Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

En nattevakt er over - one more to go.

I går må jeg bare si at jeg - tross alt gjorde et godt valg. Jeg satt der og syntes såååå synd på meg selv fordi jeg skulle på nattevakt... og tenkte at litt eggedosis er bra... masse protein etc (og masse sukker...). JEg reiste meg og tok ut egg fra kjøleskapet, så etter en bolle, la eggene tilbake og LOT VÆRE!! Da var jeg flink, syns jeg. På nattevakt spiste jeg bare det jeg skulle spise og ikke noe annet.

Sliter alltid litt med magen når jeg jobber natt, men satser da på at det ordner seg etter at jeg er ferdig i morgen.

Trening får vente til torsdag. Orker ikke tenke på det, en gang. Og i morgen får jeg ikke så mye tid, dessverre...

Vel, vel... for en gangs skyld kunne jeg rapportere at jeg tok et godt valg. Syns stort sett jeg har rapportert om overspising og tull...

EN DAG AV GANGEN!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tilbake fra ferie og har sikkert gått opp det lille jeg gikk ned før ferien + litt til, men vi har kost oss og vi har brukt beina masse. Nå er det tilbake med fullt fokus håper jeg. Sliter litt med veldig sultfølelse om dagen så har en liten innsats jeg må gjøre når det gjelder kveldene. Jeg har ikke tenkt til å gå på vekta før neste fredag, eller onsdagen rett før påske, må prøve og få av meg litt av ferien først :P

Er trøtt i dag men jeg SKAL trene og forhåpentligvis så våkner jeg i løpet av økta he he. :rolleyes:

Håper på å ha nogelunde fokus nå på og sakte men sikkert gå ned ekstra kg mot juni. Bare det å ha et fokus så går det i hvertfall ikke andre veien......håper jeg ;)

 

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattevaktene er over så det blir fin dag nesten uansett :lol:

Fokus her i gården, også... Sa nei til is i går!!! DET er en prestasjon for meg ;)

 

I skrivende stund holder jeg på å bake boller. Har nettopp bakt brownies. Jeg skal ha med til et møte. Skal holde meg langt unna kakefatet, altså!!!

 

Satser på litt trening i morgen. Resten av uken blir det hektisk, men det burde gå å få lagt inn en gåtur... Men så lenge kosten er "innafor" så er det der kg er...

 

Fullt fokus nå, JoJo... det klarer vi.. To og en halv måned til 1. juni... og sommerferien (hvertfall skoleferien starter ca 20. juni... DA er vi slanke og flotte og har FULL kontroll :rolleyes:;):rolleyes:;)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj to og en halv mnd. til juni bare......det går plutselig SÅ fort..he he. :blink: Men jeg har et sterkt ønske om å bli litt lettere og mindre oppblåst. Spiser rett og slett litt for mye karbohydrater for stunden, deler av de må erstattes med noe.

 

OK et skritt av gangen, dette klarer vi. Først må vi gjennom påsken uten og ta av fullstendig og være flinke til å bevege oss. B)

 

Mangler litt motivasjon for tiden, mye billig gotteri i butikkene, Sverige tur i anmasj og bursdag for eldste sønn.....mange utfordringer. :huh:

 

Lurte litt på og hoppe på et nytt GR kurs for å ta de siste kg til sommeren, men kan jo ikke bruke tusenvis av kroner hver gang jeg ikke er streng nok, dette må jeg prøve å fikse selv, så venter med det til høsten evnt.

 

Vi står på, juni "here we come" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innrømme at dette billiggodteriet er like lokkende som fisk for en katt, altså... I helgen kjøpte jeg noen sånne "speilegg".... ikke så veldig mange, men noen... (Spiste litt annet godteri og snacks også :blink: )

Så kom tirsdagen hvor det helt plutselig stod en pose med smågodt foran meg og jeg bare åt! Krokodiller, kuler av diverse slag, speilegg - you name it! Og i tillegg kjøpte jeg litt selv... og siden prisen er 2,90 kr pr hekto og jeg betalte 6 kroner er det veldig tydelig at jeg kjøpte 200 g småsjokolader... spiste riktignok "bare" <_< ca 150 g, men siden jeg ikke kastet resten i søpla spiste jeg de siste bitene i går... Dette må jo bare slutte! Har ikke LØPT ute i det fine været, men har gått gode turer. Og det har nok vært greit for ryggen min, tror jeg. I dag er det litt grått, så det kan bli tredemølla i stedenfor utetur...

Vel.. det er litt deprimerende at de samme "unnskyldningene" og "forklaringene" kommer tilbake sånn år etter år... men det samme mottoet får vel også stå: VI GIR OSS ALDRI!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, det er som å sette bukken til havresekken....På jobben nå så står det 3 kg gotteri som vi har fått fra hovedkontoret, er det mulig...... :(

 

Foreløpig så har jeg bare kikket på det uten å ta noe, fordi jeg har noen gotteri smeller bak meg allerede. Jeg skal prøve alt jeg makter og la den bollen være i fred :blink:

 

Må passe meg resten av påskeferien, merker godt at noe er kommet på :(

 

Men vi gir oss ikke. Mitt mål for påsken er "litt" vin, mye beveglese og sunn mat.....så får vi bare se... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården er det også en god del vin... og en god del snacks <_< og en god del godteri :blink: Hu hei, altså. Det har nå vært en god del bevegelse også, da... så noe bra har jeg holdt på med. Skal nå kle på meg og komme meg ut i skogen på en joggetur. Lover å være flinkere her inne, også... det bør jeg slik jeg holder på for tiden :o

 

Take care!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god, en dårlig:

I går gikk jeg på vekten 76,1!!! Jeg tok også alle vitale mål og har dem skrevet ned, men uæh!!! :o

 

Dette var forresten den "dårlige". Den gode: Jeg bestemte meg etter dette skrekkelige møtet med realitetene at det bare ikke skal noe mer godteri inn i min munn i løpet av denne påsken. Jeg har fått mitt for å si det mildt. OG JEG HOLDT MEG I HELE GÅR!! Det står vanvittige mengder godteri på jobben, sjokolade, "smågodt", snacks, kake ... og langfredag gikk jeg bananas, men i går bare lot jeg være - til tross for at skåla stod rett foran meg da jeg spiste maten min. Så i dag fortsetter jeg bare med den tanken. Holder fingrene av fatet! BOKSTAVELIG talt!!!

Det eneste jeg i tillegg til gårsdagens standhaftige "nei-til-godteri-holdning" kan skryte på meg er at jeg har løpt litt NESTEN hver dag siste uke. Ute eller på mølla. Ikke noe konkurransetempo, men jevnt og trutt, i bakker og på flatmark. Som vanlig beregner jeg litt dårlig tid, så det blir litne tid til styrketrening, men alt er bedre enn ingenting.

Fra og med tirsdag er det vanlige hverdager og godt er kanskje det.... Nå er det hvertfall nokså lenge til neste typiske "feire-ferie-fridag-med -mat-i-sentrum". 14. mai starter konfirmasjoner og bunad osv, så det får være første mål...

76,1 kg... jeg som hele tiden har hatt (65)66-68 som mål... det er kanskje helt urealistisk... Første vektmål blir nå 72 kg, så 69,9, deretter 68... så får jeg rett og slett se om det er noe som helst realisme i 66...Men altså - 76,1 til 68 er helt klart 8,1 kg og med en halv kg i uka (sweet dreams <_< ) er det 16 uker og det er omtrent 4 måneder og det er 1 august, det.... (sånn grovt...) og dette skulle vært klart til 1 juni.... Ingen grunn til å gråte. Det er helt og holdent jeg som har spist og drukket, så det er helt og holdent jeg som må ta meg sammen, snurpe sammen godterisekken og spise sunt og smart i stedet. Dagens påsketale!

Ha en fin dag. Nå skal jeg ta meg en halvtime på mølla...

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt meg i hele går, også. Ikke noe godteri "gikk/løp" inn i min munn. Samme mønster skal jeg følge i dag. Det er fortsatt like mye godteri her på jobb, så jeg må bare være obs!!! Tror jeg skal sette meg selv på helt godtestopp fra nå og ut april. Det vil jo koste mye i starten, men så blir det lettere etter hvert.

Må også øke intensiteten på treningen. Enten sette mølla på brattere bakke, eller løpe fortere. (Eller begge deler 😄).

Var forøvrig en tur på vekta i dag siden mandag tross alt, er veiedagen min og den viste 600 g ned fra lørdag 👠Fornøyd med det

 

Vel - ha en god uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hva skal jeg si katastrofepåske når det gjelder gotteri, vin og mat. I tillegg så ble jeg sjuk, så har ikke fått trent. Har sliti i stykker soffan og føler meg minst 3 kg større Nei nå får det være slutt spist er spist og drukket er drukket nå er det nok. Nå får det bli andre boller på oss. ;) Er egentlig ikke noe å gnåle om , bare å ta tak!!

Ha en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 uten godteri til tross for at det fortsatt flyter over på jobben... Og i butikkene står fortsatt billiggodteriet framme, og fristende sjokolader ligger overalt! Men til tross for at jeg gikk sulten i butikken (rett fra jobb) kjøpte jeg bare sunne ting :). Spiste et eple på vei hjem fra butikken. "klapper meg selv på skulderen" ;)

I skrivende stund står det rundstykker til heving... de er ikke supergrove, men det er masse havre i dem, så det blir sikkert bra.

Ikke trent i dag, men har trent bra i det siste. Satser på trening i morgen. Da har jeg fri og burde ha god tid på formiddagen.

 

Ha en god uke.

 

enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundstykkene stod litt for lenge i ovnen, men smaker godt likevel ;)

Nå har jeg løpt litt over 5 km. gjennomsnittsfart på bittelitt over 10 km/t. Ikke akkurat noen superløper, men kan jeg klare å holde meg omtrent på det tempoet så er jeg ganske fornøyd. Kjenner det litt i piriformismuskelen i baken i dag... må bli flinkere til å strekke ut, men der er jeg litt lat <_<

Ok - tiden løper fortere enn jeg skriver... må løpe i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt torsdags kveld og jeg har kommet i mål enda en dag uten å spise kake eller godteri. Det er jeg svært godt fornøyd med!!! :rolleyes:

 

I dag har jeg nok spist litt for lite mat, men det får heller være. Jeg ventet altfor lenge med å spise lunsj, noe som førte til at jeg fikk ganske vondt i magen. Skal unngå det i morgen (håper jeg!!!)

 

Det er helg og jeg har fri... skal arbeide for å holde de gode vanene med å unngå søtt og snacks. Vin derimot, skal jeg unne meg :P

 

Hører fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste litt snacks på fredags kvelden, men ikke noe sjokolade. I går ble det ikke satt fram snacks fordi vi spiste sein tacomiddag. Spiste nok litt for mye mat, men det var ganske sunt, da... Spiser ikke lefse til tacoen, men tok litt godt av den revne osten, det må sies... i tillegg spiste jeg guacamole... Så det var ikke en energifattig middag, men heller ingen raske karbiser ;) (Vin var det... og litt søt riesling... egentlig ikke favoritten, men du verden så lett den gled ned :D)

Ingen trening, men jeg håper det blir noe i dag.

Har sett på sjokolade når jeg har vært i butikken og ble budt i går, men klarte å holde meg til "nei takk" og var stolt av det. Tror ikke vekten har beveget seg noe som helst.... disse kg er nok godt festet etter en vinter med usannsynlig dårlig fokus, men en milepæl er det å ha kommet gjennom en helg uten NOE søtt!! (Nå er jo ikke søndagen over, men det skal jeg klare!)

Fortsetter dette med å spise mindre mel, heller kornblanding (hjemmelaget) og hjemmelagde knekkebrød). (Hi-hi, spiste et hjemmelaget rundstykke til frokost i dag, da... men de er så gode ;) )

Kommende uke blir ganske travel, men håper på hvertfall tre løpeturer - helst 4.... har "meldt meg på" sånn 10 mil i april-side på FB, så jeg må jo hive meg rundt, snart... :o

 

Ok I morgen er det veiing og måling av midjen... må begynne med det målebåndet, igjen! Hu hei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

melder meg på her - håper det er greit! Litt om meg - har slanka meg mange ganger - men denne runden er den siste - har jeg lovt meg! Sikkert flere som kjenner seg igjen i det. Starta i juli 2015 på 79,3 kg - har vært nede på 66 - men er nå oppe i 68,9 kg i dag. Og det går selvfølgelig ikke an. Målet var 63 kg til sommeren - men kan være fornøyd med 65 kg og! Etter noen måneder på forum for deg som skal ned 10-20 kg beveget jeg med inn på "Hold vekten"-siden, det gikk jo greit noen uker men nå har påska ødelagt litt.

 

Ellers har jeg 2 barn som begynner å bli ganske store, reiser en del i jobben med de utfordringer det fører med seg, og har verv på fritida som også tar en god del til.

 

Det er bare å brette opp ermene og starte med friskt mot. Det er maten som må være hovedfokuset mitt, jeg spiser for mye og er veldig glad i snacks i helgene, gjerne kombinert med vin/øl. Når jeg lager mat har jeg en tendens til å smake mens jeg lager....

 

Vet jeg skal klare det, men det er best å delta i et forum som dette -og rapportere til flere!

 

Så altså:

Uke 14: 68,9 kg (er 160 cm)

Mål: 63 kg - innen 1. juli

 

 

Taratei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag.

 

Her er det plass til flere :) , TarateiHåper du har litt galgenhumor - det trengs nok i dette forumet, er jeg redd ;)

Dagens innmelding: Vekt OPP 0,3 fra forrige uke, men midjen NED 1,5 cm... så jeg skuler heller til midjemålet ;) (Og med smalere midje er veien liiiiitt nærmere kjolene mine)

Har nettopp løpt 7 km på mølla og er nokså fornøyd med det. Har brutt den litt vanskelige 5 km ... i vinter har det vært krevende for meg å komme noe særlig lenger enn 6km... Men i dag gikk det ganske greit. Hadde to stopper, en for å knyte skolissa og en for å sette opp vinduet mer...

Mål for uken: registrere inntak, trene MINST 3 ganger (helst 5) og selvfølgelig holde meg til "nei til godteri og snacks"

 

Hipp og hei, stå på i en fei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg være flinkere til å være aktiv her + og registere, har vært umotivert lenge nok, og det går man opp i vekt av :angry:

Var på Hold Vekten møte i går og det var opp 2 kg siste mnd og totalt opp 4 fra sist sommer så fortsetter jeg sånn så har alle 14 gått på innen jul :( Har en plan, jeg har alltid hatt lyst på noen PT timer så skal bruke noen av skattepengene på det i slutten av april og mai. Der skal det fokuseres på å styrke overkroppen samt og veies hver gang og da bør/skal de kg være borte innen juni 2016. Da "hopper" jeg inn på Hold Vekten Kurs igjen og prøver et nytt år der :P. Jeg må prøve et år til for å få bort denne jo jo greia jeg holder på med og ikke har klart å slutte med. :blink:

Velkommen til deg Taratei :-) Jeg har to barn selv, en voksen og en tenåring. Gikk ned fra 84,5 kg til 70,5 (1,78cm) fra november 2014 til juni 2015. Ligger nå på 74,2, men vil ned til 70 -72 igjen. Trener ganske mye amen er alt for glad i god mat og drikke, spesielt helgene skjærer seg alltid.

 

Bra jobba Enna med 7 km på mølla og cm nedgang, stå på :-)

 

Vi står på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med et forum der det skjer litt! Vet jo godt at jeg ikke skal sjekke vekta hver dag, men gjør det jo likevel! Og det går greit så langt denne uka - så fortsetter det slik (hahaha) - er jeg vekk før sommeren. Får vel være realistisk. De første par kiloene går vel greit denne gangen og - selv om jeg har holdt på en stund for så å prøve å stabilisere de 3 første månedene i 2016.

 

Det er godt å komme inn i gode rutiner igjen - og så får man jobbe med motivasjonen for å holde det slik fram til målet er nådd!

 

Fint å lese om erfaringene dere andre her har! Kjenner meg igjen ja!

 

Taratei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status uke 15: 67,9 kg - ned 1 kg forrige uke.

Godt fornøyd med dette! Det viser at det er viktig å registrere alt som går inn i munnen! Med unntak av søndag har jeg vært flink hele uke til å skrive ned det meste av det som blir spist.

 

Ukas mål må være å fortsette trenden slik at jeg kommer meg ned på 63 kg til sommeren! Registrering av mat, og bevissthet rundt middag/porsjonsstørrelse er noe av det viktigste første del av uka.

 

Ha ei fin ke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble så som så med registrering sist uke... har heller ikke begynt så bra denne uka... Vekten gikk ned noen hundre gram... Fikk trent 4 ganger, men ingen styrketrening. har holdt meg unna godteri... DET er jeg stolt av, for det har vært mange fristelser ...sjokolade, marsipan.... you name it. Jeg HAR spist litt potetgull, da... :mellow:

 

Vel, vel... Dette var raskt innom... det er kvelden, så.. GOd natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ikke så mye å melde her, men gleder meg til å komme i gang og få inn magemålet igjen. Føles ut som om jeg har gått opp alle 14 kg, selv om det er 4,5 kg. Sikkert fordi alt legger seg rundt magen og rumpa først :angry:

Skal ha møte med PT i morgen, hvor vi først og fremst skal diskutere styrketrening, men som sagt jeg vil ha med veiing vær uke, for da har jeg ingen vei til bake. Nå skal jeg bare ta med meg en "julebord" tur til Kiel med jobben, så blir det magert etter det. Håper det meste er borte fram til juni. :)

Får trent 4 ganger denne uka, så den biten er stort sett bra :-)

 

Ha en flotters uke videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Det er lørdag. Jeg kan liksom ikke skryte på meg noe annet enn at jeg fortsatt er godtefri. Jeg spiste potetgull i går kveld enda jeg ikke var sulten... jeg har spist for mye mat generelt denne uka. Det har blitt to løpeturer ... eller har jeg fått til tre?? Nå begynner jeg å lure litt. Blir ikke mer denne helgen... er altfor travel. Satser på bedre tider til uke (Skjønt med nattevakter.... :blink: )

Har ikke vært flinke med registrering, heller. Når jeg ser tilbake på uka som nesten har gått, ser jeg EN ting jeg definitivt kan bli bedre på. Det er småspisingen. Jeg baker mye knekkebrød, lager kornblanding etc... det er er greit, men når jeg skal legge knekekbrødene i boks, helel kornblandingen på glass osv, så tar jeg en liten bit, en skje sånn dann og vann.... og når jeg skal lage meg en lunsj eller et mellommåltid, så "skal jeg bare" - en bit her , en bit der... to druer nå og fem druer da... Der har jeg mye å hente! VELDIG mye å hente! Småspising over og ut! Så er det det med å spise stående, kontra sitte ned.... spise laaaangsomt kontra kaste innpå. Jeg er ekstremt god på å spise stående og svært raskt!

Mange forbedringsmuligheter her, så jeg tror jeg sier at kommende uke står i "slutte-med-småspising-lyset".

Ellers - fortsette med trening (mer og mer ute, håper jeg). Fortsette med godtestopp. Og holde meg til litt mindre porsjoner.

god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Artig" å høre om småspising - det er jeg god på og! Spesielt når jeg lager mat der revet ost inngår som ingrediens.... Den enkleste løsningen er vel å få en av ungene til å ta seg av den jobben!

 

Uka har gått brukbart så langt for meg, bortsett fra akutt behov for potetgull på torsdag ettermiddag. Tok en liten "lite" øl i går kveld og - men har gått ned litt siden mandag tror jeg. Stor aktivitet i dag og i morra hjelper på.

 

Lørdagssnakcstrikset mitt er gulrotstaver og guacamole. Snadder!! Avokado unner jeg meg i store mengder - tenker at det er "godteri" men at det er forholdsvis sunt!

 

Ha ei god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status uke 16 - Ingen endring.

Det er da noe det og. Var flink til å registrere all mat fram til og med fredag - men da ble det helg ja. Ingen store utskeielser men ikke nok fokus. Og ingen trim. Men - har montert ny dusj da, og litt energi gikk det med på deg og.

 

Målet er fremdeles 63 kg til sommeren, og det kan gå greit det. 4,9 kg. Men det krever en del disiplin.

 

Denne uka er det heldigvis ingen reising i forbindelse med jobb - men skal vekk fra fredag - mandag, langhelg med konfirmasjon, og skal bo hos noen venner. Klarer jeg å holde fokus går dette greit!

 

Mål for uka? Tja, holde meg unna småspising mens jeg lager mat kanskje?

 

Ha ei fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiingen uteble i dag... jeg skulle, så skulle jeg "bare" og så plutselig hadde jeg spist frokost. Men ny mulighet i morgen.... har ingen tro på at det er gode utsikter, men veiing må til...

Har løpt på tredemølla i dag, men tar meg i at livet generelt er for stillesittende...

maten har vært innafor ( :) ) i dag og det får den vel bare fortsette å være...

 

Er liksom lei hele opplegget... lei av at ting ikke bare fungerer...

 

Vel, det må jo fungere en gang, så hold ut, hold ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...