Gå til innhold

2020


Anbefalte innlegg

Woupsi! Her ble det litt vel mye kos i helga. 

Måtte jobbe i går og hadde hjemmekontor, så det har hittil blitt en veldig stillesittende, knaskende helg, med lite bevegelse. Får se hva vekta sier etter endt dyst, imorgen. Men i alle fall, på veiedag fredag viste den 73,3 kg og det er jeg jo strålende fornøyd med! Det er ned 500 gram fra forrige fredag. :)

Nå går jeg inn i en uke med PMS og mensen, så jeg må nok regne med litt opp igjen. Slik det alltid blir. Men så lenge jeg saaaaaakte går nedover, på sikt, så er jeg fornøyd. 

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at jeg har spist for mye denne helgen. Men det har egentlig ikke vært så mye, men jeg har drukket vin hver kveld denne helgen og nå i kveld ble det også. Har fri i morgen, da...

nå har jeg sittet ALTFOR lenge oppe og er egentlig supertrøtt, men det ble vare sånn. Ser en søt og snill serie på Netflix og bare «måtte se» noe episoder etter jobb. Burde lagt meg...

men NÅ skal jeg legge meg. God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkluderer at det å spise og drikke etter kl 23 ikke er bra 🤣 (hvertfall ikke for vektnedgang) Opp 100 g siden lørdag.

Veide inn i dag på 75,8, men selv om det er opp fra lørdag det er ned 800 g siden forrige mandag og DET er jeg fornøyd med (og tatt i betraktning hvor lite jeg har sovet i helgen.... not bad at all!!) Midjen inn 0,8 cm Det hjelper også :) 

Så da er det bare å fortsette videre. Ikke noe vin før til helgen denne uken. 

Jeg ønsker å se 73-tallet innen utgangen av februar og tenker at det bør gå bra, ØNSKER også at midjen skal være 90,2 cm Det er akkurat to cm inn fra 1 februar. 

I dag tok jeg full måling. Skulle egentlig ønske jeg hadde gjort det 1. januar, også, men vet at jeg ikke orket tanken på å se hva mage-målet var. Målte midjen og det var sjokkartet nok... 

Det har (som vanlig) vært mye sjokolade på jobb i helgen. I går var det litt tøft for meg, for det var mange av de sortene jeg liker godt. Dessuten hadde jeg en fantasi om engelsk konfekt... Men nå må jeg ikke glemme godseriavtalen min...det koster meg fortsatt dyrt i penger å bryte den!! 500,- kr PR BIT!!!

 

Vel, vel.  Har gjort dagens yoga og slites nå mellom å se litt film og gå tur med hunden... Valgets kval...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det skikkelig dårlig. Rykka fram til 67  og vel så det igjen. Det er så surt. 

Det eneste som går bra, er trening. Det er så innarbeida, og sammen med faste folk/ timer, da blir det forpliktende.

Har veldig motivasjon en dag, og tre ikke, det går jo gale veien.

Får si som vår strålende og blide instruktør. Det er bare å ta seg sammen.

Så enkelt og så vanskelig.....

Nå får du jomen ta deg sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg greid å legge bak meg en uke jeg er tålelig fornøyd med. Skeia ut lørdag, ellers har jeg holdt meg til planen. Vekta viste 75,7 kg i dag, så endelig et skritt i riktig retning. Ingen kjempe nedgang sett hele januar under ett, men det går iallefall ikke opp.

Greide å gjennomføre 3 treningsøkter forrige uke, godt fornøyd med det. Satser på 3 nye denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke særlig bevegelse på vekten her,  men det skal jeg egentlig bare være glad for. Jeg har slettes ikke holdt meg til planen om 1300 kcal hver dag. Veier 65,3 kg. I går tok jeg en kickstart på uken og spiste kun 900 kcal. Det var egentlig ikke helt planlagt fra morgenen av, men da kvelden kom så orket jeg ikke kveldsmat selv om jeg var litt sulten. Magen står uansett som en tromme i dag, men slik er det jo med disse kvinnelige hormonene da. Får satse på at det blir litt bedre om noen dager.

Nå har jeg preppet middagsmåltider for hele arbeidsuken. Da er det bare å varme opp etter lange og travle arbeidsdager. Hver av middagene inneholder kun 300-400 kcal inkludert både pasta/ris eller potet + minimum 250 gram med grønnsaker. Det føles i hvert fall veldig godt å vite at jeg slipper å måtte hive innpå noe i full fart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jomen ser jeg litt lys i tunnelen nå...og her går det mye i grønnsaker for tiden. I alle fasonger.

wok er supert. Til veldig mye.

jeg gjør også som deg Lillemor! Lager ferdig måltider, både i frys og kjøleskap.

Idag var det super trim på senteret, spinning med harde intervaller, og en god styrkeøkt etterpå. 

Ikveld er det svingdans.

Begge steder er detvmange kjente folk, som fort etterlyser deg om en ikke kommer! Veldig bra!

Og sola begynner så smått å varme, her har vårblomstene titta opp alt også....

Ønsker alle en god helg!🤗

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag 75,3 - ned 500 g siden mandag :) Glad for det. Midjen inn 0,5 cm... det går altså rette veien til tross for alkohol og "ikke-slanke-middager". 

Jeg trener ikke hardt, men går turer på til sammen mellom 5 og 10 km hver dag (i tillegg til jobb hvor det ofte  er mange skritt) og gjør yoga hver dag (ikke akkurat hardtrening, men noen økter er mer krevende enn andre - men det blir ikke store utslaget på energibarometeret uansett!!!)

Formen er god og jeg er glad og fornøyd. Det skyldes selvfølgelig mange ting, men jeg TROR yoga har noe å si, for jeg føler meg så VEL etter en økt.

 

Nå skal jeg løpe i dusjen og så ut døra til en time med litt velværeluksus... Det er litt dyrt, men jeg kooooser meg.

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg fulgt planen så godt det lot seg gjøre. 3 treninger. Kosthold som planlagt mandag til torsdag, men helgen ble ikke 100 %. Fredagskaffe på jobb, lørsdsgsgodt, og i går ble det kake både formiddag og ettermiddag pga av både morsdag og bursdagsfeiring. Tok ikke de største stykkene, så tror kaloritotalen allikevel landet på et akseptabelt nivå. Men vekta, den var strålende fornøyd. 72,0 kg 😱😱😱 Jeg har gått ned 3,7 kg denne uka. Skjønner ikkeno.... Vet jo at jeg har hatt veldig mye vann i kroppen siden jul, men at det utgjorde så mye og plutselig skulle forsvinne på ei uke - det skjønner jeg ikke. Og ikke tar jeg vanndrivende, og har heller ikke spist eller drukket noe utenom det vanlige. Nei, dette er ganske ubegripelig. Blir spennende å se hva som skjer denne uka, håper jeg ikke hopper opp igjen like fort. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være vann som plutselig slipper. Vet at min kropp kan holde på vann, etter salt mat f eks, det kan  være noen kg det.

Flott overraskelse er det iallefall, når en går på vekten! 

Denne helgen med både overnattingsbesøk her /  bortebesøk, har ikke akkurat vært slankende.

Jobber med det der " nå får du jomen ta deg sammen" .....

Hadde jo et opplegg her hvor jeg inngikk avtale med meg selv om 5 ukers Fokus, og da greide jeg jomen ned en buksestørrelse!

Får lade opp til det igjen!

Men nå er det snart vinterferie, da blir det hyttetur på fjellet, får konsentrere seg om å holde seg unna de værste utskeielser iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-3,7kg er en anselig mengde gram ned!! Super innsats. Viser at det lønner seg å holde ut!

Selv var jeg litt skjødesløs på fredagen og ikke helt smart på lørdagen, så jeg var opp 200 g fra forrige mandag. Det skal ned!!Spist nokså bra i dag, mener jeg. Litt vanskelig å beregne middagen, men ikke helt på jordet, hvertfall. 

Kom meg ut på gå/løpetur med hunden i dag. Gikk ganske greit :)

Litt bekymret for om jeg er i ferd med å bli syk... har frosset i hele dag, men det kan være at jeg bare er trøtt. Sovet dårlig i natt. 

Nå skal jeg gå kveldstur med dyret og legge meg i god tid før kl 22. (men dag må jeg skynde meg.)

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda. Her kommer jeg, dassende, 3 dager etter veiedag. 

Men kort fortalt: fulgte oppskriften min i forrige uke mtp. kalorier og veide inn på 73,5 kg på fredag. Som er 200 gram opp fra uka før, men med PMS og mensen forrige uke var jeg likevel storfornøyd. 

Spiste litt for mye i helga og kom helt ut av tellinga, bokstavelig talt, så jeg har ikke noe snitt etter forrige uke. Og jeg gikk noe opp iløpet av helga, men er tilbake på den smale sti i dag og synes som tidligere nevnt den stien er ganske enkel å følge, på hverdagene. Det er helgene jeg må passe meg for. Har hatt 2 helger på rappen nå som har blitt litt i overkant. (Og førstkommende helg skal vi på hyttetur, med inkludert Sverige-shopping, så... yikes! Spørs om den helga blir noe bedre. Men skal prøve!)

Vel, det var min superkjappe oppsummering. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt torsdag. Etter noen dager med en vekt som ikke viser det jeg vil er jeg endelig tilbake der jeg var sist fredag.  Håper derfor at morgendagen kan være ytterligere et par hundre gram ned...

har ikke helt fått til en god måltidsrytme denne uka. Formiddagene har vært OK, men middagene har blitt veldig seine. Jeg har også vært veldig sulten og kanskje spist litt for mye til middag. Ikke sånn at jeg har gått langt over kalorimengden, men det har blitt ujevnt. Der har jeg mye å lære meg!!! 
til uka er det vinterferie og huset kommer til og bli fylt opp av utflyttede ungdommer. Gleder meg til det❤️  (Blir bare litt vanskeligere for meg...)

i går var jeg på en ny løpe/gåtur ... jeg føler virkelig at jeg ikke er i god form.. sukk kanskje litt lite motivert for å TA i. Gjorde 7 min yoga kl 00.30 i natt.. det har blitt en greie å gjøre yoga hver dag, og jeg var opptatt absolutt hele dagen inngår, så da valgte jeg en «før sengetid-variant». ☺️ 
Det er nydelig vær ute, så jeg tror jeg kler på meg og kommer meg ut en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner visst ikke helt gode måltidsrytmer jeg heller. Blir litt jojo. I helgen var vi på hotelltur og da ble det som det ble. Denne uken har foreløpig bare vært rot, men jeg hentet meg inn igjen i dag. Jeg må nok finne den gode rytmen igjen. En passe mengde og god balanse mellom mat og trening må til. Var på en fin zumbatime i går og skal på kondisjons- og styrketime i dag. Så må jeg rett og slett ikke spise så mye fjas... He he, ja så lett er det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lett, ja det hadde vært fint :)

hos meg blir det lett enten litt for mye eller litt for lite... og når det blir litt for lite flere dager på rad blir det fort nokså mye en dag... fikser ikke helt dette her.

Gruer meg litt til i morgen. Det blir hjemmelaget pizza på kvelden... og det er det BESTE JEG VET!!!!!

Sukk. Jeg får bare stålsette meg.

 

Nå er det kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt sikkert hva jeg skal si om gårsdagen... jeg spiste et par biter pizza mer enn jeg burde, jeg spiste hummus, drakk vin og atpåtil spiste jeg nøttemix... men godt var det. Forrige helg gikk jeg lutt opp i løpet av helgen, men i går klokket jeg inn på en vekt som var lavere enn forrige fredag... så jeg kan leve med å være litt skikkelig og fornuftig i kosten på hverdager, om jeg kan spise sånn som jeg gjorde i går... jeg får tenke litt på dette. 
i går rakk jeg ikke yoga. Hadde ikke noen tid som var min egen i går.. skal gjøre det i dag. Må bare sove 5 min tror jeg.  Er såååå søvnig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått aktivert gullmedlemskapet mitt hos GR igjen og det føles faktisk ganske så godt. Måtte bare erkjenne at jeg trengte hjelp. Hjelpen består egentlig ikke i mer enn at jeg blir litt mer forpliktet til å spise riktig mat og riktig mengde fordi det blir så godt synlig, men for meg så betyr det mye merker jeg. Håper nå bare at appen fungerer slik den skal, for det gjorde den nemlig ikke sist.

Lurer litt på om den siste kiloen som kom på var mest vann, for nå syns jeg ikke at jeg gjør annet enn å fly på do 😆 Jeg så faktisk bevegelse idag på vekta allerede siden mandag. Håper virkelig at jeg faktisk er på vei ned nå, og at dette ikke bare blir nok en jojo-tur. Nok er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjem fra ferie til jobbehelg, med 67.5 som resultat.

Idag ble det spinning og styrke på senteret, skikkelig svett ( og tuungt)... men så godt etterpå.

ikveld blir det dans. 

Og registrering.

Nå går det fort mot vår og sommer. Jeg har en del klær som faktisk er for små nå.

Registrering av hver minste bit er helt nødvendig. Og planlegging i forkant.

Vil så fryktelig gjerne ned til 62, og møte sommeren med det!

Vet at jeg bare må lage meg en skikkelig plan....

og GJØRE deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er torsdag. Hadde planer om å snike på vekten i dag, men glemte det (ha4 vært på nattevakt så hjernen fungerer ikke helt som den skal... litt rotete uke. Tror egentlig ikke totalen inn er helt håpløs, mer uregelmessigheten. Både når det gjelder mat og søvn. Så jeg er redd morgendagen ikke helt blir som jeg hadde håpet og tenkt. Drømte om vekt under 74,5.. får vel heller håpe på samme som sist fredag og ikke opp...

har kjempet mot søtlysten denne uka.... mye godt i skålene på jobb. Har klart meg, men det har vært litt tøft. Men samtidig har det nesten blitt en vane ikke å ta, så det er bare at lysten har vært lenger fram denne uka. Ikke helt nådd aktivitetsmålene i følge klokka, heller... nattevakter sliter litt på meg. Men yoga har jeg gjort😍
nå er møkkaværet på plass igjen, så i dag tror jeg det blir en mølletur, igjen... hunden får ta til takke med minimumsinnsats ute... bare orker ikke. I går var det bare sååå herlig!!! Vel, vel.

håper vi kan dra lasset mot lettere tider sammen og at uka som kommer vil være som en lek for oss alle. Det er litt over en uke igjen av februar. La oss gå inn i mars litt lettere og smalere enn vi gikk inn i februar 🤗. Jeg tror jeg drømte noe om 73-tallet... ser ut som om 74-tallet er mer realistisk, dessverre... helgene er slitsomme for meg. 

Om to uker skal jeg en langhelg til Spania... hadde vært fint å være under 73 kg da..... 

vi skrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdags morgen. Skulle såååå gjerne hatt fri i dag, men jobben kaller om noen timer. Før den tid er det kaffe, yoga, hundetur og HVIS jeg får ånden over meg, en løpetur på mølla. Ute blåser det trollkjerringer (vel og merke Østlandske trollkjerringer, så dere fra Vestlandet syns vel ikke jeg skal snakke om vind...🤣), ikke fristende å gå ut, faktisk.

men det er fordelen med hund... man må ut! 
 

håper det er flere her inne som melder inn, snart.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg! *rekker hånda i været*

Har ikke så kjempemasse nytt å melde inn. Veide inn på 73,5 kg forrige fredag...igjen.

Deretter fulgte en hyttehelg med fri flyt av snop, vin og mat, totalt uten tanke på kaloritelling. Tilbake på jobb tirsdag, men da med en eller annen bug i systemet... igjen. Med sår hals, muskelsmerter og kvalme. Ligner mistenkelig på den forkjølelses-/influensagreia jeg hadde i januar. (Minus feberen.) Så jeg har gått og hanglet hele uka, men slept meg på jobb. Har ikke telt en eneste kalori denne uka, i det hele tatt. Og fant ut at det eneste som stagget kvalmen noenlunde (i motsetning til i januar) var å spise. Til tross for all spisinga og ymse bugs gikk ikke veiinga denne uka så altfor gæli' likevel: 73,9 kg.

Ser mistenkelig ut som et platå for tida, på grafen min. 

QaMUbbw.png

Men så lenge jeg holder meg unna 74-tallet, og det forhatte 75, så klager jeg ikke. Det er en tid til alt. Også det å komme seg videre nedover - og det har jeg rett og slett ikke energi til akkurat nå.

Fortsatt god og frisk helg til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er iallefall nede på 67 igjen, etter en jobbehelg... Lite fristelser der, selv om det er i helse sektor. Alle driver med et eller annet, med fellesnevner " Ikke sukker". Var alltid noe kaker på gang før...Bra for alle!

Bruker mye av de ferdig Preppa grønnsakposene, til wok. Veldig lettvint og godt, med litt smakstilsetninger. Mye fin fisk på tilbud nå, skrei bl a.

På Meny har de innført Fisketirsdag, med 30% avslag. Fint tiltak.

Da er hovedoppgaven ned 5 kg før sommeren!

I morgen er det mandag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...