Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På 9.1.2020 den 11.05, MIO MIN MIO skrev:

Hei Jess!

Så gøy at du vil henge deg på😃 Dette skal vi klare!

Status i dag er ned 1,8kg🥳 
Deilig med en kickstart selv om man vet at det er mye vann i starten, og at det vil gå seinere etterhvert. Det gir uansett motivasjon til å fortsette.

Start: 80 kg

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)

Lykke til videre!😃

Herlig resultat, du er veldig flink!

Mitt resultat siste uke ble -0,5, totalt 2,8 kg siden nyttår. Ganske fornøyd da utfordringene har stått i kø! (festligheter😋)

Ny uke-nye muligheter. Bare å fortsette

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:-) 

Jeg har veiedag i dag og ble litt deppa, bare ned 0,5kg. Jeg gikk ned masse i helgen, men nå opp igjen nesten 1kg siden lørdag morgen...og jeg har vært flink med maten og alt. Jaja, håper på mer ned denne uken. 

Uke 1: 79,9

Uke 2: 79,2

Edit: På GR kurset målte jeg 79,2, så da rettet jeg til det:-) Skal legge inn det jeg veier meg inn på der fremover😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg veide meg på fredag og hadde gått ned til under 78 kg, mandag var det opp 600 g, men i dag var jeg litt under fredagsvekten... Jeg veier meg ofte, men har erfart at når jeg slutter å veie meg, da er det fordi jeg har begynt å spise mer. Derfor gjør jeg det som mange "forståsegpåere" sier man ikke skal... jeg veier meg hver dag (omtrent) 

Jeg har helt kuttet ut å spise sjokolade og godteri. I skrivende stund står det en skål med litt godteri i (manen min sitt) og jeg hadde tradisjonelt spist alt på svært kort tid, men nå kan det bare stå. Null fristelse!! Herlig følelse.

Nå er det tur med hunden.

Ha en strålende dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Pippi1979 skrev:

Hei:-) 

Jeg har veiedag i dag og ble litt deppa, bare ned 0,5kg. Jeg gikk ned masse i helgen, men nå opp igjen nesten 1kg siden lørdag morgen...og jeg har vært flink med maten og alt. Jaja, håper på mer ned denne uken. 

Uke 1: 79,9

Uke 2: 79,4

0,5 kg ned er jo kjempebra, Pippi1979! 😃

Det er jo akkurat det som anbefales, ned. 0,5 kg i uka. Vi skal jo varig ned, skal vi ikke? Og da tror jeg det er viktig at det ikke går for fort. Etter min erfaring kommer de største sprekkene når jeg er for hard og regid. Det beste er å kose seg litt innimellom.

I morgen skal jeg på vekta. Gru-gleder meg🙈

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, MIO MIN MIO skrev:

0,5 kg ned er jo kjempebra, Pippi1979! 😃

Det er jo akkurat det som anbefales, ned. 0,5 kg i uka. Vi skal jo varig ned, skal vi ikke? Og da tror jeg det er viktig at det ikke går for fort. Etter min erfaring kommer de største sprekkene når jeg er for hard og regid. Det beste er å kose seg litt innimellom.

I morgen skal jeg på vekta. Gru-gleder meg🙈

Takk:-) Vet jo at 0,5 er ok på en uke...men var bare så kjedelig å gå opp igjen siste dagene. 

Lykke til på vekta i morgen🙌

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, enna skrev:

Jeg veide meg på fredag og hadde gått ned til under 78 kg, mandag var det opp 600 g, men i dag var jeg litt under fredagsvekten... Jeg veier meg ofte, men har erfart at når jeg slutter å veie meg, da er det fordi jeg har begynt å spise mer. Derfor gjør jeg det som mange "forståsegpåere" sier man ikke skal... jeg veier meg hver dag (omtrent) 

Jeg har helt kuttet ut å spise sjokolade og godteri. I skrivende stund står det en skål med litt godteri i (manen min sitt) og jeg hadde tradisjonelt spist alt på svært kort tid, men nå kan det bare stå. Null fristelse!! Herlig følelse.

Nå er det tur med hunden.

Ha en strålende dag

Jeg veier meg og ofte, alt for ofte🙈

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pippi1979: Gratulerer med nedgang🤗sjølv om vi alle innerst inne ønsker å ligge nærmere 1 kg ned i veka, så har du all grunn til å være happy med 0,5 kg ned. Det er faktisk ein heil 500g melange pakke, tenk på det😃 Fortsett i den gode steamen.

Enna: kjekt at du ikkje plagast av bordets fristelser. Det viser at du har motivasjonen og viljen på rett plass. Eg og er opptatt av vekta no i starten og veg meg både morgen og kveld. Håper å slutte med det snart, men kanskje er det ein fin måte å holde fokus på.  Lykke til med ny veke!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei😀I dag har jeg veiedag og den viste 78 blank,går sakte men sikkert riktige vei.Til og med bikkja mi går ned i vekt,mye trimturer og litt reduksjon på tørrforet.Hun er sterilisert og da må man passe på vekta.God helg til dere fra oss to🧓🐶

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig med stor aktivitet her inne🙂

Tilstandsrapport uke 4: de to første ukene gikk veldig greit, deretter kom ei "tulle-uke" av dimensjoner før jeg endelig fikk samlet meg igjen og er nå på riktig spor igjen. Prøver å konsentrere meg om det jeg får til istedet for å erge meg...

Har fått noenlunde grei måltidsrytme, har byttet ut en del matvarer og spiser generelt sunnerer og magrere, er kommet i gang med trening. Utfordringer fremover er å HOLDE UT!...lenge...ja faktisk for alltid. Har gjort dette en gang før med stort hell. Ned 28 kg over ca 1 år, holdt vekta i 2-3 år. Hadde gode treningsvaner og stor fokus på hva jeg spiste. Fikk mindre søt-hunger men det ble aldri slik at jeg kunne spise "det jeg ville"/ at det var helt naturlig. Jeg måtte alltid ta bevisste valg, bestemme meg for mengde og veie/telle litt innimellom. Det fine var at det likevel fungerte greit, jeg trivdes i kroppen min og det var herlig. Så skjedde det triste ting i livet mitt og jeg mistet fokus. Jeg begynte å trøstespise og kom inn i et fryktelig dårlig mønster som har vart helt til nå. Jeg har det mye bedre nå så dette burde ha stoppet for lenge siden...men den gang ei. Nå gjelder det å få høvlet av ca 20kg og heldigvis vet jeg at det er mulig!😀

Fra tidligere vet jeg at jeg må være nøye...telle, måle, veie. Øye og mage er ikke i stand til å beregne kcal selv om jeg er et teoretisk leksikon i forhold til slikt. Synd det bare er i teorien😩😂

Vekta bikker nå nedover og jeg vet at det må minst 5kg til før jeg kjenner forskjell. Jeg kan likevel allerede nå fornemme en følelse av at jeg er piggere, mer opplagt likssom. Jeg arkiverer alt jeg kan finne på PLUSS😊

Dette er meg...og jeg skal til mål en gang til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så godt at du er motivert igjen, jess! Ja, det hender dessverre at livet kommer i veien for egen helse og velvære. Er selv en som tur til mat i vanskelige perioder, både trøstespiser, kjedespiser og kosespiser. Blir mye spising😝

Jeg har også funnet min vei som fungerer fint i hverdagen. Har innsett at jeg er en slave av karbohydrater, og sverger derfor til lavkarbo. Merker da at humøret blir bedre, smerter avtar noe og får litt mer energi. I tillegg til at fysing på godis avtar. Men koser meg litt i helgene, for jeg er tilhenger av å skulle kunne leve med dette.

I dag var det veiedag igjen. Vekten viste en nedgang på 0,7 kg fra forrige uke!🥳 Klapper meg selv på skulderen, og er veldig fornøyd. Dette gir virkelig motivasjon til å fortsette reisen. 

Lykke til med ny uke, jenter!

Start: 80 kg

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)

Uke 3: 76,8kg (-0,7kg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann 🙂

Jeg er en hver-dag-på-vekta dame jeg og. Når jeg ikke gjør det, så er det fordi jeg ikke vil se at jeg har gått opp. Så for meg så er det viktig å ha en avtale med vekten hver eneste morgen. Med, en gang jeg slutter, så går det skeis. Men, har alikevel "veiedag" på mandager 😉

Jeg har holdt rytmen fint nå i 2-3 uker, og gått ned 3,5 kilo siden jul. Dette er kiloer jeg kjempet mot i hele høst også. Opp og ned, opp og ned....Men, nå nærmer jeg med det laveste tallet jeg så i høst - som jeg ikke hadde sett på 5 år. 79,8. Det blir en seier for meg å ligge stabilt under 80. Og kanskje gjøre meg ferdig med dette 8 tallet en gang for alle 🙂

Har og kommet igang med å løpe - og det var en liten seier i seg selv. Har ikke trent på 2 måneder, og var redd for at det var tilbake til start. Men, det var det heldigvis ikke. Så da er det bare å stålsette seg før helgen. Vil ikke ødelegge alt jeg har gjort i ukedagene - så håper på noen gram til ned før mandag. Målet er å se 7 tallet før vi går inn i Februar 🙂

Ønsker dere en riktig fin helg 🌷

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann damer, da nærmer helga seg og fristelsane som følger med den.

Nissemora: Gratulerer med nedgangen, og kjekt at du har ein partner i bikkja som og drar nytte av matmors fokus.

Jess: Du har jo virkelig gjort ein kjempejobb tidligere, og veit kva som må til. Dette kan du, glem "tulleuka" og fokuser på dagen i dag og fortsettelsen. Du kjem nok i mål, og vi skal heie på deg.

Mio: Gratulerer med flott nedgang, det er alltid motiverande. Lavkarbo funker for nokon, ikkje for andre. Fint at du har funne din vei. Eg følger sjølv 16:8 diett og synes det fungerer fint for meg. Viktig å finne sin egen vei tenker eg, da trur eg og at suksessen kjem naturlig.

Soleie: Så flott at du har funnet løpegenet, leiter fortsatt etter mitt🤪 Så kjekt at du øyner første mål under 80. Det blir nok herlig å nå. Nye første tall på vekta er igrunnen verdig ei feiring i seg sjølv. Å vege seg kvar dag må vel være opp til kvar enkelt, eg har tru på at vi sjølv finn kva som fungerer for seg. Så bare fortsett å ha avtale med vekta di kvar morgen🙂

Vil bare ønske dere alle ei god helg og gode matvalg. Ein utskeielse er nødvendigvis ikkje eit nederlag, vi skal ha det godt både fysisk og psykisk sjølv om vi skal ned i vekt. Med rett fokus gjer vi som oftast gode valg også i matveien.

Lykke til med matvalget i helga da alle sammen.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg, Glajenta1979. Det er viktig at man finner ut hva som er riktig for en selv, både når det gjelder diet og antall veiingen. Det er mange veier til Rome, og det viktigste er å komme fram😉

Heldigvis en rolig helg er, men fristelsene kan likevel bli store med mann og barn i hus. Dessuten er jeg småsjuk og har bare lyst på junkfood og potetgull🙈 Skal prøve alt jeg kan å stå i det, og erstatte med annen salt mat.

God helg, jenter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg har klart å komme meg så vidt under 77, altså 76,9 så nå er det offisielt mindre enn 9 kg til målet mitt på 68 kg :D 

Sånn helt innerst skulle jeg gjerne ha 65 kg som mål, men har ingen tro på at det er realistisk... Så derfor er 68 målet. Hvis alt går som jeg håper kan jo det målet justeres. Men på 68 kg så finner jeg fine klær, mye av det fine jeg allerede har passer. Men det krever mye av meg bare å komme dit. For tiden går det av seg selv å holde seg "på den smale vei". Jeg vet at det ikke alltid vil være sånn. Men møtte en utfordring i går som jeg bestod (det stod ost foran meg og jeg holdt meg på matta :) ). Nøtter er vanskelig, boller er vanskelig... Men boller har jeg jo ikke akkurat hver dag og nøtter får jeg rett og slett la være å sette fram, evt bare en liiiiiten skål.

Ellers må jeg føre opp hva jeg spiser, for det er ikke vanskelig å komme laaangt over 1600 kcal hvis jeg ikke passer på. Vurderer å ta en uke med 1800 kcal (ikke riktig enda) for å "øve meg " på å spise litt mer, men jeg får se... Tenker at det psykisk kan være godt å "få lov" til å spise mer sånn en gang i blant. Evt ha 1500 som regel på hverdager og 1800 i helgen??? I don´t know?

Ser også at flere enn meg er daglig på vekten. Jeg bare må gjøre det og det skal jeg fortsette med!

Målet er også å komme ordentlig i gang med løping igjen. Det syns jeg er en ok form for trening. Men jeg balanserer mellom å gå litt kortere turer med hunden og løpe selv i tillegg... men i går viste det seg at jeg tror det skal bli enklere å løpe mer med hunden. Investerte i et nytt bånd med belte rundt livet og det fungerte over all forventning, så da blir det kanskje litt mer fristende for meg. 

Skal fortsette med yoga når denne 30-dagersutfordringen er over en dag i neste uke. Satser på hver dag, for jeg kjenner at det gjør veldig godt for meg.

Ønsker alle en finfin helg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Ja, jeg er et fast inventar på slankefronten😄. Har slanka meg i mange år. Ja, faktisk siden jeg var i 20 årene, nå er jeg 58. I motsetning til i hvert fall de siste 15 årene har jeg startet året med under 100kg. Faktisk var jeg 86,2 ved starten av 2020. Det er jeg stolt over. Var en uke til gran Canaria fra 11 - 18 januar og vipps så var jeg 88,6kg. Nå er jeg på vei nedover igjen. Januar i fjor startet jeg med opplegget "Spis deg fri". Det har jeg ikke angret på. Har ikke vært ordentlig flink fra sommerferien, men har skjerpet meg i uka etter ferien og det har gjort at jeg ikke har lagt på meg så mye, men holdt vekta. Kunne gått ned mer, men valgte å kose meg i helgene. Ellers er jeg tilbake og har som mål en nedgang på 12kg i år. Målet mitt er 74kg, men drømmevekt er 69kg. Jeg tror jeg er 168høy, men lurer på om jeg ikke har krympa et par cm.

• Januar 2019 - 101,6kg
  • Januar 2020 - 86,2
  • 20januar - 88,6 (gran canaria sin feil)
  • 27januar -  

Hyggelig at det er litt aktivitet her. Det hjelper alltid på motivasjonen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vektrapport: 76,9 kg

Første delmål på 75 kg er i sikte. Trur at eg må få opp aktiviten om eg skal klare det iløpet av eit par veke. Matinntaket har eg god kontroll på og søtsuget er stort sett fraværande. Motivasjonen er god og drømmen om ein smalare midje og mindre dobbelhake er stor☺

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Glajenta79 skrev:

Vektrapport: 76,9 kg

Første delmål på 75 kg er i sikte. Trur at eg må få opp aktiviten om eg skal klare det iløpet av eit par veke. Matinntaket har eg god kontroll på og søtsuget er stort sett fraværande. Motivasjonen er god og drømmen om ein smalare midje og mindre dobbelhake er stor☺

Så flink du er:-)) Stå på - ny uke💃

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startet uken 0,3 kg lettere enn fredag. Det kan jeg like. Gårsdagen kom jeg meg ut på en gå/løpetur, igjen og jeg syns selv at løpingen går bedre og bedre. Startet dagen med en veldig «sunn» frokost bestående av skolebolle og kakao. Er glad det ikke er hver dag!!!  Årsaken var en bursdag. 
nå skal jeg gå en tur ned hunden. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann😀Nå er helgen over og jeg må skryte av meg selv,ble bydd sjokoladekake🍩 men takket pent nei med begrunnelse av min artrose i føtter som ikke tåler min overvekt på 10kg.Det forstod jammen hele bunten.Det er ikke bare bare med en liten bit x antall ganger,blir mange kg det.Nå i formiddag skal hunden min og jeg🐶🧓,tar med sønnen i tilfelle føttene streiker👣,på en skogstur i et par timer.Skulle nesten tro at det er vår ute ang temperatur her i sør.God matdag til dere alle,vi tar med smurte tortillalefser med mye grønt i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halloen damer, korleis går det? 

Måtte skrive litt her slik at tråden ikkje forsvinner for langt ned på lista😊

Enna: Flott nedgang iløpet av helga, du har gjort riktig valg, det vises på vekta🤗 En utskeielse av og til må være lov, vi skal jo leve eit liv og få med oss ei feiring. Kjekt at du er godt i gang med løpinga. 

Nissemora: Klapp på skuldra til deg, folk er egentlig veldig tolerante når ein er åpen om kvifor ein takkar nei til det som ein blir tilbydd av mat.

Her går dagane i 16:8 faste, har på den måten fått ein effektiv stoppar for småspising på kveldane. På den måten held eg kalori inntaket i sjakk😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,jeg er litt fornøyd,nei MYE fornøyd for i dag viste vekta 77,8 og det er Leeeenge siden jeg veide.Så min måte passer ok med ca 1300-1500kcal om dagen.Ikke mye ned men har tatt fatt på 77tallet.Målet er 70blank innen mai.Dere er ståpå damer her inne,hvordan opplever du Glajenta 79 livet med 16:8 fasteopplegget?Nå skal jeg ut på morgentur med voffa mi.God dag til dere😄🐕

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jenter!

Ny veiedag for meg i dag. Vekta viste 75,1 kg, og ned 1,7 kg fra sist uke😄 Det går jo ikke an å være annet en superfornøyd med det! Jeg har egentlig hatt en litt rotete uke med syke barn og sykdom selv, så maten har denne uken vært lite planlagt. Men hvem bryr seg når nåla på vekten går nedover?

Jeg har ikke satt noen datoer for delmål, men siden jeg starta på 80 er 75, 70 og 65 naturlige delmål på vekta. Og jeg har et lite ønske om å være under 70 kg når sommerferien starter.

Det går strålende med dere andre også ser jeg. Så flinke dere er! Synes det er morsomt at vi alle ar ulike dietter vi følger. Det vise bare at det er mange veier til målet, og at det beste er å finne den veien som funker for en selv. Vi har jo alle ulike familiesituasjoner, treningsmuligheter og livssituasjoner så hva som passer den ene passer nødvendigvis ikke for den andre. 

Det er gøy å følge dere på veien, og moro at dere er så aktive her inne. Det gjør det lettere i hverdagen.

Lykke til videre, jenter!

Start: 80 kg

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)

Uke 3: 76,8 kg (-0,7kg)

Uke 4: 75,1 kg (-1,7kg)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mio: Heise det du er jo snart ved første delmål🤗 Fantastisk bra nedgang da, uansett om veka føles tullete gjør du noke veldig riktig i allefall. Da er det bare å kjøre på med ny veke, dutta fiksa du. Du vil være under 70 lenge før ferien om du fortsetter som nå. Før påske er også mulig. Tipper du er der i mars engang, det satser eg på og vi hadde samme startvekt ved nyttår. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, nissemora skrev:

Hei,jeg er litt fornøyd,nei MYE fornøyd for i dag viste vekta 77,8 og det er Leeeenge siden jeg veide.Så min måte passer ok med ca 1300-1500kcal om dagen.Ikke mye ned men har tatt fatt på 77tallet.Målet er 70blank innen mai.Dere er ståpå damer her inne,hvordan opplever du Glajenta 79 livet med 16:8 fasteopplegget?Nå skal jeg ut på morgentur med voffa mi.God dag til dere😄🐕

Hei du, gratulerer med nedgang og nytt tall å forbrenne opp. Du har gode muligheter for å komme på under 70 tallet før mai om du er bestemt nok og holder deg innenfor kcal du har beregnet. 

Livet med 16:8 fasten fungerer utmerket. Gikk på vekta i dag og brenner nå på 5 kiloen på 4 veka så det fungerer i allefall godt på meg. Legger ved ein link fra GMN og legen Stig Bruset som selv gikk ned 14 kg på 14:10 faste.

https://www.tv2.no/v/1533478/

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider