Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Trimpoeng er trimpoeng. Vi gjør så godt vi kan.

Jeg har akkurat 1 poeng på tredemølla. Havnet I samme trøbbel som igår. Gikk for lang tid mellom frokost og lunsj. Fant et lyst frokostbrød som jeg slukte da jeg kom fra byen og da jeg var klar for å gjøre noe dukket barnebarn opp og da måtte vi lage vafler med havregryn. Det var bare så godt og og isteden for å være fornøyd med ei plate så ble det 2.

Totalt iinkl.en neve M så ble det 1800 kal idag. Og ikke nok med det. 30 min tredemølle tilsvarte 40 gram M. Helg Helg er utfordringmye å lære av dette.

 

3.8 poeng

 

Da må jeg jobbe litt I morgen for å nå målet. Hadde jo vært digg å greie det jeg trodde var uoppnåelig..

God natt til alle sammen.

På an igjen imorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld med hjertet I halsen. Innspurten nå I kveld ble tredemølla 35 min.

1.1 poeng og en tur langs stranda idag på 40 min. Det ble ikke I et strekk for I en mindre by treffer vi alltid kjente. 1t og 10 min ble til 40 min gange.

Så da har jeg 2 poeng og kom I mål.

utrolig nok så hjalp det å ha skrevet ned utfordringen her på forumet.

 

Neste ukes utfordring må bli 10 trimpoeng.

Har ikke klart å holde meg på 1400kal I helgen. 3 dager med for mye.

 

Må bare starte med blanke ark mandag morgen og planlegge dagen.

 

Ønsker dere en flott uke og vi gjør vårt beste og så litt ekstra som vi tror vi ikke greier????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gjort, Mia-53! :D Applaus til deg!!!

 

Jeg kom på 4,2, men det var jeg egentlig klar over på forhånd, og er fornøyd med det. Har tredemølle, men bruker den ikke etter klokka 19. Bor i rekkehus, og naboene har tidligere kommentert at de hørte jeg var ute og gikk inne, ja... - så den blir bare brukt på dagtid når været ikke gjør det fristende å komme seg ut.

 

Men det ble for mye mat i helgen, strever enkelte dager med det :angry:, skjønt det endrer seg da litt etter litt.

 

Artig med disse utfordringene, og 10 burde ikke være en umulighet denne uken. :)

 

God uke til dere alle. Vi tastes. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei, folkens :unsure:

 

Er tilbake igjen for n`te gang, og er nesten litt flau over meg selv. Har rett og slett hatt de største skylappene ever :angry:

 

Og selvfølgelig har det gått fullstendig galt. Opp nesten 2 kg :unsure:

 

Nå MÅ det bare bli forandringer her, og veldig kjekt og motiverende at vi er blitt flere her inne som tar det seriøst. Det er jo snart sommer, og da må vi vel klare å bli kvitt noen kilo til det ;)

 

Nå blir det full registrering av både mat og trimpoeng, so får vi se :)

 

Vi tastes videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess - jeg klarte det :D/>

 

Ble 5,5 trimpoeng:

2,6 på fredag - treningstur på 60 minutter - 6 kilometer i raskt trav

2,9 på søndag - fjelltur - med nye sko ;)/> - 2 timer - 3 kilometer i timen iflg Endomondoen

 

Det hjalp med en utfordring :)/>

Og nå går jeg for 10 trimpoeng denne uka!

 

Og vekta viste 0,7 kg ned :D/>

Godt fornøyd med resultatet - men ikke helt fornøyd med egeninnsatsen.

Gjennomsnitt for uka som gikk:

1737 kcal - skal ligge på 1600

Kostholdscore - 4,6

Trimpoeng - 7,2

Det er et klart forbedringspotensiale her altså.

 

Synes egentlig vi har vært flinke jeg - men man kan jo alltid bli bedre :)/>

Bare til å brette opp ermene - finne fram joggeskoa - planlegge innkjøpa og plutselig er vi et hakk nærmere målet.

Så enkelt - og så vanskelig :mellow:/>

 

Vi jobber iherdig videre - lykke til alle sammen ;)/>

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere er her, for hos meg har det gått den veien høna sparke. Jeg nådde nye høyder når vi kom hjem fra syden, har aldi veid så mye. og tok tak. Spiste et kakestykke i bursdag på søndag, men ellers er det kake og gotte-forbud her nå.

 

Har også kommet meg på trening. 1 dag i forrige uke. Og så har lagt opp plan så det blir 3 ganger i uken. Så får jeg bevege meg litt ekstra så jeg får mine 7 trimpoeng. Tror jeg skal nøye meg med det foreløpig.

 

Prøvde meg på en knekkebrødkur, 5 dager i uken og 2 dager ordinært. og jeg gikk ned ca 600 gram hver uke. Men jeg gikk lei knekkebrød og så dro vi på vinterferie og 2 uker senere til syden. ;)/>/> Sånt får man ikke ustraffet.

 

Må snart lære at det er livsstilsendring og ikke en slankekur jeg trenger. Jeg skal henge meg med en stund nå, men det var så stille her i vinter at jeg droppet helt ut.

 

Vi heier på hverandre. Nedenfor ser dere det bedrøvelig resultatet av 12 års slanking. Det var opp 7,3 kg på det meste i stedet for tilsvarnde ned. :(/>/>

 

 

Dato Vekt BMI

 

20.08.2005 85 27,8

 

20.03.2017 92,3 30,1

27.03.2017 90,8 29,6

05.04.2017

 

 

Mål 80 26,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer :)/>

 

Etter en aldeles flotte dag i går - så kom regnet i dag.

Men passet jo godt med sol og blå himmel på fridagen min. Så da lånte jeg barnebarnet - og tråkka i veg med barnevogn mens han sov :D/>

 

Treningsresultat så lang denne uka:

Mandag - yoga 90 minutter - 1,7 TP

Tirsdag - treningstur 1 time - 2,6 TP

Onsdag - tur med barnevogn 1 time 2,2 TP

+ yoga 90 minutter 1,7 TP

Totalt 8,2 TP

 

Nå gjenstår 1,8 for å klare målet denne uka - og det må jeg bare få til ;)/>

Jeg er flittig bruker av Endomondo når jeg går tur. Konkurrerer litt med meg selv ( og ma'en ) hvor mange turer jeg klarer i løpet av en måned. Og det hjelper med sånne små utfordringer :)/>

 

Litt bob-bob med maten - men stort sett godkjent.

Vi satser på livsstilsendring dere. Å slanke seg er en sak - og bli der en helt annen :D/>

 

Lykke til da

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du er tilbake Toam.

Bare det viser at det er tæl I deg også.

Kjenner så godt til alt det der du nevner. Vi har jo levd I over 60 år og har våre vaner.

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme over på den fornuftige siden og ikke spise mer enn jeg trenger. Det sies vi lever lenger hvis vi greier måtehold så vi får prøve å bli 100.

 

Veiedag idag og etter all tullespising I uka som gikk er jeg glad for at deg iallfall ble ned 0.3 kg.

Har hatt mye å stå I med ubudne gjester og plutselige overnattingsgjester og gårsdagens ble bare 1952 skritt. Ingen trimpoeng. Det har ikke blitt så mange ennå.

Nettopp ferdig med 45 min tredemølle. Satser på at morgendagen blir bedre.

 

Fine kveld til alle. Dette skal gå bra. Små steg blir resultater på sikt.

Rom ble ikke bygget på 1 dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toam, når det går den veien høna sparker er det bare én ting å gjøre. Snu høna! :D

 

Jeg er glad du fortsatt er her, og Radiogaga også. Dere har vært viktige for meg den tiden jeg har vært med. Jeg er også glad for dere to Mia-er. Jo flere vi blir jo lettere er det å heie på hverandre. :)

 

Utfordringene med trimpoeng synes jeg er flott! Vi kjenner oss selv og våre hverdagsprogram, og kan se at det ikke alltid er realistisk å nå målet. Men da justerer vi det bare litt, slik at det blir oppnåelig for oss. Det som er bra er at jeg kjenner at denne utfordringen får meg til å ta styrketreningen på stuegulvet litt alvorligere enn jeg gjorde før. Har vært slapp alt for lenge på den fronten. :(

 

Ellers ble det opp 100 g på siste veiing. Var klar over at det kom til å bli opp, da jeg hadde en laaang raptus med for mye mat noen dager. Men det positive er at sakte, men sikkert får jeg stadig litt mer kontroll på overspisingen. :) Så jeg har tro på at det skal gå bra å legge om livsstil og gå ned i vekt.

 

Fortsatt fin uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med masse aktivitet her inne :)/>

Jeg er flittig bruker av forumet når det meste går på skinner - ikke så rask å logge meg inn når jeg sluntrer unna.

Og jeg er nok et skippertakmenneske - det har jeg vel alltid vært. Jobber best under press :P/>

Det gjenspeiler seg dessverre i slankinga også :unsure:/>

 

Det er aldri for sent med endring - sies det. Så nå prøver jeg - sakte men sikkert - å endre på den enten/eller levemåten.

 

Ble ingen trening på meg i går. Da var vi på

"bokbading" :)/>

Og så spiste vi middag ute. Var veldig bevist på matvalget - valgte fisk. Den var forresten nydelig. Og det hadde gått veldig fint kalorimessig om jeg ikke hadde falt for fristelsen til å bestille hvitløksbrød :blink:/>

Og man spiser jo opp maten sin må vite :P/>

Kjente formelig hvordan de var dynga ned i smør.

Spiste ikke dessert da - det skal jeg ha :lol:/>

 

Men i dag er en ny dag. Trenger aldeles ikke vente til mandag for å fortsette.....

 

Ha ei flott helg jenter :)/>

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så glad når jeg ser at noen har vært inne på tråden etter mitt innlegg.

Hurra for dere alle.

Ser jo at vi har de samme utfordringene. Idag er jeg stolt.

tok min gamle mor,mann,niese og hennes datter med på nyåpnet kafe.

Tunga slo krøll på seg da jeg så kaffe og Napoleonskake 25kr.

Jeg kjøpte til de 3 voksne og 1 kaffe til meg og bolle som den lille ville ha. Langt om lenge endte det med at det ble 1/3 bolle som jenta ga meg og jeg tenkte at deg kan jeg gå for.

 

Har gått fint ellers idag. Tatt fram rokkeringen men det har blitt bare 3 min. Har den I kjelleren ved utgangsdør og den sk

Al jeg bruke hver gang jeg er nede om så for å hente en kaffi pose. Fant ut at dette var gøy. Bedre enn ingenting. Dagens trim er tredemølla 1.4 poeng mens jeg leser Stormens søster.

 

Ny dag I morgen. Glad for at denne er I boks. God helg til dere alle????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem etter bytur med kafébesøk med venner. Det tok litt av; alle skulle smake litt på alles kakevalg, så det ble over 700 kalorier det :o. Så til middag i dag blir det mye grønnsaker. :D

 

Det silregner ute, og da frister det ikke å gå tur, så nå venter en god tur på tredemølla! Jeg leser også når jeg går på mølla. :) Fin kombinasjon det. :)

 

Det med rokkeringen var ikke dumt...

 

Fortsatt fin helg, damer. :) Og herrer, om noen bestefedre skulle lese her.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg bare sitter her. Er helt uten energi. Bare strikker og ser på TV. Nå er det fint vær så jeg får ta et tak i hagen. Det er også kalloriforbrenning. :)/>/>/>/>

 

Samboeren dro på trening, men han har sluttet å spørre om jeg vil være med. Han er vel hjemme snart så jeg må komme meg opp av stolen og virke litt. Han blir litt fortvilet over passiviteten min, og det gjør jo jeg også.

 

Og det er bare jeg som kan gjøre noe med det. :(/>/>/>/>

 

Flinke dere som har trimpoeng. :(/>/>/>/> :(/>/>/>/> :(/>/>/>/> . Skamme meg burde jeg.

 

Ha en fin søndag. Jeg veier meg på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toam, ikke tenk at du burde skamme deg. Da er du inne i en ond sirkel! Vi er mange som har vært i den situasjonen at vi ikke har orket noe, og bare sittet og tenkt på at vi burde rørt oss. Men vi kommer oss ut av den! :)

 

Vet du, jeg våger faktisk å påstå at alle vi som er gjengangere på de forskjellige trådene her på Forum har vært i samme båt som du er nå. Suksesshistoriene hopper jeg glatt bukk over. De forteller ingenting om slitet og motgangen vi alle her inne kan fortelle om (i hvert fall ikke de jeg har lest), bare om hvor lett det er og hvor flinke de er til å ta gode valg og hvor lykkelige de er over å leke med barna og at ingen stirrer når de spiser is og bla bla bla. Jeg kommer aldri til å bli en av GRs suksesshistorier, og jeg kommer aldri til å bli glad i trening!, men jeg har tenkt å komme i mål en gang, selv om jeg fortsatt kommer til å gå på en eller flere smeller av forskjellig slag. Og det vil vi alle sammen. Du også, Toam. :)

 

Dessuten, du har allerede snudd den omtalte høna. Du har hage, og du har bestemt deg for å ta et tak i den. Flott. Da er du i gang! Og selv om hagearbeid ikke gir trimpoeng kan vel en hel del av det man gjør i en hage komme inn under styrketrening, tror du ikke? ;) Det synes i hvert fall jeg! Så kan du jo rusle en tur i nabolaget en dag og se hvor langt naboene har kommet, så får du sannelig litt gange-registrering også. ;) Alle monner drar. :D (Den sa så, musa som tisset i havet også.)

 

Det ble 8 trimpoeng denne uken, og jeg er fornøyd, selv om det ikke ble 10.

 

Ha en flott uke, damer. Vi tastes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kom april - og vi rykker stadig nærmere sommeren :)/>/>/>

 

Forrige uke gikk stort sett greit. Fikk jobba litt i hagen - rydda i urtebedet og planlagt innkjøp av planter. Har kjøpt inn frø og skal prøve meg på litt egne planter. Gikk skeis i fjor - men det gjelder å ikke gi opp :P/>/>/>

 

Mandag er min veiedag - ned 0,3 kilo. Det er innenfor "planen" det.

Resultat for uka som gikk:

1684 kcal pr dag

5,0 kostholdsscore

11,9 trimpoeng :)/>/>

7127 skritt pr dag

 

Så jeg klarte over 10 trimpoeng - bra jobba synes jeg ;)/>/>/>

 

De siste 3,7 oppnådde jeg søndag med 1 time og 20 minutter sykkeltur.

 

Toam - jeg kjenner meg så godt igjen. Det er uker der jeg rett og slett ikke gidder noe som helst. Men vi skal aldeles ikke skamme oss.

 

Redningen min er at jeg liker å gå. Så da er det ikke så uoverkommelig. Jeg må innrømme at jeg hater treningsstudioer. Prøvde meg en periode - var støttemedlem det meste av tida.

Var inne på noe med den yogaen - men ble litt mye med 2x90 minutter i uka. Så jeg avventer til høsten.

Fant fram rokkeringen min jeg også da. Det var ikke særlig vellykka gitt. Klarte ikke å få den hersens ringen til å sitte. Falt ned hele tida :angry:/>/>/>

Men trøsta meg selv med at det er trim å hente den opp igjen også. Trening gjør vel mester her også - får se om det blir med det ene forsøket :D/>/>/>

 

Så toam - finn noe du liker. Da er ikke terskelen fult så høy. Og vi trenger ikke holde på i timesvis. Et kvarter ut i verden og et kvarter tilbake - kjempebra :D/>/>/>

 

Så stå på damer - og hekto for hekto kjemper vi oss nedover.

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toam jeg er heller ikke noe flink.

Hele helga har jeg snust rundt på kaker,snop og alt jeg kan tenke meg.

Det har blitt feil kosthold og I tillegg til at jeg nettopp har startet på nettkurs så er det 3 uker uten hjelp og innsending av resultat. Ingen med pekestokk I 3 uker. Synes jeg blir litt snytt selv om jeg får forlenget kurset. Derfor blir det noe I hodet som gjør at jeg ikke klarer å ha fokus. Dårlig unnskyldning. Jeg må skjerpe meg.

Prøver å tenke om jeg kan gi Toam noe inspirasjon.

Min erfaring er at når jeg spiser skikkelig kost og fyller på med gulrot og kålrot mellom frokost og lunsj så er jeg mettere. Jeg har også en muskelstimulator til beina 30min hver morgen. Den som Drillo reklamerte med tidligere.

Både mannen min og jeg har fått "bedre" bein og det er lettere å komme opp og bevege seg.

Bare et tips.

Jeg sliter også med å rive meg løs fra håndarbeidet. Elsker å strikke sy og veve.

Nå har jeg klart 3x 100 på rokkeringen idag men det er bare mellom 3 og 4 minutter.

 

Jeg greide 8.7 trimpoeng.

Blei dårlig med trim I helgen.

stor familie og overnattingsgjester plutselig igjen.

For min del må jeg prøve å få unnagjort treningen på formiddagen

 

Mål for uka må være 9 trimpoeng. Det klarer jeg.

Har gjort klar sykkelen men deg er et stort steg å ta. Må satse på at dette skal jeg greie I løpet av uka.

Jeg er heller ikke noe treningssenter menneske.

Vi står på videre og vi er sannelig en fin flokk fine mennesker her med nokså lik utfordring. Vi skal klare små steg om gangen.

Stå på jenter og jeg heier ekstra på deg Toam denne uka. God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 200 gram ned denne uken. Jaja, lite, men rett vei. Må se det positive i det. :)

 

Positivt er det imidlertid ikke at jeg falt for (=stupte rett inn i) smågodthyllene til 6,90. Sa til meg selv at det var til barnebarnas påskeegg, men kjøpte jo så mye at det ble til meg også. Måtte bare smake litt til kaffen... Haha, "litt"??? Og nå er jeg kvalm! Æsj! Og sur på meg selv! :angry: Blæh!

 

3 måneder for å gå ned 2,6 kilo er egentlig ikke mye å skryte av. Men når jeg vet hvor mye jeg slåss med denne overspisingen, er jeg fornøyd likevel.

 

Men en sprekk i dag betyr ikke at alt er oppgitt. I morgen er en ny dag, damer! :)

 

Stå på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på jenter og jeg heier ekstra på deg Toam denne uka. God klem������

 

Takk for det Mia. veldig sløv uke - igjen. Gikk ikke ned noe, bare opp litt og det måtte jeg regne med når nedgangen var så stor uken før.

 

Nå skal jeg på en liten jobb jeg har lovet å gjøre, tar nok bare 4-5 timer. Tar med treningstøy i bilen så kan jeg ta en økt etter jobb. Og rekker jeg en på lørdag så har jeg nesten nådd målet.

 

Lørdag kveld kommer datterens hund og skal være til torsdag, Da må jeg gå tur flere ganger pr dag og frisk luft er ikke å forakte. :)/> Har noen syprosjekter som må gjøres ferdig, men med hund har jeg ikke noe valg. :)/>

 

 

 

Dato Vekt BMI

28.08.2005 85 27,8

 

20.03.2017 92,3 30,1

27.03.2017 90,8 29,6

05.04.2017 91,4 29,7

 

 

Mål 80 26,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Det var+0.2 idag. Ikke noen bombe akkurat.

 

Klarer ikke være så fokusert som jeg burde.

Men alternativet er mye verre. Og med all sjokoladen som er så billig så hadde jeg fint skyldt på barnebarna og kjøpt mye.

Har klart å styre unna ennå.

Og det merkelige er at hvis jeg får gitt min mann en passe stor bit sjokolade så detter det dobbelt og vel så det inn I min skrott.

 

Har ikke vært så bra med middager heller.

Men trimpoeng og rokkeringen har det blitt så jeg må fokusere på det som fungerer bra.

 

Må skrive I boka idag og holde meg på 1400kal. Vet at det er vanskelig å komme nedover I vekt så jeg har sikkert bare fått mer muskler.

 

Vi må bare gjøre det beste ut av livet og dagen.

Ryddet I ei bokhylle idag og der sto ei bok fra LHL og et visdomsord:Vi kan ikke velge når vi blir syke eller dør, MEN vi KAN VELGE hvordan VI LEVER livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimpoeng denne uka ble 7,7. Spisingen har vært en blanding av rundt 1400 kalorier og total utfriking. Så det blir som vanlig spennende å se hva vekta vil vise om et par dager. :o

 

Ønsker dere alle en flott påske, enten dere reiser til fjells, til sjøen, eller - som meg - blir hjemme. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjennes ut som feriemodus. Unger kommer hjem på ferie noen dager og dagene flyr avsted.

Trimpoeng denne uka ble 7.2. Ble iallfall over anbefalt av kursleder.

 

Har greid å bruke over ei uke på 1 stor melkesjokolade og til og med delt med mannen.

Skulle ha registrert maten men det ble ikke gjort.

Mandag er en god dag og starte på registrering igjen og det skal gå fint.

Men det er viktig å ha litt kos også.

 

God påske???? vi blir hjemme til lørdag så drar vi bort noen dager.

Veiedag torsdag. Måtte alle gode makter gi meg styrke til å jobbe mot nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske til dere alle.

 

vi reiser på hytta et par dager, er hjemme igjen på onsdag og da skal jeg veie meg. Det går dårlig for tiden, Alle klærne mine er for trange og viljestyrken har forlatt meg. Jeg blir sur og deppa og så spiser jeg det gotteriet barnebarna skulle fått. Men de er jo voksne og kan kjøpe sitt eget gotteri. De 2 små har fått 1 kg på deling, Sikkert nok.

 

Passer en hund og det er ikke sundt for meg. allergi nok allerede. blir bedre når vi kommer på hytta. De henter den på torsdag.

 

Skal komme tilbake, men akkurat nå er det littt tungt. :(/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk ja - ingen vektreduksjon å melde herfra :o/>

Ble ingen hekto opp heller - og det velger jeg å se positivt på.

Registrering av mat og mengder er fraværende. Og når jeg ikke noterer har jeg nok en altfor stor tendens til å "glemme" hvor mange kalorier en sjokolade inneholder :rolleyes:/>

Og vi er ikke helt starta på påsken enda :huh:/>

 

Men jeg har ikke falt for fristelsen til å kjøpe inn smågodt - det skal jeg ha. Har kjøpt kvikklunsj da - klarer ikke holde meg helt unna.

Familieselskap i går - helstekt lammelår. Var en suksess - det var også karamellpuddingen. Og jeg forsynte meg to ganger. Var passe mett etter en omgang - så irriterer meg enda over den andre porsjonen :angry:/>

Er sikker på at når jeg klarer å forsyne meg en gang - takke nei til det andre stykket - da er jeg i mål.

 

Apropos sjokolade; mannen i mitt liv kan nyte et par ruter av sjokoladeplata til kaffen - jeg kan spise resten helt uten kaffe. Er vel litt av grunnen til at han klarer å holde vekta :P/>

 

Det blit hjemmepåske på oss i år. Håper på sol og vårlige temperaturer. Og kanskje det blit litt båtpuss. Har iallefall masse nye bøker som bare venter på å bli åpna. Og jeg har laang påskeferie i år :D/>

 

Riktig god påske damer. Vi bare må prøve å ta sunne valg - og kun unne oss litt utenom. Men det lille skal vi nyyyte...

 

- mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk ja - ingen vektreduksjon å melde herfra :o/>

Ble ingen hekto opp heller - og det velger jeg å se positivt på.

Registrering av mat og mengder er fraværende. Og når jeg ikke noterer har jeg nok en altfor stor tendens til å "glemme" hvor mange kalorier en sjokolade inneholder :rolleyes:/>

Og vi er ikke helt starta på påsken enda :huh:/>

 

Men jeg har ikke falt for fristelsen til å kjøpe inn smågodt - det skal jeg ha. Har kjøpt kvikklunsj da - klarer ikke holde meg helt unna.

Familieselskap i går - helstekt lammelår. Var en suksess - det var også karamellpuddingen. Og jeg forsynte meg to ganger. Var passe mett etter en omgang - så irriterer meg enda over den andre porsjonen :angry:/>

Er sikker på at når jeg klarer å forsyne meg en gang - takke nei til det andre stykket - da er jeg i mål.

 

Apropos sjokolade; mannen i mitt liv kan nyte et par ruter av sjokoladeplata til kaffen - jeg kan spise resten helt uten kaffe. Er vel litt av grunnen til at han klarer å holde vekta :P/>

 

Det blit hjemmepåske på oss i år. Håper på sol og vårlige temperaturer. Og kanskje det blit litt båtpuss. Har iallefall masse nye bøker som bare venter på å bli åpna. Og jeg har laang påskeferie i år :D/>

 

Riktig god påske damer. Vi bare må prøve å ta sunne valg - og kun unne oss litt utenom. Men det lille skal vi nyyyte...

 

- mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...