søtt for å få energi er bare tull, men vi har jo lært det fra vi var små da. Gammel vane osv. Leste et sted at sukkeravhengighet kan være like tøff som nikotin. Og den er tøff. Håper du får en bedre dag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer

 

Ting har ikke gått helt som jeg ønsker for tiden, så det har ikke fristet å være så aktiv her inne. Jeg var syk i begynnelsen av uka, og det føles som om alt har gått på tverke. Ingen trening (før i dag), mye trøstegodt, null energi og verdens dårligste samvittighet. Og vekta den er virkelig et sorgens kapittel (Prøvde meg på den med å spise søtt for å få mer energi jeg også).... Det eneste som skjedde var at vekta har passert 70 kg og jeg er dermed over vektbeltet mitt. Det ble nok en god del mer enn litt søtt på meg, men over 2 kg opp, er det mulig liksom? Og energien, like elendig....

 

Har kommet litt mer på rett vei nå, men den ekstra vekten ser ikke ut til å slippe taket. Kjenner jeg får litt småpanikk av tanken. Det nærmer seg sommer jo, og det var jo ikke denne veien det skulle gå da. Jeg skulle jo holde vekten for så å gå litt mer ned...

Vel det er vel ikke for sent enda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel en del felles, mange av oss her..

 

Vekta mi ligger på 66-67, mens den skulle ha vært på 63...Har ikke hatt filla lyst til noe framstøt på lenge! Heldigvis greier en å la være å legge på seg, det synes jeg er storveis forresten!

 

Men nå kjenner jeg faktisk at det begynner å gå mot vår ( tross snø ovenfra idag) og lysten til å ta de siste gjenstridige kilo begynner å gjøre seg gjeldende. Nå kommer klær med sommerlige farver i kles og sportsbutikker, en kan snart rydde ut vinterklær av skap og skuffer og kjøpe seg litt nytt. ( Bare tenk å legge vekk broddene som har vært fast følge på blå isen hele denne lange vinteren!)

 

Snart forsvinner snøen i skogen og en kan springe rundt der igjen, og bar asfalt for fine sykkelturer ....mye å glede seg til rett rundt hjørnet!

 

Forresten er det bare unnskyldninger, for trim kan en få nok av om vinteren også, men en blir kanskje mer motivert av lys og varmere vær?

 

Får si som guru på senteret; IKKE hør på HODET som gjerne vil ligge på sofaen og lager alle slags unnskyldninger for å få det til! Men lytt til KROPPEN, den vil ha bevegelse, turer, trening, fart og moro.

 

Og kjenn også etter hvordan både hodet OG kroppen har det etter de to forskjellige tinga...

 

Da blir valget lett!

 

Foreslår at vi lader opp til å ta et skikkelig tak etter påske ( og ikke noe fritt fram før heller..men HV er ok) Er dere enige, flinke damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Jeg er med etter påske sekstito. Men jeg har startet alt altså.

 

Denne uka har også vært preget av mye vondt, har rotspissbetennelse etter en mislykket rotfylling, og midlertidig krone på en annen tann der porselenskrona knakk, så kan tygge på ingen av sidene og syns synd på meg selv. Lever på paracet og Ibux og har mye hodepine...

 

Denne uka har jeg likevel klart å ta meg sammen. Ender på et snitt rundt 1600/dag, og 10 TP - etter ukevis med tull og tøys. Har et lønnlig håp om at vekten derfor er under 74 *GRØSS* som den endte på forrige mandag. Har ikke veiet meg de siste dagene (veier meg lite i helg for da er ungene med på badet og jeg vil ikke at de skal få inn det fokuset), så det blir litt spennende.

 

I dag er det ovnsbakt ørret med agurksalat på programmet, huset ryddes før vaskehjelp i morgen, og jeg har brukt en time på å skuffe vann ut av kjelleren... God trim, men ikke noe moro! Skikkelig smelt her... Så nå er det middag og så er det trening. Blir godt å komme litt ut.

 

God søndag, og god veiing i morgen for dere som driver med slikt B):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

:D JAAAAA :D

72,6 i dag. Over all forventning!

 

Nå føltes plutselig veien til 70 overkommelig, selv om jeg skjønner at jeg ikke kommer til å rase så fort ned hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...