Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

I dag jogget jeg en nydelig tur i skogen og det gikk på en måte ganske lett... Jeg løp ikke så fort, men jevnt og fint uten pauser. Bare i den bratteste bakken gikk jeg - og bare halve bakken ;)/> .

Skal prøve å komme meg ut i morgen, også... Håper på like fint vær...

Det går fortsatt greit med maten. Kjenner ikke så mye sug etter godteri, men nøtter kunne jeg nok tenke meg å dytte inn på... Vel, vel God natt.

 

Enna

Hm, ja hvor blir det av det suget etter godteri mon tro? Helt fraværende her også for tiden faktisk. Håper det varer leeeeenge :P Ha en fin kveld, Enna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag og fortsatt har jeg kontroll på godtesuget. Drakk min del av vin i helgen, spiste ALTFOR mye nøtter på fredagen, men tok meg sammen på lørdag og kom i mål med -0,5 kg siden sist. Ikke så verst. Inn i mål, også.... så det går rette veien, om ikke annet.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fortsatt bra.. jeg klarer å holde meg unna søtt, ingen kjeks på jobben, ikke sjokolade eller annet godteri. Spiser av og til en hjemmelaget bolle (GR-oppskrift), men holder det innafor antall kcal. Koser meg med vin i helgene og syns det går bra.

Det jeg prøver nytt er at jeg spiser frokost når jeg står opp i helgene, også... jeg "sparer" ikke det til kvelden. Håper dette kan hjelpe meg til større kontroll.

I går kveld kom jeg litt seint hjem og tok meg et par glass hvitvin... fordi jeg var sliten kom også et sug etter noe ekstra. Men da seiret fornuften!! Stolt av det. Holdt meg til vin (ha ha, i den grad vin er "fornuftig" ????)

Ha en fin dag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig helg med dårlig planlegging, men tok meg sammen med en gang jeg stod opp i går. Selv om jeg ikke helt spiste etter boka i helga var det likevel en ENORM forbedring i forhold til hvordan jeg stort sett har gjøvet løs på matfatene tidligere. Og jeg spiste ikke godteri. Spiste riktignok hjemmebakt havrebolle (GR-oppskrift) på lørdag og en svært-langt-fra- GR-oppskrift-hjemmebakt-kanelsnurr på søndag (HELT nystekt.... mmm Himmelsk!)

Løp meg en tur både i går og i dag og om jeg evner å ta meg sammen i morgen tidlig klarer jeg en løpetur tidlig på morran. Planen er å komme meg avgårde til Oslo sånn en gang seinest 8.30... så det spørs om jeg fikser det!! Men jeg har en plan B og det er å reise innover i treningstøy, å løpe meg en tur der inne... Tror nok det blir løsningen ;)

 

Var en sniktur på vekten i dag og nå var den omtrent der den skulle vært i går (et par gram under... ) så jeg satser på at det går rette veien.

Til helgen blir det en del kaker, men jeg har egentlig kommet meg inn i "ikke-kake-modus", så jeg frykter ikke det store problemene.

Det er Halloween i dag. Jeg bor sånn til at det sjelden kommer noen til oss, men jeg hadde gjort klar klementiner og sånne "sunne" :rolleyes: kornmokjeks med tranebær... Men nå kom det ingen til oss, så da blir det flere klementiner på meg. :)

 

Stå på alle, vi klarer dette!!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene flyr av gårde. Det er fredag, allerede og det betyr helg. Jeg har vært veldig "flink" hele uken. Har løpt litt hver dag, spist bra og i dag viste vekten at jeg har nådd mitt første delmål + litt. Så målet for denne helgen er enkelt: Holde meg til mine tilmålte kcal sånn at den vekten kan være reell også på veiedagen (mandag)

Jeg merker det godt på klærne, også og DET er en sann fryd!! I går tok jeg bl.a på en bluse som satt helt løst og ledig da jeg kjøpte den, men som en periode har virket litt liten rundt hoftene... I går satt den som den skulle og det er absolutt helt greit :)

 

Det beste med det hele er at hvis jeg bare fortsetter som jeg gjør nå, så passer de fine kjolene mine til jul... da har jeg plutselig MASSEVIS av klær å velge i når festsesongen står for døren.

Skal i tre forskjellig selskaper før jul. Den første om bare to uker, så der har jeg ikke såååå mange valg, men så er det et par uker til de neste, så jeg håper dette kan bli fint :) (Og uansett kjører jeg på med høye hæler, så da blir det vel bra ;) )

 

Altså: Skjerpings i helgen... lite tid til trening, og til tider litt omringet av mat, men satser på at det går helt fint.. Jeg "er en ikke-kakespiser" Jeg har full kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kjære denne verden som tiden flyr!!

Jag har gått ferdig mitt GR-kurs og har gått ned omtrent 6 kg. Jag er ganske fornøyd. Har ikke vært rigid på noen som helst måte, men har vært rimelig flink til å hold meg innenfor min tilmålte energimengde. Her latt det slippe opp litt en til to ganger i uke, men prøvd å gå klar de aller verste dypdykkene... skjønt de har vært der!.

Trening har det blitt så som så med... men jeg har fått meg en liten valp og er jo mye ute med den, selv om det ikke er så mye trening for meg. Men siden det er så kaldt, må jeg hoppe og danse for å holde varmen, så litt bevegelse blir det jo ;)

 

Driver og øver på at han skal være litt alene, så snart kan jeg om ikke annet komme meg på tredemølla mens han venter et annet sted. Jeg har mye hjelp i resten av familien min, men dette er mitt prosjekt, så jeg kan ikke tvinge dem til alle turene ut etter soving, leking og spising...

 

Vel, vel..

Jeg kommer ikke til å fortsette med GR-kurs. Det er rett og slett litt for dyrt, så jeg får bare bite tennene sammen og klare det videre på egenhånd.

 

Stå på alle dere andre. La oss møte julen i en ny og spenstigere utgave.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Og så har det gått både vinter og vår (skjønt vår er et relativt begrep....) og jeg har ikke gjort noen ting riktig!!! Har ikke vært på vekta på flere uker... har helt sikkert gått opp minst 5 av 6 kg jeg gikk ned... la oss si det så enkelt som at kontroll på kosten har jeg ikke. Jeg gir etter alt for mye, nøyer meg ikke med litt, men skal ha alt osv.... trening har jeg ikke gjort. Går turer med hunden hver dag, men han er fortsatt valp, og svæææært nysgjerrig. 

Så selvfølelsen er ikke helt på topp, nei. 

MEN JEG GIR MEG ALDRI!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tiden går og går... jeg spiste godteri og snacks som om min siste time var kommet i påsken... men har faktisk klart å holde meg borte fra det etter påsken... ikke mer enn en uke, men alt er bedre enn ingen ting. 

Har startet opp igjen med yoga, og bare etter noen dager med solhilsen er jeg blitt mindre stiv i kroppen! Utrolig herlig. I går kome jeg meg også en tur på tredemølla. I dag gikk jeg tur med hunden. Foreløpig går vi ikke så veldig langt, 5 km i dag, men det blir bedre! Tempoet er høyere og terrenget brattere ?

Spiser nok litt mye mat, fortsatt.... 

 

god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

og hvorfor i himmelens navn kunne jeg ikke fortsatt med solhilsen??? nei da... alltid en eller annen unnskyldning for ikke å gjøre det som HELT KLART er positivt for kropp og sjel.

Det eneste positive jeg kan si jeg har gjort er daglige turer på minimum 3,5 km med hunden. SÅ har jeg innimellom løpt på mølla. Fredag kom jeg meg endelig på løpetur i skogen... Det var virkelig herlig! Løp langsomt og ikke så langt, men ALT er bedre enn ingen ting. I går våknet jeg med feber av en eller annen grunn. Var slakk og ute av form hele dagen. Tilbrakte mesteparten av tiden i horisontal stilling. I dag er formen tilbake... Aner ikke hva som gikk av meg i går!

Prøver meg med litt Berit Norstrand-utfordring. 0 hvitt sukker i uka... Og egentlig så sjelden som mulig. Har funnet oppskrift på en brownie basert på svarte bønner som jeg tenker å prøve å lage neste uke... Spennende!

Mål for kommende uke:

Holde meg unna kjeks eller andre fristende ting på jobb, hold meg unna hvitt sukker.... 

 

Jeg skal jobbe nattevakter... vet at trening ligger absolutt nederst på stigen over ting jeg kommer til å gjøre, men heldigvis må jeg hvertfall lufte hunden!!

 

Ha en finfin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg klart å holde meg unna hvitt sukker. Har hatt med naturell yoghurt søtet med honning. Det er godt... så det har vært en god start. Er da bare spent på fortsettelsen. Har ikke laget noen av middagene Berit Norstrand foreslår, for middag orker jeg ikke å lage når jeg er på nattevakt... Men tar det igjen neste uke :)

Nå skal jeg på nattevakt. GOD NATT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Føler meg som en total failure!

Ikke har jeg klart å holde meg unna hvitt sukker, sjokolade snacks eller annet som er usunt for meg. Ikke har jeg kommet igang med trening. Ikke har jeg latt være å spise meg stappmett. I det hele tatt er det mye som ikke er bra. 

MEN jeg går fortsatt daglige turer med hunden min.

Jeg vet ikke sikkert hva jeg skal gjøre, jeg... Det jeg vet er at jeg MÅ komme i gang med treningen. Det er det eneste som hjelper. Så det er vel ganske enkelt så enkelt. Starte i morgen den dag. Derfor må jeg bare komme meg  i seng, for jeg har en travel dag foran meg. 

God natt alle dere som er flinke til å holde dere på matta, og dere som ikke er fullt så flinke. Tilsammen er vi fantastiske - uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har ikke noe nytt og positivt å komme med... Jeg bare spiser og spiser og legger på meg slik at jeg nå veier MER enn da jeg startet på kurs sist høst... Og det jeg spiser er ikke sunt - bare usunt... vel nøtter og frukt er sunt, bare ikke i de mengdene jeg dytter inn.

Om litt over en uke skal jeg møte en gjeng gamle SUPERSPREKE venner (Og da snakker vi superspreke! Skimaraton, Norge på langs, Grønlandsfarere you name it) som bare trener og trener... og så kommer jeg da, som knapt føler jeg er i stand til å løpe 5 km for tiden. Har faktisk sunket så "dypt" at jeg har tydd til "from couch to 5K"-appen for i det hele tatt komme i gang igjen. Bare for å ha noe som presser LITT, men ikke så mye at jeg mister motet... Jag har gått turer med hunden hver dag, men det er ikke akkurat kondisjonsbyggende. Jeg føler meg some en rotten tomat og har ikke viljestyrke et sted i kroppen til å endre på noe. Det eneste jeg har lyst på er hjemmelaget müsli med melk, pizza eller sushi - i tillegg til godteri og snacks. I skrivende stund er jeg alene hjemme for noen dager - nattevaktsjobbing og resten av familien er bortreist. Jeg gidder IKKE å lage meg middag... det er ALTFOR kjedelig. 

Men jeg har altså løpt/jogget/gått ca 4,5 km de siste to dagene i tillegg til 4-6 km turer med hunden. Det gjør da NOE godt for kroppen, gjør det ikke???

I dag er det noe så overraskende som overskyet og tilløp til noen dråper regn (det regnet såpass "kraftig" at et håndkle som lå ute ble omtrent like fuktig som etter at man har tørket seg etter dusj...?) Østlandet har virkelig fått oppleve noe nytt! Ikke udelt positivt - that´s for sure. Flere av løvtrærne i hagen er blitt helt brune og har mistet bladene, åkrene står nokså stusselige og dyrene har det ikke bare greit... Håper stadig vekk på noen dager med skikkelig regn så det kan bløte opp litt og skogbrannfaren reduseres.

Vel - en kaffekopp kan nok være på sin plass, så skal jeg rett og slett ta en tur på mølla... selv om jeg selvfølgelig også kan ta en tur i skogen... men med mitt nattevaktslune blir nok mølla et bedre alternativ, kjenner jeg meg rett...

Jeg ønsker meg selv (egoisten lenge leve ?) og alle andre en fortsatt god sommer... jeg begynner ferie om tre dager. OG så ønsker jeg alle oss som sliter meg forholdet til mat at det kan normalisere seg slik at vi slutter å bekymre oss for det som egentlig skulle være et høydepunkt i hverdagen.

Mål for dagen: Gjennomføre en økt på mølla, drikke vann og se positivt på livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ferien har vart en uke og vi har hatt huset fullt av gode venner. Herlig ?. Jeg har spist og drukket uten tanke for noe. Idag gikk jeg på vekten og den var skremmende 78,2 kg. Det er 10,2 kg mer den vekten jeg våren 2013 aldri skulle gå over igjen - noensinne. 

Så jeg burde egentlig bytte forum til «vi som skalnedmellom 10 og 20 kg», men vi får se...

har ikke kommet meg på flere løpeturer, heller. Skylder litt på varmen, men mest på latskapen. Går en del i løpet avdragene, men ikke noe krevende!!  

Vet ikke helt hva jeg skal si som får meg til å tro på meg selv, men siden jeg ikke kan fortsette som jeg gjør, må det bli en endring. 

Fra og med i dag - ikke noe snacks eller sjokolade. Ei heller kake/kjeks el.l Vin er lov! Det er ferie, men i dag skal jeg ikke ha. Det har vært nok de siste dagene. 

Så skal jeg gjennomføre 7 minutes hver dag. I morgen drar vi til fjells for noen få dager. Satser på et par, tre gode turer der. 

Ha en fortsatt god sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg lyver så det renner av meg, jeg setter meg mål jeg ikke når.. hvorfor? Er de ikke klare nok?

Det er hvertfall gått to uker siden sist jeg skrev, og vekten har bare økt, jeg har spist både snacks og godteri, og jeg har ikke gjort min 7 minutter... 

Jag HAR gått flere km hver dag, stort sett mer enn 16000 skritt pr dag. Men det hjelper jo ikke på noe annet en at jeg får frisk luft :/ 

Det er en uke igjen av ferien og jeg kommer tilbake på jobb som en ballong. Ikke artig i det hele tatt. Skal nå sette meg ned med matdagboken og planlegge hvordan dette skal gå videre. Kan hvertfall ikke fortsette med samme inntak! That´s for sure!.

Take care out there!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Det er ikke ofte jeg svarer her inne lengre. Faktisk er det veeldig lenge siden. Men jeg hadde lyst å kommentere nå, da jeg er litt i samme situasjon med å ha problemer med å gå ned.

I fjor høst startet jeg frisk opp igjen med GR kurs, og tok 2 kurs etter hverandre - resultat: gikk ned under 1 kg. Etter det har jeg holdt på selv og jeg går ikke ned. Nå er jeg 86,4 kg, noe som er altfor mye helsemessig for meg(jeg har en ødelagt rygg + fibromyalgi). Jeg spiser forholdsvis sunt og prøver så godt jeg kan å holde meg unna godteri. Jeg trener 3 x uka, går mye tur fordi jeg har hund, og er på Zumba(veldig god trening som forbrenner mye fett, og det er gøy)enkelte fredager når det passer. 

Så det jeg tror er at etter en sommer med så mye fint vær, og mye lettvint grillmat, hvor man ikke alltid tilbereder selv men tar de enkle løsningen(kjøper ferdig marinert osv).  Tror da at det  er  lett for at kiloene sniker seg på. Da jeg ble med i denne gruppa var jeg lettere, men jeg tror også alder kan ha noe med dette å gjøre. Vet ikke hvor gamle dere andre i gruppa er men jeg blir 58 år på slutten av året. 

Uansett så heier jeg på oss i gruppa her, og satser på at vi vil  klare å komme oss ned 5-6 kilo?. og tar det som en bonus om vi klarer ned de kiloene vi har satt oss som mål. Jeg vet jo ikke hva som er måla til hver enkelt her inne ?

Ønsker dere en fin og sunn dag. Stå på!????????? 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går... vel - jeg holdt meg unna kjeks, godteri og snacks. Selv om det holdt på å gå galt. Det stod en skål med søte havrekjeks (ikke spesielt usunne, men ikke det jeg skulle ha der og da..) i nærheten og jeg tok hånden min nedi for å ta en, just because.... men klarte å stoppe før jeg hadde tatt i kjeksen. 

Spiste pizza på peppes og der fant jeg jo at de tenker LITT på oss som prøver å redusere inntak av kcal.. de hadde en greenlight serie. (der ser man hvor ofte jeg er på peppes...) Fant en med blomkål på... HIMMELSK god! I følge oversikten skulle den maks inneholde 680 kcal pr liten pizza... jeg håper det er sant, for jeg satte til livs hele!!

Det har ikke blitt tid til trening av forskjellige årsaker, men jeg har mer enn 10000 skritt pr dag. Det er da noe. I dag er det litt grått vær og lysten til å synke ned i sofaen med netflix eller HBO for å ta igjen litt tapte serier er STOR.... Har tross alt ferie fortsatt ? 

Men det er et par ting jeg MÅ gjøre først..

Håper alle får en fin dag og når sine små eller store mål.

Mål for dagen min er å holde meg innenfor min 1800  kcal (jeg prøver med 1800 i stedet for 1600... bedre for meg å bruke litt tid enn å gå rundt å "fyse" på mat hele tiden.. Kan eit justere ned etterhvert) og prøve å tenke på noe annet enn godteri og snacks. Det er VIRKELIG avhengighetsskapende UNYTTIG "mat"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i det store og hele holdt meg i skinnet når det gjelder snacks, kjeks etc. Men spist mye ost... i går kveld hadde jeg en sprekk - i istedenfor middag spiste jeg sørlandschips med dip av hermetiske tomater med salt, pepper og oregano + gulrøtter og hjemmelaget hummus... til dessert: Hennig Olsen vaniljeis... JADDA.

Vet ikke helt hva jeg skal si, jeg har ikke telt over kcal, sikker for mye... 

Det har ikke blitt trening denne uken, men har gått mange skritt og gått ca 5 km hver dag med hunden. Tempoet er satt opp, han er snart ett år og kan jammen flytte på beina :) 

I går prøvde jeg til og med å løpe noen meter med han og det ser faktisk ut til at han vil det. I går løp han fint ved siden av meg i istedenfor i beina mine :D .

Ok ok... det er lørdag, men jeg har masse jobbe i kjelleren. Får bare sette i gang.

Ha en god dag, alle... vi kommer oss videre, stykkevis og delt :)

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går ble det en rar matdag, men totalt kanskje ikke så ille. Men jeg bør nok arbeide for at det blir litt jevnere inntak av mat, ja.

Gikk en ca 4km tur i greit tempo og holdt ellers kroppen i gang med arbeid det meste av dagen.

Står på i videre i min haltende vei mot elt lavere vekttall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink jeg. Jeg har ikke fått gå så mange turer i det siste, men jeg har begynt på igjen på de gruppetreningene jeg går på 2x uka.

Med meg går det også litt opp og ned i matveien, men jeg går inn på GR sidene for å få insprasjon til måltider, og da til spesiellt middager.

Jeg gjorde ikke så mye tiltak forrige uke, men jeg hadde gått ned 400 g da jeg veide meg mandag morgen.

Vi får heie på hverandre? 

Ønsker deg en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg besøk av en god venninne (som dessverre bor ALTFOR langt unna), men jeg har så gode ribber rundt henne. Vanskelig å forklare hvorfor, men en av årsakene var at hun bodde i nærheten av meg da jeg var så flink for 6 (!) år siden. Å du slette tid - er det 6 år siden??? Da gjøv jeg løs på kiloene og de raste av. Jag var superflink alle hverdager og skeiet ut i helgene med både nøtter og vin, men spiste ikke sjokolade. Var også veldig flink til å hold meg til EN porsjon osv...  Det skal vel sies at jeg spiste litt FOR lite noen dager, men ikke sånn at jeg var sulten. Jeg trente løping og styrke på stuegulvet. Gikk til butikken (bodde ett sted vi ikke hadde bil) og holdt meg i gang... så mye på TV, også. Var på ingen måte manisk 

TENK om jeg kunne finne tilbake til den driven jeg hadde da. Det bare skjedde. Jeg bestemte meg og dermed var jeg på gli. 

VEl... jeg får lete i dypet, kanskje finner jeg den igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg besøk av en god venninne (som dessverre bor ALTFOR langt unna), men jeg har så gode ribber rundt henne 

 

HA-HA? Jeg har så gode RIBBER rundt henne.... jag der var det nok underbevisstheten som skrev... Jeg har hvertfall nok RUNDT RIBBENE uansett ??

Det har gått sånn omtrentlig de siste dagene. Har spist litt feil, men likevel ikke altfor mye. Prøver meg igjen på å spise så lite som mulig av hvitt sukker, men det blir jo litt honning, da... som jeg forøvrig ELSKER!.

Går en del km og har kommet meg på små joggeturer. Men fortsatt har jeg ikke kommet meg på treningssenteret.

Mål for uken. Fortsette å spise lite nok, jogge noen turer og holde meg unna hvitt sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det er egentlig trist å skrive her inne... Jeg skriver det samme hele tiden. Har sagt det før - for mange år siden, faktisk at jeg føler det som i filmen A groundhog day. Det samme skjer om igjen og om igjen. Og ikke før jeg finner den riktige "koden", kommer jeg ut av det...

Jeg veier mer enn sist jeg skrev... Og jeg har alle symptomer på klassisk overspising. Flink - veldig flink i perioder, så bare hiver jeg innpå selv om jeg både er mett og litt kvalm.

Jeg går mange skritt hver dag, jeg jogger litt, har vært EN tur på treningssenteret jeg har vært medlem på siden juni... Jeg har tusen unnskyldninger for ikke å gjøre mer for kroppen, men gjør det ikke. I går klarte jeg å la være å spise kake. DET var hvertfall positivt. 

 

Mål for dagen: Holde meg unna søtsaker og snacks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Nå er jeg blitt med i en annen tråd, også. Men skriver nå litt her i min egen, også.

I dag viste vekten 78,3 kg. Det er ned ca 2 kg på en uke. Jeg vet jo at dette ikke fortsetter, men det gjorde litt godt for meg å se det tallet, likevel. 10,3 kg fra der jeg er i dag er drømmemålet. Om det er realistisk nå som jeg har blitt 54 er vanskelig å si. Det er ikke det at jeg vil være mager på noe vis med den vekten, og en som aldri har vært overvektig ville ikke tenke på at det var en lav vekt.. (173 cm høy, normal beinbygning), men for meg som er så rotete med mat... Vel det er jo alltid et håp om at jeg lærer... det er vel derfor jeg ikke gir meg og lar alle hemninger fare for godt. 

Målet mitt er altså sånn ca 68 kg, og holde meg der. Og så er det en ting jeg ikke er flink til... det er å veie meg når jeg har spist mye en kveld. Da "lukker jeg øynene" og later som det ikke har skjedd... og når det skjer neste kveld og neste kveld og så videre... så går det laaang tid før jeg mannen meg opp til å gå på vekten, og da har skaden skjedd og det er mye vanskeligere å komme i siget, igjen. (I denne sammenheng var uttrykket "manne seg opp" veldig urettferdig mot min mann... han tør nemlig å gå på vekten uansett, og tar også konsekvensen av tre-fire dager med mye mat...) Så altså, når jeg når målet mitt skal jeg ikke bare klare å spise fint, men også veie meg regelmessig og ta konsekvensen med EN GANG det er opp en kg. VI som har gått ned/holder på å gå ned/skal gå ned mer enn 5 kg vet hvor lite en kg er, men hvor slitsomt det er med uke etter uke med smalhans. Mye bedre med skikkelig kontroll en uke og være tilbake på mållinjen.

Så ENNA - her er det bare å være flink med registrering, spise det du trenger, nyte vin i helger og ferier (det gir jeg bare ikke slipp på, altså!) gå turer og starte med styrketrening her hjemme.

(sukk sitter og leser over det jeg har skrevet og ser så mange skrivefeil. Skriver på IPad med tastatur, og det henger tydeligvis litt.. vel, vel om noen andre skulle lese dette, forstår man forhåpentligvis meningen.  Oi oi oi, nå ringer kirkeklokkene og hunden sitter og uler som en ulv sammen med dem... kirkeklokker og live musikk er ikke hans yndlingslyder)

ha en fin fredag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...