Gå til innhold

2020


Anbefalte innlegg

Heisann!

Full av klassisk januar-pepp og optimisme starter jeg (igjen) en ny tråd for alle som har lyst til å gå ned noen kilo i løpet av året - og denne gangen skriver vi 2020. Enten det er ned 1, 5 eller 10 kilo. (Siden vi nå en gang er på "Ned under 10 kilo" forumet får vi vel sette grensen der.) Selv er målet 10 kilo ned, på sikt, i det tempoet kroppen tillater det.

Hva kan vi få til på 1 år, folkens? Fra januar til desember. Det er mitt fokus, i første omgang. 1 år med livsstilendringer. Så får jeg se hvor langt jeg har kommet innen desember 2020. Om jeg blir kvitt alle 10 kiloene, eller 5 eller 3. Alle gram nedover er en seier for min del,  i 2020. (Eneste jeg fikk til i 2019 var å holde vekten.)

Litt om meg: 46 år, 1,68 høy, 74 kg tung rett før jul. I fulltidsjobb og med 1 barn i barneskolealder. En gammel GR-traver, tilbake fra 2011, som klarte å slanke av meg alle graviditetskiloene (and then some) og deretter holde vekten frem til ca. 2015. Deretter gikk jeg suksessivt oppover, jevnt og trutt, frem til 2019. Nå gidder jeg ikke mer av nye kiloer.

Utfordringene mine er mest psykisk, spesielt i forhold til jobb og plikter ellers. Jeg ofrer "gjerne" helsa for å være samvittighetsfull på jobb og familiemessig - og sånn kan jeg ikke fortsette. Det resulterer i stress, bekymringer og søvnmangel, som igjen ofte ender i trøstespising (og vin) og etterlater null energi og ork igjen til trening. Kort fortalt: jeg blir et slakt.

Så mine mål for 2020:

* Drite i jobben. Ha ha! Neida. (Joda...) Eller mer konkret; ikke ta all verdens bekymringer for ting som ikke fungerer på mine egne skuldre. Det er kun en jobb. Jizzeezz! Slapp av.
* Begynne å føre kaloriinntak igjen på GR. I første omgang frem til sommeren. (Lettere å motivere seg når jeg gjør en tidsbegrenset deal med meg selv der. Synes det jo er pyton.) Jeg følger Meny 1 (1300 kalorier), fra i dag.
* Gjenoppta regelmessig trening. For min del betyr det: flere gåturer, gjenoppta joggingen, rockering, stretching og litt styrke. 

Noen flere? Sleng dere med! :) 

Jeg har veiedag hver fredag. Kan ikke love rapportering hver bidige uke fra min kant, men det betyr ikke at jeg ikke henger med likevel. Jeg gir meg ikke før jeg er i mål. Stahet pleier å lønne seg til slutt, har jeg erfart. 

Så 2020, bring it on! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Slenger meg gjerne med jeg, i år som i fjor. 😊 Lærer visst aldri. Nådde målet mitt i mai, og var kjempe fornøyd. Hadde da gått ned totalt 22 kg, 6 av dem i 2019. Men så var det det med å holde vekten da, det er jeg slett ikke god på. Tenkte å vente med startvekt til mandag, (Må alltid starte på en mandag 😂) så får vi se hvor ille det har blitt denne gangen.

Første del av 2019 gikk egentlig strålende både med tanke på vekt og trening. Og jeg deltok på BDO- mila, jentebølgen, topp 7, Trondheim maraton (halv maraton) og Oslo Maraton (10 km). Tror kanskje det ble vel mye trening en stund, for etter alt dette mistet jeg trenings motivasjonen og dørstokkmila ble skyhøy. Måtte slite meg avgårde på hver trening, og det ble færre og færre av dem. I desember nesten ingen. Så nå må jeg vel nesten starte på nytt. Håper bare motivasjonen er med meg. 😊

I år har jeg forresten ikke planlagt noen løp eller konkurranser. Vil bare trene det jeg har lyst til uten press og stress. Håper det blir litt mer lystbetont da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt år, nye muligheter! Kjempelett å se fremover (bra med ny tråd, Bijou👍Har selv en tendens til å ergre meg over ting som jeg ikke lenger har kontroll over (fortiden), så riktig psykologisk dytt for meg). 
 

Årets andre dag, og jeg har søvn som et stor og viktig punkt på 2020-agendaen. Rom ble ikke bygget på én dag, så det er bare å fortsette å jobbe med å komme meg tidlig nok i seng og få nok timer på øyet hver natt. 
 

Skal registrere så mye og ofte jeg får til, tar en måned av gangen, evaluerer og prøver å matche bra resultat eller forbedre hvis ikke helt topp. Må også få på plass bedre jobbrutiner, trenger å ta fritiden tilbake så ikke jobben overskygger alt, det har jeg lite igjen for og skaper bare stress.

Hovedmålet er ned litt over 10kg. 2. januar 2020 er jeg 47 1/2 år, 172cm høy om jeg ikke har krympet litt og 86,3kg. Prøver å legge meg et sted mellom Meny 1 og 2 - den første med høy dørstokkmil og den siste med treningsvaner på plass. 
 

Føler meg både motivert og samtidig ørlite desillusjonert - trenger å ta grep, samtidig så fikk jeg jo «nok» av månedsvis med forsøk på riktig fokus mot slutten av året i fjor.  Årsaken til selvmedisinering med mat (trøstespising) må jeg ta tak i (som sagt, så gjort:bestilte samtaletime nå! Kanskje den konstante klumpen i halsen endelig får slippe taket...)

Ha en fin torsdag!
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår dere! Jeg er også en gammel traver her. Har i flere år strevet med de siste tre kg. Nå er det dessverre mer enn bare tre kg som skal av. Jeg har min egen tråd også som jeg skriver litt i, men jeg vet at jeg får mer fart i nedgangen om jeg er med i en tråd med litt mer aktivitet i. Så her er jeg.

Jeg er 47 år, 164 cm og vekt ca 65 kg +/-.  Skal ned til 58 kg som er min trivselsvekt, men har 60 kg som delmål innen 1. mars. Jeg har veiedag på mandager, men kan gjerne rapportere inn vekt på fredager her også. Jeg ligger på meny 1 og med 1300 kcal. Det er til tider litt tøft, men om det skal monne noe særlig så har jeg ikke noe valg. Jeg har tidligere hatt gullmedlemskap og kjenner godt til sammensetningen av måltider og viktigheten av det, men vanskelig å holde seg til det man skal er det altså. 

Selv om jeg startet så smått på mandag så har ikke den store motivasjonen vært der syns jeg. Det er først i dag at jeg virkelig er motivert, for nå har hverdagen kommet for fullt med jobb og det som hører med. Det er noe med den klassiske januar-peppen ja :lol:  Nå er vi i gang igjen dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! 2019 var ikke så verst. Jeg klarte å gå ned til 10 kg under den vekten jeg har ligget på i flere år.( ihvertfall 10 år). Nå er jeg veldig spent på hvilken vekt som blir min trivselsvekt. Litt om meg: jeg har 2 småbarn i barnehage alder, og en som begynner på ungdomsskolen til høsten. Jeg jobber 78% + ringevikar. Jeg bor på småbruk og har hester, hund, katter og høner. Gleder meg til våren med lengre lyse kvelder. Da skal jeg ri inn den ene ponnien her. Derfor er det en fordel om jeg veier minst mulig uten at det går utover helse. Unger, dyr, husarbeid og jobb holder meg i aktivitet. Jeg har ingen kostholdsplan, eller trenings plan. Men en plan om å gå ned litt til. Jeg er 165 cm , og veide 63.3 kg idag. Sikter mot 59.X( under 60)  i første omgang. Jeg kan rapportere på fredager her🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle. Føler jo at vi kjenner hverandre ganske godt 😘.
jeg har jo også «min egen» tråd, men det er uten tvil artigere å være flere sammen. 
jeg er eldst av dere 55,5(!) år. Som Bijou hadde jeg mine «glansdager» vinteren 2012-13... siden har det økt på, dessverre. 1 nyttårsdag viste vekten skremmende 80,9 kg men det verste var midjen som var nesten 1 meter!!! 97,5 cm. Hvordan er det mulig? (Altså det vet jeg godt, men fryktelig skremmende!!!)

Jeg har inngått en «nei til godteri-avtale» og selv om «alle» slankeguruer» sier at man ikke skal kutte ut totalt det man liker, så er godteri og kaker NEI. Vin derimot tillater jeg. Skal bare gå litt ned på mengden😉
Har meldt meg på yoga på internett og skal bruke 30-60 minutter på det hver dag. Dette er så godt for meg og jeg blir blidere av det. Går turene mine med hunden og har som mål å komme i gang med løping, igjen. 

Ser andre prøver å legge seg på en meny på ca 14-1500 kcal. Tror jeg prøver på det, også. 
Det spiller ingen rolle for meg når jeg registrerer. Fredag er egentlig en god dag, kan godt melde inn da. 
jeg liker jo godt å lese hva andre gjør og skrive litt selv, men jeg har ikke små barn, så tiden er litt mer min... så dermed kan det hende jeg skriver oftere. (Men kan jo gjøre det i egen tråd...)

Mye skravling (som vanlig) fra Enna. Vi tastes

 

og målet mitt:

Vekt: Egentlig 68 kg, men siden vi er på «under 10 kg) så begynner jeg med 71 kg, 

trening: jogge/løpe x3/ uke, push-ups og mege/rygg

yoga: daglig

turer med hunden: daglig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og tid for rapportering av vekt på tråden her. Dagens vekt viste 64,6 kg. Det er ned 0,7 siden forrige fredag i det minste, men jeg har fremdeles ca fem kg som skal vekk innen 1.mars. Det er bare å stå på videre. Jeg er glad i å trene og trener allsidig, så det er ikke det som det skal stå på. Verre er det med å holde seg til sine tilmålte kalorier da. Hjelper lite å trene dersom man "spiser/drikker opp" alle forbrente kalorier igjen. 

I dag har jeg fått meg en frisk gåtur ute i solen og på glattisen, men det ble en ganske forblåst tur! Ikke mye som minner om en vinterdag i januar i hvert fall. Ser at det blir lysere for hver dag da, og det er da noe ☀️ Så må jeg forsøke å være så flink med kaloriene i helgen som jeg bare kan. Dette må jeg jo få til! Ha en fin helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i gang! 

Velkommen til alle nye og kjente fjes! :) Fleste gamle kjente, tror jeg. Men som jeg leste her på nrk.no forleden, av en psykolog; "– Faktum er at de som får til å gjennomføre nyttårsforsettet sitt, gjerne har forsøkt mange ganger før. De har mislyktes kanskje opptil flere ganger, og derfor er det bedre å prøve å kanskje mislykkes enn å ikke prøve i det hele tatt."

I år er vi de som har forsøkt før og mislyktes opptil flere ganger, men som får det til denne gangen, dere! Eller... de som samler enda mer erfaring, til neste gang. Vinn-vinn! He he!

Her sveipet vekta innom 75-tallet i løpet av jula, men jeg tok grep fra 1/1 og har vært flink med kosthold og trim i 2 av årets hittil 3 dager. (Ikke i dag, dessverre. Har sittet og snørret og grått meg gjennom Ari Behn-reportasjer etter jobb og dyttet i meg lakris og Twist.) Veide inn på 74,7 kg i morges på veiedag. Det er jeg uansett fornøyd med. Pjuh! Men utfordringen nå er alt SNACKSET og vinen som flyter rundt her hjemme, etter jul og nyttår. Pluss at jeg går inn i PMS-uka mi. Dårlig kombo. 

Men jeg har spikret meg en plan. Får bare prøve å ta på skylappene og holde meg til den. 

Lykke til videre til dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en gammel traver til!

Som har feira jul lenge og vel. Og det har blitt et solid tillegg. Idag sto vekta på 67. Det ligger det masse tradisjons matlaging, smaker, feiringer, hytte turer. Får håpe det er Easy come, easy go denne gangen...

Fra mandag er det tilbake til hverdagen, med mye fast trening, det skal bli godt. Særlig dansingen, det er så lystbetont. Har et kne som krangler, hatt det lenge. Min store skrekk er at det må opereres, og settes inn protese. Men man må tenke på at det finnes så mange bra reservedeler for gamle folk, og alternativet er å ikke kunne gå i hele tatt.

Bare å sette igang igjen. Man har jo greid det før.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladde tilbake til januar 2019. 

Det morsomme er at det samme hendte den gang. 67 kg etter jul, etter å ha holdt meg mellom 63 - 65 stort sett resten av året....

Da er det altså en slags tradisjon. Fritt fram i jula, og januar innsats.

Men kunne ha vært morsomt å stå på ned til iallefall 62 igjen nå, og se om en klarer å holde  det sånn nogenlunde ut året....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen og lørdagen gikk så som så. Jeg har ikke brutt godseriavtalen og har ikke rørt snacksen som har stått framme.Spiste litt usaltede nøtter i går og det er jo ikke mye som skal til for å gå over 1300 kcal. Det er litt lite mat, syns jeg. Jeg er 173 cm høy og selv om jeg ikke akkurat trener sånn veldig beinhardt så kommer jeg nok til å spise rundt 14-1500.. selvfølgelig kan man putte på masse grønt, men litt ost og et rundstykke og man har passert frokost kaloriene... sukk - jeg ELSKER brød og ost!!!

Vel, vel. Håper dere andre klarer dere helt supert.

God søndag hilsen

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mandagen kommet og jeg har gjort det jeg har grua meg til, gått på vekten. 77,3 kg viste den i dag, og det var betydelig verre enn jeg hadde trodd. Har gått opp over 3 kg i jula. 🤬 Får bare krysse fingrene å håpe at de første kiloene er væske som forsvinner fort. Håpet på det samme i fjor også, men da gikk det ikke sånn. Måtte jobbe og slite for hvert et gram. Så her er det vel bare å innstille seg på kamp. Skulle ønske jeg kunne si at jeg var topp motivert og virkelig klar for å starte kampen, men sannheten er vel at motivasjonen er sånn middels. Men vi får håpe det holder. 
Jeg er skikkelig hekta på søtt etter jula, så første pri blir å jobbe med å få ned sukkerinntaket. I tillegg må matmengden ned, har vent meg på store porsjoner. 
 

Fikk trent litt i forrige uke, og jammen var det tungt. Kan ikke huske sist det var såå tungt å trene. Stort forbedringspotensiale der. Så forresten veldig godt i speilene på treningssenteret at vekta har økt. Treningsklærne satt ikke akkurat pent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Løffen, Snupsipups. Hold ut!! Du har nådd så langt. Du klarer det sammen med oss. 
Det er tirsdag og jeg gikk en sniktur på vekta og den viser nedover. Jeg er litt sånn av og på vekta. Når jeg er i god stim så går jeg ofte på vekta, men med en gang noe ikke går min vei, så slutter jeg å veie meg. Det burde være omvendt!!! For det er jo når det går trått at det er viktig å følge med. Hvorfor ellers er vi gjengangere her?? 
så jeg legger veiing til målene mine for 2020. Minst en veiing PR uke. Det er sikkert ikke riktig psykologisk, men for meg er det å veie seg den eneste måten å se sannheten i øynene når jeg trasker i motbakke.. jeg har dessverre erfart at skylappene kommer og limer seg fast slik at jeg ikke ser (ha-ha... merker på klærne er vel et bedre uttrykk) resultatet før det har gått for langt.

jeg arbeider med å huske nådig pene ting til meg selv hver dag, men også si pene ting til andre. Yoga-treningen er bra på den måten. Hun jeg følger på YouTube er ekstremt opptatt av det. Fin ting 🥰
 

ønsker alle en god dag i dag.

 

enna

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg også, Syttitre! :)

Her gikk også helga sånn passe. Dvs. som vanlig, med noen gram opp. Og sneiet dermed innom 75-tallet igjen. Grumpf! Jeg kjøpte riktignok ikke noe lørdagssnacks, men til gjengjeld støvsugde jeg kjøleskap og skuffer etter alt som lå igjen etter jula og "ryddet" det effektivt inn i gapet. Så bortsett fra noen sitrondrops er det omsider klinisk fritt for godis i heimen. Pjuh!

Logger fortsatt kalorier på hverdagene (helg orker jeg ikke). Men merker at hvis jeg ikke logger fortløpende, på mobilen, så sliter jeg med å huske det til senere på dagen, når jeg skal sitte og føre inn alt. I alle fall, har klart 1300 de fleste hverdagene til nå, med noen 1400-dager. Synes egentlig ikke det er så vanskelig, så lenge jeg holder meg til det samme til frokost (havregryn og Biola) og lunsj (ulik salat) hver ukedag - og faster etter klokka 18.00-19.00 på kveldene.

Trim har stort sett gått i stretching og gåturer, men i dag polstra jeg begge knærne med støttebånd og tok min første joggetur siden november eller noe. H.e.r.r.e.g.u.d. så mislykka! Melkesyra kom etter 3 sekunder og varte hele turen, det ene kneet protesterte, hoftene (!) protesterte, pusten gikk i hvesing og jeg hadde motvind mesteparten av turen. Verste joggeturen på årevis. Altså, virkelig ÅREVIS! Løp 5 km på 40 min. Og da løp jeg ikke hele turen en gang, men slepte meg avgårde deler av runden. Positive ting.....? Ehm... Jo, at det verken var snø eller is. Og at jeg faktisk fullførte. 🏆 Go me!

Planen er å komme meg ut igjen på torsdag, men om knærne er med på mer jogging denne uka eller om det blir gåing istedet, får vi se an. Jeg har lovet meg selv å starte trimmingen litt rolig i starten denne gangen, istedet for å tyne meg til jogging 3 ganger i uka helt fra start av - og ha utslitte knær innen februar. Been there, done that.

Ha en fortsatt flink uke dere andre også! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det bare er meg som "trenger hjelp" fra forumet? Jeg tenker at det hadde vært fint med en å "prate med" akkurat nå, men de fleste er vel på jobb... (jeg jobber skift og da har jeg til stadighet fri når andre er på jobb - og motsatt.... Akkurat nå er det første gang jeg kjenner at lysten til å spise en hel Jarlsbergost er  til stede siden 1. januar. Jeg tror jeg rett og slett skal lage meg den fine lunsjen jeg har planlagt og så komme meg ut med hunden. Da får jeg forhåpentligvis brutt den skummel tankerekken. SI i fra om det er flere av dere som har lyst på en "prat", da... eller klarer dere dere med bare en sjekk-in pr uke??? 

Hilsen en lett desperat Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god natt. Da er jeg våken med et barn. Kan jeg like godt rapportere inn vekt idag 62.2. Denne uka har jeg tatt opp en tredemølle fra kjelleren, ingen har løpt på den.  Uka har flydd forbi med jobb og for lite søvn. Min største fristelse etter julen er sjokolade. Spist sjokolade og annet i ny og ne denne uka. Jeg har satt igang med strikking, da glemmer jeg mat/godteri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trestol, flott nedgang👏
jeg rapporterer inn vekt på 78,2 kg som er ned 2,7 kg og midje 95 som er inn 2,5 cm 

Dette er siden 1/1 altså litt over en uke. Jeg er tilbake der jeg var litt før jul, omtrent 

i går jogget/løp jeg 5 km sammenhengende, men brukte ca 34 minutter. Løp på tredemølla med 2% stigning (har lest at det omtrent tilsvarer motvinden når man løper på flatmark ute). Jeg presser meg ikke veldig, men det kjentes godt å løpe sammenhengende, igjen. Gjorde litt plankeøvelser også. Ute med hunden gjorde jeg utfall og fikk dermed trent lårene litt, også. Lå i dag morges og kjente hvor deilig det er ikke å være så stappmett hele tiden. Lungene har rett og slett plass i brysthulen👏🤣. Skal arbeide med å huske den følelsen!

i kveld er det nattevakt... så jeg får være flink å planlegge nattens måltider. 
nå må jeg ut med bikkja og så er det yoga-tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry Tresol... ser jeg skrev "Trestol" i siste innlegg...

hvordan går det med dere? Savner å høre innrapportering fra fredag...

Jeg rir videre på bølgen av nyttårsforsett og har kjempet meg gjennom to av tre netter hvor bordet har bugnet av sjokolade og andre godsaker. Jeg har holdt meg unna selv om det ved et par anledninger nesten holdt på å gå godteri inn i munnen "på vanen".

Har nettopp kommet inn fra en sølete tur i skogen. Nå er det yogatid mens mannen lager middag. Grei fordeling :)

Håper dere henger med, alle sammen. 

 

God søndag ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enna - og alle dere andre!

Skjønner godt at noen trenger litt mer "hjelp" fra forumet enn andre. Selv er jeg som sagt ikke den som klarer å rapportere inn så veldig regelmessig, men "er her" likevel. Sort of.

Husker da jeg var flink på GR sist (i 2012...), da rapportere jeg inn 2 ganger om dagen eller deromkring. :blink: Én gang tidlig på dagen og en gang senere, for å rapportere hvordan det hadde gått med dagens planer. Men i ettertid ser jeg jo at det passet helt fint, den gangen, fordi jeg gikk i barselpermisjon... All den ledige tiden har jeg dessverre ikke nå lenger, i 100% jobb. Siste månedene har jeg også hatt mer fokus på å få nok søvn. Så det hender rett som det er at jeg tenker at jeg burde rapportere inn på GR-forumet, men rett og slett prioriterer senga. He he! Og sånn går no' dagan. Bokstavelig talt. Litt for fort...

Denne uka veide jeg inn på 75,4 kg. Litt skuffende, men sånn er det i mensen-uka. Alltid litt opp. 

Men fikk altså unna tidenes verste joggetur på tirsdag, tok speedwalk-tur torsdag og tenkte det samme nå i helga, men har rett og slett sovet bort mesteparten av helga. Den som sover synder ikke...(?) :rolleyes: Eller noe sånt. Har også tatt stretching og litt styrke. Får håpe det vises på vekta, etterhvert. Forresten, det minner meg om at jeg må få laget meg en sånn Lilyslim-graf for 2020.

Hold ut, Enna! Og dere andre! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, og på tide med en oppdatering. Ja, hva skal jeg si... jeg greide rett og slett ikke å gjøre jobben forrige uke. Startet bra mandag og tirsdag, uten søtt, registrerte mat og kalori inntaket lå pent der det skulle være. Onsdag ble det alt for lite mat på jobb pga hektisk arbeidsdag noe som resulterte i ulvehunger og høyt inntak på kveld og det inkluderte dessverre også søtsaker. Torsdag, fredag og lørdag fortsatte jeg på samme vis uten at jeg har noen brukbar forklaring på det. Først i går greide jeg å ta meg i ørene og komme meg tilbake til normalen. Og så var det vekten da, den burde utvilsomt ha gått opp, jeg har spist rikelig over kalori behov. Men merkelig nok har den gått ned til 76,3 kg i dag. Det kan kun være væsketap, må ha vært stinn av salt forrige uke...
 

Men da er det mandag og en ny uke med masse muligheter ligger foran meg. Her er det bare å gripe dem. Skal ikke la meg stoppe av forrige ukes fjasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen med nattevaktene er over og jeg har noen dager fri. Det skal bli godt. 

I dag blir det en togtur til Oslo og konsert og tog hjem, igjen. Så jeg må ha med matpakke. Har stått opp litt tidlig etter å ha sovet bare tre timer, men må rekke yoga, lufting av hund og litt annet før jeg farer av sted til toget.

Nå har jeg spist en hjemmelaget kornblandingsfrokost med skummet melk og en banan. Det er og blir min favorittfrokost. Selv når jeg en sjelden gang er på hotell, spiser jeg det. Da "skeier jeg gjerne ut med at jeg tar yoghurt i stedet for melk på :)

Nå er jeg litt frossen - lite søvn + at det er litt kaldt i huset. Skal gjøre yoga, så blir jeg god og varm.

Etterpå blir det ut i solen med hunden. Det er så annerledes når det er litt sol etter alle de går dagene som har vært i høst og vinter. Det gjør noe med humøret mitt, hvertfall.

Ha en fin dag, alle.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere i denne tråden. Håper det er greit at jeg "hiver meg med". Jeg har hatt et travel høst og vinter så langt, med mye som har skjedd og litt ekstra kilo har kommet snikende seg på. Mitt mål er å gå ned til 69 tallet i første omgang. Status på vekta i dag var 72,5 kilo. Er igang med registrering av mat. Litt trim satser jeg også på i løpet av uka! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...