Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg oppsummere gårsdagen? FOr det første ble gåturen med hunden mye lenger enn planlagt fordi han og jeg mistet hverandre og han sprang hjem mens jeg gikk og lette ... det eneste som ble dumt med det var at jeg fikk mer vondt i kneet mitt... 

Spiste litt lite gjennom dagen, men heller ikke superlite. Hadde GR grov pai med kylling og basilikumsaus. En favoritt i familien som jeg kom over for mange år siden. Spiste nok for mye av den. I tillegg spiste jeg gulrøtter med masse hummus ved siden av. Vet ikke akkurat hva datteren min hadde oppi den (utenom kikerter), så det er litt vanskelig å gjette kcal... og så drakk jeg jo hvitvin, da... Men spiste ikke noe søtsaker eller snacks. Veldig stolt av at jeg har klart å holde meg unna. På korøvelsen min her om dagen var det IS - tenk det ISKREM... men jeg klarte å la være! DA var jeg stolt, da... Så altså nå er kampen å klare å stoppe å spise når jeg egentlig er mett. De gulrøttene og den husmusen, f.eks var helt unødvendig! Jeg var jo mett etter paien...

Vel .. Kveld er vi bedt bort og jeg vet ikke hva vi får å spise. Det blir tradisjonelt satt fram snacks og søtsaker der etter middagen, men det burde være greit å la være. Har på en måte kommet inn i vanen med ikke å ta..

Jeg ser at når jeg er flink til å registrere og skrive her inne blir det lettere å holde seg i skinnet. Det er jo rett og slett litt flaut å skrive ned " I pose Nidars Favoritter, 1 pose sørlandschips,, 800 gram pizza osv..." Det blir så veldig avslørende for meg selv når jeg ser det svart på hvitt...

Mål for i dag: Drikke nok vann (skjønner ikke når jeg plutselig sluttet med det???), spise nok før jeg drar i selskap og ikke for mye I selskapet , komme meg ut med hunden og trene litt styrke... jeg er på det nivået at bare jeg gjør tilsammen 20 knebøy og 12 mageøvelser (gjennom hele dagen!!!) så har jeg trent styrke!! Helt sløv, altså!

 

Ha en fin dag der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo borte på middag i går... Det ble servert kikertgryte med ris. Ikke vet jeg hvor mye som var i den av kokosmelk etc, men den var sikkert ikke mager... Spiste litt mer enn jeg burde (og drakk min del av hvitvinen for å si det slik, men den var goooood ;) ) Rørte ikke dessertkake (som forøvrig ble hyllet i høye ordelag!), men spiste jordbær og blåbær som ble satt fram. SÅ kom jo sjokoladen og snacksen... men jeg satt der som en påle, rørte ingen ting!! STOLT (klapper meg selv på skulderen her!) Så alt i alt... godt fornøyd. Prøvde å sette inn i dagboken.. og siden jeg ikke vet noe om hva som faktisk var i gryta bortsett fra kikerter og chilli så skrev jeg større mengde enn jeg faktisk spiste.. Glemte at jeg spiste NAN-brød... hmm.. Men det ble mer enn mine tilmålte 1600 kcal, that´s for sure. 

I går tok jeg meg sammen og trente litt styrke, bare med egen kroppsvekt og ikke veldig lenge, heller, men jeg gjorde litt (lår, legger, mage, rygg, core, armer) er litt støl i armene i dag, kjenner jeg... 

Turen med hunden ble som planlagt. Han stakk forsvant ikke ;)  (tvert imot, han var mer rundt meg enn han pleier... - tenk om han kunne bli litt mer veloppdragen... tro om eieren kunne gjort mer 😂)

I dag blir det ingen store overraskelser på kostholdsiden, tror jeg. Det blir sikkert mannen som lager middag og da vet jeg at det blir en del  smør, men samtidig er det liksom litt lettere å spise litt mindre hjemme... (hvertfall av og til :) ) Skal ikke ha vin i dag. Og til uken er det nattevakter, så da blir det vann og kaffe.

Håper alle får en godt dag der ute. Her ser det ut til å bli fint vær, selv om det blåser nokså friskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en sniktur på vekten i dag og har holdt meg gjennom helgen til tross for mye vin både fredag og lørdag. Og egentlig for mye kcal inn, også... men siden jeg rører meg litt blir altså resultatet greit.  Og jeg vet hva som er hovedårsaken.... når jeg holder meg unna snacks og godteri blir det resultater... for jeg spiser aldri bare en bit... jeg spiser helst hele sjokoladeplater og hele poser med snacks. Så hvis jeg bare skjerper meg på det feltet så går det den rette veien. Det er jo helt opplagt, jeg vet det, jeg har erfart det og likevel glipper det så ofte.

så mål for i dag er nok og sunn mat, søvn og så er det nattevakt. Har en omelettbit fra i går som kan være en god nattevaktsmatpakke. 

 

Ha en god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet meg gjennom tre nattevakter uten å falle for kjeksfristelsen. Nå har jeg en til før frihelg. Frihelgen skal forøvrig fylles med musikk. Masse øving før en konsert på søndag kveld. Gleder meg til det! Da er jeg forøvrig så mye opptatt at det går greit å holde fokus vekk fra mat og fristelser.

Mat må vi jo ha... det er fristelsene som er problemet. Jeg ELSKER oster. Blåmuggost, Jarlsbergost, mange andre gode oster.... og kjeks... salte, fete kjeks. mmmm godt. På samme måte som med sjokolade syns jeg det er vanskelig å holde meg til et par kjeks. Jeg vil helst ha minst 10 og maaasssse ost på toppen. Det blir noen 1000 kcal av det, dessverre!! 

Men det er jo dette jeg må arbeide med, en ting er jo å "slanke seg" det vanskelige er jo å stabilisere seg. Bare øke LITT på maten. Og her er vi ved sakens kjerne for meg. Jeg "kan" slanke meg! Det har jeg vist flere ganger... men jeg har alltid falt tilbake i spisegropa. Med skylappene for øynene. 

Så denne gangen må jeg rett og slett forberede meg på hva jeg skal gjøre når jeg har nådd en vekten jeg ønsker å ende på. Og hvis jeg sier 68 kg, tror jeg det er realistisk... (Skulle vel været på ned mellom 10 og 20 kg, men ...)

Lurer på om det er litt "ut" me disse trådene. Ser at det lite liv i alle trådene.... Typisk at jeg er "i siget" når dere andre enten er kommet i mål og lei av å skrive her, eller ikke er helt " i siget" eller bare rett og slett fikser det uten å "rapportere".

Vel jeg skriver videre. Det er virkelig en god hjelp for meg å skrive ned mer eller mindre intelligente tanker og observasjoner i et forum hvor andre som eit måtte lese det har et forhold til hva jeg "snakker" om...

HVA!!! kikket nettopp på gradstokken og den viser 16(!) grader ute. Slapp ut bikkja nettopp etter at jeg stod opp (disse nattevaktene!), men jeg var jo egentlig litt i ørska så jeg kjente ikke på temperaturen... Da er det jo ingen unnskyldning! Jeg MÅ jo bare ut å gå!!!!

VARME... Jeg kan altså bare innrømme at jeg ELSKET sist sommer her på Østlandet med varme og sol hele tiden. Det er sikkert ikke "riktig" å håpe på en tilsvarende sommer sånn rent klimamessig. Bøndene hadde det ikke bare enkelt, men jeg nøt HVER dag!! Så til sommeren har jeg "bestilt" fint og varmt vær med to regnnetter pr uke og en regndag hver 14. dag. Og varme, varme og varme ;)

Nei nå må jeg altså gripe sjansen til å komme ut mens det fortsatt er fint og nokså varmt.

Jeg er i siget, jeg har kontroll, jeg har mindre vondt i kne og ankel, det blir stadig lyser om morgen og kveld og jeg seirer over overvekten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skryte litt og kjefte litt på meg selv for gårsdagen. 

Skryt først: Var på en samling hvor vi (bl.a) hadde med diverse mat til felles bespisning. Og da er det jo alltid mye godt, men jeg holdt meg i skinnet og spiste bare det jeg trengte! Så var det kaffe med kaker. Jeg hadde bakt en sjokoladekake (som jeg ikke hadde testsmakt!!!) og alle som tok av den sa at den var kjempegod! Og jeg RØRTE IKKE EN BIT!!!! (og jeg ELSKER sjokoladekake!!!)

Så litt kjeft: Spiste godt over 100g cashewnøtter som kos i går kveld. Egentlig skulle jeg veid opp ca 50 g, men så bare helte jeg opp i en skål - og siste mesteparten.. Litt dumt, da. (Drakk vin også, men det er helt greit! 

Kom nok på over 2000 kcal i går, nærmere 2600, men men.. Ny dag i dag! Gikk mange skritt, godt over 10000, men ingen skikkelig trening.

Å mål for i dag: Drikke nok vann, spise sunt og relativt fornuftig, smile til verden og tenke positive tanker. Jeg skal gå meg en god tur i det fine været, men bortsett fra en og annen knebøy tror jeg ikke det blir noen trening ... Men pytt, pytt.. ;)

Ha en fin dag der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt tirsdag og jeg må nok innrømme at det ble litt (for mye) ost og kjeks på søndag kveld... i tillegg til en halv flaske med Cremant... (du slette tid så godt det var ;) )

I går klarte jeg meg veldig bra men tok 50 g cashew på kvelden og endte opp på ca 1900 kcal i stedet for 1600 - unødvendig. 

I dag er målet helt klart å holde meg til ca 1600 kcal. 

Til helgen er det påskeferie (jeg jobber hver dag fram til skjærtorsdag, så ferie er vel ikke tilfelle for meg, men ...)

Jeg har tenkt mye på dette med påskegodterier og tror jeg skal prøve å unngå godteri og heller unne meg et par hjemmebakte boller og litt kake. Det er jo litt "mat" i tillegg, så da virker det liksom LITT mer "lovlig".

Snart skal jeg reise til varmen. Føler ikke akkurat at kroppen er særlig fit for å bli kledd av - ikke minst er fargen på kroppen sykelig blek! Sukk. 

Ha en god dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sitter ute i lett disig, men svært varmt vær og nyter tilværelsen. Venninnen min som jeg besøker laaaaangt vekk fra Norge har vært superflink og gått ned ca 12 kg siden i høst   For å være ærlig trodd3 jeg hun hadde gått bedende mer.... men hun har vært veldig flink til å trene samtidig med vekttapet. Hun har fulgt en lavkarbodiett - svær5 streng d3 første 4 ukene.  Jeg er ikke sikker på om det er noe for meg. Blant annet er ost ikke lov. Bare det stopper det for meg. Men ned i vekt har hun gått. Det er helt sikkert. Jeg har blitt inspirert av henne og har dermed vært veldig fokusert her på ferien. Bare spist til måltidene, ikke rørt snacks eller noe annet, ikke spist is... har drukket masse vin, da... er jo ferie😂

Er litt spent på om vekten viser ned, eller om jeg ikke har fått noe resultat... Ser det til fredag.

Satser på videre motivasjon når jeg returnerer til Norge,  ser jo venninnen min igjen til sommeren og da bør jeg ha gått ned noe kg, hvertfall! 

Ha en fin dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp alle jordens bundne treller🎶🎶

 

1. mai i dag og jeg er ikke hjemme i Norge og her jeg er er det ikke mye feiring av arbeidernes dag, for å si det enkelt!

Jeg fortsetter å være flink med kosten her jeg er og drømmer om å se 77- tallet til fredag selv om det kanskje er i overkant mye å drømme om, jeg veide vel 78,6(8) sist torsdag.... men har virkelig spist sunt og beveget med mye, så det er LOV å drømme. I dag er det masse sightseeing som står på planen, og faktisk den eneste dagen jeg står i fare for ikke å nå mine bestemte ant kcal på iWatch-en min... for i dag blir det en del tid i bil...

(ser at jeg skriver skikkelig mye feil. Har fått ny iPad og tastaturet er liiiiitt annerledes...)

Vel 1 mai betyr at det er skremmende kort tid til 17. Mai... i fjor husker jeg at det var supervarmt på 17. Mai.... lurer på hvordan det blir i år... og jeg må ned mer enn et par kg for i det hele tatt få på meg bunaden.... ja, ja... skjønner at styrketrening må inn igjen!!!!

ha en fin dag! Vistår på🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3, mai og jeg gikk på vekten og så at jeg faktisk hadde klart å gå NED 1 kg på en ukes ferie. Ikke verst, syns jeg. Spiste sunt hver dag, men drakk min del av vinen... Bortsett fra en dag, klarte jeg alle "ringene" min på iWatchen. Så jeg har ikke vært lat, heller.

Vel hjemme i Norge i går, gikk jeg rett ut med hunden og han hadde hatt godt av en uke med turgåing med en litt mindre "bløthjertet" person enn meg (les: mannen min), for han hadde ikke latt hunden stopp og snuse.. så jeg fikk jo GÅTT tur!! og ikke nok med det, jeg prøvde å løpe litt, også... og hunden løp FINT ved siden av og til og med foran 😂... han som alltid vil gå bak og snuse. Så vi fikk en super tur :)

Jeg er nokså motivert nå. Skulle bare (som alltid) ønske at jeg hadde vært motivert for lenge siden, eller ganske enkelt at jeg hadde blitt på 66 kg den gangen i 2013 da jeg virkelig hadde nådd mitt mål og bare var så fornøyd!!! Men sånn er det ikke, så da er det bare å arbeide på nå. 

Ha en fin dag alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

lørdag kveld.... snart nattevakt. Kjenner at jeg ikke er særlig klar for det! Er bare trøtt, men sånn er det.

har gått en god tur i skogen og tatt 7 minutes... det begynte jeg med en gang for mange år siden, men så har den appen gått litt i glemmeboka. Jeg blir faktisk litt støl av den. Sier det meste om min muskelstyrke 😂. Målet mitt er jo å komme i gang med litt mer styrketrening. Burde absolutt la seg gjøre.

står på videre. Må forøvrig begynne aktivt å tenke ut strategier for hva jeg skal gjøre når motivasjonen daler...

ha en god lørdagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med nattevaktshelg for denne gang. Hadde med boller på nattevakt i natt fordi jeg har bursdag i dag... jeg spiste tre store boller(!) i natt + 1 da jeg tok brettet ut av ovnen... toppet mine tilmålte 1600 kcal med 1200 uten en gang å føle at jeg spiste formye🤪. (Vet jo ikke sikkert hvor mange kcal det var PR 100 g for jeg har ikke regnet nøyaktig på hva hver bolle inneholder, men jeg bare brukte det som stod i tabellen (de mest energirike for å være «sikker»)

så jeg får bare holde igjen videre. Skal ikke spise noe ekstra i dag, bortsett fra et par glass hvitvin i kveld. Kaaaanskje litt is.. har tross alt bare bursdag en gang i året 🤗 

Nå skal jeg hive meg rundt og vaske hus.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg i dag Enna 🎉🇳🇴 Må være lov å spise det man har lyst på den dagen man har bursdag. Ikke sånne dager som teller i det lange løp, men alle hverdagene. 😊 Heldig du som er ferdig med nattevaktene, jeg skal i gang med mine nå. Ikke akkurat min favoritt tid på døgnet å jobbe, men i dette yrket på det til. 😖 Håper du får en riktig trivelig dag og at du blir gjort skikkelig stas på. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Snupsipups 🤗.

Jeg spiste en hel "bøtte" med lakrisisen fra Hennig Olsen, men ellers spiste jeg sunt og fornuftig hele bursdagen min. Var veldig flink i går, også. Kjenner det faktisk litt på buksa mi at jeg har smalnet litt . om enn bare millimetre...

Har startet opp igjen med "7 minutes" og i går gjorde jeg det ute mens jeg var på tur med hunden. Deilig å trene ute! (sørget for at ingen så meg, da 😂)

Går litt opp og ned med motivasjonen. I går vet jeg at jeg hadde spist is, igjen om jeg ikke hadde lovet min "godteri-partner" at jeg skulle betale 200,- kr om jeg gjorde det!

Her fått litt dilla på smoothie. Det er bare supergodt!. I går lagde jeg en med spinat, blåbær, banan og salat og litt peanøttsmør. Hadde mandelmelk og vann oppi. Den ble veldig god! Og egentlig var den kald nok til å oppleves som en is... (Aldri så galt - i dette tilfelle SUNT- at det er godt for noe :D )

Nå skal jeg snart ut å kjøre bil en tur, så jeg får vel komme meg i normalt tøy... Går liksom lett inn i treningstøy når jeg står opp på en fridag. Passer liksom både til husarbeid og turgåing og om jeg "plutselig skulle få ånden over meg til litt trening"... (I wish!!!)

Ha en finfin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager til 17 mai... bunaden kan bare henge der den henger! Men sånn går det når man spiser for mye mat år etter år. Det har gått litt opp og ned de siste dagene.

opp 200 g gjennom helgen. Men det skal sies at det var BRA tatt i betraktning av at jeg var hos svigerforeldrene mine i helgen.... der mangler det ikke akkurat på mat! Men jeg avstod fra noe selv om jeg tok igjen på rekene...

søndag hadde min godteri-nei-avtale-partner og blitt enige om en gjensidig «timeout». Vi skulle kjøre bil i 8 timer og tenkte at det ville være greit.. men da vi stod opp søndag morgen fant vi ut at prisen å betale for å dykke ned i godterihelvete (unnskyld uttrykket) er for stor - med cravings etc inetterkant- så vi nøyde oss med boller og litt salt snacks. Dermed ble det ikke så ille som først antatt og suget etter godteri er ikke der .

nå har jeg to nattevakter før frihelg. 17 mai ettermiddag blir hos gode venner. Da blir det rømmegrøt - min favoritt. Det får det bare bli  Jeg bare ELSKER det! 

7 minutter går sånn hver annen dag, løper litt med en noe uvillig hund, men det får bli det det blir. 

Stå på videre alle som skal ned i vekt og igjen, dere som har nådd målet deres - bruk hodet. Dere er våre forbilder. 

Ha en fin vårdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde altså på meg bunaden på 17 mai 😀, men det var med et nødskrik! Måtte få hjelp til å lukke den og jeg måtte bruke "hjelpehempen" som jeg sydde på for et par år siden... HAdde den bare på da jeg var i byen og stod rett opp og ned.. tok den av før ettermiddagens rømmegrøtspising!

I går var jeg på fest. En utrolig artig fest!! Spiste tre(!) wienerpølser og drakk min del av vinen og ølet (skal ikke ha det i dag for å si det mildt!) Så ble det bare til at neven gikk ned i snackssuåla noen ganger, men jeg spiste ikke sjokolade, ikke EN, enda det var favorittene mine rundt meg på alle kanter. Kake var det heller ikke, så det var jo bare greit. MEN da skal det sies at jeg heller ikke rørte ostekaka som stod igjen etter 17 mai i mitt eget kjøleskap! Heldigvis er den nå spist opp, så jeg har ikke mer å frykte fra ostekakefronten ;) 

Løp litt med hunden i går. Det går bedre og bedre og vi har nå øket intervallene til 4 minutter, hadde faktisk ett på 6 minutter, også :) Altså løping er litt relativt... tror jogging er et riktigere begrep! 

Dagen i dag skal foregå litt rolig, tror ikke det blir noen løping de første timene, men kanskje liten liten tur i kveld?

Skal holde meg i skinnet når det gjelder mat, ikke noe snacks eller annet tull i dag!.

Ha en fin dag, alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er juni og jeg er på standby... er så lei av at jeg «glemmer» å ta meg sammen. Jeg spiser fortsatt ikke kake og godteri, men har spist snacks og boller... og for mye mat!

trener ikke nok. Går mye, men ikke hardt nok. Har forbedringspotensial på absolutt alle fronter!!!

I går hadde vi masse folk her og jeg drakk rett og slett for mye vin! Våknet i dag med skikkelig hangover😬🙄. Min egen skyld, så

jeg har ryddet og ordnet uten å klage, selv om jeg har hatt mest lyst til å legge meg igjen. Det er bedre nå, da...

har laget meg en god smoothie til frokost. Med banan, frossen spinat og noen frosne røde bær, chiafrø, peanøttsmør og litt bananyoghurt (0,1%). Den ble supergod!

har prøvd «Roede-kassen» fra Godt levert denne uka. Veldig god. Familien har likt den godt, også! Kommer til å velge den flere ganger.

Jeg skulle veid meg i dag, men det glemte jeg imorges. Var bare opptatt av å få i meg vann... ikke bra, altså 🤭🤪

ha en fin fredag (alkoholfri for min del!)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på vekta i dag 76,8 kg.... ligger og vaker på 76-tallet. Skulle gjerne sett 75-tallet nå.... og så 74 og så 73 og så..... drømmer om at vekten kunne være 67,8.. mulig at fjeset blir litt «skrapet» og jeg har vel egentlig resignert med 70 kg... 

I dag har jeg løpt en tur. Det ble faktisk 6 km. På vei, ikke skog. Gikk en gang ca 300 m. Godt fornøyd. Gjennomsnittsfart rett under 10 km/t og det er bra for meg som har løpt så lite i det siste.

nå skal familien på restaurant. Det blir veldig kos❤️

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katastrofehelg!

spist snacks tre dager til ende. Og ende det må!!!!!

skjerpings med en gang!

Skal prøve å komme meg på en joggetur i dag igjen. Det var bra på lørdag (selv om jeg var sliten)... så hvis jeg klarer i dag og kanskje onsdag eller torsdag, så har jeg begynt en stim. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mandag, ny uke, nye muligheter og i dag er det sol!

Jeg har blitt inspirert av min mer fornuftige datter om å ta 30 days of yoga -utfordring (finnes på youtube). Der er det vend veldig søt vinne ved navn Adrienne som tar meg (!) gjennom mange utfordrende stillinger. For meg som er stiv som en stokk er dette egentlig en nødvendighet. OG gjennom første dags 34 minutter ble jeg faktisk tøyd godt!. Varm ble jeg også. Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal ta dag en i morgen  også, slik at jeg bruker 60 dager på programmet., men i følge datteren min så er det forskjellig fokus for hver dag... men jeg kjente at dagen i dag var usigelig god for meg for jeg "sov på meg " en strekk i nakken og dag passet det så godt med de øvelsene... Jeg bestemmer meg i morgen. 

Det er 5 vakter igjen før ferien. Jeg har ikke nådd det målet jeg ønsket meg, men det er min egne skyld, så jeg får ta det som det er. 

Holder meg flinkt unna snacks og godteri. Sliter veldig med å holde meg unna is... og spiser is som en tulling den ene dagen i uka jeg "får lov". Litt det samme med gjærbakst... holder liksom ikke med EN bolle... i går ble det 5!!!

Har ikke blitt så mange løpeturer i det siste, heller... Jeg roter bort dagene mine på tull, merker jeg! Skal bare sjekke Facebook, sjekke mail, titte på en nettside... osv. Kanskje det skal bli sommerens prosjekt. Bruke mindre tid på tull og mer tid på f.eks nyte livet! Syns det høres ut som en vinn vinn-greie.

 

Ha en glitrende fin dag. Jeg skal til frisøren. Det er min luksus-behandling! Nyter hvert sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå gjort meg ferdig med dag 5 av 30 days of yoga og i dag tok jeg i tillegg en liten for nakke og skuldre. Det er virkelig godt for meg!!!

Vekt i dag er 75,6 kg og midjen 89,1. Det går nedover med museskritt, men ned er ned og nå er det 600 g til første delmål. Så det er bare å være fornuftig selv om det nå er to vakter igjen og FERIE. 

Jeg skal forsette med yoga i ferien og jeg skal prøve å være mye i bevegelse. Håper det blir en del besøk, også. Liker når hagen og utestua er full av mennesker :).

Jeg burde ha glassklare planer for dagene, men det har jeg ikke. Det eneste jeg er helt klar på er null godteri, kake og snacks. Har tatt en alkoholfri uke og det tenker jeg er helt greit. I natt - på årets lyseste dag er det nattevakt. 

Ser på vektoversikten min... jeg har faktisk gått ned 4,7 kg siden mars.. det kunne godt vært mer om jeg hadde vært skikkelig "flink", men om jeg på tre måneder til går ned nye 4,7 kg så er jeg jo 70,9 kg og da er det ikke så mye igjen til målet og jeg har ikke forsaket noen som er umulig å forsake... Så hvis jeg kan fortsette omtrent som jeg gjør nå, så burde dette gå... 

Plutselig ble dagen litt lysere :) 

 

Ha en fin dag, folkens

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var «den lengste dagen i året» over. Jeg var på nattevakt og så ut av vinduet. Det var virkelig fint ❤️

På nattevakten hadde vi med mange forskjellige frukter og en hadde med is.  Jeg har jo « lov» til å spise is x 1/ uke.... men jeg har så lyst på lakrisis, så jeg holdt meg UNNA!!!! Er virkelig stolt av meg selv! Skal spise lakrisis hjemme i kveld. 

Ellers lite nytt å komme med. 

Nå skal jeg stå opp etter nattevakten, og så er det tid for dag 6 av yoga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg i ordentlig godt humør. Vet ikke helt hvorfor... eller rettere sagt -  det er nok mange grunner

1) jeg har gjennomført 7 dager i strekk med yoga ( og det er godt for kroppen min!!!!)

2) jeg har ferie fra i kveld kl 22.30🤗

3) det er sol og om ikke veldig varmt, så er det varmt nok til en avkledd stund i solveggen

4) jeg har faktisk gått ned noen kg og om det ikke er så mange som jeg hadde drømt om, så er det NED!

og jeg har på en måte funnet ut at det går an å leve godt og likevel gå ned i vekt.  Jeg spiser is en dag i uka, men «lurer» meg selv ved å lage smoothie på frosne bær/grønnsaker, så da blir det litt «is-aktig»... godteri er nå bare en forstyrrelse. Jeg ser det, tenker tanken på smaken, men spiser det ikke.. samme med snacks og peanøtter.  Jeg veier opp 20-30 g med mandler/valnøtter/usaltede cashewnøtter og har i en liten boks i bilen på vei hjem fra jobb. Det hjelper meg.

jeg har selvfølgelig fortsatt en lang vei å gå. Hvertfall 6-7 kg til, men jeg skal og vil klare det. Sommerferien er jo alltid litt skummel med sene kvelder med vin... grill er sjelden problem. Jeg liker best å grille fisk...

og tenk å komme tilbake på jobb etter 4 uke og være et par kg letter 🥰. Ikke det at det syns så godt i de hvite dresser vi bruker på sykehuset, men det er ikke så lenge til jeg kan gå ned en buksestørrelse 🤗

det er søndag og mål for i dag er å holde meg i skinnet.

ha en fiiiin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag morgen. Første dag i ferien. Jeg stod opp i otta, har gått en liten morgentur med hunden, gjort 30 minutter med fantastisk yoga/meditasjon. I dag var det bare stille og rolig yoga. VELDIG godt.

Nå er det litt frokost før jeg må begynne på noen forberedelser før helgens festivitas.

Skal prøve meg på en liten løpetur i dag, men kjenner strekken i baken er tilbake etter ganske lang tids fravær (det er vel egentlig litt trangt rundt en nerve, men det kjennes likt.)

 

Prøver å tenke positive tanker om meg selv og min vektnedgang... det er ikke alltid lett....

Take care der ute.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festivitas i helgen - fantastisk fest med masse god mat, kaker godteri og snacks. Jeg tillot meg selv å spise kake, snacks og is, men har ikke rørt sjokolade for jeg vet hvor vanskelig det er å slutte med, igjen.

Har ikke trent og ikke gjort yoga siden torsdag, men har beveget meg masse. Nå har jeg nettopp gjort yoga og det kjentes godt å være "tilbake". Var ikke flink forrige uke, så vekten på torsdag var opp 400 g. Tullete meg!

Gir jo som kjent ikke opp, men det er tøft ha ferie 🤣

Take care alle der ute. Håper dere er "flinkere" enn meg.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går og jeg har ikke tatt meg sammen. Var på vekten i går (det var jo fredag...) og aviste vekten OPP 2!!!!!!! kg. Det er jo helt tullete.Tok meg delvis sammen i går, men delvis er ikke bra nok, dessverre. Har kommet meg tilbake i yogamodus, da.. så jeg har klart noe, hvertfall. 

SKJERPINGS!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...