Gå til innhold

2020


Anbefalte innlegg

Hiv deg med, Milda! Og velkommen! :)

Hm... er det bare hos meg eller er registreringen (Kosthold-fanen) litt på bærtur denne kvelden?  :blink: Først kom jeg ikke inn og når jeg endelig gjorde det, var alt jeg hadde registrert inn tidligere i dag, til og med lunsj, borte vekk. Isj! 

Får satse på at det bare er en hikke i systemet og at alt funker (og kommer tilbake) igjen imorgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He ikke brukt kostholdsoversikten her på Roede-sidene på en stund. Har vært en svingom innom Vektklubb på VG og laget meg en bruker. Vet ikke hvorfor, men liker den kostholdsplanen der.Dessuten syns jeg deres app er bedre enn Roede sin.. det kan jo jo kanskje endre seg... Er inne på forum der også, men "snakker" ikke med noen. Har ikke funnet noen "venner" der. Tror jeg er "roede" i mitt hjerte 😂

Plan for i dag er sunn mat i riktig mengde, yoga, kanskje en løpetur på mølla... tror nemlig turene ute blir på et minimum. Blåser helt vanvittig til Østlandet å være og øve kormusikk. (jeg elsker å synge i kor og skal på kortreff til helgen... veldig mye musikk jeg har vært litt seint ute med å øve på... kan bli en utfordring 😅) I tillegg til overnevnte skal jeg nyyyyte fridagen 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor fort uvaner kan bli vaner. Må liksom begynne med blanke ark igjen etter denne siste måneden.

Har lest gamle GR bøker idag, og historiene om oppover og nedover. 

Og knekkebrød dietten til Tønsberg Sykehus, den har vært til god hjelp flere ganger!

Får motivasjon av det.....

Tror aldri jeg kan greie å gå ned til ønskevekt, og holde den helt fast, hele året...

Men det aller værste er tatt bort, de 20 kg tror jeg nok er for evig vekk.

Men de 5-6 kg som går på og av, tror jeg bare man får tillate. 

De kommer i julemåneden. Får klekke ut en plan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 8.37, enna skrev:

He ikke brukt kostholdsoversikten her på Roede-sidene på en stund. Har vært en svingom innom Vektklubb på VG og laget meg en bruker. Vet ikke hvorfor, men liker den kostholdsplanen der.Dessuten syns jeg deres app er bedre enn Roede sin.. det kan jo jo kanskje endre seg... Er inne på forum der også, men "snakker" ikke med noen. Har ikke funnet noen "venner" der. Tror jeg er "roede" i mitt hjerte 😂

Plan for i dag er sunn mat i riktig mengde, yoga, kanskje en løpetur på mølla... tror nemlig turene ute blir på et minimum. Blåser helt vanvittig til Østlandet å være og øve kormusikk. (jeg elsker å synge i kor og skal på kortreff til helgen... veldig mye musikk jeg har vært litt seint ute med å øve på... kan bli en utfordring 😅) I tillegg til overnevnte skal jeg nyyyyte fridagen 🤗

Kan man lage en bruker på Vektklubb uten å være betalende medlem? Har lurt på om jeg skal svinge meg over dit jeg også, for jeg syns appen til GR henger så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god dag.

 

Nei Lillemor. På vektklubben må du være betalende medlem.

I går ble det 5 km på mølla.Løper fortsatt ikke så raskt, men 5 km i rolig tempo er bedre enn ingen... Maten går fortsatt bra, men i går var jeg litt sulten.Kjenner at jeg er det i dag, også. Men tror kanskje jeg egentlig er tørst. Drikker ALT for lite vann sånn rent generelt. Er på besøk i hovedstaden i dag og gåturen med hunden ble 6 km rundt på delvis gamle men faktisk litt ukjente tomter. Mye nybygging siden jeg bodde der, og har ikke vært der omkring etterpå. Ganske fint vær i dag.

Hadde til stadighet lyst på kaffelatte, men lot være. Tenkte at den melken kan jeg spare til noe annet. Blir litt gjerrig på kalorier, merker jeg.

Til helgen blir det nok litt vin (som om det er noe nytt...) Det blir sikkert noe restaurantmat, også men vet ikke hva, ennå. Får bare holde meg til rimelig porsjoner.

Dagens yogaøkt er over og damen på youtube sa mye fornuftig som jeg må tenke litt på.

 

Håper det står bra til med dere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker My Fitness Pal appen. Syns den fungerer mye bedre enn Roede appen. Den kan du også synkronisere opp mot en aktivitets klokke om du har det.

Går litt opp og ned hos meg fremdeles. Har liksom ikke greid å komme i gang sånn 100 % etter jula. Håper den store motivasjonen skal komme til meg også snart, hjelper liksom ikke når den er der sånn sporadisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg er så gammeldags kanskje at jeg bruker pc`n til all registrering på Roede vektklubb..😂 Men har også hørt om flere som er fornøyde med My Fitness Pal appen.  Jeg synes i grunn disse siste kiloene til målet er litt slitsomme.. Og det føles litt kjedelig hver gang man er i startgropa til ny vektnedgang.. (Huff, nå ble det mye klaging her..😆) Men jeg satser friskt inn mot helga og håper på et greit resultat på mandag. Jeg fokuserer mest på maten når jeg skal gå ned, men trener styrketrening regelmessig. Så prøver jeg å få til et par gåturer i uka.

Ønsker dere en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder inn vekt 77,9 (ned 0,3 siden forrige fredag ) og midje 94,5 som er inn 0,5 cm.

I dag er det nøyaktig 10 kg igjen til det som i «det gyldne år 2013» var øverste vekt i vektbeltet mitt......

ikke verdens største vekttap denne uken, men nå er jeg nede på de kg som virkelig har fått lov til å feste seg. 
jeg har jo ligget og vaket rundt 75,5 til 78 det siste året. Så det er nå kampen virkelig begynner.

Jeg går videre med nokså friskt mot. Har justert litt på energimengden i Vektklubb-appen, så jeg har litt større rom. Ca 1600 kcal. 1300 ble litt knapt for meg. Får heller bruke litt lenger tid. 
Jeg er ikke superflink til å lage menyene som er foreslått i Vektklubb-appen, men legger inn det jeg faktisk spiser og drikker. Har noen kontrollerte måltider. Hverdagsfrokosten, f.eks er kornblanding med skummet melk, jobblunsj er stort sett knekkebrød med leverpostei eller makrell i tomat.. middagene er godt levert, men der varierer jeg mellom matkassene. Har hatt Roede-kassen, men syns ikke alltid at den er så spennende (prøver ofte å velge fisk)

dette ble mye mas, men mat er godt og viktig.

møtte mitt forbilde av en bekjent i går. Hun har gått ned ca 40 kg, men hadde som mange andre, gått opp i julen. Jeg sa at hun bare måtte ta grep med EN gang. Virket som hun hadde tenkt det samme. 
Ok folkens. 
ha en super dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag her også. 

Uka gikk ikke helt som jeg hadde tenkt. Fikk en forkjølelse kastet over meg fra mandag kveld og har ligget rett ut siden. Muligens en influensa-variant...? Ikke helt sikker. Men har vært utrolig kvalm og uvel, i tillegg til 'tett potte' og feber. Har fått i meg min vanlige havregrynfrokost, men ellers har menyen stort sett gått i Cola og Mellombar. <_<  Men sykdom gjør jo "underverker" på vekta, da... Veide inn på 73,8 kg i dag, noe som er ned 1,6 kilo fra forrige fredag, men det var jo også en mensen-uke, så i grunn er ingen av de to siste veiingene mine "normale". Sukk! 

Uansett, littegrann på bedringens vei nå. Feberen er over, for det meste kvalmen også. Ligger og slurper Cola likevel. :rolleyes:

Håper dere andre er friske og raske! Ha en fin helg! Så snakkes vi snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ingenting gått slik jeg hadde tenkt i januar. Hadde egentlig tenkt å ha en hvit måned uten sukker eller alkohol, men det gikk rett vest. Det har derfor kommet på et par kg nå etter jul som definitivt ikke skal være der. Så da får jeg fra nå gå for hvite uker. Nå er all skrotmat og søtsaker spist opp, så da er det heller ingen unnskyldning for å «kose seg». Saken er jo at det ikke blir kos når det blir fråtsing. 
Jepp, jeg er nå tilbake med motivasjonen. Tar en rolig kveld uten trening i dag, men kalorinivået er godt innenfor. Så tar jeg litt trening igjen i morgen i stedet. Jeg må dessuten få satt opp en ukesmeny med middagsplan, slik at jeg ikke bare hiver innpå noe når jeg kommer hjem etter en lang dag på jobb. Får gruble litt.

Vi snakkes 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok noe slukøret innrømme at jeg heller ikke har kommet i gang enda. Er motivert hver mandag, men motivasjonen varer bare til tirsdag, Max onsdag. I dag giddet jeg ikke en gang gå på vekta. Kom ikke på det før jeg var påkledd, og var egentlig glad jeg slapp unna. Tviler sterkt på at den hadde noe positivt å meddele. Men jeg gir ikke opp. Starter med ny frisk på ny uke nå. De derre ekstra kiloene trives jeg slett ikke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg har vært både motivert og flink. Riktignok spiste jeg litt annet enn det vanlige i helgen og drakk litt alkohol, men at det skulle gi utslag i opp 600 g på vekten, det forstår jeg bare ikke!!! Kanskje det var det at jeg sov for lite og spiste for sjelden? Ikke vet jeg. Men er tilbake på normalt spor fra i går. Har to nattevakter i morgen og torsdag før fri nesten en uke... Men det er mye bursdager og feiringer i den nærmeste uken, så jeg får bare holde meg i skinnet....

Har gjort min daglige yoga - selv i helgen hvor jeg nesten ikke hadde tid til noen ting, men det prioriterte jeg. I går kom jeg meg ut på en gå/løpetur. Det gjorde godt. Nå skal jeg ut og gå igjen. Hunden må få sitt.

Ha en fin ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det må være et allment problem, å slure litt i gropa etter jul....Der en tenker å komme igang med julekiloene Straks...

Og plutselig er vi snart i slutten av januar...

Har registrert en dag eller to...

Men idag sto vekta på 66.4, ned 600 gr... og da fatter man nytt håp!

Da er det bare 1,4 kg ned til det min kropp har bestemt seg for å ligge på, 65 kg, jada, bare gå ned til det du! 😄

Men nedenfor 65, grrrrrr, da skal du få slite!🤓😬

Hadde noen supre trenings partnere før jul! Men de har jo ikke lagt på seg et gram gjennom jula.... så her er vi på ensom ferd igjen.

Må klekke ut en skikkelig krigsmetode for å bekjempe de der fille kiloene under 65....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Her er mesteparten av sykdom borte og hverdagen tilbake igjen. Klarte å logge inntak hver dag hele forrige uke, til og med søndag, og snittet ble 1404 kalorier. Veldig fornøyd med det, til tross for sykdom. For alt jeg hadde lyst på når jeg først ville ha noe var jo nettopp kaloribomber...! ;) 

Det eneste som fungerer bra akkurat nå er kaloritellingen. Har kommet inn i et driv hvor det ikke er så fryktelig vanskelig lenger. Havner gjerne på rundt 1000-1100 kalorier inkl. middag og da må jeg nesten "skynde meg å slenge på noe", for å komme opp til 1300. Jeg faster jo også hver kveld fra kl 18-19 og til neste morgen. Greia er at når jeg først har fokus på kaloritellinga, så er det også lettere å kutte ned på porsjoner og fristelser i butikken. Hvis jeg ikke hadde telt, hadde jeg gitt beng. Det vet jeg. (Det har jeg gjort, altfor lenge allerede.) Og fastingen på kveldene lukker liksom alle åpninger for fristende snacks og kveldsmat. Hjernen har utrolig nok gått med på det, at etter et visst klokkeslett så er 'butikken stengt'. 

Skal så smått ta opp igjen gåturene og styrketreninga etter influensaen, men inntil videre lener jeg meg på kaloritellingen. Og vekta viser fortsatt 73-tallet, så jeg håper inderlig at den holder seg der resten av uka også. Krysser fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg beundrer Bijou er at du faktisk får til å spise middag før kl 18 og attpåtil "slenge på" et par hundre kcal til... (Hi-hi... det er jo ikke vanskelig å finne noe lite som blir 2-300 kcal, men det er vel bare sunn og fin mat, ikke sant 🤣) Her i huset er middagen ofte ikke før 19-19.30... Det er hund å gå tur med, yoga som "må" gjøres, og så alle "skal bare" så etter jobb da går timene med lysets hastighet ...

Var på vekta mandag, i går og i dag.... Og mandag viste den altså opp 600 g fra fredag, i går bare liiiitt ned, men i dag etter to dager med det vanlig kostholdet så var jeg der jeg burde vært på mandag, 200 g under fredagens vekt. Det interessante er at jeg jeg nettopp leste at man burde veie seg på onsdager, for det var den dagen i uken hvor man på en måte var mest stabil. Ofte måltider i helgene som er salte, ikke alltid for mye kcal, men kanskje litt feil sammensatt, litt sene kvelder og sene morgener... litt annen mat.. men onsdag er det gjerne rettet opp etter at man har levd "vanlig" mand og tirsd Ikke vet jeg, men kanskje noe å tenke på?

I dag skal jeg på nattevakt, så jeg har tillat meg selv å ligge litt lenger i senga, sov faktisk ti kl 08. Heldigvis har jeg en tålmodig hund som venter stille til jeg er klar for å gå ut! 

Plan for i dag er å spise sunt fordelt jevnt utover, komme i gang med å drikke vann.... i går tror jeg at jeg drakk tre små glass vann. ALTFOR lite! Det er fint vær, så jeg må ut med hunden, kanskje komme meg helt ut til havet og virkelig SE sola. Så er det den daglige yogarutinen... Og så skal jeg selvfølgelig tillate meg selv å hvile - skal tross alt være våken hele natten. Jeg er VELDIG dårlig på å hvile.

HA en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syttitre, du sitter ikke stille :)

Vekten i går var 76,9, så nå er jeg under 77 og mentalt føles det godt!!! Satser på å være i nederste del av 76-tallet neste uke. Magen er litt mindre om det ennå ikke er synlig for andre, men jeg kjenner at klærne strammer mindre og buksa på jobb kan nå dras opp og ned uten å åpne knappen. (Orker ikke gå ned en buksestr foreløpig for da "kryper den inn i baken", men om et par kg så kan jeg gå ned til medium :) Gleder meg til det!)

Har også en kjole jeg kjøpte (litt vel impuls) i høst. En dag hvor jeg følte meg litt slank... den har jeg brukt en gang, men så gikk jeg inn i spisemodus og da ble den helt ubrukelig. Den er myk og strammer ikke, men passformen gjør at jeg ikke kan ha altfor bulende mage, likevel. Men nå begynner den nok å passe igjen. Kjøpte også et skjørt som nok passer nå. Det var veldig trangt her i november/desember). Selvfølgelig er målet at det skjørtet egentlig skal bli for stort i løpet av våren, men inntil det skjer så er det et fint skjørt  :) 

Målet for helgen er måtehold i matveien, være aktiv og nyte følelsen av frihelg! Har følelsen av at jeg har gjort et eller annet hver helg siden tidenes morgen og det passer meg dårlig. 

Håper dt står bra til med dere andre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Lørdag ble visst veiedag denne gangen.

Denne første uka etter sykdom gikk greit. Det ble lite trim, bare noen økter stretching, men jeg passet på kaloritellinga og har drukket mye vann. Eneste er litt lite søvn. Igjen... Men bruker helga til å ta igjen den biten. He he!

Enna: det kan i blant være en utfordring å bli ferdig med middag i 18-19 tida, her også. Særlig fordi jeg bor med en mann som foretrekker å spise middag seint på kvelden... Men pga. jobb og diverse fritidsaktiviteter spiser vi ikke middag sammen på alle ukedagene, alle sammen. Så da ser jeg mitt snitt til å kjøre mitt eget løp. Jeg blir dessuten utrolig gretten og utålmodig når jeg har lavt blodsukker, så jeg bør spise et måltid så fort jeg kommer hjem fra jobb. For alles del. ;) Dessuten liker jeg ikke å legge meg på mett mage. Det er som om kroppen/magen vil ha noen timers hvile fra siste måltid og frem til leggetid, ellers føler jeg meg bare stinn og uvel. 

Forresten; grattis med 76-tallet ditt!  :)

Og altså, tallenes klare tale fra mitt hold: 73,8 kg også denne uka. Det vil si stabilt fra forrige fredag. Puuuuh! Må jeg nesten si. Var redd vekta skulle sprette i været igjen etter influensaen, når hverdagen kom tilbake. Men det kan se ut som jeg faktisk har gjenerobret 73-tallet. Yay! (*en liten forsiktig seiersdans*)  Det skyldes nok ene og alene kaloritelling. Det er det jeg klamrer meg til i disse dager. At bare jeg fortsetter å telle og holde meg innafor 1300 kalorier, så MÅ det jo gå nedover, før eller siden (?) Time will show.

Imens legger jeg en kaloriplan for lørdagskosen. Sjokkis og vin, om enn i små mengder, MÅ jeg ha! Det er ukas gulrot og det som bidrar til å holde meg i skinnet alle de andre dagene.

God helg, til dere andre! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet uka med skikkelig «sunn» frokost!!! Skolebolle og varm kakao🤪. Familietradisjon på bursdager... nydelig godt, da... nå er det bare å være forsiktig resten av dagen. tid for hundetur...

håper alle har klart seg gjennom helgen. Jeg har sovet for lite. Ikke snudd etter nattevaktene. 
god dag, alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk helga etter planen! 

Snittet etter hele forrige uke, inkl. helgekosen, ble på 1205 kalorier. Very good! Og jeg gikk NED 100 gram iløpet av helga. Ha ha! Det skjer en gang hvert skuddår, omtrent. Men så er det vel skuddår i år, forresten... (?) 

Har nå sluttet å slenge på ekstra kalorier etter middag, for å komme opp i 1300, på hverdagene. Hvis summen etter endt dag blir rundt 1000-1100. Det gjør den stort sett. Kom nemlig på at da har jeg jo noen ekstra kalorier å bolle meg med når helga kommer! :P Så fredag og lørdag ble det både 1700 og 1800 kalorier. Nam! 

Ble litt trim søndag, med kjapp gåtur i 45 min. Deretter stretching. Målet denne uka er å holde på 73-tallet og venne kroppen til det - og helst krype noen nye gram nedover. 

Men, jeg må øve mer på SØVN! Det er ingen problem i helgene, men ukedagene er vanskelig. Merker at jeg fort går oppover på vekta bare pga. søvnmangel og så går det nedover igjen så fort jeg har kommet ajour med søvn igjen. Merkelige greier. Eller, kanskje ikke.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles såååå godt å vei noen gram mindre på mandager enn på fredager :) 

Nå er vi på vei, Bijou. Syns opplegget ditt med litt ekstra i helgene og heller litt sparsom på hverdager høres ok ut! Det er sånn jeg planlegger at hold-vekten opplegget mitt må bli. Men jeg er fortsatt skeptisk til om sjokolade kan bli en del av mitt kosthold igjen. Er litt som en alkoholiker der, altså. Så jeg tror ret og slett at godteri ikke trenger å komme tilbake til min mage. Is og kake er litt annerledes... så det kan jeg forsiktig ta inn igjen når den tid kommer. Men mottoet "du kan spise alt, men ikke alltid" er bra. 

Har gjort dagens yoga. Den "timen" gikk som en røyk og var veldig bra. Jeg har kommet meg betraktelig siden 1. januar. Er på ingen måte veldig elegant, men noe skjer. Jeg har bl.a blitt litt sterkere. (burde kanskje trent litt styrke i tillegg, men det får bli når det blir 🤣.

Ha en fin dag, alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no' godteri...? Du er beinhard, Enna! Det hadde ikke jeg klart. Eller... det har jeg ikke lyst til. Jeg er nok altfor glad i godteri. Og så får jeg heller prøve å finne måter å leve med det faktum på. :rolleyes:

Kvelden før veiedag her. Synes uka har gått bra og snittet er innafor. Har også klart å få til litt mer søvn, men det hjelper jo lite når jeg legger meg tidlig og bare skal lese littegrann bok på senga og boka er så altoppslukende at jeg ikke klarer å legge den fra meg før midnatt. <_< Da er jeg liksom like langt. Jaja.

Grattis med fullførte yoga-timer, Enna! Det gjør visstnok underverker for kroppen og har du holdt på siden 1. januar merker du nok forskjell allerede, ja. Tommel opp!

Håper det går bra med dere andre - også dere som ikke har gitt lyd på noen dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste at jeg ikke kom på noen vekt i dag grunnet overnatting borte.  Gikk dermed på vekten i går og den viste altså 76 kg blank. Det er nesten så jeg ikke helt tror på det. Men jeg er jo flink stort sett.  Litt rot på tirsdag og i går spiste jeg middag på restaurant, men det var kamskjell og torsk og tre bitte små ostebiter, så selv med mye smør i de miniklumpene med mos av forskjellige ting kan det ikke vært så ille. Det 4 glassene med vin, derimot🤣
har nettopp fullført de 30 dagene med yoga with Adriene og ble rett og slett litt emosjonell da det hele var over.

skal jobbe hele helgen, så det blir lite luksusmat... knekkebrød med makrell i tomat er standard «middag» på jobb... 

tar meg en tur på vekten i morgen for å se på det 76-tallet....

ha en strålende dag, alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...