Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

Hei JoJo hyggelig å høre fra deg :)

Har ikke rukket å være innom på noen dager.

Var på vekten sist mandag og hadde gått OPP 400 g, men ned 1 cm i midjen. Konkluderer med at forrige ukes resultat kan ha vært "feil". For jeg har ikke begått så mange feil i kosten.

Har holdt meg strengt unna kaker og godteri, spiste tre never popcorn på lørdagskvelden og litt vin, men har ikke gått berserk. Har ikke blitt trening siden onsdag. Gikk en liten times tur i skogen i går. Prioriterte det framfor løping på mølla (det var glatt i skogen og jeg har ikke fungerende brodder, så turte ikke å løpe...)

Satser på litt trening seinere i dag og litt i morgen. I kveld skal jeg ha besøk og jeg vet at det blir litt (en del???) vin, men skal holde meg unna ost og kjeks!!!

Torsdag og fredag blir det ikke noe trening, men fra lørdag av burde det bli tid til litt, igjen.

 

Ok, fortsetter med sunne matvaner. Må bare drikke litt mer vann... Det har blitt lite av det i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg kan bare beklage at jeg droppet ut sånn helt plutselig.

Det skjedde noe på hjemmefronten som gjorde at dette forumet ikke var sentralt i livet, så jeg bare valgte det bort.

Jeg spiste ikke kake, godteri eller snacks i perioden, men sikkert litt for mye av annet. Vekten gikk ikke ned.

Nå i juledagene har det ikke vært kontroll på noen ting. Har nå liksom bestemt meg for å holde meg unna søtsaker fram til lørdag... I dag har jeg bokstavelig talt vært millimetre unna å ta både det ene og det andre, men har ikke rørt det. Spist litt feit ost, da... og i kveld skal jeg i selskap. Det blir nok ikke så usunn mat, men helt sikkert nok å drikke... :rolleyes:

Har gått ca 5 km hver dag siden julaften. Ikke løpt, men det er ikke så viktig. Jeg har gått raskt og det har vært herlig ute. Fikk nye løpesko i julegave, så det er snart en tur på mølla, også :)

Jobber altså med å hold meg unna søtt fram til lørdag, så "gir jeg etter" i helgen, og tilbake til strammere tøyler fra og med 2. januar, igjen.

Håper dere andre som av og til er innom har hatt noe bedre kontroll enn jeg har... Fortsatt god jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok ok ok...

Kan ikke skryte på meg at jeg har holdt mine romjulsforsetter når det gjelder mat, men jeg har trent, hvertfall. Det begynte med at jeg seint på julaften dro med meg gubben ut på en gåtur, faktisk var det vel nesten 1. juledag da vi gikk ut, og helt klart 1 juledag da vi kom hjem :lol:

Så gikk jeg en fin tur før jeg skulle på jobb på 1. juledag, gikk også tur 2. juledag OG 3... da testet jeg også ut mine fine, nye løpesko og løp meg en 5 km på mølla og det har jeg gjort i dag (og i går) også, så selv om jeg halt sikkert har spist 5000 kcal hver dag, har jeg rørt på meg. Vet selvfølgelig at skarve 5 km på mølle ikke akkurat er så stor bot i forhold til et inntak på mer enn 2500 kcal og at vekten HELT sikkert er skyhøy (TOTAL fornektelse og fraskrivelse av ansvar når det gjelder inntak :o ), så er det bedre å løpe en tur og spise mye enn bare å spise mye :rolleyes: (Say no more...)

Ute i verden er problemene av en annen kaliber enn det vi snakker om her inne, så med et ektefølt håp om et roligere 2017 sett på verdensbasis, ønsker jeg alle et godt nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enna!

 

Lenge siden jeg har vært her nå, men fra neste uke (ikke sikker på dagen.... et par bursdagsfeiringer jeg må få unna først...) er det på igjen. Har ikke gått så bra i det siste. 2016 førte med seg cirka 6 kg opp i forhold til før jul 2015... Så det blir litt å begynne på nytt.

 

Målet er 65 kg - i dag var vekta på 73... men mye god mat og drikke i jula/nyttår har vel gjort sitt.

 

Taratei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

 

Godt Nytt År, da er jeg endelig skikkelig i gang igjen...håper jeg. Har vel nesten gått opp alle 14 kg jeg gikk ned for 1 1/2 år siden. :angry: Gikk bare helt feil fra sommerferien, fant aldri igjen motivasjonen og lysta til å ta tak. Har trent som vanlig da så det er bra :D

 

Men nå er valget kjøpe nye klær eller ta tak å komme inn i de gamle og da er det enkelt, jeg trenger å få opp overskuddet igjen også. Så nå er det nok. Har kjøpt en GR Drop In kurs og begynner 16. januar, men jeg begynner min registrering i dag.Har ikke vært på vekta siden september men jeg kjenner og skjønner hva tallet er. :angry:

 

Uansett finnes mye verre ting i livet, så her er det bare å ta fram smil og motivasjon og gå for et sunt 2017

 

Vi står på sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle og godt nyttår.

 

VI er tilbake, trofaste som maur :D

Jeg har to forsetter:

Sove mer (total feiling de første tre døgnene av året, men har fortsatt en mulighet der ;) )

Trene styrke (Har ikke akkurat vist noen voldsom innsats på det området heller, men gikk en fin tur 1. januar (ikke slitsom tur, men fin :) ) og har jogget en 6 km på mølla i dag. (Jogget - et resultat av en svært sliten kropp etter mye jobbing både dag og natt de siste 5 dagene..)

Har ikke rørt kaker eller godteri siden natt til mandag - og det til tross for at det "FLYTER" av usunne ting på jobben. "alle" tar med godterirester for å bli kvitt det....

 

oi oi jeg må i dusjen ... jobben kaller!!

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kan melde om at forrige uke gikk bra, 5 treningsøkter er jeg god fornøyd med. Maten gikk også greit, ble dog litt for mye mat og vin i helgen når vi hadde gjester, men var flink med å unngå sukker. Gotteriet ble erstattet med ananas. Er på riktig vei i hvert fall, nå er gjelder det bare å ikke miste motivasjonen. Denne kroppen SKAL være 8-10 kg letter i juni 2017. Virker som lenge til, men det går fort :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 0 i nytt prosjekt - like greit å sette nytt startstidspunkt!

 

72,2 kg (på den positive siden - fremdeles 6 kg lettere enn når jeg starta sommeren 2015...)

94 cm i midjemål (6 cm mer enn 2016 - men maaaange cm unna sommeren 2015)

 

Det er nå det gjelder å ta tak!!

 

Vet så godt hva jeg må gjøre - så det er bare å finne motivasjonen for å få det til!! Første mål er 66 kg - men det hadde vært så veldig bra med 62 flotte kg!

 

Blir vel å slite litt med sult denne uka, til jeg kommer inn i rutinene. Grete Roede menyen inneholder mye mat om man bare velger riktig!

 

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første veiing - oppløftende resultat tross fullstendig kalori-anarki i helga! 71,4 kg i dag, mot 72.2 forrige mandag :-)

 

Må være fornøyd selv om det kunne gått så mye bedre!! Denne uka har jeg som mål å begynne å drikke vann.... så får vi se hva som skjer.

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da starter jeg på Drop In kurs.....igjen i dag. Har ikke vært på vekten siden september, da viste den 77,5 og det er garantert verre np. Tenk i fjor på samme tid så var den ca 73......er så fort gjort å havne tilbake i dårlige valg/vaner. Treningen er ikke noe å utsette på, jeg har mine 3-5 harde økter i uka, så det er kun justeringer i kostholdet som må til på nytt.

 

Vi er sosiale mennesker hvor det som oftest skjer noe i helgene, men det må man lære seg å leve med uten å ta helt av på matfronten hver gang :-(

 

Nå må det gå bare nedover ellers så kaster jeg penger og nederlag ut av vinduet. Nå er det på tide at buksene passer bedre igjen snart ;)

 

Ha en god uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drop in kurs er sikkert bra! Denne omgangen har jeg klart meg uten kurs. Da jeg gikk ned 17 kg i 2005 gikk jeg flere kurs i tillegg til Hold-vekten-kurs. Veldig bra og lærerikt. I 2015/16 klarte jeg 12 kg på egen hånd, samtidig som jeg hadde god støtte fra en god kollega. Når jeg nå skal ned noen av disse kiloene som har kommet på igjen, satser jeg på kollegasamarbeid og at jeg har nok viljestyrke på egen hånd. Jeg vet så innmari godt hva som skal til.

 

Og i går gikk det bra! Noterte alt jeg spiste, og drakk litt mer vann enn hva jeg bruker. Det er vel bare å fortsette i samme ånd da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet etter 2. uke med innskjerpelser er ikke bra - men har noe positivt i seg likevel. Etter kraftige utsskeielser midt i forrige uke klarte jeg å skjerpe meg inn igjen i helga, slik at resultatet er likt som forrige uke. Puh.... Gikk på en smell med mye mat, vin og potetgull på torsdag/fredag - og var plutselig gått opp over 2 kg på et par dager. Men nå går alt så meget bedre..... Ingen overnatting på hotell og slikt denne uka. Skal riktignok spise restaurantmiddag på søndag, men det skal gå fint!

 

Blir litt lite trim, med det lysner nå, bokstavelig talt. Blir bedre når det er lysere ut - og mindre is på veiene!

 

Ha ei fin uke!

 

Resultat uke 2: 71,4 kg.

Startvekt denne runden: 72,2 kg

Startvekt juli 2015: 79,? kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Veldig bra Tarantei, godt jobba!!

Var på Drop In kurs i går etter min første uke, nedgang på 1,7 kg , veldig fornøyd med det :D Jeg hadde hatt jobbehelg noe som er vanskelig i.h.h. til mat, men jeg hadde tydeligvis klart meg bedre enn jeg trodde. Realistisk sett så kan jeg ikke regne med større vektnedgang enn 0,5 i uka, men som første ukes tap kjenner jeg meg

nå veldig motivert til fortsettelsen. :rolleyes:

 

Startvekt 2014 84,5 kg gikk ned 14 kg

Startvekt 2017 78,9

Nedgang uke 1 1,7 kg

 

MÅl 72 kg (er 178 høy)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann, her går det nedover, men veeeldig sent. Endelig under 71 kg igjen, og satser på å komme under 70 før neste blodsukkersjekk hos legen. Greit å ha det som mål. Det er 2,5 uker til legetimen, så det bør gå bra!

 

Er ikke nok motivert kjenner jeg, men da kan det være greit å fokusere på en liten nedgang fra uke til uke. Er ikke flink til å drikke vann, men har kutta ned på potetgull-og rødvin, det er da noe!

 

Resultat uke 4: 70,8 kg.

Startvekt denne runden: 72,2 kg

Startvekt juli 2015: 79,? kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei folkens... jeg er så flau at jeg egentlig ikke vil vise meg, men her er jeg .... feitere (unnskyld uttrykket) enn jeg kan huske å ha vært noen gang... er egentlig utrolig skuffet over meg selv, og det er ingen god følelse. Har løpt sånn rimelig jevnlig og det er også det eneste positive jeg kan melde. HAr den ene overspisingen etter den andre og har ingen gode løsninger på lur. Må bare på ett eller annet vis finne en løsning på tingene. MEN HVA/HVORDAN ???? ANER IKKE!

Flinke, flinke dere som har vært innom her! JEg har rett og slett gått i hi og nå må jeg bare komme ut... Men altså i motsetning til isbjørnen som kommer tynn ut av hiet har jeg kommet feit...

Ok, har fått montert skruer i taket til redcorden min, tredemølla er allerede i bruk, så nå må jeg starte med å melde inn her, igjen og trene mer, spise sunnere og tenke mer positivt! Trente yoga i går og hvor vondt jeg enn har det i min stive kropp... yoga er og blir bra for meg!!! Jeg MÅ komme i gang med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn HELT korrekt burde jeg være på "ned mellom 10-20 kg" nå. Hvertfall hvis målet fortsatt skal være 66-67 kg... Men for å være helt ærlig... i skrivende øyeblikk er 72 kg et mål i seg selv!!!

Så jeg begynner med følgende:

79,5 i dag (O GRØSSSSSSSS!) og så er målet ned gjennomsnitlig 0,7 kg/uke i 15 uker... Det er i begynnelsen av juni en gang... så om jeg ligger på ca 1800 kcal/dag bør det gå sånn omtrentlig. Og det er jo ganske mye mat, egentlig!!! Men selvfølgelig er det ikke plass til godteri og kaker i det energiregnskapet...

Når jeg så har gått ned omtrent 10 kg kan jeg vurdere om jeg skal ytterligere ned i vekt!

 

Og så MÅÅÅÅÅÅ jeg starte med styrketrening. Bare MÅ det!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går trente jeg styrke!, tok litt yoga på morgenen, så jogget jeg 20 min på mølla før jeg trente styrke i slynge. Kjempelenge siden sist, så det var skikkelig hardt. Støl i dag. Investerte i en yogamatte. Den matta jeg hadde fra før er for kort, så nå er utstyret i orden, vertfall...

Skal snart kjøre en liten yogasession. Har seinvakt i dag.... Skulle nok gjerne hatt fri, men sånn er det, noen må jobbe :) Det går bra, har bare hatt helgefri og fri i går... Da har feriefølelse med en gang...

Spiste litt potetgull, litt sjokolade og drakk vin i går.... Likevel er det nedgang på vekta og jeg vet hvorfor... Jeg spiste normale porsjoner mat.... Jeg var aldri stappmett!!! Det erhelt utrolig hvor MYE mat jeg spiser når jeg ikke passer på! I går følte jeg ikke at jeg var sulten. Spiste frokost, lunsj, middag og mellommåltid... Og altså de usunne jeg nevnte over... Selvfølgelig var det ikke så veldig store måltider, men som sagt.... Jeg følte meg ikke sulten... Fasinerende!!!

 

Ok, nå venter yogamatta på å bli innviet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogamatta ble innviet i går, den... ha-ha hvis noen hadde sett meg holde på hadde de nok tenkt at "den dama kommer ikke i mål"!!! Jeg måtte holde rundt leggen når instruktøren holdt i tærne, jeg hadde hodet i høyde med lårene når instruktøren hadde hodet i gulvet.. Joda jeg ER stiv til vanlig, men i tillegg var jeg skrekkelig støl fra dagen før OG jeg sliter med en vond korsrygg... Tenker som så at ting tar litt tid. Det er noe som må læres!

Gikk tur i skogen i nyyyydelig solskinn etter yogatimen... våknet i dag til grå og klissvåt snø. Tror den kommer til å smelte vekk i løpet av dagen om ikke temperaturen synker drastisk. (Jeg HÅPER vertfall den forsvinner!)

I går holdt jeg meg unna alt som ikke var sunt. Spiste en del frukt, men det går bra. Spiste yoghurt ganske seint - etter kl 20, men var på jobb så jeg måtte bare spise når jeg fikk tid... vekten i dag var snill og god... Jeg vet at det ikke er fett som forsvinner så fort, men det sier likevel noe om at kroppen min ikke har lyst til at jeg skal veie så mye... den går relativt villig ned noen gram uten ALTFOR mye jobbing! Jeg spiser jo ikke LITE mat nå, heller... jeg bare tømmer ikke innpå.

På dager hvor jeg bare spiser, så spiser jeg jo absolutt hele tiden. Jeg spiser frokost, så kan det gå et par timer, så bare begynner det med en kjeks, ti kjeks, litt mandler (en neve), så formiddagsmat, kanskje... så eple og mer usunt... så middag etterhvert og er det noe med pasta så kan jeg spise en pastamengde tilsvarende to-tre personer. Er det pannekaker (som jeg VELDIG sjelden lager) så spiser jeg gjerne 6 pannekaker!! Og da blir jeg stappmett, men skikkelig sulten etter kort tid og da snopes det med alt mulig.... og jeg er aldri sulten, bare konstant ubehagelig stappa... likevel stapper jeg på med mer... og når det kommer til sjokolade kan jeg spise en hel 300 g melkesjokolade eller tilsvarende... og snacks... en pose med potetgull (eller aller helst tortillachips....) går ned på høykant..Så at jeg legger på meg er jo ikke akkurat vanskelig å forstå....

Så dette med å være konsentrert hele tiden når det kommer til mat... det er kjernen i hele vektkontrollen min... godteri og snacks er og blir det verste, men jeg tar ti takke med alt mulig hvis jeg ikke passer på. (Sukk) :unsure::mellow:

 

Derfor er jeg glad og stolt for hver eneste dag jeg holder meg i skinnet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er jeg glad og stolt for hver eneste dag jeg holder meg i skinnet!!!

 

 

Det varte jammen lenge!! I går kveld spiste jeg cashewnøtter og drakk hvitvin... (vinterferie må vite :rolleyes: ) Ikke ble det så mye trening i går, heller, men nokså mye aktivitet OG solhilsen ble utført :)

Nå skal jeg i gang med litt yoga, igjen og så teller jeg på knappene om jeg skal gå tur ut i sola eller løpe på tredemølla... Tur ute er sunt for hud og generell velvære, men det er for glatt til at jeg kan løpe (har ikke gode brodder, dessverre) og siden jeg ikke har løpt siden mandag er kanskje det lurt, også... Får tenke litt til...

Jobb i ettermiddag, ellers kunne jeg gått tur nå og løpt etter at sola forsvant :)

 

Vel, vel.

Målet for i dag er å holde meg til sunne og fornuftige matvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt fokus i går til tross for usedvanlig mye fristelser på jobb... Løp 7 km på tredemølla + solhilsenen min også. I dag skulle jeg egentlig hatt en full yogasession, men prioriterte familie og to min 6 min + en times rask gåtur i sola med datteren. VELDIG hyggelig!!! Og vi gikk så svetten silte ;)

Nå er det snart jobb, igjen... Det er ikke alltid like artig med arbeidshelg, men samtidig er det greit... (Lett forvirret, skjønner jeg :D )

 

Satser på litt skikkelig yoga i morgen og kanskje også styrketrening. Det verste av stølheten har gitt seg... Nå er det følelsen av at jeg er så stiv på baksiden av lårene at jeg ikke kan bøye meg skikkelig!! Håper det blir bedre med all solhilsingen min ;)

 

Vel... jobben kaller!

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rimelig bra fokus det meste av dagen. Falt litt av da kvelden kom... spiste potetgull, men ikke noe søtt da... flink :rolleyes:

Nå baker jeg fastelavnsboller... med speltmel. Håper det fungerer. (Og at jeg klarer å holde meg i skinnet...)

 

Målet er å få trent før jobb, i dag... Time will show.

 

Ha en super helg. Jeg har fri i morgen om ikke noe helt ekstra dukker opp på jobb.Det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten skål med snacks, to glass hvitvin ble gårsdagens store utskeielse I TILLEGG til verdens største sushimiddag :lol: Det var sikkert 6 biter for mye, men du salige så godt det var!!! Og så spiste jeg jo TO (!) fastelavnsboller.

I dag har jeg også spist boller :o .....

HAr inngått avtale med hele familien om "faste". VI skal ikke spise kjøtt, godteri eller drikke vin fram til påske. Men dette starter med "fastetiden", så fram til onsdag (eller er det torsdag?? Må lese meg opp på fasteregler...) spiser vi kjøtt... Må spise opp noe som er i kjøleskapet! Syns ikke man kan kaste god mat...

Artig når hele familien er med! Så nå må jeg lese meg opp på vegetarkost og fiskeretter :)

Gleder meg til det!

Det ble ingen løping i går, men 48 minutter yoga, I dag har det blitt 3 km på mølla (oppvarming) før styrketrening med redcord, og selvfølgelig solhilsen. Nå tror jeg at jeg kan gjøre den selv... uten instruktør :) Og jeg har blitt sterkere!! Og mykere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent Yoga i en eller annen form hver dag bortsett fra på mandag... da rakk jeg det ikke!

Det kommer seg, det kommer seg...

Nå har hele familien gått sammen om å kutte ut kjøtt fram til påske. Fisk, egg og melkeprodukter er lov. Ikke snacks eller godteri og ikke vin (selv om jeg muligens kommer til å bryte akkurat vinen til helgen...)

Ellers har jeg ikke vært noe flink, dessverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

å nei ... nå har det gått omtrent en måned siden sist jeg var her inne...

Det skyldes i hovedsak at jeg har hatt utrolig mye å gjøre den siste tiden... men når sant skal sies har jeg ikke hatt fokus på vekt, heller... MEN jeg har ikke rørt kake eller godteri siden fastelavn, jeg har drukket LITT vin, men ikke på nær det jeg pleier... jeg har ikke spist kjøtt (men fisk, egg og ost er på menyen). Men dessverre har jeg nesten ikke trent, heller. DET igjen skyldes for det meste at jeg har hatt det svært travelt, men også at jeg har vært lat. Og så har jeg jobbet nattevakter... og da kan trening være trening.... (de som jobber fast natt ser nok litt annerledes på det enn jeg gjør, men jeg blir altså fullstendig utafor når jeg jobber nattevakter!)

 

Jeg har ikke gått opp i vekt, men ligger og vaker rundt 78 som jo er 10 over det jeg for 4 år siden sa jeg ALDRI mer skulle passere.... og 12 over det jeg på samme tid sa var min drømmevekt... nå tror jeg at 68-70 kanskje skal være greit... mest fordi jeg ikke vil bli for "dradd" i fjeset... og det er alltid fjeset som blir "magert" først... så brystet... så blir lårene sakte men sikkert litt slankere og til slutt.... blir magen noe mindre... skjønner ikke hvorfor ikke magen kan bli borte først :lol:

 

Vel, vel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...