Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Jeg kjenner ikke til disse proteinbarene. Men jeg spiser ofte en  Mellombar etter trening om jeg er litt svimmel/tom for energi og om vi tar en kopp kaffe. Det vet jeg er 100 kcal for 23 gram.så da bruker jeg det som et mellommål.  Kan sikkert brukes som er mellom måltid. Synes det er kjekt å ha slikt i vesken så jeg ikke går på en smell og kjøper sjokolade. 😊

Jeg har ikke gått ned noe denne uken heller. Veier 88 kg. Det er på stedet hvil. Jeg tar listen litt senere i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Min vekt var i dag 108,7 så heldigvis litt ned. Men er vanskelig å holde fokus. Denne uka er det vinterferie i heimen og litt ekstra kos blir det da. Men samtidig er jo det en del av livet, så kunsten er jo å komme seg gjennom uten att kiloene renner på.

Eg kjenner heller ikkje til denne baren du la ut bilde av, men den såg veldig god ut. Ett greit lite mellom måltid om man er på farten, eller som litt kos på lørdagskvelden.  Eg har også brukt de mellombarene  endel. 

Hørtes jo litt lurt ut med ei bok å notere i så ein får ein oversikt over hva en spiser. Synes det blir litt tiltak av og til å skrive på roede siden. 

Lykke til med ei ny uke alle sammen ☺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Kort innom for å melde vekta... Det ble ned 0.2 kg, ikke akkurat så mye å juble for, men jeg jubler likevel 👌 Årsaken til det er mest fordi jeg er kommet godt i gang med registrering og trening, d.v.s. at jeg klarer å holde fokus !!  Ligger vel på ca 1600 kal i gjennomsnitt, og det sikrer i alle fall at jeg ikke går opp !

Gratulerer med salg av huset, Mia - det må være en lettelse !! 

God uke videre til alle - vi sikter mot fine resultater fram til sommeren 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt uke1 uke2 Uke3 Uke4 Uke6 Uke 7 Uke9  +/- i uken Mål
Fabulisjøs 112,5   111,3 111,1 110,8       0 75
Mia-53 101,7   101,7 100,8 100,8 102 101,8 102 -0,2 95
Minsker'n 89           88,2 88 0,2  
SetMeFree 114,2 102,5   101,4 100,6 100,4 100,8 100,1 0,7 84
Taseline 112,1 109,6 109,3 109,2 109,1 109,5 109,5 108,7 0,8 80
Toam 93 88,3 88 88 88 87,3 88 88 0 80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk ikke ned siste  uken Mia, men det går bedre etterhvert. Gratulere med hussalget. Det er så deilig når det er i boks. Vi flyttet jo for 10 mnd siden så vi har nettopp vært igjennom det. 

Fabulisjøs kan jeg ikke se at vi har hørt noe fra på en stund. Hun dukker kanskje opp igjen. Lar henne stå en stund til. 

Hold fokus damer, I dag skal jeg på yoga og i morgen er det styrketrening. Og så prøver jeg å holde fokus. Ikke så opptatt av å spise ofte nok, men spiser meg mett 3 - 4 ganger pr dag. Må holde meg under 1300 kcal. Mer enn det legger jeg på meg av. Etter 15 år med jojo slanking er det dårlig med forbrenning for meg nå. Og så er det det med sukker.  Sliter litt med den avhengigheten der. Har lagd meg gele av funlight og spiser når jeg blir sugen må noe godt. Bare funlight og gelepulver.

Ha en fin helg, Skal prøve å stikke innom i løpet av helgen, men er litt opptatt med et arrangement det meste av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ kom snøen til østlandet, men det varer nok ikke lenge. Temperaturen har allerede steget og det ser ut til at det nå kommer regn i stedet for snø. Skal ut å måke rundt bilen før snøen blir for tung. 

Denne uken har jeg ikke vært flink. Spiste kake på mandag, tirsdag og torsdag + litt lørdagsgodt hos sønnen på lørdag ettermiddag. Har ikke ført det opp under kosemerker, men det skal jeg gjøre så jeg kan se på det til skrekk og advarsel.☹️

Blir nok en del knekkebrød i stedet for brød utover nå om jeg skal under 85 før 17. mai.

Ha en fin søndag. Snakkes til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag igjen.

Det går greit selv om det har vært festligheter og selskap. Veiing ned 0.1kg. Det er bare å se framover. Baker knekkebrød og de gir meg gode dager. Midt i pakkingen og dagene går. Ser fram til å komme i mål og begynne et nytt liv i sentrum og mange gode turmuligheter.

Fin uke ønskes. Nå skal nok et skap tømmes og kakefat pakkes. 

Ha det fint🥕🥕🥕🥕🍓

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ned 0,1 kg på mandag. Ikke mye, men det var ikke opp. Har startet opp med dagbok, Men hva hjelper det når jeg ikke følger opp det jeg har skrevet opp.  Det går bra fram til kl 21. men da blir det matreklame på TV og jeg går automatisk til kjøleskapet. Jeg burde bare sett på NRK så jeg slipper reklamen. 😊 Har en skål med mandler eller nøtter på bordet, men må få en endring på hvor jeg tilbringer kvelden. TV titting er synonymt med kos, og da går det galt. 

Skal lage listen i morgen så får vi se om flere rapporterer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  igjen. Denne uka har gått greit egentlig sjølv om vekta står på det samme som forje uke 😊 Var på lunch med tidligere kollegaer i går og da ble det litt søtt men mest sunt. Gratulerer med hus salg, er nok veldig godt å vite att det har ordnet seg. Er enig med deg Toam i att kveldene ofte er tøffest. Nå har eg og min datter blitt enige om å være flinke frem til påske i første omgang. Ned på mengde lørdags snop,  evnt ett par biter sjokolade 70% . Og ikkje noe ellers i uka. Så håper det skal hjelpe på. Vi er desverre altfor glad i det søte her i huset. Ha ein fin uke alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Fikk ikke skrevet inn vekt for uke, men målt onsdag var den fortsatt på 88.0. Tror nåla har satt seg fast 🙃

Dagene går egentlig helt greit, ligger nok gjennomsnittlig noe over 1600 kcl, men har vært aktiv på gruppetrim tre ganger forrige uke + ny økt i dag. Etter treninga i dag "gikk jeg på en type smell" - spiste tre brødskiver med leverpostei. Selvfølgelig ikke den verste smellen, men det var likevel en type mangel på kontroll..., så da spiste jeg litt sjokolade 😝, i og med at kontrollen hadde reist på ferie.... Med dette som utgangspunkt for uka, blir det viktig å sette meg selv i riktig gir; framover...

H en god uke 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå avsluttet kurset og det ble 5 kg på 3 kurs. Ikke mye å skryte av.  Har holdt meg stabil nå siden jul, men sist uke gikk jeg opp 1 kg.☹️ SLØVT, men sikker fordi jeg er mest hjemme og kjeder meg selv om jeg har masse å drive med.

Fikk litt sjokk når jeg gikk på vekten i dag. Dette hadde jeg ikke regnet med, men det viser bare at jeg må være skjerpet hele tiden.. Ser at også GR gull medlemskapet mitt må ha gått ut. Appen virker ikke som den gjorde før. Får bare opp et til bud om GR gull for 99 kr mnd. Nå gidder jeg ikke å betale for mer GR. Har betalt ca 22.000 kr . Vet jo hva som skal til. må bare gjøre det. Tror jeg kommer inn her i forumet uten GR gull. Hører dere ikke mer fra meg så har jeg blitt kastet ut. 

Lager listen senere i uken når jeg får tilbakemeldinger fra dere andre. 

  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. I disse tider er det ikke mye tanke på GR. Jeg glemte å veie meg idag. Tar det i morgen. Ja hva kan jeg trøste deg med, Toam? Ser ut til +/- 70år er en alder som er vanskelig å slanke. Tror det sitter godt fast. Jeg vil heller ikke betale mer før kurs. Dagene mine er ikke slik at jeg kan være så mye ego. Mann med flere alvorlige sykdommer gjør at mye faller på meg. Og akkurat nå får jeg gjøre så godt jeg kan.

Kommer tilbake i morgen med vekta. Vi gjør så godt vi kan. Nå Toam er konfirmasjoner utsatt til høsten, så vi har litt tid til..

Ha en fin dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle, det er skikkelig unntakstilstand overalt nå og her også. Sønnen har hjemmeskole med tett oppfølging av meg, siden han trenger mye av det. Men det fungerer og det ser ut som det egentlig er kjekt for ham å få gjort skolearbeidet.

Jeg har i ren frustrasjon bakt mine første 30 skillingsboller. De ble gode så vi snoper en del. Det er ikke så lurt men ellers spiser jeg sunt nok(tror jeg).
 

jeg har kommet meg under 100! Og det kjennes kjempegodt. Var først 99,6 og i går 99,2. Eller var det 99,0? Det er så fint nå med bare to sifre. 
uansett nå er jeg jo halvveis. Og det kjennes godt. En gammel vest passer igjen og ytterjakka er litt stor. Ny bh trengs men jeg har ikke råd nå. 
jeg tror det er bra å holde meg i bevegelse selv om svømmebassenget er stengt. 
men jeg er spent siden disse dagene og ukene er jo ganske annerledes. Ekstra kos må nesten til, men ikke hele tiden. 
Jeg håper vi holder kontakten spesielt nå. 
stå på selv om vi en periode ikke går ned. Jeg husker at det noen ggr settes i gang med å spise litt mer enn vanlig, tom fete saker, at forbrenningen settes i gang igjen? Men om jeg nå er helt korrekt husker jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en tur i går, ca 5 km, Da jeg kom halvveis var jeg ved kjøpesenteret og sårbeint. Vurderte å ta bussen hjem, men gikk på kafe i stedet. Kjøpte linse med vaniljekrem inni. Vet ikke om det var lurt, men jeg gikk hjem og da ble der 5,4 km. Fornøyd med det. I dag skal jeg prøve mer på en annen tur som ikke bare er asfalt. Ca 4 km tror jeg. Så har jeg litt bedre samvittighet når jeg setter meg ned med strikketøyet eller symaskinen senere i dag. 

Fikk litt panikk i går, Tenk om jeg dør av coronna viruset?. Ikke dødsangst, men tenkte på alle mine uferdig prosjekter. Tankevekker. Ikke starte på noe nytt nå, gjøre ferdig det som er påbegynt. Så får vi håpe på det beste og holde meg unna alle mulige smittekilder. 

Jobber med vektlisten, legger ut når jeg får inn litt flere meldinger.

Kos dere hjemme med de dere måtte bo sammen med, eller alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. 

Er rare tider nå og ikkje noe kjekt, er i risikogruppen så holder veldig lav profil. Vekten min stod i dag på 108.1 så fornøyd med det 😊 Blir annerledes dager her hjemme også med ei datter som har skole hjemme og mannen med hjemmekontor. Men samtidig godt å vite att de da begge er mindre utsatt for smitte. Flink du er toam som er flittig å gå turer. 

Er kjekt å gjøre litt håndarbeidsprosjekter, har litt ymse i gang eg også. Men blir litt mer rastløs i desse tider merker eg. 

Ha ei fin uke videre så krysser me fingre for att me alle unngår å bli syke 😊😷😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, tasseline skrev:

 Flink du er toam som er flittig å gå turer. 

Er kjekt å gjøre litt håndarbeidsprosjekter, har litt ymse i gang eg også. Men blir litt mer rastløs i desse tider merker eg. 

Ha ei fin uke videre så krysser me fingre for att me alle unngår å bli syke 😊😷😊

Jeg går turer for å ikke miste alt jeg har prøvd å bygge opp på treningsstudio i løpet av vinteren. Men merker at både kondisjon og muskler er ferskvare. Har strikker og manualer også, men er ikke flink til å bruke dem.

Håndarbeidsprosjektene mine er for å dempe rastløsheten, men også for å få litt mindre lager.Har mange kasser med stoffer, og enda flere med garn. Tror ikke jeg får strikket opp alt i min tid. Kanskje burde jeg ha gitt bort mye av det. Det stresser meg litt at jeg har det liggende. 

Når jeg jobba så hadde jeg alltid tidsfrister og så prøver jeg  lage tidsfrister for meg selv, Denne uken f.eks skal jeg har sydd et bunadunderskjørt og brodert navn på en skjortepose til bunaden. Helst 2 skjorteposer da et skal til barnebarnet og kanskje et til ei venninne som fyller 70 år. Har merket at tidsfrister er viktig for meg. 

Skyfri himmel over østlandet i dag, Så det blir nok en tur ut. Rart å se ut på veien. Klokka er 08:40 og der er nesten bilfritt. på en torsdag.😊 Vi sparer nok mye CO2 på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Endelig inne her igjen ! De to siste ukene jeg har forsøkt å logge meg inn, har det blitt avvist fordi sikkerhetssertifikatet til Grete Rode ikke var gyldig … Dette vektprosjektet mitt går altså så mye ned og opp at jeg egentlig ikke skjønner noe særlig av det hele...… Sist jeg veide meg denne uka, hadde jeg plutselig gått opp 2,5 kg !!!! Riktignok har det blitt mindre trim nå pga manglende gruppetrim på treningssenteret, og det er litt tyngre med selvtrim.. Jeg har sikkert også vært litt mer løssluppen på inntaket, men jeg nekter å tro at min kropps "lengsel" etter gammel vekt kan medføre sånne resultater. Ja, ja, jeg velger nå å notere ny vekt med 90,5 kg, så får vi se hvordan det utvikler seg fremover..

Skal ta meg selv i nakken for få til mer aktivitet, og skjerpe inn kostholdet en stor smule... Godt å høre at dere klarer dere vel i disse tider. Flott at det gjøres en god innsats for å hindre spredningen !!

Ha en flott helg - og ny uke 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da legger jeg inn vektlisten, registrerer det som vekt i uke 13 for det er jo i denne uken vi har veid oss. Ser at Mia mangler, men da får hun komme med i neste uke, Ser ut som Fabulisjøs har droppet ut. 

Det er nok flere som merker at hverdagen er annerledes. Selv er jeg ikke særlig flink med styrketrening, og noen dager er helsporen min så plagsom at jeg ikke får gått særlig langt. Nå kan jeg angre på at jeg ga bort trimsykkelen min ☹️ Kunne satt den verandaen. Snart vær til å ta ut sykkelen. Bare ligger for mye grus på veiene. Har ny sykkel med grove dekk, men den står på hytta. og der får vi jo ikke lov å være. Og jeg må skjerpe meg for kroppen jobbe nå på for å komme opp i gammel max vekt. Og da er alle 20.000 kr med GR kurs bortkastet og det blir fryktelig langt ned til gulvet igjen. 

Ha en fin søndag, og hold fokuset. Vi gjør dette for helsens skyld. 💜

Navn Maxvekt uke1 uke2 Uke3 Uke4 Uke6 Uke 7 Uke9 Uke10 Uke13  i uken Mål
Fabulisjøs 112,5   111,3 111,1 110,8           0 75
Mia-53 101,7   101,7 100,8 100,8 102 101,8 102 101,9     95
Minsker'n 89           88,2 88   90,5 2,5  
SetMeFree 114,2 102,5   101,4 100,6 100,4 100,8 100,1   99 -1,1 84
Taseline 112,1 109,6 109,3 109,2 109,1 109,5 109,5 108,7   108 -0,7 80
Toam 93 88,3 88 88 88 87,3 88 88 87,9 88,9 1 80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her. Jeg er vel i like mye sjokk som mange andre. Vi står midt i flyttingen og med de restriksjoner om besøk og sosialt liv, er dette krevende. Om 14 dager skal vi være ute av huset og det er mye å gjøre. Har fått liv p kjøre inn pappesker og banankasser som er pakket. Det er uvant med sånn hardkjør. Tror nok vi kommer i mål. Får barna til p ta de tunge møblene når vi ikke er tilstede. Håper det går bra. Gubben har lungesykdom og diabetes  så jeg folder mine hender små❤

Jeg tror jeg veide meg tirsdag og det var sånn ca. Likt som forrige uke.

Vi må bare gjøre så godt vi kan i disse uvirkelige tidene. God uke alle sammen❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, mia-53 skrev:

Vi står midt i flyttingen og med de restriksjoner om besøk og sosialt liv, er dette krevende. Om 14 dager skal vi være ute av huset og det er mye å gjøre. Har fått liv p kjøre inn pappesker og banankasser som er pakket. Det er uvant med sånn hardkjør. Tror nok vi kommer i mål. Får barna til p ta de tunge møblene når vi ikke er tilstede. Håper det går bra. Gubben har lungesykdom og diabetes  så jeg folder mine hender små❤

Uff, at du skulle få flyttingen akkurat nå. Gikk dette fort. ? synes ikke det er lenge siden dere solgt, men tiden går fort i vår alder. Det er bare et år siden  vi flyttet så jeg husker hvilket kjør det var. Vi hadde et flyttebyrå til å ta det tyngste, men det er kanskje ikke lett å få til det akkurat nå. 

Du kommer sterkere tilbake senere.  Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja idag husket jeg å veie meg. 101,4

Solgte huset på 3 uker og nå vil vi komme oss ut mens det ennå er lov å bevege seg ute. Vet jo ikke hvordan det blir. Men har 2 barn (43år tvillinger)som hjelper til. Tenkte å få ut det tunge i løpet å  et par dager. Vi får jo ikke besøk nå så trenger vi bare 2 stoler, seng og tv🤣🤣🤣

Spennende dager for oss alle. Nå må vi bare hjelpe hverandre så godt vi kan.

Melder ikke morgen, da må vi kjøre bort alle sekkene med ved som vi kløvde og pakket i fjor. De skal til Oslo og Lørenskog, så vi får lagre de hos min bror.  Ting ordner seg  nok. God uke👏👏👏👏💐💐💐💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...