Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

Å hei og hå.... Her er det jammen intens virksomhet :lol:

Jeg har gjort ALLE de feilene man kan gjøre når man skal ned i vekt. Jeg har sluttet å være her inne, jeg har nesten ikke vært på vekten, jeg har kjøpt inn godteri, jeg har bakt boller (som er det beste jeg vet!) jeg har drukket vin i hele ferien, jeg har nesten ikke trent, jeg har i det hele tatt spist og drukket alt jeg har kommet over i den mengden jeg har funnet for godt - som er ALTFOR mye.

Vel altså, når sant skal sies spiste jeg ikke kake eller godteri (og ikke særlig med snacks heller, faktisk) før tirsdag etter palmesøndag... DET er jo bra!! (men gjett om jeg har tatt igjen det i resten av påsken B)

Det gikk jo utrolig greit å kutte ut godteri i 40 dager før påske... tenkte at det skulle gå like greit fra i morgen av...

Kom på at det er 17 mai om en måned... BUNADEN!!! GULP :o

Må også snu treningstrenden... det har blitt altfor lite trening etter jul. Vet ikke helt hva som har skjedd, men der må jeg bare ta meg sammen! Løp faktisk litt (og vi snakker LITT) mens jeg var på ferie ... i tillegg til at vi gikk og gikk og gikk...

Det er litt sørgelig at jeg ikke får til dette litt sunnere livet... jeg kan bare nok en gang si: Jeg gjør så godt jeg kan nesten hele tiden... det er bare at jeg innimellom glir helt og totalt ut og ikke har noen bunn! Og da går det inn så utrolig mye at det ødelegger for det som er bra....

 

Mål for uken: Være her inne hver dag, registrere hva jeg spiser, ikke NOE godteri fra i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hei og hå.... Her er det jammen intens virksomhet :lol:/>/>

Jeg har gjort ALLE de feilene man kan gjøre når man skal ned i vekt. Jeg har sluttet å være her inne, jeg har nesten ikke vært på vekten, jeg har kjøpt inn godteri, jeg har bakt boller (som er det beste jeg vet!) jeg har drukket vin i hele ferien, jeg har nesten ikke trent, jeg har i det hele tatt spist og drukket alt jeg har kommet over i den mengden jeg har funnet for godt - som er ALTFOR mye.

Vel altså, når sant skal sies spiste jeg ikke kake eller godteri (og ikke særlig med snacks heller, faktisk) før tirsdag etter palmesøndag... DET er jo bra!! (men gjett om jeg har tatt igjen det i resten av påsken B)/>/>

Det gikk jo utrolig greit å kutte ut godteri i 40 dager før påske... tenkte at det skulle gå like greit fra i morgen av...

Kom på at det er 17 mai om en måned... BUNADEN!!! GULP :o/>/>

Må også snu treningstrenden... det har blitt altfor lite trening etter jul. Vet ikke helt hva som har skjedd, men der må jeg bare ta meg sammen! Løp faktisk litt (og vi snakker LITT) mens jeg var på ferie ... i tillegg til at vi gikk og gikk og gikk...

Det er litt sørgelig at jeg ikke får til dette litt sunnere livet... jeg kan bare nok en gang si: Jeg gjør så godt jeg kan nesten hele tiden... det er bare at jeg innimellom glir helt og totalt ut og ikke har noen bunn! Og da går det inn så utrolig mye at det ødelegger for det som er bra....

 

Mål for uken: Være her inne hver dag, registrere hva jeg spiser, ikke NOE godteri fra i morgen.

  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei????. Er det greit om jeg slenger meg med her? Synes det er så interressant det du skriver, kjenner meg veldig igjen ????. Jeg er ei dame på 49 år fra østlandet. Har gått flere GR kurs, men har aldri nådd målet mitt. Trener mye, spiser sunt og riktige mengder i hverdagen, men makter ikke begrense meg i ferier, høytider og helger. Da sklir det helt ut og all jobben jeg har lagt ned er bortkastet ????. Har nå nok en gang meldt meg på kurs, og er nå mer motivert enn noen gang. Denne gangen skal jeg klare det!! Hadde vært koselig om vi kunne støttet hverandre og dra sammen mot målet ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hmw123

Kom inn, kom inn...

Som du ser har jeg brutt med forrige ukes mål om daglig innrapportering.

Jeg har også syndet litt mot ikke godteri-spising... men ikke så galt som det kunne vært, da...(bortsett fra på søndag kveld. Da kastet jeg innpå med potetgull som om jeg aldri skulle få mat igjen :blink: Drakk vin, også...

Vel... jeg arbeider intenst med saken og skal tilbake til nullinntak av godteri og kan vel bare si at det kan være fra i dag. I første omgang varer nullintaket fram til 17 mai (jeg tør ikke tenke på å prøve bunaden før 14 mai.... Har en kjole jeg evt kan bruke hvis jeg bare ikke får den på,....)

Har vært ute på løpetur to ganger denne uken (dvs en tur på mølla og en ute... men løpt har jeg). Uteturen ble det litt for lite løping. Ble så sur i magen og fikk også så vondt i magen at jeg gikk i steden. (hadde spist fløyelsgrøt til middag.... ikke bra for meg, med du verden så godt B) )

Teller stadig på knappene om jeg skal melde meg på et GR-kurs, men får meg ikke helt til det. Forskjellige årsaker.... syns det er en del penger (selv om det koster penger å kjøpe tullemat, også...), men så er det dette med en fast kveld/dag i uka. Jeg jobber skift og syns det blir pes å bytte vakter for å gå på kurs. Driver med et annet kurs nå, og sliter med å få det til å gå opp....

Vel... enn så lenge blir det bare på hjemmebane.

Ok, vi kan gå veien sammen.. prøve å oppmuntre hverandre og holde positive tanker høyt.

Mål for dagene fram til mandag: Spise sunt og passe... holde meg unna snacks og godteri og kake. Nå skal jeg rett og slett ta meg en løpetur... tror det blir på mølla :rolleyes: ... Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hmw123

Kom inn, kom inn...

Som du ser har jeg brutt med forrige ukes mål om daglig innrapportering.

Jeg har også syndet litt mot ikke godteri-spising... men ikke så galt som det kunne vært, da...(bortsett fra på søndag kveld. Da kastet jeg innpå med potetgull som om jeg aldri skulle få mat igjen :blink:/> Drakk vin, også...

Vel... jeg arbeider intenst med saken og skal tilbake til nullinntak av godteri og kan vel bare si at det kan være fra i dag. I første omgang varer nullintaket fram til 17 mai (jeg tør ikke tenke på å prøve bunaden før 14 mai.... Har en kjole jeg evt kan bruke hvis jeg bare ikke får den på,....)

Har vært ute på løpetur to ganger denne uken (dvs en tur på mølla og en ute... men løpt har jeg). Uteturen ble det litt for lite løping. Ble så sur i magen og fikk også så vondt i magen at jeg gikk i steden. (hadde spist fløyelsgrøt til middag.... ikke bra for meg, med du verden så godt B)/> )

Teller stadig på knappene om jeg skal melde meg på et GR-kurs, men får meg ikke helt til det. Forskjellige årsaker.... syns det er en del penger (selv om det koster penger å kjøpe tullemat, også...), men så er det dette med en fast kveld/dag i uka. Jeg jobber skift og syns det blir pes å bytte vakter for å gå på kurs. Driver med et annet kurs nå, og sliter med å få det til å gå opp....

Vel... enn så lenge blir det bare på hjemmebane.

Ok, vi kan gå veien sammen.. prøve å oppmuntre hverandre og holde positive tanker høyt.

Mål for dagene fram til mandag: Spise sunt og passe... holde meg unna snacks og godteri og kake. Nå skal jeg rett og slett ta meg en løpetur... tror det blir på mølla :rolleyes:/> ... Lykke til.

  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enna???? . Nei, det skal ikke være så lett...... Gikk selv på en smell på mandag????. Var dødssliten etter en lang jobbehelg og hadde vondt i kroppen. Orket ikke trene, så da vi fikk besøk var det vanskelig å motstå kanelbollene da de kom på bordet. Elsker nemlig gjærbakst og alt som er søtt. Det er kaker, sjokolade og vin som er min store synd når det kommer til kosthold. Må jobbe med å klare motstå fristelser og i hvertfall kunne ta bare litt. Som jeg har sagt tidligere, så har jeg gått flere GR kurs , men aldri kommet i mål. Egentlig kan jeg det meste kom kosthold og trening, men klarer det ikke aleine. Håper at dette kurset skal hjelpe meg til å ta meg selv i nakken. Er litt mer forpliktende når man har betalt for kurset og må veies hver uke. Håper jeg får hjelp til å snu tankegangen min ????. Hører det er mange som tar nettkurs også, har du vurdert det? Er jo et bra alternativ hvis man ikke har tid til å gå på kurs ????. du skriver at du jogger, driver du med en annen form for trening også? Ønsker deg en fin uke, og at du klarer å holde deg unna de fristelsene du møter. Bunaden er jo en fin gulrot ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

jeg jogger og prøøøøver å få til litt styrketrening, men er veldig lite flink til å gjøre det regelmessig.

Har gått på nettkurs... det er bra, men siden man ikke møter kursleder personlig er det litt vanskelig og krever jo en del.... (sukk - alt er vanskelig når man ikke får det til...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

jeg jogger og prøøøøver å få til litt styrketrening, men er veldig lite flink til å gjøre det regelmessig.

Har gått på nettkurs... det er bra, men siden man ikke møter kursleder personlig er det litt vanskelig og krever jo en del.... (sukk - alt er vanskelig når man ikke får det til...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ????. Nei, det skal visst ikke være enkelt å gå ned i vekt. Utfordringene kommer på rekke og rad. Har begynt å omstille hjernen på klare si nei og begrense inntak av nei - mat, men det er ikke lett ????. I kveld får vi et vennepar på besøk og vi skal ha hjemmelaget lasagne og focaccia, og selvfølgelig rødvin ????. Har nå på forhånd bestemt meg for mengde mat og antall glass vin, slik at jeg holder meg innenfor kalorigrensen. Denne gangen SKAL jeg klare det !???? I tillegg skal jeg nå ut å gå en laaang tur og trene styrke med strikk hjemme. Dette burde gjøre susen i forhold til kveldens kaloriinntak ????.

 

Du forteller at du for det meste jogger, men er ikke fullt så motivert til å trene styrke ????. Jeg liker å jogge, men pga en vond rygg, må jeg dessverre finne andre alternativer. Trener mye zumba, går lange turer i høyt tempo og ca tre styrkeøkter i uka i lillegg. Synes styrke er kjedelig, men det er motiverende når man opplever at man blir sterkere ????????????.

Håper du får en fin helg med mange fornuftige valg ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg, det er lørdag formiddag. I går spiste jeg snacks :blink: OG sjokolade!! Vel... det er jo meg i et nøtteskall.... Jeg kom meg på mølla og gjorde unna korte 4 km, men ALT er bedre enn ingenting!!!

Oi sann... jeg ble visst avbrutt (nå skriver jeg uten briller... det er ikke lett)

Det er blitt søndag og jeg kan rapportere om en lørdag uten de helt store utskeielser. Ikke noe godteri, kake eller snacks.

Mål for dagen: Holde meg unna kaker etc, komme meg ut på en løpetur etter jobb. Gjøre styrkeøvelser ute i naturen.

I morgen er det veie dag... (veide meg nå også og det er jo fortærende at det kan virke som om den høyeste vekten er kroppens "drømmevekt". 78 kg - det er og blir 10 kg for mye (HVERTFALL 8 kg formye!!!!) Så totalmålet er ned 10 kg. Føste delmål er 75 kg.

 

Mål for uken: Holde hele kommende uke uten noen form for snacks eller godteri. Unntak er neste lørdag. (Da har jeg faktisk bursdag, så da skal jeg ha kake... men det betyr at lørdag er eneste dagen med utskeielse i kommende uke!!!)

Trene minst 4 ganger, løpe ute + styrkeøvelser.

SÅ skal jeg prøve å være innom her hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg, det er lørdag formiddag. I går spiste jeg snacks :blink:/> OG sjokolade!! Vel... det er jo meg i et nøtteskall.... Jeg kom meg på mølla og gjorde unna korte 4 km, men ALT er bedre enn ingenting!!!

Oi sann... jeg ble visst avbrutt (nå skriver jeg uten briller... det er ikke lett)

Det er blitt søndag og jeg kan rapportere om en lørdag uten de helt store utskeielser. Ikke noe godteri, kake eller snacks.

Mål for dagen: Holde meg unna kaker etc, komme meg ut på en løpetur etter jobb. Gjøre styrkeøvelser ute i naturen.

I morgen er det veie dag... (veide meg nå også og det er jo fortærende at det kan virke som om den høyeste vekten er kroppens "drømmevekt". 78 kg - det er og blir 10 kg for mye (HVERTFALL 8 kg formye!!!!) Så totalmålet er ned 10 kg. Føste delmål er 75 kg.

 

Mål for uken: Holde hele kommende uke uten noen form for snacks eller godteri. Unntak er neste lørdag. (Da har jeg faktisk bursdag, så da skal jeg ha kake... men det betyr at lørdag er eneste dagen med utskeielse i kommende uke!!!)

Trene minst 4 ganger, løpe ute + styrkeøvelser.

SÅ skal jeg prøve å være innom her hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ????. Denne helgen gikk ikke så bra som jeg hadde håpet på. Hadde middagsbesøk på lørdag, så det ble mye å ordne i forkant. Rakk en treningstur først, fikk det da så travelt at jeg glemte å spise. Med bare to knekkebrød i magen, ble det for tøft for kroppen å ta imot en stor middag og vin. Resultatet ble at jeg var kvalm og elendig hele neste dag og lå til sengs til langt på dag. Det eneste jeg klarte å spise var sjokolade og potetgull!!???? Ikke det lureste man kan gjøre når man vil ned i vekt.....

 

Nå er det ny måned og det inspirerer til å brette opp ermene og sette inn støtet. I dag skal mannen min og jeg gå en lang tur før vi får datteren vår hjem til middag. Vi skal ha taco og da er det fullt mulig å ha kontroll, peiser på med mye salat og reduserer det andre.

 

Jeg har ennå ikke veid meg siden vinterferien, men mistenker at det er litt over 80 kg! ????Starter på GR kurs 9. Mai, så drøyer veiinga til da. Jeg er 176 cm høy og ønskevekt tror jeg er 70 kg. Sist jeg gikk på kurs klarte jeg å komme ned i 73 kg, men det var akkurat som om kroppen ikke trivdes og strakk seg oppover i vekt ved første anledning. Har etter dette prøvd alt synes jeg. Nå håper jeg virkelig at jeg skal klare det!!????

 

Skjønner godt at det er vanskelig med nettkurs. Jeg hadde ikke hatt karakter til det. Mye enklere om man møter kursleder personlig. Ønsker deg en fin 1. Mai ????????????????dette skal vi klare ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NYYYYYYDELIG vårvær :)

I går kom jeg meg ut på en løpetur - joggetur er nok riktigere. Det ble ikke så langt, men ut er ut og jeg trente litt for mage og bryst i tillegg :)

I dag har jeg sovet altfor lite etter nattevakt (skal på igjen) så det har ikke blitt noe trening, bare ligget og kost meg i sola. Nå skal jeg ut på et møte og så håper jeg at jeg får sove noen få timer før neste vakt... Ellers blir det tøft når klokka blir 03....

Var på vekta i går og utrolig, men sant var det noen gram ned... ikke mye, men ned .... sa nei takk til godteri på jobben i natt, sa nei takk til is (som jo er det aller beste her i verden!!!!) før i dag, så det føles litt godt!

Ønsker deg en sprek og fin uke, jeg satser på mer trening i dagene som kommer :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NYYYYYYDELIG vårvær :)/>

I går kom jeg meg ut på en løpetur - joggetur er nok riktigere. Det ble ikke så langt, men ut er ut og jeg trente litt for mage og bryst i tillegg :)/>

I dag har jeg sovet altfor lite etter nattevakt (skal på igjen) så det har ikke blitt noe trening, bare ligget og kost meg i sola. Nå skal jeg ut på et møte og så håper jeg at jeg får sove noen få timer før neste vakt... Ellers blir det tøft når klokka blir 03....

Var på vekta i går og utrolig, men sant var det noen gram ned... ikke mye, men ned .... sa nei takk til godteri på jobben i natt, sa nei takk til is (som jo er det aller beste her i verden!!!!) før i dag, så det føles litt godt!

Ønsker deg en sprek og fin uke, jeg satser på mer trening i dagene som kommer :)/>

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ????. Nyyydelig vær på østlandet nå om dagen, så det er bare å nyte !

Dagen i går gikk veldig bra synes jeg. Passe matinntak og trente 45 min. elipse og 45 min.styrke på treningssenteret. Klarte til og med å takke nei til sjokolade! ????????. Er veldig fornøyd med det og føles som en liten seier, denne mestringsfølelsen gir meg så absolutt motivasjon til å fortsette i dette sporet.

Nå har jeg tenkt meg ut på en lang gåtur i det fine været før jobb i ettermiddag.

Til middag i dag tror jeg vi skal kline til med fiskekaker og masse grønnsaker ????, enkelt og greit før man skal videre på jobb. Ser at du også har vært flink til å trene og til å ta gode valg, Enna ????, veldig bra! Og som du sier, ned er ned ????????ha en fin dag ????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er blitt 7. mai og det skal bli litt kaldere, igjen... syns ikke noe om det. Jeg liker varme. I går spiste jeg kake, is og godteri... men det var bursdagen min, så det var "planlagt".... selvfølgelig var det jo ikke LITT kake osv, men tonnevis... Jeg har jo en del igjen på det området .... altså evnen til å begrense utskeielsene.

 

Det har ikke blitt så mye trening som jeg hadde tenkt denne uken. Selvfølgelig finner jeg alltid unnskyldninger for ikke å trene, men det hadde vært greit om jeg kom meg ut... Til mitt forsvar har jeg ikke sittet stille, da. JEG har holdt på med masse hele tiden.

Håper likevel på litt mulighet for trening i uken som kommer.

Oi jeg begynte her i går, men fortsatte aldri ;)

Vekten i dag snakker vi ikke mer om og nå skal jeg ut i vinden å løpe en tur...

Hei hei hei ;)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er blitt 7. mai og det skal bli litt kaldere, igjen... syns ikke noe om det. Jeg liker varme. I går spiste jeg kake, is og godteri... men det var bursdagen min, så det var "planlagt".... selvfølgelig var det jo ikke LITT kake osv, men tonnevis... Jeg har jo en del igjen på det området .... altså evnen til å begrense utskeielsene.

 

Det har ikke blitt så mye trening som jeg hadde tenkt denne uken. Selvfølgelig finner jeg alltid unnskyldninger for ikke å trene, men det hadde vært greit om jeg kom meg ut... Til mitt forsvar har jeg ikke sittet stille, da. JEG har holdt på med masse hele tiden.

Håper likevel på litt mulighet for trening i uken som kommer.

Oi jeg begynte her i går, men fortsatte aldri ;)/>

Vekten i dag snakker vi ikke mer om og nå skal jeg ut i vinden å løpe en tur...

Hei hei hei ;)/>

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brrrrrr.....! Surt og kaldt her jeg bor også. Savner det fine været vi hadde i helgen. Gratulerer med vel overstått????. Det må jo være lov å kose seg når man har bursdag. Men, som du sier så er det vanskelig å begrense inntaket. Jeg mener og tror at man har kommet et stykke på vei hvis man er seg bevisst på problemet med å begrense seg. Da har man jo muligheten til å stoppe opp og spørre seg sjøl om man virkelig vil spise så mye og om det er verdt det. Jeg sliter med akkurat det samme selv og må jobbe knallhardt med meg sjøl for å klare motstå fristelser eller bare ta litt.

 

De siste dagene har jeg vært flink synes jeg. Matinntaket går fint og jeg har utført en eller annen form for trening hver dag. Har ennå ikke veid meg, men kjenner at klærne sitter litt løsere og det er jo motiverende i seg sjøl. I kveld starter jeg på GR kurs . Blir spennende å se hva jeg veier nå og er spent på å møte de andre deltakerne og kursleder. Ønsker deg en fortsatt fin uke ????☀️

 

( har forresten byttet brukernavn fra HMW123)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med GR-kurs, Lalla :) !

Holdt meg rimelig på matta i dag... egentlig i går, også, men tok i litt formye med svært sein kveldsmat (etter kl 23,15... var på jobb, nemlig!)

I dag har jeg vært en del i aktivitet, + at jeg har trent. Skulle egentlig løpe ute, men ventet på en leveranse, så da ble det tredemølla.

Jeg har fått meg en Apple watch i dag :wub: og jeg klarer ikke la være å se på den... Målet mitt er egentlig å ha den på hele dagen, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til på jobb... (ingen smykker eller klokker er tillatt på jobben min <_<

Nå kjenner jeg at det eneste jeg har lyst til er å hive innpå med brød med Jarlsbergost, så jeg tror rett og slett at jeg kryper til køys. Da er temaet ute av verden.

God natt. Håper jeg får gjort noe treningsaktig i morgen, også...

 

God natt

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med GR-kurs, Lalla :)/> !

Holdt meg rimelig på matta i dag... egentlig i går, også, men tok i litt formye med svært sein kveldsmat (etter kl 23,15... var på jobb, nemlig!)

I dag har jeg vært en del i aktivitet, + at jeg har trent. Skulle egentlig løpe ute, men ventet på en leveranse, så da ble det tredemølla.

Jeg har fått meg en Apple watch i dag :wub:/> og jeg klarer ikke la være å se på den... Målet mitt er egentlig å ha den på hele dagen, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til på jobb... (ingen smykker eller klokker er tillatt på jobben min <_</>

Nå kjenner jeg at det eneste jeg har lyst til er å hive innpå med brød med Jarlsbergost, så jeg tror rett og slett at jeg kryper til køys. Da er temaet ute av verden.

God natt. Håper jeg får gjort noe treningsaktig i morgen, også...

 

God natt

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei . Ja, da var første kurskveld gjennomført. Må si jeg fikk meg noen tankevekkere, og ser helt klart at jeg vil dra nytte av å gå på kurs og bli utsatt for " gruppe press." Det var en fin gjeng med damer på rundt min egen alder og kurslederen var super. Det største sjokket jeg fikk var vekta mi. Den stoppet på 83,8 kg!!!! ( selvsagt må jeg jo trekke fra litt. Hadde jo på klær og hele dagens matrasjon i magen, men allikevel........ ) kan ikke huske sist jeg veide så mye. Da skal jeg faktisk ned nesten 14 kg, og det blir litt av en jobb!!! Men, jeg SKAL klare det denne gangen. Jeg trodde at jeg kunne en del og at jeg gjorde det meste riktig, men neida....... For det første, så drikker jeg for lite vann. Spiser FOR LITE!! Pleier å ligge på mellom 1300-1400 kcl om dagen. Jeg skal ha 1600 kcl og jeg må bevege meg mer i hverdagen. Jeg jobber turnus og har mye fri og på jobb er det lite aktivitet. Selv om jeg trener hver dag, blir totalen for liten. Men, den største utfordringen for meg er helgene, ferier og høytider eller når jeg blir bedt bort. Må jobbe knallhardt med å begrense meg og må prøve å få innøvd " øyemålet" når jeg spiser borte.

Så langt denne uken har jeg vært flink med mat og trening. Zumba og styrke i kveld, så der får jeg nok svidd av en del kcl.

Ser at du har vært flink og det er helt klart smart å finne senga hvis fristelsen blir for stor på kvelden, men det er ellers helt greit å spise et lett kveldsmåltid ,så man ikke ligger og kjenner på sulten, for da blir det vanskelig å sove. Det er i alle fall min erfaring. Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lalla.... Det er ikke mye drahjelp du har fått av meg... Jeg er jo bare helt på viddene... Vekten er skremmende 80 kg... Husker knapt at jeg har vært så tung.

Jeg kan knapt si at jeg løper jevnlig, heller...

Jeg har to mål for uken som kommer det ene er å trene mer, det andre er å holde meg unna søtsaker. Egentlig har jeg et mål til og det er å arbeide med tankegangen min... Målet er at jeg snur negative tanker til å bli positivt ladet f. Eks:

I steden for å si: jeg skal ikke ha kake, sier jeg: jeg er en "ikke-kake-spiser".

Jeg skal komme tilbake til å kunne si at jeg trener mellom 3 og 5 dager i uka. Det er lite tilfredstillende å avslutte en uke med nok en gang å konkludere med at jeg ikke har trent og knapt nok beveget meg...

Men nok om meg -

Du som har meldt deg på kurs og alt. FORTELL - hva lærer du??

 

strategier for kommende uke??? Tips mottas med takk, men jeg kan vel si at det å lage en plan og sånfølge den kan være et godt utgangspunkt...

Ha en finfin helg.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalla.... Det er ikke mye drahjelp du har fått av meg... Jeg er jo bare helt på viddene... Vekten er skremmende 80 kg... Husker knapt at jeg har vært så tung.

Jeg kan knapt si at jeg løper jevnlig, heller...

Jeg har to mål for uken som kommer det ene er å trene mer, det andre er å holde meg unna søtsaker. Egentlig har jeg et mål til og det er å arbeide med tankegangen min... Målet er at jeg snur negative tanker til å bli positivt ladet f. Eks:

I steden for å si: jeg skal ikke ha kake, sier jeg: jeg er en "ikke-kake-spiser".

Jeg skal komme tilbake til å kunne si at jeg trener mellom 3 og 5 dager i uka. Det er lite tilfredstillende å avslutte en uke med nok en gang å konkludere med at jeg ikke har trent og knapt nok beveget meg...

Men nok om meg -

Du som har meldt deg på kurs og alt. FORTELL - hva lærer du??

 

strategier for kommende uke??? Tips mottas med takk, men jeg kan vel si at det å lage en plan og sånfølge den kan være et godt utgangspunkt...

Ha en finfin helg.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enna ????. Skjønner at du er inne i en vanskelig periode, og det er er vond og destruktiv følelse????. Men, det er jo bra at du er i gang med å snu tankegangen din. Det tyder på at du er bevisst problemet ditt.

hva hvis du sier til deg selv at jeg KAN ta en kakebit, men jeg skal vente litt, tar den etterpå. Også går det en stund og du får lyst på også utsetter du det igjen. Si til deg selv at du egentlig ikke er en kakespiser, så det haster ikke. Jeg sluttet å røyke på denne måten. Til slutt var suget borte og jeg har ikke røyket på 15 år????.

Jeg har startet på kurs, men har kommet litt trått i gang. Bare vært der to ganger. Syk forrige uke og denne uken er det ikke noe ????. Jeg følger opplegget og ligger på ca.1600 kcl, trener 4-5 ganger i uka, men har bare gått ned 2 kg på 4 uker! Det synes jeg er litt lite, så kanskje jeg ligger for høy i kcl.......

I dag reiser jeg til syden og blir borte ei uke. Skal ta smarte valg og trene hver morgen før frokost, så får jeg se hva vekta viser når jeg kommer hjem. Jeg har planer om å kose meg LITT og da velger jeg vin til maten. Skal ikke kjøpe godteri og alkohol til å ha på rommet og der sparer jeg maaaange kcl. Har kjøpt inn mange smurte knekkebrødpakker som mellommåltider også kjøper vi frukt på butikken.

 

Ønsker deg en fin uke, Enna ????☀️????????????. Prøv å tenke at du har LOV til å smake kake eller noe annet som frister, men at du velger å vente. Er sikker på at det virker psykologisk. Det er alltid mer fristende hvis du nekter deg sjøl noe ????????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Enna ????. Skjønner at du er inne i en vanskelig periode, og det er er vond og destruktiv følelse????. Men, det er jo bra at du er i gang med å snu tankegangen din. Det tyder på at du er bevisst problemet ditt.

hva hvis du sier til deg selv at jeg KAN ta en kakebit, men jeg skal vente litt, tar den etterpå. Også går det en stund og du får lyst på også utsetter du det igjen. Si til deg selv at du egentlig ikke er en kakespiser, så det haster ikke. Jeg sluttet å røyke på denne måten. Til slutt var suget borte og jeg har ikke røyket på 15 år????.

Jeg har startet på kurs, men har kommet litt trått i gang. Bare vært der to ganger. Syk forrige uke og denne uken er det ikke noe ????. Jeg følger opplegget og ligger på ca.1600 kcl, trener 4-5 ganger i uka, men har bare gått ned 2 kg på 4 uker! Det synes jeg er litt lite, så kanskje jeg ligger for høy i kcl.......

I dag reiser jeg til syden og blir borte ei uke. Skal ta smarte valg og trene hver morgen før frokost, så får jeg se hva vekta viser når jeg kommer hjem. Jeg har planer om å kose meg LITT og da velger jeg vin til maten. Skal ikke kjøpe godteri og alkohol til å ha på rommet og der sparer jeg maaaange kcl. Har kjøpt inn mange smurte knekkebrødpakker som mellommåltider også kjøper vi frukt på butikken.

 

Ønsker deg en fin uke, Enna ????☀️????????????. Prøv å tenke at du har LOV til å smake kake eller noe annet som frister, men at du velger å vente. Er sikker på at det virker psykologisk. Det er alltid mer fristende hvis du nekter deg sjøl noe ????????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...