Gå til innhold

Minus 1-2-3kilo eller hold vekten innen 1. november!


Juni72
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Overveldende respons på forrige tråd og en stor skare flinke og fokuserte kvinner og menn har laget massevis av liv her inne på 10-20kg - moro!

 

Vet ikke hvordan det står til med de fleste "gamle travere" og nye fjes, men her i gården er det laaaang vei igjen å gå og flere kilo som skal av! I tillegg er det høst og temperaturen har tidvis sunket under null, da skriker kroppene våre etter litt ekstra fett (inntak fra mat, ikke det vi sliter med å få av...) og da blir det ikke like lett å sette for høye mål for nedgang per måned. Ettersom det heller ikke er lenge igjen til jul, er det greit å være nøktern i forhold til tiden det vil ta å nå ønsket totalmål - vi skal jo tross alt leve litt i løpet av livsstilsendringen vår!

 

Så, etter mange gode innspill blir det opp til deg selv hva du ønsker å sette som mål for denne måneden - vil du nøye deg med 1 kilo, eller prøve på 2 eller 3? Eller trenger du rett og slett å puste ut og holde vekten? Du velger selv!

 

Har du 2-5-10-20-30-40kg som skal av eller som mål å holde vekten, her er tråden som kan motivere deg til å gjennomføre planen din! :D

 

Slik gjør du:

 

Meld inn vekten din i begynnelsen og slutten av oktober måned, gjerne ditt røde tall også (høyeste vekt EVER - og som du ALDRI vil se igjen!) og ditt grønne tall (det du ønsker skal synes på vekta i slutten av oktober, lurt å være realistisk) og gjerne ukedag.

Jeg samler all informasjon i en oversikt, og ønsker du å melde inn ukentlig underveis (derav ukedag), så fører jeg inn det også!

 

Da blir det seende ca slik ut;

 

Juni72 98,9 85,3 83,3 (onsdag)

(Jeg prøver meg altså på 2kg denne måneden (mitt hårete mål), har aldri klart bedre enn det uansett, all nedgang regner jeg som bonus!! :))

 

Bli med på å dra lasset sammen, da vel!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli med denne måneden også. Den blir preget av mange fristelser og at jeg er ganske nær målet mitt. Jeg setter meg 61,5 kg som mål denne måneden, dvs. ned 1,4 kg. Jeg vet ikke helt hva hovedmålet mitt er, for det er det de gamle buksene i skapet og ikke et tall på vekta som avgjør. Prøvde å redigere meg inn med farger for å spare Juni72 for litt jobb, men aner ikke om fargene ble rette, så kanskje laget jeg bare krøll i systemet...

 

 

 

Juni72 98,9 85,3 83,3 (onsdag)

Sabine 78 62,9 61,5 (søndag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du blir med videre, Sabine! :)

 

Det tar ikke lange tiden å legge inn farger, gjør det bare én gang per person og har lært meg å kopiere redigert versjon av forrige liste, så slipper jeg legge inn farger på nytt hver gang.

Takk for at du tenkte på å gjøre det enklest mulig, da ;)

Valgte forresten en litt mindre grell rødfarge denne gang, synes målet skal være tydeligst og rette veien å sikte mot :D håpet er lysegrønt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott start allerede på første dagen i oktober - dette er så motiverende! :)

 

Velkommen, alle damer og mann :D Bare kjente og kjære nick så langt, hyggelig å se dere igjen :)

 

Oversikten per 1. oktober (og vi har som alltid plass til mange fler - alle som vil være med!):

 

Linnlinn 63,6 62,6

kikk 105,8 99,6 96,0

Koala 92,3 80,3 78,3

punisher 104 97,1 95,1

Sabine 78 62,9 61,5 (søndag)

Juni72 98,9 85,2 83,2 (onsdag)

 

Vi snakker bare helt først i måneden, nå har vi et supert, ubleket lerret å male flott vektnedgang/stillstand på foran oss!

 

Vil du bli med - så skriv bare inn:

nicket ditt rødt tall dagens vekt grønt tall (ukentlig veiedag)

Du velger det du vil ha med.

(bare skriv tallene, jeg ordner farger etter at jeg kopierer det inn i lista) :D

 

Vi er i gang! God frokost/lunsj og fortsatt fin tirsdag til alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutten 75,5 72,5

 

Har aldri lagt noe inn på forumet her, så nå prøver jeg meg. Aner ikke hvordan jeg skal legge inn farger på tallene. Men er veldig motivert for en gang for alle å greie å gå ned de kiloene jeg la på meg under mine svangerskap. Yngstemann er nå 16 år så det er vel på tide :)/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med. Husker faktisk ikke hva som er mitt røde tall, for det forsvant da nettsidene ble lagt om for en god stund siden. Er slett ikke motivert til å gå ned i vekt for tida, så jeg tror jeg nøyer meg med å prøve på ca 1 kg. Vil være fornøyd med det eller stillstand - så lenge det ikke er opp, altså.

 

solvane [??] 71,7 70,5 (mandag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Kan jeg også bli med? Tre kilo blir for mye for meg, men jeg har lyst til å prøve å gå ned en kilo i løpet av oktober. Det hadde vært utrolig gøy! :)

 

Mine tall er:

 

77,0 - 71,9 - 70.9

 

PS: Så flink du er, Juni72, som organiserer dette! :) Og lykke til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, velkommen!

Så utrolig moro å ha masse å finne på en tirsdags formiddag (fridag i dag - burde sikkert gått en tur eller noe sånt, men pytt) - her er det liv!!

 

Oversikten per 1. oktober (og vi har som alltid plass til mange fler - alle som vil være med!):

 

Sommerivrig 116 79,1 76,1

123To 77,0 71,9 70,9

Fineline 83 74,8 73

solvane [??] 71,7 70,5 (mandag)

Tutten 75,5 72,5

Linnlinn 63,6 62,6

kikk 105,8 99,6 96,0

Koala 92,3 80,3 78,3

punisher 104 97,1 95,1

Sabine 78 62,9 61,5 (søndag)

Juni72 98,9 85,2 83,2 (onsdag)

 

Her er det en salig blanding av hårete mål og nøkterne mål, dette blir bra, masse lykke til, alle sammen ;)

Og jamenmeg supert å se at så mange har gjort en solid jobb allerede, noen er snart i mål også - gøy å se at det FUNKER for oss som har en laaaang vei å gå fortsatt :D

 

Fokus er tingen, gitt! Ta masse gode valg i dag, og som rittis sier; DRIKK VANN :D

 

Vil du bli med - så skriv bare inn:

nicket ditt rødt tall dagens vekt grønt tall (ukentlig veiedag)

Du velger det du vil ha med.

(bare skriv tallene, jeg ordner farger etter at jeg kopierer det inn i lista) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Her vil jeg også være med, hvis det er plass til en Holde Vekten-beboer. :) Husker disse trådene fra tidligere og de er kjempemotiverende!

 

Har vært på GR-forumet i ganske nøyaktig 2 år nå, det første her inne på "Ned 10-20 kg" og det siste året inne på Holde Vekten, sånn cirka. Men føler meg langt fra utlært enda og det kreves fortsatt massevis av disiplin og konsentrasjon for å holde seg innenfor vektbeltet.

 

Jeg har et selvpålagt vektbelte mellom 59,0-61,9 kg. Og her ligger jeg og svinger litt, avhengig av ukedag og uke i måneden. Men tenker som så at jo nærmere jula vi kommer, jo lengst nede på skalaen vil jeg være, som et utgangspunkt. Så jeg tåler en kilo eller to opp i julehøytiden uten å bevege meg utenfor vektbeltet. Derfor setter jeg meg som mål å se 59-tallet til begynnelsen av november. (Og desember!). Greit å ha en slagplan! For jula går heller ikke av seg selv. Annet enn spisinga... ;) Vekt idag 60,6 kg.

 

Mine tall: 82,2 - 60,6 - 59,5

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med denne gangen også!

Mine tall er 84 81 78,5

Prøver meg på 2,5 kg altså:)

Veiedag er fredag

 

Lykke til alle sammen!! Kjenner jeg sliter med å holde meg unna godisen for tiden. Men er så for lyd med å ha slanket meg i nesten 5 uker uten sprekk nå, så håper dette fortsetter:)

Håper på å se 70 tallet denne mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, altså :wub:/> For en flott gjeng vi er blitt allerede!

 

Har skikkelig trua på at oktober blir en knallbra måned, når vi drar lasset sammen!

 

Her er siste oppdatering med enda flere flinke folk - hurra! :D/>

 

Oversikten per 2. oktober (og vi har som alltid plass til alle som vil være med!):

 

Sola:-) 75,0 71,0 (torsdag)

Betty Blue 88,2 85,1 82 (torsdag)

Collargol 89 79,6 77

Skrulla86 84 81 78,5 (fredag)

Knaus 73,0 72,0 (tirsdag)

May76 83,7 78,3 77,0 (tirsdag)

gettingthinner 91 85 82

Benteslo 71,3 70,0

Bijou 82,2 60,6 59,5

Sommerivrig 116 79,1 76,1

123To 77,0 71,9 70,9

Fineline 83 74,8 73

solvane [??] 71,7 70,5 (mandag)

Tutten 75,5 72,5

Linnlinn 63,6 62,6

kikk 105,8 99,6 96,0

Koala 92,3 80,3 78,3

punisher 104 97,1 95,1

Sabine 78 62,9 61,5 (søndag)

Juni72 98,9 85,2 - 85,2 (0,0kg) 83,2 (onsdag)

 

Bijou, har skrevet det før men en god ting kan ikke sies ofte nok - ideen fikk jeg jo fra en av dine gamle Ned 3kg-tråder fra to(ett?) år tilbake (og denne månedens utgave er takket være supre innspill fra gjengen her inne - digger at det er blitt en tråd for absolutt alle, uansett utgangspunkt og mål for måneden :lol:/> )!

Måtte jo bare funke, siden du er inne på Hold Vekten - og det gjør de jo! :)/> Ja, vi er ikke ferdige selv om når vi er "i mål" - da starter den virkelige jobben med å BLI DER!

Godt å ha deg og alle dere andre med på laget :D/>

 

Ulike mål, og helt sikkert ulike metoder - hvordan jobber vi for å nå målet vi har satt oss? Hvem er treningsfantaster og hvem kjører stålkontroll på kostholdet og hvem er en god blanding av begge deler? Her kan vi dele oppturer og utfordringer og lære av oss selv og hverandre - et godt sted å være, nesten som Cheers :D/> Bortsett fra at vi skåler i VANN, masse vann :D/>

 

Hurra for FOKUS!

 

Vil du bli med - så skriv bare inn:

nicket ditt rødt tall dagens vekt grønt tall (ukentlig veiedag)

Du velger det du vil ha med.

(bare skriv tallene, jeg ordner farger etter at jeg kopierer det inn i lista) :D/>

Endret av Juni72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...