Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Så var listen klar. Jeg har gått litt opp og det er ikke overraskende. Spiser kroneis hver dag, og litt kaker og kjeks  innimellom. 

Sommerskole for ung husflid er ferdig og annen jobbing er også ferdig. Ferie.  Vi skal pakke bilen for noen dager på hytta. Neste uke får jeg ikke lagd listen, men det er ingen grunn til å ikke veie seg.  Bare register. Dette gjør dere for dere selv. 😀Er antageligvis hjemme en liten tur på mandag, men ikke på onsdag. 

Jeg har sklidd helt ut nå, må ta meg selv i nakkeskinnet om jeg skal ned 10 kg til. Da nytter det ikke å være så sløv. 

God sommer damer, Vi snakkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist uke glemte jeg rett og slett av både veiing og rapportering. Jeg blir så utslått når det er for varmt. Da går det også skeis i matveien. Frokosten går greit, den begynner å bli rutine. Men resten av dagen ... Huff. 😟 Det har gått mye i "lettvint"-mat, som ferdigpizza med ekstra ost på, lyse rundstykker med gode oster, pølse i brød, og selvfølgelig mye is. Lite bevegelse blir det også, når temperaturen blir for høy.
Men nå har værlaget snudd, og temperaturen begynner å bli mer normal. Kjenner jeg trives best med det, og det blir lettere å røre på seg, og spise mer fornuftig. Imidlertid har denne varmeperioden satt sine vektmessige spor, så dessverre, dessverre: vekten i dag er på 105,1. 😟
Det er bare å skjerpe seg igjen.

Fortsatt god sommer til dere alle. ☀️😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har også vært litt slepphendte denne uka. Akkurat som om kroppen roper på mer næring. Jeg veier meg i morgen og deg blir nok litt  + 

Det går greit fra morgen en av, men det skjer så mye, kjørte min søster til øyeklinikk idag og det ble delvis gode nyheter.

Vi stoppet og kjøpte en kjempestor is med 3 store kuler. Vi feiret. Det var bevisst. 2 jenter på tur som var så glade for at hun kom tidsnok og ikke blir blind. Da begynner en ny dag i morgen tidlig. Hente seg inn igjen og gjøre gode valg.

Melder vekt i morgen. Sov godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt ble 97,0.

Så går vi videre damer. Vi gir oss ikke. Gjør vi feil en dag så krum nakken og ikke gi opp. Alle har lov å feile  men den som går på med friskt mot vinner over seg selv. Jeg sitter her og kjemper, har så lyst på kroneisen i fryseren.

Klokka er bare 17.00 og jeg har noen timer igjen av dagen. Er nok mer fornuftig å ta litt frukt og bare 1 liten kule med is uten sukker fra Sørlandsis. Det gjør jeg. Det hjalp å skrive det ned. Kan jo ikke jukse når jeg har skrevet det her.  Det smaker nok godt det også. Og frukt har jeg ikke spist før idag.

Er det noen flere her som kjemper? Vi skal klare det. 🎺🎺🎺🎺🎺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dagen alle. Jeg har vært borte litt. Kommer og går. I dag sa vekten 81,7. Greit det. Hadde forventet litt mer, men i skittværet blir det mer innesitting. Til helgen drar vi på bobiltur ett eller annet sted. Luffer litt rundt i landet uten mål og mening. så innom hytten for å se til den. Denne sommeren går så fort, synes jeg. Sliter gjør vi alle iblandt, synd det er i matveien. Og når jeg tenker etter skjønner hvorfor det ble lite ned denne uken. Min egen feil. Har funnet ut at det å ha gulrot i kjøleskapet er lurt- ikke sjokolade-

Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.  Forje uke ble veiing glemt da det var travle morgoner, merker att ungdommen er heime i ferien. I dag stod fortsatt vekta på 107.9 men midje målet var minus 2 cm. Så er fornøyd med det. Trim poeng kan eg ikkje melde, men mye aktivitet likevel da vi holder på å pusse opp stua. Da blir det mange runder i kjellertrappa i løpet av dagen 🏃‍♀️

Føler eg er noenlunde i matveien og prøver å lage sunne middager. Litt sjokolade lørdagskveld og litt kaffemat om søndagen.  De fleste dager spiser eg havremelsgrøt til frukost med eple og kanel oppå, og da spiser eg bare noe lite til lunch. F.eks 2 ryvita knekkebrød med 1 hard kokt egg og litt majones. Majonesen er hjertevennlig mat så da unner eg meg bittelitt av den 😉

Til helgen starter ferien for min mann, men vi blir mye hjemme i år så da er det lettere å holde fokus på maten . Merker att når en er på tur er det mye lettere å ta usunne valg og kose seg litt ekstra. 

Ha ei fin sommer uke med sunne valg alle sammen. Stå på dette klarer vi 🌺🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag og da var vekten det samme som forrige uke. På mandag var den nesten 1 kg mer. Vann i kroppen har mye  si, men i dag er fingrene mine som små pølser, og enda veier jeg mindre enn mandag. Merkelig. 

Etter nesten 2 uker på hytta, men lite turer, men mye hagearbeid og mye kos, så var det forventet å gå opp. Glad når jeg klarer å holde meg stabil gjennom sommeren så skal jeg være fornøyd. 

Minskern har ikke rapportert i hele sommer, så da sier vi et listen er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. En kjapp tur på vekta ble 97,4kg. Det har jeg ventet på. Mye stillesitting i perioder. Gjestene var ganske handikappede så da var vi mest her hjemme. Bilturer, men det ble ikke mange  skritt av det. Nå er vi alene igjen og jeg noterer i boka. Knekkebrød spist til frokost og da blir det kylling til middag. Ser fram til en dag hvor jeg kan bestemme for meg selv.

Fortsatt god sommer. Tenker som deg Toam at målet er å komme gjennom alle disse fine  sommerdagene med på stedet hvil eller ned.

Det blir en trimtur idag. Fortsatt god sommer 😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt uke 20 Uke 21 uke 22 Uke 23 Uke 24 Uke25 Uke26 Uke 29 Total Nedgang Mål
Optimist 105,9 104,70 104,50 104,50 104,70 104,90 104,00 104,50 105,10 0,80 70
Mia-53 101,7 101,3 100,3 100,3 99,7 98,9 98,4 97,9 97,4 4,30 95
Minsker'n 89 91,5 88,5 88,5 88,9         0,10  
Smaller 83               81,7 1,30 72
Taseline 112,1 108,5   109,9 109 109   107,9 107,9 4,20 80
Toam 93 87,1 87,1 86,9 87,9 87,5 87,1 87,4 87,4 5,60 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i går og det var litt opp.

Nå reiser jeg på hyttetur med datteren og en venninne, Det blir ikke noe skjema denne uken, men regner med at jeg er hjemme en tur i løpet helgen så bare vei dere og skriv inn så skal vi nok få registret det.

Ha en fin sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Da har eg vært på vekta og den viste 107,4 så det er 0.5 ned. Det er eg veldig fornøyd med 😊

Prøver å ta sunne valg i hverdagen og ukene har vært travle, så det er nok en kombinasjon av dette som gir  gevinst.  Vi har ikkje vært på noe tur enda i sommer, men tar en liten tur i neste uke. Denne uka er det baking til bryllup i slekta og klar gjøring av fin stas til mine 4. Og i bryllupet på lørdag skal eg kose meg med det eg har lyst på. Er alle de andre dagene i året en må tenke vekt 😉

Håper du koser deg på hyttetur Toam. Det att du holder oss litt i "ørene" med å lage skjema er en veldig god hjelp. Så tusen takk for jobben du gjør 🌺 Det er rart hvordan det kan påvirke oss til å ikkje gi opp, for eg må jo innrømme att i tunge uker er tanken der om å si att eg slutter her i gruppa. Så takk til dere alle, felles skapet hjelper meg iallefall😊

Ha ei fin sommer uke og stå på damer ☀️ 😎

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jeg hjemme noen dager og det blir liste på onsdag eller torsdag. Så gå på vekten og rapporter i vei. 

Etter for mye hyttetur og farten rundt omkring med lunch ute, vin til kvelds og et par 400 grams sjokolader går vekten feil vei. Skal skjerpe meg denne uken og veie meg på nytt på onsdag. Skal starte med trening igjen, sundt kosthold og lange gåturer. Er alene hjemme i 2 uker til så da kan jeg justere kosten litt annerledes. Har kjøpt elsykkel, men er litt ustø så jeg vet ikke om det var lurt. Får trene litt på flatmark rundt boligområdet først. Foreløpig må jeg ha setet så langt nede at jeg rekker ned med føttene  når jeg sitter. 

Smaller: du bruker elsykkel? Men du har vel balanse som er med i turngruppe?

Nå er vaskemaskinen ferdig så jeg kan henge opp og komme meg ut. Masse besøk på hytta og en sekk med sengetøy som skulle være med hjem for å vaskes. Så vet jeg at jeg får det opp igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt uke 22 Uke 23 Uke 24 Uke25 Uke26 Uke 29 Uke 30 Total Nedgang Mål
Optimist 105,9 104,50 104,70 104,90 104,00 104,50 105,10   0,80 70
Mia-53 101,7 100,3 99,7 98,9 98,4 97,9 97,4   4,30 95
Minsker'n 89 88,5 88,9              
Smaller 83           81,7   1,30 72
Taseline 112,1 109,9 109 109   107,9 107,9 107,4 4,70 80
Toam 93 86,9 87,9 87,5 87,1 87,4 87,4 87,7 5,30 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så stor oppgang som jeg trodde, men det går feil vei. 

Flere som skulle vært med på listen, Meld i vei. Det kommer nye muligheter. 

Fortsatt god sommer. Her har det regnet voldsomt noen dager, men nå skal det lysne og bli bra. Da er det bare å komme seg ut og gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har ikke veid meg denne uken. De siste ukene har det vært 300 gram opp og ned igjen i hele sommer. Et  par uker igjen og så starter hverdagen.  Lager ingen liste denne uken heller. Skal prøve å få det til i neste uke så bare vei dere. Det holder oss litt igjen når vi vet at det skal rapporteres. 

Ha en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar til ny hverdag. 99,2 idag. Ikke fornøyd, men vet jo årsaken. Dveler ikke mer med det, her er det bare å legge gårsdagen bak meg og skrive i boka. Idag blir det laks til middag. Har kommet fint igang idag, det er når vi sitter ute og nyter dagene ,DA har jeg lett for å finne fram noe som jeg tror er godt. Nå skal jeg snart ut og handle frukt. Har slurvet med grønnsaker de siste ukene. Har liksom "glemt"at det er godt og gjør godt.

DA venter jeg på dere andre, vi tar saken i egne hender og klarer å motivere hverandre.

Kom igjen jenter.Vi mange, vi er sterke og vi får det til👍👍👍👍

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg ser at noen om ikke alle har fortsatt å melde her. Så fint! Jeg gikk sånn4 kilo opp og ned igjen. Var vel sist like under 100, nå veier jeg 100,2. 
 

svømmebassenget er heldigvis åpnet igjen  og skoleferien er slutt. Da blir det enklere for meg å være aktiv. 
 

da er jeg med igjen

 

mvh SetMeFree

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her. Fikk en sommerforkjølelse som gikk over i bronkitt og senere lungebetennelse, som slo meg helt ut. Nei, ikke koronavirus, heldigvis. Ble testet 3 ganger underveis, så jeg vet det var bare "vanlige" virus og bakterier. Jeg er dessverre av dem som ikke mister matlysten ved sykdom, så vekten har nok økt. I morges var den 105,7. Nesten tilbake til der jeg startet. Huff!
Men nå er alle virus og bakterier et tilbakelagt stadium, hverdagen er her, og vekten skal bekjempes. 
Dette greier vi. Selv museskritt er skritt i riktig retning. Alt kan ikke gjøres med sjumilsstøvler. 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ikke var Corona. Du er ikke alene som beholder matlysten. 

Men om vi satser på mange musesteg så blir det bra. Jeg tror at for mi  del kan 5000 på skrittelleren være oppnåelig hver dag og blir det mer så blir jeg happy. Trimpoeng må jeg faktisk også tenke på men idag fokus p skrittelleren.

Ha en fin dag der ute 😊😊😊💐💐💐💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Ja da var hverdagen tilbake etter 4 fine ferieuker, men også usunne uker. Blir lett til att en unner seg litt ekstra når en skal nyte ferien. Så i dag stod vekta på 108,7 så nå må en bare ta seg sammen igjen. 

Kjekt å se att det er mange tilbake her inne, vi må bare stå sammen i kampen mot kiloene 😊

Eg og har en tendens til å spise mer om helsa ikkje er på topp, blir som litt trøst. Det er også vanskeligere å tenke sunt på dager der humøret ikkje er bra, men samtidig blir humøret bedre av å spise sunt  😏 ikkje enkelt 😂

Ha ei fin og sunn uke alle sammen 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt uke 22 Uke 23 Uke 24 Uke25 Uke26 Uke 29 Uke 30 Uke 35 Total Nedgang Mål
Optimist 105,9 104,50 104,70 104,90 104,00 104,50 105,10   105,70 0,20 70
Mia-53 101,7 100,3 99,7 98,9 98,4 97,9 97,4   99,2 2,50 95
Minsker'n 89 88,5 88,9                
SetMeFree 114,2               100,2 14,00  
Smaller 83           81,7       72
Taseline 112,1 109,9 109 109   107,9 107,9 107,4 108,7 3,40 80
Toam 93 86,9 87,9 87,5 87,1 87,4 87,4 87,7 88,4 4,60 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...