Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

Da var det bare nesten i mål, men godt nok. Det ble 70,1 kg, og de siste 100 grammene, får bare være. Nå går jeg over på å prøve å holde vekten nede, men samtidig litt "mildere" spisemønster. Fra idag er det lov å spise is av og til, og det vil ikke være et så strikt spisevindu.  Så må jeg krysse fingrene for at  det går bra. 🤞 

På et senere tidspunkt skal jeg kanskje prøve å gå ned til 65 kg, nå som jeg har sett at det kanskje kan gå. 70 kg har vært et umulig mål, jeg har håpet på med ikke trodd på. Men det blir ikke nå. Det er nå nesten 20 kg ned på nesten 4 mnd, det er mye, og dobbelt så mye som jeg håpet på når jeg startet i slutten av februar. Nå trenger jeg og kroppen litt pause til å hente oss inn. Og kanskje noe strammer seg opp litt mer etterhvert? Det er lov å håpe. :)





 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka 20 kg på 4 mnd er jo sinnsykt, forstår godt at du vil ha pause. Samtidig er du jo virkelig i et godt system og ingen selvfølge at det bare er å ta det opp igjen. Det kjenner jeg på kroppen som har gått ned 5 kg på 3-4 mnd og det har krevd streng diett.

 

Her svinger det veldig nå, var på cup og gikk mye. Men så er det ikke så lett å styre måltider så var grilling av hamburger hver kveld mm. Men men jeg vet det er jo bare å holde ut så går jeg ned til sist. Det jeg ikke gikk ned forrige uke får komme denne eller neste. Vurderer å begynne å drikke cola z igjen snart. Selv om jeg egentlig ikke savner det så ekstremt, kan se om jeg finner noe annet. Pr nå går det mye i iste ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det jeg hører Pepsi Max? Trodde vi var på lag og holdt oss til nettop Pepsi Max og ikke Cola. 😄 Spøk til side. Synes det er flott at du klarer deg bra, til tross for at du er på andre steder (Cup) og ikke kan ha helt kontroll. 👍 Hadde vært lett å bare gå opp, isteden for å klare å holde seg dit man er kommet. 

Jeg kommer ikke til å kaste alt på båten, men kommer ikke til å være like streng. Og en liten del av meg tenker at kanskje jeg kan gå ned litt mer. Men på den annen side vet jeg at jeg må stoppe opp litt, for jeg merket at jeg begynte å få litt skrudde tanker, og fikk dårlig samvittighet om jeg puttet noe "feil" i munnen. Og ja man skal tenke igjennom ting, men man skal ikke begynne å dømme seg så hardt som jeg gjorde. Så nå gjelder det å påse at alt er bra. Og går jeg ned mer nå, er det en bonus og ikke et mål akkurat nå. Dessuten tror jeg hud og alt har litt godt av å tilpasse seg her. Den krymper jo ikke like lett lenger. :( Men man kan jo håpe at den krymper litt mer. 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for Kikka 🎉 den første av oss til å nå målet 😃 Vil jo si at du er i mål.. de 100g kan jo ha vært borte allerede dagen etter, selv om du nå sier at du skal slippe opp litt :)  Utrolig imponert over det du har klart, og det blir spennende å følge deg videre :)

Det er stille fra en del nå, kanskje flere som begynner å komme i feriemodus :)

Selv har jeg hatt en hard helg med sankthans og to bursdager😅 og med hard mener jeg utfordrende i forhold til antall kalorier.. så jeg har gått litt opp igjen..

en advarsel mot hva som kan skje i løpet av sommerferien dersom jeg ikke passer på!!

 

Ukens tabell har flere tomme ruter, men jeg legger den ut uansett :)

vektuke26.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye,Kikka!!👏🎉👑 VELDIG bra jobba!!Nyt sommeren med god samvittighet 😁

Jeg har gått inn i litt feriemodus den siste uken,og bare vært nok bevist,så jeg holder vekten.Og den er akkurat det samme som forrige uke.Skal ta et siste støt inn med sunn mat og trening fram til vi reiser på ferie på tirsdag.Da blir det 2 uker uten veiing,men rett på vekta når jeg kommer hjem 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra nå har sommeren kommet! Har hatt årets første dag ute i solen idag, og testet den nye bikinien jeg kjøpte tidligere. Jeg er ikke noen solelsker, men litt brunfarge kan jo kamuflere både det ene og det andre. 😂

Helen, jeg håper du bruker bryllupet og bryllupsreisen dere til å nyte den og livet. 2 uker uten å tenke vekt, må være lov under slike omstendigheter. 

Kjekt med oversikten vår, som du lager Silje. Det gjør det litt mer forpliktende og prøve å  holde litt kontroll. :) 

Uansett om dere skal på ferie eller ikke, så er det jo sommer nå, så jeg ønsker dere alle en riktig god sommer! 🌞

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja god sommer til alle!

Jeg skal ha en uke ferie nå, det kommer ingen tabell da, men det kommer tall fra meg uansett :)

legger ut tabell i uke 28 så de som da melder vekt neste uke og uke 29 blir med i den :)

Selv om det blir noe sporadisk fra alle her i ukene fremover, håper jeg flest mulig kommer tilbake når ferien er over! 

Håper virkelig at dere alle får en superduper ferie! og at dere får et fantastisk bryllup og ferie Helen!🎉☀️:D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God sommer alle. Jeg har skeiet litt ut noen dager så må hanke meg selv inn igjen. Kjøpte frozen yoghurt og litt div. Smakte bra. Jeg tok også en slurk cola z, men det smakte faktisk ikke noe godt etter så lang tid uten. Vekten ligger noenlunde stabil, går ikke ned så skal prøve å skjerpe meg litt og ideelt sett trene litt. Hadde vært fint å gått ned en ti kg, men men vet jo at ttt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! Har vore på ferie i ei veka, og enda i dag på 73,2 kg! Har enno seks veker ferie att, så dette lovar ikkje bra... 🙈

For å fokusera på noko LITT lystigare: Gjennomførte mitt første halvmaraton sist helg, og eg superfornøyd med det! 

Belønna meg tydlegvis altfor heftig med mat og drikke i veka etterpå! 🤣

Note to self vidare i sommar: Skjerpings! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I henhold til målet mitt, må jeg si det gikk bra. 100 g ned og veide idag 70 kg akkurat. Så det må kunne sies å holde det stabilt, enn så lenge. Må si det fortsatt er litt surt, for på lørdag var det 69,6. :(  Men satser på det går seg til. Så lenge jeg ikke kommer mye over 70 er det bra. :) Jeg håper jo at det er fordi det månedlige kommer snart, som gjør at det gikk opp på slutten. Vet jo at jeg gjerne går opp opptil en kilo rett før, men det er heldigvis bare vann i kroppen. 

Jeg har også skeiet litt ut denne uka. Spist en is, og bitte litt godteri. Skulle ønske jeg kunne si det ikke smakte godt, men det gjorde det. Men så lenge man klarer å bare smake litt, går det bra. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag. ligger å vipper mellom 78-79 kg. Så 79 kg blank her. 

Hadde virkelig håper at jeg hadde kommet under 78 nå,. 

Men mine delmål er ;

delmål 1 er å komme under 78 kg

delmål 2: under 76 kg

delmål 3: under 74 kg

delmål 4: under 72 kg

Hovedmål er å komme ned til 68-69 kg.. Men har lært meg å dele opp målene litt og litt. 

 

God sommer alle sammen, og håper vi kan kose oss i sommer, men ikke alt for mye utskeielser 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kikka skrev:

I henhold til målet mitt, må jeg si det gikk bra. 100 g ned og veide idag 70 kg akkurat. Så det må kunne sies å holde det stabilt, enn så lenge. Må si det fortsatt er litt surt, for på lørdag var det 69,6. :(  Men satser på det går seg til. Så lenge jeg ikke kommer mye over 70 er det bra. :) Jeg håper jo at det er fordi det månedlige kommer snart, som gjør at det gikk opp på slutten. Vet jo at jeg gjerne går opp opptil en kilo rett før, men det er heldigvis bare vann i kroppen. 

Jeg har også skeiet litt ut denne uka. Spist en is, og bitte litt godteri. Skulle ønske jeg kunne si det ikke smakte godt, men det gjorde det. Men så lenge man klarer å bare smake litt, går det bra. 


 

Du har vært kjempe flink Kikka :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pia. :) Må si jeg fortsatt føler jeg har hatt flaks, og ikke helt tror det selv. For det store håpet som jeg jo ikke visste om jeg klarte var jo halvparten.  Har jo prøvd før også, og det har aldri fungert sånn. 

Det er veldig viktig med delmål underveis, sånn du har. 👍  Har du laget deg belønning for å oppnå de ulike målene?

Jeg satte meg egentlig en belønning om jeg nådde 70 kg for 2-3 år siden, men hadde egentlig gitt opp. Hadde lyst til å kjøpe en sånn sydukke og prøve å sy klær. Har egentlig alltid hatt lyst til det siden jeg var ung, men aldri gjort det.  Har kikket på siste uka også, men gjør det ikke nå. Har ikke helse til å utforske det nå. Men kanskje en gang i fremtiden? :) Målet kan jo være å holde vekt over tid, og om helsen blir bedre da så kan jeg heller "cashe ut" belønninga da. 👍 


Til dere alle, hvis dere har satt opp noen belønninger når dere når mål eller delmål, hva har der tenkt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, og ny måling. :) Gikk bra denne gangen også. Svinger litt over og under 70, som jo var målet. Idag stoppet vekta på 69,7, og jeg kan puste lettet ut. Klart å holde det så langt, selv om jeg smaker på litt mer enn jeg gjorde i vektnedgangsfasen.  Så nå er det bare å krysse fingrene for at jeg klarer å holde det sånn videre også. 🤞

Skal sies at jeg vet det kan gå litt opp også, men jeg jobber med aksept på at bitte litt opp er lov, så lenge det vil være fokus å gå ned igjen, om det skulle oppstå en uke eller 2 på rad. :)

Håper det har gått bra med dere alle! Nå skal sommeren komme, I hvert fall på østlandet.  Ønsker dere alle en fin uke og en fin sommer videre! 🌞🌼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være deilig å se at du holder vekta jevn Kikka! Noen svingninger må man regne med og som du sier må man da bare passe på at man går ned igjen og ikke fortsetter å øke.

Koselig å høre fra deg Nissemora! må bare regne med at det blir bedre når du har kommet deg gjennom dette! Vi heier på deg! :)

Vi er endelig ferdige med å male huset🎉:D så etter denne uka skal vi ta skikkelig ferie!! ☀️☀️

Jeg venter litt med å legg ut tabell i tilfelle noen flere kommer innom her i løpet av uken:)

Selv veide jeg 72,2 forrige uke og har holdt meg stabil gjennom den ene ferieuka forrige uke, og det må jeg si meg fornøyd med! Men må si jeg er spent på hvordan det vil gå de neste 3 ukene.. vil så gjerne komme meg under 72 tallet..

Varmen har kommet tilbake på østlandet i hvert fall, så er bare å nyte godværet mens man kan! 😃

 

  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer!! Først av alt: De er superflinke som stadig vekk står på!! Eg sjølv er ikkje i slankemodus, meir i nyte-livet-og-ferien-modus. 🥴 Til gjengjeld prøver eg å halda ved like jogginga, så det er eg fornøyd med om eg klarer i sommar!! 😊

 

Dagens tal er 71,7 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye flinke folk her! 

Silje, for en jobb dere har gjort! Male huset er jo ikke en liten jobb.  😮 Fiola, så flink du er som trener .

Jeg tror det er sunt å ta litt ferie, også fra diett. Ikke kaste alle forsetter, men det nyte livet litt. Hvis ikke blir diett en tvangstrøye, og da er det lettere å gi opp helt , og da kan det fort gå mye opp isteden. 



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Tabellen denne uka kommer seint, tenkte noen kom innom etter hvert.. men er tydelig at mange er i feriemodus her :)

Tar ferie i 3 uker nå, gleder meg som en unge!!! :)

Skal prøve å komme innom med vekttall de ukene jeg har vekt tilgjengelig, men blir nok ikke noe styr med tabeller nå..

Men som sagt tidligere er det bare å sende inn ukentlige tall også legger jeg det inn når jeg er tilbake igjen :)

Håper alle kommer tilbake over ferien!!

God Sommer  ☀️☀️

 

vektuke28.png

  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med dere alle. Blir lett mye kos i ferien, og da er målet at det ikke blir for mye kos. 😮

Jeg har kost meg mye,  og det går opp og ned. På mandag var det 70,6  Så da gjelder det å stramme inn litt igjen. Hadde egentlig satt meg en buffer opp til 72 kg, siden jeg hadde gått så fort ned, og vet at det da skal ingenting til for det går opp, siden kroppen jobber for å komme opp i gammel vekt. Har kjent litt på det nå, og skal prøve å holde meg under 71 i sommer. 🤞

Da gjelder det å stramme inn litt på grillmaten og alt unyttig man putter i seg, for å kose seg.  Men kjenner at det er litt godt å ikke leve så strengt som jeg har gjort de siste månedene. Skal innrømme at jeg fortsatt ikke tror at jeg klarte de kiloene. Etter mange år hvor det ikke har gått, så er det fortsatt rart, men det gjør litt godt for selvfølelsen å være litt mer sånn man egentlig ser seg selv. :)

Håper det går bra med dere alle, og at dere har klart å finne en god balanse mellom å nyte ferie og å kose seg litt, og samtidig passe på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har det fint på ferie. :) Veldig stille her, så regner med dere er borte hele gjengen. 

Nå er det ny uke, og nye muligheter. Strammet inn litt de siste dagene og dagens vekt ble da 69,2 kg. Så det er mer enn godkjent. Så da fortsetter jeg som jeg har gjort frem til nå, og så blir det nok litt opp og ned videre, men jeg holder meg jo rundt 70 kg, som var målet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...