Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

På 4.10.2022 den 18.51, mia-53 skrev:

Ned 0,5 kg pr.uke. Det greier vi.. kanskje motivere hverandre til trim/tur en kveld av og til?

 

Ja, det hadde kanskje vært noe. Jeg skjønner ikke åssen jeg skal klare å holde fokus over tid. Har jo klart det før, men de siste åra så er det to dager flink (hvis man kan bruke det uttrykket), og så på galeien .

Jeg faller så dugelig i godteskåla, og hvis man "plutselig" har spist 1000 kcal.... blir helt oppgitt over meg sjøl. 

Toam, jeg veide meg igår, og da var jeg 112.4. Jeg er så dagvill, så jeg trodde vi var mye lengre ut i uka allerede. Men det holder å legge det inn i neste uke, men skal jeg gå for 0.5 pr uke, så må jeg jo ha riktig utgangspunkt. 

5 kilo før jul hadde jo gjort seg. Ikke minst å få snudd trenden. 

Ja, beklager at jeg øser min frustrasjon. 

Og dere, så mange flotte nedganger på mange her inne denne uka! Grattis !! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 så mange flinke her da, er virkelig imponert. Her hos meg går det litt på halv åtte fortiden. Var på vekten tidligere i uka og da var det litt ned, men kommer tilbake med vekt i neste uke. Mye som skjer hos meg nå så fokus er ikkje helt på plass. Går på en hormon kur som er litt tøff og både humør og matlysten er så som så. Og trening har eg desverre ikkje hatt overskudd til akkurat nå. Håper å snart komme sterkere tilbake. 

Ønsker alle ei sunn og fin helg 🌺🌺

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg dere får en fin helg, tross all motgangen mange har.

Jeg har heldigvis blitt bra av forkjølelsen, og tenkte meg ut en tur. Men så ringte en venninne som jeg hadde lovet skulle få et quiltemønster jeg har to av. Så da får jeg være hjemme til hun har vært her. 

Vasker klær og rydder litt hus mens jeg venter. 

Snakkes i neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det 400 gram opp. Får ta en ny vekt i morgen og håper på bedre resultat. Startet med dagbok i  går, i ettertid etter at alt var fortært. Og en helt vanlig dag kom jeg opp i 1800 kcal. Ikke rart jeg ikke går ned i vekt. Må legge inn i dagboken før jeg starter dagen. I går kveld la jeg inn alt som står på menyen på VK for mandag, Det gir ca 1400 kcal, og da bør jeg holde meg mett. Så er det bare å holde planen. Ikke alt som er like greit når en bor sammen med noen. Fristelsene står i kø. 😉

Listen kommer på onsdag. Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag :80,0.Og jeg som var motivert til å gå ned 😔Har prøvd sommerklær og det var ikke noe kjekt. Jeg har knapt fire uker å kvitte meg med to kilo ....kanskje 😓 Enig med deg,Toam. Å bo sammen med noen som slipper å tenke vekt er en stor utfordring. Is og sjokolade til kaffen ,og det liker jeg også !Ja,ja jeg kan ikke kaste ham ut heller😂 

Ha en fin dag og takk for at du ordner listen,Toam🌹

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, må vel heller kaste ut isen enn mannen :lol: ikke lett når det står rett foran nesa på en.

Jeg får nå en stor utfordring: reiser på hyttetur med to venninner fra onsdag til mandag. Hjeeeelp! Jeg har gitt beskjed om at jeg skal ikke ha "helg" alle de dagene. De må spise det de vil, men ikke sette ut godteri ,også spiser ikke de. Da vet jeg hvem som tømmer bollen -_-

Idag veide jeg faktisk 111,0, altså 1.4 kg ned fra forrige uke. Kan nesten ikke tro det stemmer, for jeg har ikke vært superflink..... men vet dere, det var det jeg veide, og nå må jeg prøve å ikke gå opp på hytteturen. Det er målet! 

Jeg ble litt inspirert av deg,Mia, med 0.5 ned i uka før jul. Det skal jeg prøve.

Ha en god kveld! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke 20 Uke 35 uke36 Uke 37 uke38 Uke 39 Uke 40 Uke41 Uke 42  +/- siste uke Mål
Alv 79,7 79,4 79,9 80,4   80,7 80,3   79,9 80,0 0,1  
Andemor 87,5 87,7 88,3 87,4 --- 88,4 88,1 87,9 88,4   0,5  
Mayh 97,1         96,2 95,5       -0,7  
Mia-53   103,8           103,4     -0,4 95
Smaller             86,3 84,9 83,8   -1,1 80
Taseline 112,1   108,2 107,9 107,4 108,0 107,4   107,4   0,0 80
Toam 93 89 89,8 89,9 91,0 90,7 90,1   90,6 91,0 0,4 75
Tonio               111,4 112,4 111 -1,4  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange som har rapportert vekt denne uken. Her er listen. Kommer det flere så legger jeg det inn i excelarket og det kommer med på neste uke. 

Nå ser det ut til at vi får VK gruppe til å fungere igjen, men foreløpig blir noen av oss her en stund til. Vi kan ikke gi opp. Selv har jeg jo vært både på GR og VK forumet i mange år. Samler på venninner 😃 og gode samtaler. 

Første delmålet nå er å komme ned i 85 kg før nyttårl. Det er 10 uker til, dvs 600 gram i uken. Tøft, men mulig. Bruker dagboken, men spiste masse gammel is fra fryseren i går. Var alene hjemme. Ingen som ser strengt på meg. 

I dag skal jeg få med meg søsteren på Ikea og etter det kan vi sy litt bunad.

Ha en fin onsdag og kos dere i finværet (på østlandet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag 79,6.Ned 0,4. Det er lurt å ha det litt travelt med å rydde og vaske litt og glemme og spise.😅....Sønnen og familien skal bo i huset vårt noen uker.De skal ha full renovering av kjøkken og stue fra i dag. De kunne jo bo på hytta, men det hadde vært tungvint. Så da flytter vi. Greit å ha to hjem☺️  I dag har jeg vært hos legen og tatt blodprøver, BT og pusteprøve(spirometri)Og jammen fikk jeg satt influensavaksinen også.Må vite at jeg er noenlunde frisk før jeg drar til GC.

Været er nydelig så nå dro en til fjells. Jeg vil slappe litt av. 

Ønsker dere en fin mandag og en god ny uke ❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har eg vært på vekta i dag og den viste 0.7 ned til 106.7 😊 Så det var eg veldig fornøyd med. Prøver å tenke på hva eg spiser og spesielt lite inntak på kveld. Spiser middag ca 15.30 så er jo noen timer igjen av kvelden. Trening blir det desverre lite av da ett kne hovner opp så ofte. Da er det vondt å gå eller bøye kneet. Skal på MR så håper å få en løsning på det 🥲 Eg har også tatt influensavaksine, føler det er tryggest 😊 I morgen sksl eg ha klubb så da blir det nok litt for mange kalorier,  men synes att det er de vanlige hverdagene som betyr mest. Klarer lettere å være sunn de dagene om eg unner meg litt i helgen eller i besøk. Men i passe mengde da 😉 Ha ei fin og sunn uke videre alle sammen 🍁🍂🍁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her hos meg er det som sist 103,8

Livet er slitsomt, men det er jeg som må rydde plass og endre på det. Nå har jeg flere søsken som er syke og det faller mer på meg . Kjenner at jeg blir veldig sliten og igår falt jeg for sjokolade og smågodt.

Men positivt likevel,fordi jeg greide å stoppe midt i posen.

Jippi. Heier på dere alle men mest på meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke 20 Uke 37 uke38 Uke 39 Uke 40 Uke41 Uke 42 Uke43   +/-  +/- Totalt Mål
Alv 79,7 79,4   80,7 80,3   79,9 80,0 79,6 -0,4 -0,1  
Andemor 87,5 87,7 --- 88,4 88,1 87,9 88,4   88,0 -0,4 0,5  
Mayh 97,1     96,2 95,5         0,0 -1,6  
Mia-53   103,8       103,4   103,1 103,1 0,0 103,1 95,0
Smaller         86,3 84,9 83,8     0,0 0,0 80,0
Taseline 112,1   107,4 108,0 107,4   107,4 107,4 106,7 -0,7 -5,4 80,0
Toam 93 89 91,0 90,7 90,1   90,6 91,0 90,7 -0,3 -2,3 75,0
Tonio           111,4 112,4 112,2 111,6 -0,6 -0,2 107,4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tasseline, spiser du ikke etter middag? Veldig fin nedgang. 

Mia, skjønner mye faller på deg nå. Men stillstand er ikke verst, og du klarte å besinne deg i godteposen! 

Takk for listeføring, Toam.

Vinker til alle!

Jeg hadde en fin hyttetur, men ble jo for mye både av salt og søtt. Jeg er ram når det kommer diverse skåler på bordet. Men har kommet inn i god rutine etter hjemkomst. 

Imorgen er det bursdagsfeiring, og jeg vet det blir taco og Snickerskake. Mmmh! :):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig følte jeg at jula var rett rundt hjørnet... 8 uker til idag, da. Men det går jo gjerne fort. Må virkelig komme igang med julegaver. Liker å være ferdig med gavekjøp til 1.desember, så jeg unngår stress de siste ukene før jul. 

Så gjelder det også å holde seg unna småkaker de kommende ukene, og drøye til jul med denslags. Som dere vet er jeg en søtmons, og må ha noen kjøreregler. Marsipan er heldigvis ingen fristelse for meg. 

Håper det går bra m dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere sikkert husker, så kom jeg ikke inn på forumet her fra min ip-adresse. Og pling, så kom jeg på at jeg da kan skru av wi-fien, og da funker det jo gull :rolleyes: 

Er dere motiverte for innsats frem mot jul? Tenker noen ganger at hvis vi tillater den gyldne middelvei, så blir det ikke alt eller ingenting. F.eks denne helga har det blitt kake 2 dager, men ellers sunt og rimelig moderat gjennom uka. Og idag er det på'an igjen. Selvom det skulle bli oppgang denne uka, så er jo det 1 av 7 uker før jul. 

Heia oss! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...