Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

Hvor er LØSNINGEN????

Sitter på matta etter en yogahalvtime med herlige bevegelser. Jeg er SÅ glad for at jeg begynte med det. Hver dag finner jeg en ny "stiv" plass i kroppen som blir tøyd og utfordret. Det er fortsatt en del ting jeg ikke helt får til, men jeg kommer nærmere.

Dette er positivt!

Så kommer spisingen. I går (igjen) ble det ost og kjeks i kilovis kombinert med vin. Dette fremmer ikke vektnedgang. Det er helt sikkert. Men det er jo så godt!!!

I dag er det søndag. Jeg har har to uker igjen av ferien min og de to ukene burde jeg bruke til å hylle kroppen min, ikke "fylle" den. SÅ jeg må sette meg ned å lage en slagplan for de neste to ukene.

Nå skal jeg gå inn og lage meg en smoothie med havregryn og linfrø ( vel... litt bær i tillegg gjør seg vel...- bare havregryn kunne bli litt tørr smoothie ;) )

Jeg håper alle andre som evt leser dette er mer fornuftige i sine matvalg enn det jeg er. Før dere evt fri til å dele råd og tips 😀. Her tas alt i mot med takk.

Ha en fortreffelig søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er tirsdag og bare en liten uke igjen til jeg begynner på jobb....

Planen min da ferien begynte var at jeg skulle gått ned i vekt, men i stedet er jeg nok heller tilbake til der jeg startet ... hvertfall mer enn 75 for å si det slik.

Derfor er det et skritt fram og ikke to, men tre tilbake.

Jeg koser meg med yoga, hvertfall og mine daglige turer med hunden. Ikke noe styrketrening har det blitt, heller.... Sukk - At ting skal være så vanskelig!

Vel, jeg gir jo ikke opp og SKAL nå målet om 70 (HELST 68 kg), det får nok bare ta litt tid.

Jeg reiser vekk i dag og dessverre blir det en del tid i bil, så faren for at jeg ikke når minde daglige mosjonsmål er tilstede, men jeg skal gjøre så godt jeg kan.

 

Vet ikke om jeg rekker innom før neste uke, men jeg skal ha "det fornuftige liv" i bakhodet.... (kremt... bakhodet er jo ikke det samme som at alt blir utført med sveitsisk presisjon, men ... ;))

Ha en fortreffelig dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbake fra min lille uke "on the road" og kan med glede si at jeg har nådd mine bevegelsesmål hver dag. Noen ganger  med riktig god margin, også :)

MEN det har blitt mye mat og vin, så da jeg gikk på vekten i dag morges (første dag tilbake på jobb, viste vekten 76,6 kg... Men likevel ikke så ille som jeg trodde.

Det har ikke blitt yoga på meg de dagene jeg var på farten, Forskjellige årsaker , men det var eksepsjonelt dårlig internett der jeg var, og lite plass og tid for meg selv (hovedårsaken).

I går kveld ble det en liten kveldstur med hunden da vi kom hjem, og jeg fik lagt inn litt jogging på turen. 

Nå må jeg komme meg i treningstøyet og gjøre dagens yoga. Tviler på at jeg når noe begelsesmål i dag. Har rett og slettvært litt lat etter at jeg kom hjem fra jobb.. DVS jeg har forberedt middag og skravlet... (Ha ha det må jo også til 😂)

Full arbeidsuke og vel så det foran meg. Skal gjøre yoga og PRØVE å få til litt jogging i tillegg.

Håper dere andre har stålkontroll på Matinntaket.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er onsdag formiddag. Skal på jobb om noen timer.

Har vært en tur med hunden - liten blanding av rask gange og jogging. Superlummert ute, så svetten rant!! Nå er det yoga som står for turen og det er bra! Jeg kjenner at det gjør meg svært godt. Noe annet jeg har merket er at jeg i forrige uke spiste mye mer brød enn jeg pleier og sist mandag var jeg skikkelig stinn i magen. Lurer på om det er en sammenheng. Jeg er ikke allergisk, men jeg har bare rett og slett spist mindre brød enn jeg pleide og magen har vært bedre. Nå skal det sies at mandag var første dag på jobb etter 4 uker ferie og det var skikkelig mye å gjøre... kan jo være en sammenheng ;)

Klarer ikke helt å spise gjennomført sundt, men det går sånn omtrent. Spiser ikke godteri, kjeks eller snacks nå og heller ikke noe vin ... så det er da noe.

Jeg prøver å tenke meg slank, men blir likevel stadig møtt av bildet i hodet som viser valker og ruglete lår.... Det er ikke så lett å se seg selv som slank... Sukk... Har et bilde av meg selv fra 2013 i hodet - jeg gikk oppover en gate i utlandet og hadde på meg en trang, hvit jeans og en lekker silkebluse - det var tidlig i juni og en av de første, varme kveldene.... og jeg følte meg så VEL! (Tror faktisk jeg har skrevet om det bildet her før, en gang)... sånn vil jeg være igjen!!!

 

Ok folkens, det er formiddag og jeg skal ikke synke sammen i selvmedlidenhet. Dette blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag. Det er varmt og herlig. Jeg har våknet (?) etter nattevakt og går rundt og stuller og steller. Rydder litt ett sted og roter et annet. Vasker klær... det tar aldri slutt...

drømmer om is, ORDENTLIG is, ikke saftis eller lettis... har ikke helt funnet rytmen i mat etc. Syns disse varme sommerdagene bare innbyr til tullespising. Litt kaffe nå, is da, melon etterpå, noen salte nøtter.... syns mat er superkjedelig! Med mindre jeg får den servert, da. Hadde vært fint med en egen kokk 🤗.

Det er EN ulempe med varmen... jeg orker ikke å løpe. I morgen kommer jeg til angre på uttalelsen, for da er det slutt på varmen..

jeg er stolt av at jeg har klart å holde på med yoga. Startet på «yoga for vektnedgang» det var bra for meg, men jeg klarte ikke de lange, harde øktene når helgen fordi jeg hadde nattevakter. Så jeg tok noen roligere økter. Satser på de tøffe rundene når jeg er ferdig med neste ukes nattevakter. Og der har vi det.... jeg UTSETTER ting! Har ikke helt funnet ut hvordan man går fram for å bare «gjøre det». Hmm, det får jeg bruke denne siden av 2019 på å lære meg.

rotete innlegg fra en susete nattarbeider... dere andre som har mindre susete hjerner får komme med smartere innlegg 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter gårsdagens utrolige susete innlegg gjorde jeg ikke så mange smarte valg....men jeg gikk tur med hunden, trente min yoga og kom meg i seng i rimelig tid, så jeg våknet relativt uthvilt i dag.

men jeg gjorde noe annet litt dumt... jeg skrev jo at jeg ikke hadde lyst på mat og det endte med at jeg bare spiste jordbær, drakk vann og kaffe. Nå skal det spises at jeg jo spiste på nattevakten og hadde spist usaltede cashewnøtter i bilen på vei hjem, så jeg hadde inntatt bra med energi på døgnbasis... men det var så varmt og klamt i går at jeg bare ikke hadde lyst på noe (annet enn is, da 🙄)

vel, vel.. 

i dag skal jeg på seinvakt, så det blir ikke allverdens tid til alt jeg vil før den tid, men det går bra,

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eter ost som om fanden var ute etter meg😒... 

Dette må jo ta slutt en gang. Har nå satt meg ned og skrevet hva jeg skal spise i morgen, middag vet jeg foreløpig ikke, men skal prøve å finnet av det, også. 

Har vært på tur med hunden og fikk lagt inn litt løping. (Vet jammen ikke hvordan jeg skal få ham til å like det! Det virker som om han kjeder vettet av seg når vi løper. Egentlig lite interessant for dette forumet 😂)

Uken som har gått har vært den totale avviksuken. Kake og is i mengder. 

Jeg har mange mål for denne høsten. Blant målene er å planlegge ukens middager slik at jeg kan kjøpe inn det jeg trenger på en gang. Dette skal i sin tid hjelpe meg med mål 2, nemlig prøve å bruke mindre penger. Og siden jeg skal bruke mindre penger, kan jeg ikke kjøpe klær - ergo må jeg helst gå NED i vekt slik at jeg kan bruke det som er litt for lite nå. Da har jeg nemlig plutselig MER klær å bruke.

Så da var tre mål allerede i boks:

Planlegge, spare penger og gå litt ned i vekt. Og når sant skal sies... En boks med Inspira Lakrisis koster nesten 80,- kr. Hvis jeg lar være å kjøpe det 4 ganger pr måned i to måneder, har jeg grovt regnet 640,- kr mer å rutte med!!! Så det ligger penger i å bruke hodet! 

Ha en flott søndag ettermiddag, og en god start på ny uke. Skal komme meg på vekten igjen i morgen... selv om det er et pes å veie seg på mandager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er igjen på tur i det store utlandet og målet med turen bare hygge, dermed sitter pengene til mat og vin løst... og mat og vin har det blitt!!! I morgen skal flyet returnere og hverdagen starter med et BRAK med fire nattevakter. Alltid dårlige odds for meg, men siden nattevakten kommer med faste mellomrom i turnusen kan jeg altså ikke unnskylde meg med noen ting. 

Jeg har ikke opparbeidet noen fin, effektiv og virksom strategi så dessverre er jeg fortsatt stuck i øvre sjikt av 70-tallet. Har ikke gitt opp yoga, men pga voldsomt mye ekstra utenom arbeid de siste to ukene, har det ikke blitt noe. Dette skal jeg imidlertid tid gjøre noe med i svært nær framtid. 

Annen trening foruten turer med hunden er ikke-eksisterende i mitt liv, dessverre... men nå har jo alle skriveriene i avisene om syke hunder og hvor viktig det er at hunder ikke skal snuse for mye etc, ført til at jeg har halt bikkja etter meg i et tempo som har gjort at jeg har blitt svett og bikkja har hatt tunga ute... så vi har begge to fått litt mosjon 🤣

Vel. Jeg satser som vanlig på at dere andre har stålkontroll, så jeg sier bare: vi kaster oss ut i ville danser og blir spreke som lopper

 

enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en liten tur på vekten i dag... sånn på en tirsdag og den viste faktisk 75,8... vet ikke helt hvordan det har skjedd, men det kan jo selvfølgelig være en "glipp" og at om jeg veier meg i morgen så er den 100, men jeg lar dette være et tegn på at selv om jeg ikke akkurat har vært super fornuftig (mild understatement ) i helgen, har jeg egentlig ikke inntatt så mye mat... riktignok noen glass aperol spritz (som bare har blitt min greie!!!), men svært lite snacks... noe jeg dessverre har en hang til her hjemme... SÅ da er det bare å hive seg rundt, surfe på bølgen og holde seg på den smale vei (lurer på om folkene som oppfant det begrepet i kirken visste hvor sant det der 😂 - ikke egentlig ment slemt, altså)

nå er det nattevaktsuke og jeg må ut og lufte hunden. Takk og pris for hunden. Tidligere var nartevaktsukene/helgene omtrent uten noen annen bevegelse enn den jeg får på jobben. Nå MÅ jeg ut å gå 😃.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av fire nattevakter unnagjort og jeg har stått i mot uendelige fristelser på jobb i form av sjokolade og kake. 

I dag har jeg nok spist en del honning. Jeg ELSKER honning, og driver med bier, så det er stor tilgang 😂. Men akkurat nå er jeg midt i høstarbeidet med honning, så det blir endel «rester» her og der... honning er jo energirikt, men ikke noen fare i likhet med sjokolade osv... sitter ikke og eter 500 g honning! 

Turen både i går og i dag ble en blanding av gange og jogging. Fungerer utmerket! I dag var turen i skogen. Det er en stund siden sist, for det har vært så ufattelig vått i det siste. Herlig i dag, da 🥰

nå gleder jeg meg virkelig til jeg får tid til yoga, igjen. Satser på bedre tider fra fredag av.

står på videre i denne evigvarende kampen mot overvekten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre nattevakter unnagjort. Sist natt var det heldigvis ingen fristelser i form av sjokolade, kaker el.l så jeg klarte meg bra. Selv om jeg ikke akkurat har spist etter boka, har jeg holdt meg innafor denne uka og for første gang på lenge føler jeg at noe er bedre. Men jeg har så liten tillit til meg selv at jeg ikke har tro på at det varer. Så jeg får bare nyte så lenge jeg føler det går min vei.

I da gikk turen med hunden i et rolig tempo. Kjenner nattevaktene og altfor lite søvn, men nå er det siste natt før helg. Det er meldt rimelig ok vær, så jeg får gjort unna en del i hagen + at jeg satser på tur i skogen.

Ellers kan det se ut som  at mye skjer i familien, så jeg har spennede tider foran meg... kanskje... dvs spennende er det å gå og vente, men det er ikke sikkert det blir noen endring. Så kanskje jeg er spent uten grunn 😂.

Ok har ikke mye fornuftig å komme med, men i morgen tenker jeg at jeg setter vekten inn i skjemaet og prøver å krype nedover derfra. Har et håp om at kommende uke skal gi litt rom for yoga og trening.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokketårn på 75,8 på fredag og var utrolig fornøyd med det!!! 

Så ble det liksom helg og i dag - mandag morgen.... 3 aperol spritz, 1 flaske hvitvin, cashewnøtter, peanøtter, potetgull, vaffel, oster senere.... 76,6 kg. Jeg sier bare på en svært forslitt måte: Erre MULIG!!!!

og mulig er det, men «heldigvis» er det mandag, så det er bare å bite tenna sammen og skikke seg ordentlig. 

Har fri, skal være litt huslig (bare litt 😉), komme meg ut med hunden og kanskje dra en tur til byen.  Husker ikke sist jeg var det... vel, vel det finnes flinke folk og dere er mine forbilder. Ha en fin dag ALLE folk.  Vi fortsetter.

 

enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha... autokorrektur gjør at en tekst forandrer mening...  ser at «klokket inn» i forrige innlegg ble til «klokketårn».. ja, ja sånn går det når man skriver i full fart.

snakket med ei i går som i løpet av det siste året har gått ned 34 kg... det er en anselig mengde kilogram ! 

Og jeg klarer ikke å gå ned skarve 10...  jeg bare roter for tiden, ost og kjeks hver kveld... ikke bra 🙄

har ikke gjort yoga på noen uker, heller...  rett og slett nokså frustrert over meg selv. Kanskje jeg bare må kutte ut ånskrive her inne. Har ikke noe positivt å komme med....

det pøsregner ute...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er onsdag formiddag og stille i huset. Bestemte meg her og nå at når jeg har skrevet ferdig her, så skal jeg gjøre yoga. Hadde en økt for to dager siden, og det var utrolig godt!! 

Når det gjelder maten, så er det ikke skikk på noe. Var på vekten her om dagen og er tilbake til 78 kg. Det er ikke til å tro at det er sånn. Men jeg vet jo hva jeg gjør feil. Det er ikke noen andre å skylde på. Nøtter nesten hver kvel, og da mener jeg ikke  stk valnøtter! Nei, da en stor skål med cashewnøtter eller peanøtter eller noe annet tilsvarende. Spiser stort sett sunn og fornuftig middag, ikke nødvendigvis GR, men mye gr.saker, lite kjøtt, lite saus...så BANG setter jeg igang med det ene etter det andre! Helt vilt😡

Så nå, mine venner i nøden, skal jeg ta på komfortabelt tøy, finne fram mac` en og kjøre en runde med yoga for vektreduksjon. Har litt rolige dager denne og neste uke, så om «timen» er litt lang gjør det ikke noe...

take care, og om noen leser dette... ha en god dag, stå på, det er ikke mulig å gjøre det dårligere enn meg. Vi får bare arbeide videre, det finnes en løsning et sted i det fjerne... vi må bare få forståelsen av hvordan man kommer til løsningen. Er det viljestyrke? Intelligens? Aha -opplevelse??? I don’t know. Jeg har ikke funnet ut av det...

enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde faktisk yoga, men har ikke fulgt opp etterpå. Hi-hi, ble superstøl av den yoga-økten, forresten!! Masse tøft for kjernemuskulatur :)

Nå sitter jeg og forbereder meg for å sove litt (!), skal på nattevakt. Trenger å sove. 

Har ikke blitt set minst flinkere med noen ting siden onsdag, dessverre. Så det er et enormt forbedringspotensiale her i gården. 

Ramser i fleng:

1. Kontroll over matinntak

2. mer effektive kondisjonstrening

3. Styrketrening

4. bedre søvn

5. Litt mindre alkohol

6. Drikke mer vann

7. melde inn her hver dag, eller hvertfall annen hver dag...

 

Say no more.

Ha en fortreffelig lørdag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de to siste dagene lest og ledd meg gjennom en tråd jeg var med i  de «gyldne» månedene hvor jeg faktisk gikk ned i vekt. De var mye artig som forgikk i den tråden. Jeg hadde god tid til trening og løp mye og ganske langt. Løp 1 mil opptil flere dager i uka... det var tider 😍
men altså det jeg vil med dette er å si at jeg har fått et nytt spark bak. 
jeg har vært på vekten (i går) og den viste skremmende tall... 78,2 kg!!! jeg har funnet fram målebåndet (som også viste skremmende tall). Jeg oppførte meg «som folk» i går og spiste tre måltider og to mellommål. Drakk et halvt glass rødvin og rørte ikke nøtteskålene som ble satt på bordet.

jeg har jogget to dager på rad (løpe/gå). I går gjorde jeg også yoga.  Jeg har tenkt og tenkt og håper jeg har kommet fram til at jeg ikke kan fortsette sånn som jeg har holdt på i det siste.... skylapper for øynene og trykke mat og nøtter inn i kjeften.

Jeg vil prøve å være innom her omtrent daglig. «Som vanlig» setter jeg første delmål til 75 kg...

jeg skal holde meg sånn omtrent på 1600 kcal/dag. 
jeg må drikke mere vann, går tilbake til 0 snacks. Nytter ikke med litt... usaltede nøtter/ mandler er fortsatt OK. Der har jeg bare nødt til å lære at 50 g er mer enn nok!!!! 
går vekk fra at kjøpegjærbakst er OK, KUN hjemmebakte boller er «innafor» 

fortsatt godtestopp selvfølgelig!
og jeg har hatt noen kakeutskeielser... nå er det nok! No more!!!
is er vanskeligere... men det har jeg aldri (nesten aldri) i hus uten at det er planlagt, så det blir spist når det er i hus... ikke det som tar knekken på vektnedgang på lang sikt.

vin... vel det er det eneste jeg skal fortsette å nyte....

neste uke er det november... om to dager er det to mnd til julaften... rent teoretisk burde det være mulig å gå ned 5-6 kg, så hermed gir jeg meg selv utfordringene på at 22 DES veier jeg 72,5 kg.  
 

jeg har bestilt meg nye terrengjoggesko (de skal visst også være gode på grus), så nå skal hunden og jeg få kjørt oss 🤗
 

jeg vet at jeg har skrevet mye av dette før, men jeg kan rett og slett ikke gi meg... derfor er det « på ‘an igjen».

 

ha en fin, lett forblåst tirsdag.

 

enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt meg i skinnet sånn mer eller mindre noen dager nå. Det er helt uvant ikke å bare ete det jeg vil når jeg vil det. Dette krever en helt annen innstilling til alt enn det jeg har holdt på med de siste årene. I dag gikk jeg 6 km med hunden og så løp jeg 5 km på mølla etterpå. Ikke fort i det hele tatt, men sammenhengende. Jeg er jo tyngre enn jeg var i mine "glansdager" hvor jeg uten videre løp en mil, eldre også, så jeg kjenner at knær og ankler ikke helt tåler full spurt hele tiden (ha-ha akkurat som om kondisen hadde tålt det!!!!) 

Tok en 30 inutters yoga  for runners etterpå og DET VAR GRUSOMT!!!. Vel jeg er jo stiv som en stokk, så det måtte jo bli ille. 

Vet ikke hvor mye jeg får til å løpe for meg selv ved siden av å gå med hunden, men tre- fire dager i uka, KANSKJE... Eller jeg får bare kombinere det. (selv om det ikke er favorittsysselen til hunden...)

Har vært på vekten hver dag siden mandag og jeg ser jo at når jeg holder meg til 1600 kcal så går overskuddet av... det er jo bare så forbasket vanskelig å planlegge slik at det BLIR 1600 og ikke enter 1200 eller mange 1000... 

Vel, vel.. Nå skal jeg se ferdig en episode av Watchmen... vet ikke helt om jeg kommer til å elske den, men skal gi den en sjanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trist at det er så liten aktivitet på dette forumet (altså ALLE trådene). Det er ufattelig mye støtte i å være sammen i et forum! 
Vel i dag har jeg løpt litt, vært flink med kosten og det har jeg tenkt å fortsette med. 
håper andre (hvis det er noen andre her inne) også klarer seg bra. Greit å ta litt grep før den store juletiden kommer - med alt det det medfører

 

enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enna;)

Ja det er lite fart her inne på disse sidene. Jeg prøver å holde tråden min "varm", men er nå ikke mange som skriver😮   jeg leser ihvertfall trådene på "ned under 10 kilo " når noe nytt er skrevet😉

Du må gjerne skrive litt  på min tråd hvis du vil😀😀  

Hilsen " Løffen i farta" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om man var perfekt... om man alltid sa det riktige, gjorde det riktige, spiste det riktige osv... ville man vært fornøyd da? Hvis alle var perfekte.... ville det da være krig? Ville det være behov for regnbueflagg??? Ville noen måtte gå i skjul fordi de hadde en annen tro? 
og siden jeg er på Roede sin nettside.... ville noen trenge hjelp til å gå ned i vekt? 
jeg bare spør... for jeg er nemlig ikke perfekt.... spiser og drikke i vei.

 

god søndagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her går det den veien høna sparker...

jeg trykker mat inn i fjeset i full far5 for liksom å «skjule» kcal... veldig smart 😔
 

leter videre etter den store inspirasjonen.. spiste to- 2 - bokser med lakrisis i helgen. Say no more .
 

det eneste positive jeg holder på med er turer i skogen og litt jogging/ løping på tredemølle.

 

stå på alle - og hjelp trenger jeg til å stå på, også.

 

enn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, enna skrev:

Her går det den veien høna sparker...

jeg trykker mat inn i fjeset i full far5 for liksom å «skjule» kcal... veldig smart 😔
 

leter videre etter den store inspirasjonen.. spiste to- 2 - bokser med lakrisis i helgen. Say no more .
 

det eneste positive jeg holder på med er turer i skogen og litt jogging/ løping på tredemølle.

 

stå på alle - og hjelp trenger jeg til å stå på, også.

 

enn

Det eneste tipset jeg har er å føre opp alt man putter i seg, både av vått og tørt. Man blir ikke slankere av det, men hjelper å se det på trykk for å bevisstgjøre seg. Jeg pleier også å føre opp på forhånd hva jeg skal spise. Stort sett så holder jeg meg til det nå, men får selvfølgelig en og annen sprekk allikevel. Det hender at jeg blir drittlei all føring og gir litt blaffen en dag, men så henter jeg meg raskt inn igjen allikevel.

Stå på du også! Du vet hva som må til ;) 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sukk... 6 uker igjen av 2019... jeg skulle være nede på min drømmevekt for lenge siden, men sitter stuck på 77,8-78 kg fordi jeg ikke tenker et sekund før jeg putter ett eller annet inn i munnen. Det ENESTE som har fungert gjennom dette året er godteriavtalen jeg har gående. Jeg har ikke puttet sjokolade eller annet godteri inn i munnen siden den avtalen ble inngått. Altså i "ren" godteriform. Jeg har spist kake, is etc med godteri inni..., men dette har altså fungert. Hvorfor i himmelens navn kan jeg ikke også finne en løsning på de andre fallgruvene .

 

Vel.... I skrivende stund er det OPPHOLD.. for første gang siden sommeren, føles det som. Det er så vått i skogen at det ikke lenger er hyggelig å gå der. Så gjørmete at beina bare sklir rundt - og JADDA her var dama med de oppmuntrende historiene... 

Jeg slutter her før det bare blir sur stemning. Ha en super dag alle som er her inne..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du sliter, men det er du jammen ikke alene om... Skal vi la 2019 være 2019 og gå inn for at 2020 blir bedre? Jeg har fremdeles motivasjonen, men er stadig så sugen på noe at jeg kommer helt ut av kontroll. Hva med å være litt måteholden nå før jul, men virkelig sette inn støtet etter jul? Kan det være en plan for oss? Hva sier du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ser vi sliter litt  her på de fleste  trådene Ja.. ..  Men vi kan klare oss greit hvis vi bestemmer  oss for å fokusere riktig... (sier jeg som stadig mister fokuset selv😅)

Håper vi kan komme oss litt  nedover vektskålen nå i disse "farlige  førjulstider"!  Heier nå på dere, og skal prøve å få løpt i helgen😉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...